برترین های انجمن

  1. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      18

    • تعداد محتوا

      2,168


  2. patak

    patak

    Members


    • امتیاز

      13

    • تعداد محتوا

      1,100


  3. Ghalam

    Ghalam

    Monitored Members


    • امتیاز

      12

    • تعداد محتوا

      1,470


  4. nova

    nova

    Members


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      3



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on شنبه, 22 مهر 1396 در همه مناطق

  1. 3 پسندیده شده
    ارتش سوریه تقریبا نیمی از شهر المیادین رو آزاد کرده و عملیات ادامه داره.حمایت هوایی روسها واقعا عالی بوده و دقیقا به روش امریکایی دارن دقیق و موثر از نیروهای زمینی حمایت میکنن.از اونطرف دواعش هم بیکار نشستن و گفته میشه نزدیک به هزار نفر از نیروهاشون رواز عراق به سمت المیادین آوردن.نیروهایی که اکثرا خارجی و ازبک و قزاق و چینی و غیره هستن. امروز در غرب حلب و محله الزهرا هم درگیری هایی بود که بعیده خطرساز و جدی باشه. ظاهرا طبق توافقات تروریست های مورد حمایت امریکا دارن مرز سوریه و اردن رو ترک میکنن و به زودی این مسیله به مرز عراق و گذرگاه التنف هم میرسه. این مدت بسیاری از این نیروها به صفوف ارتش سوریه پیوستند و عملا امریکا فهمید روی اسب مرده شرط بسته.بمباران های گاه و بی گاه حشد الشعبی و مقاومت و ارتش سوریه تاثیری در عزم مقاومت برای اتصال زمینی عراق و سوریه نداشت و عملا امریکا در برابر تدبیر ما وپیشروی سریع به طرف مرز عراق آچمز شد. امریکایی ها خیلی برنامه داشتند برای این منطقه و شرق سوریه و مرز عراق که الان واقعا سرگردان هستند.البته فعلا روی اس دی اف سرمایه گذاری کردن که اون هم مطمین باشید جواب نمیده.اس دی اف در مناطق عربی جایگاهی نداره خیلی و ارتش سوریه بعد از المیادین به راحتی به آنسوی فرات میره.
  2. 3 پسندیده شده
    کلا جهان بینی اردوغان و ترک ها خیلی خیلی ساده و منطقی هست : « اقتصاد خوب و تجارت خوب ، ثروت تولید می کنه ، ثروت پایه و اساس داشتن قدرت نظامی ، سیاسی و فرهنگی هست » ... پس تقریبا هر کاری می کنند که زمینه های ثروت اندوزی را فراهم کنه برای همین هم خیلی چیزها رو برای رسیدن به ثروت فدا می کنند ... این هم یک امر خیلی طبیعی هست ، هر کس ثروت دارد جهان به کام اوست مگر اینکه دست الهی و چوب حق کارش را بسازد .
  3. 1 پسندیده شده
    آقا به نظر من هر روایتی دیدید توش شرق و غرب داشت و ما شرق بودیم شک کنید اصولا منطقه ما به عنوان شرق ایده یونانیان است که خود را مرکز جهان می دانستند و این ایده که ما شرقی هستیم آنها غربی بعد از رنسانس و بازگشت به مظاهر گذشته یونان در غرب رخ داد و فراگیر شد در جهان مخصوصا وقتی اروپا رسانه های جمعی معرفی کرد
  4. 1 پسندیده شده
  5. 1 پسندیده شده
  6. 1 پسندیده شده
