iraniran

Members
  • تعداد محتوا

    74
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های iraniran

  1. iraniran

    قاهر F-313

    انتظاری که از قاهر میره:
  2. مقایسه اولین و آخرین نسل فاتح Fateh 110 Haj Qasem برد 300 km +1400 km وزن 3450 kg 7000 kg طول موشک 8.86 m 11 m حداکثر سرعت 3.5 M 12 M زمان رونمایی 2002 2020 سر جنگی 500 kg 500 kg
  3. اگر فرض رو بر این بگیریم که اسامی انتخاب شده حتما دلیلی به غیر از احترام را داشته به نظر میرسه انتقام سخت در آینده اهدافی هستند که این موشک ها هدف قرار می دهند.
  4. خوب نشست شورای امنیت به صورت زنده قابل دیدن بود از سایت : 4-http://webtv.un.org/live چیزی که معلوم بود سه کشور اروپایی موافق برجام و از خروج امریکا متاسف بودند فقط متاسف بودند و خیلی کم در مورد تحریم ها صحبت کردن چین: پشتیبان برجام و قطعنامه بود و باید تحریم های تسلیحاتی ایران برداشته بشه روسیه: بیشتر از همه به امریکا پرید و تمام مشکلات رو گردن امریکا انداخت و گفت امریکا حق استفاده از مکانیسم رو نداره تونس: کلا طرف سعودی ها بود بلژیک: فقط بود که بوده باشه آفریقای جنوبی: خیلی خردمندانه صحبت کرد و خوب همه رو به صلح دعوت کرد اسم کشور یادم نیست: خیلی خوب از ایران دفاع کرد و حق رو به ایران داد کشور کوچکیه اندونزی: سعی کرد بی طرف باشه و طرفدار برجام ویتنام : سعی کرد بی طرف باشه و طرفدار برجام نیجریه: از منطقه گفت و صلح و اولین کشوری که از واژه خلیج فارس استفاده کرد انگلیس: طرفدار تحریم و برجام و اینکه ایران باید پایبند باشه و خوب متاسفه از خروج امریکا و تهدید کرد که سه کشور اروپایی از مکانیسم ماشه میتونن استفاده کنند. آلمان: چرت و پرت بلغور میکرد و میگفت چون یه نفر نقض قوانین کرده یه نفر دیگه نباید این کار رو بکنه حرف مفت فرانسه: توجه نکردم زبونشون چرته ظریف: از مصدق و اتفاقاتش گفت تحریم ها و خروج امریکا و کلا یکم تهدید کرد که حتی اگه زمانبندی برداشتن تحریم ها هم تغییر کنه ما قاطع برخورد میکنیم( یاد جمله رییس جمهور محبوب روحانی افتادم که میگفت با دم شیر بازی نکنید.) خلاصه ایران دست خودش رو بسته و هیچ امیدی نیست... احتمالا وتو بشه ولی تحریم ها رو اروپایی ها خواهند آورد... بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
