Ali255

Members
  • تعداد محتوا

    22
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Ali255


  1. 16 minutes قبل , alala گفت:

     

    در مورد روسیه نیازی به بحث نیست، منافع مشترک به هر حال در سال های اخیر همکاری هایی را خصوصا در زمینه تحریم و همکاری هسته ای را با بالا و پایین به همراه داشته که البته روس ها هم در مقاطع مختلف بنا به منافعشون مشکلاتی را با ما داشتن و ما هم با اونها. ولی قطعا تمام روابط اکراین با ما خصوصا بعد از هواپیمای اکراینی و اون حادثه که بیشترین متضررش خودمون بودیم، فقط و فقط دشمنی با ما بوده. اون هم مثل یک غلام حلقه به گوش کانادا و غرب که تا جاییکه میتونست در مذاکرات و تحقیقات کارشکنی کرد و به ایران در حوزه رسانه ای و فنی و سیاسی و حقوقی فشار وارد کرد و فضاسازی کرد و توهین کرد و هنوز هم پرونده را به دستور کانادا و غرب نبسته و غرب سعی میکنه تا جاییکه ممکنه توسط این دلقکش به ایران بابت این حادثه ضربه بزنه. همکاری های نزدیکش با صهیونیستها به عنوان دشمن اصلی ما و حمایتش از جنایات صهیونیستها در فلسطین هم به کنار.

     

    پس در این میان اکراینی ها با توجه به برده  غرب و ترکیه و صهیونیستها بودن و عدم استقلال و دشمنی های واضح با ایران خودشون یک "دشمن" رسمی محسوب میشن. و دشمنیشون با روس ها به هیچ عنوان اونها را حتی نزدیک "دوستی" با ایران هم قرار نمیده. هر وقت لااقل موضع خنثی داشتند و نهایتا اینکه دشمنی نمیکردند، اونوقت میشه فکر کرد رابطشون بر چه اساسی با ما تعریف میشه. فعلا دشمنیشون با ایران نسبت به روس ها هم صریح تر هست، هم شدیدتر و هم خصمانه تر و تازه دورنماشون با این همه بدهی که دارند نسبت به غرب و صهیونیستها و ترکیه پیدا میکنند خیلی واضح و روشن دشمنی و ضربات بیشتر به ما هست (طبیعتا الان چون نیاز به یارکشی دارند با چند تماس تلفنی و جمله سعی میکنند بروز جدی ندند مثل قبل حمله خصمشون را و همین دیروز بود که یکی از مقاماتشون گفت بود روسیه را با مدل تحریم ایران باید تحریم کنیم)

     

    البته این مطلب خیلی واضح و روشن بود و هست و کیبوردفرسایی بود بیشتر متن بالا ولی خب در بلوک غرب و صهیونیسم باشی و در این شرایط جدید هم این همه بدهی ایجاد کرده باشی برای کشورت نسبت به غرب (مالی/نظامی/حقوقی/سیاسی) یعنی چنین کشوری دشمنیش با ما سالها تضمین شده است و چون یک دلقک/برده نوین هم محسوب میشه حتی دشمنی چنین کشورهایی از خود کشورهای ناتو/غربی/صهیونیستی با امثال ما بیشتر خواهد بود.

     

     

     

    منافع مشترک یا دوشیدن؟ خود مسئولان میگن در ساخت نیروگاه بوشهر چقدر کارشکنی کردند...و الان هم معلوم نیست از تکنولوژی چند قرن پیش در ساخت نیروگاه استفاده کردند...

    یا مثلا میگن که میگ 29 رو به ایران فروختن ولی در پشتیبانی قطعات و تعمیر و نگهداری ، همکاری نمی کنند و موارد بسیاری دیگر...

     

    در مورد اون هواپیمای اوکراینی هم ، وقتی اینهمه آدم کشته شدن و در مراجع قضایی دنبال حق خودشون و روشن شدن ماجرا هستند ، آیا اوکراین میتونه بی تفاوت باشه نسبت به موضوع؟

     

    در مورد همکاری نزدیک اوکراین با صهیونیست ها ، یعنی الان روسیه و صهیونیست ها با یکدیگر همکاری نزدیک ندارند؟؟!!

     

    هر آنچه که شما گفتید درسته ، ولی همه ی این موارد در مورد روسیه ، چندین برابر صدق میکنه...!!!

