mehran55

Editorial Board
  • تعداد محتوا

    779
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    41

mehran55 آخرین امتیاز شما در روز 19 بهمن 1397

mehran55 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

12,996 نشان معرفت

درباره mehran55

  • رتبه حساب کاربری
    استوار یکم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ??????? ??????/????? ????

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

5,415 نمایش های پروفایل
  1. با سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست ، با پوزش بخاطر تاخیر و وقفه ای که در این تاپیک پیش آمد ، بحث آشنائی با نیروی هوائی رژیم صهیونیستی رو به اتفاق هم ادامه میدهیم با نگاهی اجمالی به توسعه توان رزمی این نیرو پس از جنگ 6 روزه : توسعه و گسترش فعالیت نیروی هوائی اسرائیل پس از جنگ 6 روزه ، عمده نیاز نیروی هوائی اسرائیل به هواپیماهای نظامی ، از طریق آمریکا تأمین گردید. در میان این خریدهای نظامی ، عمدتا میتوان به مجهز شدن نیروی هوائی اسرائیل به هواپیماهای F-15 Eagle ، A-4 Skyhawk ، F-4 Phantom II و صد البته F-16 Fighting Falcon های سفارشی ایران (پیش از انقلاب ) اشاره نمود. البته هواپیماهای نیروی هوائی اسرائیل در این برهه تنها محدود به هواگردهای آمریکائی و فرانسوی نبود. در همین دوران است که نیروی هوائی اسرائیل ، از جت های جنگنده IAI Nesher و همچنین IAI Kfir هم که هر دو جنگنده هائی مشتق شده از Mirage-5 فرانسوی بودند هم برخوردار گردید. IAI Nesher IAI Kfir در خصوص جت کفیر باید گفت که این جنگنده به یک موتور قدرتمندتر آمریکائی ( که در اسرائیل و تحت لیسانس تولید می گردید ) مجهز شده بود. موتور فرانسوی SNECMA-Atar جنگنده میراژ-5 موتور آمریکائی J-79 جنگنده کفیر در 4 ژوئیه 1976 ،نیروی هوائی اسرائیل بوسیله چهار فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی اسرائیلی ( از نوع C-130 Hercules ) ؛ در قالب یک عملیات نجات گروگان ها بصورت مخفیانه به فرودگاه انتبه (درکشور اوگاندا) پرواز نمود و در آنجا به زمین نشستند که به "عملیات انتبه" مشهور گردید. پس از آن در ماه مارس 1978 نیز ، نیروی هوائی اسرائیل در "عملیات لیتانی" نیز مشارکت فعالی را بازی نمود. در 7 ژوئن سال 1981 ، هشت فروند جنگنده IAI F-16A اسرائیلی ، تحت پوشش و حمایت شش فروند رهگیر F-15A این نیرو ، " عملیات اپرا " را با هدف از بین بردن تأسیسات هسته ای عراق در اوسیراک با موفقیت به پایان رساندند. از جمله خلبانانی که در این عملیات شرکت داشتند ، می توان به ایلان رامون اشاره کرد که بعدها ، اولین فضانورد اسرائیل شد. ادامه دارد ... ================== پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : در ادامه و اگر عمری باقی بود ضمن معرفی کارنامه عملیاتی این نیرو در جنگ های مختلف و همچنین معرفی تک تک هواپیماها و هلی کوپترهای موجود در ناوگان این نیرو ؛ اطلاعات و تصاویر دیگری نیز از این نیرو در اخیار دوستان قرار خواهیم داد.
