برترین های انجمن

  1. seyedmohammad

    seyedmohammad

    Scientific Pal


    • امتیاز

      20

    • تعداد محتوا

      1,290


  2. Navard

    Navard

    VIP


    • امتیاز

      15

    • تعداد محتوا

      785


  3. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      2,131


  4. GAHERRRR

    GAHERRRR

    Editorial Board


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      150



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on شنبه, 1 آذر 1399 در پست ها

  1. 3 پسندیده شده
    بستر سازی برای شکار پهپادهای رادارگریز ایرانی تسلیح هواگرد رزمی سوپر هورنت مستقر در خاورمیانه به حسگرهای جدید مادون قرمز براساس تصاویر ارائه شده دریکی از وبسایتهای وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده ، نیروی دریایی این کشور جتهای دوموتوره رزمی F/A-18E/F خود را به یک غلاف جدید جستجو و ردیابی مادون قرمز (IRST) به منظور استفاده در زمان اجرای عملیات گشت رزمی در خلیج فارس مجهز نموده است که این حسگر کوچک بصورت یک شکل هندسی دایره ای در بخش جلویی مخزن سوخت خارجی ، درست زیر بدنه این جنگنده نصب میشود . در حال حاضر ، نیروی دریایی این کشور ، چیزی در حدود 11 فروند ابرحاملهای هواپیمابر کلاس نیمیتز و جرالد فورد که منحصرا" به جتهای رزمی سوپرهورنت وابسته هستند را در اختیار دارد و این جنگنده ها گرچه فاقد قابلیتهای پنهانکاری هستند ، اما بتدریج به سلاح ها و حسگرهای ویژه ای برای مقابله با هواگردهای سرنشین دار وبدون سرنشین با قابلیت پنهانکاری مسلح میشوند . به همین سبب ،نیروی دریایی ارتش ایالات متحده انتظار دارد تا نخستین مدلهای سوپرهورنت بلاک3 را در آینده نزدیک بخدمت گیرد . در واقع ، روند رو به رشد استفاده از حسگرهای جستجو و ردیابی مادون قرمز درهواگردهای رزمی ، ناشی از نقطه ضعف کاربرد رادار و همچنین اخلالگرهای قدرتمندی است که در سالهای اخیر برای از کارانداختن توانایی خلبان در حوزه آگاهی موقعیتی خود عرضه شده و به همین دلیل ، تمرکز بر شناسایی امضاء حرارتی اهداف پنهانکار به منظور افزایش قابلیت قفل و شلیک بر انها از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است . بلحاظ تاریخی ، کاربرد IRST ها در شکل استاندارد امروزی از دهه هشتاد میلادی بعنوان یک جزء ثابت در تمامی طرح های روسی از جمله جنگنده های میگ-29 که امروز در نیروی هوایی ایران نیز وجود دارد رواج پیدا نمود و بعدها شرکتهای اروپایی و امریکایی نیز به استفاده از این حسگرها روی آوردند . بدین ترتیب ، به غیراز سوپر هورنت بلاک 3 ، نسخه های جدید ایگل نظیر گونه QA و EX ، جتهای جدیدتری نظیر اف-35نیز به این قابلیت مجهز شده اند . با این حال ، استقرار سوپرهورنت مجهز به حسگرهای جدید مادون قرمز در خلیج فارس ، در حالی صورت می گیرد که نیروهای مسلح ایران در چند سال اخیر توانایی ها و قابلیتهای خود را در حوزه هواگردهای پیشرفته بدون سرنشین پنهانکار ضربتی و شناسایی در این منطقه تقویت نموده و با اجرای ماموریتهای متعدد بر روی حریم هوایی عراق ، سوریه و اسراییل ، چالشی جدی را برای شبکه پدافند هوایی اسراییل و همچنین واحدهای رزمی ارتش ایالات متحده در سوریه بوجود آورده است . این مساله که با نزدیک شدن تاریخ لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و احتمال فروش جتهای رزمی سرنشین دار به تهران ، بخصوص شایعات مربوط به خرید گونه های J-10C و یا سوخو-57 ، همراه شده و این امر ممکن است برخی جنبه های پنهانکاری پیشرفته را نیز با خود به نیروهای مسلح ایران منتقل کند ، در مجموع نگرانی های قابل توجهی را پدید می آورد . پی نوشت : 1-بن پایه 2- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی در انجمن میلیتاری ، براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی " منوط به ذکر دقیق منبع است . امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند .
  2. 3 پسندیده شده
  3. 2 پسندیده شده
  4. 2 پسندیده شده
    سلام با توجه به چیزی که به نظر میرسه این ناو به عنوان یک ناو جنگی ساخته نشده است ، بیشتر به نظر میرسد یک ناو پشتیبانی و حمل و نقل نظامی است . به نظر میرسد بیشتر برای حمل تسلیحات به کار خواهد رفت تا درگیری نظامی مستقیم . حمل تسلیحات با کشتی های تجاری همیشه دردسرهای خودش را دارد و البته حمل و نقل با یک کشتی رسمی نظامی این مشکلات را نخواهد داشت . حالا کاربرد موازی به عنوان یک پایگاه متحرک برای نیروی دریایی سپاه و دسترسی به اقیانوس ، البته نه برای درگیری مستقیم ، بیشتر برای پشتیبانی و نظارت ، هم کاربرد خوبی خواهد داشت . البته همچنان جا دارد که مجهز به سامانه های دفاع حداقلی بشود و طبیعی است که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد .
  5. 2 پسندیده شده
    نیم نگاهی به اسراییلی ها و بقیه بی اندازیم موشک لورا وزن ۱.۶ تن برد ۴۳۰ کیلومتر https://en.m.wikipedia.org/wiki/LORA_(missile) موشک لورا اسراییل پرتاب شده از روی کشتی تجاری https://www.aparat.com/v/GJ4MT معادلش میشود از رعد ۵۰۰ یا خانواده فاتح استفاده کرد jumper با برد ۵۰ کیلومتر https://en.m.wikipedia.org/wiki/IAI_JUMPER IMI-TRIGON نسخه دریایی راکت ۳۰۶ م م EXTRA با برد ۱۵۰ کیلومتر https://en.m.wikipedia.org/wiki/EXTRA_artillery_rocket_system معادلش میشه از فجر ۴ اپتیکی استفاده کرد راکت AccuLAR-122 اسراییل برد ۳۵ کیلومتر https://en.m.wikipedia.org/wiki/ACCULAR کیت هدایت epik سیستم کلاب روسی استتار در کانتیر تست راکتtrlg 230 لیزری ترکیه با برد بین ۲۰تا۷۰ کیلومتر پهپاد بیرقدار نقش نشانه گذار لیزری رو دارد در این فرایند https://www.aparat.com/v/L1KbY سیستم هایی مثل کمند حتی توپ ۳۵ م‌م.ضد هوایی برای دفاع یا حداقل توپ فجر ۲۷ اگر قصد پشتیبانی عملیات ابی خاکی رو دارد کشتی عملیات ویژه ساویز ایران مستقر در دریای سرخ و تنگه باب المندب http://www.hisutton.com/Saviz.html چند طرح دیگه https://mobile.twitter.com/navy__force/status/1293964298260295682 اف تاپیک ساعر ۶
