Heshmat

VIP
  • تعداد محتوا

    88
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Heshmat


  1. 8 hours قبل , alala گفت:

     

    پ ن: به نظرم ایران برای این دست موقعیت ها یا باید در کمیت یا یک نوع سلاح خاص ( با قدرت رعب آوری شدید و اصطلاحا انفجاری شدید مثل همونها که غربی ها اسمش را مادر یا پدر! میزارن ولی در حد و مقیاس سلاح های موجود خودمون) موجودی خاصی در انبار داشته باشه که فرضا با شلیک اون اون پادگان در تصاویر یا قلعه یکهو! محو بشه از روی زمین. کمبود این سلاح در انبارهای ما حس میشه به شدت برای برخی درس هایی که بعضا به دشمنان داده میشه که بیشتر حامل پیامی است.

    انصافا پهپاد شاهد 136 در نوع خودش انفجار مناسب و خوبی داره و به عنوان یک پهپاد انتحاری در نمونه های مشابه خودش قدرت خوبی به نمایش میزاره که همین قدرتش میتونه برندش بشه ولی خب یک سلاح مخوف نسبتا ارزان مثلا موشکی جاش خالیه در انبارهای ما.

     

     

     

    موافقم  باهاتون . ولی در چنین حملات جراحی شده ای که اتفاق افتاد ( اهداف در حاشیه و چسبیده به شهر ) باید قدرت انفجار محدود باشه  . درسته موشک های ما دقیق هستن ولی احتمال خطا توشون هست حتی همون شاهد 136 . یه خطا کوچیک بره وسط شهر با این کولیا که دشمن داره دنیا رو رو سرشون قرار میدن . یه فاتح با کلاهک 100 کیلویی زدیم اینطوری کلیپ از ترس و رعب و وحشتشون زد بیرون . اینا حیف اسم کرد  بذاری روشون  کرد ها با غیرتن اینا زود کلیپ ترس زن و بچه هاشون دادن بیرون که جامعه جهانی مثلا بیاد جلو ایران بگیره ... زدی ضربتی مردانه ضربتی نوش کن کلیپ زن و بچه ت میدی بیرون ....

    • Like 2
    • Upvote 8

  2.  

    با نشون دادن این عکسه از این ماهواره  3 توانایی قطعی شده . 1- پرتاب موفق  2- پایدار سازی موفق 3- ارتباط گیری موفق  .... با این سه فاکتور عملا ما میتونیم ماهواره های بیشتر و با دوربین های دقیق تر در مدار 500 کیلومتری قرار بدیم . 

     

    و یه چیز خیلی مهم تر اینه که ما میتونیم ماهواره های ارتباطی در فضا قرار بدیم  یعنی میتونیم پهپاد هامون رو از راه دور کنترل کنیم . 

     

    6 hours قبل , worior گفت:

     

    الان در حد سنجش انهدام بصورت سطحی جواب میده (damage assessment)

    مثلا جایی رو موشک بزنن ببینن کجا خورده و ...

     

    ولی به نظر میاد برای نظارت اوقیانوسی یه مقدار دقت بیشتری لازمه

     

    دقت تفکیک نور 2 بر اساس گفته ها 10 متر هست این دقت میتونه ناو هواپیمابر و ناوشکن های دشمن رو تشخیص بده . با همین یدونه کلی اطلاعات مهم از وضعیت ناوگان دریایی دشمن به دست ما می رسه ولی با زمان زیاد اگر بخوایم زمان کمتر بشه تعداد ماهواره ها رو زیاد تر کنیم .

     

    ما قبلا یه مشکل برای رهگیری ناو های دشمن از راه دور داشتیم که شناسایی موقعیتشون ممکن نبود . برد موشکهامون خیلی بالا تر از توانایی رصد ما بود . الان با این ماهواره و بعدی ها انشالله این مشکل حل میشه .

     

     

     

    • Like 2
    • Upvote 7

  3. 12 hours قبل , arminheidari گفت:

    سلام 

    یه طوری بذارید که با موبایل هم بشه ارزیابی کرد 

    ممنون

    من فقط لینک سایت ایرنا رو گذاشتم . حجمش رفته بالا بشه یکم زوم کرد بهتر تشخیص داد .

    https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1401/02/20/14010220210553344253011110.jpg

    • Upvote 3

  4. عکس با کیفیت خیلی بالا نور ۲ 

    حجم عکس ۱۷۰ مگ 

    پایگاه دشمن رو با کیفیت بالا تر مشاهده کنید.

    https://img9.irna.ir/d/r2/2022/05/10/0/169666981.png

     

     

    پی نوشت : این تصویر با کمک نرم افزار افزایش کیفیت داده شده است ...

