برترین های انجمن

  1. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      29

    • تعداد محتوا

      2,928


  2. remo

    remo

    Scientific Pal


    • امتیاز

      26

    • تعداد محتوا

      347


  3. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      19

    • تعداد محتوا

      8,622


  4. Msebr

    Msebr

    Members


    • امتیاز

      15

    • تعداد محتوا

      128



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 7 اسفند 1397 در همه مناطق

  1. 8 پسندیده شده
    https://www.mashreghnews.ir/news/939772/سامانه-رانش-واترجت-ملی-رونمایی-شد
  2. 5 پسندیده شده
    http://uupload.ir/view/sqw_34.jpg http://uupload.ir/view/7wl0_33.jpg
  3. 5 پسندیده شده
    https://www.mashreghnews.ir/news/939496/آزمایش-گیربکس-بومی-میگ-29-در-تبریز
  4. 4 پسندیده شده
    نماینده اصفهان گفته استعفای طریف رسم نخبه کشی سیاست ایرانه اون وقت شما میگی تابعیت خارجی داره کسی که تو حکومت سرش به تنش بیارزه تابعیت نداره معرفی کن سجده کنیم
  5. 4 پسندیده شده
    توربین 25 مگاواتی دریایی به زودی ساخته می شود https://www.mashreghnews.ir/news/939857/توربین-25-مگاواتی-دریایی-به-زودی-ساخته-می-شود فکر می کنم این توربین مبتنی بر توربین IGT 25 باشه که خودش اونطور که ادعا میشه ایرانیزه شده زیمنس SGT 600 هست.
  6. 3 پسندیده شده
    به نام خدا ... برای دسترسی سریع تر به مدل سازی های اعضای میلیتاری این موضوع جدید رو ایجاد کردم دوستان لطف کنند مدل سازی های خود در رابطه با تجهیزات نظامی (کارهایی که خودشان ساخته اند ) رو در این بخش معرفی کنند تا مورد استفاده ی اعضا قرار گیرد .. با تشکر - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - مدل سازی موشک خرمشهر یک به علت کم بودن تصاویر ، مدل سازی موتور رو مبتنی بر موتور 4D10 روسی در موشک بالستیک R-27 انجام دادم .. با این فرض که موتور موشک خرمشهر توسعه یافته ی 4D10 است قسمت هدایت موشک هم با استفاده از تصاویر مرحله دوم سفیر و موتور های ورنیر R-27 مدلسازی شده 3d modeling 4D10 engine khoram shahr missile 3d model پ ن .. موتور موشک R-27 در داخل قسمت مخزن سوخت قرار دارد جهت ایجاد خنک کنندگی برای موتور .. در این تصاویر موتور رو خارج از مخزن سوخت قرار دادیم
  7. 2 پسندیده شده
    بخش اول مواد منفجره نیتروژن دار مقدمه استفاده از نیتروژن در مواد منفجره یک تناقض آشکار هست چرا که مولکول گاز نیتروژن یکی از پایدارترین پیوندها که تا حالا کشف شده است را دارد. اگر نیتروژن ماده منفجره هست پس چرا اتمسفر که عمدتا از نیتروژن هست در معرض انفجارهای ویرانگر نیست؟ چه چیزی باعث می شود که نیتروژن یک جز جادویی به حساب بیاید؟ حدود 78 درصد از هوا را نیتروژن تشکیل می دهد در هوا مولکول های نیتروژن از دو اتم تشکیل شده است که از طریق پیوند سه گانه (جز قوی ترین پیوند ها ) به هم متصل اند. این پیوند سه گانه باعث میشود که گاز نیتروژن غیر فعال باشد بدلیل اینکه شکستن چنین پیوندی بسیار سخت است.اما پیکره مواد منفجره از نیتروژن و عناصری از قبیل اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است که از طریق پیوند های ضعیف تر به هم ملحق شده اند. بنابراین انرژی کمتری برای شکستن این پیوند ها لازم است. وقتی شکسته می شوند اتم های نیتروژن آزاد شده و از طریق پیوند های مستحکم سه گانه به هم متصل شده و پایدار می شوند. پیوند یک گانه‹ پیوند دوگانه ‹ پیوند سه گانه اما چرا این باعث انفجار میشود؟ از لحاظ ترمودینامیکی شکسته شدن پیوند نیازمند انرژی هست در حالی که تشکیل پیوند باعث آزاد شدن انرژی می شود. پیوندهای قوی وقتی شکسته و یا تشکیل می شوند انرژی زیادی تجمیع و یا آزاد می شود بنابراین انرژی کل ایجاد شده بوسیله برهمکنش، بین پیوند قوی قدیمی و پیوند جدید شکل یافته مبادله می شود. انفجار ترکیبات حاوی نیتروژن از طریق آزاد شدن انرژی عظیمی به هنگام تشکیل مولکول های نیتروژن از طریق پیوند های سه گانه(N2) اتفاق می افتد. تشکیل یک پیوند سه گانه انرژی بیشتری آزاد می کند و لازم است که سه باند یگانه نیتروژن شکسته شود . نکته اینجاست که شما پیوند های ضعیفی را شکسته و پیوند های بسیار قوی ایجاد می کنید. فاکتور دوم که باعث میشود ترکیبات حاوی نیتروژن مواد منفجره ای باشند این هست که فرم جدیدی که مولکول ها تشکیل میدهند به صورت گاز هست که سریع گسترش می یابد و موج ضربه ای (Shock wave)ایجاد می کند. موج انفجار آیا فسفر هم می تواند منفجره باشد؟ فسفر در جدول تناوبی دقیقا در گروه نیتروژن و زیر آن قرار می گیرد و بنابراین شیمی یکسانی دارند. مثل نیتروژن فسفر می تواند پیوند های سه گانه تشکیل دهد اما بسیار کمتر و کم انرژی تر از هم نوع خود، بنابراین هنگام تشکیل ، انرژی در حد اندازه های نیتروژن نمیتواند ایجاد کند. شیمی یکسان فسفر و نیتروژن مواد منفجره چطور کار می کنند؟ در قلب هر انفجار،بر هم کنش های اکسایش- کاهش هستند که ردوکس حرارت زا (exothermic redox)نامیده می شوند. برهم کنش های ردوکس واکنش هایی هستند که در آنها تبادل الکترون اتفاق می افتد. اکسایش و کاهش به تنهایی انجام پذیر نیستند. چون یک ماده نمی‌تواند کاهیده شود مگر آن که هم‌زمان ماده‌ای دیگر، اکسیده گردد، ماده کاهیده شده، عامل اکسایش است و بنابراین عامل اکسنده نامیده می‌شود و ماده‌ای که خود اکسید می‌شود، عامل کاهنده می‌نامیم. همچنین در هر واکنش، مجموع افزایش اعداد اکسایش برخی عناصر، باید برابر مجموع کاهش شماره اکسایش عناصر دیگر باشد. در مورد مواد منفجره، این معامله اکسوترمی است، به این معنی که پس از اتمام، گرما آزاد می شود. به عنوان مثال، مخلوطی از نیترات پتاسیم، کربن و گوگرد در مقادیر مناسب، به معنی باروت شناخته می شود. واکنش شیمیایی هنگامی رخ می دهد که مخلوط در معرض گرما و یا حتی یک جرقه قرار بگیرد. گونه های اکسیداسیون کربن و گوگرد هستند، در حالی که نیترات پتاسیم کاهش می یابد. این واکنش، از نظر شیمیایی، باعث انفجار انرژی در قالب گرما و نور می شود. با این حال، واکنش اکسوترمی یک انفجار را تضمین نمی کند. دلیل زنگ زدن آهن نیز یک واکنش ردوکس حرارت زا هست. کلید ایجاد انفجار فقط یک واکنش اکسترومی نیست، بلکه واکنش باید سریع باشد. زنگ زدگی، آهن را منفجر نمی کند، زیرا فرآیند بسیار آهسته و طولانی است. هنگامی که یک فرد انفجار را به صورت فیزیکی، شیمیایی یا الکترونیکی هدایت می کند، انتقال فازی از جامد یا مایع به گاز صورت میگیرد. گرما آزاد شده در واکنش، دمای این گاز را افزایش می دهد. با این حال، ماهیت سریع این واکنش به این معنی است که انتقال و در نتیجه گسترش این گاز بسیار زیاد است. یک گرم TNT تقریبا یک لیتر گاز را در ثانیه تولید می کند که افزایش هزار برابر حجم است! بنابراین، انرژی و فشار که تقریبا بلافاصله آزاد می شود، به عنوان یک موج شوک سریع که به اندازه کافی قدرتمند است که به راحتی مردم، درختان و ماشین ها را نابودکند، ایجاد میشود. ادامه دارد... منبع https://www.scienceabc.com/innovation/why-do-explosives-have-nitrogen-in-them.html
