aamamverdi

Members
  • تعداد محتوا

    49
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط aamamverdi


  1. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از شبکه المیادین، «نصرالدین عامر» عضو شورای رسانه‌ای انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با این شبکه، گفت: تحت هیچ شرایطی در کنفرانس ریاض شرکت نخواهیم کرد.

    منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن از گروه‌های همسو با عربستان در یمن خواسته تا در کنفرانسی در «ریاض» به منظور گفت‌‌و‌گو و رایزنی سیاسی جمع شوند که البته با توجه به اختلافات شدید بین این گروه‌ها، کماکان تاریخ برگزاری این کنفرانس مشخص نشده است.

    این عضو جنبش انصارالله ادامه داد: عرستان مطمئن است که این کنفرانس نتیجه‌ای جز پیچیده کردن اوضاع سیاسی نخواهد داشت.

    عامر افزود: آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که این جنگ هزینه‌های بالا و اهداف دست نیافتنی دارد.

    وی بار دیگر همانند دیگر رهبران انصارالله تأکید کرد: ما به آتش بس پایبند هستیم و امیدواریم این آتش بس تمدید شود و عربستان تجاوز خود به یمن را متوقف کند.

    انتهای پیام/


  2. “الهیل” واقع در جاده السخنه – تدمر به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد.

    http://www.daesh.ir
    چاه گازی «الهیل» یکی از مهم ترین چاه گازی سوریه در استان حمص است و این چاه گاز مورد نیاز بخشی از نیروگاه های تولید برق در استان های حمص، حلب و حومه دمشق را تامین می کند.
    گروه تروریستی داعش در ماه های اخیر پس از مواجه شدن با مشکلات مالی عملیات هایی را برای  اشغال چاه های نفت و گاز سوریه در استان حمص ترتیب داد تا از این طریق بتواند یک منبع درامد جدید را کسب کند.
    داعش همچنین روز گذشته توانست که شهر السخنه را به اشغال خود درآورد.
    تلاش این گروه تروریستی برای اشغال شهر تدمر هم ادامه دارد، اما با مقاومت نیروهای ارتش سوریه، داعش تاکنون در رسیدن به این هدف خود ناکام ماند.
    بخشی از مناطق حومه شرقی استان حمص در اشغال داعش است و این گروه تروریستی به دنبال گسترش مناطق تحت سیطره خود در این استان بزرگ سوریه است.

    daesh.ir-543702560476402152406528-1-620x

    اشغال چاه گازی “الهیل” توسط وحوش داعش

    daesh.ir-543702560476402152406528-2-620x

    اشغال چاه گازی “الهیل” توسط وحوش داعش

    daesh.ir-543702560476402152406528-3-620x

    اشغال چاه گازی “الهیل” توسط وحوش داعش

    daesh.ir-543702560476402152406528-4-620x


  3. علام آمادگی یک گروه مسلح برای کشتار یمنی‌ها

    گروه تروریستی موسوم به "سپاه شام" از آمادگی نیروهای خود برای مشارکت در جنگ علیه یمنی ها تحت فرمان پادشاه عربستان خبر داد....

     

    به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سایت سعودی "الرصد" اعلام کرد که این گروه تروریستی با انتشار این بیانیه در صفحه رسمی خود ادعا کرد که این تصمیم برای عمل به "وظیفه عربی و اسلامی در قبال عربستان سعودی " است.
    این گروه مدعی شد که 2 هزار نیرو را به همین منظور تجهیز و آماده کرده است.
    در این بیانیه از همه کشورهای عضو شورای همکاری خواسته شده است که به عربستان سعودی در جنگ علیه یمن کمک کنند.

    • Upvote 1

  4. منظور آدرس کامل هست، باز هر جور که دوست داری همنجور قرار بده . . .

    من مطلب گذاشتم ادرس سایت تو مطالبم هست


    http://www.daesh.ir

    به نقل از

    تروریستهای داعش که با هجومی سنگین به شهر الرمادی بخش اعظمی از این منطقه را اشغال کردند عاملان انتحاری خود را قبل از شروع هجوم به مناطق به طرف سنگرها میفرستند و با متشنج شدن اوضاع به طور وحشیانه به مناطق هجوم میبرند.