    • Like 2
    • Upvote 6

  5. 4 hours قبل , alala گفت:

    ترکیه و رژیم باکو در بیانیه ای از برگزاری رزمایش در منطقه حساس نخجوان و در جوار مرزهای ایران خبر دادند

     

     

    رزمایش برادران تزلزل ناپذیر...... یعنی ساقی اینا کیه من نمیدونم ولی کارش خیلی درسته بخدا ... خیلیییی هاااا......

     

    په دو هفته پیش سه تا برادر بودین الان شدین دوتا ؟؟؟؟؟ بردار سوم کجا در رفت ؟؟؟

     

     

    اخرش هم تابلو چیه میشه اذربادمجان رو قمپزغان میندازه جلو خودش میشینه فقط محکوم میکنه . بادمجان دودی تحویل میگیره ..

     

     

     

     

    • Upvote 13

  6. 46 minutes قبل , mehdipersian گفت:

    تصاویر جدید از تجهیزات نظامی حشد شعبی:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    عالی عالی . ارتش عراق به هیچ وجه توان مقابله با حشد نداره و همچنین با این وضعیت به نظرم کم کم باید منتظر عملیات های  خارج از کشور حشد رو هم داشته باشیم .

     

    • Upvote 2

  7. 7 hours قبل , alala گفت:

     

    یمن برای عربستان و بن سلمان به قدری حیثیتی است که حتی حاضر شد به خاطرش به ترکیه ( و به نظر طرف فعلا برنده در مناقشه ها با بیرقدارها و مزدورانش) و اردوغان رو بندازه.

    حضور اردوغان جدی است در این منازعه از جهات گوناگون و تمایل شدیدش که اتفاقا مثل یک دعوت عالی به چشمش اومد و چه بهتر که رخ داد. یک پیروزی دیگه برای اردوغان با این ترکیب خصوصا برای منافع عربستان از چندین جهت میتونه براش پرثمر باشه.

     

    هر چه در موقعیت میدانی داره به توان بی نهایت ائتلاف سعودی و حمایتهای بی دریغ ازش اضافه میشه، در مقابل یمنی ها در محاصره هر روز شرایطشون سخت تر میشه و چیزی که به توانشون اضافه نمیشه از طرفی بلکه کاهش هم پیدا میکنه با گذشت زمان و سخت گیریهای بیشتر جهانی و حالا هم که اردوغان با لشگر مزدورش و حتی احتمالا به صورت مستقیم از طریق پهپادی و اطلاعاتی وارد این کارزار شده.

     

    تنها کاری که ما میتونیم بکنیم اینه که اگر امکانش باشه در جبهه سوریه فعالتر بشیم و جبهات را کمی داغ کنیم تا اردوغان تمام توان مزدورانش را به یمن گسیل نکنه هرچند همچنان هم پیمانی پنهان و نانوشته صهیونیستها و امریکایی ها و ترکها و غرب خصوصا که بحث یمن هم پیش اومده هرگونه استقرار و توانایی ما برای برنامه ریزی در سوریه را سعی میکنه به نفع ترکیه مختل کنه (البته با تدارک برای بیقردار با پدافند و یا تاکتیک خاص تا مثل بار قبل ارتش ترکیه حالا مثل ویروس همه جا پخش شده در ادلب و اطراف با توپخانه و حمایت این پهپادها ابتکار عمل را نداشته باشه)

     ترگیه بعید میدونم وارد میدان بشه . بیشتر در حد حرفه و اقدام عملی چیزی نمیبینم. انصار الله خیلی وضعیت با ارتش ارمنستان متفاوته . چندین ساله نیروهاش در حال جنگیدن هستن .  تا الان حسابی جنگیدن رو یاد گرفتن .. 

    ترکیه دقیقا چی میخواد وارد میدان کنه که عربستان وارد نکرده؟  جنگنده و پهپاد رو که عربستان بهترش رو داره  و وضعیت اینه .

    نیرو زمینی وارد کنه چجوری میخواد ازشون در مقابل موشک ها و پهپاد های انصار الله حفاظت کنه . شاید انصار الله در مقابل  یمنی ها طرف مقابل یکم رحم و کمتر خشن عمل کنه ولی بهتون قول میدم ترکیه وارد بشه . بهتون قول میدم بوی کباب ترکی کل یمن رو  پر خواهد کرد...