    بسم ا.... نیروهای ارتش ومقاومت خودشون رو به دروازه های شهر المیادین در نزدیکی مرز با عراق رسوندن نیورهای خودی دراین پیشروی مسیر شهر دیرالزور به المیادین رو پاکسازی و خودشون رو به ورودیهای شهر رسوندن . بهتر بود قبل از حرکت به سمت المیادین شهر الموحسن مورد حمله قرار میگرفت الان داعش میتونه از حاشیه فرات نیروهای سوری رو مورد حمله قرار بده ممکنه علت فشار مستقیم به المیادین کم کردن حملات داعش به جاده السخنه به دیرالزور باشه نیروهای خودی عمل کننده در پیشروی به سمت منطقه تی 2 و بعد المیادین و یا ابوکمال هم با توجه به حملات اخیر داعش پیشروی رو متوقف کردن . جاده دیرالزور المیادین منطقه قابل اتکایی نداره واگر مواظب نباشیم به همین سرعتی که پیشروی کردیم به همین سرعت هم عقب نشینی میکنیم نبرد ابی محمد العدنانی داعش از هفته قبل حمله همه جانبه ایی رو با پیشتازی صدها نیروی انغماسی و چندین انتحاری در سرتا سر جبهه دیرالزور از روستای ابوعمر گرفته مناطق کباجب شولا السخنه تا ایستگاه تی 3 رو ترتیب داده هنوز هم درگیری بخصوص اطراف شولا والسخنه ادامه داره . به نظر میاد داعش یک پیشروی عمیق و وسریع رو برای این حمله در نظر گرفته بود . قطع کردن ارتباط تدمر -دیرالزور در منطقه الشولا و سخنه تصرف ایستگاه تی 3 و پیشروی در طول جاده تدمر ورسیدن داعش به شهر تدمر یه چیزی شبیه حمله سال 2015 داعش به تدمر و تصرف این شهر در اون سال هم شهر السخنه وایستگاه تی 3 بشدت مورد حمله قرار گرفتن . در حمله اخیر شدیدترین درگیریها در ایستگاه تی 3 رخ داد جایی که نیروهای انغماسی داعش با نیروهای مقاومت دست به نبرد تن به تن زدن ودهها عضو داعش در این درگیری به درک واصل شدن. از تلفات دو طرف امار دقیقی در دست نیست . چهار ده نیروی حزب ا.. در دو روز اول درگیری به شهادت رسیدن . اگر اخبار داخلی رو هم پیگری کرده باشید متوجه میشیم تشییع جنازه چندانی از شهدایی افغانی و پاکستانی و ایرانی در کار نبوده حتی از سوریها هم همینطور دو تشییع جنازه بوده که مربوط به درگیریها غوطه و حماه هستنو حداکثر یکی مربوط به درگیریهای درالزور . دیگه این آخرین دست پا زدن های داعشه . نیروهای داعش حتی موفق شدن خودشون رو به روستای طیبه در شمال السخنه برسونند اما موفق به تثبیت نشدن ودو باره عقب کشیدن با توجه به بافت بیابانی منطقه دو طرف نمی تونند مناطق رو تثبیت کنند به خصوص داعش که در موضع حمله قرار داره حمله ناکام داعش به جبل الثرده در شهر دیرالزور بخشی از تصاویر منتشر شده توسط داعش شکار تانک ارتش در حماه در غوطه شرقی دمشق و منطقه عین ترما مخالین با انفجار چندین تونل بمگذاری شده در زیر مواضع ارتش تعدادی از نیروهای سوری رو شهید کردن . امار مخالفین 55 تا 65 نفر اما اون چیزی که تا حالا سندیت داره اسامی 15 تا 23 سرباز سوری شهید است در باشکوی شمال حلب هم تروریستها برای قطع مسیر نبل الزهرا وحلب دست به حملاتی زدن که با مقاومت مدافعین همیشه سرافراز نبل و الزهرا و به جا گذاشتن چندین جناز ه مجبور به عقب نشینی شدن ودر این حملات دست کم 12 تروریست به درک واصل شدن 5 تن از مدافعین منطقه هم شهید شدن برخی از ادوات شکار شده داعش در حماه ودیرالزور+ زرهی ارتش در حماه اما همزمان با حملات داعش به مسیر دیرالزور تدمر نیروهای نفوذی داعش و با همدستی برخی از ساکنین محلی که احتملا جز مخالفین بودن موفق شده بعد از یک سری درگیری مختصر شهر القریتین رو تصرف کنند بهتره بگیم ارتش و پلیس سوریه شهر ور تخلیه کردن نیروهای کمکی وارد منطقه شدن و از دیروز مناطق پیرامونی شهر رو پاکسازی کردن و منتظر دستور اصلی برای پاکسازی کامل القریتین