    اگر اوکراین یک آنتونف 140 مذخرف رو انداخت به ایران و باعث از بین رفتن ثروت ملی و کشته شدن تعداد زیادی از مردم شد ، چندین برابر این کارها رو روسیه در حق ایران انجام داد...

     

    • Upvote 2
    • Downvote 11

  2. 7 hours قبل , Mohebbi گفت:

     

    با سلام و احترام به نظر شما، پیشنهاد میکنم نظرات شخصی را در گروه نگذاریم.

     

    به نظر من، نه روس ها دوست ما هستند و نه اوکراینی ها، نه چینی ها و نه غربی ها، فقط منافع برای ایشان مهمه. لذا شخصا خواهم گفت: زنده باد ارتش قهرمان وطنم ایران

     

    سلام ؛ اول اینکه خیلی از مطالب ترجمه شده دوستان ، از عبارت هایی داخل اش استفاده شده که به نوعی حمایت از ارتش روسیه هست...البته مقصر مترجم نیست و منبع اصلی این رو نوشته ، بنابراین یک جمله ی من در برابر این همه مطالب ترجمه شده جانب دارنده ، فکر نمیکنم چیز خاصی باشه ..

     

    در مورد عبارت دوم هم ، دقیقا همینه و هیچ کدوم از اینا دوست ما نبودن و نیستن و همچنین اوکراینی ها...  ولی میگن دشمن دشمن تو ، دوست تو هست...

    • Upvote 1
    • Downvote 8

  3. ظاهرا روسیه ، اکثر سیستم های پدافندهوایی s300 اوکراین رو منهدم کرده ، آیا این سیستم ها با نسخه ای که ایران در اختیار داره ، یکسان هست؟ جمهوری اسلامی اینهمه تلاش کرد تا این سیستم ها رو بعد از چند سال از روسیه تحویل بگیره که خب روسیه پول اش رو گرفته بود ولی ظاهرا بدلیل تحریم ها  اونا رو به ایران نمیداد...(که فکر میکنم بعد از برجام بود که بالاخره تحویل داد)

     

    سوالی که مطرح میشه اینه که : آیا s300 یک پدافند قدیمی و فاقد کارایی هست؟ و ایران اینهمه تلاش کرد برای دریافت سیستمی که ضعف خودش رو به خوبی در جنگ اوکراین نشان داد؟

    و آیا برنامه های بعدی مثل خرید سوخو 30 و... از روسیه ، ادامه دادن همین مسیر یعنی تجهیز ارتش به سیستم های فاقد کارایی لازم هست؟

     

     

    (اگر این موضوع به تاپیک تحولات اوکراین ربطی نداره ، بی زحمت منتقل اش کنید)

     


  4. خبرهای ضد و نقیض از حمله اوکراین به یک انبار مهمات در روسیه

     

    اظهارات مقامات محلی روسیه و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از حمله موشکی نیروهای اوکراینی به یک انبار مهمات روسیه در بلگورود در غرب این کشور است.

    به گزارش ایرنا از "دیلی میل"، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود اعلام کرد، عصر سه شنبه (به وقت محلی) چند انفجار در نزدیکی روستای بلگورود اتفاق افتاده است. اما در این انفجارها کسی مجروح نشده است.

    وی به دلیل وقوع این انفجارها اشاره‌ای نکرد و گفت اطلاعات بیشتر اعلام خواهد شد.

    با این حال تصاویر منتشر شده در فضای مجازی وقوع یک انفجار بزرگ در این روستا که در چند کیلومتری با مرز اوکراین قرار دارد را نشان می‌دهد.

    یوری بوتسف یک خبرنگار اوکراینی مدعی شد که تیپ ۱۹ موشکی اوکراین با استفاده از موشک بالستیک او تی آر- ۲۱ توچکا، یک انبار مهمات روسیه را هدف قرار داده‌ است.

    تاکنون هیچیک از مقام‌های  اوکراین و روسیه این حمله را تایید نکرده‌اند.

    تصاویر منتشر شده وقوع یک انفجار بزرگ و سپس چند انفجار پی در پی را نشان می‌دهند.

    اگر این اخبر از سوی مقام‌های روسیه یا اوکراین تایید شود، این دومین حمله نیروهای اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه خواهد بود.

    نیروهای روسیه در ماه گذشته به پایگاه هوایی میلروو حمله کرده بودند.

