azimikia

VIP
  • تعداد محتوا

    94
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    2

پست ها ارسال شده توسط azimikia


  1. اینو بی زحمت خیلی سریع یکی از دوستان زحمتشو بکشه . چیز خاصیه !

     

    http://globaluv.net/category/air/

    http://en.wikipedia.org/wiki/AirStrato                  ///   رزرو شد برای جناب hamidz65

    .........................................................................................................

     

     

    بعد ازون هزا ر تای بالا و این یکی که خیلی خاصه !  یه نفر خیر اموات و گذشتگانش زحمت این دوتا پههاد رو هم که توی این تاپیک معرفی کردم بکشه . 

     این مطلب به زبان فارسی در مورد orbiter هست ولی نیاز به مطلب مفصل تری داره .

     

     

    ///  رزرو شد برای جناب EisaRezaZare

    ............................................................................

     

    جناب کیا احیانا با آقای تارخ جنگاوران ارتباط ندارید ازشون دعوت کنیم برای همکاری  ؟

    ضمنا برادر جان ، این مطلب رو از مطالب میلیتاری برداشته بودند . توی تاپیک تحولات سوریه هست ...

    با سلام به شما دوست عزیز / متاسفانه با ایشون ارتباط ندارم . راجع به مطلب هم مشکلی نیست و مطالب زیاد است و یکی دیگه پیدا می کنم . البته انشالله بعد از سال جدید / مشغله کاری این ایام وقتی برای فعالیت نگذاشته / یا علی مدد 

    • Upvote 1

  2. با سلام خدمت دوستان هیئت تحریریه انجمن میلیتاری / اولا از اعتماد دوستان مدیر تشکر می کنم و ثانیا قدردان زحمات عیسی رضای عزیز هستم . اولین پست خودم رو به لینک زیراختصاص میدم و انشالله تا تاریخ 5 فروردین سال جدید با ترجمه و تصحیح نوشتارو در صورت امکان تکمیل این مطلب، تاپیک رو منتشرمی کنم . دوستان اگر پیشنهاد و یا نکته ای رو لازم می بینند خوشحال میشم به بنده اعلام کنند . با تشکر// یا علی مدد 

     

     

    https://medium.com/war-is-boring/syrian-helicopters-spotted-with-iranian-upgrades-e68cc3adc997

    • Upvote 2

  3. با تشکر از بانو شقایق بابت ارسال این مطلب ..... البته رنگ قرمز پرچم نازی دارای علت دیگری هم بوده که شخصی کلاهدوز به نام آندریاس باریدل ، حامل پرچم نازی ها در زمان کودتای مونیخ بوده و در آن کودتا گلوله ای به وی اصابت می کند و پرچم نازی با خونش خیس می شود که این واقعه به بلوت فان مشهوره ...... البته دوستان می تونن کل این حادثه رو در لینک زیر که توسط بنده ترجمه شده بخونن .... یا علی مدد

    http://www.reich-history.com/?p=994

    • Upvote 5


  4. سلام و تشکر



    احتمالا یک اشتباهی در ترجمه رخ داده ؛ نرخ آتش در نسخه جدید به 2.5 گلوله در دقیقه و تعداد مهمات قابل حمل هم به 8 عدد افزایش پیدا کرده


    BTM-4 یک خودرو واحد مهندسی برای حفر خندق یا کانال هستش که روی شاسی Pion ها ساخته شده ...





    وزن این توپ خودکششی 46 تن هستش ، ظرفیت حمل هواپیماهای هرکولس C-130 و A-400 به ترتیب حدودا 20 تن و 38 تن هستش ! حمل و نقل هوایی تقریبا غیر ممکن هستش ...

    btm4_001.jpg
    btm4_5.jpg



    با تشکر از حسن توجه شما / منظور از 2.5 در دقیقه در مجموع به این صورت می باشد که 25 شلیک در 10 دقیقه .... راجع به نوع BTM هم با شما موافقم و از این بابت پوزش می طلبم .


    • Upvote 1

  5. خودکششی "2S7 Pion" و یا "Malka" در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد . خودکششی"2S7 Pion " طرحی از بخش دفاعی این کشور به نام "GRAU" به حساب می آمد .این خودکششی برای اولین بار در سال 1975 در ارتش شوروی رونمایی شد و به مانند "2S4 Tyulpan " توسط ناتو "M- 1975" نامگذاری شد . طراحی این خودکششی بر روی شاسی تانک "T- 80" پیاده شده و دارای توپ 203 میلی متری در قسمت عقب بدنه می باشد.



    13875642102850_1024px-Armata_samobiezna_




    بین 5 تا 6 دقیقه طول می کشد تا 7 خدمه ی به خودکششی شروع به شلیک کنند و بین 3 تا 5 دقیقه نیز طول می کشد تا از حالت شلیک خارج شوند . این خودکششی توان حمل 4 پرتابه 203 میلی متری را برای استفاده فوری و لحظه ای دارد و حتی قادر به شلیک مهمات هسته ای البته با کالیبر یکسان است. پرتابه ی این سلاح، دارای برد 37500 متر می باشد که این برد با استفاده از سیستم "RAP" (سیستم کمک پرتابه ی راکتی) به 55500 متر نیز توان افزایش دارد . خودکششی "2S7 Pion" نیز از قدرتمند ترین های توپخانه ای معمولی از زمان ورودش به خدمت در سال 1983 بوده است. یکی از ویژگی های جالب "2S7 Pion" سیستم اعلان آتش است . از آنجا که این خودکششی در هنگام انفجار و شلیک آن چنان قدرتمند عمل می کند که به لحاظ فیزیکی می تواند باعث ناتوان ساختن یک سرباز آماده شده و یا خدمه ی خود را که در نزدیکی آن قرار دارند به سختی مجروح کند. از همین رو خودکششی "2S7 Pion " با سیستم اعلان آتش (زنگ شلیک) مجموعه ای از زنگ های هشدار دهنده کوتاه را در حدود 5 ثانیه قبل از شلیک به صدا در می آورد .




