kamangir2020

Members
  • تعداد محتوا

    68
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

123 نشان افتخار

1 دنبال کننده

درباره kamangir2020

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    esfahan

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,113 نمایش های پروفایل
  1. پروژه استارلینک پتانسیل بسیار عظیمی برای بدون سرنشین های آمریکایی ایجاد میکنه که تا کنون دور از دسترس بوده. پهنای باند بالا پینگ پایین و حفظ لینک ارتباطی پایدار در تکانه های شدید و کارکرد در تمامی شرایط آب و هوایی. خیلی کوتاه فکرانه است که فکر کرد که این پروژه صرفا برای اینترنت باشه و کشور ها باید تا قبل از تکمیل پروژه فکری بابت این موضوع بکنند
  2. البته تمام این موارد در ذهن من هم عبور کرد اما برخورد گرم با معترضی که در سطح شهر هست با کسی که درحال حمله با سلاح گرم به مراکز حساس اقتصادی فرهنگی نظامی است باید فرق کنه. تمام نیروهای آمریکایی همینطور که معلوم هست مجهز به کلت هم هستند اما در صورت درگیری با صلاح گرم مورد استفاده قرار خواهند گرفت به این صورت بهانه ای به مردم نخواهند داد چون در مقابل افکار عمومی خود را قربانی خشونت و مدافع نشان خواهند داد. در این موارد اگر هم از سلاح گرم استفاده شود معترضین به عنوان محاجم معرفی خواهند شد که خود معترضین هم از همین دوری میکنند و الا که اگر ما از تجهیز معترضین خود به سلاح میترسیم آمریکایی ها مجهز ترین به سلاح های گرم هستند و همین هم باعث انتخاب این سیاست از طرف آمریکاست.
  3. چیزی که اینجا جلب توجه میکنه و قبلا در وقایع دی ماه در موردش با دوستان بحث داشتیم همین تجهیز نیروهای گارد و پلیس به سلاح های مخصوص پرتاب گلوله های پلاستیکی است که تا اینجای کار مانع کشته شدن دو طرف درگیری ها شده و مردم هم بهانه ای برای استفاده از سلاح جنگی ندارند چون نمیتوانند نیروهای امنیتی را به عنوان مقصر در شلیک به مردم معرفی کنند. و به این وسیله نیروهای امنیتی هم با شهید سازی باعث شعله ورتر شدن آتیش اعتراضات نمی شوند. درسی باشد برای ما انشاا...
  4. اگر کشوری صرفا بتواند داده‌ها را دریافت کند جای نگرانی نیست چون مطمعنا خود به محتوای با کیفیت تری دسترسی دارند. مشکل آنجا پیش می‌آید که بتوانند در دریافت اطلاعات توسط ما اختلال ایجاد کنند.
  5. یک مورد ذهن من را درگیر کرده. در خطاب ماهواره نور ازعبارت ماهواره سنجشی استفاده نشد بلکه از عبارت ماهواره نظامی استفاده شد که شاید این ماهواره اولین ماهواره عملیاتی کشور باشه !
  6. همینطور که قبلا هم اشاره کرده بودم این برد بدرد ماهواره‌های ارتباطی برای ما نمیخوره چون در این ارتفاع به تعداد خیلی زیادی ماهواره نیاز هست که فعلا توانش نیست. شرکت اسپیس ایکس دراین ارتفاع در حال پرتاب ماهواره‌های استارلینک هست که با هر پرتاب تعداد60 ماهواره در مدار قرار میدهد و با پرتاب 360 ماهواره تا کنون هنوز به پوشش حداقل نرسیده. بهترین مدار برای لینک‌های ارتباطی نظامی مدار MEO هست که هم به تعداد کمتر ماهواره نیاز دارد هم عمر مداری بیشتری دارد همینطور که کشورهایی نظیر آمریکا روسیه و چین در این مدار برای لینک استفاده میکنند. تعداد 30 پرتاب ماهواره ارتباطی و موقعیت یابی در مدار LEO میتونه یک ارتباط مستمر و ایمن برای ما داشته باشه.
  7. برای استفاده به عنوان هدایت گر و لینک ارتباطی به حداقل 120 ماهواره در مدار LEO نیاز هست. در مدار MEO با 30 ماهواره و در مدار GEO با یک ماهواره هم میتوان به این هدف رسید هرچند مدار GEO بخواطر فاصله زیاد باعث افزایش شدید پینگ میشه که باز هم بدرد لیک ارتباطی برای پهپاد نمیخوره.
  8. برای کنترل پهپاد از طریق ماهواره شما به یک پوشش مستمر نیاز دارید که با یک ماهواره بدست نمی‌آید هرچند میتواند آغازی بر این هدف باشد .
  9. https://www.instagram.com/p/BPU9WtAlKKy/ در این عکس و عکسهای مشابه به وضوح میشه سامانه اخلالگر نصب شده روی بام رو مشاهده کرد اما این که چرا کار نکرده و اثری نداشته معلوم نیست
  10. نکته مهمی که از این جمر ها میتوان دید اینه که هر کشوری وقتی سلاحی رو توسعه میده ابزار لازم برای خنثی کردن اون هم میسازه و این باید مورد توجه اونایی که عاشق خرید های نظامی به صورت انبوه هستند باشه چون همانطور که تجربه ثابت کرده نمیتوان سلاح کشوری را علیه خودش استفاده کرد .
  11. kamangir2020

    پل گذار صراط Serat AVLB

    آلومینیوم رفلکس راداری را به شدت افزایش میده و کشف و انهدام آن را برای موشک های موج میلیمتری خیلی راحت میکنه برای این نوع پلتفرم مهم نیست یا فقط میخواستن سبک باشه؟
  12. "Ask not, what your country can do for you. Ask what, you can do for your country." John F. Kennedy "نپرس که کشورت چه کار میتونه برات بکنه ، بپرس تو چه کاری میتونی برای کشورت بکنی"دوستان اگه ترجمه بهتری دارید قرار بدید. این جمله ای است که جان اف کندی در یکی از سخنرانی هاش استفاده کرد و امروزه فرماندهان  ارتش آمریکا به سربازان در هنگام استخدام ، عملیات و مخصوصا در مراسم خاک سپاری قهرمانانشان نقل میکنند . چه خوبه ما هم هر روز وقتی از خواب پا میشیم این جمله را برای خودمون تکرار کنیم.
  13. به هر حال ماجرای ردیاب کیلو کلاس ها و فروش کدهای تور ام به اسراعیل رو نباید فراموش کرد . استفاده عملیاتی به محظ خرید از هر سیستم دفاعی و حجومی اشتباه است و امیدوارم مسعولین ما هم از تجربه های قبلی درس گرفته باشند و بازهم تلاش رو در خودکفایی بکار بگیرند . یا علی
  14. دوستان در موشکهای هدایت شونده نمیشه بجای استفاده از کابل دیتا ازسامنه هایی مثل NFC استفاره کرد ؟ که مثل این نمونه اختلال آیرودینامیکی ایجاد نکنه http://gallery.military.ir/albums/userpics/10292/n2788613-4128507.jpg
  15. http://img7.irna.ir/1393/13930828/2785189/n2785189-4093374.jpg   یک مسئله آزاردهنده در این عکس استفاده همچنان از استیک مکانیکی است . که این مسئله نشان دهنده ی اینه که هنوز به فناوری استیک دیجیتال و الکترونیکی دست پیدا نکردیم. :(