iMosi

Monitored Members
  • تعداد محتوا

    1,359
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    29

تمامی ارسال های iMosi

  1. عکس پیکارجویان شیعه هزاره افغان در جنگ های داخلی افغانستان در سالهای 1370 تا 1373
  2. سلام علیکم ، نقشه پیشرویهای امروز الحمدلله رب العالمین.
  3. سلام علیکم ، پیشروی های بیشتر ارتش سوریه به توفیق الهی ... از ارسال پستهایی که فقط شامل نقشه می باشد ، عذر خواهی می نمایم. بعد از عربده کشی های دیروز و امروز اردوغان ، یک روستا یا شهرک که در ادلب آزاد می شود ، انگاری دنیا را به بنده هدیه می دهند. ان شاء الله رزمندگان ارتش سوریه به زودی سراقب را تصرف نمایند و پوز این خلیفه جدید عثمانی را به خاک بمالند. و من الله توفیق
  4. سلام علیکم ، پیشروی های امروز ارتش سوریه الحمدلله رب العالمین
  5. سلام علیکم ، متاسفانه در ریف جنوبی حلب ، روستاهای قلعجیه و حمیره توسط تروریستها ، دوباره اشغال شد. ان شاء الله رزمندگان محور مقاومت، این محور را نیز ، دوباره تصرف خواهند نمود. ولی بدون تعارف ، نیروهای تحت فرماندهی سهیل حسن ، از ابتدای بحران سوریه ، از همه نیروهای حاضر در میدان جنگ، به توفیق الهی قدرتمند تر عمل می نمایند.
  6. نقشه زیبا ولی ناقص نقشه غیرزیبا و نسبتا دقیق سلام علیکم، طبق آخرین اخبار ، شهرک تل مردیخ نیز آزاد شده است الحمدلله رب العالمین. به نظر بنده حقیر ان شاء الله ارتش سوریه ، نیت دارند در آینده ای نزدیک وارد شهر اریحا شوند و از آنجا به سمت جسرالشغور حرکت نماید. شهرکهای جبل الزاویه و ریف شمالی لاذقیه و سهل الغاب با این حرکت در یک عملیات به توفیق الهی ، کارشان یک سره خواهد شد ان شاء الله.
  7. سلام علیکم ، تشکر از خبررسانی های دقیق و تفصیلی شما ، الحمدلله رب العالمین واقعا استفاده می نماییم. ان شاء الله جسارت بنده را خواهید بخشید... فرودگاه تفتناز در شمال شرقی شهر ادلب، در نزدیکی فوعه واقع می باشد و تحت سیطره تروریستها قرار دارد. منظور شما ان شاء الله فرودگاه ابوظهور می باشد.
  8. اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم آیات شریفه 23 و 24 سوره مبارکه فتح وَلَوْ قَاتَلَكُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يَجِدُونَ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا و اگر کافران با شما پیکار نمایند بزودی فرار خواهند نمود، سپس ولیّ و یاوری نخواهند یافت! سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا این سنّت الهی است که در گذشته نیز بوده است؛ و هرگز برای سنّت الهی تغییر و تبدیلی نخواهی یافت! صدق الله العلی العظیم
  9. سلام علیکم ، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به خبرنگار بی‌بی‌سی در کابل گفته است که افراد این گروه این هواپیما را "به گونه تاکتیکی" سقوط داده‌اند. به نظر بنده حقیر ،مانند هجوم به پالایشگاه آرامکو، عملیات توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به توفیق الهی برنامه ریزی و انجام شده است ، و طالبان آن را برعهده گرفته اند. الحمدلله رب العالمین نیروهای طالبان و انصار الله مکان مشخصی در افغانستان و یمن ندارند . استمرار عذاب به توفیق الهی اما در همین حد به ملت قهرمان وعده بدهیم که عملیات انتقام خون برادر شهیدمان قرار نیست در قالب یک تک‌عملیات صورت بگیرد، چون برمبنای کلیدواژه بیانیه رهبر معظم انقلاب «تمام نیرو‌های محور مقاومت انتقام سردار شهید را خواهند گرفت. منبع: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