    13875642129831_1024px-2S7_Pion.jpg



    انواع مختلفی از این خودکششی



    2S7M Mialka : نوع بهبود یافته از این خودکششی که در سال 1983 وارد خدمت شد که سیستم های کنترل آتش آن بهبود یافته اند و نرخ آتش را به 2.5 دور در دقیقه(25 شلیک در 10 دقیقه) و حتی با مهمات مخصوص امکان افزایش شلیک به 8 پرتاب در دقیقه وجود دارد.



    BTM-4 : نوع حفر کننده ی خندق و کانال این خودکششی



    اپراتورها



    #آمار منتشر شده تخمین زده می شود که بیش از 1000 دستگاه از این توپ خودکششی ساخته شده است.



    آذربایجان : 12 دستگاه (در سال 2008تعداد 3 دستگاه خریداری کرده و 9 دستگاه دیگر نیز در سال 2009 )



    بلاروس : 36 دستگاه



    گرجستان : تعداد نامشخص



    روسیه : 37 دستگاه



    اسلواکی: تعداد نامشخص



    اوکراین : 99 دستگاه



    ازبکستان : 48 دستگاه



    چکسلواکی:تعداد نامشخص + بازنشسته در سال 1990



    لهستان : تعداد نامشخص + بازنشسته در سال 2006



    مشخصات و توانمندی ها



    نوع : توپخانه خودکششی



    سازنده: اتحاد جماهیر شوروی



    سرویس دهی: از سال 1976 تا کنون



    تاریخ تولید:از سال 1975 تا سال 1990



    وزن: 46.5 تن



    طول: 10.5 متر



    عرض: 3.38 متر



    ارتفاع: 3 متر



    خدمه: 7 نفر



    1 * پرتابه 203 میلی متری 2A44



    ضخامت زره :حداکثر 10 میلی متر



    موتور: V-46-I V12 توربوشارژ دیزلی دارای قدرت 840 اسب بخار



    برد: در جاده 650 کیلومتر (400 مایل)



    سرعت: 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت)


    • Upvote 13

  6. [quote name='Arann' timestamp='1387254598' post='353926']
    اون لانچری که به سطح آب میاد قابل بازیابی هست یا نه؟
    [/quote]

    با سلام ..... اگر درست متوجه شده باشم منظور شما رو ، این لانچر بر روی زیر دریایی نصب شده است و می توان از آن به دفعات مختلف استفاده کرد .....یا علی مدد
    • Upvote 1

  7. [center]
    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/1371091414_12390-013.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/normal_1371091414_12390-013.jpg[/IMG][/url][/center]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]ناوچه ی چند منظوره ی "FREMM" (در فرانسوی "Frégate" و در ایتالیایی "Fregata" ) در کلاس ناوچه های "DCNS" و "Armaris" و "Fincantieri" برای نیروهای دریایی فرانسه و ایتالیا طراحی شده است. این ناوچه در کلاس جدیدی و در تاریخ نوامبر 2012 توسط نیروی دریایی فرانسه راه اندازی شد. از این کلاس در فرانسه با نام "Aquitaine" یاد شده و در ایتالیا به نام کلاس "Bergamini" شناخته شده است. در حال حاضر ایتالیا قصد خرید دو نسخه از این ناوچه با اهداف دفاعی/ هجومی و گونه ی ضد زیردریایی را دارد و کشور فرانسه امیدوار به خرید نوع دارای قابلیت دفاع هوایی می باشد .ضمنا در سال 2008، کشور مراکش نیز سفارش خرید نوع ضد زیردریایی ازاین ناوچه ی پیشرفته را به شرکت سازنده داده است .[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [center]

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/1354819709_397014_original-004.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/normal_1354819709_397014_original-004.jpg[/IMG][/url][/center]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]سابقه و هدف [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]



    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در اصل سه نوع اصلی از ناوچه ی "FREMM" توسط شرکت سازنده برای ساخت پیشنهاد شد. نوع ضد زیردریایی "ASW"و نوع دفاعی/ هجومی "GP" و نوع مناسب برای حمله ی زمینی "AVT" که به جای کلاس های موجود در ناوچه های نیروی دریایی فرانسه و ایتالیا ساخته و جایگزین شود،و این طرح موفق به جلب نظر ارتش هر دو کشور شد . در مجموع قرار بود 27 فروند از ناوچه ی "FREMM" ساخته شود که 17 فروند برای فرانسه و 10فروند نیز برای ایتالیا باشد و بعد ها این طرح قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را نیز داشته باشد اما با کاهش بودجه و مشکلات مالی این کشورها در پی بحران اقتصادی این تعداد از سفارشات کاهش قابل توجهی پیدا کرد که حتی ادامه ی تولید نوع مناسب برای حمله ی زمینی "AVT" این ناوچه ،لغو شد.[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [center]

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/1354819769_398079_original-009.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/normal_1354819769_398079_original-009.jpg[/IMG][/url][/center]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در این بین یک نوع ضد اهداف هوایی ناوچه ی "FREMM" توسط "DCNS" و در پی نیازهای فرانسه برای این نوع از ناوچه ها به نام "FREgates" نیز از سوی سازنده ارائه شد. این مورد نیز با توجه به هزینه ی تولید فوق العاده زیاد هر فروند از این نوع ناوچه ، مانند نوع دیگر آن کنسل شد ، اما این تصمیم هنوز هم عملی نشده است زیرا نیاز سریع برای تعویض ناوچه های دفاع هوایی کلاس "Cassard" با این نوع در نیروی دریایی فرانسه احساس میشود .[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [center]

