miniair

Members
  • تعداد محتوا

    74
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های miniair

  1. miniair

    آشنایی با انواع رادارها

    حله.تمام. :applause:
  2. miniair

    آشنایی با انواع رادارها

    اگه تو ایرانم باشه که عالیه.
  3. miniair

    آشنایی با انواع رادارها

    سلام به جناب الکترو آفیسر عزیز نظرتون راجب این طرح چیه ؟ در کنار رادار های باند ایکس یا ... رادار های پسیو مخصوص دریافت امواج اخلال قرار بگیره.حالا یا دقیقا کنارش یا یه جای دور تر ... 1-هواپیمای متخاصم وقتی با قفل راداری مواجه میشه شروع به اخلال و ایجاد پارازیت میکنه تا رادار از کار بیوفته. 2- ما از همین امواج بسیار قوی که اخلالگر هواپیما درست میکنه اولا مکانش رو پیدا میکنیم.دوما با یه موشک که مخصوص ردیابی همین سامانه های راداری و یا اخلالگر درست شده بهش حمله میکنیم. درواقع نقطه قوت دشمن تبدیل به نقطه ضعفش میشه. موشک مستقیما میره سراغ هواپیمایی که داره اخلال ایجاد میکنه. میشه این موشک رو هم ترکیبی ساخت که اگه اخلال از بین رفت بازم به کارش ادامه بده.  
  4. کاری نمیتنن بکنن. اسرائیل برای افزایش روحیه نیروهای خودش جنگ با چند شبه نظامی و زن وکودک رو راه انداخته.جالب اینجاست که خیلیم کیف میکنن از کشتاری که انجام میدن! ولی این جنگ بیشتر خودشون رو تخریب خواهد کرد. در صورت حمله به کشور ما باهاشون میجنگیم. اونا تشریف میبرن به درک ماهم برای خدا میجنگیم. دنیا هم هر روز عوض میشه.معلوم نیست فردا یه جنگ جهانی با یه اتفاق خیلی ساده به راه بیوفته.طوری که ما تنها تماشا کننده ی نابودی ابرقدرتها باشیم ؟
  5. miniair

    اخبار برتر نظامی

    [quote name='rasoolmr' timestamp='1401004839' post='380541'] دوست عزیز جناب miniair خواهش میکنم منطق تسلیم و ذلت رو به دین و قرآن نچسبونید !!!!! از دین ترکمانچای بیرون نمیاد . خیانت رو نمیشه به اسم مصلحت اونم مصلحت دینی به خلق خدا قالب کرد و اسم و مهر خدا پائینش گذاشت دوست عزیز شما کاملا پیداست تخصصی در این امور ندارید بنظرم بهتره استدلال لااقل از جنبه دینی نکنید نه توان علمی شما اونقدر هست که خودتون رو تریبون دار دینی معرفی کنید و نه استدلال هاتون اندک ربطی به اون چیزی دارن که می خواهید اثباتش کنید [/quote] با عرض سلام اگه این طوری فکر میکنید بنده حرفی ندارم. [quote name='zed' timestamp='1401004321' post='380539'] با سلام خدمت همه دوستان گرامی توافق یک امر دو طرفه است و در مورد بحث هسته ای مهم نیست که ما چه انتظاری داریم مهم این است که چه عمل می شود و چه تبعاتی دارد . اتفاقا طرف ما یعنی شش کشور و در راس آنها آمریکا توافق را به معنی تسلیم می دانند . به همین دلیل هم حوزه بحث را به هسته ای محدود نکرده و موشکی و حقوق بشر و تروریسم و غیره راهم جزو توافق می دانند . با همین یک تکه گوشت داخل دهان سال 2001 را سال گفت و گوی تمدنها اعلام کردند و با همان قدرت سختی هم که دارند همان سال را تبدیل به نبرد تمدن ها کردند و دست آخر مزد ایران را با قرار دادن آن جزو محور شرارت دادند . سال 2001 اصولا خبری از بحث هسته ای هم نبود و تازه بعد از اشغال عراق بحث هسته ای ایران را گشودند . اعتماد بی جا به طرف مقابل و خوشبینی مفرط نتیجه اش مذاکرات دوساله هسته ای می شود که کار را به بازگشایی تاسیسات تعلیق شده در ابتدای دولت نهم کشاند . در مجموع دنیا نشان داده در مقابل آمریکا و متحدینش حرفی برای گفتن ندارد از یک سو 120 کشور بیانیه می دهند و فعالیت های هسته ای ایران را صلح آمیز می داند از سوی دیگر هم همان کشورهای امضا کنند به قطعنامه های علیه ایران رای مثبت می دهند . درک اینکه حالا در کدام موقعیت هستیم خیلی مهم است آیا در موقعیت شعب ابیطالبیم یا در موقعیت بدر و خیبر . البته حتی در موقعیت شعب ابیطالب هم پیامبر و یاران و خانواده اش تسلیم نشدند و صبر بر مصیبتها کردند تا نصرت الهی شامل حال ایشان شد و چقدر سخت است که گرسنگی و برهنگی و ضعیف شدن و مرگ تدریجی عزیزان خویش را در جلو چشم ببینی و کاری نتوانی انجام دهی ( سه سال گرسنگی و برهنگی در یک دره تنگ با جیره غذایی سهم هر ده نفر یک دانه خرما !!! ابوطالب و خدیجه که روزگاری از ثروتمند ترین افراد مکه بودند تمام ثروتشان را در راه تامین مایحتاج گروه اندک مسلمین در همین سه سال از دست دادند و در انتهای محاصره اقتصادی از دنیا رفتند ) [/quote] درست شما منظور من رو متوجه نشدید ولی مهم نیست. من دیگه به این بحث ادامه نمیدم.
  6. miniair