     

     

     

    • Upvote 1

  5. بر 21 فروردین 1400 در 12:46 , arasrayan گفت:

    یکی از متفاوت ترین تاپیک هایی بود که در سایت دیدم . کاش الان که از دزدهای دریایی خبری نیست حداقل از روند کار روتین در سفرهاتون بگید اشنا بشیم . مثلا من همیشه برام سواله بندرعباس تا فلان بندر چین چقدر راهه و چند روزه میرسه کشتی یا مسیر ها مستقیم هست ایا دور از ساحل برخی کشورها تعیین میشه ساعت کاری در کشتی چطوره و شب ها چه تایمی برای خواب هست و...

     

    سلام ؛

    اول اینکه کشتی فقط اسمش قشنگه وگرنه کار کردن رو کشتی ، جزو مذخرف ترین مشاغل دنیا هست به دلایل متفاوت...

     

    در رابطه با فاصله بین مثلا بندرعباس تا چین ؛ خب چین کشور بزرگی هست و بنادر زیادی داره ، بنابراین نمیشه گفت فاصله دقیقا چقدر هست ... چون باید دید کشتی به کدوم بندر چین قصد عزیزمت داره....از طرفی به نوع کشتی هم بستگی داره ، کشتی های کانتینری معمولا سرعت بالاتری دارند نسبت به کشتی های فله بر...مورد دیگه وضعیت آب و هوایی و جریان آب هست که در فصل های مختلف سال متفاوت هست و در نهایت روی سرعت کشتی تاثیر میذاره....اما اگر بخوام یک مثال بزنم ، مثلا می تونم بگم با یک کشتی کانتینری ، حدود دو هفته تا چین راه هست...

     

    در رابطه با تایم کاری در کشتی ، بستگی داره اون فرد سمت اش چی باشه...مثلا آشپز کشتی حدود 7 عصر کارش تمومه دیگه.... ولی یک افسر عرشه ، بصورت شیفتی کار می کنه و مثلا افسر دوم کشتی ، هر شب از ساعت 12 شب تا 4 صبح ، تایم کاریش هست...و ظهرها هم از ساعت 12 تا 4 عصر...برای مهندس های موتورخونه هم تقریبا میشه گفت 8 ساعت در روز کار می کنند ولی خب باز هم بستگی به سمت داره و همچنین شرایط...

     

     

    • Like 3
    • Upvote 9

  6. 1 ساعت پیش, RezaKiani گفت:

    تحلیل خوبی هست که جای تقدیر داره....

    من نه تحلیل گر تاکتیک هستم و نه تحلیل گر استراتژیک ....( اگر اشتباه گفتم دوستان تصحیح کنند) ولی یک سری چیزهایی هست که با منطق من جور در نمیاد:

    اول و مهمتر از همه اینه که این تی-14 آرماتا کجاست؟ خبری ازش هست یا نیست؟ اگر هست کجا ها؟ اگر نیست چرا؟ خودتون می دونید طراحان سلاح دنبال موقعیت های اینچنین می گردند که تسلیحات جدیدشون رو در عمل امتحان کنند. 

    دوم اینکه چرا توان جنگ الکترونیک روسها انقدر پایین بوده(یا من فکر می کنم پایین بوده) چرا ارتباطات اوکراینی ها رو جم نمی کنند؟ هنوز که هنوزه اینها بعد از سی روز بسیاری از واحدهاشون با هم ارتباط دارند.... آخه این چه وضع جنگیدنه...... توی نبرد خفجی(جنگ اول خلیج فارس) وقتی ارتش عراق حمله کرد و شهر خفجی رو گرفت از روز قبل تمام ارتباطات تفنگداران دریایی آمریکا رو با جمینگ از کار انداخته بودند. الان این روسها یعنی تکنولوژی سی سال قبل عراق رو هم ندارند؟(نگویید که اوکراین پیشرفت کرده... اگر ا ونها پیشرفت کردن چرا روسها نکردند)

    سوم اینکه چرا روسها از ئی.ام.پی استفاده نمی کنند؟ دارند و نمی زنند؟ یا ندارند؟ اگر دارند چرا نمی زنند؟ اگر ندارند چرا؟ چیز خاصی نیست.... الان پول بدی من خودم برات یکی درست می کنم(البته اسباب بازی شو... می خوام بگم تکنولوژی قدیمی هست و چرا روسها ندارند) برای از بین بردن زیرساختهای الکترونیکی و مخابراتی و شبکه های کامپیوتری هیچ چیزی بهتر از ئی.ام.پی نیست.