  6. 2 پسندیده شده
    یک اتحادیه اند که دانش نظامی و تجهیزات و آزمایشگاه ها رو بین هم و با آمریکا اشتراک گذاشتن. از دید من حرکت عاقلانه ای بود، عدم ورود به جنگی که هیچ لزومی برای هیچ کس نداشت، وگرنه مستقیم بونکرهای صدام رو میزدن،... ولی این رو نگفتم به این خاطر که ترس داریم یا نه، اشاره بنده به این بود که تلفات هیچ ربطی به نوع موشک و قدرت سرجنگی نداشت.
  7. 2 پسندیده شده
    انهدام پل فرماندهی ناو دشمن با پهپاد: این بمب ها از خانواده بمب‌های سدید با هدایت اپتیکی و دقت نقطه زنی بودند که توسط پهپادهای بومی شاهد 181 و 191 بر علیه ناو دشمن استفاده شدند.
  8. 2 پسندیده شده
    خیلی موافقم نه اینکه دنبال جنگنده سرنشین دار نریم، چون تو سرنشین دار مشکل داریم رو این موضوع باید تمرکز بیشتری کنیم، روس ها دو تا پهپاد در حال توسعه دارن که ما به همون علت عدم دسترسی مناسب به جنگنده های سرنشین دار نیاز عملیاتی بسیار بیشتری داریم: 1- Altius که یک پهپاد دو موتوره 5 تا 7 تنی هست، این پهپاد می تونه برای استفاده علیه گروه های کمتر برخوردار، مثل گروه های تروریستی، شورشی و جدایی طلب و امثالهم مورد استفاده قرار بگیره. در این راستا میشه طرح شاهد 149 رو ادامه داد، هر چند هنوز معلوم نیست که 149 تک موتوره هست و یا دو موتور ولی چون بحث قابل قیاس با ام کیو 9 برای اون مطرح شده اگه فرض بگیریم یک پهپاد تک موتوره هست، میشه با توسعه یک نمونه دو موتوره با قابلیت حمل محموله 2-3 تن یک پهپاد سنگین تهاجمی توسعه داد. ام کیو 9 با یک موتور 900 اسبی توان حمل 1700 کیلوگرم محموله رو داره، حالا اگه یک نمونه پهپاد با دو موتور توربوپراپ 900 اسبی توسعه داده بشه، حقیقتا محصول قابل اعتنایی میشه. آلتیوس از دو موتور بنزینی 500 اسبی بهره می بره. برای درک بهتر تصور کنید زمانی که نیروهای وابسته ایران در سوریه عملیات انجام میدادن، همچین یگان هایی از این پهپاد نقش پشتیبانی هوایی رو انجام می دادن چقدر موثر می تونست باشه. اما با توجه به مداومت پروازی بالای اینچنین هواپیماها کاربرد دیگر این پهپاد نه در نقش آفندی بلکه پدافندی می تونه باشه اون هم در دو کارکرد: 1- سکوی هواپایه پدافندی پرتاب موشک همونطور که گفته شد با توجه به مداومت پروازی بالای این پهپاد ها، میشه اونها رو به موشک های پدافندی کوتاه برد مجهز کرد و از اون بر علیه موشک های کروز و یا سایر تسلیحات هواپرتاب دور ایستا استفاده کرد. با توجه به پرواز در ارتفاع قابلیت های این سکوی پرتاب چه به لحاظ شناسایی چه به لحاظ درگیری نسبت به سکوهای زمین پایه بیشتر خواهد بود. کاربرد خاص و مفید همچین سکوی هواپایه ای علاوه بر پوشش نقاط کور سامانه های راداری و پدافندی زمین پایه، حفاظت از خود سامانه های راداری و برد بلندمون باشه، علی الخصوص ایستگاه های راداری ثابت و فراافق مثل نذیر و خلیج فارس. 2- استفاده به عنوان میکرو آواکس با توجه به توان حمل قابل اعتنای احتمالی در حدود 2-3 تن، میشه تجهیزات شناسایی و دیتالینک مثل رادار یا سامانه های اپتیکی بر روی نمونه های از اونها نصب کرد و به عنوان مکمل سامانه های زمین پایه و یا نمونه های مسلح همین پهپاد به صورت ترکیبی و هدایتگر استفاده کرد. باز به دلیل پرواز در ارتفاع و تحرک بسیار بیشتر نسبت به نمونه های زمینی در پوشش نقاط کور یا شناسایی در فواصل دورتر و هشدار اولیه تاثیر بسزایی داشته. اما برای بکارگیری موثرتر دو مورد فوق داشتن هواپیماهای AEW&C2 در یک لایه عقب تر و در نقش مکمل و فرماندهی این پهپاد ها خیلی موثر می تونه باشه. برای درک بهتر کاربرد این پهپاد ها تصور کنید در شرایط هشداری مثل پس از حمله به عین الاسد، نمونه های شناسایی و فرماندهی و همین طور نمونه های مسلح این پهپاد بر فراز نقاط کور و یا سامانه های پدافندی و راداری به پرواز و آماده باش در میومدن. 2- پهپاد اخوتنیک یا Su-70 این پهپاد به عنوان یک پهپاد تهاجمی پنهانکار که صحبت از 20 تنی بودن اون هم شده و از موتور AL-31F یا AL-41 بهره میبره که میتونه 120 تا 140 کیلونیوتن نیرو تولید کنه. در حال حاضر ما پهپاد شاهد 171 رو داریم که خوب توانایی های بسیار محدودتری رو داره، اما در صورتی که تولید انبوه موتور اوج یا نمونه توربوفن اون به ثمر برسه، ادامه این پروژه و توسعه یک پهپاد پنهانکار تهاجمی مجهز به دو موتور توربوفن مشتقه از J-85 می تونه قابلیت های قابل اعتنایی رو به لحاظ حمل و برد ثمر بده. از این چنین پهپادی میشه در تقابل های متعارف و کلاسیک با تهدیدات کاملا مجهز استفاده کرد، تصور کنید چنین پهپادی مجهز به موشک های کروز حتی مثلا کروز قدس یا سجیل، شاید حتی امکان حمله به دیگو گارسیا رو هم پیدا کنه، اگر امکان هدایت و کنترل در این فاصله برای ما امکان پذیر بشه و یا شاید حتی از پیش برنامه ریزی شده. ---- مطلب فوق رو در پاسخ به دوستمون Idmdff و تایید نظر ایشون در تاپیک نیروی هوایی آماده کردم که به نظرم رسید بهتره اینجا بگذارم.