  7. 1 پسندیده شده
  8. 1 پسندیده شده
  9. 1 پسندیده شده
  10. 1 پسندیده شده
  11. 1 پسندیده شده
  12. 1 پسندیده شده
    با سلام سوخو-22 ام-4 های نیروی هوا- فضای سپاه ( فیترهای سابق نیروی هوایی ارتش بعث ) با غلافهای سوخت گیری میراژ /تابستان 96 این جتهای عراقی ، حداقل در دوسال آخر جنگ نقش بسیار مهمی را در بمباران شهرهای مرزی و خطوط تماس ، بخصوص در جریان بازپس گیری جزایر مجنون بازی کردند ولی دوسال بعد ، گونه های ارتقاء یافته ان به دلایلی که تاکنون مبهم به نظر می رسد ( علیرغم حرف و حدیثهای فراوان ) به ایران منتقل شدند .
  13. 1 پسندیده شده
    آموزش پرسنل نیروی هوایی ارتش قبل و بعد انقلاب در ایران و آمریکا ( قسمت دوم) قبل از انقلاب بخاطر بالا رفتن قیمت نفت و پر شدن خزانه دولت, دولت تصمیم به خریدسلاح از کشور آمریکا می گیرد. در آن زمان ایران ژاندارم خلیج فارس بود و دولت آمریکا اعتماد زیادی به ایران داشت. در آن زمان دولت ایران سفارش خرید هواپیمای F14 را به کشور ایلات متحده آمریکا می دهد که بلافاصله پذیرفته می شود, اما سپس دولت اسرائیل تقاضای خرید این هواپیما را می کند که از سوی دولت آمریکا رد می شود. !!! پس وقتی که, دولتی تصمیم به خرید سلاح می کند, استخدام پرسنل برای آن تجهیزات در اولویت اول قرار می گیرد. استخدام خلبان, کارشناس فنی هواپیما, پرسنل آمادی و ... قبل از استخدام آگهی ها توسط روزنامه های کثیر الانتشار آن زمان ماننده روزنامه کیهان و اطلاعات منتشر می شد. و تیتر اصلی این روزنامه ها با استخدام شغلی با شعار بلند آسمان جایگاه من است جلب نظر می کرد. فارغ التحصیلان قبل از استخدام و پس از آزمایشات سخت پزشکی و امتحان در رشته و رسته های دلخواه خود, ماننده خلبانی و کارشناسی فنی هواپیما استخدام می شدند. به محض قبولی و دریافت لباس نظامی و سایر مایحتاج ماننده حوله واکس و ... از سوی سازمان تامین می شد. پرسنل می بایست موی خود را با نمره صفر 6 کوتاه کرده و چند روز دیگر با لباس هایی که به خیاط بیرون داده بودند تا اندازه آن ها کنند در یک ساعت و یک روز خاص از قبل تعین شده به فرماندهی مرکز آموزش های هوایی ( شهید خضرایی فعلی. چون در آن زمان دانشگاه هوایی تاسیس نشده بود.) پرسنل تازه استخدامی می بایست دوره اموزش مقدماتی نظامی یا B.M.T یا (BASIC MILITARY TRAINING) را حدود 3 ماه می گذراندند و پس از دریافت سر دوشی به کلاس در س زبان می رفتند. از ابتدای ورود به کلاس و آمدن استاد زبان که معمولا از اساتید خانم و آقای آمریکایی بودند کسی حق صحبت کردن فارسی در کلاس را نداشت.