  10. اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم آیه شریفه 23 سوره مبارکه نور إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ کسانی که زنان پاکدامن و بی‌خبر (از هرگونه آلودگی) و مؤمن را متهم می‌سازند، در دنیا و آخرت از رحمت الهی بدورند و عذاب بزرگی برای آنهاست. صدق الله العلی العظیم قذف كفار هم جايز نيست عمرو بن نعمان جعفى گفت كه حضرت صادق(ع)را دوستى بود كه هرجا حضرت ميرفت از آقا جدا نميشد و غلامى از اهل سند داشت روزى در بازار كفشدوزان همراه حضرت در حركت بود و غلام پشت سرشان ميآمد پس آن مرد سه مرتبه به پشت سرش نگاه كرد و غلام را كه دنبال كارى مى‌خواست بفرستد،نديد در مرتبۀ چهارم كه او را ديد گفت«يا ابن الفاعله»اى پسر زن زانيه كجا بودى آن حضرت دست به پيشانى مباركش زد و فرمود سبحان اللّه مادرش را قذف ميكنى من گمان مى‌كردم تو صاحب ورع هستى و پيدا شد كه هيچ ورعى با تو نيست. عرض كرد:فدايت شوم مادرش از اهل سند و از كفار است.حضرت فرمود:آيا نميدانى كه هر طايفه‌اى را عقد و نكاحى است(يعنى هر قومى باصطلاح خودشان نكاح صحيحى و زنائى دارند مادامى كه شرعا ثابت نشود كه مطابق مذهب خودشان زنا نموده‌اند نمى‌شود آنها را قذف كرد) پس فرمود از من دور شو،راوى حديث مى‌گويد ديگر تا حضرت زنده بود نديدم كه با او رفيق شود . ابى الحسن حذاء گفت:نزد حضرت امام جعفر صادق(ع)بودم مردى از من پرسيد كه يا ابا الحسن،بدهكار تو چه شد؟گفتم:«ابن فاعله»را ميگوئى يعنى آن كس كه مادرش زنا ميداده‌؟.پس حضرت از روى تندى بمن نگريست. گفتم فدايت شوم آن مرد مجوسى است مادر او خواهر او است حضرت فرمود:مگر نه نكاح خواهر در دين ايشان مانعى ندارد . منبع: کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب (ره)
  11. سلام علیکم ، به نظر بنده ، این انفجار چون در مسجد هنگام نماز مغرب رخ داده است ، احتمال بسیار زیاد کار تکفیریهای القاعده یا داعش می باشد . الله اعلم. از حرکتهای منفور هجوم به مسجد ، سال 89 ، در چابهار ، جندالشیطان مرتکب شده اند .
  12. سلام علیکم الحمدلله رب العالمین حداقل 60 کشته از نیروهای مزدور عربستان در استان مارب نتیجه حمله (موشکی یا پهپادی یا ترکیبی) انصار الله یمن
  13. سلام علیکم ، اگر امکان دارد بی زحمت ، هزینه ساخت و نگه داری موشک قیام را با آن بمب سنگرشکن مقایسه نمایید ان شاء الله.
  14. سلام علیکم ، ان شاء الله بسیار مراقب کلام خود هنگام نظر دادن درباره این ماجرا باشیم و خدایی نکرده با قساوت قلب به سرزنش و احیانا خدایی نکرده تمسخر نپردازیم .... قتل غیر عمد گناهی است که خداوند متعال آن را مورد بخشش قرار می دهد ان شاء الله ... ولی بنده ترس این دارم افرادی که در حال سرزنش و تمسخر هستند در آینده خدایی نکرده ، خودشان مرتکب قتل غیر عمد شوند و یاد حرفهای این روزهای خود بیفتند و با حسرتی ناتمام آرزو نمایند ای کاش سرزش نمی نمودیم...ای کاش مسخره نمی نمودیم ... پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كس برادر خود را براى گناهى كه از آن توبه كرده است سرزنش كند،نميرد تا خود آن گناه را مرتكب شود. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: از گرفتارى برادرت اظهار شادى مكن،كه خداوند به او رحم مى‌كند و تو را گرفتار مى‌سازد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله -در پاسخ به درخواست عربى بيابانگرد كه از آن حضرت خواهش كرد او را اندرزى دهد-فرمود:از خدا بترس و اگر كسى عيبى در تو دانست و به واسطۀ آن سرزنشت كرد،تو به واسطۀ عيبى كه از او مى‌دانى سرزنشش مكن تا در نتيجه،گناه اين كار به گردن او باشد و پاداشش از آنِ‌ تو. خضر عليه السلام -در سفارش خود به موسى عليه السلام- فرمود:اى پسر عمران! هيچ كس را به واسطۀ گناهىْ‌ سرزنش مكن و بر گناه خويش گريه كن. امام على عليه السلام: هر كس به چيزى سرزنش كند،خودش به آن گرفتار شود. امام صادق عليه السلام: از گرفتارى برادرت اظهار شادى‌مكن كه خداوند به او رحم مى‌كند و آن گرفتارى را به تو مى‌رساند. هر كس از گرفتارى و مصيبتى كه به برادرش رسيده است شاد شود،از دنيا نرود تا خود گرفتار آن شود. -------------------------------------------------- سرزنش امریکا در ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری ایران ... گرفتار شدن به همان مصیبت یعنی اشتباه نظامی در سرنگون هواپیمای مسافربری سرزنش عربستان در ماجرای جان باختن تعداد زیادی از حجاج در اثر ازدحام جمعیت ... گرفتار شدن به همان مصیبت یعنی جان باختن مردم در اثر ازدحام جمعیت در تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی..
