commander2003

Members
  • تعداد محتوا

    21
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

108 نشان افتخار

درباره commander2003

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز دوم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

590 نمایش های پروفایل
  1. آقا دستت درد نکنه ولی خدا وکیلی گفتن عکس با واترمارک نه واترمارک با عکس D: راستی هنوز معلوم نشده شاسی استفاده شده در این امرپ های ایرانی چیه؟؟
  2. من نظر خودم رو در پست قبلی بیان کرده بودم که متاسفانه حذف شده.الآن هم برای شما چند نکته رو بیان می کنم و شما می تونید خودتون تحقیقات بیشتر انجام بدید و نتیجه گیری کنید. در زمان جنگ اول خلیج فارس بیش از 300 پرتاب از خانواده موشک کروز انجام شد که عملکرد اونها به شرح زیر می باشد: - 307 مورد بارگیری (WEAPON LOAD) برای پرتاب انجام شد. -از این تعداد 19 عدد قبل از پرتاب غیر قابل پرتاب شناخته شدند که البته 10 عدد از اونها بعدا تعمیر شدند و پرتاب شدند. -در نهایت 288 شلیک انجام شد که از این تعداد 6 عدد نتوانستند از حالت بوستر به کروز بروند و سقوط کردند. -از حدود 282 عدد موشک، 242 موشک توانستند خودشون رو به هدف برسونن . -بدلیل محرمانه بودن گزارشات بررسی آسیب معلوم نیست که این موشک ها با چه کیفیتی به اهداف خود برخورد کردند چون براساس چیزی که بعدها در سودان، جنگ دوم خلیج فارس و حمله به پایگاه هوائی شریعات سوریه دیده شد، کلاهک های این موشک ها در مواردی بیشتر از تعداد نرمال نتوانستند درست عمل کنند و منفجر بشوند. براساس منطقی که شما بکار بردید آمریکائی ها باید این سامانه رو کنار می گذاشتند و اون رو بازنشسته می کردن اما اونها نه تنها این کار رو نکردن بلکه به ارتقا و بروز رسانی و انبار کردن این موشک ها ادامه دادند.همه ما قبول داریم که هیچ گاه یک حمله موشکی از نظر دقت به پای حمله هوائی نمی رسه اما مسئله اینه که این موشک ها کار رو انجام دادند(got the job done). همین چند هفته پیش بود که یکی از موشک های "فوق پیشرفته"یکی از ناوهای آلمانی در زمان پرتاب بر روی عرشه سقوط کرد و بشدت به ناو آسیب رساند.یا پارسال که یکی از موشک های سامانه اس 300 در زمان پرتاب دچار ایراد شد و با افتادن به داخل بدنه لانچری که از آن شلیک شده بود یک لانچر کامل به همراه موشک را ازبین برد. در مورد قطعاتی از موشک ها که سقوط کرده هم باید بگم که بخش مهمی از خانواده فاتح از کلاهک های جداشونده استفاده می کنند که با توجه به اینکه هنوز تصویری از لاشه موشک در محل اصابت منتشر نشده و با توجه به برد استفاده این موشک ها احتمالا از مدل کلاهک جدا شونده بودند و "موشک"هایی که به گفته شما در مناطق مختلف سقوط کرده بودند احتمالا تنها بخش موتور این موشک ها بودند. در زمینه اثربخشی این موشک ها در جنگ با دشمنان حاشیه خلیج فارس ما، شما می تونید با مراجعه به نرم افزار ساده ای مثل گوگل ارث و محاسبه اندازه یک باتری پاتریوت و مقایسه اون با مقر نابود شده تروریست ها ببینید که این موشک ها در مقابل دشمنان اصلی ما چقدر اثربخشی دارند.این مسئله رو هم در نظر داشته باشید که در زمان حمله این موشک ها برعلیه باتری های دفاع ضد موشکی مسلما این موشک ها از کلاهک های تخصصی استفاده خواهند کرد. حالا تاسیسات نفتی و پایگاه های هوائی که جای خود دارد.
