hawk72

Members
  • تعداد محتوا

    13
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

8

1 دنبال کننده

درباره hawk72

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز دوم
  1. hawk72

    معركة الله أعلى وأجل

    [font=comic sans ms,cursive]این کارگاه اسلحه سازی مطمئنن برای ارتش بوده که پس از درگیری های اخیر دست ارتش آزاد و سلفی ها افتاده و گرنه نمیشه همینجوری کارگاه زد و ماشین و ابزارش رو تامین کرد. بنابر این مختصات دقیقش دست ارتش عربی بشار هست. حالا چرا این جا رو بمبارون نمیکنه رو خدا میدونه مثل اینکه بمبارون فقط رو مناطق مسکونی کاربرد داره..[/font] [font=comic sans ms,cursive]--------------------------------------------------------------[/font] [font=comic sans ms,cursive]با تشکر فراوان از حاج رضوان به خاطر پست فوق العادشون. اگه از نیروهای حزب الله یا ارتش هم همچین فیلم های سریالی دارید لطفا دریغ نکنید.[/font]
  2. [quote name='worior' timestamp='1387352594' post='354225'] جایی میخوندم که دمای بیش از 175 درجه به پنل های خورشیدی آسیب وارد میکنه ، بنابراین فرضیه ، قادر خواهیم بود با ایجاد دماهای بالای 200 درجه روی پنلهای خورشیدی ماهواره ها اونها رو از کار بندازیم ، ... [/quote] [size=4][font=comic sans ms,cursive]فکر کنم در خارج از جو زمین دما تا 100C هم برسه. این نکته هم هست که این بیم لیزر باید در گستره زیادی بتابه (تقریبا اندازه پنل) و احتمالا نوع پنل هم با پنل هایی که به طور معمول رو زمین استفاده میشه فرق داره . در مورد مختل کردن سنسور ها هم فکر نکنم به همین سادگی باشه. محافظ هایی هستند که فقط طول موج های خاصی رو از خودشون عبور میدن برای مثال همین عینک های فتوکرومیک هم همین خاصیت رو دارن. این نکته رو هم باید توجه کنیم بخش خیلی کوچیکی از ماهواره رو سنسور تشکلیل میده یعنی یا باید از بیم به اندازه کل ماهواره استفاده کنیم یا دقیق سنسور رو هدف بگیریم.[/font][/size]
  3. [font=tahoma,geneva,sans-serif]کسی از دوستان هست که توضیح بده چرا موشک اینقدر دور خودش میچرخه؟ چقدر طول کشید که به هدف بخوره.[/font]
  4. [font=tahoma,geneva,sans-serif]این لینکی که قرار دادید کامله یا جاهایی رو سانسور کردید؟[/font]
  5. خیلی جالب بود .خیلی آدمو یاد TU-95 میندازه . فقط قرار گیری مخزن سوخت اونم با دوتا میله به این نازکی خطرناک نیست. هر چی که نگاه میکنم فکر میکنم که الانه که بیفته . توی ویکی پدیا ماکزیمم سرعت رو 500KM/H نوشته بود. موتورش هم RKBM/Koliesov VD-7MD از نوع توربوجت هستش با تراست 105.45KN برای هر موتور . تا 50 تن بار هم میتونه حمل کنه.
  6. [quote] [right]توپ‌های لیزری با یک حرکت بسیار ساده مردمی هم قابل انحراف هستند[/right] [/quote] [font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4]نکته جاب اینجاست که عده ای از جمله کاربرای همین فروم طوری به نقل قول های افرادی مثل این بابا استناد میکنن که انگار حرف هاشون وحی منزله . نمونش رو هم داریم میبینیم. واقعا چه تکنولوژیه این حرکت های ساده مردمی!!![/size][/font]
  7. کسی از دوستان میدونه که عربستان و امارات و کشور های همسایه برنامه ای برای خرید F-35 دارند یا نه؟
  8. نوع و در صد متریال استفاده شده در جنگنده F-22 : کامپوزیت:[size=4]35%[/size] تیتانیوم: [size=4]33%[/size] [size=4]آلومینیوم: [/size][size=4]11%[/size] [size=4]فولاد: [/size][size=4]5%[/size] [size=4]Others: [/size][size=4]16%[/size]