  2. سلام مجدد مصطفی جان ، خواهش میکنم. باید ببخشید اگه که تو کار تاپیک مداخله میکنم به اعتقاد من این دو رنگ برای اسامی اشخاص و اسامی شهرها مناسب هستند. چون هم خیلی کمرنگ یا پر رنگ نیستند که خوانش اونها مشکل باشه و هم با اون رنگ قرمزی که شما میخواید گاها برای مسائل مهم ازش استفاده کنید ، تضاد و تفاوت دارند و اشتباه گرفته نمیشند
  3. با سلام خدمت دوستان عزیز میلیتاریست ، و با پوزش بخاطر وقفه ای که در تاپیک پیش اومد. بقول حضرت مولانا : مدتی این مثنوی تأخیر شد / مهلتی بایست تا خون شیر شد تاپیک بررسی عملیات نظامی چنگال عقاب رو به اتفاق هم ادامه می دهیم : بخش چهارم فرماندهی و تهیه طرح اجرائی هنگامی که تصمیم پرزیدنت کارتر مبنی بر انجام نجات گروگان ها قطعیت یافت ، فرماندهان واحدهای شرکت کننده به شرح زیر انتخاب شدند : الف - سرلشکر نیروی زمینی وا (Vaught) : فرمان وی در 12 نوامبر 1979 ابلاغ گردید. نامبرده فرماندهی کل نیروهای شرکت کننده در عملیات را به عهده داشت و ستاد فرماندهی خود را در پایگاه هوائی قِنا (Qena) در مصر تشکیل داد و سیستم ارتباطی مطمئن بین ستاد او و پنتاگون و یگان های شرکت کننده در عملیات برقرار شد. ژنرال وا ، گروهی برجسته از متخصصین جنگ های نامنظم را برای تهیه طرح اجرائی انتخاب نمود. سپهبد گست (Gast) رئیس [پیشین] مستشاری در ایران در دوران [پس از] انقلاب ، معاون سرلشکر وا و مسئول آموزش خلبانان هلی کوپتر [در آمریکا] گردید. هنگام انتخاب گست ، درجه او سرلشکر بود و بعدها سپهبد شد. ب - سرهنگ بک ویث (Beckwith) فرمانده نیروی دلتا فورس سرهنگ بک ویث فرماندهی کوماندوها و هدایت عملیات در یورش به سفارت آمریکا را بر عهده گرفت. افسر مزبور پایه گذار این واحد جدید در نیروی زمینی آمریکا بود. وی همچنین اولین فرمانده این واحد نیز بود. بک ویث سه سال در ویتنام جزء نیروهای مخصوص کلاه سبزها جنگیده بود. زخم خطرناکی در سینه داشت که او را تا دم مرگ کشاند ، ولی نجات پیدا کرد. وی به عنوان بهترین جنگنده در واحد نیروهای مخصوص شناخته می شد. یکی از روزنامه نگاران که در دفتر وی با او مصاحبه کرده بود ، در مقاله خود نوشت که وی در آرم مخصوصی که روی سینه خود گذارده بود ، نوشته بود : KILL`EM ALL. LET GOD SORT`M OUT یعنی همه را بکش. اگر خدا خواست کسی زنده بماند ؛ خودش انتخاب کند. واحد او در ویتنام برجسته ترین واحد بود. روحیه سربازان او در سطح بالائی قرار داشت. چندین بار سربازان زخمی خود را روی دوش حمل کرده بود و نفرات وی معتقد بودند او هیچگاه آنها را رها نخواهد کرد. بالاترین نشان جنگی آمریکا روی سینه او نصب بود. پ- سرهنگ کیل (Kyle) فرماندهی هواپیماهای عمل کننده در عملیات به سرهنگ نیروی هوائی کلنل کیل سپرده شد. ت - سرهنگ پیتمن (Pitman) فرماندهی عملیات هلی کوپترها به سرهنگ تفنگداران دریائی پیتمن سپرده شد. ث - سرهنگ دوم سی فرت (Seiffert) لیدر دسته پروازی هلی کوپترها هم در زمان عملیات به سرهنگ دوم تفنگدار دریائی سی فرت سپرده شد. بخش پنجم فرماندهی و تهیه طرح اجرائی فرمانده عملیات برای اجرای مأموریت باید در کوتاه مدت اقداماتی را به شرح زیر انجام می داد : الف - نقطه پرت و دور افتاده ای را در ایران انتخاب نماید تا هلی کوپترهای شرکت کننده در عملیات پس از پرواز به ایران ، در آن نقطه فرود آمده از هواپیمای C-130 