  3. سلام بنده اومدم امروز اینجا تا چند نکته رو مطرح کنم. اولا رونمائی از این جنگنده های سوخو سپاه بسیار عالی بود. این جنگنده بمب افکن ها قدیمی هستن ولی پتانسیل بالایی برای استفاده از تسلیحات هدایت دقیق دارند و این 10 فروند به همراه 20 فروند دیگری که قول اورهال اونها داده شد قدرت آتش نیروهای نظامی ایران در زمینه تسلیحات هدایت دقیق رو به میزان زیادی افزایش می دهند. اشتراک این هواپیماها در زمینه تسلیحات هدایت دقیق با سوخو 24 های نیروی هوایی امکان استفاده از اون تسلیحات با گستردگی بیشتر و برروی پلتفرم های ارزان تر و با قابلیت نگهداری آسانتر رو فراهم می کنه. در زمینه نبرد هوایی هم مسلما نباید از این هواپیماها انتظار زیادی داشت چون از سنسورهای لازم برای حمله به هواپیماهای امروزی بهره مند نیستند ولی در زمینه دفاع از خود با استفاده از غلاف های جنگ الکترونیکی که در حال توسعه است می تونن موثر باشند و امکان حملات عمقی رو داشته باشند.تجهیز اونها به موشک های آر 60 و احتمالا در آینده آر 73 هم می تونه بیشتر نشون دهنده تمایل برای دفاع از خود باشه، یعنی استفاده از جنگ الکترونیک برای بی اثر و یا کم اثر کردن موشک های راداری دوربرد دشمن و مجبور کردن اونها برای ورود به داگ فایت. برای اون دوستانی هم که الآن سریع می خوان بیان بگن که موشک آمرام توانایی قفل برروی محل پخش امواج جنگ الکترونیک رو داره، باید این نکته رو بدونن که این قابلیت موشک آمرام کاملا وابسته به GPS می باشد و ایران هم سرمایه گذاری عظیم و گسترده ای رو برروی بی اثر کردن GPS انجام داده و مسلما درست کردن یک غلاف ضد GPS برای هواپیما کار غیر ممکنی نیست. نکته دیگر هم این است که تعدادی از این هواپیماها که از عراق به ایران پناهنده شدند توسط مهندسان فرانسوی در عراق به تجهیزات سوختگیری هوائی مجهز شده بودند که مسلما این نکته در زمان حمله به اهداف زمینی و دریایی بسیار مهم خواهد بود، البته بنده از تعداد دقیق این هواپیماها مطلع نیستم اما یادمه عکس یکی از این هواپیماها رو سالها پیش در مجله صنایع هوائی دیدم که که در آشیانه شرکت پارس قرار داشت. در زمینه زنده کردن یک پلت فرم قدیمی با استفاده از تسلیحات جدید و نوآوری های ساده دوستان رو دعوت می کنم که نگاهی به کاری که چین با کیو 5 فانتان(کپی میگ 19 یعنی طراحی 70 سال پیش) انجام داده بکنند تا منظور بنده را بهتر متوجه بشوند. در ضمن اون دوستانی که می اومدن توی این انجمن و تا یه رونمایی انجام می شد صنایع دفاعی(وارداتی) ترکیه رو به رخ ماها می کشیدند این روزها زیاد پیداشون نیست. دلیلش اینه که فعلا پروژه تانک ملی(آره جون خودتون) آلتای ترکیه که بخاطر درگیری سیاسی با آلمان متوقف شده(خوب همه چیزش مال تانک لئوپارد بود). گل سرسبدشون هم که تامین قطعه برای هواپیمای F-35 بود که اول هواپیما رو فقط رونمایی کردن و تحویلشون ندادن ببرن. الآنم که لاکهید مارتین اعلام کرده قطعاتی از F-35 که در ترکیه تولید می شه قطعات ساده و غیر حساسی هستند که به سرعت می شه خط تولیدشون رو در آمریکا دوباره راه انداخت. امروزم که ترامپ گفته بخاطر اون کشیش زندانی در ترکیه تحریم های سنگینی رو بر علیه ترکیه وضع می کنه.آره دیگه ترکیه رو دوشیدن و ماستشو بهش ندادن همون کاری که با بدبخت محمدرضا کردن. همونطوری که ما بارها گفتیم یه عمر پاچه خواری برای غرب برای ترکیه هیچ اعتبار و قدرتی نیاورد و الآنم دارن تو دهنشون می چرخوننش تا تفش کنن بیرون. رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود.(سعدي)
  4. سلام با تشکر از دقت نظرتون، بنده هم می دونستم که این رادار معراج 4 است ولی نکته ای که در مورد محصولات صاایران در سایتش وجود داره اینه که سعی می کنن تا جایی که ممکنه در نام گذاری سیستم ها برای بازاریابی اون بخشی از نام رو که حامل ایدئولوژی سازنده است رو یا حذف کنند و یا کاهش بدهند. همونطور که دوستمون هم اشاره کردند ام مخفف معراج است. نکته ای که در مورد صفحه موجود در سایت صاایران نظر بنده رو جلب کرد جدید بودن رادار نبود بلکه ارائه مشخصات رسمی برای یکی از رادار های اصلی سامانه باور 373 بود.