    • Like 1
    • Upvote 5

  8. سردار شریف: در ترور شهید فخری زاده از تجهیزات هدایت ماهواره ای استفاده شد .. منبع

    اگر این حرف درست باشه  ابهاماتی رو از نظر علمی ایجاد میکنه : هدایت موثر بدون سیم (وایرلس ) یه اسلحه منوط به فیلمبردرای  آنلاین ( جهت رویت هدف )  و عملکرد بدون تاخیر اسلحه ( جهت نابودی هدف )  هست .

     ارتباطات ماهواره ای بیشترین تاخیر رو نسبت دیگر روش های ارتباطی دارن . عملا اگر از تکنولوژی هایی که ماها میبینیم استفاده کرده باشن  تصویر با تاخیر زیاد به دست گیرنده میرسه  و در جهت مقابل سیگنال های کنترلی فرستنده به سمت اسلحه نیز با تاخیر به اسلحه میرسه .  در این حالت دقت و کارایی این اسلحه مخصوصا برای یک متحرک با سرعت زیاد کاهش شدید پیدا میکنه و قطعا مناسب این چنین عملیاتی نیست.

     

    تنها دو حالت به ذهنم میرسه .

    1-  ارتباط بی سیم محلی یعنی اپراتور در چند کیلومتری اسلحه باشه ( احتمال خیلی قوی ) - (مثل همون ارتباط رادیویی معمولی  بین کوادکوپتر و اپراتور )

    2- ارتباط از طریق اینترنت ایران با اسلحه  ( احتمال خیلی ضعیف ) 

     

     

     

  9. 31 minutes قبل , alala گفت:

    توجه داشته باشیم که با دشمنی طرف هستیم که یک تهدید را اول شناسایی میکنه و بعد از سالها تحقیق و هزینه یک قابلیت پدافندی براش طراحی میکنه(قایقهای تندرو، حمله سوارم، پهپادها و ...

     پیرو تایید صحبت های جنابعالی ، قبلا قایق های تند رو ما در محدوده آب های سرزمینی زیر چتر پدافند هوایی ما قرار داشتند !  و در صورت خروج از آب های سرزمینی کاملا بی دفاع بودن زیرا بهترین ناو ما یعنی سهند با موشک محراب تنها 45 کیلومتر مربع چتر پدافند میتونه ایجاد کنه که کاملا بی اثر هست ! ولی حضور سوم خرداد در رودکی در کنار سهند مساحت این چتر پدافندی به به 105 کیلومتر افزایش پیدا میکنه ! این یعنی میشه حملات پر تعداد های قایق های تند رو چه مسلح  به موشک چه حامل پهپاد انتحاری رو خارج از اب های سرزمینی انجام بدیم ! 

     

     

    • Upvote 6

  10. دوستان نباید بر اساس ظاهر نقد کنید. قبل از هر چیز توجه کنید که  سردار گفت در قالب ناو گروه سردار سلیمانی قراره جابجا بشه ! 

    resized_801706_728.jpg

     

     

    قبل از اینکه به قابلیت های مهم این شناور اشاره کنم ، دستمون @bds110 یه اشاره ای به ماژولار بودن این شناور کردن که به نظر اینجانب کاملا درسته ! اثباتش هم راحته.. شما هیچ چیزی رو روی سطح این شناور نمیتونید پیدا کنید که به صورت دائمی نصب شده باشه! با دیدن تصویر ذیل به راحتی می توان متوجه شد که همه این تجهیزات قابل تخلیه و جایگزینی با تسلیحات متفاوت هست. این ترکیب تجهیزات بروی این شناور صرفا برای رونمایی آماده شده ! هدف نشون دادن این هست که چه چیز هایی میتونه روی این شناور قرار بگیره!

     

    13990829000219_Test_PhotoN.jpg

     

    قابلیت های ممکن این ناو در نقش پدافندی :

    حضور سامانه سوم خرداد روی این شناور در محدوده  برد رادار های برد بلند زمینی ایران قابلیت خودش رو به صورت 100 در 100 دارد ! ( یعنی کل خلیج فارس و دریای عمان)

    ولی در صورت خروج از این محدوده و ورود به اقیانوس هند ،  متکی به رادار های دیگر شناورهای ناوگروه می شوند ! 

    به عنوان مثال اگر ناو رودکی با سهند عازم اقیانوس هند شوند با ترکیب رادار عصر  در سهند و سوم خرداد در  رودکی   ، قابلیت درگیری با اهداف هوایی رو به 105 کیلومتر افزایش می دهد.

    نکته سهند با داشتن موشک محراب یا رایم 66 ، فقط در محدوده 45 کیلومتری قابلیت درگیری با اهداف هوایی دارد ! در حالی که با حضور سوم خرداد در رودکی قابلیت درگیری به 105 کیلومتر افزایش پیدا می کند ......