    چهارم اینکه روسها با این همه ماهواره جاسوسی و پهپاد و هواپیماهای دوربین دار و اینها چرا انقدر از شناسایی تاکتیکی و جابجایی نیروهای اوکراین عاجز هستند؟

    پنجم اینکه برای نابود کردن فرودگاه لازم نیست که انبار مهمات و سوخت  و خود هواپیما رو زد... فقط لازمه که باندها رو درست و حسابی بزنند... انگلیس توی جنگ فالکلند با موفقیت این کار رو کرد... چرا روسها نمیان و باندها رو از سرویس خارج نمی کنند؟ هم نقشه های رو دارند و هم مختصات رو؟ دیگه چرا دست دست می کنند؟

    ششم اینه که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید این احتمال رو بدهیم که در سطوح بالای دستگاه سیاسی و نظامی اوکراین روسها جاسوس کار گذاشتند... میزان عملکرد این جاسوسها چقدر بوده؟ آیا سرویسهای غربی اونها رو در عرض این چند سال شناسایی کرده بودند و اوکراین با دادن اطلاعات غلط جاسوسان روسیه رو گمراه کرده. باید قبول کنیم که روسها خودشون استاد این جور فریبها هستند و زمانی که روسیه و اوکراین یکی بوده حتما اوکراینی ها هم از این جور فنون یاد گرفته اند و با کمک سرویس های اطلاعاتی غربی این کلکها رو روی خود روسها اجرا کردند..... احتمالش چقدره؟

    تحلیل نهایی من اینه که پوتین فکر می کرده دو روزه اون دو تا استان رو که سرش اختلاف هست می گیره و بعدش کیف مجبور میشه بنشینه سر میز مذاکره و برنامه ریزی رزمی شون رو هم تنها برای همین اهداف انجام دادند.... یعنی همون قماری که ژاپن توی پرل هاربر کرد رو تکرار کردند... حالا درسته غرب مستقیما کمک نکرده ولی هر جور بوده دولت زلینسکی رو سرپا نگه داشته اند و در نتیجه بالانس روسها در همون روز سوم چهار و با عدم مذاکره و پذیرش خواستهای روسیه توسط اوکران به هم ریخته... حالا هم باید بنشینند و از اول یه استراتژی دیگه بچینند.

    سوال من هم این است که ، شاید بخاطر تجهیزاتی که غرب به اوکراین داد ، روسیه نتونه در جنگ شهری موفق بشه ولی آیا اوکراین با چند تا هواپیمای بدون سرنشین و سلاح هایی مثل جاولین ، می تونه جلوی حملات هوایی ارتش روسیه رو بگیره که به فرودگاه هاش حمله نکنند؟!! بنابراین سوال اینجاست که اگر پایگاه های اوکراین نابود شدن ، پس جنگنده های اوکراین از کجا بلند می شن و تجهیزات و تعمیر و نگهداری اونها کجا قرار داره؟ ضمن اینکه ارتش روسیه از اولین روز حمله اعلام کرده زیر ساخت های نظامی اوکراین رو نابود کرده که تعدادشون هم خیلی بالا گفته ، آیا همه ی اینها دروغ بوده؟ یعنی اوکراین همچنان با سیستم هایی مثل اس 300 داره جلوی حملات هوایی و موشکی روسیه رو می گیره؟! و خبری از نابود شدن زیر ساخت های نظامی اوکراین نیست؟

    • Upvote 1

  7. سیستم پیشرفته جنگ الکترونیکی روسیه به دست ارتش اوکراین افتاد.

     

    نیروهای اوکراینی بخشی از یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های جنگ الکترونیک روسیه را که می‌تواند اسرار نظامی این کشور را فاش کند، به غنیمت گرفته‌اند.

    به گزارش تایمز لندن ماژول فرماندهی موسوم به کراسوخا (Krasukha- ۴) در حومه کی‌یف به دست نیروهای اوکراین افتاده است. این سیستم هرچند کمی آسیب دیده اما گفته می‌شود همچنان سالم است. تصاویری از این سیستم پیشرفته همچنین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

    تحلیلگران بر این باورند که این ماژول احتمالا به هنگام تلاش عجولانه نیروهای روس برای عقب نشینی به دست نیروهای اوکراینی افتاده است. این سیتسم برای مسدود کردن ماهواره‌های مدار پایین، پهپادها و موشک‌ها طراحی شده اما در عین حال گفته می‌شود که این ماژول حتی می‌تواند هواپیماهای ناتو را نیز ردیابی کند.