  15. سلام علیکم ان شاء الله درباره دولت مردان و سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حسن ظن داشته باشیم و بگوییم که آنها هم هنوز از اصل ماجرا خبر ندارند یا حقیقت ماجرا ، سقوط با نقص فنی است. اگر خدایی نکرده موشکهایی شلیک شده باشد ،تنها مرجعی که می تواند حقیقت ماجرا را بیان نماید ، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) است که یقینا ، از آن اطلاع دارد . یک ظن دیگر این است که مسئولین از عمد مخفی کاری نمودند تا جامعه با شوک روانی روبرو نشود و آرام آرام حقیقت برای مردم و جهانیان مکشوف گردد ان شاء الله. از این رویداد دردناک متاسفانه برای جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده می شود فارغ از این که اصل ماجرا چیست . اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم آیه شریفه 28 سوره مبارکه النجم وَ مَا لَهُمْ‌ بِهِ‌ مِنْ‌ عِلْمٍ‌ إِنْ‌ يَتَّبِعُونَ‌ إِلاَّ الظَّنَ‌ وَ إِنَ‌ الظَّنَ‌ لاَ يُغْنِي‌ مِنَ‌ الْحَقِ‌ شَيْئاً آنها هرگز به این سخن دانشی ندارند، تنها از گمان بی‌پایه پیروی می‌کنند با اینکه «گمان» هرگز انسان را از حقّ بی‌نیاز نمی‌کند! ————————————- آیه شریفه 41 سوره مبارکه روم ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ فساد، در خشکی و دریا بخاطر کارهایی که مردم انجام داده‌اند آشکار شده است؛ خدا می‌خواهد نتیجه بعضی از اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید (بسوی حق) بازگردند! صدق الله العلی العظیم
  16. برای جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران بابت سقوط هواپیمای اکراینی به حضرت ولی عصر (عج) توسل و استخاره نمودم آیه شریفه زیر آمد : اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم آیه شریفه 10 سوره مبارکه فاطر مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا ۚ إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ ۚ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ ۖ وَمَكْرُ أُولَٰئِكَ هُوَ يَبُورُ کسی که خواهان عزّت است (باید از خدا بخواهد چرا که) تمام عزّت برای خداست؛ سخنان پاکیزه به سوی او صعود می‌کند، و عمل صالح را بالا می‌برد؛ و آنها که نقشه‌های بد می‌کشند، عذاب سختی برای آنهاست و مکر (و تلاش افسادگرانه) آنان نابود می‌شود (و به جایی نمی‌رسد)! صدق الله العلی العظیم
  17. سلام علیکم ،برای ادعای ترامپ مبنی بر صفر بودن تلفات انسانی به حضرت ولی عصر (عج) استخاره نمودم آیه شریفه زیر آمد : اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم آیه شریفه 79 سوره مبارکه مریم كَلَّا ۚ سَنَكْتُبُ مَا يَقُولُ وَنَمُدُّ لَهُ مِنَ الْعَذَابِ مَدًّا هرگز چنین نیست! ما بزودی آنچه را می‌گوید می‌نویسیم و عذاب را بر او مستمرّ خواهیم داشت! صدق الله العلی العظیم
  18. بعد از این حمله موشکی مبارک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، بنده به حضرت ولی عصر (عج) توسل و استخاره نمودم : اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم آیه شریفه 14 سوره ق : وَأَصْحَابُ الْأَيْكَةِ وَقَوْمُ تُبَّعٍ ۚ كُلٌّ كَذَّبَ الرُّسُلَ فَحَقَّ وَعِيدِ و «اصحاب الایکه» [= قوم شعیب‌] و قوم تبّع (که در سرزمین یمن زندگی می‌کردند)، هر یک از آنها فرستادگان الهی را تکذیب کردند و وعده عذاب درباره آنان تحقّق یافت! صدق الله العلی العظیم