سوخت گیری نموده ، نفرات را به به نقطه بعدی ببرند. برای این منظور فرودگاه طبس مناسب ترین محل تشخیص داده شد. ولی اطلاعاتی در مورد مقاومت باند و ظرفیت آن برای پذیرش شش فروند C-130 را نداشتند و برای آگاهی از این اطلاعات یک هواپیمای CIA در محل فرود آمد و اطلاعات را در اختیار فرمانده عملیات قرار داد که این اطلاعات کامل نبود و یکی از عوامل ایجاد سانحه ، کمبود اطلاعات درباره فرودگاه طبس بود. فرودگاه طبس در طرح عملیات " صحرای اول " (Desert One) نامگذاری گردید. ب - عناصری را به داخل ایران نفوذ دهد که وسیله ارتباطی آنها را تأمین نماید تا بتوانند اطلاعات و گزارش پیشرفت عملیات را به واشنگتن ارسال نمایند. هاوارد هارت (Howard Hart) افسر رابط CIA در این عملیات پ - پناهگاه امنی را در فاصله دو ساعت رانندگی از تهران انتخاب نماید تا کوماندوها و نیروی دلتا به وسیله هلی کوپتر به آن محل رفته ، تمام روز بعد را در آنجا مخفی شوند. برای هلی کوپترها هم تورهای استتار همرنگ زمین پیش بینی شده بود . این محل نیز در شمال گرمسار و بین کوه ها بود و در عملیات به نام " صحرای دوم " (Desert Tow) نامگذاری شد. ت - یک فرودگاه مناسب برای سوختگیری هواپیماهای C-130 در رفت و برگشت از مأموریت در یک کشور دوست مجاور ایران انتخاب شود. برای این منظور هم فرودگاه مناسبی در جزیره مَصیره (Mazireh = Masirah) که در شرق کشور عمان ( و در اقیانوس هند) قرار دارد ، انتخاب شد. ث - محل دقیق گروگان ها را در داخل سفارت باید به دست آورد که این اطلاعات تا آخرین ساعات قبل از اجرای طرح به دست فرمانده عملیات نرسید. ولی آشپز سفارت که یک پاکستانی بود ، هنگامی که در یک هواپیمای تجاری از ایران به پاکستان می رفت ، در صندلی مجاور یک عامل سیا نشسته بود و بر حسب تصادف به او خبر داد که گروگان ها ، در عمارت کنسولگری نگهداری می شوند. ولی سرهنگ بک ویث نتوانست با قبول صحت این اطلاعات ، عملیات را دچار خطر نماید. ج - فرماندهی عالی عملیات ، باید هلی کوپترها را از آمریکا به ناو هواپیمابر Nimitz در اقیانوس هند انتقال دهد. تعداد هلی کوپترهای مورد نیاز 6 فروند بود که با دو فروند رزرو جمعا هشت فروند می شد. نوع هلی کوپترها سیکورسکی RH-53D Sea Stallion انتخاب شد.زیرا هلی کوپتر مزبور دارای قدرت زیاد و مخازن سوخت اضافی است که می تواند مسافت های طولانی را طی نماید. بعلاوه این هلی کوپتر ، وقتی بر روی ناو هواپیابر نشست ، می توانستند آنها را به سطح زیرین ناو ببرند تا از دید ماهواره هایی جاسوسی شوروی پنهان بمانند. هلی کوپترهای مزبور به وسیله هواپیمای C-5 به جزیره دیگو گارسیا (Diego Garcia) در جنوب اقیانوس هند فرستاده شد و از آنجا پس از اینکه وسائل مین یابی آنها را پیاده کردند ؛ باک های اضافی روی آن نصب شد و بعد از انجام تغییرات به ناو هواپیمابر نیمیتز فرستاده شدند. ادامه دارد ... منابع مورد استفاده در انتهای تاپیک معرفی می شوند. ===================================================== پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : بخاطر کثرت منابع مورد بررسی ؛ حجم بالائی از دیتا و اطلاعات گرداوردی شده است که پرداختن به همه آنها در یک پست میسر نیست. لذا از صبر و تحملی که دوستان عزیز به خرج میدهند تا مطالب دنباله دار تاپیک به سرانجام برسد. پیشاپیش سپاسگذارم.
