mo313

Members
  • تعداد محتوا

    448
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط mo313


  1. پس ارتباطات خودشون چی میشه ؟

     احتمالا یک یا چند تا اسپکتروم رو به صصورت رندوم باز میذارن برای خودشون.

    راه های دیگه ای هم هست، اگر خودشون پترن ها روبدونن می تونن در شرایط خاص ندیده بگیرن نویز ها رو

    • Upvote 5

  2. شلیک تاو اینقدر ها هم ساده نیست، فقط یک مورد رو در نظر بگیری: وزن بالای قبضه و حملشه به یکموقعیت دقیق و فرار بعد از شلیک خودش کلی معادله میار پای قضیه. حالا اگر تانکها گردش داشته باشن در سنگر ها و تاکتیک های احتراز به کار ببرن که کار خیلی پیچیده میشه.

    تقریبا در تمام ویدئو های شلیک تاو دقت کنید، یک تیم فرماندهی و یک تیم شناسایی پشت بیسیم هست، پروتوکل استاندارد هست، مثل اون تست های کالیبریشن که نشون میدن توی ویدئو ها.

    این پروتکل های بگار گیری و آموزش ها (در نتیجه یک تفکر جامع دفاعی) هست که باعث میشه یک سلاح ساده مثل تاو یا کنکورس اینقدر تاثیر بذاره روی صحنه نبرد و در مقابل اون ارتش عظیم اسد، ............. ، سپاه و حزب الله در ساده ترین عملیات ها فشل بشند. اینها مهمه از خود سلاح ها مهم ر هست.

     

    من اینجا یک زمانی گفتم کرا پاد فقط علامت گذاری نیست میتونه نقطه رها سازی مهمات بده. همین انتحاری های سایت که با خوشگل تر از خودشون دیزی می زنن فحاشی کردند مثل همیشه. ببینید امروز روسها دارند دقیقا همین کار رو می کنن که به سازه جنگنده هاشون فشار نیاد. 

    ما، خنگیم، هوشمون نمیرسه به این چیزها.

    باید این رو قبول کنیم چون اولین گام در اصلاح یک ایراد پذیرفتن این هست که اون ایراد وجود داره.

    ما احمقیم، این شعارهای عقیدتی پوچ و توخالی که بهب بمباران زن و بچه مردم و قاچاقچی مواد فرستادن سوریه ختم میشه احمقمون کرده. باید تلاش کنیم نباشیم.

    • Upvote 12
    • Downvote 13

  3. نوپ،

    اگر محورمقاومت ذره ای از هوش داعش رو در تحلیل دنیای اطرافش داشت و مهر تعصب بر چشم و گوشش نخورده بود وضعیتش اینقدر تاسف بار نبود

    نکته پست این بود که این سیستم جهت مقابله با معارضین مستقر شده نه ترکیه یا ناتو (هیچ کاری در برابر یه GBU-39 ازش ساخته نیست). این مهمه کمتر کسی این فکر رو برای استفاده از جمر ها علیه شورش داره. خود عربستانی ها همین امروز شروع کنند در جیزان از جمر ها استفاده کنند، 80 درصد حملات حوثی ها ذاتا شروع نمیشه.

    خود نیروی زمینی امریکا حتی در استفاده صحیح از این کانسپت مشکل داره.

    اگر سعی کنید ضریب هوشیتون رو بالاتر ببرید از این سورپرایز ها این روزها در سوریه کم نیست.

    • Upvote 9
    • Downvote 14

  4. احتمالا اخیرا پوتین، کلیسای ارتدکس، و ودکا هم به مقدساتی که در نظام مقدس نمیشه بهشون توهین کرد افزوده شده، ولی عجالتا یه آفتابه آب برسونید دست روسها اولین فراگفوتشون خورد:

    https://www.youtube.com/watch?t=62&v=ndpq0VhQqHs
    • Upvote 5
    • Downvote 28

  5. حداقل بخشی از نوازش های ما از الطاف آمامزاده جومونگ بوده (این اولین قرار داد ازا این دست نبوده، اصل مرجع اون موشک ها کجا بوده جای بحثه):

    kocx8po2ynkto8xbco60.png

     

     

    به من یاد آوری کنید: با مدیریت بزدل و توتالیتور میلیتاری که رسما و علنا اخبار رو به نفع گفته ها و دیدگاه های خودش (و نه حتی حکومت حقیر بشار) سانسور می کنه، چرا ما باید اطلاعات از این دست در میلیتاری منتششر کنیم؟ که یک روز چهرا تا بچه هات هد از سر اختلالات بلوغشون بزنن حذفش کنن؟

    • Upvote 1
    • Downvote 9

  6. خوب آدم به خوب خوب میگه، به بد بد میگه و به زشت زشت. چیز عجیبی نیست.