  8. 2 پسندیده شده
    البته این خبر درست کار نشده، منظور از نفوذ، نه به دست گرفتن کنترل پهپاد، بلکه دسترسی به اطلاعاتی که پهپاد به صورت آنلاین در حال مخابره بود، هستش، تو کلیپ خبری که من دیدم، خود سردار حاجی زاده که داشت صحبت می کرد اشاره به این کرد که پهپاد موتورش دچار مشکل میشه و سقوط میکنه، حالا به طور مشخص از سردارحاجی زاده نه ولی موارد متعددی بوده که از مسولین رده بالای لشکری و کشوری دروغ شنیدم، دلیل نمیشه یه نفر چون مسول بود حتما همه حرفاش راست باشه، صاعقه هم وقتی برای اولین بار رونمایی شد، فرمانده کل وقت ارتش گفت صاعقه از اف-۱۸ هم تواناتره! آقای حاجی زاده هم دروغ نه ولی حرف اشتباه چرا، ازشون شنیدم، که حالا اینجا جاش نیست بهش اشاره کنم چون موضوع صحبت اشتباهی که مطرح کرده بودن خارج از تخصص ایشون و در حوزه اقتصاد بود.
  9. 2 پسندیده شده
    دوست عزیز اولا تصاویر دریافتی متعلق به نمایشگر mq-9 ، دوما تصاویری که مستقیم از ریپر برای هدایت uav دریافت میشه دارای علائم و نشانگر های رنگیه مشابه آنچه که رو hud جنگنده ها وجود داره ولی تصاویر ارسالی به بخش cnc که اوپراتورها باهاش کار میکنن بدون اون علائم و نشانگر هاست در ضمن اون menu bar نرم افزار اوپراتوری رو نمایشگر اوپراتور کاملا مشخصه البته بعضی تصاویر دریافتی که تو فیلم نمایش دادند رنگی بود ولی سنسور های ریپر قابلیت دریافت و ذخیره تصاویر color/monochrome daylight infrared رو داره و ذخیره داده ها رو با همون نرم افزار این کارو انجام میدن ، ظاهرا بچه های ما کناره های تصاویر blur کردن تا بعضی دیتا ها که ظاهرا classified بوده مشخص نباشه ، در ضمن علائم و نشانگر های فیلم منتشر شده با دومین تصویر ارسالی مطابقت داره در پایان همین که تو یک دهه اخیر کنترل پهپاد های سنتینل و پردیتور و به دست گرفتیم و عملیات landing تو خاکمون با موفقیت انجام دادیم دسترسی به پست فرماندهی و کنترل رو تائید میکنه.
  10. 2 پسندیده شده
    دوست من فیلم ها مشخصا از پهپاد آمریکایی هستن...پنل اطلاعات هیچکدوم از پهپاد های ما به اون صورت نیست
  11. 2 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم " ایلوشین ۷۶ باربر روس تبار " برای آشنایی بیشتر ، با مطلب غیر تکراری در مورد این پرنده و کمی چاشنی " جزئی نگری " در خدمت دوستان هستیم . * در مواجهه ی اولیه ، ابعاد این پرنده به صورت چشمی تقریبا" ۳ برابر هرکولس ( تاکتیکی بی رقیب همه ی ادوار ) دیده میشد . * تمامی چرخ ها با چینش غیر عادی منفصل از هم و در بیشترین فاصله ی ممکن از یکدیگر لحاظ شده بودند ، حتی در ارابه ی فرود دماغه تا وسیع ترین سطح اتکای قابل دستیابی در هر باند قابل فرودی (خاکی یا نا آماده ) را ایجاد کنند . * چهار موتوره بودن ، توان باربری مناسب و همینطور ایمنی پرواز بالایی را برای آن ایجاد میکرد . همچنین پیشران ها در ارتفاع مناسبی از سطح زمین نصب شده بودند که برای شرایط سخت تیک آف و فرود تعریف شده برای آن مناسب بود . بنا به گفته ی عزیزان هر موتور این پرنده در پرواز به صورت تقریبی ساعتی " ۲ تن " و مجموع ۴ موتور " ۸ تن " بر ساعت سوخت مصرف میکردند . * قسمت رمپ بارگیری ۳ تکه بود که دو قطعه ی بالایی به کناره ها و قسمت پایینی برای سهولت در جابه جایی بار به سمت پایین _ باند قابلیت تحرک داشت . * درب های ورودی و خروجی برای خدمه در ارتفاع ، دقیقا پشت کابین خلبان و در دو سمت هواپیما وجود داشت . * پرنده ی مذکور دارای مجموعه ی کارامد جرثقیل سقفی ، متشکل از ۴ جرثقیل برقی هرکدام به توان جابه جایی ۲۵۰۰ کیلوگرم و مجموعا" 10 تن بود . به نظر این مجموعه به صورت تکی ، ۲ تایی موازی با یا بدون قطعه ی واسط و مجموعه ی ۴ تایی قابل استفاده بود . * از نکات جالب دیگر ، این جرثقیل دارای ۲ ریل موازی بود که از ابتدای محفظه ی بارگیری (پشت کابین خلبان ) تا انتهای رمپ شیب دار به آن قابلیت تحرک میداد به شکلی که خدمه میتوانستند تمامی بارهای محوله را با اتکا به جرثقیل داخلی ، تقریبا" از سطح باند برداشته و برای بارگیری مناسبتر در تمام طول قسمت بار جابه جا کنند . * پیرو توضیح این جرثقیل ، کلیپ کوتاهی در قسمت پهبادی نمایشگاه وجود داشت که در آن این پرنده اقدام به بارگیری یک دستگاه سامانه ی پدافندی سوم خرداد نمود که در ابتدا ، مجموعه ی متحرک رادار و لانچر ( بدون موشک ) را با استفاده از جرثقیل سقفی از سامانه جدا کرده سپس به داخل منتقل کردند و بعد قسمت زیرین سامانه با اتکا به توان خود از رمپ شیب دار بالا آمده و در داخل پرنده جای گرفت . ( احتمالا مربوط به پدافند جزیره ی ایرانی ابوموسی بود) * صندلی های ردیفی موجود در قسمت بار ساده ، کاملا فلزی (استنلس استیل ) و جمع شونده به سمت بالا بودند . * در توضیحات " خدمه ی مودب " ایلوشین نکته ی جالبی وجود داشت آنهم اینکه عزیزان برد پروازی را بر حسب وزن بار گیری شده اعلام میکردند . البته بعضی اوزان اعلامی ایشان ، فراتر از استانداردهای شرکت سازنده بود و بنا بر گفته ها برد پروازی را به شدت محدود میکرد . * تمامی پنل های فرمان در دسترس ، آنالوگ و به لحاظ کاربری کاملا ساده طراحی شده بود . * خدمه در مورد این پرنده پرتوان احساس رضایت میکردند . * دسترسی به کابین خلبان نیز میسر نشد ، نه برای حقیر و نه برای هیچ بازدید کننده ی دیگری . * از نگاه حقیر در کل این پرنده بر اساس نیاز های واقعی ، کاملا" کاربردی ، کم توجه به زیبایی ظاهری ، طراحی و ساخته شده و در اصل دارای زیبایی با ارزش " کاربردی بودن " است . * توصیف این پرنده زمخت ( غیر ظریف ) ، کاربردی ، کاری ، جان سخت و قابل تعمیر . http://s8.picofile.com/file/8353183384/ایل۱.JPG http://s9.picofile.com/file/8353183526/ایل۲.JPG http://s9.picofile.com/file/8353183676/ایل۳.JPG http://s8.picofile.com/file/8353184384/ایل۴.JPG http://s8.picofile.com/file/8353183984/ایل۵.JPG http://s9.picofile.com/file/8353183584/ایل.JPG http://s8.picofile.com/file/8353187834/ایل۶.JPG http://s8.picofile.com/file/8353188118/ایل۷.JPG http://s8.picofile.com/file/8353188526/ایل۸.JPG http://s8.picofile.com/file/8353188818/ایل۹.JPG " ایلوشین ۷۶ آتش نشان " * از توانمندی های قابل توجه اضافه شده به این پرنده ی کارا ، توانایی اطفاء حریق های گسترده ( جنگلی و...) با استفاده از مخزن اختصاصی ساخته شده ی داخلی برای آن است . یعنی بدون هیچ گونه تغییرات و دست بردن در پرنده ی مادر برای آتش نشان شدن ، میتوان در مواقع لزوم این مخزن را روی آن نصب نمود و بعد از انجام ماموریت محوله با خارج کردن مخزن اجازه داد تا پرنده به ادامه ی وظایف ترابری خود بازگردد . * مخزن این مجموعه تشکیل شده از ۲ مخزن هماهنگ شده ی کوچکتر هرکدام به حجم ۱۰ هزار لیتر و مجموعا" ۲۰ هزار لیتر . جنس مخزن از فولاد زنگ نزن ( استنلس استیل ) بود که میتوان عمر بالایی برای آن