  9. [quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4][right]مواد استفاده شده در قسمت های مختلف جنگنده رافال:[/right][/size][/font][/color] [/quote] این عکس زیاد مناسب نیست در مورد اینکه این مواد توی کدوم قسمت هواپیما استفاده شده هیچ اشاره ای نشده. البته فکر کنم منظور این عکس فقط بدنه هواپیما بوده.
  10. با سپاس از تمام دوستانی که نظر دادن. [quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]شما فقط داری یک جنبه از نیاز رو نگاه میکنی احیانا میخواید به جای المینیوم از سرامیک ها توی بدنه هواپیما استفاده بشه ؟؟؟[/right][/font][/color] [color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]سرامیک تو این سالها خیلی پیشرفت کرده ولی تحقیقی کنید ببینید چند درصد مواد صنعتی رو فلزات تشکیل میدن ؟؟[/right][/font][/color] [color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]این الیاژهایی که اینجا مطرح شد نهایتا با مواد کامپوزیتی پایه فلز قابلیت جایگزینی داشته یاشند ، اون هم نه در همه موارد و دوما ذکر مصیبتی که شما میکنی برای ابر الیاژهاست[/right][/font][/color] [/quote] فکر کنم منظورم رو نفهمیدید. منظورم این بود که ساختن این آلیاژها پایه صنعت هوافضا محسوب میشه و چیزی نیست که فقط ایران یا چند کشور ابرقدرت بهش دست پیدا کرده باشن. در مورد استفاده از اون سرامیک ها هم بگم تکنولوژی اینها جدیده و در حال حاضر توی قسمت های حساس موتور که تحت دمای زیاد و خزش قرار میگیره استفاده میشه. و اصلا قرار نیست توی بدنه ازشون استفاده بشه. موارد دیگه ای هم که دوستان اشاره کردن درست بود ولی حرفاشون بیشتر به مباحث فکری و عقیدتی برمیگرده که با بحث کردن توی یه تاپیک نظر هیج کدوم از طرفین عوض نمیشه. در کل فکر کنم واسه دوستان سایت جالب باشه که چیزی پیدا شده که فقط با یک سوم وزن کارهای ماده قبلی رو بسیار بهتر انجام میده. اگه دوستان علاقه دارن میتونم در این رابطه بیشتر توضیح بدم.
  11. نمیخوام ناامیدتون کنم ولی ساختن این آلیاژها دستاورد زیاد مهمی محسوب نمیشه (فکر کنم تولیدشون برای کشورهای رقیب به 30 سال قبل میرسه) در حال حاظر هم عمده تلاش های شرکت های تولید کننده توربین گازی مثل جنرال الکتریک و زیمنس مربوط به تیغه های سرامیکی از نوع (CMC(ceramic matrix composites و پوشش های سرامیکی معطوف شده که برتری های فاحشی نسبت به سوپرآلیاژ ها دارن.مثل Si3N4. [right][background=rgb(251, 251, 251)]به برخی از خواص آنها می پردازیم:[/background][/right] [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]1- چگالی پایین (3.2 گرم بر سانتی متر مکعب) در مقایسه با ابرآلیاژها که دارای چگالی نسبتاً بالایی هستند (تقریباً 8 )[/background][/font][/color][/size][/right] [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]2- سختی بالا (1800kgf/mm) در مقایسه با فولادهای زنگ نزن ( 800kgf/mm)[/background][/font][/color][/size][/right] [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][background=rgb(251, 251, 251)]3- استحکام ترمومکانیکی بالا برای تمام انواع Si3N4 که تنها در دمای بیش از 1200 درجه افت استحکام دارد.[/background][/font][/color][/size][/right] [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3][background=rgb(251, 251, 251)]الان چیزی که در جهان در مورد متریال مورد استفاده در هوافضا مطرحه تکنولوژی همچین سرامیک هایی و مواد پایه کربنی هستش . فقط محض اطلاع گفتم اگر اطلاعات بیشتر هم خواستید پاسخگو هستم.[/background][/size][/font][/color][/right]