  5. 1- جنگ آخرین گزینه است چه جنگی؟ هدف مشخص باشد. حدود سود و زیان مشخص باشد. ابزار مشخص باشد(چه ابزار های دشمن چه خودی) پایان جنگ مشخص باشد. استراتژی های موازی تعریف شده باشد. استراتژی های پذیرش پایان جنگ مشخص شده باشد( چه شکست، چه پیروزی) منابع پیش بینی شده باشند ... 2- تعامل و گفتگو یک گزینه منطقی ولی برجام حماقت(یکی از بزرگترین حماقت ها قبول مکانیزم ماشه است البته احتمالش هست مذاکره کنندگان یا متن را نخوانده اند یا خیانت کرده اند، سادگی معنایی ندارد) 3- بازدارندگی ایجاد کنیم بدون حساس کردن جامعه جهانی بازدارندگی هسته ای امکانش فراهم نیست سلاح های غیر متعارف غیر شرعی، امکانش فراهم نیست سلاح های متعارف گسترش و بروزرسانی سلاح های متعارف گسترش نفوذ چند لایه و عمیق در منطقه و مراکز حساس و حیاتی دشمن شدنی و در حال اجراست پیشرفت علمی کنار گذاشتن اقتصاد نفتی ایجاد اقتصاد مولد و دانش بنیانی و شروع انقلاب صنعتی چهارم افزایش همبستگی ملی اجرای عدالت تغییر قوانین و تصویب قوانین جدید گسترش زیرساخت ها ... ... در کل وقتی میتونی حقت رو بگیری که قوی باشی قوی شدن -> راهی که باید رفت در این برهه راه حل احتمالی کاهش نظارت آژانسه به نظرم.
  6. یعنی مرغ پخته هم از این تحلیل ها خنده اش میگیره :)) از روی یک عکس چطور ملیت طرف رو میفهمید؟ این مرحله داخل فیلم های هندی و فیلم های مارول و دی سی و انیمه های ژاپنی هم قفله :)) الهى آن که را عقل‏ دادى‏ پس چه ندادى؟ و آن که را عقل ندادى پس چه دادى؟
  7. به نظر من قفسه هایی که با تیک قرمز نشون دادم خالی شدن... 1- اینکه داخل یه قفسه 2 تا ماکته در حالی که قفسه های دیگه خالی هستن 2- اینکه ماکت های بالایی رو شاید بشه دوتاش رو داخل این قفسه ها قرار داد 3- اینکه قفسه آخری ماکت کنار قرار داده شده نه در وسط 4- میتونستن ماکت های پشت پرچم رو داخل این قفسه ها بزارن بهترین حالت اینه که واقعا هواپیما های دیگه هم وجود دارند و بنا نیست رو بشن بدترین حالت اینه که مسئول تبلیغات و ارتباطات بی هوش و بی سلیقه ای دارن :))
  8. وزیر ارتباطات پس از پرتاب ماهواره «ظفر» از علل در مدار قرار نگرفتن این ماهواره گفت و از پرتاب ماهواره «ظفر ۲» در خرداد ۹۹ خبر داد. https://www.iribnews.ir/fa/news/2642425/توضیحات-وزیر-ارتباطات-درباره-پرتاب-ظفر7 منتظریم... عید سعید فطر؟ بدون تبلیغات؟
  9. iraniran