  9. 2 پسندیده شده
    ظاهرا اعلام شده پهپاد شاهد 149 هفته دفاع مقدس تست زمینی میشه، قبلا هم اعلام شد پهپادی با موتور توربوپراپ که گفته میشه در حد و اندازه Mq-9 هست. مهمترین نکته در مورد همچین محصولی که یک جهش در حوزه خودش برای ما محسوب میشه، توانایی توسعه و تولید انبوه موتور این پهپاد هست. برای درک بهتر کلاس موتور اگه فرض کنیم که موتور این شاهد 149 توانی معادل توان موتور MQ-9 داره، اون رو با موتور چند پرنده جنگی مقایسه میکنم. موتور Mq-9 توانی معادل 900 اسب بخار داره که این از توان موتور هواپیمای آموزشی/ضد شورش توکانو برزیلی (نه سوپر توکانو) بیشتر هست. تقریبا معادل توان موتور هواپیمای آموزشی KAI KT1 کره جنوبی (که البته مثل خیلی از همکلاس های خودش نمونه رزمی در نقش تهاجمی سبک یا ضدشورش هم داره) هست. و توانی معادل تک موتور به کار رفته در موتور پک (متشکل از دو موتور) بالگرد سوپر کبرا داره. یعنی با توسعه این موتور برای این پهپاد میشه از این موتور برای توسعه و تولید هواپیمای آموزشی و یا بالگرد هم بهره برد. هر چند خود این پهپاد بخشی از وظایف یک چنین هواپیمای ضد شورش و یا حتی بالگرد تهاجمی رو پوشش می ده.
  10. 1 پسندیده شده
    دوستان نباید بر اساس ظاهر نقد کنید. قبل از هر چیز توجه کنید که سردار گفت در قالب ناو گروه سردار سلیمانی قراره جابجا بشه ! قبل از اینکه به قابلیت های مهم این شناور اشاره کنم ، دستمون @bds110 یه اشاره ای به ماژولار بودن این شناور کردن که به نظر اینجانب کاملا درسته ! اثباتش هم راحته.. شما هیچ چیزی رو روی سطح این شناور نمیتونید پیدا کنید که به صورت دائمی نصب شده باشه! با دیدن تصویر ذیل به راحتی می توان متوجه شد که همه این تجهیزات قابل تخلیه و جایگزینی با تسلیحات متفاوت هست. این ترکیب تجهیزات بروی این شناور صرفا برای رونمایی آماده شده ! هدف نشون دادن این هست که چه چیز هایی میتونه روی این شناور قرار بگیره! قابلیت های ممکن این ناو در نقش پدافندی : حضور سامانه سوم خرداد روی این شناور در محدوده برد رادار های برد بلند زمینی ایران قابلیت خودش رو به صورت 100 در 100 دارد ! ( یعنی کل خلیج فارس و دریای عمان) ولی در صورت خروج از این محدوده و ورود به اقیانوس هند ، متکی به رادار های دیگر شناورهای ناوگروه می شوند ! به عنوان مثال اگر ناو رودکی با سهند عازم اقیانوس هند شوند با ترکیب رادار عصر در سهند و سوم خرداد در رودکی ، قابلیت درگیری با اهداف هوایی رو به 105 کیلومتر افزایش می دهد. نکته سهند با داشتن موشک محراب یا رایم 66 ، فقط در محدوده 45 کیلومتری قابلیت درگیری با اهداف هوایی دارد ! در حالی که با حضور سوم خرداد در رودکی قابلیت درگیری به 105 کیلومتر افزایش پیدا می کند ...... دیگر ترکیب های محتمل در خصوص پدافندی کردن این ناو میتونه حضور پهپاد های انتحاری کرار ( تا 8 فروند ) . این یعنی قابلیت نابودی پهپاد ها و هلیکوپتر ها و اواکس دشمن در محدوده 1000 کیلومتری این شناور ........ قابلیت های آفندی : قابلیت حمل قایق های تندرو ، که از این قایق ها می توان حمله ، شناسایی یا برای حمل پهپاد های انتحاری ابابیل 2 استفاده کرد. قابلیت حمل پهپاد کرار بمب افکن قابلیت حمل بسیاری از موشک های کروز مثل ابو مهدی به علت داشتن فضای بسیار زیاد ! احتمالا قابلیت حمل زیر دریایی انتحاری و مین این شناور با توجه به فضای بسیار مناسب به نظر قابلیت جابجایی نیرو و برخی ادوات زرهی را دارا می باشد . سخن اخر : با نهایت احترام خدمت همه برادران میلیتاری ، دوستان خواهشا اگر نقدی میخواهید بکنید بر مبنای ظاهر اینکارو انجام ندید ! بر مبنای نکات فنی ، علمی و کاربردی بیان کنید! دوستان مهندسین و دانشمندان ما در حوزه ساخت تسلیحات نظامی مطمئنا از ما ها اطلاعات بیشتری دارن و میدونن توانایی های ما چه هست و بر مبنای این توانایی سعی بر رفع نیاز تسلیحاتی کشور دارن.. ما تحریم هستیم یعنی نه دانش در حوزه تسلیحات و نه سخت افزار مربوط به تسلیحات به کشور ما وارد نمیشه ! این یعنی خودمون از ب بسم الله تا اخر باید همه چی رو بسازیم . پس سعی کنیم کمتر تمسخر کنیم بیشتر نقد علمی و کاربردی کنیم
  11. 1 پسندیده شده
    اصل معرفی ناو بوده و امکانات حمل، نه خود تجهیزاتی که حمل میکنه. این ناو به هر شکلی که لازم باشه میتونه بکارگیری بشه. بخصوص اینکه تخلیه از در پشتی هست و میتونه نفربر آبی خاکی تخلیه کنه. بعبارتی دیگر اون 4 تا قایق نقش تامین کشتی رو بازی میکنند و هدفشون شناسایی زودهنگام تهدید هست، بخصوص اینکه دوشپرتاب هم دارند و خدمه میتونه به شکل شانسی با کروز درگیر بشه. و بعد از تامین امنیت مقداری خودروی آبی خاکی تخلیه بشه. اما لازم بود که ناو دست کم یک رادار پیش اخطار و مقدار زیادی تجهیزات شنود الکترونیک داشته باشه.
  12. 1 پسندیده شده