متصور شد ، طول مخزن تقریبا" به طول محفظه ی بار هواپیماست ( از بعد درب ورود خدمه تا ابتدای رمپ شیب دار ) . وزن آن را به صورت چشمی میتوان بین ۶ الی ۸ تن در تخمین زد . * طریقه ی بارگیری انتقال به پرنده ی مادر ساده است ، ابتدا رمپ هواپیما کاملا باز میشود سپس مخزن را با استفاده از استند چرخ دار آن به قسمت پشت هواپیما منتقل میکنند . بعد با استفاده از جرثقیل های سقفی و حلقه های موجود روی مخزن به صورت موازی و ۲ به۲ و با استفاده از مجموعه جرثقیل اول مخزن را تا جایی که از گرانیگاه آن رد شود به داخل میکشند ، سپس با استفاده از جرثقیل بعدی آن را از استند چرخ دار انتهایی مخزن جدا کرده و تا محل مناسب در نظر گرفته شده منتقل میکنند . حقیر حدس میزنم ، این جا به جایی با هماهنگی مناسب خدمه ی زمینی و خدمه پرنده بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان بر شود . * بارگیری محتوای مخزن در فرودگاه و روی زمین انجام میشود . به احتمال زیاد با استفاده از کامیون های تانکر فرودگاهی ( آتش نشان و... ) و از طریق اتصال به ورودی های (شیر فلکه ) انتهای مخزن و با امکان دسترسی از دو سمت هواپیما . * کنترل تخلیه ی آن با استفاده از ۲ دریچه و سیستم هیدرولیکی امکانپذیر است . همچنین کنترلر دارای صندلی و کنسول کنترل مابین دو دریچه تخلیه است که البته عزیزان با توجه به خطرناک بودن جایگاه مربوطه ، امکان جابه جا شدن جایگاه مسئول و ادوات کنترلی مربوطه را به داخل قسمت بار در آینده ی نزدیک متصور بودند . * برای اطلاع یافتن از حجم مخزن ، از روش ساده ی لوله ی شفاف مدرج و متصل به مخزن استفاده شده که در قسمت انتهایی هر دو مخزن به چشم میخورد . * در قسمت انتهای مخزن اعدادی بر واحد ثانیه درج شده است که به نظر تایم تخلیه با توجه به درصد باز بودن دریچه های تخلیه و ... میباشد . * با توجه به توانایی بالای باربری ایلوشین از عزیزان سوال شد که چرا مخزن بزرگتری (برای اثرگذاری بیشتر ) برای آن ساخته نشده ؟ عزیزان فرمودند که امکان بارگیری مخزن بزرگتر با توجه به ابعاد رمپ وجود نداشت . http://s8.picofile.com/file/8353184734/آتش1.jpg http://s8.picofile.com/file/8353184768/آتش2.JPG http://s9.picofile.com/file/8353184834/آتش3.JPG http://s9.picofile.com/file/8353186276/آتش4.JPG http://s8.picofile.com/file/8353186376/آتش5.JPG http://s8.picofile.com/file/8353186526/آتش6.JPG http://s9.picofile.com/file/8353186892/آتش7.JPG http://s9.picofile.com/file/8353187226/آتش8.JPG http://s8.picofile.com/file/8353187492/آتش9.JPG http://s9.picofile.com/file/8353185334/آتش_ده.JPG http://s9.picofile.com/file/8353185468/آتش_یازده.JPG در پست قبلی حقیر ( با توجه به کمبود وقت و عجله ) نکاتی در مورد جلیقه های ضد گلوله از قلم افتاد که اکنون تقدیم میشود . پنل فلزی تست شده ، مربوط به جلیقه ی ضد گلوله ی حافظ بود که در نمایشگاه مصلا با ۲ طرح یکی استتار و دیگری کاملا مشکی در دسترس بود ، جلیقه ی مشکی رنگ در هر دو سمت دارای پنل یاد شده بود و سنگین ...... ، وزن تقریبی آن بین ۱۵ تا ۱۸ کیلوگرم بود . در مورد پنل آلومینا ، در غرفه ی شرکت میلاد (مقاوم در برابر 51_۷/6 AP ) روش ساخت را با استفاده از قالبگیری مواد اولیه ی اکسید تیتانیوم و انتقال به کوره با دمای ۴۰۰۰ درجه برای ایجاد محصول نهایی را با سختی بالا برای شخص دیگری توضیح میدادند ، در غرفه ی دیگری روی پنل محصول فرمول اکسید آلومینیوم نقش بسته بود ، در جستجوی حقیر از هر دو مورد + اکسید های دیگر و .... استفاده شده بود . در ضمن وزن پنل های سرامیکی آلومینا کم نبوده و دست کمی از پنل فولادی موجود در نمایشگاه نداشت . http://s9.picofile.com/file/8353189400/ت_۱.JPG http://s8.picofile.com/file/8353189468/ت_۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8353189492/ت_۳.jpg اختصاصا" برای سایت (( وزین میلیتاری )) پ ن باتوجه به برخی کمبودها در توضیحات عزیزان ( در مورد وزن و جنس مخزن ) و برای قابل لمس شدن این نوشته مقداری از برآیند ذهنی ( منفجر ) حقیر استفاده شده است . مدیران محترم ، در صورتی که تصاویر ارزش انتقال به گالری سایت را دارا میباشد منتقل بفرمایید ، ارادتمندم
  12. 2 پسندیده شده
    «هوالخبیر»   آرجون مارک  2 نسل جدیدی از تانک میدان اصلی نبرد (MBT)  نسخه بهبود یافته آرجون مارک  1 است . طراحی و توسعه این تانک میدان اصلی نبرد توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی (DRDO)  هند و با همکاری شرکت های دفاعی اسرائیل انجام شده است . شروع ساخت وانجام آزمایشات برای ساخت  آرجون مارک 2 در سال 2012 شروع شد و برای اولین بار در طول یک رژه نظامی در روز ملی در دهلی نو در 2014  ژانویه 26  به نمایش عموم مردم در آمد. تانک نوین میدان اصلی نبرد ارجون مارک 2 به وسیله DRDO طراحی و توسعه پیدا کرده است این تانک نسبت به تانک ارجون مارک 1 که هنوز در خدمت ارتش هند قرار دارد بهبود های قابل توجهی پیدا کرده است. این بهبود ها در موارد افزایش قدرت اتش، افزایش تحرک و حفاظت عالی است که این خصوصیات برای رفع نیاز ها در  میدان جنگ قرن 21 مورد نیاز است. ارجون مارک2 از اخرین تکنولوژی های تانک جنگی  بهره می برد که باعث می شود میان تانک های میدان اصلی نبرد هم عصر خود در ارتش های مدرن سراسر دنیا یک تانک متمایز پیشرو باشد. این تانک خصوصیت تحرک عالی دارد که ثابت شده است هنگام کار در سرایط بسیار طاقت فرسای بیابان هند بسیار ارزشمند است. فشار زمین کم ، نسبت قدرت به وزن زیاد و کارای بالای بسته قدرت شامل یک سیستم انتقال قدرت موثر و قوی موجب شده است که تانک ارجون مارک 2 دارای تحرک عالی باشد. DRDO ،ارجون مارک 2  را  بعد از بهبود 75 تا 80 خصوصیت برای انجام تست به منطقه راجستان  اعزام کرد از جمله 16 تکنولوژی که توسط ارتش هند کامل شده و هم اکنون در 124 دستگاه تانک ارجون مارک 1 قرارداده شده است. DRDO تانک میدان اصلی نبرد ارجون را با کمک ازمایشگاه های متنوع خود و با هدایت موسسه تحقیق و توسعه خودرو جنگی واقع در چنای (CBRED) توسعه داده است در حالی که آزمایشگاه تحقیقات دفاع متالورژیکی DRDO واقع در حیدراباد زره تانک ارجون مارک 2 را بهبود داد. که ازمایشهای توسعه ای برای بیش از دوسال به طول انجامید. مقایسه ظاهری ارجون مارک 1 و2(تانک سمت راست ارجون مارک 2 و سمت چپ ارجون مارک 1)   طراحی ظاهری آرجون مارک  2 بسیار شبیه تانک اصلی میدان نبرد  المانی لئوپارد 2A5  است.  ادعا شده وزن این تانک 68 تن است که آن را به سنگین ترین تانک در جهان تبدیل کرده است که حتی از تانک های  آمریکای 62.5 ) M1A2  تن ) و تانک های بریتانیای چلنجر 2 (62.5  تن ) سنگین تر است. وزن زیاد آرجون مارک  2 سازندگانش را مورد انتقادهای زیادی  قرار داده است زیرا نه تنها باعث کاهش تحرک پذیر تانک در میدان نبرد می شود بلکه جابه جای  و حمل  آن را به خط مقدم جنگ ها با دشواری همراه می سازد.     