    تصاویر منتشر شده از این سیستم در در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد کراسوخا یک سیستم دو قسمتی متشکل از یک ماژول فرماندهی و یک سیستم جنگ الکترونیک دارد که به طور جداگانه روی دو کامیون نصب شده است. تلگراف گزارش داده که احتمال می‌رود که یک سامانه از این سیستم علیه پهپادهای ترکیه‌ای در سوریه مورد استفاده قرار گرفته و توانسته با ایجاد اختلال در سیگنال‌های پهپادها سقوط آنها را رقم بزند.

    هواپیماهای بدون سرنشین «بیرقدار» ساخت ترکیه از جمله پهپادهایی هستند که توسط نیروهای اوکراینی برای نابودی تانک‌ها، زره‌ها و کاروان‌های کامیونی روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلگراف گزارش داده که واحد توقیف شده توسط آژانس‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای غربی مورد بررسی قرار خواهد کرد. بررسی این واحد می‌تواند اسرار زیادی از نحوه عملکرد آن را آشکار کند و در نهایت می‌تواند به اوکراین و متحدان غربی این کشور برای بی‌اثر کردن آن کمک نماید.

    • Like 1
    • Upvote 5

  8. 32 minutes قبل , aminf14 گفت:

    خب مواردی زیادی رو فرمایش کردی. خدمت بگم که باند سالم مونده البته در غرب اوکراین. خب این کشمکش روسها و اوکراین بعد از انقلاب های نارنجی و دوگانه سازی در داخل اوکراین و سیستم بردار و بشین اجتناب ناپذیر بود و بشدت روسهارو حساس کرد . چرا نمی تونست؟ این موردی که ایلات متحده میگه عذر بدتر از گناهه و در جنگ جهانی دومم  متفقین موقعی جنبیدن که روسها به قلب برلین رسیده بودن و اگه دیرتر می جنبیدن باید ارتش سرخ رو در فرانسه ملاقات می کردن! این نوع انگیزش کشورها و در وقت گرفتاری معجون هزار قلمیه که فقط از ایالات متحده بر میامد. طبیعی که وقتی اهرم پروم  و بعد گرفتن کریمه کاملا موثر نبود نبود روند به سمت تجزیه اوکراین بره و در این موقعیت ایالات متحده بجز تهدید و محکومیت کار خاصی برای نیروهای نظامی اوکراین نکرد.

     

    ظاهرا آمریکا اعلام کرده که در حال حاضر یک سیستم پدافند هوایی بهتر از جنگنده هست برای اوکراین...به فرض که میگ 29 ها در اختیار اوکراین قرار میگرفت...مثل خیلی دیگه از تسلیحات ، با چند تا حملات موشکی روسیه نابود می شد...

    ضمن اینکه به نظر من اگر هم می خواست به اوکراین جنگنده ای داده بشه ، باید هواپیمایی میداد که در جنگ تاثیر گذار باشه در حالی که صحبت از جنگنده های قدیمی میگ 29 و... بود...

    • Upvote 4

  9. سلام ، وزارت خارجه اوکراین ادعا کرده که تا روز شنبه(29 اسفند) ۱۴ هزار و ۴۰۰ نیروی روسیه در اوکراین کشته شده و هزاران تجهیزات ارتش روسیه نیز تخریب شده است.

    در بیانیه وزارت خارجه اوکراین در صفحه رسمی توییتر آن ادعا شده که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۹۵ فروند جنگنده، ۱۱۵ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۷۰ خودروی زرهی، ۲۱۳ قطعه توپ و تجهیزات دیگر متعلق به نیروهای مسلح روسیه نابود شده است. 

     

     

    روسیه این آمارها رو تایید نکرده ، به نظر شما آماری که اوکراین داده واقعیت داره یا بزرگ نمایی شده؟ آیا روسیه برای جلوگیری از آبروریزی بیش تر ، آمارها رو انکار میکنه؟


  10. آمریکا استفاده روسیه از موشک‌های مافوق صوت در اوکراین را تایید کرد.