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/1354819745_398219_original-010.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/normal_1354819745_398219_original-010.jpg[/IMG][/url][/center]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]از سال 2009، طراحی به نام "FREDA" با ویژگی هایی شامل رادارپر قدرت"HERAKLES" در کشور فرانسه حال ساخت است که این رادار اجازه ی شلیک به سمت هدف در فاصله ی 120 کیلومتری را می دهد و ضمنا سیستم آرایه سونار یدکی نیز بر روی این ناوچه نصب نشده است .طرح ناوچه ی "FREDA" در نمایشگاه "Euronaval 2012" نشان از بوجود آمدن یک مفهوم جدید برای اجرای ماموریت های دفاع موشکی بالستیک و همچنین ضد هوایی داد که این مهم با جایگزینی رادار "HERAKLES" با رادار "تالس فایر 500" به دست آمده است و این ناوچه را بسیار شبیه به نوع امریکایی با نام "AN/SPY-1" می کند.[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]فرانسه [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]برنامه اصلی این کشور برای جایگزینی 17 فروند "FREMM" به جای کلاس "D'Estienne d'Orves" و همچنین کلاس "Tourville" و کلاس "Leygues" است . در نوامبر 2005 فرانسه اعلام کرد یک قرارداد به ارزش 3.5 میلیارد یورو برای توسعه و ساخت 8 فروند از این ناوچه و بعدها با اضافه کردن 9 فروند دیگر با مبلغ 2.95 میلیارد یورو را به امضا رسانده ،که برنامه ریزی برای تحویل کل این تعداد "جمعا 17 فروند" تا سال 2016 انجام گرفته است .[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]ایتالیا [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]



    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]برنامه ریزی نیروی دریایی ایتالیا برای خرید 10 فروند از ناچه ی "FREMM" به تعداد 4 فروند از نوع ضد زیردریایی "ASW" و 6 فروند از نوع دفاعی/ هجومی "GP" با هزینه 5.8 میلیارد یورو بوده است . ناوچه های کلاس "FREMM" جایگزین کلاس "Maestrale" و کلاس "Lupo" در نیروی دریایی ایتالیا خواهند شد . از سال 2013، اولین کمک های مالی دولت ایتالیا برای ساخت 6 فروند ناوچه ی "FREMM" تحت 4 فروند از نوع ضد زیردریایی "ASW" و 2 فروند از نوع دفاعی/ هجومی "GP" تایید شده است.[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]صادرات [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]



    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در 24 اکتبر 2007 اعلام شد که کشور سلطنتی مراکش نیز درخواست خرید یک فروند از ناوچه ی"FREMM" را برای جایگزینی با ناوچه ی کلاس "Descubierta" داده است. این قرارداد در تاریخ 18 آوریل 2008 به امضا محمد ششم پادشاه کشور مراکش و طرف فرانسوی رسید و ساخت آن در تابستان سال 2011 آغاز شد و در اوایل سال 2013 به این کشور تحویل شد. در 22 ژانویه 2009 نیروی دریایی یونان اعلام کرد برای 6 فروند از ناوچه ی "FREMM" درخواست سفارش کرده است که با توجه به شدت مشکلات مالی این کشور عملا این قرارداد پیش از بسته شدن لغو شد .در ماه آوریل سال 2013، دولت فرانسه به امید فروش این ناوچه به نیروی دریایی سلطنتی کانادا،این محصول را در نمایشگاه "Halifax" کانادا به نمایش گذاشت.[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [center]

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/1354819747_397318_original-006.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10259/normal_1354819747_397318_original-006.jpg[/IMG][/url][/center]



    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]توانمندی ها و مشخصات ناوچه های هر دو کشور [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]



    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]نام: "FREMM" [/color]

    [color=#333333]نوع: ناوچه[/color]

    [color=#333333]اپراتورها: فرانسه ، ایتالیا ، مراکش[/color]

    [color=#333333]قیمت: 592 میلیون یورو به ازای هر فروند[/color]

    [color=#333333]تاریخ طراحی : سال 2007 [/color]

    [color=#333333]ورود به خدمت : سال 2012 [/color]

    [color=#333333]تعداد فعال شده : 5 فروند (فرانسه 1، ایتالیا 3 و مراکش 1 )[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]جابجایی: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 6000 تن [/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی : 6670 تن[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]طول: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 142 متر (466 فوت) [/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: 144.5 متر (474 ​​فوت)[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]عرض : [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 20 متر (66 فوت) [/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: 19.7 متر (65 فوت)[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]آبخور :[/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی و ایتالیایی: 5 متر (16 فوت)[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]سرعت: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 27 + گره (50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت)[/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: 29 + گره (55 کیلومتر در ساعت (34 مایل در ساعت)[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]برد: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 11000 کیلومتر (6800 مایل)[/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی:12300 کیلومتر (7600 مایل)[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]خدمه: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 145 نفر [/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: 200 نفر[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]سنسور و سیستم های پردازشی: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: رادار چند منظوره ی "HERAKLES"[/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: رادار چند منظوره ی "EMPAR"[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]موشک های ضد هوایی: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 16 جایگاه برای 16 × موشک "Aster 15"[/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: 16 جایگاه برای 16 × موشک "Aster 15"[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]اسلحه: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 1 × اسلحه ی "Otobreda" هفتاد و شش میلی متری SR [/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: 2 × اسلحه ی "Otobreda" هفتاد و شش میلی متری SR[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]موشک های ضد کشتی: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 8 × موشک ضد کشتی "MM-40 Exocet" بلوک 3 [/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: 8 × موشک ضد کشتی "Teseo \ Otomat MK-2"[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]موشک های کروز زمین پایه: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 16 جایگاه برای 16 ×موشک کروز دریایی زمین پایه "SCALP"[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]سلاح ضد زیردریایی: [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی:اژدر "MU 90" [/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: اژدر "MU 90" (در نوع GP) و اژدر "Milas" (درنوع ASW)[/color][/background][/size][/font][/color][/right]