    اخبار برتر نظامی

    [quote name='fath' timestamp='1400991089' post='380503'] گل پسر تفکر من نیست تفکر اسلام نابه مشکلی هست که نیست از من نیست. چند تا آیه برات بزارم؟؟؟ چند تا نمونه بیارید از اون نمونه هایی که اولیاء ما باهاشون مدارا کردن(البته مدارا فرق داره با سازش و...) عمل ربطی به درستی یا نادرستی معرفتی نداره... اجرای علوم و معارف هم سطح داره و بنا به این سطح که من نتوسنتم کامل خودم مجری باشم پس اجرا رو تعطیل کنم مجوزی برای لغو عمل نیست. مثل ینکه بگم چون من خودم دروغگو هستم پس امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه نکنم... فقه میگه اگر خود راستگو باشی نفوذ کلامت بیشتر میشه ولی دروغگو بودنت نمی تونه دلیلی باشه که امر و نهی نکنی... بگید این توافق چی هست و تفاوت هاش با اون چیزی که من میگم چیه؟؟؟شاید اینطور بحث روشنتر و بهتر بشه. این 99 درصد رو از کجا آوردید من نمی دونم ولی بر می گرده به دریافت ناقص و یا اداراکات ذهنی خودتون که به جای من می گذارید و بعد بحث می کنید [/quote] با سلام به نظر من بهتره یه نگاهی به وقایع صدر اسلام داشته باشین. در مورد آیات میشه همه چی گفت.مسئله اینجاست که اون آیه رو کجا استفاده کنیم ؟ اینکه هرکس به ما گفت بالا چشمت ابرو هست با اون آیه بسنجیمش درست نیست. در مورد امر به معروف و نهی از منکر درست گفتی ولی گفتن حرفی که خودت بهش عمل نکنی بدتر از نگفتنش هست . شما معنی که از توافق ، سازش ، مصالحه و ... دارین یعنی اینکه ما بیایم بگیم آقا شما هرچی گفتین ما دربست تسلیم هستیم.در صورتی که این طوری نیست. دقیقا با تفکر شما 99 درصد مردم دنیا با ما فرق دارن.چطور ما با یک مسیحی نمیتونیم توافق داشته باشیم اما با یک بت پرست میلیاردی قرارداد ببندیم ؟ درسته شما تفکر خودتون رو دارین ولی شاید روز قیامت نظرتون عوض شد. آمریکایی ها دارای تفکرات انحرافی هستن بخصوص اونایی که طرفدار اسرائیلن.روزی هم به خاطر این تفکرات رودرو باهشون خواهیم جنگید.اما این دلیل نمیشه ... با این رفتار شما گفتار تبلیغات چی های اونا رو تصدیق میکنین . اینکه ما به هرکسی برسیم اسم سازش کار و ... بدیم درست نیست.البته هیچ کس تمام اعمال و گفتار همون اشخاص رو تایید نمیکنه ولی ماهم باید در گفتارمون دقت کنیم. امام حسن ع صلح کرد برای حفظ اسلام. امام حسین ع جنگید و شهید شد برای حفظ اسلام. سعی کنیم موقعیت رو درک کنیم.زمانش که برسه انشالله همراه شما در نبرد رودرو با دشمن خواهیم بود. وقتی زمانش برسه... مشکل ما در مقاومت نیست.مقاومت همیشه پیروز هست و خواهد بود.مشکل ما در زبانها و قلمهایی هست که یکه تازی میکنن ! با همین یک تکه گوشت داخل دهن میشه یه دنیا رو با خودتون همراه کنین.یا یه دنیا رو بر علیه خودتون. امیدوارم منظور من واضح باشه .
  7. miniair