    تروریستهای تکفیری داعش برای پیشروی خود در الرمادی مرکز استان الانبار عراق از عملیاتهای متعدد انتحاری استفاده کردند.

    دو انتحاری اخیر داعش در الرمادی “أبو عمر الشامی” و “أبو همام المهاجر” نام داشتند که با خودروی های زرهی شده مملو از مواد منفجره به سمت نیروهای مدافع حرکت کرده و خود را منفجر کردند.

    daesh.ir-5038502860248753760156830416-36

    پیشروی‌های داعش در الرمادی با انتحاری‌ها

    daesh.ir-5038502860248753760156830416-36

    پیشروی‌های داعش در الرمادی با انتحاری‌ها

    daesh.ir-5038502860248753760156830416-36


    شهر الرمادی مرکز استان الانبار که از روز پنجشنبه گذشته تحت حملات سنگین گروه تروریستی داعش قرار دارد، شامگاه جمعه شاهد نبردی سخت میان گروه تروریستی و مدافعان دولتی و عشایر منطقه بوده است.
    به دنبال حملات پی در پی دو روزه داعش برای به دست گرفتن کنترل شهر الرمادی، بخش‌ اعظم این شهر به اشغال تروریستها در آمد.
    یک منبع امنیتی از الرمادی گفت: جنگ بسیار سختی در این شهر در جریان است، بخش هایی از شهر که هنوز به اشغال تروریستها در نیامده زیر شدیدترین حملات قرار گرفته است.


    آخرین گزارش‌ها از الرمادی در ساعات پایانی جمعه حاکی است که نبرد میان نیروهای ارتش عراق و گروه تروریستی داعش‌ همچنان ادامه دارد.

    نخست وزیر عراق خواستار برخورد شدید ارتش با داعش در الرمادی شد
    «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با فرماندهان نظامی دیدار کرد و از تحولات استان الانبار و عملیات نظامی در آن مطلع شد.
    وی در این نشست که وزیر دفاع و کشور عراق هم حضور داشتند از فرماندهان نظامی خواست همه تلاش خود را در راه مقابله با داعش به کار ببندند و ضمن حفاظت از جان مردم، داعش را در الرمادی سرکوب کنند.
    در همین حال وزارت دفاع عراق نیز از مقاومت مدافعان الرمادی در برابر داعش در منطقه استراتژیکی الملعب خبر داد و در همین حال گفت که نیروهای امنیتی و داوطلبان عشایر استان الانبار تا ساعات پایانی جمعه حملات داعش را در اکثر مناطق سد کرده و آنان را با دادن تلفات مجبور به عقب نشینی کرده‌اند.
    وزارت دفاع همچنین اعلام کرده که سلاح سنگین، مهمات و نیرو برای پشتیبانی از مدافعان در روز جمعه به پایگاه الحبانیه گسیل شده است.
    جنگنده‌های ارتش عراق نیز در این روز بار‌ها مواضع داعش را در مناطق مختلف الانبار و بویژه شهر الرمادی بمباران کردند و گفته شده که خسارات سنگینی به آنان وارد شده است.

    سخنگوی کاخ سفید: نیروهای ائتلاف در الرمادی از نیروهای عراقی حمایت می‌کنند
    «اریک شولتز» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری اعلام کرد نیروهای ائتلاف در عملیات رمادی علیه نیروهای داعش نقش آفرینی خواهند کرد.
    وی گفت: نیروهای داعش تلاش دارند که بار دیگر شهر الرمادی را به دست گیرند و نیروهای امنیتی عراق نیز توجه خود را معطوف این شهر کرده‌اند. در این میان، نیروهای ائتلاف نیز نقش خواهند داشت و از نیروهای عراقی حمایت می‌کنند.
    با این‌حال مقامات محلی در الانبار از عدم تحرک ائتلاف بین المللی در قبال این حملات داعش به الرمادی انتقاد کردند.
    مناطق مجتمع‌های مسکونی، دانشکده معارف، البوعلوان، خیابان ۱۷ و الثیله در طول دو روز گذشته صحنه شدید‌ترین درگیری‌ها بوده است، اما برخی گزارش‌ها از سقوط مرکز شهر الرمادی در ظهر جمعه خبر داده بود، بطوری که گفته می‌شد ساختمان‌های دولتی در مرکز شهر به دست داعش افتاده است.
    در همین حال، برخی گزارش‌های رسانه‌ای در روز جمعه وجود داشت، مبنی بر اینکه مستشاران آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در شمال غرب الرمادی، منطقه را ترک کرده‌اند. اما منابع امنیتی که خود را معرفی نکرده‌اند، به رسانه‌های عراقی گفتند که این خبر صحت ندارد.
    گفته می‌شود، آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد سرگرم آموزش نیروهای عراقی و نیز مسوول هماهنگی میان نیروهای ائتلاف با ارتش عراق هستند.

