meschi2

Members
  • تعداد محتوا

    68
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط meschi2


  1. ارتش یمن C802 داشته از قدیم؟چون اسکاد و سام 2  را از قدیم داشتن میخوام بدونم این سی 802 ها از قبل بوده یا جدیدا دریافت کردن

    بر اساس کتاب میلیتاری بالانس، نیروی دریایی یمن ۴ فروند کشتی جنگی هوانگ فن، مسلح به موشک سی ـ۸۰۱ دارد ولی بعلت مشکلات مالی فقط ۴ تیر موشک از چین تحویل گرفته است.پس میتوان گفت خانوادهٔ این موشک چینی ـ حداقل نوع دریا پایه اش ــ در یمن سابقهٔ حضور داشته است.


  2. در خصوص تاثیر توان موشکی در حفظ امنیت کشور هم ، باید توجه داشت که از دهه هشتاد شمسی تا الان که جزو پر تنش ترین دوره های بعد از دفاع مقدس محسوب میشه و اتفاقا دیوانه ای مثل جرج بوش هم در آمریکا در راس قدرت قرار داشت و چندین تهاجم نظامی رو هم کلید زده بود ، کشور در امنیت نسبی قرار داشت و در کف جامعه کسی نگران وقوع جنگ نبود!

    این امنیتِ نسبیِ ادعاییِ شما ربط چندانی به موشکهای بالستیک ما نداشت. در آن زمان آمریکا در دو جبههٔ افغانستان وعراق تا کمر در باتلاق فرو رفته بود و امکان باز کردن جبههٔ سوم علیه ایران را نداشت.اصولأ ارتش آمریکا طوری طراحی شده است که حداکثر در دو جنگِ همزمان و نه بیشتر درگیر شود؛ پس طبیعی بود که با درگیری مهلک و فرسایشی در عراق و افغانستان ، امکان ایجاد رویارویی دیگری با ایران ویا هر کشور دیگری برای او وجود نداشت. در ضمن آمریکاییها از حملهٔ هوایی اسراییل به ما هم جلوگیری میکردند چرا که بخوبی میدانستند که ایران ،جواب اسراییلیها را در خیابانهای بغداد علیه سربازان آمریکایی خواهد داد.

    • Upvote 9
    • Downvote 9

  3.  

    دبکا فایل نوشته روحانی(رییس جمهور) خواستار حضور روسها بوده اما رهبری جلوی ادامه این حضور رو گرفته...

    http://debka.com/article/25625/Ayatollah-shoots-down-Putin%E2%80%99s-high-flying-Tupolev
    منابع ترک میگن یه نوازد ۹ ماهه از آوارگان سوریه در غازی انتپ مورد تجاوز قرار گرفته و از خونریزی مرده....

    به گمانم وحشیگری انتهایی براش متصور نیست

    دبکا یک سایتِ بی اعتبار اسراییلی است که به انتشار خبرهای چرند و بی معنا مشهور است.

    • Upvote 7
    • Downvote 1

  4. توجه داشته باشید که موشکهای بالستیک موجود در ایران طیف گسترده ی را شامل میشود: از موشکِ از رده خارج ِ شهاب یک با برد ۲۸۰ کیلومتر و قدمت ۲۵ سال تا موشکهای دو مرحله ای سوخت جامد با برد ۲۰۰۰ کیلومتر. پس اگربعدأ  گفته شود باورعلیه یک  موشک بالستیک تست شده، معلوم نیست که هدف، کدامیک از این موشکها بوده پس  خللی به اعتبار موشکی ما وارد نمیشود. بله....اگر ما فقط یک نوع موشک بالستیک داشتیم ، این مطلب مشکل ایجاد میکرد. از طرف دیگر صرف اینکه باور ـ بعنوان اولین تجربهٔ ضد بالستیک ـ  بتواند یک موشک بالستیکِ هر چند قدیمی و از رده خارج مانند شهاب یک را منهدم کند،این امرخودش اعتبار زیادی را برای این سیستم بوجود می آورد. موشک بالستیک ، سخت ترین  هدف هوایی است و شکار آن بمراتب دشوارتر از هواپیما و هلیکوپتر است . سیستم های پدافندی آمریکایی مانند هاوک های خودمان که قبل از پاتریوت ساخته شده اند توانایی زدن وشکار بالستیک را نداشتند.