سلاح اصلی این تانک یک توپ 120 میلی متری خاندار که به طور دستی مسلح  می شود است. این توپ در  شلیک ها فواصل دور نسبت به توپ های بدون خان دقت بیشتر دارد.  این توپ 120 میلمتری به پوشش حرارتی، فشار شکن و سیستم رفرنس دهانه مجهز است همچنین این توپ قادر است طیف گسترده ای از مهمات  از  جمله ضد زره کفشک دار تثبیت شده با بالک (FSAPDS)، شدیدالانفجار له شونده ( (HESH و موشک هدایت شونده ضد تانک LAHAT ساخت اسراییل را شلیک کند. موشک هدایت شونده ضد تانک LAHAT توسط صنایع هوا و فضا اسرییل (IAI) طراحی و توسعه پیدا کرده است . سر جنگی این موشک توانایی نفوذ به تمامی زره های مدرن مثل انواع  زره های واکنشی را دارد. توانایی نفوذ بالای کلاهک اصلی باعث شده است  بتواند در رزه خودرو های دارای زره ماژور در زوایای بالای برخورد کرده و نفوذ کند .آرجون مارک  2 در مجموع می تواند 39 گلوله به علاوه موشک ضده زره  را حمل کند . همچنین در کنار  توپ اصلی تانک یک مسلسل MAG با کالیبر 7.62 به طور هم محور  مسلح شده است . علاوه بر این نیز یک مسلسل  کنترل از راه دور با کالیبر 12.7 میلی متری نیز بر روی برجک نصب شده است . استفاده از مسلسل  کنترل از راه دور باعث افزایش بقای خدمه در طول عملیات خواهد شد. این مسلسل کنترل از راه دور توانایی درگیری با هواگرد های که ارتفاع پایین پرواز می کنند را دارد.   مسلسل  کنترل از راه دور با کالیبر 12.7 میلی متر   طراحی کلی تانک آرجون مارک  2 شبیه به بقیه تانک میدان اصلی نبرد است. محفظه راننده در جلو ، برجک سه نفره  در مرکز و پیشران و نیرو محرکه در عقب تانک قرار دارند. این تانک دارای 4 خدمه از جمله فرمانده، توپچی، لودر و راننده است. صندلی راننده به گونه ای طراحی شده است تادر صورت انفجار مین به راننده آسیبی وارد نشود. بدنه و برجک در آرجون مارک  2 دوباره طراحی و ساخته شده اند. بهبود حفاظت به وسیله زره بهبود یافته Kanchan  که توسط  آزمایشگاه تحقیقات دفاع متالورژیکی طراحی و توسعه پیدا کرده است این زره، از یک زره همگن رول شده (RHA) تشکیل شده که بین پنل های کامپوزیتی ساندویچ قرار دارد. قسمت جلو شاسی و  برجک  با زره واکنشی محافظت می شود. زره ارجون ماک 2 توانایی مقاومت در برابر پرتابه های شدیدالانفجار له شونده (HESH)  و مهمات ضد زره کفشک دار (APDS) و احتمالا پرتابه های مهمات ضد زره ثاقب (APFSDS) را داشته باشد. همچنین ارجون مارک 2مجهز به سیستم هشدار قفل لیزری و سیستم  اقدامات متقابل است(ALWACS) که این سیستم با همکاری شرکت اسراییلی Elbit Systems توسعه و ساخته شده است. 4 عدد از ALWACS در هر گوشه از برجک برای ایجاد یک پوشش 360 درجه نصب شده است.  این سیستم تهدیدات قفل لیزری را شناسایی و دسته بندی می کند و نارنجک های دودزا را از یک لانچر چرخنده  که مستقل عمل می کند پرتاب کند.   سیستم هشدار قفل لیزری   در این عکس لانچر متحرک نارنجک های دودزا مشخص است     نمونه اولیه ارجون مارک 2 به یک پیشرانه دیزلی MTU MB 838 Ka-501 ده سیلندر ساخت المان مجهز است قدرت این پیشرانه 1400 اسب بخار است که در حقیقت این پیشرانه است بر روی نسل قبلی این تانک یعنی ارجون مارک1  نیز نصب شده است. با این حال به نظر می رسد پیشرانه این با یک موتور قوی جایگزین خواهد شد.  این تانک می تواند به حداکثر سرعت در جاده  58 کیلومتر بر ساعت و در خارج از جاده 40 کلومتر بر ساعت دست یابد. شرکت اوکراینی آلات خارکیف موزوروف پیشنهاد استفاده از موتور جدید توربوشارژ 6TD-5 با قدرت 1800 اسب بخار را در ارجون مارک 2 را داده است. برد حرکتی  این تانک حدود 500 کیلومتر است که برای افزایش برد حرکتی از دو مخزن سوخت در عقب تانک نصب شده است بهر می گیرد. این تانک مجهز به یک جعبه دنده خورشیدی با مبدل گشتاور هیدرودینامیک دارای سیستم هدایت و کند کننده های هیدرولیکی است . این جعبه دنده دارای 4 دنده به جلو و دو دنده به عقب است.ارجون مارک 2 همچنین به یک واحد قدرت کمکی که به همه سیستم ها در هنگامی که موتور اصلی خاموش است قدرت می دهد مجهز است . سیستم تعلیق پیشرفته هیدرو پنوماتیک که در هر طرف از  7 چرخ تایر- لاستیکی دوتایی با یک  چرخ خورشیدی در عقب ویک چرخ معلق در جلو و یک زنجیر  به دور انها تشکیل شده است . ، قسمتهای بالای بخش تعلیق توسط صفحات زره پوش محافظت می شود. ارجون مارک 2 مجهز به سیستم کنترل اتش حرارتی و یک دید جدید پانورامیک برای فرمانده که در سمت است برجک قرار می گیرد مجهز شده است.  همچنین این تانک مجهز به یک فاصله یاب لیزری با قابلیت  تعیین هدف با دقت بالا برای توپچی (Hunter-Killer) است . سایت دید توپچی به ردیاب اتوماتیک هدف مجهز شده است که تاحد زیادی باعث افزایش سرعت و دقت هدفگیری تانک می شود.   دید پانورامیک برای فرمانده   تجهیزات استاندار تانک ارجون مارک 2  شامل  دید حرارتی روز/شب برای راننده ، سیستم پیشرفته ناوبری زمینی ، سیستم حفاظت ش م ر ، سیستم اطفاء حریق اتوماتیک نیز مجهز است.در جلوی شاسی یک خیش مین کوب نصب شده است و به تانک توانایی حرکت سریع از معابر مین گذاری شده را می دهد و یک میسر پاکسازی شده برای نیرو هایی که به دنبال تانک در حرکت هستند ایجاد می کند.با توجه به وزن بالای ارجون مارک 2  حمل و نقل هوایی این تانک با استفاده از هواپیمای ترابری Il-76 که در حال حاضر در اختیار ارتش هند است غیر ممکن است. اما هواپیمای بوئینگ C-17 Globemaster III توانایی جابه جای این تانک سنگین را دارد. نیروی هوایی هند قرار داد خرید 10 فروند از این هواپیما را بسته است  که تا پایان سال 2014 تحویل تمامی هواپیما ها انجام خواهد شد.     مشخصات کلی آرجون مارک 2 خدمه : 4نفر وزن : 68 تن طول : 10.64 متر عرض :3.95 متر ارتفاع : 2.8 متر تسلیحات : توپ 120 میلیمتری – مسلسل 7.62 میلی متری–1 مسلسل 12.7میلی متری پیشرانه : دیزل MTU MB 838 Ka-501 با قدرت 1400 اسب بخار حداکثر سرعت در جاده: 58 کیلومتر / ساعت برد : 400 کیلومتر عبور از شیب :70 درجه عبور از شیب جانبی : 30 درجه گام عمودی : 0.9متر عبور از گودال : 1.4 متر     Arjun MK.1 Main Battle Tank   مترجم :Crash نقل با ذکر نام میلیتاری و مترجم بلامانع است.
  13. 1 پسندیده شده
    بسم الله........ 7اسفند 1397 سفر کوتاه بشار اسد به ایران ------------------ در دو دیدار بشار اسد سردار قاسم سلیمانی حضور داشته . در دیدار با روحانی تنها رئیس دفتر وقاسم سلیمانی بودن .احتمالا بشار اسد به همراه سردار قاسم سلیمانی از سوریه به ایران آمده -------------------- متاسفانه همزمان با این سفر مهم خبر استعفای وزیر خارجه هم منتشر شد . که با توجه به اخبار نیمچه رسمی بهانه این استعغا عدم هماهنگی با ایشون درباره سفر بشار اسد بوده . هرچند حضرات زرنگتر از این حرفها هستن و ممکنه................... یه یادی هم میکنیم از دیپلمات بازداشت شده ما در اروپا از سنگ صدا دراومد از آقایون ............/ خیلی حرفه همزمان با سفر رئیس جمهور ایران به اروپا دیپلمات ما رو میگیرند از این کشور به اون کشور حوالش میدن آقایون بعد از چند ماه یادشون افتاده که رسما اعتراض کنند
  14. 1 پسندیده شده