    با توجه به این تصویر؛ شناور رودکی احتمالا بتونه ۱۸ تا قایق تندرو در همین کلاس بر روی عرشه حمل کنه. در واقع اگر تمامی سامانه ها و تسلیحات پهپادی و پدافندی و کروز برداشته بشه. این احتمالا همون ناو قایق تندرو بر سپاه هستش. چون مشخص و عیان ترین امکانات این ناو با توجه به مهندسی عرشه و سطوح شیبدار که به قسمت انتهایی و رمپ انتقال به دریاست تنها برای همین منظور میشه در نظر گرفت. تمام این ها نشان دهنده یک مهندسی جهت عملیاتی کردن تعداد زیاد قایق تندرو در منطقه دریای عمان است. با توجه به سطح نگهداری زیر عرشه که البته دسترسی به سطح اب راحت هم دارد ما به دو طبقه حمل قایق تندر و تسلیحات رو به رو هستیم.( تقریبا کمتر از ۳۶ قایق تندرو در بیشترین تعداد). البته در شرایط جنگی. احتمالا موشک های کروز و سامانه سوم خرداد جای خود را به پرتابگر های بیشتر پهپاد و البته تعداد متناسب قایق تندرو بدن. تا این دو یک حمله ترکیبی رو در قالب یک ناو گروه انجام بدن. این روش منطقی ترین استفاده ی عملیاتی از سطح بارگیر این شناور است. البته این عرشه باز و بی مانع هم کاملا برای باز بودن دست فرماندهان جهت استفاده برای همین دو منظور در نظر گرفته شده. بهتر بود که بجای سوم خرداد یک مجموعه مشابه کمند زمین پایه با دو توپ فتح و به همراه تعداد مناسب موشک اذرش برای آن در نظر گرفته میشد(ثابت) تا یک مقابله موثری در مقابله با بمب های کم قطر و مینیاتوری و موشک های کروز و... صورت میگرفت. و پدافند در برد بلند به شناور های محافظ در ناو گروه سپرده میشد. پ ن : البته خطر زبر سطحی ها به نا چار این ناو رو به سمت پناه گرفتن در یک ناو گروه سوق خواهد داد. چون هیچ چاره ای نیست.
  13. 1 پسندیده شده
    چینش محموله ها به نظر یک چینش عملیاتی نبود بلکه یک چینش تبلیغاتی برای نمایش رسانه ای بود. نکته مثبت این رونمایی اون عنوان انتهای ویدئو بود. چیزی شبیه "رسانه نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران" که گویا ویدئو را تهیه کرده بود. راه طولانی ای وجود داره ولی امیدوارم قدم به قدم حرفه ای تر و تخصصی تر هر نیرویی برای خودش یک ارگان رسانه ای ثابت داشته باشه. (مهم اینه ثابت باشه و نه مقطعی برای رزمایش و رونمایی و ...) اگر توجه بشه و بعد این همه انتقاد برند سراغ نهادهای تخصصی رسانه ای برای هر نیرو یعنی یک قدم به جلو. همه اطلاع دارند و بارها عنوان شده که مثلا هر ناو هواپیمابر امریکایی به تنهایی یک مجموعه عظیم رسانه ای مختص به همون ناوگان داره. و مثلا برای ساخت فیلم و مراجعه هالیوود و مصاحبه و یا ساخت کلیپ های تبلیغاتی این مجموعه رسانه ای اون ناوگان هست که وارد موضوع میشه.
  14. 1 پسندیده شده
    اون قایق هارو اگر بتونن به صورت معلق در کنار خارجی کشتی یا اینکه درقسمت پایینی با دریچه برای ورود سریع به اب قرار بدن خیلی بهتر میشه.جای بیشتری ازاد میشه برای تجهیزات دیگه
  15. 1 پسندیده شده
    یک سامانه راداری شبیه رادار اسکای گارد هم روش بود. در حقیقت این نمونه های کاملا اولیه مشخصا داره یک هدف گذاری را نشون میده. رفتن سراغ شناورهای تجاری برای ناوگان سنگینتر در کوتاه مدت و کم هزینه تر با توجه به توان و بودجه کشور به عنوان یک راه حل فوری و موقت. قطعا به بلوغ میرسه از اونجا که هیچگونه امکان همکاری و ایده و الگو گرفتن از یک نمونه فیزیکی و واقعی وجود نداره.
  16. 1 پسندیده شده
    پیشنهاداتی برای بهبود شناور شهید رودکی سپاه مشخصات اعلامی شناور : این ناو با تناژ ۴۰۰۰ تن و طول ۱۵۰ متر و عرض ۲۲ متر دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشکی سوم خرداد با قابلیت حمل بالگردها به پهپادها و شناورهای عملیاتی که همه آنها از تولیدات داخلی و توسط نیروهای داخلی طراحی و عملیاتی شده است. ماموریت تعریف شده : این ناو با عظمت رزمی به مثابه یک شهر دریای متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت های اقیانوسی با ایجاد امنیت پایدار خطوط مواصلاتی دریایی و امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه‌ای می‌باشد پیشنهاداتی برای افزایش کارایی و بقای رزمی شناور 1- باید به رادارهای مناسب و سیستمهای جاسوسی و شنود مجهز بشه 2- بخش های ارتباطی مناسب برای هدایت پهپادها فراهم بشه مثل اتاقکهای هدایت پهپادی به تعداد مناسب برای عملیات در نقاط دوردست مثل سواحل سوریه یا یمن 3- بعضی بخش هاش مدولار در نظر گفته بشه و بسته به نوع ماموریت تجهیز بشه مثلا برای ماموریت های جاسوسی بخشهای راداری و شنود تقویت بشه یا برای عملیاتهای رزمی بخش دفاع هوایی و تهاجمی تقویت بشه 4- نیازمند قدرت اولیه ای برای دفاع هوایی و تهاجم دریایی و زمینی: این تجهیزات باید به صورت اولیه روی همه شناورهای این کلاس موجود باشه مثل توپ های دریای، موشکهای کروز و در صورت امکان بالستیک تاکتیکی، پدافند نقطه ای و برد متوسط 5- پهبادهای مناسب برای اهداف ماموریتی مختلف از روی پهپادهای موجود توسعه داده بشه 6- استفاده از تجربیات و تخصص نیروی دریایی ارتش جهت جلوگیری از موازی کاری، اتلاف هزینه و مهمتر از همه جهت هم افزایی رزمی و هم پوشانی کاستی ها و کمبودهای دو طرف با توجه به تناژ مناسب شناور، میتوان یه شناور چند منظوره مناسب ازش درآورد که در این صورت با صرفه جویی در زمان تعداد مناسبی هم ازش آماده میشه
  17. 1 پسندیده شده
    با سلامی گرم و دوباره به دوستان میلیتاریست عزیز ، بحث شیرین تاریخچه تولید و بکارگیری پهپاد در سازمان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی رو به اتفاق هم ادامه میدیم: پهپاد در دفاع مقدس روند شکل گیری و نقش آفرینی یگان پهپاد سپاه در دفاع مقدس پرنده چقدر کلافه شده بودیم از اینکه دیگر هواپیماهای RF-4 ارتش نمی توانستند برایمان عکس بگیرند. برای جایگزینی اش هم ، فکرهائی به کله مان خطور کرده بود . من اما ، خوب شد فکر و خیالم را برای دیگران تعریف نکردم وگرنه از خنده روده بر می شدند. به فکرم رسید مثل این کایت ها ، کسی را از ارتفاعی روی سر عراقی ها پرواز دهیم. بعد که عکسبرداری اش تمام شد ، پشت عراقی ها فرود آید و فوری چترش را جمع کند و از گوشه ای از محاصره عراقی ها فرار کند و خودش