     

     

    روسها هم با اینکه ستون فقرات بازدارندگی اتمی شان موشکهای بالستیک است ، باز اقدام به ساخت سیستم های ضد بالستیک مانند اس ۳۰۰ وی و آنتی ۲۵۰۰ میکنند و با افتخار هم اعلام میکنند که آنها را عملأ بر ضد موشکهای بالستیک تست کرده اند . آنها هم طیف وسیعی از موشکهای بالستیک دارند ...از اسکندر ِکوتاه برد گرفته تا توپول ام با برد ۱۱۰۰۰ کیلومتر. بنابراین با اعلام این مطلب که اس۳۰۰ وی توانسته یک وحتی چند نوع ناشناخته از موشکهای بالستیکِ موجود در زرادخانهٔ روسها را رهگیری و نابود کند ، خللی به اعتبار نیروی استراتژیکی موشکهای بالستیکی روسی وارد نمیشود.

    • Upvote 13
    • Downvote 1

  5. با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    طنز هم اگر منبع داشته باشد خوب است یک وقت دیدی عزیز نسین دبه درآورد که من اینها را نگفتم و سایت را به دلیل نشر اکاذیب فیلتر کردند . حالا این وسط یک عده فرصت طلب هم فیش گیت را تبدیل کردند به نسین گیت و حالا بیا و درستش کن . البته عزیز نسین نمی دانم هنوز زنده است یا نه . قبلا کتاب خاطرات یک تبعیدی را از او خوانده بودم چاپ قبل از انقلاب بود .

    عزیز نسین بیش از ۲۰ سالست که مرده است. او مانند دیگر نویسندگان چپی ، دشمن خونیِ کمالیست های راستگرا ونیز بنیاد گراهای اسلامی بود. نوشته هاو مصاحبه های سالهای آخر عمر او بیشتر بر ضد اسلامیست ها بود و البته نواختن جمهوری اسلامی ایران را هم فراموش نمیکرد.
     
    بعد از فتوای قتل سلمان رشدی، او بعنوان اعتراض، ترجمهٔ ترکی کتاب آیات شیطانی را آغاز کرد که بعداً بدلیل اعتراضات زیاد مجبور شد آنرا بی سروصدا کنار بگذارد. مدتی بعد علویان ترکیه ـ که دشمن خونی اسلامگرا ها بوده و هستند ــ او را برای مراسم بزرگداشت پیر سلطان ابدال ، شاعر علوی قرن ۱۶ که در هتلی در شهر سیواس برگزار میشد دعوت کردند . بعد از حضور او در این هتل، اسلامیست ها که اکثراً سلفی بودند بعد از اتمام نمازجمعه در مسجدی در نزدیکی، به هتل حمله کرده و بعد از عبور از سد پلیس آنجا را به آتش کشیدند.در این جریان، عزیز نسین بزحمت جان بدر برد ولی ۳۵ نفر  که اکثراً علوی بودند کشته شدند.
     
    نکتهٔ جالب ،برخورد صدا و سیمای ما بود. این سازمان بدون توجه به پیچیدگی و ظرافتهای مذهبی و اجتماعی  موجود درجامعهٔ ترک، از شدت خوشی در حال مرگ بود! از صبح تا شب ،کار آقایان شده بود پخش گزارش و تحلیل در مورد این حادثه  که ایها الناس ببینید که چطور در یکی از بزرگترین کشورهای سنی جهان ،مردم مسلمان معتقد، بخاطر فتوای مرحوم امام به طرفداران سلمان رشدی حمله کرده وحسابشان را کف دستشان گذاشتند.... البته شکی در این نیست که علویها با دعوت از نسین، دچار خبط و بلاهت شده ودقیقاً در تلهٔ سلفیها افتاده بودند اما در اینجا ذکر دو نکته لازمست: اولاً موضوع  کنفرانس ربطی به نسین ویا رشدی نداشته ،بلکه مربوط بوده است به شاعر عارف مسلکی که مورد احترام و توجه قاطبهٔ ملت ترکیه ـ من جمله متدینین ترک ـ بوده وهست. ثانیاً کم نیستند آدمهایی که معتقدند هدف سلفیها اصلاً نسین ویا کتاب سلمان رشدی نبوده بلکه آنها فقط بهانه بوده اند تا در پوشش آن ، سلفیها هدف اصلی را که علویها بودند بزنند . اصولاً سلفیها در ترکیه، علویها را مظهر کفر و بی دینی در جامعهٔ ترکیه میدانند. در این حادثه اغلب کشته ها از روشنفکران و هنرمندان  بخصوص موسیقیدانان و نوازندگان علوی بودند که فقدان آنان هنوز بعد از ۲۵ سال در جامعهٔ علوی احساس میشود.
    • Upvote 3
    • Downvote 1