    منهای اینکه نظر یک نفر در مورد استفاده عراق از زرادخانش چیه، چند تا فکت قابل ملاحضست.

    عراق هرگز سمت توچکا یا اسکاد-دی که نمونه های دقیق بودند و برای بازارهایی مثل عراق توسعه یافته بودند نرفت، همین کافیه که نشون بده موشک های بالستیک برای عراق سلاح استراتژیک نبودند، سلاح روانی بودند.

    دوم اینکه ما فقط از عراق موشک نخوردیم، امارتی که امروز مجهز به موشک های اسکندر-ام هست هم بندرعباس ما رو همون زمان با اسکاد هاش نواخت که البته مثل همیشه ماست مالی شد و قضیه به عراق برگشت، کما اینکه نوازش های ما ماست مالی شد.

    این همون زمانی بود که رفیق رفیق دوست به گفته خودش از امارات RBS-70 می آورد مملکت ;)

    • Upvote 5
    • Downvote 2

  7. اینکه روی بنی اسرائیل رو سفید کردید، یعنی اینکه "دیگه این رو بهتون دادیم خداتون رو هم شکر کنید صداتون در نیاد دیگه ..."

    این یعنی فاشیست بودن. آدم می خواد جواب بده که شما هم روی هیتلر رو سفید کردید. اما بعد یادش می افته هر چند تو قسمت کوره آدم سوزیش رزومه قابل قبولی دارید، اما حداقل اون عرضه ساختن یک نیروی نظامی درست حسابی رو داشت. تنها چیزی که شما تونستید درست کنید گوشت به تن کسایی بوده که تو عکسهای جنگ پوست و استخونن!

    • Upvote 12
    • Downvote 18

  8. کاملا احمقانه نیست؟

    سلاح انفرادی یک دهم آموزش شخصی و پتیبانی آتش روی نبرد تاثیر نداره، حتی یک دهم توزیع سلاح مناسب هم تاثیر نداره. توزیع سلاح مناسب یعنی مطمئن باشی هر گروهانت حتما یک نفر مسلح به نارنجک انداز 40 میلیمتری داره و می دونه چجوری باید مثلا تو زمایای بالای 45 ازش استفاده کنه.

    بعد اگر به فکر توزیع اسلحه جدید هم باشی اصلا سلاح هایی مثل تک تیر انداز ها، پرتابه های HE و تاخیری برای آر پی جی 7 واقعا می تونن نبرد شهری رو متحول کنن با یک دهم هزینه وحشتناک تعویض سلاح سازمانی.

    شما اینجا تفکر فرماندهان سپاه رو می تونید ببینید که از اندکی آموزش و سواد نظامی تهی هست. چون توی جنگ از سلاح فقط کلاشش رو دیدن و پریدن جلو الان هم فکر می کنند عوض کردن کلاش چیزی رو قراره تو صحنه نبرد عوض بکنه در صورتی که سلاح های انفرادی متنوع و کم تعداد آموزش، پشتیبانی و اقتصاد تولید سلاح رو تحت تاثیر قرار میده و در صورت بروز درگیری همین نیروهای پیاده که تنها دارایی نیروی نظامی مملکت هستند رو هم فلج می کنه.

    • Upvote 18
    • Downvote 19

  9. گردان سلاخی نظریه های آخر الزمانی و مهدویتی در مورد انقلاب سوریه،

    مشتمل بر حداقل 12 فروند سوخو 25، حماقت ها تمامی نداره. 

    اینش جالبه که معارضین هم دارن FN-6 تحویل می گیرن باز،‌سوریه قراره سوخو بباره :))

     

    nuud75t9790o3teo9oh7.png

    • Upvote 8
    • Downvote 14

  10. اگر هم فکر می کنند که خود سوری ها ، پرنده های باقی مانده را پشتیبانی می کنند ( بعنوان مثال سرپا نگه داشتن ناوگان فنسرها ) ، که بطور مسلم در اشتباه کامل هستند .