را به ما برساند. شهید همت اما فکر بهتری داشت. او در جلسه ای علنا گفت : خوب است پرنده ای ، کلاغی ، کبوتری ، چیزی را آموزش دهیم و با بستن دوربین به پایش او را بر فراز عراقی ها رها کنیم ... دیگران هم فکرهای اینچنینی به ذهن شان رسید ، اما هیچکدام شان نمی توانست در کوتاه مدت جوابگو باشد. هم مردم و هم یگان هایمان به شدت منتظر عملیات برای بیرون راندن عراقی ها از خاک کشور بودند و ما به شدت نیازمند اطلاعاتی از عقبه دشمن. در همین گیر و دار وقتی شنیدیم بر و بچه های دانشگاه اصفهان ، پرنده بدون سرنشینی ساخته اند که می تواند عکسبرداری کند ، از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدیم. ما مامور بودیم تا هم جائی از جبهه را برای تست عکسبرداری انتخاب کنیم ؛ هم جائی برای استقرارشان. چه جائی بهتر از قرارگاه خاتم کنار دست خودمان ؟! سرلشکر باقری ، راوی این خاطره در محوطه قرارگاه ، کانتینر بزرگ فلزی به بچه ها سپردیم تا وسائل شان را از اصفهان به آنجا انتقال دهند . چیزی حدود 5 بدنه هواپیمای مدل ساخته بودند که فقط چند موتور بیشتر نداشتند. کلی چسب و چوب و دیگر وسائل را توی همان کانتینر تلمبار کردند . اما وقتی آفتاب داغ جنوب روی این اتاق فلزی می تابید ، داخلش می شد عینهو دیگ زودپز. کار کردن توی آن ، ممکن که نبود هیچ ؛ وسایلشان هم در خطر از بین رفتن بود. بچه ها حتی از کم جائی ، چند فروند از هواپیماهایشان را توی ماشین داخل محوطه گذاشته بودند. اگر آنها هم نمی گفتند ، ما باید خودمان برای شان فکری می کردیم. سنگر فرماندهی قرارگاه که مجهز به کولر گازی بود بهترین جایی بود که می شد در اختیارشان گذاشت. خیلی زود این تصمیم نیز عملی شد. زیر کولر گازی ، توی آن تابستان داغ بود که هم خودشان و هم هواپیماهایشان نفس راحتی کشیدند. راوی : سرلشکر محمد باقری و محسن عمل نیک * * * * * معرکه عجب.مکافاتی داشتیم ، توی کاری مشغول بودیم که حتی نمی شد بگوئیم از کجا می خوریم ! کار پرواز یک طرف ، روشن کردن پرنده طرف دیگر. اگر چه هم فرشید و هم سعید توی روشن کردن موتور از طریق ملخ وسواس خاصی نشان می دادند و آن را به ما هم آموخته بودند ؛ اما نمی دانم چی شد که یهو ، ملخ هواپیما دستم را زد و خون مثل فواره بالا می زد. انگار که ترکش خورده باشم. بچه ها مرا به بیمارستان حضرت مریم (س) اصفهان بردند. آنجا نمی دانستم باید دردم را پنهان می کردم یا زخم دستم را در نگاه های حیران مردم که رزمنده ای را با لباس خاکی و مجروح می دیدند ، مانده بودم. از جبهه های جنوب یا غرب تا اصفهان فاصله زیادی بود. مردم حق داشتند که تعجب کنند. این همه شهر ، این همه بیمارستان ، جائی نبود که این رزمنده مداوا شود ؟ باید با این وضع او را تا اصفهان می آوردند ؟؟!! برای اینکه از سوالات دکتر و پرستارها در امان باشیم ، رفیقی توی این بیمارستان داشتیم به نام دکتر پاکزاد ، ما برای مداوا پیش او رفتیم. دکتر با تعجب پرسید : چه خبر شده اربابی ! ترکش خورده ؟ جواب دادم : ترکش ؟! خیر ! خورده به جائی. دکتر با تعجب ادامه داد : خورده به جائی ؟! ها ؟ پدر صلواتی به چه جائی خورده که قلم دست ات را هم شکسته ؟ اگر راستش را می گفتم که کلاهمان پس معرکه بود. برای همین دوستانم ، معرکه ای راه انداختند که دکتر دیگر سوال نکند و یا لااقل دنبال جواب نباشد. مداوا که تمام شد ، تشکر کردیم و فوری بیمارستان را ترک کردیم. بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان ما حتی در ترددهایمان به دانشگاه هم احتیاط می کردیم تا کسی متوجه نشود که در حال چه کاری هستیم. چه برسد به اینکه بخواهیم با یک زخم کوچک همه چیز را لو بدهیم. راوی : رضا ارباب ادامه دارد ... ------------ پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : با توجه به طولانی بودن مطالب و بخاطر جلوگیری از خستگی مخاطب در پست های بعدی به ادامه مطالب این کتاب خواهیم پرداخت. پ.ن 3 : به دلیل رعایت امانتداری لازم است بیان نمایم که بخاطر جلوگیری از یکنواختی مطالب ، تعدادی عکس هم در لابلای مطالب تاپیک قرار داده ام که این عکس ها عمومامربوط به کتاب نبوده و توسط اینجانب انتخاب شده اند
  18. 1 پسندیده شده
    به نام خدا دانشکده ملی حکمرانی فرانسه École nationale d'administration مدرسه ملی مدیریت یا مدرسه ملی حکمرانی یک دانشکده ی فرانسوی است که در سال 1945 توسط رئیس جمهور فرانسه ، شارل دوگل ، ایجاد شده است . این دانشکده یکی از دانشکده های ویژه ی فرانسه است ، هم به دلیل پایین بودن نرخ پذیرش و هم به دلیل اینکه اکثریت داوطلبان آن قبلاً از سایر مدارس نخبگان این کشور فارغ التحصیل شده اند. بنابراین ، در جامعه فرانسه ، ENA به عنوان یكی از اصلی ترین مسیرها برای رسیدن به مقامات بالا در بخشهای دولتی و خصوصی قرار دارد. این مدرسه در ابتدا واقع در پاریس بود ولی اکنون تقریباً به طور کامل به استراسبورگ منتقل شده است تا بر وجهه بین المللی- اروپایی ( و نه فقط فرانسوی ) خود تأکید کند . اگرچه همچنان به حفظ یک پردیس دانشگاهی در پاریس ادامه می دهد. البته هم اکنون آینده ENA نامشخص است؛زیرا در 25 آوریل 2019 ، رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل ماکرون قول داد که ENA را ببندد. ماکرون خودش یک فارغ التحصیل ENA است ، اما شبکه بسته ی فارغ التحصیلان ENA که تأثیرگذار بر مناصب فرانسه هستند با اعتراضات جلیقه زردها به عنوان یک طبقه نخبه حاکم از ابتدای اعتراضات محکوم شده است . در واقع گفته یشود که ENA به منظور دموکراتیک کردن دسترسی