  6. با تشکر از پست بالا، در اوایل دههٔ ۷۰ شمسی یک سریال تلویزیونی از شبکهٔ دوم سیما پخش شد که موضوع آن ، زندگی مردمان این جزیره،تحت اشغال نازیها و چگونگی ایجاد مقاومت زیرزمینی توسط آنها علیه آلمانها بود......۲۵ سال گذشت....عمر چقدر سریع میگذرد.

    • Upvote 7

  7. مسأله، شخص نیست بلکه تفکر حاکم بر سپاه است. رضایی هم به تنهایی مسئول ایجاد این تفکر شبه انتحاری نیست. الان رضایی نزدیک بیست سالست که فرماندهٔ سپاه نیست ولی این تفکر همچنان باقیست و هیچ کوششی هم برای تغییر آن بعمل نیامده است و صد البته نتایج آنرا سالهاست که در سوریه میبینیم .

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  8. با توجه به ارتفاع بلند و استحکام این سیلو، داعش آنرابه صورت یک قلعهٔ نظامی بزرگ درآورده بود و از بالای آن هر نفر یا هر وسیله ای را که به سیلو نزدیک میشد بوسیله سلاحهای تک تیرانداز و نیز موشکهای ضد تانک هدف قرار میداد. در واقع این سیلوی نظامی! در آن جبهه برای پیشروی کردها معضلی بزرگ محسوب میشد و با توجه به استحکام فوق العاده اش راهی بجز انهدام آن توسط بمباران هوایی وجود نداشت .

    • Upvote 4
    • Downvote 4

  9. روستای کبروک در جنوبشرقی مخمور توسط نیروهای عراقی آزاد شد. حرکت لاک پشتی ارتش عراق به سمت موصل ادامه دارد.
     
    در ضمن در حدود یک سال و نیم پیش ، عشایر سنی تکریت ، قبل از اینکه نیروهای داوطلب شیعه به العوجه در حومهٔ تکریت برسند، قبر صدام را نبش کرده و بقایای جنازهٔ او را به مکان نامعلومی انتقال داده و دفن کردند. نبابراین نیروهای شیعه بعد از تصرف العوجه با قبر خالی او روبروشدند. البته آن عشایر سنی  فرصت نکردند بقایای جنازه های دو پسر صدام ـ عدی وقصی ـ را که در کنار او مدفون بودند منتقل کنند. 
    • Upvote 3

  10. یک احتمالی که در مورد pmu-1 بودن این سامانه ها و تاکید ایران بر اون هست

    اینه که ایران سیستمهای استفاده شده خود روسیه و شوروی رو میخواست، یعنی دست دوم بودن یک مزیت هست، چون دانگرید نشده اند، و نمی تونند کد ها و الگوریتمهاش رو به آمریکا و ... بدهند، چون پایه سیستمهای دیگه شون هم هست. اما با کارهایی که میشه درست قبل از انتقال روی یک سامانه انجام داد، نمی دونم چقدر این احتمال قوی هست؟

    البته اگر فرضیهٔ جنابعالی صحیح هم باشد ، باز هم لزومأ دلیلی برخرید سیستم PMU-1  نمیباشد؛ چراکه ارتش روسیه  در حال حاضر علاوه بر استفاده از نوع  PM-1  که نمونهٔ داخلیِ PMU-1  میباشد ,از نوع PM-2  که نمونهٔ داخلیِ PMU-2  میباشد هم استفاده میکند . در ضمن با ورود اس۴۰۰ ، روسها دیگر به بسیاری از این PM-1 وPM-2 ها احتیاجی ندارند،بنابراین اگر ما بخواهیم سیستم دست دوم و در حال کار بخریم میتوانیم نوع  PM-2  را انتخاب کنیم.