    رادار، معادلات و اصول آن

    با سلام دوباره خدمت جناب Electro_officer یه سوال دیگه هم داشتم خدمتون. آیا امکان این هست که در طول و عرض هواپیما آنتن های موج بلند جا سازی کنیم ؟ یعنی از جلو تا انتها و در بالها آنتن های مخصوص شناسایی پرنده ی پنهانکار جاسازی کنیم ( شکار این پرنده های پنهانکار شب و روز برای ما نزاشته ) سوال دوم . آیا میتونیم روی جنگنده رهگیر یه رادار شبیه رادار آواکس ( البته کوچکتر و جمع و جورتر ) نصب کنیم.خود جنگنده هم مجهز به موشکهایی دوربرد باشه تا در موقع نیاز ازشون استفاده کنه ) البته جنگنده باید باز طراحی بشه . [b] [img]http://s1.picofile.com/file/8124303100/1400700854486514545.jpg[/img][/b]
  8. miniair

    اخبار برتر نظامی

    [quote name='fath' timestamp='1400913211' post='380306'] باز هم عرض می کنم مبادی فکری ما تضاد بنیادی دارن توافق بی معنی هست. مگر آب و آتش می تونن همدیگر رو تحمل کنن و وجود یکی مستزم نابودی دیگری هست روابط ما و غرب هم همینطور هست [/quote] ولی این طرز تفکر درست نیست. در تاریخ بسیار بدتر از اینها هم بودن.حتی خدا و قیامت رو هم قبول نداشتن ولی اولیا ما باهشون مدارا کردن. تازه این حرف شما رو زمانی میشه گفتش که ما به اون مبادی عمل هم کنیم. من هم یه زمانی همچین تفکری داشتم. درسته اگه با کسی زیاد نشست و برخواست داشته باشی میشی مثل اون. یا میفرماید هر که خود را شبیه گروهی کند سرانجام از آنان گردد... اما این توافق با اون توافقی شما مد نظر دارین از خیلی جهات متفاوت هست( البته با اسرائیل توافق بی معنی هست چون اونها کلا غصب کردن). اگه این مطلب شما درست باشه و ما با این روش بخواییم با دنیا و مردم دنیا و مخلوقات دیگر خدا رفتار کنیم فکر کنم باید قید 99 درصد مردم دنیا رو بزنیم . غرب که ... چین و هندوستانم که کلا بت پرست و گاو پرست.آفریقا هم که ... روسیه هم که از لحاظ فساد بدتر از همه جا ... داخل کشورم ... این تفکر شما تنها زمانی صحیح هست که به دین شما لطمه زده بشه .
  9. miniair