    سقوط الرمادی برای بغداد و کربلا خطر آفرین است
    «شیخ خالد الملا» رئیس جمعیت علمای عراق گفت سقوط الرمادی برای دو شهر بغداد و کربلا بسیار خطرناک است.
    آخرین گزارش‌ها از الرمادی در ساعات پایانی جمعه حاکی است که نبرد میان نیروهای ارتش عراق و گروه تروریستی داعش‌ همچنان ادامه دارد.

    daesh.ir-j534262624xjlk2i-620x345.jpg

    وضعیت فعلی الرمادی در آتش دو طرف (برای مشاهده در سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

    daesh.ir-4538024367240962406-1.jpg

    • Upvote 4

  5. گروه حکومت اسلامی (داعش)، فایلی صوتی از ابوبکر بغدادی، رهبر خود منتشر کرده که در آن گفته شده حاکمان عربستان سعودی «مشروعیت خود را از دست داده‌اند» و «پایان آنها نزدیک است».

    در این فایل صوتی که توسط گروه رسانه‌ای الفرقان منتشر و در سایت‌های متعدد و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صدایی که به نظر می‌آید متعلق به رهبر گروه حکومت اسلامی باشد، می‌گوید: «هیچ عذری از هیچ مسلمی که به حکومت اسلامی هجرت نکند، وجود ندارد. پیوستن {به جنگ} وظیفه تمام مسلمانان است. ما از شما می‌خواهیم تا یا به ما بپیوندید یا هر کجا که هستید، سلاح به دست بگیرید.»در این فایل صوتی، خلیفه حکومت اسلامی، حاکمان عربستان سعودی را «دشمن» توصیف می‌کند و با بیان اینکه «پایان آنها نزدیک است»، می‌گوید که حاکمان کشورهای منطقه خلیج فارس از رشد تعداد پیروان او میان اعراب سنی احساس تهدید کرده‌اند.

    صدای منتسب به ابوبکر بغدادی می‌گوید: «آنها {حاکمان عربستان سعودی} مشروعیت ادعایی خود را از دست داده‌اند. هنگامی که آنها احساس کردند که اربابان‌شان، صلیبیون و یهودیان، رافضی‌ها را جایگزین آنها کرده‌اند، جنگ ادعایی خود علیه رافضی‌ها در یمن را به راه انداختند.»

    عربستان سعودی، چند ماه است که رهبری ائتلافی از کشورهای عربی برای حمله به شیعیان حوثی در یمن را بر عهده گرفته است. این کشور همچنین بخشی از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا است که علیه «حکومت اسلامی» شکل گرفته است.اما رهبر گروه حکومت اسلامی با انتقاد شدید از دخالت نظامی عربستان سعودی و متحدانش در یمن، می‌گوید:

    «آنها ادعا می‌کنند که از سنی‌ها دفاع می‌کنند؛ آنها دروغ می‌گویند. آنها تلاش می‌کنند تا از پیوستن مسلمانان به ما جلوگیری کنند {زیرا} این پسران "سلول" را وحشتزده می‌کند.»