  4. سلام مصطفی جان خسته نباشید و تشکر ویژه بابت این مطلب بسیار ارزشمند تاریخی که با ما به اشتراک میگذاری ظاهرا بحث اسامی و نحوه نگارش شون و علائم نگارشی ، بین دوستان به بحث گذاشته شده ، من هم برای رفع این مشکل ، یه پیشنهاد ساده دارم : استفاده از رنگ متفارت مثلا اسامی اشخاص با رنگ قرمز توی متن مشخص بشن و اسامی مکان ها هم با رنگ سبز یا آبی اینجوری با کمترین استفاده از علائم نگارشی مثل خط فاصله و گیومه و ... میشه اسامی اشخاص رو از ضمیرهائی مثل ما و بی و ... متمایز ساخت و در عین حال از نظر بصری هم به جذابیت و چشم نوازی مطالب کمک بیشتری میکنه ( هر چند قلم توانمند شما و گیرائی این داستان تاریخی ؛ به خودی خود بسیار جذاب هست و شاید کمترین نیاز رو به اینجور پیرایش هائی داشته باشه) نکته بعدی کمک گرفتن از تصاویر و نقشه ها هست که دیدم اخیرا اضافه شده به نگارش تون که حرکت بسیار خوبی هست و به فهم درست مطالب خیلی بیشتر از پیش کمک میکنه. باز هم از زحمتی که برای این تاپیک میکشی به سهم خودم متشکرم.
  5. با سلامی دوباره خدمت دوستان عزیز میلیتاریست و تبریک سال 1398 : خبر : عراق 6 فروند جنگنده اف-16 دیگر خود را هم تحویل گرفت وزارت دفاع عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد که آمریکا 6 فروند جنگنده F-16 را در قالب قرارداد منعقد شده میان دو کشور ؛ تحویل عراق داده است. این جنگنده ها در پایگاه هوائی " بلد " ( بزرگترین پایگاه هوائی عراق در 64 کیلومتری شمال بغداد ) به زمین نشسته اند. پیشتر نیز در فرودین ماه 1396 و آذرماه 1395 نیز ، هر بار 4 فروند جنگنده F-16 تحویل نیروی هوائی عراق داده شده است. پی نوشت : تمام تصاویر این تاپیک که بدلیل عدم بارگذاری در گالری انجمن از بین رفته بودند ، مجددا در گالری و در تاپیک قرار گرفته و بازیابی شدند.