     

    1. دنیای خودمون رو با فکت ها بشناسیم:

    wchu53f96jizmcntm8tb.jpg

     

    سوری ها بیشتر از ما اگر روی پرنده هاشون کار نکرده باشند کمتر کار نکردند، حداقل ما رادار جنگنده ای رو تعویض نکردیم تا امروز اما سوری ها این کارها رو کردند

     

    2. کی می گه ما توانایی تعمیر و نگهداری یا ارتقای پرنده های خودمون رو داریم؟

    شما یک آیپد بذارید توی اف-5 صد برابر سیستم ناوبریش می تونه بهتون کمک کنه، با چند خط کد ساده حتی میتونه اتومات بمب رها کنه براتون،‌ اما اگر ما توانایی انجام این کار رو داشتیم ناوگانمون در این وضعیت امروز نبود، ارتقا با گل بازی هایی که بچه ها در ساحل انجام میدند فرق داره، مهمترین فرقش هم اینه که ارتقای یک نیرو (نه یک جنگنده منزوی) سیستماتیک و هدفمنده، یه اف-4 رو توی چلغوز آباد روش چهارتا LCD نصب نمی کنن و تمام، یک نیرو رو به یک توانی می رسونند.

    مثل همین قضیه در تعمیر و نگهداری هست، وقتی شما برای تعمیر نگهداری یک جنگنده وابسته به قطعه قاچاق هستی (چون ساختش هیچ رقمه صرف نمی کنه) و بعد از همون وابستگی تعمیر و نگهداری اون جنگنده برات 2-3 برابر شرایط استاندارد هزینه و زمان می بره و هنوز سازت محدودیت مانور داره،‌اینها ارتقا یا تعمیر نگه داری نیست، گل بازیه برای اینکه سر خودشون رو مشغول کنند.

     

    برمیل، برکان، اینها کار یک پست نیست بحثشون،‌اینها فشل شدن یک نیرو رو نشون میده وقتی می بینه خروجیش یکسانه می خواد هزینه ورودیش رو پائین بیاره  که در یک نبرد طولانی مدت خرد نشه، نیروی هوایی سوریه پادهای Su-24M تحویل گرفته، از لحاظ اطلاعاتی با بهترین تجهیزات جاسوسی ایرانی و روسی پشتیبانی میشه، وشده این!

    تکلیف نهاجا به جنگ نرسیده معلومه.

    • Upvote 16
    • Downvote 18

  11. روتین های تعمیر و نگه داری و فهم بیشتر از سلاح در درست اینجا دیگه قرار نیست دردی دوا کنه.

    واقعیت اینه که فقط ناوگان فالکروم بشار با هاد های مناسبشون و بی8 برای بقا در یک جنگ فرسایشی شانسشون دهها برابر فانتوم های فرسوده و غیر دقیق ماست، نهاجا چی داره در مقابل؟

    خود کفایی؟ کدوم سلاح نهاجا اینقدر تولید شده که ما دو بار تمرین روتینش رو در رزمایش ها دیده باشیم؟

    وحتی اگر تولید شده باشه، شانس نیروی هوایی بشار با خا29 هایی که سالهاست قابلیت عملیاتیشون ثابت شده به مراتب بیشتر از ما با موشکهای ستار هست که معلوم نیست قراره تو هوا بترکه یا روی زمین. چند نفر و تو چند تا سناریو آموزشش رو دیدن. اینها بخشی از اون آموزشه، بخشی از سیستم فکری یک نیرو که آفت زده امروز. بعد چرا فکر می کنید خلبانهای بشار آموزش کمتری دارند، چند بار فقط با مانور از منپد فرار کردند؟ چند تا هواپیمای آسیب دیده نشوندند؟ 4 ساله حداقل پرنده هاشون با این شدت دارند می پرن، فکر می کنید نهاجا توان شش ماه عملیات به این حجم رو داره واقعا؟

     

    هر موردی می خواید در نیروی هواییمون نام ببرید، بهترش سال 2011 در سوریه موجود بود! 

    • Upvote 11
    • Downvote 20

  12. یک نکته پهن:

    هر جوری حساب کنیم نیروی هوایی سوریه به مراتب پیشرفته تر و مجهز تر از نیروی هوایی خودمونه!

    بعد اگر اون نیرو رسید به بشکه پرت کردن، بیابید سر انجام این ریالیتی شوو رو که اسمش رو گذاشتن نیروی رزمی.

    • Upvote 9
    • Downvote 32

  13. همونطور که "میشه" راکت های زلزال و نازعات رو از پرتابگر های چهارتایی شلیک کرد، همونطور که میشد ذوالچناح رو به کانتینر مجهز کرد

    همونطور که اگر خیلی چیزها میشد وضعیت مملکت و نیروهای مسلحش این نبود، ولی نشد که!

