151crows

Members
  • تعداد محتوا

    83
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

تمامی ارسال های 151crows

  1. یک نگته جالب در مورد اسامه بن لادن این هستش که از خاندان بسیار پولداری هستش و هلدینگ بن لادن در دنیا بسیار معروف هست. شرکت ساختمان سازی بن لادن از بزرگترین شرکت های ساختمانی دنیا بوده، شرکتی که بعضی از برج ها و فرودگاه های معروف رو ساخته . اتفاقا در زمان ماجرای تصرف مسجدالحرام هم همین گروه پیمانکار بودند.
  2. احتمالا یک خلاقیت برای مواجه با جاولین هست.
  3. امکانش هست یک نفر برای انداختن لیزر یا یک پهپاد بره بعد از مکانی چند کیلومتر دورتر با دو گلوله خمپاره هدایت شونده مثل بصیر حمله کرد؟
  4. ضرورت یه همچین کاری چی هست وقتی این همه سلاح بهشون دادن ؟ یه سوال دیگه هم دارم اینه که چرا توی این جنگ خمپاره های هدایت شونده مثل گران روسی یا کلا پرتابه هایی با این فلسفه کم استفاده میشه این خمپاره ها کارایی لازم را ندارند یا استفاده از اونها سخته ؟ یا پهپادی که فقط وظیفه هدایت داشته باشه یا حتی ربات کم استفاده میشه ترکیب این دو میتونه خیلی خوب باشه ولی چرا کم استفاده میشه.
  5. به نظرت استراتژیستک های سپاه یا وزارت دفاع این تاپیک رو میخونن که بخوایم به اینجا بگیم اتاق فکر. الان فکر کردید یه ایده خوب اینجا گفته بشه عملی میشه ؟
  6. سلام دوستان اول پست بنویسن در مورد کدوم بازی دارن بحث میکنند که مجبور نشیم کل تاپیک رو بگردیم.ممنون. بازی دوتا2 رو هم ببینید. البته فکر نکنم کسی اینجا اهل این بازی باشه. در نگاه اول اصلا بازی استراتژی و با حساب کتابی نیست ولی خیلی چیزا رو به آدم یاد میده. واقعا بازی فکری و تیمی هستش. جایزه تیم(5 نفره) اول جام جهانی امسالش 13 ملیون دلار بود. شرمنده خارج از تاپیک می نویسم ولی کلا به نظر من بازی کردن وقت تلفی است باید دولت ورزش های خانگی که هم کم هزینه هستش هم تو یه محیط کم میشه انجامش داد رو بیاره تو برنامه نوجوان ها و کارمندان به جای این بازی ها.به صورت مکمل هم برنامه نویسی ، ریاضیات نوین ، طراحی وب و گرافیک و ... . که جذاب هم هستند.
  7. سلام بعد از چند ماه دوری. (خدمت تموم شد). 1.در مورد همه پرسی کردها من فقط یه تحلیل دارم : تفرقه بنداز و حکومت کن(هندو ها و مسلمانها در زمان استعمار ، سودان ، نیجریه ، دو کره و ..... ). البته نباید مقصر رو فقط اونی که به استقلال رای داده دونست. از خود ایران هم نفر داشتیم رفته اونور رای داده برگشته. خودتو بذار جای اونا . ما که شیعه فارسیم باید پارتی داشته باشیم بریم جایی سر کار. امکانات رفاهی که میدونید و ... . طرف میگه ما که ازینا ناامیدیم شاید آبی از اونا گرم شد. البته این دلیل نمیشه با امنیت خودشون بازی بکنند. با این حجم پولی که عربستان خرج میکنه حتما در آینده از این دست سفیانی ها خواهیم داشت. و اون موقست که دیگه ارزش امنیت معلوم میشه.مردم عادی هم باید تحلیل داشته باشن که سر دیگر مملکت ها چه آمد و آمریکا و اسرائیل دنبال چه هستند و اصلا آیا بعدا میتوانند تامین امنیت کنند یا نه.