به رده های بالاتر خدمات دولتی فرانسه طراحی شده است . زیرا در دوران جنگ دوم جهانی ، هر وزارتخانه مراحل استخدام و استانداردهای انتخابی خود را داشت. امتحانات مربوط به وزارتخانه های خاص غالباً تخصصی بود ، به این معنی که نامزدهای معدودی از دانش لازم برای قبولی برخوردار بودند. علاوه بر این ، تخصص ، به معنای آن بود که تعداد کمی از مسئولان قادر به ایفای نقش در انواع مختلف باشند. این مدرسه برای گسترش و استاندارد سازی آموزش های ارائه شده به کارمندان ارشد دولتی و اطمینان از داشتن دانش گسترده در مورد سیاست و حاکمیت طراحی شده است. هدف ابراز شده ابتدایی این بود كه "بدنه ای از مسئولان را تربیت كند كه بسیار با صلاحیت است ، به خصوص در امور مالی ، اقتصادی و اجتماعی." سیستم جدید ، مبتنی بر مهارت دانشگاهی و امتحان رقابتی ، نیز قرار بود از آن محافظت كند. جابجایی به استراسبورگ : در نوامبر 1991 دولت نخست وزیر ادیث کرستون اعلام كرد كه ENA به استراسبورگ منتقل می شود . یک، سربازخانه سابق و زندان که قدمت آن به قرن 14 برمیگردد ، به عنوان سایت جدید مدرسه انتخاب شد. این اقدام به منظور تأکید بر نزدیکی نمادین مدرسه با نهادهای بی شمار اروپایی مستقر در این شهر طراحی شده است . با این حال ، اگرچه این مدرسه به طور رسمی جابجا شد ، اما بسیاری از امکانات خود را در پاریس حفظ کرد. این تقسیم بین دو شهر باقی ماند و دانشجویان را برای ادامه تحصیل در هر دو مکان ثبت نام می نمود ، تا اینكه مجدداً در ژانویه 2005 کاملا در استراسبورگ مستقر شد. در سال 2002 ، با انتشار مقاله ای این مجموعه با انستیتو بین المللی (IIAP) با هدف افزایش مشخصات بین المللی خود ادغام شد . پذیرش در ENA بر اساس موفقیت در یک آزمون جامع صورت میگیرد که شامل موارد نوشتاری و مصاحبه است : قسمت نوشتاری شامل موارد زیر است: مقاله ای در مورد حقوق عمومی؛ مقاله ای در مورد اقتصاد؛ مقاله ای درباره سؤالی درباره نقش نهادهای عمومی و روابط آنها با جامعه امتحان شفاهی ، فقط برای افرادی است که بالاترین امتیاز را در آزمون کتبی کسب می کنند و شامل موارد زیر است: آزمون شفاهی سیاست بین الملل ( سؤالات بین المللی )؛ آزمون شفاهی در مورد سوالات اروپایی ( قانون و سیاست های اروپا )؛ آزمون شفاهی انگلیسی؛ امتحان جمعی ، شبیه سازی یک پرونده در مدیریت برای ارزیابی مهارت های تعاملی. امتحان ورودی 45 دقیقه ای ، معروف به Grand Oral به دنبال یک برنامه فشرده دو ساله با ترکیبی از کارآموزی و امتحانات ، ENA طبق نتایج خود دانش آموزان را به مناصب دولتی اختصاص می دهد. سپس از دانش آموزان خواسته می شود ، به ترتیب شایستگی مورد نظر خود را برای پیوستن به آنها اعلام کنند . دانش آموزان برتر (بین 12 و 15 نفر) معمولا به مناصب مدیریتی در خزانه داری فرانسه و خدمات دیپلماتیک می رسند . دانشجویان دیگر به وزارتخانه های مختلف و عدالت اداری یا مجالس مختلف خواهند پیوست . در حقیقت ، گرچه برخی از این فارغ التحصیلان مشهورند اما اکثریت آنها ناشناخته هستند و مشاغل مهمی را در خدمات مدنی هدایت می کنند . در سال 2011 و در رتبه بندی حرفه ای دانشگاه های جهانی ENA ، زتبه اول را در فرانسه و نهم در جهان با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دارای مقام مدیر عامل در شرکت های Fortune Global 500 کسب کرد. در سال 2013 ، رتبه بندی آموزش عالی تایمز که به دانشگاه ها طبق همان معیار رتبه میداد ، ENA را در رتبه ششم جهان قرار داد. تعداد کمی از دانش آموختگان این مجموعه (حدود 1٪) در حقیقت درگیر سیاست هستند و اکثر فارغ التحصیلان ENA مواضع فنی و سیاست گذاری را در خدمات کشوری فرانسه در اختیار دارند. محققان مرکز ملی de la recherche Scientifique نشان داده اند که بسیاری از فارغ التحصیلان ENA در فرانسه مدیرعامل مشاغل می شوند. قانون فرانسه ورود کارمندان دولت را به سیاست نسبتاً آسان می کند: کارمندان دولت که منتخب یا به سمت سیاسی انتخاب شده اند ، مجبور نیستند از سمت خود در خدمت دولت استعفا دهند. درعوض ، آنها در وضعیت "مرخصی موقت" قرار می گیرند که به نام disponibilité شناخته می شود . اگر مجدداً انتخاب نشوند یا مجدداً انتخاب شوند ، ممکن است از آنها بخواهند که مجدداً به خدمت خود بپیوندند (نمونه های مشهور شامل لیونل جوسفین و فیلیپ سگوین ). علاوه بر این ، فارغ التحصیلان ENA اغلب به عنوان دستیار وزیران دولت و سایر سیاستمداران جذب می شوند. این امر ورود برخی از آنها به حرفه سیاسی را آسان تر می کند. . از زمان تأسیس 60 سال پیش تاکنون ، ENA بیش از 5600 مقام ارشد فرانسوی و 2600 خارجی را آموزش داده است. برخی از فارغ التحصیلان معروف عبارتند از: رئیس دولت : والری ژیسکار دستن (فرانسه) ، ژاک شیراک (فرانسه) ، فرانسوا اولاند (فرانسه) ، امانوئل مکرون (فرانسه) ، نیسفور سوگلو ( بنین ) ، آدلی منصور ( مصر ، بازیگری) ، پل بییا (کامرون) رئیس دولت : ادوارد فیلیپ (فرانسه) ، لوران فابیوس (فرانسه) ، میشل روکار (فرانسه) ، ادوارد بالادور (فرانسه) ، آلن ژوپه (فرانسه) ، لیونل ژوسپن (فرانسه) ، دومینیک د ویلپین (فرانسه) ، ادم Kodjo ( توگو ) ، آلفرد سانت ( مالت ) ، آندره میلونگو ( جمهوری کنگو ) ، پاتریک لکلرک ( موناکو ) ، ژان پل پروست (موناکو) ، بریجی رافینی (نیجر). رهبران صنعت : گیوم Pepy (مدیر عامل شرکت SNCF )، میشل بن (مدیر عامل سابق کارفور و مخابرات فرانسه )، ژان ماری مسیه ، ارنست آنتوان Seillière ، لوئیس شوایتزر ، ژرار Mestrallet ، لوئیس Gallois (مدیر