    قیاس این ۳کشور با فرانسه که تو اکثر تکنولوژیهای ساخت هواپیما و اویونیک و تسلیحاتش صاحب سبک هست و ید طولی در ساخت و صادرات جنگنده داره به نظر من درست نیست ایران و هند و پاکستان به خاطر نداشتن توان فنی لازم ۳راه متفاوت رو در پیش گرفتند هند که از لحاظ تکنولوژی و اقتصادی و سیاسی و روابط بین الملل برتری محسوسی نسبت به ما و پاکستان داره با تولید و انتقال فن آوری جنگنده های روسی و انگلیسی و فرانسوی و تا حدوی اسراییلی صاحب ملغمه ایی از تکنولوژیهای این کشورها شده هند کاملا اصرار داره که سازنده جنگنده بشه درست مثل چین ولی دیرتر شروع کرده jf17هوشمندانه ترین مسیر برای پاکستان بود برای اینکه صاحب جنگنده بشه ولی قطعا این یک جنگنده چینی به سفارش پاکستان هست و نه بیشتر ولی از نظر من تجاس یک جنگنده هندی هست حتی اگه اویونیکش با کمک اسراییلیها ساخته شده باشه یا موتورش با کمک آمریکاییها ایران کلا نه تنها با هند و پاکستان بلکه با تمام دنیا فعلا وضع متفاوتی داره بسیار بیشتر از این دوتا کشور دشمن منطقه ای داره با قدرتهای جهانی هم مشکل داره و متحدی نداره از همه مهمتر بمب اتم هم نداره ایران نه مثل هند موفق شد فن آوری رو منتقل کنه نه مثل پاکستان تولید مشترک کنه پس کپی کاری رو شروع کرده چاره ای جز کار کردن رو اف۵نداره ولی خیلی دیر شروع کرد به نظر من داشتن انواع جنگنده شرقی و غربی برای هند و ایران دو دلیل کاملا متفاوت داره هند برای دسترسی به تکنولوژی شرقی و غربی اینکار و کرده و ما هر چی که تونیستیم رو بخریم خریدیم قطعا بهترین گزینه برای ما رافایل یوروفایتر یا سوخو۳۴هست ولی کی به ما میفروشه حتی به دو برابر قیمت
  15. 1 پسندیده شده
    http://s8.picofile.com/file/8...20190223_105552_218.mp4.html فیلم فرار خوان گوایدو از مرز کلمبیا!!! (خبری در راه است) ____ تکمیلی : رهبر خود خوانده ونزوئلا با کمک تعدادی از سران و سربازان ارتش از کشور خارج شد. خوان‌ گوایدو، رییس جمهوری موقت ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور شامگاه جمعه ۲۲ فوریه اعلام کرد ارتش در کمک به او برای پشت سر گذاشتن چالش ممنوعیت مسافرت به خارج از کشور که از سوی دولت نیکولاس مادورو علیه او اعمال شده است «مشارکت» داشته تا او بتواند در کنسرت موسیقی خیریه‌ای در کلمبیا حضور یابد. به گزارش خبرگزاری فرانسه خوان گوایدو که خود را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرده و از سوی ۵۰ کشور به رسمیت شناخته شده است با حضور در این کنسرت موسیقی خیریه‌ای در کلمبیا گفت:« ما به لطف مشارکت نیروهای مسلح در این عملیات است که این‌جا حضور داریم». پس از آنکه نیکلاس مادورو به ارتش ونزوئلا دستور داده تا مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به این کشور شود، گوایدو جهت جمع آوری و وارد کردن این کمک‌های بشردوستانه از مرزهای کشورش عبور کرده و به کلمبیا رفته است. او در مورد احتمال بازگشت به خاک ونزوئلا توضیحی نداد .
  16. 1 پسندیده شده
    با عرض سلام و احترام ممنون از تصاویر خوبتون و اطلاع دهی در مورد بعضی از دستاوردهای در خور تحسین.زحمت افتادید
  17. 1 پسندیده شده
    بخش پنجم و پایانی http://s8.picofile.com/file/8353052734/20190209_182509.jpg http://s8.picofile.com/file/8353052784/20190209_182710.jpg http://s9.picofile.com/file/8353052750/20190209_182638.jpg http://s9.picofile.com/file/8353052792/20190209_182804.jpg http://s9.picofile.com/file/8353052826/20190209_182839.jpg http://s8.picofile.com/file/8353053000/20190209_183012.jpg http://s9.picofile.com/file/8353052868/20190209_182912.jpg http://s9.picofile.com/file/8353052850/20190209_182859.jpg http://s9.picofile.com/file/8353052984/20190209_182959.jpg http://s9.picofile.com/file/8353053042/20190209_183016.jpg http://s8.picofile.com/file/8353053184/20190209_183340.jpg http://s9.picofile.com/file/8353053268/20190209_183402.jpg http://s8.picofile.com/file/8353053376/20190209_183406.jpg http://s9.picofile.com/file/8353053526/20190209_183427.jpg http://s9.picofile.com/file/8353053576/20190209_183630.jpg http://s9.picofile.com/file/8353053700/20190209_183910.jpg http://s8.picofile.com/file/8353054250/20190209_184654.jpg http://s9.picofile.com/file/8353054018/20190209_184618.jpg http://s9.picofile.com/file/8353054142/20190209_184622.jpg http://s8.picofile.com/file/8353054192/20190209_184632.jpg http://s8.picofile.com/file/8353054368/20190209_184805.jpg http://s8.picofile.com/file/8353054718/20190209_185818.jpg http://s9.picofile.com/file/8353053834/20190209_183929.jpg http://s9.picofile.com/file/8353054768/20190209_191912.jpg http://s9.picofile.com/file/8353054800/20190209_191918.jpg http://s8.picofile.com/file/8353054600/20190209_185209.jpg http://s8.picofile.com/file/8353054650/20190209_185218.jpg http://s9.picofile.com/file/8353054492/20190209_185155.jpg امیدوارم تصاویری که در این تاپیک قرار داده شد مورد پسند دوستان واقع شده باشن و همچنین از مدیران محترم برای انتقال عکس ها به گالری تشکر میکنم
  18. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم در ادامه ی تایپک نمایشگاه ، تقدیم دوستان . نوار و خشاب پرکن ها ( اتوماتیک و دستی ) http://s8.picofile.com/file/8352678618/خ۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8352678634/خ۳.jpg http://s9.picofile.com/file/8352678650/خ۲.jpg دستگاه ( های ) تولید آب از رطوبت هوا ( توضیحات داخل تصویر بنر ) http://s8.picofile.com/file/8352678850/آ۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8352678900/آ۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8352678942/آ۳.jpg باطری هسته ای ( توضیحات داخل تصویر بنر ) http://s9.picofile.com/file/8352679200/ت۱.JPG http://s8.picofile.com/file/8352679268/ت۲.JPG http://s9.picofile.com/file/8352679350/ت۳.JPG http://s9.picofile.com/file/8352679434/ت۴.JPG http://s8.picofile.com/file/8352679500/ت۵.JPG http://s9.picofile.com/file/8352679534/ت۶.JPG جلیقه ی ضد گلوله ی " روئین ۱ " http://s8.picofile.com/file/8352680334/ج۱.JPG پنل فلزی داخل جلیقه ( تست شده با گلوله ی عادی کلاشنیکف ، فاصله ی شلیک نامعلوم ، به نظر از فاصله ی نزدیک بود ، جنس پنل فولاد بود اما آلیاژ یا نوعش را نگفتن ، عزیزان درست جواب نمیدادن ) http://s9.picofile.com/file/8352680668/ج۲.JPG پنل آلومینا http://s9.picofile.com/file/8352680800/ج۳.JPG http://s9.picofile.com/file/8352680942/ج۵.jpg http://s9.picofile.com/file/8352681168/ج۴.JPG پنل آلومینا ، سطح حفاظت http://s9.picofile.com/file/8352681284/ج۶.JPG http://s8.picofile.com/file/8352681368/ج۷.JPG پ ن اختصاصا برای میلیتاری مدیران محترم ، در صورتی که تصاویر ارزش انتقال به گالری را دارا میباشد ، منتقل بفرمایید . متشکرم