  5. سلام علیکم در مورد بردش که چیزی ننوشته ولی اگر می نوشت هم باید این نکته رو در نظر گرفت که در مقابل اهداف با مقطع راداری متفاوت برد شناسایی و رهگیری متغیر است. در مورد مشخصاتش هم که تعدادی رو مطرح کرده که فکر کنم بهتر باشه متن رو کامل ترجمه کنم و اینجا قرار بدم تا دوستان خودشون بتونن نتیجه گیری کنن. اما اگر مشخصاتی که برای این رادار ذکرشده حتی تا 50 درصد هم صحیح باشه نشان دهنده افزایش توان ایران در زمینه طراحی نرم افزار رادار است.
  6. قابل توجه دوستان شرکت صا ایران سایتش رو بروز کرده و این رادار رو به اسم رادار سه بعدی M4 در کاتالوگش قرار داده. اینم عکس گرافیکی رادار و صفحه سایت صاایران http://uupload.ir/files/1p2n_3d_radar_m4.jpg http://uupload.ir/files/47wt_2018-05-08_130219.jpg
  7. سلام خدمت دوستان محترم نمی خوام مزاحم بحث داغ اقتصادیتون بشم ولی اینجا محل اخبار دفاعی ایرانه نه بخش اقتصاد و مدیریت اقتصاد. متاسفانه تاپیک بطور کامل منحرف شده. اگه دوستان چنین اطلاعات گسترده ای در مورد اقتصاد دارند لطفا تاپیکی با عنوان "جنگ اقتصادی و راه های مقابله با آن" راه بیاندازید. بنده به شخصه علاقه ای به مسائل اقتصادی ندارم و فقط برای مسائل فنی نظامی به اینجا میام. درسته که اقتصاد بدنه اصلی قدرت دفاعی است ولی متاسفانه در سطح این تاپیک و بطور کل در سایت های ایرانی اقتصاد به بازیچه ای برای کوبیدن این طرف و آن طرف تبدیل شده است.
  8. آقای kamangir2020 باتشکر از دقت شما اون اخلالگرها متعلق به سامانه اخلال گر امواج GPS ساخت ایران می باشد. در همین سایت و یا در فضای نت جستجوئی بنمائید متوجه موضوع میشوید.
  9. والله نمی دونم چرا هرچی به اون تصویر منسوب به حضور نیروهای چچنی در سوریه نگاه می کنم بیشتر مشکوک بنظر میاد.دلایلم هم برای این حرفم اینهاست:   1- معماری ساختمان ها کاملا نشان دهنده نوع معماری شهری دوران شوروی می باشد. 2- ادعای رسانه های غربی در مورد حضور این نیروها در سوریه انجام وظیفه بعنوان پلیس نظامی است در حالی که این نیروهایی که در تصویر هستن بیشتر بنظر میاد که برای جنگ در مناطق قطبی آماده شده باشند. 3-از آب و هوا و زاویه تابش نور خورشید و میزان انعکاس نور از روی ابرهای بالای تصویر می شه با اطمینان بالایی گفت که این عکس در یکی از شهرهای شمالی روسیه نزدیک به مدار قطبی گرفته شده است.   البته در مورد چچنی بودن افراد داخل عکس شکی نیست زیرا کاملا معلوم است که چند نفری که صورتشان بدون محافظ است ریش دارند اما سبیلشان را تراشیده اند.