    رادار، معادلات و اصول آن

    سلام دوباره درسته . منظورم بیشتر دفاع هوایی بود.چون اصولا هواپیمای پنهانکار حتی اگه برد موشکش کمتر باشه احتمال پیروزیش بیشتره...ولی اگه هواپیمای خودی با رادارهای زمینی تبادل دیتا داشته باشه صدها کیلومتر رو میتونه روی نمایشگر جلوش تو تیررس داشته باشه. یک سوال دیگه : آیا ما موادی داریم که در مقابل ورودی بسیار زیاد امواج الکترو مغناطیسی از خودشون مقاومت نشون بدن ؟ ( مثل جلیقه ضد گلوله ی جدیدی که در حالت عادی نرم هست ولی با فشار ناگهانی سخت میشه ) مثلا تنها اجازه ی عبور مقدار خاصی از تعداد موج رو در یک زمان بده ؟
  10. miniair

    رادار، معادلات و اصول آن

    با سلام یه سوال داشتم. تو کشور ما چه اندازه در مورد ترکیب رادارها فعالیت شده. مثل هدایت اولیه موشک به سمت هدف با استفاده از یک رادار موج بلند ( برای شناسایی اهداف پنهانکار) و قفل نهایی موشک توسط جستجو گر داخلی اون ؟ چه اندازه از این روش میشه رو دیتا لینک هوایی استفاده کرد.مثلا یک فینیکس از روی اف 14 شلیک بشه با استفاده از اطلاعات رادار زمینی و تو چند کیلومتری مونده خوده فینیکس روی هدف قفل کنه ؟ یا اطلاعات رادار زمینی روی نمایشگر جنگنده نشون داده بشه و ... ( البته مثلا با رنگ خاصی نشون بده که این هدف رو رادار زمینی شناسایی کرده ...) چون مثلا در غیر اینصورت اگه فرض کنیم یه رادار زمینی یه F22 رو شناسایی میکنه و پایگاه زمینی به خلبان هواپیمای رهگیر مختصات پرنده مهاجم رو میده و اون به سمت هدف چرخش میکنه.اما با توجه به قدرت و برد رادار F22 هواپیمای خودی قبل از اینکه بتونه F22 رو شناسایی کنه توسط موشک اون نابود میشه و عملا کل نیروی هوایی ما از کار میوفته !
  11. miniair

    اخبار برتر نظامی

    [quote name='arminheidari' timestamp='1400485150' post='379384'] اگر چیزی نمی بینی دلیل بر نبودنش نیست بویژه در ایران دولت جدید کمی صدای رادیو را کم کرده ولی این کم شدن صدا دلیل بر خاموشی رادیو نیست کمی خبر فضایی [url="http://www.military.ir/forums/topic/22141-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%A7-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88/page__st__75#entry378973"]http://www.military...._75#entry378973[/url] [/quote] احسنت. موشکها تست و آزمایش میشن.منتها تو تلوزیون نمایش داده نمیشه. هرچند در گذشته هم هدف از نمایش اون نمایش قدرت در برابر دشمنان بود و لزومی نداره برای هر رزمایش عمومی ازشون استفاده بشه. اینا بیشتر تبلیغات دمکراتها برای انتخابات آینده هست.چیزی شبیه مک فارلین.کافی فقط ایران بگه 1 دقیقه متوقف میکنیم.اون موقع اوباما پیداش میشه و میگه ما برای اولین بار در یک دهه ی گذشته تونستیم برنامه موشکی ایران رو یک دقیقه متوقف کنیم زیاد جدی نگیرید.شبیه شوخی هست.
  12. [quote name='ya_ali' timestamp='1400502889' post='379460'] در سال 1383 طی شرایطی خاص این امکان برایم پیش آمد که چند دقیقه در کابین عقب یک فروند جنگنده شفق بنشینم ، بی اغراق دیدی فوق العاده به اطراف و پائین داشتم و البته در همان زاویه ای که شما میفرمائید دیدی عالی داشت .بنظر من نصب کانارد در تایفون هر امتیازی که داشته ، این نقطه ضعف کاهش دید را نیز به همراه آورده است.البته قبلا در کابین T-33و سوخو 25 و توکانو و F-86 و تذرو نیز نشسته بودم که واقعا بعضی مانند قبر بودند ولی به هر حال دید جانبی نسبتا خوبی داشتند. [/quote] الان با سیستمهای پیشرفته راداری و الکترو اپتیکی فکر کنم خلبان با یه روزنه تو جلوی کابین هم میتونه کارشو انجام بده . حالا شاید زیاد مهم نباشه.حتما تاثیری زیادی نداره که گذاشتن ؟!
  13. به نظر من پروژه F35 صرفا یه طرح برای سرکیسه کردن هم پیمانان امریکاست.( بخصوص ارضا نیاز به پرنده ی پنهان کار ) چون اصولا این طرح باید از F22 بهتر میبود ولی کاملا مشخصه که آمریکایی ها نمیخوان تکنولوژی های سریشون رو توش بگنجونن.( بخصوص تو بخش صادراتیش )
  14. درسته رادارهای زمینی مورد اشاره هست و حرفی از رادار جنگنده نزده شده. مثلا سوخوی 35 زودتر F35 رو کشف میکنه یا برعکس ؟ ( با وجود اینکه رادار سوخوی 35 فوق الاده قوی هست )
  15. miniair