  19. 1 پسندیده شده
    تعامل 1 تعامل 2 تعامل 3 بوید استدلال می کند که چنین ساختاری یک " سیستم ارگانیک" انعطاف پذیر ایجاد می کند که به سرعت خود را با شرایط هماهنگ میکند. با این حال، او اشاره کرد که هر سازمان بسیار غیرمتمرکز ، ناگزیر باید دارای، سطح بالایی از اعتماد متقابل و یک چشم انداز مشترک از تجربیات به دست آمده قبلی باشد. ستاد فرماندهی باید بداند که سربازان قادر به ایجاد یک طرح خوب برای انجام یک هدف خاص هستند و نیروها هم باید بدانند که ستاد آنها را بدون دلیل به اهداف خاص هدایت نمی کند. حلقه OODA پی نوشت : این مباحث در میلیتاری به شکلهای مختلف انجام شده ، بااین حال همچنان روی بررسی ایده مفهومی " عقلانیت انقلابی" تاکید دارم .
  20. 1 پسندیده شده
    زره مایع(Armor Liquid) مقدمه: سیال ها تر کیباتی هستند که میتوانند جاری شوند و اگر بخواهیم تعریف دقیقتری از نظر علم مکانیک داشته باشیم ترکیباتی که در برابر تنش برشی تغییر شکل ممتد بدهند به عنوان سیال در نظر گرفته می شوند، مثل مایعات و گازها. تمام سیال‌ها ویژگی روان شدن (گرانروی) را دارند و بر خلاف جامدات در برابر تغییر شکل مقاومت نمی‌کنند (به اصطلاح رایج «شکل ظرفی را که در آن قرار دارند به خود می‌گیرند».) یکی دیگر از ویژگی های سیالات چسبندگی و یا لزجت می باشد.لزجت یک مقیاس عددی از مقاومت سیال در برابر جریان است وعامل پیوستگی ذرات سیال می باشد. هر چقدر سیالی لزج تر باشد، ویژگی های سیال گونه آن کمتر است (به طور مثال سخت تر روان می گردد نظیر عسل). سیال ها در یک نگاه کلی تر به سیالات ایده آل و غیر ایده آل تقسیم بندی می شوند. سیالات ایده آل به صورت واقعی وجود خارجی ندارند و برای ساده سازی محاسبات در نظر گرفته می شوند در سیالات نیوتونی تنش برشی میان لایه ها صفر در نظر گرفته می شود به این مفهوم که لایه ها می توانند بدون هیچ مقاومتی روی هم حرکت کنند و هیچ چسبندگی بین لایه ها وجود ندارد و از گرانروی ماده چشم پوشی می شود. سیالات غیر ایده آل خود به دو دسته سیالات نیوتونی و غیر نیوتونی تقسیم بندی می شوند. سیال نیوتنی، سیالی است مانند آب که رابطه تنش آن در مقابل کرنش به صورت خطی بوده و امتداد آن از مبدا مختصات عبور می کند، به این مفهوم که گرانروی سیال نیوتونی مستقل از نیروی وارده بر آن است. سیال غیر نیوتنی، سیالی است که گرانروی آن با نرخ کرنش وارد بر آن تغییر می‌کند. در نتیجه چنین سیالاتی فاقد گرانروی معین هستند. مانند: صابون‌های مایع و لوازم آرایشی، خمیردندان ، غذاهایی مانند کره، پنیر، مربا، کچاپ، مایونز، سوپ و ماست، مواد طبیعی مانند ماگما، گدازه، آدامس و عصارها مانند عصارهٔ وانیل، سیالات بیولوژیکی مانند خون، بزاق و مایع سینوویال (مایع مفصلی)، امولسیون مانند سس مایونز . سیالات غیر نیوتونی نیز خود به چند دسته : سیال دیلاتانت، سیال شبه پلاستیک و پلاسیک بینگهام تقسیم می شوند. دیلاتانت که shear thickening fluid (STF) نیز شناخته می شود ماده ای هست که با افزایش تنش برشی(shear strain) گرانروی ماده افزایش پیدا می کند. این رفتار معمولا در مواد خالص مشاهده نمی شود بلکه می تواند در سوسپانسیون ها اتفاق بیفتد. این رفتار می تواند توسط فاکتورهای مختلفی از قبیل اندازه، شکل و توزیع ذرات معلق در سوسپانسیون کنترل شود.ترکیب اوبلک(oobleck) که از ترکیب آب و نشاسته ذرت بدست می آید در این دسته بندی قرار می گیرد. شبه پلاستیک ها عکس رفتار دیلاتانت ها را نشان می دهند. وقتی هیچ تنشی اعمال نشود نیروهای دافعه موجود بین ذرات به قدر کافی زیاد هست که باعث میشود در مایع شناور باشند اما وقتی تنش اعمال می شود نیروهای بین ذره ای از بین رفته و مولکول های مایع از محل تنش دور شده و ذرات بصورت توده در می آیند که هیدروکلاستر نامیده می شوند. هیدروکلاسترها باعث افزایش گرانروی در لحظه اعمال تنش میشوند(تبدیل به ماده جامد می شوند ). پس از رفع تنش دوباره نیروهای بین مولکولی باعت از هم پاشیدن هیدروکلاسترها می شوند و ماده به صورت مایع در می آید(برگشت پذیر). اما برخی دیلاتانت ها برگشت ناپدیرند. هر چقدر سرعت تنش بالاتر باشد ماده گرانرویش بیشتر شده و سخت تر می شود. سرعت سخت شدن در حدود 104 – 105 بر ثانیه هست. رفتار stf در حالت معمولی و هنگام تنش در شکل زیر ملاحظه می شود. STFترکیبی از ذرات معلق شده در حلال است. ذرات استفاده شده می توانند ار مواد محتلف ساخته شده باشند از قبیل SiO2 یا اکسیدهای دیگر، کلسیم کربنات یا پلیمرها از قبیل پلی استایرن، پلی متیل متا آکریلات و یا پلی مرهای دیگر. ذرات با اشکال کروی، بیضوی و دیسکی شکل و با اندازه کمتر از 100 میکرون می تواند استفاده شود. حلال ها نیز می تواند حلال آبی با یا بدون افزودن نمک هایی از قبیل سدیم کلرید و یا حلال های آلی از قبیل اتیلن گلیکول ، گلیسرین و یا حلال های پایه سیلکونی از قبیل روغن سیلکون و یا ترکیبی از حلال های مختلف باشد. درجلیقه های ضد گلوله معمولا از الیاف کولار( یک نوع الیاف آرامیدی) به تنهایی و یا در کنار یک صفحه سرامیکی استفاده می شود الیاف کولار به دلیل حضور پیوندهای هیدروژنی در زنجیره ساختاریشون دارای خصوصیت ضربه گیری ومقاومت کششی بسیار بالایی هستند. امروزه خاصیت ضربه گیری این الیاف را می توان با دیلاتانت ها تقویت کرد. الیاف کولار طی تحقیقی ک توسط جناب لی و همکارانش در سال 2003 انجام شد از ذرات سیلکا معلق شده در اتیلن گلیکون با قطرذرات در حدود446 میکرومتر با کسر حجمی 0.57 استفاده شد. تحقیقات نشان داد که سرعت تبدیل شدن(مایع به جامد) در حدود 104-105 بر ثانیه هست و همچنین این تبدیل شدن برگشت پذیر هست و پس از رفع تنش بلافاصله به حالت مایع برمیگردد. همچنین از الیاف کولار با چگالی سطحی(areal density) 180g/m2 جهت کامپوزیت سازی استفاده شد. جهت ساخت کامپوزیت، STF در الیاف کولار تا حد اشباع آغشته شد و جهت سهولت کار اتانول به اتیلن گلیکول اولیه اضافه شد تا STF راحتتر با کولار آغشته بشود. بعد از کامپوزیت سازی نمونه در آون در دمای 80 درجه به مدت 20 دقیقه گذاشته شد تا اتانول از ساختار حذف شود. شماتیکی از نمونه آماده شده در شکل مشاهده می شود دو تکه آلومینیوم 5.08*5.08 جهت کپسوله کردن نمونه (هدف) استفاده شد. الیاف کولار با ابعاد 4.76*4.76 بریده شد و با مقدارهای مختلف STF (2و4و8 میلی لیتر)برای هر لایه با آن آغشته می شود و جهت ممانعت از ریخته شدن داخل کیسه(پلی اتیلن) مهرموم میشوند. تست های بالستیک: تستهای بالستیک توسط smooth helium gas gun و در دمای اتاق (25 درجه) و با استاندارد ناتو انجام گرفته است(شکل زیر). سرعت ضربه ( impact velocity) هم در حدود 244متر بر ثانیه محاسبه شده است. نمونه ای از نمونه های تهیه شده همانطور که در جدول یک ملاحظه می شود 4 لایه کولار آغشته با دو میلی لیتر STF (نمونهA)عمق نفوذ کمتری نسبت به 10 لایه کولار خالی یا وزن تقزیبا برابر دارد. همچنین با