    • Upvote 3

  11. ظاهرا نویسنده تفاوت نیروی هوایی با هوانیروز را نمیداند

    گرچه بیشتر شینوک های ما در اختیار هوانیروز است ولی تعداد محدودی هم به نیروی هوایی تحویل شده است . این مقاله مربوط  به همین ناوگان کوچک و کمتر شناخته شدهٔ شینوک درنیروی هوایی است . اگر به عکسهای مقاله دقیقتر نگاه کنید ، به وضوح،آرم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر روی شینوک ها قابل دیدن است .ا لبته ظاهرأ در انتهای مقاله اشتباهی صورت گرفته و ۳۶ فروند شینوک را بجای هوانیروز ، متعلق به نیروی هوایی معرفی کرده است. باید در پاراگراف آخر ، کلمهٔ نیروی هوایی به هوانیروز اصلاح شود. 

    • Upvote 5

  12. خير، تفاوت بين قطع نامه هاى قبلى و جديد اين هست كه ماقطع نامه جديد رو خودمون پذيرفتيم كه اين از لحاظ قانونى محدوديت هاى بيشترى رو الزام آور خواهد كرد. هيچ قطع نامه اى پيش از اين آخرى بر اساس قانون بين الملل الزام آور نبود بلكه تنها حركت سياسى از طرف چند كشور به حساب مى آمد.

     شعار دادن چیزی را عوض نمیکند. تمام مصوبات شورای امنیت ، از جمله قطعنامه سابق ، برای تمام اعضا ی سازمان ملل متحد الزام آور است چه عضوی راضی باشد یا نباشد.پس ازاین نظر فرقی بین قطعنامه قبلی و فعلی نیست و مخالفت ما با مصوبه قبلی چیزی از اهمیت و الزام آوری آن کم نمیکند و همانطور که دیدیم همه کشورها آن مصوبه را الزام آور دانسته و بدان عمل کرده و در آن مدت حتی یک فشنگ هم به ما نفروختند.درست مانند مصوبات تحریمی شورای امنیت در مورد عراق صدام حسین و کره شمالی که همه کشورها ـ حتی روسیه وچین که در هنگام بحث در شورا چندان با تحریمهای سخت موافق نبودند ـ خود رابه آنها ملزم دانسته وبه مخالفتهای عراق و کره شمالی وقعی ننهادند.
     
    در ضمن، مصوبات  ضد ایرانی شورای امنیت ، حتی برای خود ایران هم الزام آور است. اصولا هر کشوری با ورود به سازمان ملل متحد ، اجبارأ الزامی بودن مصوبات شورای امنیت را هم می پذیرد.برای همین است که کشور سویس به مدت دهها سال به عضویت سازمان ملل در نیامد زیرا دولتمردان سویسی ، پذیرش الزام آوری مصوبات شورای امنیت را مغایر با اعمال حاکمیت ارادهٔ دولت سویس در عرصه بین المللی  میدانستندواین الزام آوری را نمی پذیرفتند.
     
    در آخر، در حقوق بین الملل چیزی بنام شدت و درجهٔ الزام آوری وجود ندارد . یعنی مسأله ، صفر و صد است . سفید و سیاه است و حالتهای بینابینی ندارد. یک مصوبهٔ بین المللی ، یا الزام آور هست یا نیست و اگرا لزام آور است ، دیگراین الزام آوری شدت و ضعف ندارد. پس الزام ایران ودیگراعضای سازمان ملل متحد ، نسبت  به قطعنامهٔ قبلی درست باندازهٔ الزام آنها نسبت به قطعنامهٔ جدید است و این الزام ، کم و زیاد نمیشود.
    ............................
      بر اساس قطعنامهٔ جدید ، هرگونه فروش سلاح به ایران به مدت ۵ سال باید به تصویب شورای امنیت برسد . طبیعی است که آمریکا در شورا با هر گونه معامله مخالفت کند . پس در عمل ، تحریم تسلیحاتی سابق  بمدت ۵ سال تمدید شده و بعد از پایان این مدت ـ که چند ماهش هم گذشته ـ مصوبهٔ مزبور کأن لم یکن شده و ایران میتواند از چین وروسیه تسلیحات متعارف خریدای کند.
     