    • Upvote 6
    • Downvote 11

  14. به نظرتون میشه با سبک سازی بدنه , حذف سرجنگی و حتی استفاده از سوخت بهتر برد راکت فجر 5 رو افزایش داد و با تعبیه یک سیستم هدایتی ساده و ترجیحا با بالکهای جمع شونده (مثل موشک تاو برای قرار گیری در تیوب های راکت انداز) مسیر پروازی فاتح 110 رو شبیه سازی کرد و در واقع با اینکار یک دیکوی برای فریب سیستم های ضد موشک تولید کرد تا همزمان با لانچ موشک های اصلی این راکت ها شلیک بشن و پدافند ضد بالستیک دشمن رو اشباع کنن؟

    حتی میشه سطح مقطع راداری رو  با یه سری تغییرات در بدنه افزایش داد.

     

    البته پیش از این راکت فجر 5 با الگوبرداری از موشک فاتح هدایت پذیر شده:

    thumb_4~2.jpgthumb_5~2.jpgthumb_snapshot_1.jpgthumb_Fajr-5_missile.jpg

     

    thumb_fadjre-5_-_Copy.jpg

     

    و این بود یکی از احمقانه ترین کارهایی که در سپاه شده در این سالها،

    راکتی هدایت پذیری که نشه اون رو از پرتاببگر های چند لوله ای شلیک کرد چه فرقی با فاتح110 داره؟

    در مقایسه کار ذیرکانه اسرائیلی ها رو داشته باشید که باله های هدایت رو گذاشتند روی نوک موشک و کالیبرش رو حفظ کردند!

    yxfo0tdm7gz9snsmda94.jpg

     

    9st5lke6jo7f410znexa.jpg

     

    در مورد توان موشکی ما خیلی از ای نکات هست، مثلا یک بار دقت کنید ما موشکی که تا لانچ توی کانتینر باشه یا حتی مثل اسکندر یه جعبه اطرافش باشه تا لانچ نداری. خیلی قشگه این. و قراره دهن مبارک تعمیر نگه داری و اتکای عملیاتی رو سرویس کنه. وقتی به زور 5 دیقه گپ بین CAP های عربستانی گیر آوردند و از 10 تا موشکشون 5 تاش Fail شد قیافه هاشون دیدن داره آقایونی که پول اینها میذارند این روزها بنر چاپ می کنند و اس ام اس توافق فولان می زنند (منهای خرج های گنده دیگه از این دست).

    حالا هی مشت و مال بدید این موشکی رو!

    • Upvote 6
    • Downvote 16

  15. 1- بعد از این همه بی اخلاقی، شما در جایگاهی نیستید که از ادب حرف بزنید، این یه رفلکشن تازه اصلاح شده از خودتونه، اگر وسیله رو تا انیجا فدای هدف کردید، الان هم سرتون رو باندازید پائین دنبال تحقق هدفتون باشید مظلوم نمائی نکنید.

     

    2- بله، فهم من شما و هر کس دیگه ای از فهم فرمانده نیروی هوایی بیشتره، چون فهم فرمانده نیروی هوایی تابعی از تهدید فلانی و بهمانی و پولیه که فلان نماینده مجلس دست به دست می گنه برای فشار آوردن و سفته گرفتن از مافیای روس که تو کشور بیداد می کنه، ما من و شما این فشار رو نداریم. این یه مورده. مثلا درایت ما هم از فرمانده نیروی هوایی بیشتره، چون ما خطر عزل شدن رو نداریم و سیاست بازی های درون نیرو تهدیدمون نمی کنه، مثلا هیچکدوم از ما نمی اومدیم جلوی دوربین مستقیم مصاحبه کنیم سقوط عدنان رو تکذیب کنیم،‌ولی شاه صفی کرد.

    ما بیشتر از فرماندهان نظامی ایران می فهمیم!

     

    3- بترسید از این "شنیدن ها و حرف های در گوشی در نهاجا،‌آخر این حرفها چرندیات بابکه،‌این حرفهای درگوشی یک تاکتیکه از سمت برادران خیلی مسئول برای از بین بردن اعتبارتون و موقت ساکت کردنتون، از یک گوش بگیرید از اونیکی بدید بیرون.