     

    "سی ان ان" به نقل از مقامات آمریکایی روز شنبه نوشت که روسیه هفته گذشته از این موشک‌ها برای اولین بار در یک جنگ استفاده کرده است و آمریکا توانسته این موشک را رهگیری کند. 
    این مقامات همچنین خاطرنشان کردند استفاده از این موشک‌ها برای آزمایش آن‌ها بوده و روسیه قصد داشته پیام روشنی به غرب در خصوص توانایی‌های نظامی خود ارسال کند. 
    وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که موشک‌های مافوق صوت موسوم به "کینژال" را علیه یک انبار مهمات نظامی در روستای دلیاتین واقع در غرب اوکراین به کار برده است و این موشک با موفقیت به هدف خود برخورد کرده است. 
    به گزارش ایرنا، هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معنی است که این نوع موشک‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (۵ ماخ) یا بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر (۳۸۰۰ مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک‌ها می‌توانند در حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌کند. با کاستن از زمان پرواز، این نوع موشک‌ها فرصت پاسخگویی و واکنش را نیز کاهش می‌دهند. بسته به نوع طراحی، آن‌ها می‌توانند کلاهک هسته‌ای یا معمولی حمل کنند و قادرند تعادل راهبردی را برهم بزنند. 

     

    منبع:ایرنا

    • Upvote 8

  11. بر 25 اسفند 1400 در 09:36 , archersarash گفت:

    سلام و وقت بخیر 

    برادر چه قیاسی فرمودین 

    حماسه خرمشهر مظلوم کجا و این دفاع اکراینیها کجا 

    در خرمشهر کدوم یکی از دولتها و ملتهای دنیا به ما کمک کرد ...کدوم موشک ضد تانک ...کدوم موشک شانه پرتاب ...کدوم گرای توپخانه ....کدوم شبکه خبر رسانی ...کدوم خبرنگار بین المللی ...کدوم اشک ...کدوم تحریم ....کدوم ...

    اگر اون جانفشانی تفنگداران جاویدنام ناخدا صمدی در کنار رشادت مردم نبود همون حماسه هم ثبت نمیشد 

    اون هم در شرایطی که ایادی دشمن در داخل اکثر نیروهای ارتش را تصفیه و اعدام و فراری و اخراج و یا معاف کرده بودند و تجهیزات ارتش مدتها بود یا سرویس نشده بودند و یا خارج از سرویس بودند و حتی اجازه جابجایی تجهیزات معدود در دسترس هم داده نمیشد و یا جلوشونو عده ای کج فهم خوارج مسلک میگرفتن

    رییس جمهور بیشرف وقت هم در فکر روشهای پارتیان بود و در تهران همه بدنبال جنگ قدرت درست مانند اخر جنگ 

    یک خرمشهر بود و معدود مدافعان بینشانش بدون پشتیبانی و فقط با ایمان و غیرت ....و اگر نبود امثال امیر سرافراز سیاری شاید هنوز هم چیزی از واقعیت مدافعان مظلوم خرمشهر نمیدانستیم ...مانند سوسنگرد 

    کجای اکراین شبیه ایران است ....

    نام خرمشهر قهرمان حرمت دارد ...دفاع مقدس ما حرمت دارد ...

    کجای اکراین باکری و همت و ابشناسان و خلعتبری و اقبالی و ......دارد ....

    اکراین جهانی چه تسلیحاتی چه اطلاعاتی چه پرسنلی و چه مالی و تبلیغاتی و اقتصادی پشتش هست ....حال انکه خرمشهر و ایران فقط و فقط خدا را داشت و مردم غیرتمندش که از هر قوم و زبان و دین و ایین ...شانه به شانه هم سینه سپر کردن در مقابل کل دنیا ...

    و ان معدود کشورهایی هم که کمک کردند فقط در حد رفع کوتی و برای بدست اورون منافعشان بود از سوریه و نفت مجانی و رویای برتری حذب بعثش بر بعث عراق و تنها بودن در انزمان در مقابل اسراییل تا لیبی و سیاستهای قزافی و کره بی پول و چین هزار رنگ....

    چه قیاسی بود برادر 

       

     

    سلام ، این چه قیاسی هست که شما انجام می دید؟!

    جوری ایران را با اوکراین مقایسه می کنید که انگار مردم ایران با بیل و کلنگ جلوی ارتش عراق رو گرفتند!!...

    ارتش اون موقع ایران در مقایسه با اوکراین ، اگر قوی تر نبود ، ضعیف تر هم نبود...