البته چند استاد خانم و اقای ایرانی هم بودند. تمام پرسنل از قبیل دانشجوی خلبانی و فنی می بایست زبان انگلیسی آمریکایی را تمام کنند و بعد از این مرحله برای امتحان زبان اعزام به خارج اقدام کنند. حدود چند هزار نفر شرکت می کردند و بالاترین نمره از 100 به پائین تا حدود حد اقل نمره 75 گزینش می شدند. ( البته درصدکمی انتخاب می شدند). پس از قبولی در امتحانات اعزام به آمریکا معاینات پزشکی مجددا شروع می شد و درصورت نبودن مشکل, آماده اعزام به خارج می شدند. قبل از اعزام توجیهات کامل از سوی ضد اطلاعات وقت ( حفاظت اطلاعات فعلی) برای حفظ اسرار نظامی انجام می شد. و پس از دریافت ارز خارجی با هواپیمایی ایران ایر ( هما) مسیر تهران لندن را می رفتند. و مسافران این مسیر را پیاده و مجددا مسیر لندن نیویورک را سوار و سوخت گیری و چک هواپیما انجام می شد. به محض ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک که بزرگ ترین فرود گاه دنیا درآن زمان بود و مسیر وارد شدن به این فرودگاه 5 بانده که به خاطر ترافیک شدید هوایی از 5 جهت وارد این فرودگاه می شدند. بعد ها شاه ایران به تقلید از این فرودگاه دستور ساخت فرودگاه بزرگ آریامهر ( فرودگاه امام خمینی فعلی) را داد که تا چند سال پس از انقلاب به حالت راکت درآمده بود و بعد ها تا حدی تکمیل شد. و در زمان کنونی مورد بهره برداری قرار می گیرد. بعد از فرود هواپیما در فرودگاه جان اف کندی نیویورک و پیاده شدن پرسنل از آن, چند افسر رابط ایرانی و آمریکایی ما را برای سوارشدن مجدد هواپیما, بسوی شهر سان آنتونیوی ایالت تگزاس راهنمایی کردند و پس از فرود هواپیما در این شهر ما را با اتوبوس به پایگاه هوایی لک لندکه پایگاه آموزشی ارتش آمریکا در رسته های نیروی دریایی, هوایی, زمینی و تفنگ دار دریایی بود رفتیم. بقیه مطالب انشا ا... درپست سوه به عرض می رسد.
  14. 1 پسندیده شده
    با سلام: در این پست شما را با نحوه آموزش و اعزام پرسنل نیروی هوایی ایران و اعزام آن ها به ایالات متحده آمریکا قبل از انقلاب و بعد از آن آشنا می کنم امید است مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. لازم به ذکر است این پست به سفارش مدیر محترم و دوست عزیز MR9 نگارش می شود. پرسنل نیروی هوایی قبل ازانقلاب پس از استخدام در نیروی هوایی و گذراندن دوره آموزشی و سپس پس از گذراندن کلاس زبان انگلیسی آمریکایی و بعضی موارد کلاس های تخصصی برای امتحان زبان انگلیسی جهت اعزام به خارج می بایست در یک سالن بزرگ جهت امتحان حضور می یافتند و کسانی که بالاترین نمره امتحانی را می گرفتند از نمره 100 شروع و پائین ترین نمره ها معمولا بین 75 الی80 بود. پس از اعزام به آمریکا پرسنل ابتدا به پایگاه هوایی آموزشی لک لند در نزدیکی شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس اعزام می شدند. و پس از گذراندن مجدد در کلاس های زبان تکمیلی به سایر ایالت های آمریکا بر حسب تخصص و رسته اعزام می شدند. در کلاس های تخصصی از ملیت های مختلف از جمله آمریکا, انگلستان, آلمان, ایران و ... در یک کلاس حضور داشتند. پس از گذراندن این دوره ها یا به ایالت های دیگر می روند و یا یا با تکمیل دوره و دریافت گواهی نامه ازطرف نیروی هوایی آمریکا به ایران باز می گردند و مشغول خدمت در پایگاه های مختلف بر حسب تخصص و رسته می شوند. این دوره ها معمولا چند ماهه و حتی تا دو سال هم طول می کشید. من در سال 1355 استخدام و پس از تکمیل زبان انگلیسی آمریکایی و تکمیل دروس الکترونیک در ایران که همگی به زبان انگلیسی بود, درسال 1357 به کشور آمریکا اعزام شدم و یک سال بعد از انقلاب یعنی در سال 1358 پس از تکمیل دوره و گذراندن واحدهای تخصصی درسی و دریافت گواهینامه از سوی نیروی هوایی آمریکا به ایران برگشتم.