avareh

Members
  • تعداد محتوا

    78
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط avareh


  1. ...........جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت با روسیه بر سر رفتن بشار اسد به کشوری دیگر به تفاهم رسیده است. 

    به نوشته روزنامه الحیات، چاپ لندن، و به نقل از منابع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل متحد، وزیر خارجه آمریکا به بعضی کشورهای عربی اطلاع داده که کشورش با روسیه بر سر آینده سیاسی سوریه به تفاهم رسیده اند، و در میان موارد مورد توافق خروج بشار اسد به "کشوری دیگر" است، که نام آن مشخص نشده است.

    اما به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه آمریکا زمان مشخصی را برای خروج اسد بیان نکرده ، و فقط گفته است که او در مرحله ای خاص کشور را ترک خواهد کرد. 

    کری گفت که تفاهم او با روسیه در این مورد "واضح" است، و اسد در نهایت "به کشور سومی" خواهد رفت. 

    این در حالی است که اسد پیش از این در مصاحبه با یک نشریه روسی، هیات انتقالی را رد کرده و گفته بود "انتقال از یک قانون اساسی به قانون اساسی" دیگر خواهد بود و چیزی به نام هیات انتقالی وجود ندارد و به جای آن از دولت آشتی ملی سخن گفته بود. این پیشنهاد بلافاصله از سوی مخالفان سوری رد شد و آنها اعلام کردند اسد در دوره انتقالی نمی تواند در قدرت باقی بماند. 

    اسعد الزعبی، رئیس هیات مخالفان سوری در کنفرانس ژنو گفت: "بعد از تشکیل هیات حاکمه انتقالی، اسد نمی تواند حتی یک ساعت هم در قدرت باقی بماند."  

    بنام خدا

    شتر در خواب بیند پنبه دانه

    پنج سال است که می گویند اسد جایی ندارد

    روسیه این همه هزینه نکرده که نوکرهای ترکیه، سعودی و آمریکا و فرانسه بیایند و قدرت را به دست بگیرند

    آنهایی هم که در سوریه در حال جنگ هستند، به خاطر شخص اسد وارد کارزار شده اند و الان هم همه منابع امنیتی و نظامی دست آنهاست و نکته آخر:

    سعی کنید هیچ وقت از یک رسانه شناخته شده سعودی خبر را نقل نکنید

    • Upvote 9
    • Downvote 2

  2. شهر تاریخی تدمر یا همان پالمیرا در مرکز سوریه بیش از یک سال پیش در حمله داعش اشغال شد. این شهر به دلیل ماهیت خود ارزش بسیار مهمی دارد. در طول یک ماه گذشته ارتش سوریه و نیروهای متحد عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی آن آغاز کرده‌اند که این یادداشت تلاش می‌کند تا به بررسی این عملیات مهم بپردازد. 
     
    به باور بسیاری از عملیات پاکسازی تدمر خیلی دیر شروع شد و الان هم که شروع شده، خیلی کند پیش می‌رود. اما اینکه چرا پاکسازی تدمر دیر شروع شد، چند دلیل مهم دارد و اینکه چرا کند پیش می‌رود هم چند دلیل.
     
    1) تدمر منطقه‌ای راهبردی هست که داعش برای تصرف آن دستکم هشت هزار نفر را بسیج کرد و پس از جذب گسترده سران عشایر منطقه و خرید آنها و همچنین گماردن سلول‌های خفته خود، گام به گام پیشروی کرد و پس از تصرف سخنه، راه به آن پیدا کرد. اشغال این شهر در اوج دوره یکه‌تازی داعش صورت گرفت و هدف بسیار مهمی پشت آن نهفته بود. 
     
    • Upvote 7

  3. ارتش و نیروهای دفاع ملی وارد شهر شیخ مسکین شدند

    ارتش پیش از ورود همه راه‌های کمک رسانی به گروه‌های مسلح و تروریستی را با آتش مسدود کرد

    هنوز درگیری‌ها ادامه دارد

    در صورت تثبیت شیخ مسکین، هم‌زمان با ولادت رسول مهربانی علاوه بر مهین و برج القصب در لاذقیه، شیخ مسکین و مقر لشکر 82 هم پاکسازی شده اند

    • Upvote 8

  4. متاسفم! تا کجا احساسی نگری؟ دیگه کی میخواید این مسئله رو کنار بگذارید؟ دوره ش برای یک مدت بود که دشمن رو  بترسونن دیگه تموم شد!

     

     

    دوستان فیلم رو دیدن؟ بزارید فیلم رو! سانسور نکنید! فیلم رو نشون بدید تا عمق فاجعه دیده بشه تا دیگه احساساتی و غیر عقلانی از سردار سلیمانی دفاع نشه!

     

    طرف توی داره بی سیم میزنه میگه چرا داری اطراف رو میزنی! وسط رو بزن! از همه که زدی فقط یه دونه خورده به 12 01 !