(داشتن حقوق و ماشین کجا امنیت داشتن زن و بچه کجا) ولی باید قبول کنیم که فعلا حداقل مردم خاورمیانه که من میشناسمشون چنین تحلیل هایی ندارن و فقط جلو دماغشون رو میبینند. 2.بعضی هم میگن ایران اشتباه کرد که جلو داعش کمکشون کرد. به نظر من بعضی مواقع آدم باید حساب دین و انسانیت رو بکنه تا منافع و آینده نگری. اون موقع اون کار انسانی بود ما رو که تو قبر بارزانی نمیزارن. ما کار درستی کردیم که کمک کردیم اما کار اشتباهی کردیم که جای پای خودمون رو سفت نکردیم. همون موقع باید از شرایط استفاده میشد و نفر مطبوعمون اونجا میومد سرکار. البته شاید تلاش کردن اینکار رو انجام بدن و نشده.(کنار گود نشستیم میگیم لنگش کن). شایدم یه عده خواستن این کار رو انجام بدن یه عده دیگه همکاری نکردن. 3.آه از نهاد آدم درمیاد وقتی کردستان رو با یمن و بحرین مقایسه میکنن.
  8. برای این بابا ، اره فراموش  شده ولی برای خانواده اونایی که مردن هیچ وقت تموم نمیشه ..  منم موافقم باید درس گرفت : اگر طالب صلحی آماده جنگ باش . ( حضرت علی (علیه السلام)) . اگر ما قوی بودیم کشتی آمریکایی تو آب ما نمی اومد که بخواد همچین اتفاقی بیافته .
  9. سلام انسان کمال گرا هستش و همیشه سعی در بهبود خودش و چیزهای متعلق به خودش رو در همه ضمینه ها داره . این که چرا آمریکا  ، اعراب ، چین ، ژاپن و ... دارن این همه هزینه می کنن و مدیریت هاشونو دارن بهبود میدن فارغ از اینکه بعضی هاشون دشمن ما هستن یه چیز اساسا غریضی هست و اصلا جای بحث نداره . اگر شما بتونید ذهنتون رو آزاد کنید و از دید یک ناظر بیرونی نگاه کنید این عملکرد ما در بعضی جاها و بعضی زمانها ( اگر نگیم همیشه و همه جا ) است که تعجب برانگیز هست و به نظر من گاها با غرایض انسانی مطابقت نداره. شاید هم مدیرانمون جهان بینی و خودشناسی خوبی ندارن . نمیدونم مشکل از کجاست . ( شده من جایی از مراکز دولتی بودم طرحی دادم که بسازن کارشون بیخطرتر و راحت تر بشه ، ساختش هم کاری نداشت سازمان هم بدون دردسر این وسیله های کوچیک رو میسازه اما گفتن ولش کن همینجوری کار میکنیم . چرا این رفتار میشه نمیدونم ).
  10. چرا فکر میکنید طرح هایی که به ثمر نشستن هزینه الکی بودن و بدرد نخور؟ مگه مملکت اونا هم مملته ما هست از اشتباهات درس نگیرن؟ این همه علم از آزمایشات به دست اومده دیگه . مگه میشه از اول و بدون تجربه از اشتباهات یه هواپیمای بدون نقص ساخت؟
  11. سلام اگر یه زره قدرت رسانه ای داشتیم که قبل از این حرفها باید میرفتیم چچن و ازبکستان و چین به جای اینکه ملت اونجا الان وهابی های کله خر باشن ، شیعه دو آتیشه میشدن . خیلی هم راحت تر بود باوجود مشکلات چین و روسیه با وهابی ها ، ما حتی الان داریم محبوبیتمون رو تو بوسنی هم از دست میدیم . این خونهایی که الان ریخته عرقهای نریخته مسئولین جنگ نرم هستش. استاد ما زمان شوروی سابق تو مسکو درس میخونده میگه برای جذب من هم داشتن کار میکردن بعد تا الان مسئولای ما خوابن. گناه این چچنی ها هم پای مسئولین کم کار که چه عرض کنم بیکار ما هم نوشته میشه اینا جاشون تو جهنم پایین تر از این تکفیری هاس. کفر آدمو در میارن 
  12. 151crows

    Northrop Tacit Blue

    سلام اگر به ورودی هوای این هواپیما دقت کنید با خروجی موتور توربوفن اون در یک راستا نیست. دلیل استفاده از این طرح این است که بتونن نازل موتور جت رو بیارن وسط هواپیما که اگه از این روش استفاده نشه مجبورن از هواپیمای سه جته یا دارای موتورهای تعداد زوج استفاده کنن. با استفاده از این روش هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیمای سه جته دیگه تحمیل نمیشه . و میتونن با یک موتور یک نازل در انتهای هواپیما با برآیند نیروی ایده آل داشته باشن. البته در هواپیما های بال پرنده به خاطر اینکه طرح آیرو دینامیکی به هم نخوره باید از این طرح استفاده کنن. یه دلیل دیگه هم یه جایی خوندم اینه که یه طرح S مانند به ورودی هوا میدن تا اینجوری امواج رادار از داکت هوا و پره های کمپرسور کمتر بازتات به بیرون داشته باشه. این طرح در هواپیمای بی 2 هم استفاده شده در یکی از سایت های خارجی میزان صدای دو موتور یکسان با دو داکت رو مقایسه کرده بود که موتور دارای این نوع داکت صدای کمتری ازش متساعد شده بود. . به عکس های زیر دقت کنید: http://static.ipaustralia.com.au/store1/19/98/08/69/67/image_1.png http://www.patentbuddy.com/abstractimage?patentNo=5299760&kindCode=A&country=US
  13. سلام در متن جوری در مورد خطرات بلقوه مناطق فقیر نشین صحبت میشه انگار میخوان با زامبی ها بجنگن . متاسفانه مثل اینکه فیلم های هالیوود رو خودشون هم تاثیر سوئ گذاشته و دنیا رو به سیاه و سفید تقسیم کردن. سفید پولدارها و سیاه های بلقوه فقرا. در متن هم اشاراتی به وضعیت بد زاغه نشین ها شده و تلویحا فقر و فاصله تبقاتی رو عامل این تحدید بلقوه دونستن به نظر من منظور این متن شورش افراد مسلح است و یا در حالت خوشبینانه خلافکارای جنوب شهر نشین . این نشون میده اگه مردم خودشون هم تحدیدشون بکنن از جنایت و کشت و کشتار علیه اونا هم دریق نمی کنن.به هر حال امیدوارم که این دید نا میمون و نحس از همه افراد تصمیم گیرنده دور باشه.  این لینک هم شهرهای بزرگ آینده رو پیش بینی کرده. http://io9.gizmodo.com/5361050/a-map-of-your-future-mega-cities-and-megalopolises
  14. 151crows

    ارتفاع سنج فشاری

    بسم الله الرحمن الرحیم     ارتفاع سنج فشاری سلام ارتفاع سنج ها در دنیای هواپیمایی جزئی جدا ناشدنی محصوب می شوند. و دارای تنوع  در اصول کارکرد نیز هستند. اما از اولین انواع آن ارتفاع سنج فشاری است که در زیر به بررسی آن می پردازیم.   اصول عملکرد: اساس کارکرد ارتفاع سنج فشاری ، اختلاف فشار بین هوای محبوس در یک محفظه ( یک کپسول فلزی که به خاطر شکل خود قابلیت تغییر حجم دارد ) و فشار هوای محیط است . اساس کارکرد بر طبق این اصل است که فشار با توجه به ارتفاع و دما تغییر می کند . ( ارتفاع سطح دریا 14.7 پی اس آی است ). و همچنین برای توضیح ساده تر این دستگاه فرض کنید که نرخ افت فشار نسبت به ارتفاع مقدار ثابتی است که البته این فرض اشتباه است و دستگاه با پیچیدگی های داخلی خود این نقیصه را برطرف می کند.  با اندازه گیری اختلاف فشار بین هوای داخل کپسول که به آن کپسول خشک (aneroid ) می گویند و فشار هوای پیرامون هواپیما ، ارتفاع سنج قادر است که میزان ارتفاع را بر روی درجه خود به نمایش بگذارد. البته همیشه درارتفاع صفر میزان فشار هوا به اندازه 14.7psi نیست و به خاطر همین امر خلبان باید در ابتدای پرواز ارتفاع سنج را به وسیله یک دکمه پیچاندنی که مانند پیچ های تنظیم رادیو است ، آن را تنظیم کند. البته این کار به وسیله گزارشات هواشناسی و نسبت به فشار هوا انجام می پذیرد.     در حقیقت فشار هوا وزن هوای بالای سر ما است. در ارتفاع سطح دریا همه چیز در حالت تعادل قرار دارد ، هوای زیادی در بالا سر ما قرار دارد و در نتیجه فشار هوا نیز زیاد است. همان طور که می دانیم فشار استاندارد را در دمای 15 درجه سانتیگراد و در سطح دریا اندازه گیری می کنند. تغییر دما نیز باعث تغییر در فشار می شود. هوای گرم منبسط می شود و در نتیجه فشار کاهش می یابد. هوای سرد منقبض می شود در نتیجه چگال تر می شود که باعث می شود فشار بیشتر شود.  ممکن ستون هوای بالای سر شما در دو روز یکسان باشد اما فشار آن یکسان نباشد که این امر باعث می شود که اگر ارتفاع سنج را درست تنظیم نکنید ، ارتفاع درست را نشان شما ندهد. شهری را در نظر بگیرید که در روزهای معمولی سال دارای فشار12 psi است . اگر شما هواپیما را در یک روز معمولی در این شهر پارک کنید و فردا به علت سرد شدن هوا فشار کمی بیشتر و هوای بالای سر شما چگال تر از روزهای معمولی مثالا 14 psi  شود.( درنظر داشته باشید که با کاهش ارتفاع ، ستون بالای سر شما بلند تر می شود و در نتیجه ، فشار بیشتر می شود.) در این شرایط شما خواهید دید با اینکه هواپیما از جای خود حرکت نکرده اما ارتفاع نسبت به یک روز عادی تغییر کرده است. ارتفاع سنج ما ارتفاعی کمتر از آنچه که ما در آن هستیم را نشان خواهد داد . از اینجا اهمیت به روز کردن اطلاعات دستگاه های داخل کابین مشخص می شود.       عملکرد داخلی:             اما نحوه عملکرد این ابزار دقیق .بدنه این ابزار کلا عایق است و تنها راه ورودی آن یک لوله از لوله پیتوت است که فشار کل که مجموع فشار حاصل از ارتفاع و سرعت هواپیما است به آن راه میابد. البته مجموع ای دو فشار در یک ارتفاع ثابت همیشه ثابت است .به این صورت که اگر سرعت زیاد شود ، فشار دینامیکی زیاد می شود ولی از فشار ایستا به همان اندازه کم می شود و برعکس. حالا اگر هواپیمای ما اوج گرفته باشد فشار هوای فرستاده شده به درون بدنه دستگاه از فشار موجود در کپسول فلزی بیشتر است پس درنتیجه کپسول با توجه به شکل خود منبسط می شود تا لحظه ای که فشار موچود در کپسول بر اثر انبساط آنقدر کم شود که مساوی فشار هوای پیرامون و داخل بدنه ارتفاع سنج شود. این امر نیروی لازم برای به حرکت درآوردن میله ای که به آن متصل است را فراهم می کند. حرکت این میله باعث به وجود آمدن گشتاور در یک میله می شود که خود این میله چرخ دنده تاج خروسی متصل به عقربه را به حرکت در می آورد. البته در اصل ساختمان این ابزار پیچیده است ولی در کتب آموزشی در این سطح نمایش داده می شود. اگر هم هواپیما در حال از دست دادن ارتفاع باشد ، فشار موجود در بدنه بیشتر شده و تا حدی که فشار کپسول با آن یکسان شود ، کپسول را منقبض می کند.   نحوه نمایش اطلاعات هم چیزی مانند عقربه های ساعت است. یک عقربه ارتفاع را با مقیاس 100 پا نشان میدهد. عقربه دیگر مقیاس 1000 پایی دارد و همینطور عقربه دیگری مامور نمایش ارتفاع با مقیاس 10000 پایی است.       منابع : http://www.bushpilotintraining.com/how-to-get-your-private-pilot-license-in-canada/the-private-pilot-license-written-exam/the-private-pilot-license-written-exam-general-knowledge/the-private-pilot-license-written-exam-density-altitude-and-pressure-altitude/   Flight Instruments/ Publisher: Oxford Aviation Academy
  15. 151crows

    ارتفاع سنج فشاری

    سلام     خیر الکترونیکی نیستن. روش انجام به طور کامل در متن آمده.  این وسیله یک اصل اساسی داره و اونم استفاده از اختلاف فشار در اون کپسول و اختلاف فشار محیط است . روش کارش هم کاملا مکانیکی است . فرض کن یک بادکنک داری که نصفه بادش کردی . حالا اگه این بادکنک رو به بالای کوه ببری ، چون اونجا فشار هوا کمتر از فشار هوای شهر شما است و فشار کمتری به دیواره بادکنک وارد میشه ، پس در نتیجه بادکنک بزرگ تر می شه. اگر هم بری به سطح دریا ، چون اونجا فشار بیشتر و در نتیجه فشار بیشتری به دیواره بادکنک وارد می شه و بادکنک کوچک می شه . حالا این دستگاه میاد با یه سری چرخدنده و میله و تنظیم شده از اندازه بادکنک ازتفاعی که شما درش قرار داری رو میگه. مثلا اگه سایز بادکنک یک و نیم برابر شده باشه میگه هزارپا اومدی بالا و اگه سایز بادکنک دوبرابر شده باشه عقربه 2 هزار پا رو نشون میده . اگه هم که بادکنک کوچیک بشه میگه ارتفاعت اومده پایین.    قطعه الکترونیکی هم نداره .
  16. 151crows

    ارتفاع سنج فشاری

    سلام لوله پیتوت معمولا در جایی جولوی هواپیما ، زیر شیشه کناری خلبان است . فشارسنج جیوه ای فشار مطلق هوا را به ما نشان میدهد ، اما این وسیله فشار را نسبت به فشار داخل کپسول ارتفاع سنج نشان میدهد. مذیتی که دارد هم این است که می توان آن را نسبت به فشار آن روز فرودگاه مبدع یا مقصد تنظیم کرد . البته ارتفاع سنج میزان خطایی هم دارد که با نزدیک شدن به فرودگاه مقصد ، با اطلاعاتی که برای فرودگاه فراهم است مثل ILS , localiser [جبران می شود.  همچنین یه سری دیگه از دستگاه ها مانند ارتفاع سنج رادیو یی و ماهواره ای نیز به صورت همزمان ارتفاع سنجی می کنند . که البته ارتفاع سنج رادیوو از ارتفاع 2500 پا یی پایین تر نزدیک فرودگاه در دسترس است. در ضمن نشتی در دبی هوا تاثیر دارد نه فشار آن. لوله پیتوت رو هم ورودیش رو یکم از بدنه هواپیما فاصله میدن تا اغتشاشات روی اون تاثیری نذاره. در ضمن طراحی لوله هم به خوبی صورت گرفته. دارای یک گرمکن برقی هم هست که از یخ ضدگی محافظت بشه. در فرودگاه هم روپوش روش میکشن برای محافظت از گرد و غبار ( رمان های قرمز که شاید دیده باشید ) . بعد از مسائلی مانند طوفان شن نیز بررسی میشن. http://glostransporthistory.visit-gloucestershire.co.uk/images/Air_Airbus_A330_F-GZCP_pitot.jpg https://luckybogey.files.wordpress.com/2009/06/pitot_pic.gif?w=640   http://www.airteamimages.com/pics/142/142381_800.jpg
  17. سلام چند عکس از مراحل منتاژ این پرنده http://defence-blog.com/wp-content/uploads/2016/03/Chinese-CCTV-2-channel-screen-grab-of-Pterosaurs-unmanned-attack-drone-production-plant-16.jpg http://defence-blog.com/wp-content/uploads/2016/03/Chinese-CCTV-2-channel-screen-grab-of-Pterosaurs-unmanned-attack-drone-production-plant-14.jpg http://defence-blog.com/wp-content/uploads/2016/03/Chinese-CCTV-2-channel-screen-grab-of-Pterosaurs-unmanned-attack-drone-production-plant-8.jpg http://defence-blog.com/wp-content/uploads/2016/03/Chinese-CCTV-2-channel-screen-grab-of-Pterosaurs-unmanned-attack-drone-production-plant-15.jpg
  18. 151crows

    سرباز سرو

    بحث من اینه که میشه بدون استفاده از استتار سه بعدی نتیجه ای تا حدودی مثل اون گرفت و نه استفاده از اون نوع پوشش و فقط با صرف رنگ بندی درست و الگوی مناسب. دیجیتالی ها هم درسته کارایی دارن . ولی این نوع کارایی بیشتری دارن . با ایجاد زیرساختش در همه جا کاربرد داره  این نوع استتار برای رباتها بسیار کارایی خواهد داشت . در مورد بحث پدافند غیر عامل و استتار ساختمان ها نیز داره روش کار میشه. البته ربطی به بحث نداره ولی این دوتا عکس رو ببینید. کارایی خوبی برای ساختمان ها هم داره. http://www.hyperstealth.com/supersonic/Rmv-36-22-090804%20060-TW6E-100-80ob_small.jpg http://www.hyperstealth.com/supersonic/RMV%207-21%20WILLIAMS%20FIELD%20090804%20097-TW6EC-100-80-80ob_small.jpg
  19. 151crows

    سرباز سرو

    سلام برادران اتفاقا من یه چند هفته ای است روی مبحث استتار دارم تحقیق می کنم . در واقع بحث استتارهای جدید چیزی بیشتر از آماده کردن طرح های مختلف و امتحان کردن های آنها در شرایط محیطی است. در ریاضیات نوین به این موضوع اشاره می شه که همه چیز در طبیعت دارای نظم هستش و از الگوهای تکرار شونده طبعیت می کنن ولی چون این الگوها پیجیده هستند انسان توانایی درک آنها را به طور معمول نداره.  خوب اونها با توجه به همین قوانین . الگوهای رنگی در اقلیمی که می خواهند برای اون استتار طراحی کنند رو با روش های آنالیز دیجیتال عکس ها استخراج می کنند و به یک الگو مناسب برای لباس هاشون می رسند که بسیار بهتر از الگوهای دیجیتالی معمول است. البته شما با نگاه کردن به این الگوها شاید هیچ فرقی بین الگوهای جدید و به اصطلاح فرکتالی با الگوهای معمولی دیجیتال نشوید ولی در عمل بسیار بهتر عمل می کنند. نکته دیگر اینه که دانشمندان با استفاده از این الگوها سعی در تداعی کردن بافت اون اقلیم نیز می کنند . یعنی شما در الگوهای دیجیتالی موجود هرچقدر هم که کارا باشند متوجه تفاوت اونها با محیط پیرامون میشید چونکه بافت پارچه و جنس اون با خاک فرق میکنه . و چشم بشر توانایی درک جنس صطح اجسام رو بدون لمس کردن داره. مثلا شما بدون لمس یک جنس می تونید بفهمید صیقلی هست یا زبر. خوب یک سرباز با لباس صاف رو در سطح پر از سنگهای کوچک و بزرگ تصور کنید ، به راحتی قابل شناسایی است حالا هر چقدر استتار دیجیتالی خوب باشد. البته این کار تا حدودی و تا یک مصافتی قابل انجام هست. ولی بسیار کاربردی است. البته خود این نوع استتار داخل نیروهای خارجی نیز تازه وارد شده و کلا این علم جدیدا داره کاربرد خودش رو در صنعت نشون میده. این هم به خاطر ریاضیات پیچیده و نسبتا جدید و پیشرفته مورد استفادش هست. لطفا به این لینک ها دقت کنید . این لینک ها مربوط به جغدها است که از این نوع استتار بهره میبرند. به تغلید از الگوهای رنگی دقت کنید. سایه روشن های محیط هم در رنگ اینها مدل شده . و از همه مهمتر با هنرمندی شما از دور تفاوت جنس پر رو با چوبهای اطراف یا محیط پیرامونی آنها متوجه نمیشید که بخواد جلب توجه کنه. (نمی دونم تونستم منظور و اصل مطلب رو بروسنم یا نه  ولی امید وارم با این تصاویر متوجه تفاوت این نوع استتار با استتار دیجیتالی بشید.) http://www.fardanews.com/files/fa/news/1393/8/6/252285_495.jpg http://www.fardanews.com/files/fa/news/1393/8/6/252287_565.jpg http://www.fardanews.com/files/fa/news/1393/8/6/252278_876.jpg http://www.fardanews.com/files/fa/news/1393/8/6/252280_898.jpg http://www.fardanews.com/files/fa/news/1393/8/6/252281_887.jpg   http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/6/17/1839010_595.jpg http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/6/17/1839016_126.jpg   پ.ن : من نمیتونم تصاویر رو آپلود کنم . ضحمتش باشه با دوستان.
  20.  RAH-66 Comanche http://www.military-today.com/helicopters/rah66_comanche.jpg   http://www.asdnews.com/data_news/ID35695_600.jpg   https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/0f/57/a4/0f57a41731ed37d6e08ac5e74ff9217a.jpg     Country of origin : United States  Crew :2 men Dimensions and weight Length :14.28 m Main rotor :diameter 11.9 m Height :3.37 m Weight (empty) : 4.06 t Weight (maximum take off) : 7.9 t Engines and performance Engines : 2 x LHTEC T800-LHT-801 turboshaft engines Engine power : 2 x 1 432 shp Maximum speed : 319 km/h Service ceiling : ~ 6 km Range : 2 334 km (with drop tanks) Armament Cannon : 1 x 20-mm three-barrel cannon in undernose turret Missiles : up to 3 x Hellfire ATGMs or 6 x Stinger AAMs in two weapon bays or 8 x Hellfires / 16 x Stingers on optional stub wings Other : Hydra-70 unoperated rocket pods in place of the missiles     در مورد ترجمه service  ceiling : بهترین عبارت به نظر بنده همون سقف پروازی است البته بیشینه ارتفاع پروازی هم خوبه . ولی (به نظر بنده ) در اصل یک اصطلاح علمی به معنی ارتفاعی است در شرایط معینی از دما ، چگالی هوا ، رطوبت و .... که وسیله ما می تواند یک مقدار مشخصی از اوجگیری بر واحد زمان را برای ما تامین کند . و برای هر شرایطی متفاوت است.
  21. به نام خدا سلام Inertial navigation system     این سیستم برای این ابداع شده است که هواپیما بتواند بدون استفاده از مرجع خارجی مثل جی پی اس مکان خود را بیابد در حقیقت عملکرد و طرز کار این سیستم مانند سه مجرای متعامد گوش میانی انسان است . سیستم مسیریابی ساکن  (INS) یک سیستم مسیریابی است که با استفاده از یک کامپیوتر ، سنسورهای حرکتی ( شتاب سنج ها ) و سنسورهای دوران ( جایروسکوپ ها ) مکان حال حاضر هواپیما ، جهت آن و سرعت آن را با استفاده از مکان قبلی هواپیما محاسبه می کند.     نمونه ای از یک جایرو ساده البته این دستگاه را در وسایل حمل و نقل دیگری مانند زیر دریای ، کشتی ، فضاپیما و موشک هم استفاده می شود. این وسیله از جایروهایی که بتواند انحراف را در سه صفحه متعامد نشان دهد ، استفاده می کند. همچنین از سه شتاب سنج بر روی سه صفحه متعامد ( همان  صفحات X,Y,Z ) استفاده میکند. اینگونه می تواند سرعت زاویه ای و شتاب خطی را همزمان با هم محاسبه کند. با پردازش این اطلاعات این وسیله می تواند موقعیت و جهت هواپیما را محاسبه کند.     نمای شماتیک یک شتاب سنج موقعیت اولیه و هم چنین جهت قرار گیری هواپیما توسط انسان و یا جی پی اس به INS داده می شود. سپس با انتگرال گیری از شتاب که از سنسور شتاب به دست آمده ، سرعت هواپیما و مکان آن  به دست می آید.  در واقع مزیت INS در این است که بعد از اینکه مکان و جهت اولیه به آن داده شد ، دیگر احتیاجی به منبع خارجی ندارد. و همچنین این سیستم می تواند جهت های جغرافیایی هواپیما ( مانند شرق و غرب ) و جهت خود را با پردازش شتاب و سرعت زاویه ای به دست آمده از جایرو ها محاسبه می کند که به نوبه خود هواپیما را از سیستم های جمینگ مصون می کند. البته امروزه با گسترش الکترونیک و همچنین اختراع سنسورهای دقیقتر و کوچکتر وزن و حجم این وسیله هم بسیار کوچکتر شده و در عین حال دقت آن نیز افزایش یافته.       یک سیستم بسیار کوچکتر و دقیقتر که از جایرو های لیزری بهره میبرد منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_system
  22. سلام الان این جنگ بین کرد و ترک ها هر چقدر بیشتر ادامه پیدا کند بیشتر به نفع متحدین خواهد بود. از یه طرف اردوغان هر روز بیشتر تحت فشار میمونه و برای ادامه جنگ با متحدین مقبولیتش از بین میره و شاید یه درصد کمی هم با کشته شدن سربازهاش بفهمه که جنگ واقعا چیز بدی است و هزینه زا هست، از یه طرف هم کردها بعد از جنگ با ترک ها دیگه توان شاخ شدن جلوی متحدین رو ندارند. البته امیدوارم همه جنگ ها هرچه زودتر تموم بشه .
  23. سلام از ثانیه 39 تا 44 دو نفر دارن پشت سر اونایی که نشستن راه میرن. یعنی برای جون خودشون هم ارزش قائل نیستن ؟ دیگه اینکه احتیاج به آموزش نداره.   دقیقه 2 و 28 ثانیه رو نگاه کنید طرف چجوری نارنجک میندازه. از پشت جان پناه بلند میشه نارنجکو مثل سنگ پرتاب میکنه . در حالتی دشمن منتظره بیائ بالا هدشات کنه. اگه حرفه ای بود نارنجک اندازه هد شات بود.  چقدر هم که عجله دارن .  فک کنم یه خمپاره انداز کماندویی از اونا که امریکایی ها تو افغانستان داشتن این جا خیلی کارایی داره ، 
  24. 151crows

    سلاح هجومی مصاف

    سلام  فیلم دومی تو آپارات که در مورد لولش توضیح دادید کیفیت صدای خوبی نداره میشه توضیحاتش رو بنویسی دوست عزیز.