    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333][color=#FF0000]جایگاه فرود بالگرد : [/color][/color][/background][/font][/color][/size][/right]


    [right][color=#333333][font=Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)][color=#333333]در نوع فرانسوی: 1 × بالگرد "NH90" [/color]

    [color=#333333]در نوع ایتالیایی: 2 × بالگرد "NH90" و یا 1 × بالگرد "NH90" به همراه 1 × بالگرد "EH101"[/color][/background][/size][/font][/color][/right]



    [url="http://www.forum.arteshi.com/showthread.php?t=18903"]http://www.forum.art...ead.php?t=18903[/url]
    • Upvote 12

  8. 138489241818038_NASA_AD-1_in_flight.jpg



    هواپیمای AD-1 ساخت سازمان ناسا و مرتبط با برنامه تحقیقاتی درایدن ناسا در شهر ادواردز کالیفرنیا بود که طی این تحقیقات موفق به ساخت بال هواپیمایی شد که می تواند از صفر تا 60 درجه حول یک محور و در طول پرواز پچرخد .این برنامه بین سال های 1979 و 1982 انجام شد. این کار منحصر به فرد ترین تحقیق بر روی هواپیماهای مافوق صوت دارای موتور جت به نام AD-1 (درایدن ایمز (Ames -1) تا به امروز می باشد. این هواپیما در طول برنامه های تحقیقاتی، که مفهوم محوری بال و کیفیت و علم مربوط به حرکت اجسام در گازها و هوا را بررسی می کرد در سرعت های مختلف و بررسی درجه محوری هواپیما در طول 79 بار پرواز" اطلاعات جامعی را به سازندگانش تحویل داد .



    138489241527985_AD-1_ObliqueWing_60deg_1



    سابقه و هدف پروژه



    اولین طرح شناخته شده بال مورب توسط (Richard Vogt) از مهندسان و نوابغ امور هوایی آلمان نازی در سال 1942 پیشنهاد و طراحی شد که هدف از این کار دستیابی به مانور ها و توانمندی های قوی تر هواپیماهای آلمانی از هواپیماهای متفقین در جنگ جهانی دوم بود.طرح مفهومی بال مورب بعدا و در حدود 35 سال بعد از جنگ جهانی دوم (باتوجه به طرح آلمانی که بعد از جنگ به امریکا آورده شده بود) با طراحی مجدد برت روتان و توسط رابرت تی جونز، که یک مهندس هوانوردی در مرکز تحقیقات ناسا بود در مافت فیلد کالیفرنیا ارتقا یافت.



    138489241224543_AD-1.JPG




    مطالعات آغاز شده ی جونز در باره ی تجزیه و تحلیل و تونل باد طرح ناسا (Ames) نشان داد که حمل و نقل هواپیما با بال مورب و پرواز در سرعت هایی تا 1.4 ماخ (1.4 برابر سرعت صوت)، عملکرد قابل ملاحظه ای در بهتر شدن حرکت در گاز و هوا در این گونه هواپیماها می شود.در سرعت های بالا، هر دو سرعت صوت و مافوق صوت، بال با چرخش تا 60 درجه باعث عملکرد بسیار بهتر بدنه هواپیما شد و همچنین مطالعات نشان داد این مقدار زاویه بال مشکلات حرکت هواپیما در هوا و گازها را به شدت کاهش می دهد که این خود بطبع افزایش سرعت و کمتر شدن دامنه مصرف سوخت را بهمراه دارد و در طول تیک آف و فرود در سرعت های پایین نیز بال به شکل معمولی و عمود در آمده و حداکثر لیفت و بالابری را خواهد داشت و در ادامه با افزایش سرعت هواپیما و چرخش و افزایش زاویه مورب بطور کنترل دستی انجام گرفته و ادامه پرواز با کاهش سطح مقاومت باد و کاهش مصرف سوخت همراه خواهد بود. هواپیمای AD 1 در فوریه 1979 به ناسا تحویل داده شد. شرکت صنعتی ایمز در بوهمیای نیویورک، آن را ساخته و تحت یک قرارداد با قیمت 240،000 دلار به ناسا عرضه کرد .



    97873408364161674830.jpg



    تحقیقات پرواز



    هواپیمای AD-1 در اواخر سال 1979 اولین پرواز خود را انجام داد. سیستم بال چرخشی آن در طول 18 ماه آینده تا زاویه 60 درجه کامل ساخته شد که این امر مصادف با اواسط سال 1981 شد. تحقیقات بر روی این هواپیما برای یک سال دیگر ادامه پیدا کرد ،که از جمله دستاوردهای آن دوره ی یکساله داده های سرعت های مختلف و زاویه بال در درجات مختلف در پروازها تا ماه اوت 1982بود .



    138489241731544_299871main_ECN-17954_3x4



    پرواز نهایی و تکمیل شده ی AD-1 در درایدن بنا به مسائلی رخ نمی دهد، با این حال، در نمایشگاه سالانه انجمن هواپیماهای تجربی (EAA) در (Oshkosh) ویسکانسین، بود که در آن برای نشان دادن امتیازات منحصر به فردش هشت بار پرواز کرد.در اصل ناسا طرح AD-1 را برای حمل و نقل راه دور در دست بررسی داشت تا با استفاده از مزیت های فوق العاده ی بال مورب هم سرعت و هم با کاهش مصرف سوخت در هزینه های جابجایی هوایی انقلابی در این صنعت ایجاد کند.اما ساختار AD-1 در اهداف فنی این برنامه اجازه ی پیشروی بیشتر در برنامه ریزی های ساخت در تیراژ بالاتر را به هواپیماهای بال مورب فراصوتی که مشکل اثر تراکم پذیری زیاد در پرواز خود داشتند نمی داد . پس از اتمام برنامه های مختلف آزمونی،سر انجام هواپیمای AD-1 در نمایشگاه و موزه حمل و نقل هوایی هیلر در سن کارلوس کالیفرنیا بازنشسته شد و در حال حاضر نیز در آنجا نگهداری می شود که روزانه بازدید کنندگان فراوانی را بسوی خود جلب میکند.