  10. بنده به همه حرف هایی که زدید کاری ندارم ولی اون مسئله ای که در مورد کیفیت تصاویر پهپادها فرمودید برای من سنگین اومد. شما خودت مقایسه کن: آیا پهپادی که داره تصویرش رو برای مقر کنترلش که حداقل دهها کیلومتر دورتره می فرسته از تکنولوژی بالاتری بهره می بره یا پهپادی که داره تصاویر رو برای اوپراتورش که چند صد متر اونور تره می فرسته؟   شاید مسئله از نظر فنی هنوز برای شما سنگین باشد پس با یک مثال ساده تر می گم: آیا تیراندازی که از فاصله 50 متری با اسلحه کمری خال سیاه را می زند حرفه ای تر است و یا تیراندازی که با اسلحه تک تیرانداز از فاصله 1000 متری هدف خود را میزند؟   در مورد کامپیوترها هم حرفی رو که دوستان هزار بار تا به حال گفتن بنده اجبارا دوباره تکرار می کنم: در میدان نبرد سوریه ما نمی تونیم از به قول شما کامپیوتر ساده استفاده کنیم. فکر می کنید اینهمه هواپیمای جاسوسی انگلیسی و آمریکائی و فرانسوی برای جاسوسی الکترونیک از داعش میلیون ها دلار سوخت جت گرانقیمت رو می سوزونن ؟ هر کسی با کمترین اطلاعات در مورد نبرد نامتقارن می دونه که در حال حاضر داعش در اکثر نقاط و در حتی کوچکترین واحدهای نظامی اش دارد بصورت فرماندهی نقطه ای عمل می کند. اون هواپیماها بیشتر برای جاسوسی از نیروهای ماست که اونجا تشریف دارن نه برای داعش. اونوقت ما بیایم دست هر فرماندمون یک مک بوک بدیم، محل دقیق نیروهای حزب الله و فاطمیون و حاج قاسم رو هم توش تگ کنیم بعد هم که اسرائیلی ها اومدن همه رو بمباران کردن و رفتن سرمون رو بخارونیم و بگیم چی شد؟ دوست عزیز درسته که این چیزایی که شما می گید مظاهر یک نیروی نظامی مدرن است ولی در هر اقدامی باید هم مزایا و هم زیان ها را در نظر گرفت. در مورد حضور پهپادی هم هر روز فیلم و عکس از پهپادهای ما در نقاط مختلف و در عمق جبهه گسترده عراق و سوریه بیرون می آید شما اونها رو نمی بینید اونوقت یک نفر یک کوادکوپتر دو هزار دلاری هوا می کنه به حسرت خوردن و کاشکی کاشکی گفتن می افتید. بابا انصاف هم خوب چیزیه
  11. اون نفربر های ام-113 از کجا بدست بچه های حزب الله رسیده؟ بنظر خودم که سه احتمال هست: 1- از انبار های ارتش لبنان 2- از انبارهای نیروی زمینی ایران(که احتمالش بدلیل شرایط بد خودمون خیلی کمه) 3- غنیمت گرفته شده بعد از عقب نشینی صهیونیست ها از جنوب لبنان(یادمه اون موقع چند تا عکس از تی -55 ها و تجهیزات زرهی دیگه ای که توسط اسرائیل تغییر یافته بود و در اختیار فالانژها قرار گرفته بود در خبرگزاری ها دیدم)
  12. اولا منظور من از روسها و آرماتا مثال زدن و مقایسه ضمنی بود نه مقایسه عینی. دوما متاسفانه چیزی که در تمام ادوار تاریخ و تمام نقاط جهان گریبانگیر صنایع نظامی است رانت خواری و رشوه و فساد مالی است که با درجات مختلف در کشورهای مختلف وجود دارد. یکی از مراحل رساندن طرح به مرحله تولید در تمام جهان غلبه بر پیچ وخم سیستم های فاسد است. اگر شما بخواهید منتظر یک سیستم پاک و کاملا شایسته سالار و همراه با مدیریت عالی باشید به هیچ جا نمی رسید. انسان موفق کسی است که به شرایط موجود غلبه کند. در مورد طرح های مختلفی که از مرحله پیش نمونه به خط تولید نمی رسند هم بگم که در کشوری مثل چین که به استناد گزارش های خبری و اطلاعاتی غربی ها داره با سرعت بسیار زیادی فاصله اش رو با کشورهای غربی کم میکنه بسیاری از طرح ها از مرحله پیش نمونه فراتر نمی روند. مهم تجربیاتی است که از طراحی و اجرای این طرح ها کسب می شود. شما نمی توانید از یک گروه طراحی انتظار داشته باشید که در اقدام اول بهترین طرح و محصول را ارائه کنند. وقتی شما می خواهید یک ارتش را که سالها از نظر تکنولوژی از رقبایش عقب افتاده دوباره به روز کنید مسلما اتفاقاتی میافتد که شاید اول چندان عقلانی و یا زیبا نباشد ولی در نهایت محصولی خوب ارائه می دهد. الآن وضعیت نیروهای نظامی ایران مانند خانه ای قدیمی است که در میانه بازسازی قرار دارد. بعضی دوستان علاقه زیادی دارند که این خانه را کلا ویران کنند و خانه ای نو بنا کنند ولی با شرایط منطقه و جهان و اقتصاد کشور این کار ممکن نیست.