  6. با سلام ، آقا این سیستم تعداد پست یعنی اگه من طی چند روز آینده زیر هر تاپیک ( قدیمی و جدید انجمن ) یه پست بگذارم و بنویسم " دست تون درد نکنه پست خوبی بود، استفاده کردیم" ظرف چند روز آینده میتونم درجه ارتشبدی بگیرم ؟ فکر میکنم که این مکانیسم تعداد پست یکم غیر عملیاتی و غیر عادلانه باشه. در این معیار شما ، چون تعداد پست ملاک هست و تفاوتی بین تولید محتوا و اسپم (یا شبه اسپم) وجود نداره ، عملا تولید محتوا در انجمن کاهش پیدا میکنه و پست های اسپم ( و شبه اسپم ) تعدادشون زیاد میشه. پیشنهاد میدم مکانیسم رو تغییر بدید. بعنوان مثال : نسبت امتیاز به پست بگذارید . مثلا اگر تعداد پست های یک فرد با تعداد امتیازات اش یکی باشه ( یعنی تعداد لایک تقسیم بر تعداد پست بشه 1 ) کمترین درجه رو بگیره. وقتی شد مثلا 1.5 یا 2 ( بسته به صلاحدید و تشخیص ) یک درجه بالاتر و ... اینجوری بجای اسپم ها ، پست های تولیدی ( با توجه به عنایت یا عدم عنایت اعضاء به اون پست ) ملاک قرار میگیره و یک مقدار عادلانه تر هست. در خصوص مدال هم میتونید ، ملاک رو تعداد تاپیک قرار بدید
  7. mehran55

    ستاد تحریریه (SET)

    سلام علیکم و رحت الله حاضر هوائی ، زمینی ، موشکی ، دریائی ، تاریخ ، عملیات ها و دکترین ها و ... هر کدوم که دوستان صلاح بدونند ، بنده در خدمتم
  8. با سلام خدمت دوستان عزیز میلیتاریست و با پوزش بخاطر وقفه ای که در این تاپیک پیش آمد ( بدلیل درگیر شدن بنده در تاپیک نمایشگاه اقتدار 40 ) ، تاپیک بررسی عملیات نظامی چنگال عقاب رو به اتفاق هم ادامه می دهیم : بخش دوم واکنش آمریکا به بحران گروگان گیری دولت آمریکا ، به دنبال شکایت به سازمان های بین المللی ؛ حساب های بانکی ایران در آمریکا را بست و ایران را تهدید به تحریم اقتصادی نمود.(ظاهرا این تاکتیک قدیمی دموکراتها بوده که از دولت کارتر شروع شده و در دولتهای کلینتون و اوباما هم ادامه پیدا کرده - مترجم ) برژینسکی در جلسه مشورتی با باراک اوباما در تاریخ 16 نوامبر سال 979 ، برژینسکی (مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا) ، از قول پرزیدنت کارتر به وزیر دفاع وقت آمریکا هارولد براون ابلاغ نمود که از رئیس ستاد مشترک آمریکا ، خواسته شود تا طرحی را برای آزادی و نجات گروگان ها تهیه نماید. برژینسکی - کارتر این تصمیم ، در اثر فشارهای مداوم برژینسکی بود که همان طور که در کتاب خود نوشته : وی معتقد بود که نجات گروگان ها ، آبروی رفته کشور آمریکا را بازگردانده و باعث تقویت روحیه گروگان ها خواهد شد. (ظاهرا تشابهاتی بین تأثیرگذاری برژینسکی بر کارتر و تأثیر جان بولتن بر ترامپ مشاهده میشه . البته بولتون تا بدینجا نشون داده که به هیچ وجه نبوغ دیپلماتیک برژینسکی رو نداره - مترجم) پرزیدنت کارتر که اصولا تجربه نظامی نداشت ، بدون اینکه تصور کند اجرای چنین عملی ممکن است ، سلامت گروگان ها را به خطر بیاندازد ، دستور تهیه طرح را داد. البته سایروس ونس ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، بشدت در مقابل فشارهای برژینسکی برای اقدامات نظامی برای رهائی گروگان ها مخالفت می کرد. اما ونس که با بیماری نقرس مبارزه می کرد ، روز پنج شنبه 10 آوریل ؛ برای تعطیلات آخر هفته ای عازم فلوریدا شد . روز جمعه 11 آوریل و در غیاب ونس ، برژینسکی ، جلسه ای در واحد برنامه ریزی شورای امنیت ملی برگزار کرد که در آن جلسه کارتر ، برگزاری عملیات نظامی را مجاز دانست. معاون