    مشخصات و توانمندی ها




    نقش : هواپیمای مفهومی




    ساخت : ایالات متحده / ناسا




    طراح: برت روتان




    سازنده: شرکت صنعتی ایمز (Ames)




    اولین پرواز :21 دسامبر 1979




    بازنشسته: آگوست 1982




    اپراتور : سازمان ناسا




    تعداد ساخته شده : 1 فروند




    خدمه: 1 نفر (آزمایشی)




    طول: 11.83 متر




    بال: 9.85 متر در حالت گسترده و 4.93 متر در زاویه ی 60 درجه




    ارتفاع : 2.06 متر




    مساحت بال: 8.5 متر مربع




    وزن خالی: 658 کیلوگرم




    وزن کلی : 973 کیلوگرم




    ظرفیت سوخت: 80 گالن (300 لیتر)




    پیشرانه: 2 × توربوجت TRS-18مدل میکرو توربو، 220 پاوندی




    سقف پرواز : 3،658 متر



    ارتشی دات کام / مجتبی کیا

    • Upvote 11

  9. با تشکر از دوستان بابت اعلام نظراتشون/ هدف بنده نشان دادن واقعیت جنگ بوده و اینکه عراقی ها هم بی دست و پا نبوده اند ..... بهر حال این خلبان یکی از بهترین خلبانان عراقی به شمار می آمده و باعث شهادت خلبانان نخبه ی کشورمون شده .... راجع به سخن دوستمون ernesto - rommel که فرمودند باید به شهیدان خودمون توجه بیشتری داشته باشیم ،کاملا با سخن ایشان موافقم و این تاپیک هم البته باعث یاد آوری خلبانان شهید و دلاور کشورمان شده است ..... یا علی مدد
    [b] [/b]
    • Upvote 2

  10. ((به نام خدا ))




    با سلام خدمت تمامی کاربران انجمن میلیتاری ، اول از همه درود می فرستم به روح پر فتوح شهیدان از جان گذشته و آزادمردان حقیقی ایران زمین و امام امت و تمامی جانبازان و اسرای جنگ تحمیلی . مقاله ی پیش رو مربوط به خلبان تک خال عراقی سرهنگ محمد رایان است که بخشی کوتاه از حضور این خلبان و همچنین آمار هواپیماهای ایرانی ساقط شده به دست این خلبان در طول جنگ تحمیلی و کشته شدنش به دست خلبانان قهرمان ایران زمین می باشد و صرفا جنبه ی اطلاع رسانی دارد و حدالامکان سعی بر بی طرفی بوده است .امیدوارم مورد توجه کاربران گرانقدر و محترم مجموعه ی وزین میلیتاری قرار گیرد .

     

    محمد ریان (انگلیسی: Mohommed Rayyan‎؛ ۱۹۵۵ – ۱۹۸۶) معروف به شاهین آسمان فرد نظامی و خلبان جنگنده نیروی هوایی عراق در جنگ ایران و عراق بود. پیروزی در ۵ نبرد هوایی او را به موفق‌ترین خلبان جنگنده عراقی در جنگ ایران و عراق تبدیل کرده‌است. در سال ۱۹۸۰، زمانی که ستوان بود و با جنگنده میگ-۲۱ پرواز می‌کرد در دو نبرد هوایی دو نورثروپ اف-۵ متعلق به نیروی هوایی ایران را شکست داد. بیشتر پیروزی‌های او در مقابل مک‌دانل داگلاس اف-۴ فانتوم ۲ بود. در سال ۱۹۸۶ که به یک سرهنگ تبدیل شده بود در یک نبرد هوایی توسط یک گرومن اف-۱۴ تام‌کت شکست خورد و کشته شد.

    سرهنگ محمد رایان با نام مستعار "شاهین آسمان" خلبان جنگنده ی نیروی هوایی عراق در طول جنگ این کشور با ایران بود. طبق بازی رسانه ای خبرگزاری های عراقی ادعا شده است که این خلبان در مبارزه با جنگنده های ایرانی صاحب 12 پیروزی هوایی شده است که این رقم (بنا بر ادعای عراقی ها) از او یک خلبان تک خال و همچنین موفق ترین خلبان جنگنده های عراق در طول دوران جنگ تحمیلی یاد می شود.
    (بر طبق دیگر منابع ایشان بین 5 تا 8 پیروزی هوایی داشتند که ما فرض می گیریم بین 5 تا 12 عدد.)
    سرهنگ محمد ریّان در زمان آغاز حمله عراق به ایران خلبان میگ-21 بود. او در سال اول جنگ ادعا کرد که 2 فروند اف-5 ایرانی را به زیر کشیده است. ادعایی که بعدها تأیید شد. تجربه ی پروازی و مهارت وی سبب شد که در سال 1981 با درجه سروانی به اسکادران میگ-25 منتقل شود و بتواند با این جت جادویی 8 پیروزی هوایی دیگر به دست آورد(4 پیروزی وی با میگ-25 توسط منابع غربی تأیید شده است). اجازه پرواز با میگ-25 نشان دهنده ی توانایی های ریان بوده است چرا که مستشاران روسی ،که در خدمت رژیم عراق بودند، در آن زمان به هر خلبانی اجازه پرواز با فاکس بت هایشان را نمی دادند. بیشتر شکارهای ریان فانتومهای ایرانی بوده اند. ریان در سال 1986 به درجه سرهنگی رسید و هواپیمایش توسط یک فروند تامکت ایرانی شکار شد. 8 شکار با میگ-25 ریان را در صدر فهرست خلبانهایی که با فاکس بت پرواز کرده اند قرار می دهد و بعید است که در سالهای آتی کسی بتواند رکورد او را بشکند.