  19. اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم آیه شریفه 8 سوره مبارکه جمعه: «قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ۖ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ بگو: «این مرگی که از آن فرار می‌کنید سرانجام با شما ملاقات خواهد کرد؛ سپس به سوی کسی که دانای پنهان و آشکار است بازگردانده می‌شوید؛ آنگاه شما را از آنچه انجام می‌دادید خبر می‌دهد!» صدق الله العلی العظیم _____________________ پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «مَن عَدَّ غَداً مِن اجَلِهِ فَقَد اساءَ صُحبَةَ المَوتِ. هر كه فردا را جزءِ عمر خود بشمارد از مرگ ناخشنود است.» مبنع حدیث: کتاب شریف بحارالانوار ، تالیف آقای محمد باقر مجلسی(ره)،جلد: ۷۴، صفحه ۱۵۳ پيامبر صلى الله عليه و آله در اين حديث بيان مى‌دارد كه انسان نبايد فردا را جزءِ عمر خود حساب كند و براى آن برنامه‌ريزى كند، زيرا اين آرزو به اين معناست كه از مرگ ناخشنود است و همين نارضايتى از مرگ، سبب غفلت در زندگى دنياست. معمولاً اغلب مردم از مرگ مى‌ترسند و تنها گروهى اندك بر چهرۀ مرگ لبخند مى‌زنند و آن را در آغوش مى‌فشارند. امّا چرا مرگ و مظاهر آن و حتّى نام آن براى گروهى رنج‌آور است‌؟ دليل عمده اين است كه به زندگى پس از مرگ ايمان ندارند، يا اگر ايمان دارند اين ايمان به صورت باورى عميق درنيامده و بر افكار و عواطف آنها حاكم نشده است. وحشت انسان از فنا و نيستى طبيعى است. انسان از تاريكى شب مى‌ترسد زيرا ظلمت، نيستىِ نور است و گاه از مرده مى‌ترسد، زيرا آن‌هم در مسير فنا قرار گرفته است. امّا اگر انسان با تمام وجودش باور كند كه دنيا زندان مؤمن و بهشت كافر است، چنانكه در حديث آمده است: «الدُّنيا سِجنُ المؤمِنِ وَ جَنَّةُ الكافِرِ. » و اگر باور كند كه اين جسم خاكى قفسى است براى مرغ روح او كه وقتى اين قفس شكست آزاد مى‌شود و به هواى كوى دوست پر و بال مى‌زند، مسلّماً در آرزوى آن دم است كه از اين چهره پرده برفكنَد. آرى اگر ديدگاه انسان دربارۀ مرگ چنين باشد هرگز از آن وحشت نمى‌كند، در عين اينكه زندگى را براى پيمودن مسير تكامل خواهان است. لذا در تاريخ عاشورا مى‌خوانيم كه هرقدر حلقۀ دشمن تنگ‌تر و فشار بر حسين عليه السلام و يارانش بيشتر مى‌شد چهره‌هايشان برافروخته‌تر و شكوفاتر مى‌گشت و حتّى پيرمردان اصحابش صبح عاشورا خندان بودند. وقتى از آنها سؤال مى‌شد مى‌گفتند: براى اينكه ساعاتى ديگر شربت شهادت مى‌نوشيم و حورالعين را در آغوش مى‌گيريم. علّت ديگر ترس از مرگ، دلبستگى بيش از حد به دنياست، زيرا مرگ ميان او و محبوبش جدايى مى‌افكنَد و دل كندن از آن‌همه امكاناتى كه براى زندگى مرفّه و پرعيش و نوش فراهم ساخته، براى او دشوار است. عامل سوم، خالى بودن ستون حسنات و پر بودن ستون سيّئات نامۀ عمل است. در حديثى مى‌خوانيم كه: «كسى خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله آمد و عرض كرد: اى رسول خدا، چرا مرگ را دوست ندارم‌؟ فرمود: آيا ثروتى دارى‌؟ گفت: آرى. فرمود: چيزى از آن را پيش از خود فرستاده‌اى‌؟ گفت: نه. فرمود: به همين دليل است كه مرگ را دوست ندارى، چون نامۀ اعمالت ازحسنات خالى است.» اصولاً از جمله مسائل بسيار مهمّى كه خداپرستان را از مادّى‌ها جدا مى‌سازد بينش آنان در مورد مرگ است. موحّدان مرگ را تولّدى دوباره مى‌دانند و آن را آغاز حياتى جديد مى‌شمارند و از نظر آنان مرگ جز انتقال از خانه‌اى به خانۀ ديگر نيست كه از قفس دنيا آزاد مى‌شوند و به جهان وسيع آخرت گام مى‌نهند، ولى مادّى‌ها مرگ را پايان همه چيز مى‌دانند و ازاين‌رو حاضر نيستند خود را قربانى ارزش‌هاى بزرگ كنند مگر تحت فشار قرار گيرند، امّا خداپرستان از كشتن و كشته شدن در راه خدا باكى ندارند، ايثار مى‌كنند، از جان و مال مايه مى‌گذارند و فقط از خدا مى‌ترسند. از همين جاست كه درمى‌يابيم تا چه اندازه ايمان به معاد در تكامل انسان مؤثّر است. هيچ ايمان و عقيده‌اى بعد از توحيد به‌اندازۀ معاد در تكوين شخصيّت انسان دخالت ندارد و همۀ انبيا مبعوث شدند تا به اين دو مطلب دعوت كنند. بى‌جهت نيست كه به ما سفارش كرده‌اند بسيار به ياد معاد باشيم. اين حكايت را شايد شنيده باشيد كه كسى در تعريف آقای بروجردى (ره) مى‌گفت ايشان قيامت را باور كرده است. در ابتدا اين سخن خنده‌آور است مگر مى‌شود مسلمانى مانند آقای بروجردى (ره) به معاد اعتقاد نداشته باشد؟ امّا بايد دقيق‌تر شد و به عمق اين كلام بلند رسيد، زيرا منظور آن باورى است كه در زندگى بازتاب داشته باشد، باورى كه مبدأ حركت و تلاش براى كسب رضايت الهى باشد، نه باورى كه هيچ اثرى در روح و جان آدمى نگذارد. در مورد قيامت مسائل بسيار مهمّى وجود دارد و به همين جهت بايد در سخنرانى‌ها، نوشته‌ها، كلاس‌هاى تربيتى روى مسألۀ قيامت تأكيد ورزيد. مسلمانى كه به باورهاى دينى اعتقاد راسخ دارد و زندگى دنيا را پل و مقدّمه‌اى براى آخرت مى‌داند، براى ساختن خودش بر روى مسألۀ معاد زياد تكيه مى‌كند. شايد يكى از دلايلى كه ما در شبانه‌روز ده مرتبه جملۀ «مَالِكِ يَوْمِ الدِّين» را تكرار مى‌كنيم اين باشد كه «يوم الدّين» (روز قيامت) را فراموش نكنيم. وقتى فراموش نكرديم همه چيز در ما زنده مى‌شود. مختصر اينكه بسا كسانى در اعتقاد، الهى‌اند، امّا در برخورد با معاد مادّى. به عبارت ديگر، به مبدأ و معاد ايمان دارند، امّا در عمل از مرگ مى‌ترسند. گويى مرگ را پايان همه چيز مى‌دانند. اين تضاد بين عقيده و عمل واقعاً فاجعه است. ما وقتى عملاً به روز قيامت باور نداشته باشيم ايثار نمى‌كنيم. ما با رفتار و كردارمان نشان مى‌دهيم كه به آيۀ ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِى سَبِيلِ اللَّهِ امْوَاتًا بَلْ احْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ هرگز گمان مبريد كسانى كه در راه خدا كشته شدند مرده‌اند، بلكه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند» ايمان نداريم. چنان به اين زندگى چسبيده‌ايم و بر گرد هوى‌و هوس مى‌چرخيم كه از قيامت غافل شده‌ايم. مطابق اين حديث، كسى كه به قيامت ايمان دارد هميشه آماده است. فردا را به‌طور قطع جزءِ عمرش حساب نمى‌كند، بلكه برعكس احتمال مى‌دهد كه فردا روز مرگ او باشد. لذا حساب‌ها را صاف و خود را مهيّاى استقبال از مرگ مى‌كند. در آيات قرآن آمده است كه مردم در روز قيامت، يا در مرحلۀ جان دادن، تقاضاى بازگشت مى‌كنند. آیه شریفه ۹۹ و ۱۰۰ سوره مبارکه مومنون : «حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ * لَعَلِّى أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَ مِنْ وَرَاءِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ هنگامى كه مرگ يكى از آنان فرا رسد، مى‌گويد: پروردگارا، مرا بازگردانيد - شايد در آنچه ترك كردم (و كوتاهى كردم) عمل صالحى انجام دهم، (ولى به او مى‌گويند:) چنين نيست اين سخنى است كه او به زبان مى‌گويد (و اگر بازگردد همان راه را ادامه مى‌دهد) و در پى (مرگ) آنان برزخى است تا روزى كه برانگيخته شوند». صدق الله العلی العظیم در همۀ اين موارد، قرآن يا به صراحت يا به كنايه، جواب «كَلّا» (هرگز) داده است. قانون تكامل اجازۀ بازگشت نمى‌دهد. مگر جنينى كه از مادر متولّد شد ممكن است بار ديگر به رحم مادر بازگردد؟ از نظر سير تكاملى بشر محال است، خواه كامل متولّد شده باشد يا ناقص. وقتى مسأله چنين است آيا نبايد در آن دقّت بيشترى كرد؟ آيا نبايد دربارۀ آن سختگير باشيم و بيشتر دربارۀ آن بينديشيم‌؟ ازاين‌رو بايد زياد به ياد معاد باشيم و روزى از ما نگذرد كه يادى از مرگ و معاد نكنيم. و اگر درست بينديشيم و بدان انديشه جامۀ عمل بپوشانيم، تمام وجودمان از نور و صفا پر مى‌شود. منبع: کتاب شریف انوار هدایت، تالیف آقای ناصر مکارم شیرازی ،انتشارات امام علی بن ابی طالب (ع)
  20. اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم آیه شریفه 22 سوره حدید : مَا أَصَابَ مِنْ مُصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي أَنْفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتَابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ هیچ مصیبتی در زمین و نه در وجود شما روی نمی‌دهد مگر اینکه همه آنها قبل از آنکه زمین را بیافرینیم در لوح محفوظ ثبت است؛ و این امر برای خدا آسان است! آیه شریفه 23 سوره حدید : لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ این بخاطر آن است که برای آنچه از دست داده‌اید تأسف نخورید، و به آنچه به شما داده است دلبسته و شادمان نباشید؛ و خداوند هیچ متکبّر فخرفروشی را دوست ندارد! صدق الله العلی العظیم ——————————————- اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم آیه شریفه 42 سوره مبارکه زمر : اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا ۖ فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَىٰ عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَىٰ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ خداوند ارواح را به هنگام مرگ قبض می‌کند، و ارواحی را که نمرده‌اند نیز به هنگام خواب می‌گیرد؛ سپس ارواح کسانی که فرمان مرگشان را صادر کرده نگه می‌دارد و ارواح دیگری را (که باید زنده بمانند) بازمی‌گرداند تا سرآمدی معیّن؛ در این امر نشانه‌های روشنی است برای کسانی که اندیشه می‌کنند! صدق الله العلی العظیم
  21. سلام علیکم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هيچ كس نيست كه به بهشت رود و [در عين حال] دوست داشته باشد به دنيا برگردد و از آنچه بر روى زمين است برخوردار شود،مگر شهيد،كه بر اثر مشاهدۀ كرامت (شهادت)،آرزو مى‌كند برگردد و ده بار كشته شود. امام على عليه السلام -در ترغيب به جنگ-فرمود: هلا مردم! كسى كه بايستد،از چنگ مرگ نرهد و كسى كه از مرگ بگريزد،آن را عاجز نكند.از مرگ گريز و گزيرى نيست؛ كسى كه به شهادت نرسد،مى‌ميرد.همانا برترين مرگ،شهادت است.سوگند به آن كه جان على در دست اوست،هزار ضربت شمشير آسانتر است از يك بار مردن در بستر. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: بالاى هر نيكوكارى، نيكوكار [ديگرى] است تا آن گاه كه مرد در راه خدا كشته شود.پس،چون در راه خدا كشته شد،بالاتر از آن نيكى (ارزشى) وجود ندارد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: شرافتمندانه ترين مرگ، شهادت است. امام زين العابدين عليه السلام: هيچ قطره‌اى نزد خداوند عزّوجلّ‌ محبوبتر از دو قطره نيست:قطرۀ خونى كه در راه خدا ريخته شود،و قطرۀ اشكى كه در دل شبِ‌ تار براى خداوند عزّوجلّ‌ مى‌ريزد.