وزیر خارجه آمریکا ، وارن کریستوفر که در جلسه حاضر بود ، نتیجه جلسه را به توصیه برژینسکی به موقع به سایروس ونس اطلاع نداد. وارن کریستوفر بعدها در دولت کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گردید. ونس پس از اطلاع از تصویب اقدام نظامی ، شدیدا خشمگین می شود و استعفای خود را تسلیم رئیس جمهور می کند. وی در گفتگوی تلفنی با کارتر و همچنین در متن استعفاء خود ؛ از برژینسکی با لقب ابلیس (Evil) یاد می کند که نظر خود را بر کابینه امنیت ملی آمریکا تحمیل کرده است. سایروس ونس و برژینسکی بخش سوم طرح ریزی عملیات طراحان اولیه طرح نجات عبارت بودند از : هارولد براون ( وزیر دفاع آمریکا) ، آدمیرال ترنر ( رئیس وقت سازمان سیا) ، ژنرال جونز ( رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا) ، سپهبد پاستاکس (مشاور ژنرال جونز) و برژینسکی ( مشاور امنیت ملی کاخ سفید) که به دستور رئیس جمهور در جلسه طرح ریزی حمله شرکت می کرد. البته حضور یک غیر نظامی (برژینسکی) که تخصصی هم در عملیات های نظامی اینچنینی ندارد ، در چنین جلسه ای غیر عادی بود. ژنرال جونز ؛ رئیس وقت ستاد مشترک ایالات متحده یگان های شرکت کننده کمیته بررسی کننده طرح اولیه نجات گروگان ها ، ترکیب سلاح ها و نیروهای شرکت کننده در عملیات را به شرح ذیل انتخاب نمود. ( البته تعداد اصلی سلاح ها و تعداد دقیق نفرات را فرمانده عملیات هنگام طرح اجرائی تعیین می نمود. ) الف - یک واحد از رزمندگان دلتا فورس (Delta force) - نفرات این یگان ها اعضاء ممتاز و برجسته کلاه سبزها یا نیروهای مخصوص آمریکائی می باشند که برای عملیات های خاص ( مبارزه با تروریسم و عملیات پنهانی) آموزش داده می شوند. این یگان در سال 1977 ( دو سال قبل از گروگان گیری ) در ارتش آمریکا به وجود آمد. ب - یک واحد از کوماندوهای نیروی زمینی یا رنجرها (RANGERs) که برای مأموریت های خاص برون مرزی (نظیر کسب خبر و خرابکاری) در منطقه دشمن نفوذ می کنند. انهدام تأسیسات هوائی و زمینی و خطوط مواصلاتی دشمن ، از تخصص های این یگان می باشد. پ - تعدادی هواپیمای سوخت رسان C-130 که وظیفه حمل سوخت برای هلی کوپترها را بر عهده دارند. ت - دو فروند هواپیمای C-130 از نوع گان شیپ (Gun ship) که وظیفه تأمین پوشش بر روی سفارت و فرودگاه مهرآباد را بر عهده خواهند داشت. این هواپیماها مجهز به مسلسل های پر قدرتی هستند که در داخل هواپیما و نزدیک درب های خروجی طرفین نصب شده و از همین مکان ها تیراندازی انجام می شود. قدرت آتش این هواپیماها ، به مراتب از هواپیماهای شکاری برای پشتیبانی نیروهای عملبیاتی روی زمین بیشتر است. ث - تعدادی هلی کوپتر که نوع و تعداد آنرا ، فرمانده واحد اجرائی تعیین خواهد نمود. ج - یک فروند هواپیمای غول پیکر جت C-141 برای خارج کردن گروگان ها و نفرات شرکت کننده در عملیات از تهران چ - به تعداد مورد نیاز ، خودرو ون. قرار شد که این خودرو ها توسط عوامل سیا در محل ( ایران) تهیه شود. ادامه دارد ... منابع مورد استفاده در انتهای تاپیک معرفی می شوند. ===================================================== پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : بخاطر کثرت منابع مورد بررسی ؛ حجم بالائی از دیتا و اطلاعات گرداوردی شده است که پرداختن به همه آنها در یک پست میسر نیست. لذا از صبر و تحملی که دوستان عزیز به خرج میدهند تا مطالب دنباله دار تاپیک به سرانجام برسد. پیشاپیش سپاسگذارم.