    ی تردید می توان لقب اعجوبه ی قرن را به MIG-25 اختصاص داد. این جنگنده با مشخصات منحصر به فرد خود محصول دهه 1960 دفتر طراحی میکویان.گورویچ می باشد. ساخت این هواپیما را می توان پاسخ روسها به ساخت هواپیمای جاسوسی بلند پروازSR-71 یا بمب افکن استراتژیک XB-70 که سرعتی بیش از3 ماخ داشت دانست. طرح ساخت XB-70 والکایری پیش ازاتمام برنامه پروازهای آزمایشی آن لغو شد ولی تولید MIG-25 تا 30 سال همچنان ادامه داشت؛ یکی ازسریعترین جنگنده های دنیا با سرعتی بیش از3 ماخ وارتفاع پروازی بیش از 68000 پا که درنوع خود بی نظیر است. علاوه برکشور روسیه به عنوان سازنده وکاربراین هواپیما ، چندین کشوردیگر نیز ازکاربران MIG-25 محسوب می شوند وکشورعراق نیزازآن جمله است.

    وزرات دفاع عراق درسال 1979 قرار داد خرید 240 فروند هواپیما وبالگرد را با دفتر طراحی میگ منعقد کرد اما مقامهای شوروی ( پیشین ) اجرای قرارداد را مشروط به استقرار 18000 نفرازمستشاران خود درعراق کردند ( درآن زمان کل نفرات نیروی هوایی عراق به زحمت به 24000 نفر می رسید) . با قبول شرط ازطرف عراق درسال 1980 ، 24 فروند MIG-25 با حفاظت گردانی متشکل از چندین فروند MIG-21MF و MIG-23ML نیروی هوایی شوروی پیشین وارد خاک عراق شده وبه این کشور تحویل گردیدند. کارشناسان روس نیز دربهار همان سال وارد عراق شده ودر پایگاه هوایی نوسازشعیبیه درچند کیلومتری بصره( جنوب شرق عراق) مستقرشدند. ناگفته نماند که فاکس بتها نیز قبلا دراین پایگاه مستقرشده بودند.

    درهنگام تجاوز عراق به ایران در31 شهریور ماه 59 (22 سپتامبر1980) شوروی رسما اعلام بی طرفی کرده بود اماازشمار مستشاران نظامی خود درعراق چندان نکاست، درنتیجه این کشورعملا به نفع عراق وعلیه ایران وارد جنگ شد. با این حال دربعدازظهر همان روز(31 شهریور) دلاورمردان تیزپرواز نیروی هوایی با علم به استراتژیک بودن پایگاه هوایی شعیبیه، در نخستین حمله هوایی خود مبادرت به بمباران وسیع این پایگاه کرده و خسارات بسیار سنگینی به آن وارد کردند. به دنبال این حمله ، درصبح روز بعد ، خلبانان نیروی هوایی ضربه نهایی خود رانیز بر پیکر این پایگاه وارد کرده وبقیه تاسیسات وازهمه مهمترباند پرواز رابلااستفاده کردند وعملا این پایگاه راازحالت عملیاتی خارج نمودند.

    با انهدام کامل شعیبیه، نیروهای شوروی مجبوربه نقل مکان به پایگاه هوایی "الولید" موسوم به H-3 درمنتهی الیه غرب عراق ودرجاده ای منتهی به مرز اردن شدند. بازهم عقابان نیروی هوایی درعملیاتی که دنیارادرحیرت فروبرد ودر16 فروردین 1360( 4 آوریل 1981) بلایی مشابه شعیبیه برسرپایگاه هوایی الولید آوردند وبیش از 80 درصد از جنگنده ها و بمب افکن های سنگین نیروی هوایی عراق را منهدم کردند.

    دراوایل تابستان 1361(1982 میلادی) تقریبا تمامی جنگنده های MIG-25 موجود درعراق به نیروی هوایی این کشورتحویل داده شد. گفتنی است تا پیش ازاین تاریخ تنها چهارفروندMIG-25 دردست نیروی هوایی بود وبقیه تحت کنترل بازرسان روس قرار داشت.

    با شروع پروازهای جنگی MIG-25 درتابستان 1361 درمدت کمی تعداد 4 فروند ازآنها درنبرد با جنگنده های F-14A نیروی هوایی ایران درماههای سپتامبر، نوامبر، ودسامبر هدف قرار گرفته وسقوط کردند.

    دریک درگیری غیرمنتظره نیزیک فروندMIG-25PD درارتفاع وسرعت پایین مورد اصابت موشک شلیک شده ازیک فروندF-5E قرار گرفت وسقوط کرد.
    درمهمترین درگیری هوایی جنگ ایران-عراق یک فروند MIG-25 به خلبانی سرهنگ دوم "محمد رایان" مشهوربه شاهین آسمان وازتکخالهای جنگ ایران وعراق،همزمان مورد اصابت یک فروند موشک فونیکس AIM-54Aشلیک شده ازF-14A وگلوله های توپ F-5E قرارگرفت ومنهدم شد.

    درطی سالهای 1366 و1367 نیزچندین فروند MIG-25RB باشلیک پدافند هوایی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآسمان ایران سرنگون شدند.