عامل سابق EADS )، هنری کاستریس (مدیرعامل سابق آکسا ) ، باودین پروت ، فردریک اودا ، فردریک لموئین ، پیر آندره دو کالاندار (مدیرعامل سنت گوباین ) ،کلر دورلند-کلوزل . وزرای فعلی فرانسه : ادوارد فیلیپ ( نخست وزیر ) ، فلورانس پارلی و برونو لو مایر . وزرای پیشین فرانسه : میشل ساپین یا سگولن رویال (معمولاً یک سوم از کابینه فرانسه از دهه 1960 و نیمی از کابینه دولتهای اخیر تا سارکوزی فارغ التحصیلان ENA بودند). . رهبران سیاسی دیگر : پاول فیشر (سفیر جمهوری چک در فرانسه 2003-2010 ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری چک 2018 ، ) ، میلوس آلکالای (دیپلمات ونزوئلا) ، Tsulukiani (وزیر دادگستری جورجیا) ، مسئولین سازمان های بین المللی : پاسکال لمی ( WTO ) ، ژان-کلود تریش ( ECB ) ، میشل کامدیسوس ( IMF ) ، ژاک دو لاروسی ( IMF و EBRD ) ، پیر موسکوویچی ( کمیسر اروپا ). روشنفکران : Françoise Chandernagor ، Jean Jean Francois Deniau ، Gabriel de Broglie ، Jacques Attali . انتقادات : منتقدان ، ENA را به آموزشی یک طبقه حاكم کم جمعیت كه مستعد تفكر گروه محور هستند و با دیدگاه های جایگزین مخالف هستند ، متهم كرده اند . طبق این منتقدان ، ENA دانش آموزان خود را از تفکر ابتکاری منصرف می کند و آنها را وادار می کند تا مواضع متعارف و متوسط را در پیش بگیرند. به همین جهت تاکنون برخی از سیاستمداران فرانسوی مانند برونو لو مایر و فرانسوا بیرو پیشنهاد انحلال ENA را داده اند. پ .ن. به نظر میرسد نقش کشور فرانسه به عنوان یک "جامعه مرجع ارزشی" در تاریخ جامعه ی ایرانی چندان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. شاید دلیل آن باشد که نفوذ این کشور در میان ما به قدری نهادینه شده است که کمتر به چشم می آید. گذشته ازدوران های مشروطه و سپس پهلوی اول که بسیاری از اندیشمندان ایرانی تحصیل کرده و تحت تاثیر افکار فرانسوی ها بودند، مدل های توسعه ی فرانسوی پس از انقلاب نیر در زمینه های مختلف با شدت در ایران دنبال شده است. گذشته از مدل های توسعه ی صنعتی، زیرساختی و مخابراتی که هرکدام یک پرونده ی جداگانه نیاز دارند؛ مدل حکمرانی و تربیت طبقه ی حکمران ( تربیت مدیران عالی و میانی ) نیز در ایران جزو معدود کشورهایی است که شبیه فرانسه است. دو مدرسه حکمرانی " انا" و " سیانس پو" به نظر میرسد که مهمترین مدل های جمهوری اسلامی جهت تاسیس دانشگاه هایی چون " امام صادق " علیه السلام به طور عام و انبوهی از دانشگاه های ارگانی دیگر بوده است. والله الهادی و علیه التکلان .................................................................. en.wikipedia.org/wiki/%C3%89cole_nationale_d%27administration www.ena.fr/eng/
  19. 1 پسندیده شده
    میزگرد تجاری میزگرد تجاری Business Roundtable که به اختصار ( BRT ) خوانده میشود یک انجمن شبه اندیشکده مستقر در واشنگتن دی سی است . اعضای آن مدیرعامل های شرکتهای بزرگ آمریکایی هستند. برخلاف اتاق بازرگانی ایالات متحده ، که اعضای آن از کل مشاغل هستند ، اعضای BRT منحصراً مدیرعامل هستند. BRT سیاست های عمومی مطلوب برای منافع تجاری مانند NAFTA را ترویج می کند ، ضمن اینکه ابتکارات گسترده تری برای سیاست های عمومی مانند No Child Left Behind ( هیچ کودکی جا نماند ) و مخالفت با برخی سیاست های دیگر مانند سیاست جدایی خانواده دولت ترامپ را نیز تبلیغ می کند. در سال 2019 ، BRT تعریف خود را از هدف شرکت دوباره به روز کرد و منافع کارمندان ، مشتریان ، تأمین کنندگان و جوامع را با سهامداران کنار هم گذاشت. اعضای شاخص BRT شامل جفری بزوس از آمازون ، تیم کوک از اپل ، و مری بارا از جنرال موتورز هستند در سال 1972 یک گروه "ضد سیاست های تورمی" به نام مارس ، توسط جان آل هارپر رئیس Alcoa و مدیر عامل جنرال الکتریک فرد بورچ ،تشکیل شد و سپس با گروه مطالعات حقوق کار (LLSG) که توسط توسط راجر بلوو تاسیس شده بود ادغام شد تا میزگرد تجاری را تشکیل دهند. در سال 2010 ، واشنگتن پست این گروه را "نزدیکترین متحد رئیس جمهور اوباما در جامعه تجارت" توصیف کرد. در 19 آگوست 2019 ، این گروه تعریف چندین ساله خود را از هدف شرکت به روز کرد و با این کار مهم ترین اصل خود را مبنی بر اینکه منافع سهامداران باید بیش از هر چیز دیگری قرار بگیرد تغییر دادند . این بیانیه ، که توسط نزدیک به 200 مدیر ارشد اجرایی شرکتهای بزرگ آمریکایی به امضا رسیده است ، حاوی "تعهد اساسی به همه ذینفعان ما" ، از جمله مشتریان ، کارمندان ، تأمین کنندگان و جوامع محلی است. فعالیتها : در سیاست های مالی ، میزگرد مسئول ترویج کاهش مالیات سال 1985 است که توسط رونالد ریگان به تصویب قانون رسید. در سیاست های تجاری هم ، برای باز کردن بازارهای خارجی به روی تجارت و سرمایه گذاری آمریکا به این گروه استناد میشود. قانون تجارت اتوبوس از 1988 از تفکر میزگرد تجاری منعکس شده است. در سال 1990 ، این میزگرد از جورج بوش خواست که موافقتنامه تجارت آزاد با مکزیک را آغاز کند. در سال 1993 ، میزگرد به نفع NAFTA و علیه هرگونه توافق طرفین در مورد کار و محیط زیست لابی کرد . این میزگرد همچنین مخالف با تغییراتی در مدیریت شرکتها بود که باعث می شد هیئت مدیره و مدیر عاملان نسبت به سهامداران پاسخگوتر شوند. در سال 1986 ، این میزگرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار را متقاعد کرد که قوانین جدید در مورد ادغام و مالکیت را از بین ببرد و در سال 1993 رئیس جمهور کلینتون را متقاعد کرد که