    قاهر F-313

    به نظرم قاهر یک پروژه اثبات فناوری هست برای اهداف دیگر، تغییرات زیادی را در قاهر خواهیم دید چون در حال تحقیق و آزمایش هستند... و اینکه یکی از بزرگترین گلوگاه های ایران برای ساخت جنگده نسل چهار به بالا ( البته من در مورد کوثر نظری ندارم) موتور جنگنده است وقتی ساخته شد(یا خریده شد) شاید چند مدل از قاهر دیدیم و قاهر کنار رفت و جای خودش رو به جنگنده های دیگر داد. پیش بینی میکنم اواخر کار این دولت چند رونمایی مهم داشته باشیم...
  10. موشک «رعد۵۰۰» و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌بر سپاه رونمایی شد به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز،‌ آیین رونمایی از موشک رعد ۵۰۰ با موتور کامپوزیتی «زهیر» و موتور کامپوزیتی فضایی «سلمان» با نازل متحرک به عنوان نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها، امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد. بنا بر این گزارش؛ با نمایش موشک چابک رعد ۵۰۰ از نسل جدید پیشران ها با بدنه غیر فلزی و کامپوزیت رونمایی شد. استفاده از فناوری بدنه های الیاف کربن قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای۳ هزاردرجه سانتیگراد و دستیابی به موشک‌های بسیار سبک را فراهم می کند. موشک رعد ۵۰۰ از موشکهای نسل جدید است که در مقایسه با موشک فاتح ۱۱۰ با بدنه فولادی، با یک دوم وزن اما ۲۰۰ کیلومتر از افزایش برد برخوردار می باشد. همچنین نیروی هوافضای سپاه امروز از موتورهای موشک با نازل متحرک رونمایی کرد که ترکیب دو دستاورد بزرگ "بدنه کامپوزیت" و "نازل متحرک" در موشک ، امکان استفاده از موتورهای سوخت جامد را در خارج از جو فراهم کرد. با دستیابی به این موفقیت، ساخت ماهواره برهای سبک سوخت جامد، موشک‌های زمین به زمین با سطح مقطع راداری کم و مانورپذیر کردن موشک ها به منظور عبور از سپر موشکی و کاهش هزینه ها و افزایش تولید و کاهش پیچیدگی در تولید و نهایتاً جهش نسلی در موشک ها فراهم شد . https://www.farsnews.ir/news/13981120000587/موشک-رعد۵۰۰-و-نسل-جدید-پیشران‌های-موشکی-و-ماهواره‌بر-سپاه-رونمایی-شد
  11. شمایی از ساختار داخلی موشک سیمرغ. قسمت‌های خاکستری مربوط‌به مخزن سوخت مایع موشک و قسمت آبی مربوط‌به مخزن اکسیژن مایع (LOX) است.
  12. این که خوبه یک اکانت توییتری روزانه 30 تا 80 سرباز سپاه قدس رو میکشه :))) فکر کنم مجموعش چند هزار نفر شده
  13. امارات خروج کامل نیروهایش از یمن را اعلام کرد پس از گذشت پنج سال از عملیات "طوفان قاطع" استراتژی نیروهای امارات از مستقیم به غیرمستقیم تغییر کرده است. نیروهای مسلح امارات و عملیات ویژه با تمامی یگان‌هایش در قالب بیش از ۱۵۰۰۰ نیرو در شهرهای مختلف و استان‌های یمن حضور داشتند المزروعی در جریان جشن استقبال از نیروهای بازگشته از یمن تصریح کرد: هواپیماهای مختلف نیروهای مسلح امارات طی دوره حضور در یمن بیش از ۱۳۰ هزار مورد پرواز داشته و بیش از ۵۰۰ هزار ساعت بر فراز مناطق عملیاتی پرواز کرده‌اند. المزروعی در ادامه شمار تلفات نیروهای امارات در یمن را ۱۰۸ نظامی اعلام کرد.
  14. به ارتفاع 541 کیلومتری رسیده اونم برای اولین بار، شبیه ساز ها هم بر اساس داده ها و دانشی که تا قبل این پرتاب بوده کار میکنند، ولی خوب همه ی احتمالات رو باید در نظر گرفت که مطمئنا بالاسری ها خودشون بهتر میدونند!
  15. یک اکانت توییتری ناشناس ادعا کرده که این ابعاد ماهواره بر ذوالجناح هست برای مدار 250 کیلومتر زیادی بزرگ نیست؟ _____________________________ پرتاب ذوالجناح جدای آن 4 پرتابی است که وزیر جوان اشاره کرده بود.
  16. پرتاب ناهید ۱ با ماهواره‌بر ذوالجناح ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» که قرار است در ارتفاع ۲۵۰ کیلومتری زمین قرار گیرد، با ماهواره‌بر «ذوالجناح» و با سوخت جامد به فضا ارسال شود.هم‌اکنون کار ساخت این ماهواره و طراحی ماهواره‌بر «ذوالجناح» به اتمام رسیده و پیش‌بینی شده که در خرداد ماه ۹۹ مراحل پرتاب آن طی شود. در این راستا، سازمان فضایی ایران پرتاب ماهواره‌های «پارس ۱ و ۲»، «ظفر ۲» و «ناهید ۲» را نیز برای استقرار در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین در برنامه دارد که قرار است در سال ۹۹ عملیاتی شود.
  17. به چیزی که توجه نکردیم اینه که ماهواره خیلی اتفاقی از روی واشنگتن و اسراییل عبور میکنه