     

    هر وقت هفته دفاع مقدس شروع میشه ، تلوزیون تصویر چند تا سرباز رو نشون میده که کلاشینکوف دستشون هست و انگار ملت با همین ی دونه سلاح جلوی عراق گرفت!...

    حدود 40 سال پیش ، جنگ ایران و عراق بود و ایران دارای جنگنده ای مثل اف 14 بود و ناوگان هواپیماهای ترابری و هلیکوپترها که از بهترین های دنیا بودن اون زمان ... در مقابل ارتش عراق بود که از جنگنده های ساخت شوروی استفاده میکرد ، یعنی خود همین موضوع باعث برتری ایران نسبت به عراق شده بود...

     

    40 سال از اون موقع گذشته ، حالا اوکراین در برابر دومین ارتش دنیا ، یعنی روسیه ، میگ 29 داره!!...یعنی بخوایم ایران رو با اوکراین مقایسه کنیم ، می بینم که ارتش ایران در اون دوران چقدر قدرتمند بوده!...

    آیا در آزادسازی خرمشهر هم ، با همین کلاشینکوف شهر رو آزاد کردند؟!!

     

    خود جمهوری اسلامی اعلام کرده که ، در روز اول جنگ ، عملیات کمان 99 رو انجام داده که طبق اطلاعات ویکی پدیا ، حدود 140 جنگنده از مرز عبور کرده اند ، اون وقت شما می فرمایید کدوم موشک ضد تانک و...؟

     

    از لحاظ اقتصادی هم ، ایران اون روز نفت می فروخت ، الانم داره می فروشه...

    • Like 5
    • Upvote 8
    • Downvote 3

  12. سلام...

    این تاپیک خیلی وقته به روز رسانی نشده!

    ما هم ایندفعه بخاطر اینکه می خواستیم بریم برزیل ، مجبور شدیم ک از سومالی عبور کنیم و لذا سه تا نظامی هندی گرفتیم که سلاح بلژیکی داشتن؛

    یک مورد قایق دزدان دریایی به ما نزدیک شدن و وقتی دیدن نیروی نظامی داریم ، فرار کردن...اونا اگه حمله کنن ، با سه تا نظامی وسط دریا واقعا نمیشه کاری کرد!

    • Like 1
    • Upvote 10

  13. سلام الو جان اگه میشه برامون تعریف کن که وقتی یه نفتکش چند ماه رو ابه دقیقا پرسنل چیکار می کنن اصلا می تونین وسط را تو چند تا بندر توقف کنین(غذاخوری سر راهی rolling_on_the_floor

    )واینکه خونواده اون بدبختا تو این چند ماه چطوری تو کشتی تاب میارن بنده خودم بیشتر از یه هفته مردش نیستم :laughing:  :laughing:

    با اجازه ی جناب الو خان؛

    اول اینکه فک کنم نفت کش اصلا چیزی تحت عنوان بندر نداره و تشریف می برن وسط دریا ، توی ترمینال نفتی ، نفت رو خالی می کنن و میان!!

    (البته مثلا کویت دیدم که ترمینال نفتی نزدیک به اسکله بود)

    خانواده هم که معمولا توی کابین هستن.

     

    پرسنل هم که هر کسی کار خودش رو انجام می ده ؛ ملوان و افسرای انجین کارای تعمیر و نگهداری تجهیزات(ژنراتور و انجین و..) ملوان های عرشه کارای تعمیر و نگهداری عرشه مثلا رنگ آمیزی و...آفیسرها هم که به صورت نوبتی توی بریج واچ می گیرن....آشپز و کمک آشپز هم که غذا درست می کنن :mrgreen:

     

    حالا دیگه جناب الو بهتر می دونن ، در حد معلوماتم گفتم

    • Upvote 1

  14. واقعا جای تاسف هست که با یه ژ3 50 سال پیش می رن واسه ی اسکورت ، آیا اینا هم بخاطر تحریم ها هست؟

    جناب الو ، دلیل اینکه اجازه نمی دن ملوان ها خانواده هاشون رو ببرن چیه؟

     

    و اما یه سوال دیگه ، اینجور که فهمیدم ، شما نوشتید فارغ التحصیل دانشگاه نوشهر هستین ، یعنی ارتشی هستین ، خب یه ارتشی توی ناوگان تجاری چکار می کنه؟

    • Upvote 1
    • Downvote 5