     

    دیگر ترکیب های محتمل در خصوص پدافندی کردن این ناو میتونه حضور پهپاد های انتحاری کرار ( تا 8 فروند ) . این یعنی قابلیت نابودی پهپاد ها و هلیکوپتر ها و اواکس دشمن در محدوده 1000 کیلومتری این شناور ........

     

     

    قابلیت های آفندی :

    قابلیت حمل قایق های تندرو ، که از این قایق ها می توان حمله ، شناسایی یا برای حمل پهپاد های انتحاری ابابیل 2 استفاده کرد.

    قابلیت حمل پهپاد کرار بمب افکن 

    قابلیت حمل بسیاری از موشک های کروز مثل ابو مهدی به علت داشتن فضای بسیار زیاد ! 

    احتمالا قابلیت حمل زیر دریایی انتحاری و مین 

     

    این شناور با توجه به فضای بسیار مناسب به نظر قابلیت جابجایی نیرو و برخی ادوات زرهی را دارا می باشد . 

     

     

    سخن اخر : با نهایت احترام خدمت همه برادران میلیتاری ، دوستان خواهشا اگر نقدی میخواهید بکنید بر مبنای ظاهر اینکارو انجام ندید ! بر مبنای نکات فنی ، علمی و کاربردی بیان کنید! 

     

    دوستان مهندسین و دانشمندان ما در حوزه ساخت تسلیحات نظامی مطمئنا از ما ها اطلاعات بیشتری دارن و میدونن توانایی های ما چه هست  و بر مبنای این توانایی سعی بر رفع نیاز تسلیحاتی کشور دارن.. 

     

    ما تحریم هستیم یعنی نه دانش در حوزه تسلیحات و نه سخت افزار مربوط به تسلیحات به کشور ما وارد نمیشه !  این یعنی خودمون از ب بسم الله تا اخر باید همه چی رو بسازیم . پس سعی کنیم کمتر تمسخر کنیم بیشتر نقد علمی  و کاربردی کنیم 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Like 1
    • Upvote 12
    • Downvote 1

  11. 10 hours قبل , MR9 گفت:

    نظر سنجی انجمن میلیتاری در خصوص انتخابات 2020 ایالات متحده 

     

    انشالله و گوش شیطون کر ترامپ برنده میشه ! تا ببینم این مسئولین دقیقا میخوان چه کنن ! یا رومی روم  یا زنگی زنگ ! پدرمون درومد دیگه 

    • Like 3
    • Upvote 3
    • Downvote 1

  12. 38 minutes قبل , sarbaz0sefr گفت:

    پهباد و موشک ابزارهای تهاجمی هستند . اما به ابزاری هم برای نمایش قدرت نیاز داریم . صرف نظر از اینکه در نبردهای امروز به تانک معتقد باشیم یا نه ، نمیتوان منکر ارزش نمادین آن شد.

     هیبت تانک به دست یه عده ناشی خدشه دار شده ! وگرنه تانک و نفر بر لازمه پیشروی زمینی و سریع هست ! پهپاد قدرت آتش محدود داره ! هرچقدر از اسمون قوی باشی برای پیشروی نیاز به نیروی زمینی داری !  برای پیشروی نیروی زمینی باید اسمون رو امن کنی واسشون ! یا حداقل اسمون رو نا امن کنی برای دشمن که نتونه موثر عمل کنه ..

    و مخصوصا در جاهایی که امکان پشتیبانی هوایی مناسب از نفرات نیست حضور تانک خیلی واجب هست  ! به عنوان مثال در شهر ها علاوه بر نقش سنگ داشتن برای نفرات میتونه با تخریب خونه ها مسیر های ایمن برای تردد نفرات تامین کنه ! ( چون در خیابون ها ممکنه کمین بزنن)

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Upvote 7

  13. 5 hours قبل , Ghalam گفت:

    شما درگیر شدن با یک قدرت اتمی رو بدون داشتن سلاح هسته ای از سر بیرون کن ....

    مثل همین قضیه برجام ، اینکه فکر کنیم طرف مقابل تعهدی داده که بر اساس ذهنیات ما بجنگه ؟!

    هر پقت فرصت دید یا اذیت شد ، چهارتا بمب اتم می زنه و تمام ...