  9. با عرض سلام مجدد خدمت دوستان عزیز میلیتاریست نکات جالب توجه ولی متفرقه در این پست و به اتفاق هم نگاهی می اندازیم به بخشی از تصاویری گرفته شده از تجهیزات و تسلیحات که بر خلاف پست های قبلی اشتراکاتی با یکدیگر ندارند تا در پست های مجزا ارسال شوند ، اما حیف هم بود که از قلم بیوفتند : بخش اول : رفع خستگی فانتوم ها در نمایشگاه نیروی هوائی ، احتمالا برای اولین بار بود که درب سوله های تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیماها ، به روی بازدید کنندگان مردمی باز شده بود که تنها در سوله اورهال فانتوم ها اجازه عکسبرداری به بنده داده شد. به اتفاق هم نگاهی می اندازیم به چند تصویر از اورهال فانتوم ها : بخش دوم : ارتقاء توان دریائی در نمایشگاه اقتدار 40 ، نیروهای دریائی سپاه و ارتش هم حضور داشتند. هر چند بخاطر برخی محدودیت های جغرافیائی نتوانستند که در حد سایر نیروها به ارائه دستاوردهای خود بپردازند ، اما در همین حضور کمرنگ هم برخی دستاوردهای جالب توجه به نمایش درآمد که به اتفاق هم نگاهی به آنها می اندازیم : بخش سوم : سیستم موقعیت یاب زمین پایه سیستم موقعیت یاب زمین پایه ملی ، یکی دیگر از دستاوردهای به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه اقتدار 40 بود که جالب توجه می نمود. در غیاب دسترسی به ماهواره های GPS متخصصان کشور با استفاده از ظرفیت های بومی خودمان ، اقدام به ایجاد و راه اندازی یک سیستم موقعیت یاب زمین پایه نموده اند که به چند تصویر گرفته شده از این سیستم نگاهی می اندازیم : ============================================================================ تعدادی عکس از دست آوردهای پدافندی ، هواپیماهای جنگی و موشک های بالستیک هم تهیه کرده بودم که چون به کرات توسط سایر دوستان تصاویر مشابهی از آنها به نمایش درآمد ، از ارسال مجدد آنها خودداری میکنم. امیدوارم که این مجموعه تصاویری که از این دو نمایشگاه در این تاپیک خدمت دوستان ارائه کردم ، مورد قبول و پسند دوستان خوب میلیتاریست قرار گرفته باشد. پایان پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند.
  10. با عرض سلام مجدد خدمت دوستان عزیز میلیتاریست سلام ، توی این پست ، چند تا تصویر هم از تانک ذوالفقار موجود هست : آتشبارهای ایرانی در این پست و به اتفاق هم نگاهی می اندازیم به بخشی از تصاویری آتشبارهائی که در ورودی نمایشگاه اقتدار 40 ارائه شده اند : توپ 57 میلی متری محمول بر روی کامیون توپ 130 میلی متری کامیون پایه راکت انداز خودکششی کامیون پایه فجر راکت انداز خودکششی فلق با دو کالیبر 240 و 333 میلی متری راکت زمین به زمین زلزال ان شاء الله در پست های آتی سایر تسلیحات عکس گرفته شده را خدمت دوستان معرفی می کنیم. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند.