    تاپیک جامع رزمایش ارتش های خارجی

    من یه سوال دارم. آیا پدافند ما میتونه در مقابل موشکهای بالستیک عکس العمل مناسبی نشون یده ؟
  16. [quote name='senaps' timestamp='1398787556' post='374750'] برای من لازمه که یه شخصی که توان مدیریت در اون بخش رو داره مدیریت بکنه... حالا اگر چند گزینه بودن، من بر اساس سایر ویژگی های فردی مثل هوشش، برخوردش، علمش، برنامه هاش برا اینده و در نهایت دسته بندی های فکری بهش رای میدم.... اینکه یه خانوم رئیس جمهور یا صدر اعظم باشه، به هیچ عنوان نیست که گزینه ی بهتری نیست! یا هیچ مردی در سطح ایشون نیست.... صرفا به این معنی هستش که از بین چند نفر، این شخص انتخاب شده تا کار بکنه... صحبت اینکه زن ها باعث شر هستن و اینا هم همش توهین به مقام زن میباشه [/quote] دوست گرامی شما یک تکه از حرف رو میگین اما باقیش رو نمیگین. اتفاقا بنده از هرکسی که فکرش رو بکنین به زنان احترام بیشتری قائلم اما شما یکی رو میبینین و بقیه رو نه.من خودم فرزند دختر رو بیشتر دوست دارم ! اگه توجه کرده باشین اشاره کردم که طبیعت زن احساسی بودن هست.حتی اگر هوش یک زن بیشتر از تمام مردان اطرافش باشه باز این میتونه ایجاد مسئله کنه. اگه 2 تا بچه ی 7 ساله یکی دختر و یکی پسر رو کنار هم بزارین و ازشون سوالات هوشی بپرسن به احتمال 90 درصد دختر سریعتر از پسر پاسخ خواهد داد.چون رشد مغزی دختر سریعتر از پسر هست. این اتفاق تا سنین بالای 20 سال هم ادامه داره. یکی از عللی که دختران در مقایسه از پسران هم سن خودشون از لحاظ تحصیلی بالاتر هستن همین هست.اما این روند تا همیشه نیست و بعد از مدتی متوقف میشه. حتی به صورت طبیعی از یه دختر بپرسین دوست داری سن شوهرت چقدر باشه احتمالا خواهد گفت یه چند سال از من بزرگتر باشه و برعکس. نمیدونم ازدواج کردین یا نه ولی امیدوارم دچار یک زن بد ( بازم تاکید میکنم یک زن بد نه همه زنان ) نشین تا بدونین شر که گفته میشه یعنی چی ؟
  17. [quote name='senaps' timestamp='1398785447' post='374739'] ریاست یک خانم = نبود مرد برای اون سمت؟؟؟؟ [/quote] البته بنده این رو نگفتم و این معادله ی درستی نیست. ریاست کجا و چه کاری ؟ اما من از شما سوال میکنم. آیا دوست دارین در محیط کاری یک زنی که هیچ نسبتی هم با شما نداره رئیس شما باشه ؟ ( با تعلقات دینی و ... هم کاری نداریم ) به عنوان یک مرد چرا دوست دارین یک زن بر شما ریاست کنه ؟ به خاطر هوشش - توانایی اداره ی خوبش - توانایی خوبش در ارتباط عمومی - علم و دانش بیشتر یا ... ببینین این جور بحثها به جایی نمیرسه.چون هرکس از یه بعد به قضیه نگاه میکنه.
  18. [quote name='jalilnoori' timestamp='1398770276' post='374716'] در مورد مرکل صدر اعظم آلمان هم همین رو می گید ؟ می تونید منکر توانائی ایشون بشید ؟ یا ملکه ویکتوریا که انگلیس در دورانش اوج امپراتوری بریتانیا رو تجربه کرده ؟ کاترین کبیر روسیه ؟ [/quote] راستش نه. گفتم زن خوب داریم و زن بد. به غیر از اینها تنها نمیشه از یه جهت نگاه کرد.ضمن اینکه در کنار این زنان مردانی هم کار میکنن. نمیخوام به بحث دامن بزنم ولی مرکل یا دیگران رو هم عده ای برای این سمت گزینش کردن و هدفشون معلوم نیست ؟! بعضی وقتها هم مردانی داریم که باعث شر و فساد هستن.مطلب زیاد هست و نمیشه با یکی همه رو گفت. شاید شنیدین که گفته شده در آخرالزمان زنان بر کرسی ریاست نشینند و لواط فراوان شود آنچنانکه مردم در کوچه و بازار عمل زشت انجام دهند و کسی مانع نشود و ... من یه خبر دیدم که تو آلمان یه فروشگاه به افرادی که به صورت لغت مادرزاد برای خرید داخلش بشن 250 یورو کالای رایگان میده و عده ی زیادی هم ... بازم نمیخوام بگم تقصیر مرکل یا ... هست ولی تو جامعه ای که یک مرد با کفایت برای ریاست پیدا نشه ...