    بمب هسته ای هم داشته باشیم فکر نکنم  ابزارش داشته باشیم (نه پرندشو و نه موشکشو ) در هر صورت با این لایه های دفاع هوایی  و ماهواره های مختلف در بین ما و امریکا ! شانس اصابت خاک امریکا برای ما پایینه . بمب هسته ای رو هم که نمیشه ده تا ده هوا کنیم که (به امید اینکه یکیش بخوره). خلاصه اینکه دوست عزیز اون کسی که نشسته پشت فرمون توانایی ما رو بهتر از من و شما میدونه و با توجه به توانمون ابزار مقابله با تهدید رو میسازه  . بنابراین مطمئنا بهترین تصمیم ها رو میگیرن 

    • Like 1
    • Upvote 2

  14. 2 minutes قبل , baktari گفت:

    هیچی هم سوار نکرده باشن برای پی 8 قاتل خاموش بحساب میاد یه انتحاری ارزون و کارامد 

     

    نه اصلا به صورت انتحاری تهدید واسه پی 8 یا گلوبال حساب نمیشه شاید واسه ریپر تهدید باشه در حالت انتحاری ! ولی کافیه پیش اخطاری اونجا باشه به راحتی یا فرار میکنن یا با یه سایدوایندر میارنش پایین !

    کرار وزن قابل توجهی میتونه حمل کنه! به نظرم موشک خوبی میشه روش سوار کرد !  تا اونجا اطلاعات دارم اگر هدایت فعال داشته باشه موشک  فکر نکنم کرار نیازی به رادار داشته باشه! 

     

     

    در این حالت یعنی کرار نقش لانچر داشته باشه و ایستگاه های زمینی در نقش رادار کرار باشن! 

     

    این فقط یه فرضیه ست میتونه اشتباه باشه میتونه درست باشه ! 

     

    • Upvote 2

  15. به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش، در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار 99 ارتش، سه فروند هواگرد آمریکایی شامل هواپیمای P-8 و پهپادهای MQ-9 و RQ-4  که در حالی که از کیلومترها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشته اند، وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کشور شده و بر خلاف قوانین و مقررات اقدام به تخلف و ورود غیر مجاز به محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران کردند.


     پس از کشف و اخطار به آنها توسط سامانه های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش، برای فاصله گرفتن از فضای رزمایش و با بی توجهی به اخطارهای صادره، توسط پهپاد کرار نیروی پدافند هوایی ارتش رهگیری شدند.  این هواگردهای آمریکایی پس از پرواز پهپاد کرار و قاطعیت پدافند هوایی در رهگیری، مسیر خود را تغییر داده و از منطقه رزمایش و فضای ADIZ کشور فاصله گرفتند.

     

    رو کرار چی سوار کردن که فرستادنش براشون!؟!؟؟!؟!

     

    • Upvote 4

  16. 1 ساعت پیش, Ghalam گفت:

    رو کنه ؟!

    اون زمان که برای اولین بار علیه ویتنام ذاز تسلیحات هدایت شونده استفاده کرد ، سطح قدرتش با شوروی تقریباً نزدیک‌بود .....

     

    بر خلاف ما که به سلاح مخفی اعتقاد داریم ، اونها به تمرین و راهبرد و استفاده عملی اعتقاد دارند

     

    با اقتصاد و تکنولوژی برتر با انبوه سازی هزینه رو کاهش می دهند

     

    اون موقع ها روسها و چینی ها تجهیزات پیشرفته جاسوسی در اختیار نداشتن !  بعدشم امریکایی که میخواد فقط از فاصله ۱۵۰۰ کم به ما شلیک کنه و نزدیک نشه چجوری میخواد نیروهای خودش تو کل خاورمیانه از ما محافظت کنه؟ 

    • Upvote 3

  17. 2 hours قبل , Ghalam گفت:

     

    البته با روی کار آمدن بمب افکن های دوربردی مثل بی 21 و یا به کارگیری گسترده موشک های هایپرسونیک و دورپرتاب ، عملا پدافندهای هوایی از رده خارج می شوند مگر اینکه یک پوشش جهانی با داشتن سلاح های هایپرسونیک برای شکار پرنده ها از فاصله ی بالای 1500 کیلومتر توسعه داده بشه ...

     

    داشتن سلاح های تهاجمی ، بازدارندگی بالاتری به ارمغان میاره و  تمرکز بر روی پدافند باید برای مقابله با تهدیدات تروریستی باشه ...

     

     حرف شما متین ولی ! این دیگه فقط از دست امریکا بر میاد و نکته اینکه بی ۲۱ و هایپر سونیک  هزینه سرسام اور داره . امریکا بر سر منافعش با ایران جنگ داره ایا می ارزه اینقدر هزینه کنه و دست خودش برای روسها و چینی ها رو کنه ؟ 

    • Upvote 2