    ...................... 
     
    در ضمن فقط همین را بگویم ه در صورت عدم توافق هسته ای با غرب ، کنگرهٔ آمریکا با لوایح تنبیهی خود، صادرات نفتی ایران را به صفر میکشاند. آنها یکبار اینکار را کردند و صادرات نفتی ما را از دوملیون و دویست هزار بشکه به کمتر از نهصد هزار بشکه تقلیل دادند . بنابر این آنها در یک فرجهٔ زمانی یکساله میتوانستند  این نهصد هزار بشکه راهم به صفر برسانند. در این صورت درآمد ارزی دولت هم از بین میرفت  و آنوقت با خزانهٔ خالی، اسلحه که سهل است معلوم نبود چطور باید شکم مردم را سیر کرد ...مردمیکه یکی از بزرگترین ورد کنندگان مواد غذایی در دنیا بوده وهستند.
    • Upvote 16
    • Downvote 5

  13. پیش ا ز توافق ، بر اساس قطعنامه قبلی ، ایران ـ بدون لحاظ  محدودیت زمانی ـ برای همیشه تحت تحریم تسلیحاتی میگرفت . بعد از توافق ، براساس قطعنامه جدید که در ذیل توافق هسته ای به تصویب شورای امنیت رسید ، در عمل، تحریم  همیشگی والی الابد تسلیحاتی  ایران  به تحریم تسلیحاتی ۵ ساله مبدل شد. به بیان دیگر مطابق قطعنامه قبلی ، برای همیشه امکان خرید حتی یک فشنگ هم بطور قانونی وجود نداشت و باید آرزویش را به گور می بردیم ، در حالیکه براساس قطعنامه جدید ، بعد از ۵ سال ، امکان خرید تسلیحات از کشورهایی که مایل به فروش سلاح به ما هستند وجود دارد.

    • Upvote 6
    • Downvote 3

  14. منظور ، محدودیت ۵ ساله تسلیحاتی  است. بعد از ۵ سال یعنی اول سال ۲۰۲۱، محدودیت تسلیحاتی لغو شده و دیگر نیازی به کسب اجازه از شورای امنیت نیست که آمریکاییها بتوانند جلوی آنرا بگیرند.


  15. بسم الله
    نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با وجود توانمندی های فراوان و افتخارات قابل توجه لکه ننگ سیاسی بزرگی رو دامنش داره لکه ننگی بنام لاوی
    جنگنده ای هم رده اف16 و با توانمندی های فراوان که شباهت های عجیبی با داسو رافال داشت حتی ترس امریکایی هارو برای سرد کردن بازار اف16 برانگیخت با همه این تفاسیر با لابی سنگین جنرال دینامیکس و تنها با اختلاف یک رای تولید داخلی اون صحنه رو به خرید چندصد اف16 باخت
    البته امریکا بخاطر این کار مجازات سختی هم شد با این اتفاق رژیم صهیونیستی شروع به برقراری ارتباط نظامی سنگین با چین کرد بطوری که جی10 با در اختیار قرارگرفتن اطلاعات لاوی بنا شد جالب اینجاست که صهیون ها تا حدود سال 2008 این موضوع رو انکار میکردند افشای این موضوع و فشار امریکا روی صهیون ها باعث کاهش چشمگیر روابط نظامی با چین تاحد صفر شد...