  19. [quote name='fath' timestamp='1398759382' post='374689'] اگر منبع حدیث رو هم میگفتید تیر آخر رو به دوستداران دمکراسی غربی و سینه چاکانشون زده بودید پس خواهشا منبعش رو هم گیر بیارید [/quote] راستش یکی دو سال پیش دیدمش.فکرکنم تو کتاب پیشگویی های امام علی ع بود.الان گشتم پیداش نکردم. این حدیث رو یکی که از جنگ بر علیه حضرت علی ع درجنگ جمل کنار کشیده بود از پیامبر ص نقل کرده بود. زنان معمولا از روی احساس زودگذر حرف میزنن و عمل میکنن.بنده خودم خیلی شاهد بودم.حتی ممکنه فحش بده.یه دقیقه بعد مثل فرشته بشه ! یعنی دم به دقیقه رفتار جدیدی از خودشون بروز میدن ! برخی زنان در راس هستن و برخی در پشت پرده سعایت میکنن. البته زنان خوب هم داریم ولی نمیدونم تجربه کردین یا دیدین که زن بد واقعا شر درست میکند.تنها با یک تکه گوشت داخل دهانش ( زبان )
  20. [quote name='ALFARD' timestamp='1393114797' post='367108'] [font=tahoma,geneva,sans-serif][size=5]شخصی که تمامی دعوا ها سر او بود! خانم تیموشنکو پس از آزادی از حبس، در میدان اصلی تظاهرات حاضر و برای طرفدران خود سخنرانی کرد.[/size][/font] [center][size=1][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://rt.com/files/news/22/bd/00/00/timoshenko-2.jpg[/img][/font][/size][/center] [/quote] پیامبر اکرم ص فرمودند : هرزمانی جمعی را دیدید که در آن عده ای گرد زنی جمع شده اند و او به آنان می گوید این کار را بکن و آن را انجام نده ( امر و نهی میکند ) ، از آن جمع فاصله بگیرید که شر دنیا و آخرت ... ( قسمت آخر حدیث دقیقا یادم نیست و ممکنه اشتباه گفته باشم !) به نظرم این خانوم با رفتاری که داره حتی میتونه به تنهایی جرقه زننده ی جنگ جهانی سوم باشه !؟ جالبش اینجاست که خودش هم از گفتن این حرف که باید روسیه با بمب اتمی نابود بشه ترسی نداره ؟!
  21. [b]دستیابی ایران به سامانه موشکی بالاتر از اس 300[/b] در گفتگو با مهر مطرح شد : معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ساخت سامانه جدید موشکی در کشور گفت: به سامانه موشکی با قابلیت‌ها و توانایی‌های بالاتر از سامانه اس 300 دست یافته‌ایم. سردار سید محمد حجازی معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح روز دوشنبه در مراسم سخنرانی در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه گفته بود:در مورد سامانه ای که قرار بود بفروشند و عقب کشیدند به خاطر برخی مسایل حضرت آقا فرمودند خودتان درست کنید. در ابتدا همه می گفتند مگر می شود درست کنیم و بحمدالله پیشرفت های بسیار عالی به دست آمده که در زمان خود بیان خواهد شد. http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1393/02/08/IMG13274608.jpg وی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سامانه موشکی جدید ساخت ایران که از آن نام بردید آیا قابلیت سامانه موشکی اس 300 را دارد گفت: من اسمی از سامانه خاصی نبردم ولی انشااله قابلیت این سامانه از آن بالاتر است و ما همیشه دنبال قابلیت ‌های بالاتر هستیم.
  22. miniair