  13. روزی که روسها تی 14 آرماتا رو آوردن توی رژه مسکو نشون دادن (با اینکه خودشون نگفتن) ولی تمام دنیا می دونستن که اینها نمونه پروتوتایپ است و حتی مدتی بعد خود روسها اعلام کردن که اینها ماکتهایی متحرک تنها برای شرکت در رژه بوده است. ولی آیا به نظر شما عکس العمل تحلیلگران و صاحب نظران و برنامه ریزان ارتش های غربی مثل نظرهائی که دوستان در این بخش دادن بود؟ اصلا و ابدا. اونها یک طرز تفکر جدید رو در صنایع تانک سازی روسیه دیدن و به جای مسخره کردن و ایراد گرفتن از طرح روسها سریعا درصدد مقابله بر اومدن که نمونه اش رو میشه در توپ جدید طراحی شده در راین متال و تغییر برنامه ارتقا تانک های چلنجر 2 انگلیس مشاهده کرد. این طرز تفکر جدیدی که اینقدر غرب از اون ترسیده اینه که روسها دارن حفاظت نرم رو از مرحله طراحی واردسیستم تانک هاشون می کنن یعنی بجای اینکه دوباره چند میلیمتر به زره تانکشون اضافه کنن و یا یک لایه اش رو تغییر بدن از سیستم های جنگ الکترونیک و حفاظت فعال استفاده می کنن. امروزه حتی تانکی مثل مرکاوا مارک 4 که میشه به قطع یقین گفت در بین تانکهای تولید انبوه بیشترین حفاظت فعال رو داره هم در واقع شامل یک ارتقا شده است.   نمیخوام زیاد از موضوع تاپیک دور بشم بنابراین بر میگردم سر بحث اصلی. چیزی که امروز از تجهیزات رونمایی شده در این نمایشگاه میشه دید در واقع این مسئله است که طرز تفکر و دکترین عملیاتی جمهوری اسلامی در حال تغییر است. با تمام کاستی هایی که این طرح ها ممکنه داشته باشن مثل همین امرپ رونمایی شده در واقع نشان دهنده این هستن که نیازی که در میدان نبرد حس شده به رده های بالا منتقل شده و توسط صنایع نظامی داخلی به این نیاز پاسخ گفته شده است و این نشانه ای از وجود زنجیره فعالی در بدنه نیروهای مسلح ایران است که نیازهای نیروهای مسلح را تا حد ممکن رفع می کند.   در ضمن در مورد تفاوتهای ظاهری این امرپ ایرانی با نسخه اصلی باید گفت که طراحی شرکت مادر کانادائی که وحی نشده که اگر فرق داشت بگیم پس بدرد نمی خوره. در کل رونمایی از این ماشین و تجهیزاتی که امسال در نمایشگاههای هفته دفاع مقدس رونمائی شد به همراه رزمایش های واکنش سریعی که در ایران در دو سال اخیر برگزار شده نشان از عزم راسخ برای افزایش توان تهاجمی نیروهای مسلح دارد.
  14. عکس کلاهکی که در عکس به عنوان کلاهک موشک ضدکشتی سی 802 ذکر شده در اصل عکس کلاهک موشک اگزوسه می باشد. واقعا اعتبار این آقا از همین عکسی که گذاشته معلوم می شه.