     

    فرماندهین ما! وسط میدون جنگ! توپخونه یا بمباران! هنوز هم با هم هماهنگ نیستند! بعد میگن چرا اینقدر شهید میدیم!

     

    این طور دفاع کورکورانه از سردار سلیمانی روزی که در جایی ایشون شکست بخوره باعث ناامیدی بسیاری خواهد شد!

     

    ضمنا سردار مملکت رفته پشت خاکریز همگی نشستن! به قدری واضح هست که به قول یکی از دوستان دقیقا حاجی به تک تیرانداز میگه بیا منو بزن یا به اپراتور تاو!

     

    سعی کنید درست و منطقی رفتار کنید! جنگ جای پروپاگاندا نیست!

    آقای عقل کل همون گلوله‌هایی که می گفتی خطا می‌زنن باعث شد نیروهای مقاومت شهر خان طومان را آزاد کنند.

     

    همچنین مزاع قراصی هم به صورت کامل پاکسازی شد

     

    الله مع الصابرین

    • Upvote 16
    • Downvote 4

  5. گنده... ترک‌ها در قطر

     

    این پایگاه نظامی ترکیه در قطر هم از آن دست جوک‌های روزگار است. قردوغان! با 900 کیلومتر مرز با سوریه نتونست هیچ غلطی کنه مجبور شد نظامیانش رو با فضاحت درعراق جابجا کنه که باهاش مرز مشترک و مزدوری بنام بارزانی داره، حالا اومده و می‌گه می‌خواد تو قطر پایگاه نظامی بزنه

    والله من که حرفی برای گفتن ندارم اما کافیه که این روزها کسی تو خلوت اردوغان باشه و حرف‌هاش رو منتقل کنه.

     

    سیاست صفر مشکلات به سیاست صفر دوستان رسیده، حتی اروپایی ها هم چندان محلی به ترکیه نمی‌ذارن. ائتلاف نظامی به رهبری سعودی‌ها هم افتضاحی برای ترکیه و مصر، حتی مالزی و کشورهای مدعی دیگر اسلامی بود که البته باید منتظر موند و دید کم کم کدوم کشورها از دایره خارج می‌شن

    به هر حال ما اینجا تو ساحل خلیج فارس منتظر نظامیان اردوعان هستیم تا ببینیم چه کار می‌خوان کنن. البته به نظرم بیشتر برای عرض اندام اخوانی‌ها در برابر سعودی‌ها این اقدام صورت گرفته است.

    • Upvote 4
    • Downvote 2

  6. به نطرتون علت کم کردن نیروها چی میتونه باشه ؟

    بلومبرگ بیخود گفته. یعنی می‌خواد بگه که از درون ساختار نظامی ایران خبر داره؟
    خیلی از فرماندهان سپاه از تعداد نیروها خبر ندارند، اون وقت یه شبکه خبری آمریکایی، اون هم بلومبرگ از تحرکات ما خبر داره و خیلی هم باور کردند.

    به نظر من ایران در حال اعزام نیروی رزمی و مستشاری بیشتر به سوریه و به زوی خبرهای جدیدی در این مورد منتشر می شود

    • Upvote 12
    • Downvote 2

  7. درگیری‌های شدیدی در اطراف مهین و قریتین در مرکز سوریه ادامه دارد. توپخانه و نیروی هوایی برای داعشی‌ها چیزی کم نذاشتن، اما هنوز برام سواله که اینجا چطوری این همه مقاومت می‌کنند؟ 

    در پست قبلی نوشتم که داعش هر چه نیرو در غرب دیرالزور داشته به محور تدمر تا قریتین آورده ، و چقدر این منطقه برای آنها اهمیت دارد، اما واقعیت اینه که ارتش سوریه در حال حاضر نتونسته خوب عمل کند.

    • Upvote 1

  8. دواعش در محور مهین به صدد با تمام قوا عمل کردند و کلاً ارتش غافلگیر شد. شیوه جنگی داعش در هجوم رو باید ارتش رو به عنوان مانور در نظر بگیرد و تمرین کند تا بتونه پیشروی کند.

    داعش در مناطقی که حضور داشته خیلی خوب لانه گزینی کرده و از اون شهرها و روستاها نیرو جذب کرده. در حمله شب گذشته هم این ساکنان خود شهرک مهین بودند که در راس حمله قرار داشتند. با توجه به نیروی کافی ارتش در منطقه نباید فرصت تثبیت به داعش داده بشه هر چند یکی از منابع سوری از تلفات بالای مهاجمان گفته، اما یکی از دوستان نبردها را بسیار سخت می دانست و می گفت داعش از پشت دیرالزور و رقه هر چه نیرو داشت در این محور جمع کرده تا مانع از سقوط تدمر و قریتین بشه.