    • Upvote 10
    • Downvote 25

  16. برد فری اف-5 هم از اف-4 بیشتره،

    اما دوتا مارک 82 ببندی زیر بالش این برد نصف میشه، اینها مهمه.

     

    ولی خوب تا وقتی زور و پوتین و پول سپاه و رابطه آدم هایی مثل مدیران میلیتاری رو میاره سر کار که نمیشه در مورد این چیزها بحث کرد و به مملکت منفعت رسوند.

    حکایتمون میشه حکایت تکراری این چند وقت تو سوریه و عراق، اول به به چه چه و مالیدن و خفه کردن هر صدایی که صداش با حضرات یکی نباشه، بعد سراسیمه و ذلت بار سعی در ماست مالی شکست های سنیگن و خفت بار کردن.

    to be continued

     

     

    اون تصویر هم رفرنس صفحات کارتزین نرم افزار کتیاست ذوق زده نشید،

    • Upvote 7
    • Downvote 26

  17. محسن جان:

    میگ 29 یک بالذات یک جنگنده کوتاه برد دفاع هواییه،‌این یعنی توانایی های مناسب برای نفوذ، مثل پرواز دقیق و طولانی مدت و موثر در ارتفاع پائین، رو نداره، از طرفی برای حمل تسلیحات کم حجم هوا به هوا طراحی شده که این باعث میشه استفاده از تسلیحات سنگین و پر حجم هوا به زمین کرارایی آیرودینامیکیش، به طور خواص بردش رو به شدت کاهش بده، از طرفی کوچیک بودن این جنگنده باعث میشه کمترین انعطافی برای تبدیل شدن به پلت فورم های عملیات ویژه مثل پرنده جنگ الکترونیک یا مفاهیم جدید تر Awarness Platform یا چنین چیزهایی رو نداشته باشه، منهای مشکل توان تولیدی، جایگاههای مناسبی هم نداره برای این کار، جایگاههای زیر بالش ماسکینگ خیلی بالایی دارند، جایگاههای زیر ناسل ها به دلیل نزدیکی به ارابه های فرود به شدت کمپکت و جمع و جور هستند یه می مونه جایگاه کانال که اون هم نیاز مند یک پایه دراز و خیلی پر درگ هست. از اون طرف به دلیل طراحی دو موتوره، یا دو موتور نسبتا کوچک و چندین سیستم موازی، و اصل بر بقا، تعمیر نگهداری این جنگنده مصیبته که خودش این مساله بقای میگ 29 روی صحنه نبردو توانایی های ضد شورشش رو کاهش میده به شدت.

     

    میگ 29 فقط برای یک هدف استراتژیک خوبه: دفاع در برابر حمله هوایی ائتلاف و اسرائیل، این جنگنده نمی تونه از جنگنده های ما بر فراز عراق حمایت بکنه،‌ نمی تونه در صورت نیاز اقتدارمون رو در یمن و هر نقطه دیگه خاور میانه که لازم شد اعمال بکنه و ابدا جنگنده مناسبی برای نقش ضد شورش نیست.

     

     

    اما در مورد روسها:

    هر چند سیستم مدیریت نبردشون در اوکراین خیلی عالی بود، اما خیلی ها منتظر فروپاشی تسلیحاتی روسیه هستند، چن خیلی کارهای بی منطقی داره می کنه، یکیش همین خرید ها و تولید ها

    روسیه یک نسل جید زرهی تولید می کنه، کاموف52 سفارش میده و ... در حالی که همین الان در جنوب غربش داره با BTR-80 افغانستان با شورشیان اسلامگرا می جنگه، یک پلتفورم قابل اعتماد دور ایستا نداره که فردا اوکراین اتفاقی افتاد بتونه دخالت بکنه و ... . تصمیمات روسیه معیار خوبی برای عقل مدیریتی نیستند. ابدا.

    • Upvote 15
    • Downvote 2

  18. از اونجایی که به همت مدیران همیشه در صحنه و انتحاری میلیتاری معلوم نیست بحث میگ 29 کجا رفت،‌

    خط تولید میکویان برای یک خریدار فلک زده خاک بر سر نا معلوم به شدت فعال هست و داره مونتاژ می کنه:

    wo96_cnddsqrusaawv50.jpg

     

     

     

     

     

    -

    لزومی نداره با این ادبیات خودت رو سبک سر و بی ادب جلوه بدی . از آدم تحصیل کرده ای مثل تو انتظار بیشتری میره ..

    worior

    • Upvote 11
    • Downvote 7