توجه به جدول دو نمونه A نسبت به نمونه D که شامل 4لایه کولار آغشته به 4میلی لیتر اتیلن گلیکول هست با وزن کمتر عمق نفوذ کمتری دارد. جدول شماره 3 به ما نشان میدهد در کنار حجم STF و تعداد لایه کولار به کار برده شده نوع قرارگیری لایه ها هم نقش مهمی دارد به طوری که با شرایط یکسان و فقط تفاوت در نحوه قرارگیری،نمونهE از نمونهF عمق نفوذ کمتر و در نتیجه جذب انرژی بالاتری برخوردار است. جدول شماره چهار نشان میدهد با افزایش حجم STF به کار برده شده در 4 لایه کولار عمق نفوذ به شدت کمتر می شود. در ادامه کار جهت بررسی سلیکا خشک در مقاومت نمونه ها به برخی از نمونه ها مقدار متفاوتی از سیلکا خشک اضافه شده که نتایج نشان میدهد اثر محسوسی نداشته و STF سیال گونه اثر بهتری از STF تقویت شده با سلیکا خشک دارد . نتایج در جدول شماره 5 ارایه شده اند. در جدول شماره 6 نحوه چیدمان لایه های کولاربا حجم های مختلفی از STF مقایسه شده است. در نهایت آغشته سازی 4 لایه کولار با STF های مختلف مورد بحث و بررسی قرارگرفته هست و همانطور که در جدول شماره 7 مشخص هست ذرات کربنات کلسیم معلق شده در حلال اتیلن گلیکول بهترین کارایی را نشان داده اند. نتیجه گیری: در ادوات نظامی مخصوصا تجهیزات انفرادی سبک بودن و بادوام بودن لوازم شرط اساسی بقاپذیری در صحنه رزم امروزی محسوب می شود. زره مایع در کنار الیاف کولار بدلیل سبک بودن، منعطف بودن و ضربه گیری موثر مورد توجه قرار گرفته اند. حلال مورد استفاده ، اندازه ذرات، نوع ذرات، نسبت حجمی بین ذراتو حلال در STF و چیدمان قرار گیری الیاف و STF از عوامل کلیدی در کارایی زره مایع محسوب می شوند. منابع: http://yon.ir/aksaY http://dilatantfluids.weebly.com/1-what-are-dilatant-fluids.html https://en.wikipedia.org/wiki/Dilatant US 7,226,878 B2 US 3,649,426 پی نوشت: http://yon.ir/8qJDI تالیف و ترجمه صرفا برای میلیتاری می باشد. ادامه دارد...
  21. 1 پسندیده شده
    بخش دوم کامپوزیت الیاف کربن مقدمه کامپوزیت ها ترکیباتی هستند که حداقل از ترکیب دو ماده مختلف به وجود می آیند تا در کنار هم باعث ایجاد خواصی بشوند که متفاوت از خواص هر کدام از اجزای سازنده اش است. هر کامپوزیتی از دو بخش تشکیل میشود: ماتریکس و تقویت کننده. ماتریکس یا زمینه بخش بزرگ کامپوزیت را شامل می شود و تقویت کننده به مقدار کمی برای تغییر(بهبود) خواص ماتریکس با روش های متنوعی به آن اضافه می شود. تقویت کننده ها امروزه معمولا الیاف هستند. کامپوزیت ها بر اساس ماتریکسشان به سه دسته پایه فلزی، سرامیکی و پلیمری تقسیم می شوند. کامپوزیت ها با زمینه پلیمری معمولا رایجترند و رزین های پایه پلیمری به عنوان زمینه و انواع مختلفی از الیاف مثل الیاف کربن، آرامیدها و الیاف شیشه به عنوان تقویت کننده به کار برده می شوند. کامپوزیت ها با زمینه فلزی بیشتر در صنعت خودروسازی کاربرد دارند و آلومینیوم به عنوان زمینه و فیبرهایی از قبیل سیلکون کاربید به عنوان تقویت کننده استفاده می شوند. کامپوزیت ها زمینه سرامیکی بیشتر برای محیط ها با دمای بسیار بالا ( خروجی موتورها) کاربرد دارند و از سرامیک به عنوان زمینه و از الیاف کوتاه یا موادی مثل نیترید بور به عنوان تقویت کننده استفاده می شود[1]. کامپوزیت ها با زمینه پلیمری: سیستم های رزینی از قبیل اپوکسی ها و یا پلی استرها به دلیل خواص مکانیکی پایینتر مثلا نسبت به فلزات به تنهایی استفاده کمی در تولیدات مختلف دارند اما این توانایی را دارند که در فرم های پیچیده شکل بگیرند. موادی از قبیل شیشه، آرامید و بورون دارای مقاومت فشاری و کششی بالایی هستند اما در حالت جامد(solid form) این ویژگی ها نمایان نمی شوند این به این خاطر هست هنگام تنش، ترک های سطحی تصادفی سبب می شود هر ماده ای پایین تر از نقطه تئوری شکستش(breaking point) ترک بردارد و از بین برود. برای حل این مشکل مواد به شکل الیاف تولید می شوند بنابراین اگر چه ترک های سطحی یکسانی ایجاد می شود اما این ترکها در تعداد کمی از الیاف محصور میشوند و قدرت واقعی ماده به قدرت نظری اش نزدیک می شود. بنابراین یک دسته از الیاف ماده عملکرد بهتری از ماده (نسبت به صورتهای دیگر ماده) را نشان می دهند. با این حال الیاف فقط در جهت طول (و نه عرض) خود مقاومت کششی قوی نشان می دهند، مثل یک طناب معمولی. وقتی سیستم های رزینی با تقویت کننده هایی از قبیل فیبر کربن و شیشیه ترکیب می شوند خواص منحصر به فردی را به نمایش میگذارند. زمینه رزین بین تک تک الیاف لود شده و کامپوزیت الیاف مورد نظر را شکل داده و الیاف را از آسیب های ناشی از ضربه و سایش محافظت می کند. استحکام بالا، سختی، سهولت شکل دادن و ساخت اشکال پیچیده ، مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی در کنار چگالی پایین، کامپوزیت ها را به مواد کاربردی بی بدیلی در صنایع مختلف تبدبل کرده است[1,2]. خصوصیات یک کامپوزیت حد واسط بین خصوصیات زمینه و تقویت کننده هست خصوصیات کامپوزیت با چهار عامل زیر تعیین می شود 1-خصوصیات الیاف 2- خصوصیات رزین 3- نسبت الیاف به رزین در کامپوزیت 4-ژئومتری(هندسه) و جهت گیری الیاف در کامپوزیت هر کامپوزیتی باید در برابر 4 عامل کشش، تراکم، خمیدگی و shearing مقاومت کند[1]. کشش(Tension): پاسخ کامپوزیت به کشش بیشتر وابسته به سختی کششی و مقاومت الیاف در برابر کشش هست. تراکم(Compression): چسبندگی و سفتی رزین عامل کلیدی هست. نقش رزین نگه داشتن الیاف مثل ستون راست و مانع از خمشدگی آنهاست. Shear: باعث ایجاد لغزش در صفحات مجاور می شود. رزین نقش اصلی را دارد و باعث انتقال تنش در سراسر کامپوزیت می شود. برای مقابله با این تنش رزین باید چسبندگی خوبی با الیاف تقویت کننده داشته باشد. این تنش جهت بررسی کامپوزیت های چند لایه مورد بررسی قرار میگیرد. خمیدگی (flexure): ترکیبی از سه عامل بالا هست پس هم رزین و هم الیاف نقش کلیدی دارند. استحکام و مدول بالای فیبرهای کربن سبب شده تا از آن به عنوان تقویت کننده برای پلیمرها، فلزات، کربن ها، سرامیک ها استفاده شود. تقویت کننده کاربردی به پیوند قوی بین تقویت کننده و ماتریکس مخصوصا برای الیاف کوتاه نیاز دارد. برای کامپوزیت های یک جهته ( الیاف همگی در یک راستا) استحکام کششی طولی مستقل از پیوند بین فیبر و زمینه هست، اما استحکام کششی عرضی و قدرت خمشی(برای خم شدن در جهات طولی و عرضی) با افزایش پیوند بین فیبر و زمینه افزایش پیدا می کند. باید در نظر داشت که افزایش بیش از حد پیوند بین فیبر و زمینه باعث شکنندگی کامپوزیت می شود. مکانیسم پیوند بین فیبر و زمینه شامل پیوندهای شیمیایی( "احتمالا منظور پیوندهای کوولانسی هست"، مترجم)، پیوندهای واندروالس و در هم تنیدگی(interlocking) مکانیکی هست. پیونهای شیمیایی را می توان با اصلاح شیمیایی الیاف و یا با عملیات سایزینگ( پوشش دهی الیاف) افزایش داد[2]. استحکام کششی کامپوزیت الیاف کربن در مقایسه با سایر ترکیبات[1]: مدول کششی کامپوزیت الیاف کربن در مقایسه با سایر ترکیبات: کامپوزیت الیاف کربن در صنایع نظامی: کاربردهای بسیار متنوعی برای کامپوزیت الیاف کربن می توان در نظر گرفت که بدلیل سبکی جایگاه بسیار ویژه ای در صنایع نظامی دارند. بتن مسلح، بال و بدنه هواپیماهای تجاری و نظامی ، کوادکوپترها، پره های توربین های بادی و ... که به چند مورد بصورت مختصر در ادامه پرداخته میشود.