     

    عذرخواهی من رو ببخشید. اگه دوستان محبت کنند و به جای رفتن به شرق و غرب، عنوان تایپیک که همون بررسی تحولات سوریه است رو پیگیری کنند، ممنون خواهم شد.

    • Upvote 14
    • Downvote 2

  9. مثل اینکه نیروهای متحد در خان طومان و الزربه دارند یه کارایی می کنند. باید منتظر بمونیم و خبر نهایی رو بشنویم

     

    نکته بعد اینکه منابع ارتش سوریه از استفاده از یک سلاح مهم و راهبردی در جنوب حلب خبر می‌دهند که کل معادله رو به هم زده است. هنوز کسی در مورد اینکه این سلاح چیه صحبتی نکرده

    دوستان اگه کسی می دونه و می تونه حدس بزنه ممنون می شم

    • Upvote 2

  10.  
    فکر کنم تا یکی دو روز دیگه شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه و یکی از مهمترین مراکز حضور تروریست‌های داعشی توسط نیروهای مورد حمایت آمریکا یا همون جبهه انقلابیون تصرف بشه. داعش امروز بعد از ظهر به قول خودشون نفیر عام دادند و اوضاع مثل اینکه چندان باب میلشون نیست. اگر فشار همین جور ادامه پیدا کند و داعشی‌ها ناچار به جابجایی نیرو برای حفظ الشدادی به‌عنوان مهمترین مرکز حضور خودشون در الحسکه بشن، باید جابجایی گسترده‌ای داشته باشند.
    در ضمن همین دو سه روز پیش هم اعلام شد که ریش سفیدهای شهر در حال پا در میانی هستند تا شهر بدون درگیری تسلیم شود و تروریست‌ها بروند، هر چند که بیشتر ساکنان شهر در کنار داعش جنگیده و صدها تن از اونها هم در طول این دو سال سقط شدند.
    • Upvote 5

  11. در مورد رفتار تبلیغاتی داعش و آینده نیردها در مرکز سوریه

     

    امروز جنگنده‌های سوری اقدام به بمباران مراکز داعش در شهر بیابانی السخنه در شرق تدمر کردند. این حملات یک دلیل خیلی منطقی دارد و آن اینکه اخباری مبنی بر عقب نشینی احتمالی داعش از تدمر یا همان پالمیرا به گوش می‌رسد، کاملاً درسته.

    فشارهایی که جبهه متحدین بر روی این شهر آورده‌اند با تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط داعش تاکنون راه به جایی نبرده است و آنها بیش از این در برابر فشار نمی‌توانند مقاومت کنند.

    من نکته‌ای مهم را در طول یکی دو ماه گذشته از داعش فهمیده‌ام، در هر نقطه‌ای اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های پیروزی کرد، در آن جبهه به شدت مشکل داره و چند روز بعد از آنجا عقب نشینی می کند. به عنوان مثال می‌توان به شهرک مهین و همچنین اطراف فرودگاه کویرس و حتی موقع بازشدن مسیر خناصر - اثریا اشاره کرد.

    داعش در جبهه‌های دیگر خیلی با حوصله رفتار می‌کند تا مشتش زیاد باز نشود. فیلم‌ها و تصاویری که داعش منتشر می‌کنه، کاملاً کار شده هستند و تنها با هدف عرض اندام و ترساندن طرف مقابل منتشر می‌شود. مانند همین مقاومت عجیبی که در القریتین می‌کنند. پاکسازی این شهر و پس از اون پاکسازی پالمیرا یعنی رفتن داعش از قلب سوریه به بیخ گوش دیرالزور. شهر السخنه هم به گونه‌ای نیست که داعش در اون توان ایستادگی داشته باشد و این مسیر یکی از مسیرهای مهمی است که ارتش و نیروهای متحد برای رسیدن به دیرالزور دارند امتحان می‌کنند.

     

    واقعیت آن است که خبرهای منتشر شده در مورد این محور بسیار پراکنده و کم هست و نیروهای متحد هم تصاویر اندکی از اون پخش می‌کنند. واحدهای داعش به‌خوبی از اهمیت این مناطق آگاه هستند و می‌دانند در صورت از دست دادن پالمیرا، همه بازی در مرکز سوریه را باخته‌اند و عملاً در بادیه الشام دیگه جایی ندارند. راه اندازی پایگاه هوایی شعیرات و تی‌فور هم دقیقا با هدف پاکسازی مناطق مرکزی سوریه صورت می‌گیرد و به‌نظر به‌زودی - کمتر از یک ماه - شاهد تحولات عمده‌ای در قلب سوریه خواهیم بود. 

    دولت و نیروهای متحد هدف مهمشون دور کردن داعش از مراکز نفتی در دیرالزور شرق حمص است. حالا باید ببینیم این نیرویی که به‌زودی اعزام می‌شوند، چه دست گلی به سر ارتش سوریه خواهند زد.

    • Upvote 9