  11. با عرض سلام مجدد خدمت دوستان عزیز میلیتاریست پهپادهای مسلح در این پست و به اتفاق هم نگاهی می اندازیم به سایر تصاویری که در دو نمایشگاه از دیگر پهپادهای مسلح ایرانی ارائه شده اند : بخش دوم و پایانی نسخه کوچکتر و مسلح شده RQ-170 ایرانی پهپاد تهاجمی کرار پهپاد رزمی ابابیل-3 پهپاد شناسائی - رزمی ان شاء الله در پست های آتی سایر تسلیحات عکس گرفته شده را خدمت دوستان معرفی می کنیم. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند.
  12. با عرض سلام مجدد خدمت دوستان عزیز میلیتاریست کروزهای ایرانی در این پست و به اتفاق هم نگاهی می اندازیم به بخشی از تصاویری که در نمایشگاه اقتدار 40 از سه موشک کروز ایرانی ارائه شده اند : بخش اول : هویزه هویزه به نوعی گل سرسبد امسال نمایشگاه اقتدار40 بود. جدیدترین موشک کروز ، جویندگان و مشتاقان بسیاری در نمایشگاه داشت و بسیاری از مراجعین ، سراغ این کروز ایرانی را از غرفه های مختلف می گرفتند : بخش دوم و پایانی : قدیر و قادر موشک های کروز ضد کشتی قادر و قدیر ، دو کروز دیگر ایرانی بودند که در نمایشگاه اقتدار40 ، در کنار موشک کروز هویزه به نمایش گذاشته شده بودند : موشک کروز قادر موشک کروز قدیر ان شاء الله در پست های آتی سایر تسلیحات عکس گرفته شده را خدمت دوستان معرفی می کنیم. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند.
  13. با عرض سلام مجدد خدمت دوستان عزیز میلیتاریست زرهی در نمایشگاه بخش دوم و پایانی در این پست و به اتفاق هم نگاهی می اندازیم به بخش دوم و پایانی از تصاویر زرهپوش هائی که در نمایشگاه اقتدار 40 ارائه شده اند : خودرو مین ریز خودرو تجسسی خودرو شناسائی سبک زرهپوش پدافندی تجهیز زرهپوش ها به ضد زره کورنت و نسخه ایرانی این موشک زرهپوش سبک بی سرنشین زرهپوش ضد مین و کمین (امرپ) شبیه ساز رانندگی تانک تی 72 ان شاء الله در پست های آتی سایر تسلیحات عکس گرفته شده را خدمت دوستان معرفی می کنیم. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند.
  14. با عرض سلام مجدد خدمت دوستان عزیز میلیتاریست تا جائی که مسئول غرفه مربوطه میگفت ، ظاهرا یک مدل هست . مدل اصلی توی نمایشگاه اقتدار40 به نمایش دراومده و در نمایشگاه نیروی هوائی ، ماکت این موشک رو (موشک قرمز و سفید رنگ) به نمایش گذاشتند. پهپادهای مسلح ایرانی در این پست و به اتفاق هم نگاهی می اندازیم به بخشی از تصاویری که در دو نمایشگاه از این پهپاد ایرانی ارائه شده اند : بخش اول : شاهد 129 مسلح ان شاء الله در پست های آتی سایر تسلیحات عکس گرفته شده را خدمت دوستان معرفی می کنیم. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند.
  15. با عرض سلام مجدد خدمت دوستان عزیز میلیتاریست تسلیحات هواپایه بخش پایانی در این پست و به اتفاق هم نگاهی می اندازیم به مابقی تسلیحات و تجهیزات قابل حمل توسط هواپیماهای نیروی هوائی که در دو نمایشگاه ارائه شدند : موشک هوا به زمین قدر موشک هوا به زمین عصر 67 موشک سبک هوا به زمین اخگر پاد اخلالگر سحاب پاد اخلال و فریب هوا پایه شاهین ان شاء الله در پست های آتی سایر تسلیحات عکس گرفته شده را خدمت دوستان معرفی می کنیم. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند.