amirhos64

Members
  • تعداد محتوا

    52
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط amirhos64


  1. 3 hours قبل , fns4565 گفت:

    قیمت موشک های شلیک شده به سوریه چه قدر است؟

     

    قیمت هر عدد از این موشکها چیزی حدود 1 میلیون دلار می باشد که یعنی آمریکا برای 70 موشک مبلغی بالغ بر 56 میلیون دلار هزینه کرده است.

    موشک های بردبلند(2000کیلومتری) ما حدود ۵ میلیارد قیمت دارن یعنی حدود نیم میلیون دلار

    کنتور نمیدازه که کیلویی حساب میکنی برای موشکی مثل ذوالفقار یک میلیون دلار! 

    حداکثر 200 هزار دلار

    • Upvote 1

  2. 42 minutes قبل , CONFIRM گفت:

    فرمانده سرلشکر سلامی : یک موشک بالستیک داریم که آمریکا و روسیه هم ندارند 16 بهمن 96

    https://www.radiofarda.com/a/iran-revolutionary-guards-commander--salami-ballistic-misile/29021012.html

    موشک ضد ناو از کلاس موشک های ذوالفقار رو میگه(هنوز رونمایی نشده ولی به ساختش اشاره شده) که با سرعت اصابت هشت ماخ مطابقت داره.

    سرعت موشک خلیج فارس پنج ماخه و کاملا درسته بجز چین هیچ کشور دیگه ایی موشک ضد ناو در این کلاس ندارن

    موشک کینژال روسیه در کلاس موشک های ائرو بالستیک با قابلیت ضد ناو

    • Like 1
    • Upvote 4

  3. 51 minutes قبل , ldmdff گفت:

    این فرمایش شما رو فرماندهان انجام دادن و دارن انجام میدن نتیجش هم نقطه ای هست که هستیم و نقطه قابل اتکایی نیست هر جنگی روی بده با آمریکا و متحدانش مسئله اصلی بردن یا باختن نیست اون چیزی که در شرایط فعلی نیروهای ما توش تاثیر دارن مدت زمان مقاومت در برابر یه تحاجم همه جانبه هست چون با توان موشکی که الان تنها نیروی قابل اتکامون هست راه به جایی نمیبریم فوقش روز اول تعداد زیادی شلیک در ساعات اولیه کنیم بعد سیلوهای پرتاب موشکمون شناسایی و منحدم میشه سکوهای متحرک هم تا وقتی موشک داشته باشن فعالن در نهایت باید از انبار موشکی بهشون موشک برسه که پرتاب کنن فوقش 4-5 سری موشک هاشون از انبار شارژ میشه اما انبارها هم شناسایی و نابود میشن چرا چون نیروی هوایی برای پشتیبانی از نیروهامون نداریم . خیلی چیزای دیگه که باعث و بانیش کمبود قدرت و به روز بودن مابقیه نیروهای مکمله

     

    خخخخخ اینطور استدلالی نمیاوردید شک میکردم که تو انجمن نظامی فارسی هستم

    فقط این قسمتش "فوقش روز اول تعداد زیادی شلیک در ساعات اولیه کنیم بعد سیلوهای پرتاب موشکمون شناسایی و منحدم میشه سکوهای متحرک هم تا وقتی موشک داشته باشن فعالن در نهایت باید از انبار موشکی بهشون موشک برسه که پرتاب کنن فوقش 4-5 سری موشک هاشون از انبار شارژ میشه اما انبارها هم شناسایی و نابود میشن" بهتره یه سر تجربه جنگ های یمن و حزبالله رو مشاهده کنید ;)

     

    • Upvote 2
    • Downvote 4

  4. 5 minutes قبل , ldmdff گفت:

    ببین دوست عزیز خوبه یه نگاهی به جنگهای صده اخیر بیندازیم آلمان نیروی موشکی داشت و هیچ کشور دیگه ای اون نیرو رو نداشت ولی نیروی هواییش به مرور تحلیل رفت از نظر کمیت نتیجش چی شد سکوهای پرتاب V-1 رو متفقین زدن از طریق هواپیماها و پرتابهای V-2 هم به دلیل تعداد و دقت کم غیر کاربردی بود نتیجه این شد که کنترل هوا به دست متفقین افتاد مسیرهای لجستیک آلمان نا امن شد و وقتی لجستیک و نیروی پشتیبانی به خط مقدم نرسه عقب نشینی حتمیه در صورتی که اگه نیروی هوایی قدرتمندی داشت تو همون نرماندی یاور متفقینو استاد میکرد همین بلا سر عراق تو جنگ خلیج  فارس 1 و2 اومد سر یوگوسلاوی اومد تو ویتنام تاثیر نداشت چون پوشش گیاهی مانع دید و دقت عمل درست نیروی هوایی میشد .

    همه نیروها لازم و ملزوم همن باید از هر کدوم در جایگاه مناسب خودش استفاده کرد اینکه قفلی بزنیم رو یه نیرو و از بقیه غافل بشیم به طور مثال انقدر به موشکی پرداختیم و هزینه کردیم که به نوعی بیخیال بقیه شدیم ( هوانیروز - زرهی-هوایی - تجهیزات انفرادی-تجهیزات مرزبانی مخصوصن خودروهای انتقال نفرات و ..................) و علاوه بر اینها حساسیت بین المللی رو در این زمینه بالا بردیم . 

    سالهاست که تو ملیتاری داره راجع به خیلی مسائل صحبت میشه و راهکاهایی در خیلی مواقع خلاقانه داده میشه و لی نیروهای نظامی ما تا با دادن تلفات شدید تجربه نکنن دست به تغییر نمیزنن نمونش سوریه چه شهدایی دادیم تا آقایون دست به تغییرات در سازو کار جنگ زدن الانم به نظر من دیر شده برای تغییر فرصتها سوخته و از بین رفته رابطمون با اروپا هم به ظاهر به بمبست داره میخوره و حضرات در دامن روسیه و چین جای میگیرن تا اونا هم باهاشون مثل یه کارت برنده بازی کنن

     

    ببینید من نمیخام حرف های شما رو رد کنم کیه که منکر تاثیر یه نیرو هوایی خوب رو در امنیت یه کشور رو منکر باشه من دارم میگم که تمرکز اصلی روی توان موشکی باشه.

    اما لازمه که نیرو هوایی و مخصوصا نیرو زمینی از لحاظ لجستیک و تجهیزات ارتقا پیدا کنند.

    فقط یک نکته ایی هم عرض کنیم بحث توان موشکی ما شاید از یه لحاظ قابل مقایسه با دیگر کشور ها نباشه یعنی وقتی ما با هزینه کمتر از پانصد هزار دلار موشک بالستیک میانبرد1700-2000کیلومتری میسازیم که حتی از موشک های کروز غربی هم هزینه به شدت پایین تری داره عملا توانایی ایفای نقش mass destruction رو بجای نیرو هوایی داره البته بازم میگم که  قابل جایگزینی کامل نیستند.


  5. 6 minutes قبل , MR9 گفت:

    سلام علیکم

    تصور می کنم با این تحلیل شما ،  همین الان تمامی هواگردهای موجود را اوراق کنیم به صرفه تر باشد ،( بلحاظ هزینه سوخت ، تعمیر و نگهداری ، آموزش خدمه  و .... )  . ضمن اینکه تمامی تجربیات رزمی 8 سال جنگ را هم  ، نادیده بگیریم ، چون به همین راحتی ، مهمترین فاکتور را در قرن بیست و یکم نادیده گرفتید .برای  داشتن یک تصویر کامل از  وضعیت ، تصور از آینده  ( شامل چشم انداز ، سناریوها ، آرمان ها ، مفاهیم نوظهور و برنامه بلندمدت ) یک بخش مهم از توسعه دکترینی هست .

    ===============

    البته پاک کردن صورت مساله ، به جای صرف زمان برای برطرف کردن گلوگاه هایی که در آن مشکل وجود دارد ، همیشه آسان ترین راه حل بوده و ظاهرا ما در کشور همین مساله را داریم دنبال می کنیم

     

    دقت نکردی به کلماتی که به کار بردم گفتم که تمرکزمون روی نیرو هوایی نباید باشه نه اینکه بیخیال نیروهوایی باشیم.

    با یک دید عمقی تر به این دو تصویر نگاه کنیم

    GBU-39-B-SDB-I-Drop-1.jpg

    BRU-61A%20ProductImage.jpg

    فراموش نکنیم توان نیرو هوایی نقطه قوت دشمنان ما هستش و هم از لحاظ کیفیت و هم کمیت از شرق جلو تر هستند در این زمینه.

    • Downvote 4

  6. 3 hours قبل , ldmdff گفت:

    ببخشید ولی بزرگترین مشکلات ما در زمینه بین المللی از این نقطه سرچشمه میگیره . ما توان موشکیرو به این حد قابل قبول رسوندیم بزرگترین در خاور میانه هستیم هیچ بنی بشریم جیگرشو نداره به خاطر توان موشکیمون بهمون نزدیک شه حالا بودجه موشکیرو بیاریم پایین و مابقیرو که مبلغ بسیار قابل قبولی میشه تزریق کنیم به پروژه های هواییمون . چه اتفاقی می افته؟

    جواب : 1)  برنامه های هواپیماهامون ( چه بروز رسانیها چه ساخت جنگنده بومی) سرعت پیشرفتش بشتر از 2 برابر میشه 2 ) زبون نیروهای بین المللی در زمینه تحریمها کوتاه میشه ( در واقع خفه میشن ) 3 ) بودجه سپاه کم میشه 4) اولویت از سپاه برای برنامه های نظامی رو ارتش متمرکز میشه 

    نتیجه : مزه بند 3 و4  به دهان بعضی از دوستان خوش نمیاد  درد سر نتایج و هزینه وارده به ملت و نظام  را به مملکت تحمیل میکنن و مانع ازگزینه های 1 و 2 میشن 

    پی نوشت : دوستان اینها واقعیتهایی هست که وجود داره و هدف من بیان واقعیتهاست و در این زمینه سعی کردم بی طرف نظرمو بگم

    دست اخر تمرکزمون رو روی نیرویی میزاریم که دشمن با شلیک تعداد انبوه موشک های کروز و بمب های دورایستا توانایی نابود کردنشو خواهد داشت (شما فرض کن وسط جنگ فقط یه موشک به باند فرود بخوره ایا اون فرودگاه تا مدتی که اون باند ساخته بشه توان عملیاتی خواهد داشت؟

    • Downvote 4

  7. ادامه موضوع موشک LGM-118 Peacekeeper

    گفته شد که ژیروسکوپ این موشک دارای خطای بسیار بسیار کم بوده  اما دقت اصابت موشک حدود چهل متر CEP است.

    یکی از دلایل این خطای نسبتا ناچیز عدم هدایت کلاهک های چند گانه تا مرحله اخر یعنی اصابت است.

    6uat_de3_rvfxoaecam2.jpg

    همانطور که ملاحظه میکنید موشک LGM-118 کلاهک های چند گانه یا MIRV حمل میکند و در ارتفاع چند صد کیلومتری هدف این کلاهک ها از موشک جدا شده و بدونه داشتن هدایت مستقل به هدف با دقت 40 متر CEP اصابت میکنند.

    احتمالا اگر موشک LGM-118 تا مرحله اخر قابل هدایت بود قابلیت دست یابی به دقت زیر ده متر یا نقطه زنی را داشت.

    • Like 2
    • Upvote 9

  8. 16 minutes قبل , arjemandi گفت:

    منظور بنده نسبت قیمت جایروسکوپ نسبت به هدایت ماهواره ایی هست طبق فرمایش شما برای موشک میانبرد تقریبا یک پنجم دقت قاره پیما کفایت میکنه در صورتیکه حامل کلاهک اتمی باشه نه مثل موشکهامون که حداکثر تو خرمشهر کلاهک 1800کیلویی متعارف داره خطای چندین متری فاجعه هست

    دوست عزیز باز هم بدونه دقت مطلب رو گذرا ازش رد شدید اون زمانی که دقت قاره پیما ها درحد کیلومتر بود خیلی وقته که گذشته همین موشک پیس کیپر با اینکه کلاهک اتمی داره ولی دقت زیر چهل متره به دلیل اینکه بتونه سیلو های موشکی شوروی رو دقیق بزنه

    • Like 1
    • Upvote 2

  9. 15 hours قبل , arjemandi گفت:

    مهمترین مسیله قیمت تمام شده این ژیروسکوپهاست برای موشک اتمی قاره پیمایی مثل {صلح بان}با اون برد توجیه پذیر هست برای موشک 2000کیلومتری به صرفه هست؟

    جملات بنده رو با دقت نخوندید برای نقطه زن کردن موشک های میانبرد دوهزار کیلومتری ما نیازی به جایروسکوپ مثل AIRS نیست برای این برد نمونه های فیبر نوری و لیزری کافیه

    برای تاثیر دقت جایروسکوپ ها اونی که مستقیما تاثیر گزاره زمان پروازه یک موشک قاره پیما برای رسیدن به حداکثر برد حدود 4-5 برابر زمان پرواز موشک میانبرده یعنی اگر بافرض خطی بودن رابطه بین دقت و زمان شما برای یک موشک میانبرد نقطه زن نیاز به یک جایروسکوپ با دقت یک پنجم جایروسکوپ قاره پیما دارید البته این رابطه خطی نیست و طبق نمودار دقت کمتر از یک دهم تا یک صدم دقت جایروسکوپ قاره پیما هم برای این کار کفایت میکنه.

    • Upvote 5

  10. بدلیل محدودیت تعداد ویرایش ادامشو اینجا میزارم:

    یکی از اشتباهات ما در مورد ژیروسکوپ ها این است که فکر میکنیم ژیروسکوپ های مکانیک دقت پایینی دارند (البته نمونه های سطح پایین این ژیروسکوپ ها این مشکل رادارند)

    نمودار زیر کاربرد انواع ژیروسکوپ ها را ر نقش های مختلف نمایان میکند

    ad2v_gyro.jpgهمانطور که ملاحظه میکنید دقیق ترین دسته ژیروسکوپ ها مکانیکی و بعد از ان لیزری و فیبر نوری  قرار میگیرند.

    نظر شخصی : اگر در موشک های میانبردی مانند سجیل خرمشهر عماد از ژیروسکوپ های دقیق فیبر نوری یا لیزری با خطای در حد (0.0015-0.015)استفاده شود به دلیل برد کم و به طبع زمان کم طی مسیر 1500-2000 کیلومتری کاملا میتوان بدونه استفاده از ناوبری ماهواره ایی به دقت های معادل 10-20 متر CEP دست یافت.

    • Like 2
    • Upvote 9

  11.  

    r7p3_lgm-118.jpg

    موشک بالستیک قاره پیماLGM-118 Peacekeeper

    موشک بالستیک پیس کیپر یا ام ایکس از یک نظر موشک منحصر به فردی محسوب میشد این موشک فقط با استفاده از هدایت داخلی  در برد 14000کیلومتری دقتی معادل 40 مترCEP داشت!

    Peacekeeper_ICBM_Inertial_Measurement_Un

    ژیروسکوپ مورد استفاده در این موشک AIRS ( Advanced Inertial Reference Sphere ) نام دارد این ژیروسکوپ در دسته بندی ژیروسکوپ های مکانیکی قرار میگیرد و دقت آن کمتر از 1.5E-5درجه بر ساعت است یعنی اگر این ژیروسکوپ به مدت یک سال روشن باشد تنها 0.13درجه خطا خواهد داشت!

    درواقع خطای 40 مترCEP موشک پیس کیپر به دلیل خود فیزیک موشک بوده ژیروسکوپ در این خطا نقشی ندارد.

    دلیل دقت وحشتناک این ژیروسکوپ مکانیکی استفاده از یاتاقان های گازی(gas bearing) است که اصطحکاک را صفر کرده و عامل اصلی خطا در ژیروسکوپ ها مکانیکی را حذف میکند.

    6.1979-1888.fp.png_v01Airs3.jpg

    • Like 2
    • Upvote 12

  12. 3 hours قبل , GAHERRRR گفت:

    یه سوال خیلی ساده و مهم 

    آرکیو ۱۷۰ تو شرق کشور چجوری کشف شد با توجه به ادعا درباره کمبود سیستم پدافندی در شرق؟؟؟

    ما قبل انقلاب 37 سامانه پدافندی هاوک از امریکا خریدیم حالا اگر سامانه مرصاد رو درنظر نگیریم حداقل 30-37 سامانه هاوک باید داشته باشیم داخل اون نقشه گفته شده 170 سامانه هاوک شما خودت تا ته قضیه رو برو

    *اتفاقا اکثر این سامانه های هاوک هم در شرق نصب شده

     

    • Upvote 1

  13. 23 minutes قبل , sasasasa گفت:

    به نظر من این حرف که پوشش پدافند هوائی ایران کامل نیست احتمالا درست است. انچه من شنیدم بعد از تشکیل نیروی پدافند هوایی و بررسی صورت گرفته تعداد سامانه های هوایی s300 ; که برای این پوشش کشور  نیاز بود مشخص گردید. روسیه حاضر نگردید به تعداد اعلام شده این سامانه را در اختیار  ایران قرار دهد و نهایتا با تاخیر انطور که اطلاع دارید تعداد محدودی به ایران سامانه s300 فروخت. در کنار ان ایران کار بر روی سامانه باور را شروع کرد. احتمالا تکمیل پوشش هوایی کشور بتدریج و با تحویل این سامانه به واحدهای پدافندی صورت خواهد گرفت.

    البته احتمالا تعدادی سامانه نیز با اختفا در حالت پسیو یا خاموش در مکان هایی در  کشورمستقر هستند که در شرایط جنگی فعال میشوند که نگارنده مقاله طبیعتا از انها بی خبر است. 

    سامانه های فعال و روی زمین خیلی زیادی توی این نقشه لحاظ نشده

     


  14. 12 hours قبل , ghiam گفت:

    من از یک منبع دیگه هم صحت ادعاهای نویسنده رو بررسی کردم که اون هم همین تحلیل نویسنده رو تایید می کنه.

    Overall.JPG

    این تصویر نتیجه بررسی یک ایرانیه که با استفاده از گوگل ارث تونسته شبکه سامانه‌های موشکی ما رو رصد کنه. می بینید که این تصویر هم گفته‌های مقاله رو تایید می کنه.

    در ضمن ما سامانه‌ی میانبرد/دوربرد نداشتیم که بخوایم 12 عدد از اون رو تو جنوب مستقر کنیم فقط همین اس 200 بود که مکانش مشخصه و سامانه های بومی ما (صیاد2/3) با توجه به تازه ساخت بودنشون امکان استقرار در این تعداد زیاد رو نداشتن تا حالا. و هیچ تصویر ماهواره‌ای هم از اونها توی جنوب دیده نشده.

    فقط سامانه سوم خرداد در بندرعباس مستقر هست که نویسنده مقاله گفته سامانه رعد. 

    به دلیل هزینه‌های بالای ساخت سامانه‌های پدافندی و محدودیت بوجه امکانش وجود نداره که فقط برای ساحل جنوبمون 12 سامانه‌ی میانبرد/دوربرد اون هم تنها توسط ارتش به کارگرفته بشه. 

    شرق کشور هم تکلیفش معلومه با توجه به نبود پایگاه هوایی قابل توجه آمریکایی و تجمع پایگاه‌های هوایی اصلی آمریکا در خلیج فارس، قرارگاه خاتم ترجیح داده که اون منطقه پوششی نداشته باشه تا بتونن با امکانات محدود موجود نقاط حساس رو پوشش بدن.

    در ادامه و باتوجه به اینکه نقاط پدافندی در سال 1404 به 5000 نقطه خواهد رسید قطعا شرق کشور هم چندین سامانه‌ی پدافندی رو پذیرا خواهد بود.

    متاسفانه بنده نمیتونم مختصات بزارم اما چیزی که میتونم بگم اینکه این تعداد سایت های پدافندی رو خیلی خیلی ناقص کشف کرده

    • Like 1
    • Upvote 1

  15. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/09/28/1903135/8-فروند-بالگرد-بهینه-سازی-شده-تحویل-هوانیروز-ارتش-شد

    بر اساس این گزارش، این بالگردهای بازسازی شده مرکز آموزشی شهید وطن پور و پایگاه چهارم رزمی  پشتیبانی هوانیروز اصفهان ازجمله کبرا، 206 ، 2014 وشنوک امروز در آسمان اصفهان به پرواز در آمد.

    با بازسازی این بالگردها  با  بیش از 100 هزار ساعت تلاش متخصصان ایرانی حدود 150 میلیارد ریال  صرفه جویی اقتصادی حاصل شده است.

    امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این آیین برد موشک  بالگردهای ایرانی را فوق تصور دشمن دانست و گفت: بالگردهای هوانیروز قابلیت درگیر شدن با دشمن را در شب  دارد .

    وی با اشاره به برنامه ریز برای ارتقا بلاگرد های هوانیروز، تصریح کرد: اضافه کردن برد موشک ، راکت ها و ساخت موشکهای(fire&forget ) شلیک کن فراموش کن در دستور کار وزارت دفاع است.

    • Upvote 6

  16. بر 27 آذر 1397 در 01:30 , mhstq گفت:

    سلام
    دو تا نکته جاب تامل دارد
    اول تهدید جدید نتانیاهو درباره ایران
    دوم شهادت سرهنگ پاسدار حسن اکبری از محافظان رهبر انقلاب
    نمی دانم چرا خرابی سلاح باعث حذف چهره های حساس در زمان های حساس می شود!
    شاید باید از بعد دیگری به غیر از فنی به موضوع نگاه بشود

    بهتره از دید توهم توطعه به قضیه نگاه نکنیم! نتانیاهو تقریبا در تمام سخنرانی هاش ایران و مقاومت رو تهدید کرده

    • Upvote 2

  17. 1 ساعت پیش, sedmammad گفت:

    خودتون هم خوندین متنو ؟ داره میگه تاثیر میذاره . اونهم در هواپیمایی که سطوح کنترل چند متری داره ! البته خوب نورتروپ گرومن در خواب هم نمیدید که بتونه هواپیمایی طراحی کنه که فقط بر اساس تغییر دور موتور حرکت یاو بره !!!! که ظاهرا دانشجویان عزیز ما این مهم رومحقق کردن ! 

    ...........

    دوست عزیز مطمعنا بمب افکنی هم نمیتونه طراحی کنه که با موتور داکت فن پرواز کنه ! بحث سر اینکه برای کنترل این پهپاد با این ابعاد همین کفایت میکنه

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  18. 2 hours قبل , sedmammad گفت:

    تغییر دور موتورها برای مانور همین الان هم اجرا میشه  و یک تکنیک هوانوردی و خلبانیه نه مربوط به ساخت هواپیما  . مثه این میمونه که بگیم کسی ماشینی ساخته که بر اساس دور درجا حرکت میکنه .

    در ضمن افزایش تراست در یکی از موتورها باعث ایجاد یاو لحظه ای در سمت مخالف میشه و چون سطح بیشتری از بال همون سمت در معرض جریان قرار میگیره لیفتش بیشتر میشه  و یاو بلافاصله تبدیل به رول میشه . بنابراین با افزایش تراست فقط میشه رول به دست آورد مگر اینکه کار ویژه  ای صورت بگیره ...

    پیشنهاد میکنم این قسمت از متن ویکی پدیای انگلیسی در مورد بی-۲ رو بخونبد:

    Northrop had investigated several means of applying directional control that would infringe on the aircraft's radar profile as little as possible, eventually settling on a combination of split brake-rudders and differential thrust.[88] Engine thrust became a key element of the B-2's aerodynamic design process early on; thrust not only affects drag and lift but pitching and rolling motions as well.[98] Four pairs of control surfaces are located along the wing's trailing edge; while most surfaces are used throughout the aircraft's flight envelope, the inner elevons are normally only in use at slow speeds, such as landing.[99] To avoid potential contact damage during takeoff and to provide a nose-down pitching attitude, all of the elevons remain drooped during takeoff until a high enough airspeed has been attained.[99]

    • Upvote 3
    • Downvote 1