لازم هست به نکته ای اشاره شود، بر خلاف تصور عامه الیاف کربن به دلیل استحکام پایین در برابر ضربه( جدول پست قبل high Impact strength) به تنهایی نمی توانند در جلیقه های ضد گلوله مورد استفاده قرار بگیرند. برای ضربه گیری از الیاف آرامیدی به ویژه کولار( تنها و یا همراه ترکیبات مختلف) استفاده می شود. هلمت های آینده: در آزمایش موفقیت آمیزی که در آمریکا انجام گرفته از فیبر کربن(AS4) با زمینه پلی فنیلن سولفید (PPS) به عنوان پوسته خارجی و از الیاف آرامیدی کولار49 به عنوان پوسته بالستیکی((ballistic shell استفاده شده و نتایج رضایت بخشی بدست آمده است[3]. رزم ناوها و کشتی ها: کشتی M80 Stiletto بزرگترین کشتی هست که تماما از مواد کامپوزیتی بسیار پیشرفته توسط نیروی دریایی ایالات متحده و با هدف انتقال نیروهای ویژه در سریعترین زمان ممکن توسعه یافته هست. بدنه اصلی بیشتر از الیاف کربن ساخته شده و باعث کاهش وزن کشتی به 45 تن شده است و قادر هست با سرعت 60 نات تا محدوده 900 کیلومتری به صورت فول لود (20تن) حرکت کند[4]. شفت با کاربردهای متنوع و لوله تفنگ: نتیجه گیری: بر حسب نیاز و تقاضای صنایع مختلف کامپوزیت ها با ویژگی های متنوعی سنتز شده اند که از این میان کامپوزیت الیاف کربن به دلیل خواص منحصر به فردی که دارند نسبت به بقیه کامپوزیت ها در صنایع نظامی، آینده بسیار پرکاربردی خواهند داشت. منابع: 1. Guide of composites 2. Carbon fiber composites, Deborah D.L. Chung 3. https://www.compositesworld.com/articles/future-combat-helmet-promising-prototype 4. https://www.compositestoday.com/category/military پی نوشت: مطالب ارایه شده ترجمه صرف نیستند. ادامه دارد...
  22. 1 پسندیده شده
    با سلامی گرم و دوباره به دوستان میلیتاریست عزیز بحث شیرین آتشبارهای خودکششی رو به اتفاق هم ادامه میدیم:      آتشبارهای خودکششی قاره آسیا : ( چین - بخش ششم )   (ضربه اژدها : راکت انداز های چینی 5 )     Weishi WS-22 : این راکت انداز خودکششی 122 میلی متری که با نام " دبلیو. اس- 22 " نامیده می شود ، اولین راکت انداز چینی است که در این پست نسبت به معرفی آن اقدام می کنیم. برد این راکت انداز 20-30 کیلومتر است. و از هدایت اینرسائی بهره می گیرد. متأسفانه در خصوص این راکت انداز چینی اطلاعات زیادی در نت موجود نیست. بنگلادش و احتمالا میانمار از دیگر خریداران این راکت انداز چینی هستند.           راکت 122 میلی متری WS-22    در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این راکت انداز وجود ندارد http://www.bdmilitary.com/forces-equipment/artillery-systems/multiple-launch-rocket-systems/ws-22a-guided-multiple-launch-rocket-system/   Weishi WS-32 : این راکت انداز خودکششی 400 میلی متری که با نام " دبلیو. اس- 32 " نامیده می شود ، دومین راکت انداز چینی است که در این پست به معرفی آن می پردازیم. برد این راکت انداز 150 کیلومتر است و از سیستم هدایت ماهواره ای GPS/GLONASS غیرنظامی بهره مند می باشد. البته شرکت تولید کننده چینی گفته است که بنا به درخواست مشتری ، امکان بهره گیری از ماهواره های نظامی را هم می توتند به قابلیت های این راکت انداز اضافه کند. تایلند و بنگلادش (احتمالا - در حال مذاکره برای خرید) از دیگر کاربران این راکت انداز قدرتمند چینی هستند.         DTI-1G نسخه تحت لیسانس تولید شده WS-32 در تایلند   در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این راکت انداز وجود ندارد http://www.bdmilitary.com/forces-equipment/artillery-systems/multiple-launch-rocket-systems/ws-32-guided-multiple-launch-rocket-system/   Weishi WS-33 : این راکت انداز خودکششی 400 میلی متری که با نام " دبلیو. اس- 33 " نامیده می شود ، سومین راکت انداز چینی است که در این پست نسبت به معرفی آن اقدام می کنیم. برد این راکت انداز 70 کیلومتر است. بنا به درخواست مشتری ، این راکت انداز هم می تواند برای سیستم هدایتی خود ، از توان ماهواره های غیرنظامی و حتی نظامی بهره بگیرد. متأسفانه در خصوص خریداران این راکت انداز صادراتی چین ، اطلاعاتی بدست نیاوردم.       راکت WS-33 مابین راکت های WS-22 و ٌُ-43   در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این راکت انداز وجود ندارد http://www.bdmilitary.com/forces-equipment/artillery-systems/multiple-launch-rocket-systems/ws-33-guided-multiple-launch-rocket-system/       ادامه دارد...   ------------- پ.ن 1 : لطفا دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند پ.ن 2 : انشاءالله در پست های آینده به ادامه آتشبارهای خودکششی قاره آسیا (فعلا راکت انداز های چین کمونیست) خواهیم پرداخت.
  23. 1 پسندیده شده
    نگاهی به چند هویتزر خودکششی غربی (بخش اول)   M-109 : هویتزر خودکششی مورد استفاده در ارتش آمریکا         Paladin M-109-A7   http://www.military.ir/forums/topic/27734-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%B1-m109a7/   http://www.military.ir/forums/topic/3114-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%B1-m109-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/       PZH-2000 هویتزر خودکششی مدرن ساخت آلمان   http://www.military.ir/forums/topic/4430-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%B1-155mm%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-pzh-2000-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/     AS-90 Braveheart هویتزر خودکششی مدرن ساخت انگلستان     http://www.military.ir/forums/topic/28816-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4%D8%B4%DB%8C-as-90-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3/     ===== پ.ن 1 :لطفا دوستان مدیر تاپیک رو منتقل کنند. پ.ن 2 : انشاء الله در تاپیک های آتی به سایر آتشبارهای خودکششی (هویتزر - خمپاره انداز - راکت انداز) خواهیم پرداخت. پ.ن 3 : لطفا دوستانی که می پسندند، مثبت را فراموش نکنند.
  24. 0 پسندیده شده
    هیچ جای دنیا ( کشورهایی که سرشون به تنشون می ارزه ) نمی گذارند افرادی با تابعیت مضاعف ، وزیر یا نماینده ی مجلس بشوند و یا پست دولتی و حکومتی بگیرند . جناب ، خیلی راحت به آمریکا می ره و احتمالا به عنوان مشاوره به کشور اصلیش خدمت می دهد .
  25. -2 پسندیده شده
    والا منم نفهمیدم این فیلم چه ربطی به نفوذ به سامانه امریکایی ها داره تو عراق و سوریه روزی دها پهبادو جنگنده پرواز میکنن از قضا یکیشون نزدیک مواضع تروریستها سقوط میکنه و پهباد ماهم داره ازش فیلم میگیره چیز خیلی خاصی نیست