    فاکس بتهای عراق درطول جنگ با ایران چندین باربه هواپیماهای مسافربری حمله کردند ازجمله هواپیمای گلف استریم حامل وزیرخارجه الجزایرکه دردالان هوایی بین المللی درشمال ایران هدف قرارگرفت وساقط شد.

    فاکس بتهای تحویلی به عراق ازنوع PD و RB بودند که بعدها طی سالهای 1985(1364 خورشیدی) و1986(1365 خورشیدی) تعدادی ازآنها به مدلهای RBT و PDS ارتقا یافتند. برای جبران تلفات هواپیماهای ساقط شده درتحویلهای بعدی(ازسال 1365 به بعد) مدلهای ارتقا یافته تحویل نیروی هوایی عراق شدند. ازمشخصه های جالب ومنحصر به فرداین دومدل (RBT وPDS) داشتن مخازن بزرگ رهاشدنی سوخت به حجم 5000 لیتربود که به هنگام رهگیری توسط تامکتهای ایران مبادرت به رهاسازی آنها کرده وازصفحه نبرد می گریختند.بعدها به کمک همین مخازن سوخت، فاکس بتهای عراقی توانستند چندین باربه حریم هوایی عربستان سعودی واردن نیزتجاوزکرده وبه سلامت به پایگاه خودبازگردند.

    درکنارمدلهایRBT وPDS، شوروی ها فاکس بت مدلBM رانیزباماموریت شناسایی (برای انجام آژمایش درصحنه جنگ واقعی) به نیروی هوایی عراق تحویل دادند. اما با مورد اصابت قرار گرفتن 2 فروند ازاین مدل توسط جنگنده های F-14Aایران، ناگهان ازخدمت کنارگذاشته شدند. گفتنی است این مدل قابلیت استفاده ازموشک ضدرادار KH-58U رانیزدارد.

    پس ازجنگ تحمیلی با ایران ، عراق درجنگ دوم خلیج فارس نیزازفاکس بتهای خود استفاده کرد. درشب اول جنگ ، یک فروندMIG-25PD عراق یک فروند F/A-18C نیروی دریایی امریکاراهدف قرارداد ودوفاکس بت هم آرایش شکاری بمب افکنهای نیروهای دریایی وهوایی امریکارابهم ریختند.

    البته فاکس بتها همیشه هم موفق نبودند زیرا 2 فروند ازآنها دردرگیری با F-15C های نیروی هوایی امریکا(باشلیک تعداد قابل ملاحظه ای موشک سایدوایندرواسپاروکه به خطارفتند) مورداصابت قرارگرفته ومنهدم شدند. درطول دهه های 1980 و1990 گونه های PD و PDS درگردانهای یکم وهفدهم شکاری نیروی هوایی عراق پروازمی کردند که دراین گردانها خلبانان روس وآلمان شرقی نیزدیده می شدند.

    پس ازجنگ دوم خلیج فارس، فاکس بتها بازهم عملیاتی باقی ماندند. درسال 1993 آنها چندین باربرفراز مناطق پروازممنوع عراق دیده شدند تااین که یک فروند ازآنها توسط یک F-16 نیروی هوایی امریکا ساقط شد. پس ازاین اتفاق، عراقی ها بادقت بیشتری ازفاکس بتهای خود استفاده می کردند. درسال 1999 دردومورد، تامکتهای نیروی دریایی وجنگنده های F-15 نیروی هوایی امریکا دردرگیری با جنگنده های MIG-25 عراقی که باشلیک چندین موشک AIM-54C (فونیکس) وAIM-120 همراه بودنیزنتوانستند این پرندگان بلند پروازپرسرعت راساقط کنند. جنگنده های MIG-25 عراق همواره توسط بهترین خلبانان عراقی پروازداده می شدند وبه همین دلیل آنها می دانستند که چگونه بجنگند وچگونه ازحملات بگریزند.

    ازسال 2000 به بعد ، فاکس بتهای عراقی چندین بارباتجاوربه حریم هوایی اردن وعربستان مبادرت به عکسبرداری شناسایی کردند وجنگنده های F-16 اردن و F-15 عربستان هردونشان دادند که حریف این متجاوزقدرتمند نیستند.

    درنهایت یک فروند فاکس بت عراقی توانست یک فروند پرنده بی سرنشین RQ-1B پریدیتور نیروی هوایی امریکا را که مشغول پروازشناسایی بود هدف قرار دهد.

    باتمام این اوصاف، جنگنده های MIG-25 عراق هرگزنتوانستند درجنگ سوم خلیج فارس شرکت کنند زیرادرغرب بغداد زیرخاک آرمیده بودند. علت این کارعراقی ها هنوز روشن نیست اما مسلما فاکس بتهای عراق دیگر قادربه پروازنیستند.

     

     

     

     

     

     