    آشنایی با انواع رادارها

    من یه سوال دارم. در اکثر هواپیماهای جنگی چیزی به عنوان اخلالگر نصب میشه تا موشک ها و رادارهای دشمن رو مختل کنه. آیا میشه موشکی ساخت و روی هواپیما نصب کرد که مستقیما به سمت امواج این اخلالگر بره.البته منظور من جدا از موشکهایی مرسومی هستن که به سمت امواج راداری جذب میشن. آیا همچین موشکی استفاده میشه ؟ یعنی روشن کردن اخلالگر مساوی با نابودی طرف !
  23. [quote name='ia65' timestamp='1398352164' post='374029'] دوستان به هیچ عنوان از منفی دادن دریغ نکنید اینجا ناراحتیهاتونو نسبت به حرف حق نشون بدین بهتر از اینه که خدایی نکرده برید تو خیابون و!!!!!!!!! در کل همیشه حرف حق زدن هزینه داره و خودتونم میدونید که قاهر که هیچی توان ساخت جنگنده 40 سال پیش رو هم بدون چین و روسیه نداریم حالا دوباره نهضت منفی دادنو ادامه بدین [/quote] شما یه چیزی رو در نظر نگرفتین.اگه حرف شما درست هم باشه خیلی از کشور ها با کمک همین چین و روسیه هم نمیتونن چیزی درست کنن!ما توانش رو داریم منتهی باید از لحاظ فنی و علمی تحقیق و توسعه صورت بگیره.وقتی خیلی راحت میشه این توان علمی و فنی رو از چین یا روسیه خرید دیگه چه نیازی به خرج کردن میلیاردها دلار برای یک آزمایش ساده هست.شما چند سال دیگه رو نگاه کن که چین و روسیه دیگه چیز جدیدی برای ارائه به ما نخواهند داشت چون همگی تو داخل ساخته میشه( انشالله)این جزو طبیعت جهان هست.یک روزی هم ما دست برتر رو داشتیم ولی افول کردیم.
  24. من یه سوال دارم . اینکه میگن یه هواپیما در اندازه ی یه توپ دیده میشه چیه ؟ آیا دیده میشه تو رادار به اندازه ی توپ یا اینکه بازگشت راداریش در حد همون توپ هست ؟ چون اگه دیده بشه میشه با الگوریتمهایی مثل سنجش سرعت پی برد که این یه پرنده مهاجم هست یا یک شی معمولی !
  25. من فکر کنم ما از لحاظ نگهداری تجهیزات هم خیلی ضعیف هستیم. وقتی یه عکس از نزدیک انداخته میشه بیشتر تجهیزات ما زنگ زده و تو رفته هستن.حداقل انتظاری که هست اینکه تو مراسم و رژه ها یا مانورها یه دستی به سر روی اینا بکشن. از 10 تا عکس نصفشون قابل انتشار نیستن !