برنامه خود را برای اعمال مجازات های بیش از حد متوقف کند. مدیرعامل Citicorp ، جان رید ، رئیس کارگروه حسابداری میزگرد، اظهار داشت که طرح کلینتون اثرات منفی بر رقابت های ایالات متحده خواهد گذاشت. میزگرد همچنین به عنوان یک لابی اصلی عمل می کند که هدف آن گسترش یا حفظ حقوق / قدرت مدیران در شرکت های بزرگ است. به عنوان مثال ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ، قانون به اصطلاح "دسترسی سهامداران به پروکسی" را تصویب کرد ، که هدف آن توانمندسازی سهامداران در نامزدی مدیریت شرکتهای بزرگ بود. میزگرد تجاری به شدت مخالف این قانون بود ، به همین علت رییس آن جان كاستلانی در مورد حذف این قانون به واشنگتن پست گفت : "این بالاترین اولویت ما به معنای واقعی کلمه است , همه اعضاء ما این را خواسته اند". سر انجام نیز آنها موفق شدند: ن SEC پس از لابی شدید و دعاوی قضایی ، کنار گذاشته شد. در ژوئن سال 2018 ، میزگرد بیانیه ای را صادر کرد که در آن از کاخ سفید خواسته شده بود "دولت فوراً به سیاست جدایی خردسالان از والدین خود پایان دهد" و این عمل را "ظالمانه و بر خلاف ارزشهای آمریکایی" دانسته و محکوم کرد. ............................................................................................................. https://www.businessroundtable.org/about-us
  20. 1 پسندیده شده
    خائن، سازشکار و... برچسب هایی اند که باهاش متاسفانه دکان اندیشه و عقل بسته میشه. این دوست گرامی حرف منطقی زد و اشکالی در کلامش نبود. امنیت مبحث گسترده ایه و فقط سخت افزار نیست، باید امنیت مالی باشه تا فرد انگیزه کار کردن بر روی همون سخت افزار یا نرم افزار رو داشته باشه و یا در نقشه دشمن گرفتار نشه، امنیت روانی داشته باشه که تمرکزش در زمان کار بهم نخوره، جامعه متحد باشه تا خلبان هواپیما به خاطر دودستگی جامعه، جنگنده رو به خاک دشمن نبره یا اپراتور سیستم پدافند به اشتباه هواپیمای خودی رو نزنه ، تامین سخت افزار خیلی هم خوبه ولی فقط یکی از پازل های تامین امنیته و موارد دیگه هم لازمه که باید به سهم خودش بررسی بشه، اگر جامعه ای دچار مشکلات درونی شه در کشمکش های بیرونی چوبشو می خوره. نمونه اش همین ارمنستان که به خاطر شرایط مالی اسفناک و چند دستگی های سیاسی دیدیم که شکست فجیعی رو در منازعه اش با آذربایجان متحمل شد
  21. 1 پسندیده شده
    یمنی های بیچاره رو با اینها آزار میدن، بخصوص با اون MQ9 و هلفایر ها. باقی کمک خاصی نمیکنه، مگر اینکه بخوان جاهایی مثل لیبی یا بطور کل تو آفریقا کاری انجام بدن.
  22. 1 پسندیده شده
    آمریکا شعیرات رو بدون اطلاع با 55 تا کروز زد که کلاهکهاشون هم وزن همین موشک های خودمون بودن، حتی ضربه مغزی هم نشد کسی. انتظار بیجایی دارید وقتی طرف مقابل رو 7 ساعت زودتر با خبر میکنید که خارج بشن! تلفاتی داده بشه. نیازی به کار کردن روی کلاهک نیست، اشاره بنده به بمب اتم واسه این بود که بازار تسلیحات جنگ متعارف که از طریق تئوری های موازنه تهییج میشه، پایان ناپذیره، هر چقدر اتفاقا ما موشکهامون رو توسعه بدیم عربهای بی استعداد منطقه مشوق های بیشتری برای خریدن پیدا میکنند. تنها راه متوقف کردن این چرخه سودآوری برای شرکت های آمریکایی، مجهز کردن اعراب و کل منطقه به بمب اتمی هست. بگذارید همه داشته باشن! اون موقع دیگه میلیارد ها دلار پول نمیریزن تو جیب بوئینگ و لاکهید و ...
  23. 1 پسندیده شده
    بمب هسته ایی با این همه ماهواره و سنسورهای حساس به تششعات و مواد راداکتیو و امواج الکترو مغناطیس خاص انفجار هسته ایی قابل لاپوشانی نیست
  24. 1 پسندیده شده
    در کوتاه مدت بهترین سرمایه گذاری همینه. فقط 2 تا ضعف وجود دارد که اگر قراره همچین تاکتیکی اتخاذ بشه باید به اونها توجه کرد. یکی بحث رادارگریزی پرنده هستش و یکی هوش مصنوعی. با وجود پیشرفت هایی که شده نگرانی کم تری درباره مورد اولی وجود دارد. اما مورد دوم واقعا ضعف داریم. پهپاد چه ارتباطش با زمین رادیویی باشه چه ماهواره ای ب هر حال باید توجه داشت که احتمال جم شدنش بسیار بالاس، ضمن اینکه وقتی ما از رادارگریزی صحبت می کنیم فقط موضوع آیرودینامیک و متریال نیست بلکه سکوت راداری هم خیلی مهمه، گاهی لازمه عملیات پهپاد ها در سکوت رادیویی انجام بگیره بنابراین حتما باید خیلی فوری به این سمت حرکت بشه. توانایی طراحی هوش مصنوعی واقعا در کشور وجود داره و اگر مسئولین اراده کنن خیلی زود به نتایج فوق العاده می رسند.
  25. 1 پسندیده شده
    بالگرد بل شکست ناپذیر https://www.aparat.com/v/khtS3 شرکت بل در یک ویدیو جدید قابلیت های بل 360 شکست ناپذیر (Invictus ) را معرفی کرده است.طرح بالگرد بل 360 جهت تامین نیاز ارتش آمریکا برای هواگرد شناسایی/ تهاجمی آینده معرفی شده است. این بالگرد جدید براساس بالگرد بل 525 طراحی شده است. بالگرد بل 360 دو خدمه شامل خلبان و افسر تسلیحات خواهد داشت. کابین این بالگرد به طور کامل دیجیتالی است و خدمه به سیستم های مدیریتی میدان نبرد به شکل بر خط دسترسی دارند. این بالگرد دارای یک موتور توربوشفت مدل GE XT901 و روتور چهار پره است. بالگرد بل 360 مسلح به یک توپ 20 میلیمتری می باشد. همچنین دارای محفظه داخلی تسلیحات برای قرار گیری موشکها و راکت اندازها است. سرعت پرواز این بالگرد 210 گره (330 مایل بر ساعت) و برد 250 کیلومتری است. نکته جالب توجه ویدیو بل 360 شکست ناپذیر حضور تانک های ارماتا تی-14 و خودرو رزمی پیاده نظام تی-15 ساخت روسیه به عنوان یک تهدید است.