    _______________________________________________
    اما در مورد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی باید بگم با وجود همه اون دارایی های ارزشمندش E-2 هاش خطرناکترین داراییش هست به علت قابلیت های بالای اون در تحت نظر قرار دادن اهداف هوایی و زمینی نیروی هوایی صهیون ها رو یک لول بالاتر از ترکیه و باقی کشور ها قرار میده استفاده این جنگنده با استفاده از رادار گردان بقطر7 متر لقب شاهین چشم پیشرفته رو گرفته و در باره توان رصد اهداف زمینیش همین بس که گفته میشه در فراز آسمان های بین المللی توانایی زیر نظر گرفتن درخت پسته ای رو در عمق خاک ایران داره

    اینجاست که پیگیری طرح سجیل ضد آواکس بشدت حس میشه (چشمک)

    تمامی ۴ فروند ئي ـ۲ نیروی هوائی اسرائیل سالهاست که بازنشست و از ردهٔ عملیاتی خارج شده اند. از این ۴ فروند ، ۳ فروند بعد از ارتقاء ، به نیروی دریایی مکزیک فروخته شد ؛ چهارمین فروند هم در هاتزریم ـ موزه نیروی هوائی اسراییل ـ در حال خاک خوردن است.
     
    در حال حاضر، وظیفه آنها را ۵ فروند گلف استریم جی ۵۰۰​​​​ ـ ۵۵۰ ارتقاء یافته ملقب به ناشون شاویت (۲ فروند ) و ناشون ایتام (۳ فروند)  انجام میدهند.
    • Upvote 8

  16. یک فروند سسنا کاراوانِ مسلح به هلفایر متعلق به نیروی هوایی عراق در شمال این کشور سقوط کرده  و سه خدمه آن ناپدید و به احتمال زیاد  کشته شدند. دولت عراق، مشکل فنی را عامل حادثه دانسته ولی داعش اعلام کرده این هواپیما را با توپ ۵۷ م .م زده است.

     

    http://isis.liveuamap.com/en/2016/16-march-they-claim-to-have-downed-yi119-with-a-57mm-aagun

    • Upvote 2

  17. اینطور که به نظر می آید ترامپ به عنوان نماینده جمهوری خواهان و کلینتون به عنوان دموکرات ها بایکدیگر مبارزه خواهند کرد 

    نقطه جالب ماجرا این است که هردو به توافق هسته ای اعتقادی ندارند وفقط کلینتون کمی احتمالا به خاطر دموکرات ها مراعات خواهد کرد ( خیلی خیلی کم، و از زیر خیلی بیشتر می زند )

     

    نمی دونم چرا با این ترامپ بیشتر حال می کنم حداقل رو بازی می کند 

    توافق هسته ای با ایران، میراث دیپلماتیک مشترک نه فقط اوباما ، بلکه همه دموکراتها محسوب شده و با حمایت آنها از چنگ جمهوری خواهان در کنگره وسنا جان سالم به در برد.  هیلاری کلینتون هم مانند دیگر دموکراتها از 
    از این توافق به طور علنی حمایت کرده و فقط گفته است  سعی تمام خواهد کرد که ایران به قول او جر نزند.
    • Upvote 1
    • Downvote 1

  18. و این رو نباید فراموش کنیم که شوروی در ان زمان دچار مشکل حادی در داخل و خارج بود... ایضا اینکه پاکستان صریحا این موارد رو تایید نمی کرد... همچنین درگیری در جنگ ایران و عراق !

    شوروی در افغانستان با انهمه کوه و دشت 40 هزار نیرو مستقر کرد!   در حالی که سالها پیش در یک نبرد در مجارستان با زمینهای نسبتا پست 100 هزار نیرو! 

    ضمنا بر چه اساسی گفتید حمله به پاکستان شروع جنگ جهانی سوم بود!؟  واقعا اینطور فکر می کنید!

    حتی در جنگ جهانی دوم هم با اینکه شوروی و المان هر دو با هم به لهستان حمله کردند با این حال غرب فقط به المان اعلان جنگ داد نه روسیه!

    به نظر من جنگ جهانی سوم سالهاست تمام شده.... الان در جنگ جهانی چهارم و شاید پنجم هستیم!

    تعداد نیروهای روسی در زمان اوج درگیریها در افغانستان به ۱۱۵۰۰۰ میرسید که توسط حدود ۶۰۰۰۰ نیروی افغان پشتیبانی می شد.روسها حدود ۱۵۰۰۰ نفر هم کشه دادند.

    • Upvote 4