بعلت طولانی شدن این پست جزئیات را در پست بعدی نگارش می کنم.
  15. 1 پسندیده شده
    با سلام: و تشکر از شما, بخاطر مطالب مفیدتان دراین سایت. من بار ها این موضوع را به مسئولین نیروی هوایی بصورت شفاهی و کتبی گزارش کردم, که سایت نیروی هوایی ارتش ج. ا . ا بیش تر به یک سایت عقیدتی سیاسی نزدیک تر است تا یک سایت علمی نیروی هوایی. اما متاسفانه در این سایت بجای مطالب مفید علمی , فنی و پروازی و وجود سیستم های کار آمد در سطح جهان جهت ارتقاء دانش پرسنل خبری نبوده و بیش از 90 درصد مطالب این سایت عقیدتی سیاسی می باشد. لطفا کار بران عزیز این سایت را مشاهده کنند و نظر بدهند. در صورتی که مسئولین می توانند از توانمدی های پرسنل این نیرو در سایت خودشان در اختراعات, ابتکارات و نو اور و خلاقیت آن ها مطالبی منتشر کنند که امید ملت ایران را در مقابل تهدید ها و تحریم های آمریکای جهان خوار بالاتر ببرند.
  16. 1 پسندیده شده
  17. 1 پسندیده شده
  18. 1 پسندیده شده
  19. 1 پسندیده شده
  20. 1 پسندیده شده
  21. 1 پسندیده شده
    اینطور بر میاد که شاه بصورت موقت (نه دائم) امضا کرده بود، و توسط چه کسانی بنده در جریان نیستم، اما اوایل دهه 70 فکر میکنم ما بصورت دائمی امضاش کردیم! در نتیجه بایست بهش متعهد باشیم. البته ما بیشتر از جهل داخلی میخوریم تا برنامه ریزی و تعریف زمین بازی خارجی! عدم درک صحیح از مفهوم کشور دوست یا متخاصم، تا سالها مربوط کردن 80 درصد مشکلات ناشی از عدم کفایت به دشمنی خارجی، عدم استفاده از نیروی متخصص جهت احقاق حق و حقوق در مجامع و دادگاههای بین المللی! باین شرایط بنظر کشور ما داره بجایی میرسه که اینهمه تیتر در مورد ساختارهای اقتصادی و نظامی پوسیده و غیره زده میشه، اصلا یکم آدم دلش میخواد صورت مسئله رو از ذهنش پاک کنه، که داریم بسمت ته کدوم دره میریم! منتهی ایران بخاطر مسائل داخلیش پاش رو پوست خربزه هست! دشمنی خارجی حداکثر نقش چاشنی رو ایفا کنه!
  22. 1 پسندیده شده
    با سلامی دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست ، یادی کنیم از اولین تاپیک گالری که زدم (در واقع اولین تاپیک من نیروی هوائی عراق بود و تاپیک بعدی این تاپیک)    در این پست نگاهی خواهیم انداخت به یکی از ناشناخته ترین هواپیماهای اخطار پیش هنگام :     AEW Defender     شاید این پرنده ناشناس ، با این ظاهر عجیب و غریب اش را بتوان یکی از اولین تلاش های انگلستان برای تولید یک پرنده هشدار زود هنگام نامید.             در واقع این پرنده با ایجاد یک سری تغییرات در هواپیمای ترابری سبک Britten-Norman Defender تولید 1970 میلادی تولید گردید.          در این انجمن تاپیکی در خصوص این هواگرد وجود ندارد. https://en.wikipedia.org/wiki/Britten-Norman_Defender       ادامه دارد ... ------------------------ پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند
  23. 1 پسندیده شده
      با سلام   براساس مندرجات کتاب " ماموریت در ایران "  ، فصل موسوم به " آواکس و اوپک " ، نوشته ویلیام سولیوان ( آخرین سفیر ایالات متحده در ایران ) ، تیمی مرکب از کارشناسان نظامی آمریکایی و ایرانی پس از ماه ها بررسی بدین نتیجه رسیده بودند که  بدلیل ماهیت توپوگرافیک ایران ( کوهستانی بودن ) سرمایه گذاری برروی رادارهای زمین پایه ، کاری عبث خواهد بود ، در نتیجه با هدف ایجاد یک پوشش راداری 24 ساعته ، 10 فروند پرنده E-3A آواکس سفارش داده شد ، اما بدلیل فشار کنگره ، این تعداد به 7 فروند کاهش پیدا نمود و درنهایت ، بدلیل وقوع انقلاب اسلامی ، هیچکدام تحویل نگردید .   پی نوشت :   1- بر اساس یک فرضیه ، حتی اگر 2 تا 3 فروند هم تحویل داده می شد ، شاید سرنوشت نبرد هوایی در جنگ با عراق  ، تغییر می نمود .   2- به نظر بنده ، هنوز پس از گذشت سالها از این موضوع ، نیروی هوایی ، به همین تعداد رادار پرنده ( در کلاس E-3 ) یا تعداد بیشتری در کلاس (E-2 D) نیاز دارد . این شکاف خطرناکی در سازمان رزم نیروی هوایی است .    
  24. 1 پسندیده شده
    با سلام   ضمن تشکر از جناب مهران عزیز   اگر چه ماموریتهای جاسوسی الکترونیک ، در ظاهر ، ماموریتهای بی خطری برای خدمه این پرنده ها محسوب می شود ، اما برای EC-121 های آمریکایی شاید این چنین نبود . در طول دهه 50 یا 60 میلادی ، کره شمالی بارها تلاش کرد تا این جاسوس های پرنده را شکار کند که ظاهرا" یک بار موفق شد ، چرا که در اواخر دهه 1960 ( 15 آوریل 1969) ، یکی از این پرنده ها ، توسط یکفروند میگ-17 کره ای بر فراز دریای ژاپن ، رهگیری و منهدم شد و تمامی 31 سرنشین آن کشته شدند .               پی نوشت :   البته در همان زمان ،  رادیو پیونگ یانگ ادعا نمود که سرنگونی این جاسوس پرنده توسط فیشبدهای کره ای صورت گرفته بود که در این زمینه ابهامات زیادی وجود دارد .
  25. 1 پسندیده شده
    با سلامی دوباره خدمت دوستان عزیز میلیتاریست    EC-121 Warning Star ( آشنائی با پیرمرد ) پدر بزرگ آواکس های آمریکائی      همراه با خاطرات یک پیرمرد   *******************************************   پیرمرد در موزه   نگاهی از نزدیک به پیرمرد   پیرمرد و چشم چرانی در تایلند  icon_eek (پرواز بر فراز سواحل تایلند)   پیرمرد و دریا  :winking:   کارمندان پیرمرد (خدمه و اپراتورهای وارنینگ استار)   محافظان پیرمرد (اف-104 استارفایتر / اف-4 فانتوم /اف-4 فانتوم و آ-4 اسکای هاوک)   مدرسه پیرمرد ها (وارنینگ استار و هم نسل هایش)   هدایت پیرمرد (نگاهی به کابین وارنینگ استار)   و در انتها : خداحافظ پیرمرد  :cry:  :cry:    ------------ پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : انشاء الله و اگر عمری باقی بود، در پستهای آینده سایر آواکس ها را به اتفاق هم بررسی خواهیم نمود.