    • Upvote 14

  11. [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10147/HMAS_Albany_Logo.png"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10147/HMAS_Albany_Logo.png[/img][/url][/center]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]قایق گشت زنی HMAS آلبانی با شماره ی (ACPB 869) به شهری در غرب استرالیا بنام آلبانی نامگذاری شده که درکلاس Armidale نیروی دریایی سلطنتی استرالیا ( RAN ) طبقه بندی میشود. قایق های گشت زنی کلاس ادمیرال دارای 56.8 متر (186 فوت) طول با عرض 9.5 متر (31 فوت ) و آبخور حداکثر 2.25 متر ( 7.4 فوت ) و با جابجایی 270 تن می باشد. بدنه ی این قایق از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و دارای ترکیبی از استانداردهای موسسه (DET VERITAS NORSKE) ساخته شده است .[/size][/font][/color][/right]
    [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10147/HMAS_Albany_2010.jpg"][color=#333333][font=Tahoma][size=3][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10147/normal_HMAS_Albany_2010.jpg[/img][/size][/font][/color][/url][/center]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]قایق های Armidale می توانند تا حداکثر سرعت 25 گره (46 کیلومتر در ساعت و یا 29 مایل در ساعت) برسند و توسط دو شفت پروانه که هر یک از پروانه ها متصل به یک موتور M70 دیزلی MTU 16V می شود. کشتی دارای برد وسیعی تا 3،000 مایل دریایی ( معادل 5،600 کیلومتر و یا 3،500 مایل ) در سرعت 12 گره ( 22 کیلومتر در ساعت و یا 14 مایل در ساعت) می باشد که همین امر اجازه می دهد تا آنها را برای گشت زنی در آبهای سراسر سرزمین های دور از کشور استرالیا نیز کاربرد داشته باشند و همچنین برای عملیات گشت دریایی استاندارد 21 روز طراحی شده که قابل ارتقا تا حداکثر 42 روز می باشند. سلاح اصلی این کلاس از Armidale ها یک توپ تایفون رافائل 25 میلیمتری ( 0.98 اینچی ) می باشد که به همراه 2 مسلسل Bushmaster M242 با 12.7 میلیمتر ( 0.50 اینچی ) تقویت شده است . عملیات شبانه روزی نیز توسط دو قایق لاستیکی کوچک 7.2 متری (24 فوتی ) انجام میشود که در جایگاه اختصاصی نگهداری می شود و قادر است به طور مستقل از قایق گشت زنی به انجام عملیاتی مانند حمل و ارتباطات ، ناوبری، و ایمنی بپردازد.[/size][/font][/color][/right]
    [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10147/HMAS__Albany.jpg"][color=#333333][font=Tahoma][size=3][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10147/normal_HMAS__Albany.jpg[/img][/size][/font][/color][/url][/center]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]هر قایق گشت زنی بطور استاندارد دارای 21 پرسنل و حداکثر 29 می باشند . وظیفه ی این قایق ها دفع خطرات ناشی از دزدان دریایی و ماهیگیران غیر قانونی و همچنین ورود غیر مجاز است.در ماه اوت 2006 یک نقص در سیستم فاضلاب داخل قایق HMAS Maitland منجر به انتشار سولفید هیدروژن و مونوکسید کربن به داخل محفظه تلمبه خانه ی قایق شده و باعث مسمومیت چهار ملوان شد که پس از این واقعه استفاده از محفظه تلمبه خانه را برای اقامت در تمامی نمونه های این کلاس ممنوع اعلام شد . قایق گشت زنی آلبانی توسط شرکت Austal واقع در بخش کشتی سازی این شرکت درشهر هندرسون واقع در غرب استرالیا ساخته شد . این قایق قبل از اینکه بنام دیگری نامگذاری شود در تاریخ 15 ژوئیه 2006 راه اندازی شد . قایق گشت زنی آلبانی برای بخش هایی نظیر شیلات گشت حفاظت از حریم ابها و حفاظت از مرز ها تخصیص داده شده است .[/size][/font][/color][/right]
    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][color=#FF0000]مشخصات و توانمندی ها [/color][/font][/color][/size][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]کلاس و نوع: Armidale، کلاس قایق گشت زنی[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]جابجایی: 270 تن[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]طول: 56.8 متر (186 فوت)[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]عرض: 9.5 متر (31 فوت)[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]آبخور: 2.7 متر (8.9 فوت)[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]پیشرانه: 2 دستگاه موتور دیزلی MTU 16V M70 [/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]سرعت: 25 گره (46 کیلومتر در ساعت و یا 29 مایل در ساعت)[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]برد : 3،000 مایل دریایی (5،600 کیلومتر، 3،500 مایل) در 12 گره (22 کیلومتر در ساعت و یا 14 مایل در ساعت)[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]قایق های کوچک لاستیکی : 2 فروند RHIB با طول 7.2 متری (24 فوتی)[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]خدمه : 21 نفر تا حداکثر 29 نفر [/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]سنسور و سیستم های پردازشی: رادار فرکانس پایین جهت ارتباط [/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]تسلیحات: [/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]1 × توپ رافائل تایفون 25 میلی متری بر روی عرشه[/size][/font][/color][/right]
    [right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]2 × مسلسل12.7 میلیمتری [/size][/font][/color][/right]
    [right][size=3][color=#333333][font=Tahoma][color=#FF0000]مترجم : مجتبی کیا / ارتشی دات کام[/color][/font][/color][/size][/right]

    [color=#008080]------------------------------[/color]
    [color=#008080]تصاویر و تاپیک منتقل شد[/color]
    [color=#008080]PersianKing[/color]
    • Upvote 10

  12. 500px-Basmala.svg.png



    توپ خود کششی M109 با 155 میلیمتر اندازه ی خمپاره انداز در آمریکا و برای اولین بار در اوایل دهه ی 1960 معرفی شد . این توپ تاکنون چند بار و تا مدل M109A6 به روز رسانی شده است . خانواده M109 از رایج ترین سلاحهای تقسیمات پیاده نظام زرهی و مکانیزه است که قادر به حمایت غیر مستقیم ازیک تیپ و ریختن آتش سنگین بروی دشمن می باشند.




    1024px-Artillery_Corps_Fires_Practice_Ca



    (نمونه ی اسرائیلی مورد استفاده در جنگ لبنان)



    • Upvote 11

  13. با سلام خدمت دوستان عزیز با پیگیری دوست عزیزم جناب مرتضی در انجمن ارتشی این مقاله در مجله ی جنگ افزار آبان ماه 92 در صفحه ی 10 به چا پ رسید ..... خیلی از ایشون ممنونم ////// ارادتمند مجتبی عظیمی کیا
    • Upvote 1