    «پسران سلول»، اشاره‌ای است به نوادگان عبدالله بن ابی بن سلول، از حاکمان مدینه در صدر اسلام که بسیاری از مسلمانان هرگز گرویدن او به اسلام را قبول نکردند و او را «رهبر منافقان» خطاب می‌کردند.این نخستین پیام منتسب به ابوبکر بغدادی، خلیفه گروه حکومت اسلامی پس از انتشار گزارش‌هایی است که از زخمی شدن او بر اثر عملیات آمریکا و جانشینی فرد دیگری به جای وی خبر می‌دادند.به نظر می‌آید صدای این فایل صوتی با صدایی که در اواسط ماه نوامبر سال گذشته میلادی از ابوبکر بغدادی منتشر شد، مطابقت داشته باشد.

    خلیفه گروه حکومت اسلامی در این فایل صوتی خطاب به مسلمانان گفته است: «اسلام هرگز حتی برای یک روز دین صلح نبوده است. اسلام دین جنگ است.».

    10983244-364775290394996-790514517180403

    • Upvote 2

  6. برادر عزیز

     

    قانون می گه اگه خبری رو از جایی نقل می کنید باید لینک خبر رو هم قرار بدید

     

    اگه کاربر دیگه ای هم لینک خبر رو در پستش قرار نداده اشتباه کرده و مطمئن باشید بهشون تذکر می دن

     

    در ضمن جناب A7UP از ادمین های پیج تحولات جهان اسلام هستن و در واقع دارن اخبار پیج خودشون رو در سایت قرار می دن

     

    برای عکس ها هم که تا سه چهار تا مشکلی نیست و اگه از این تعداد بیشتر بشه باید بصورت لینک قرار بدید و اگه اکانت گالری دارید بصورت کوچیک قرار بدید

     

    جناب رضا هم اگه به شما بابت این موارد تذکر دادن به وظیفشون عمل کردن

    عزیز من منم 2 تا عکس قرار دادم بعد اسم سایت رو ذکر کردم مگه گناه کردم دارم اخبار میزارم چرا گیر میدین به من


  7.  

    خبرگزاری فرانسه: فرمانداری الرمادی به دست داعش افتاد

    تروریست‌های داعش توانستند پرچم خود را بالای فرمانداری شهر «الرمادی» مرکز استان الانبار، برافروزند.

    13940225000417_PhotoA.jpg
    •  

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در درگیری‌های شدید بین ارتش عراق و داعش در شهر الرمادی، تروریست‌ها توانستند پرچم خود را بالای فرمانداری این شهر برافروزند.

    شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز گزارش داد که عناصر داعش در شهر الرمادی واقع در استان «الانبار» 70 نفر از جمله 50 نظامی را کشتند.

    در همین راستا، شورای استان الانبار از دولت عراق خواسته است که عناصر پلیس و افراد غیرنظامی را از چنگ تروریست‌های داعش نجات دهند.

    همچنین 10 پلیس در جریان انفجارهای انتحاری کشته شدند که یک ساختمان دولتی را هدف قرار داده بود.

    سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که دستکم 133 هزار نفر از ماه گذشته از الرمادی کوچ کرده‌اند.

    گروهک تروریستی داعش در ژانویه 2014 پس از حمله غافلگیر کننده کنترل بیشتر مناطق الرمادی را به دست گرفتند.

    انتهای پیام/

     
    ///
    منبع ؟؟
    با فونت بزرگتر از 14 ننویسید

    منبع رو مگه نمیبینی برادر من خبرگزاری فارس هست دیگه ای بابا

    • Upvote 1
    • Downvote 2

  8. خبرگزاری فرانسه: فرمانداری الرمادی به دست داعش افتاد

    تروریست‌های داعش توانستند پرچم خود را بالای فرمانداری شهر «الرمادی» مرکز استان الانبار، برافروزند.

    13940225000417_PhotoA.jpg
    •  

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در درگیری‌های شدید بین ارتش عراق و داعش در شهر الرمادی، تروریست‌ها توانستند پرچم خود را بالای فرمانداری این شهر برافروزند.

    شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز گزارش داد که عناصر داعش در شهر الرمادی واقع در استان «الانبار» 70 نفر از جمله 50 نظامی را کشتند.

    در همین راستا، شورای استان الانبار از دولت عراق خواسته است که عناصر پلیس و افراد غیرنظامی را از چنگ تروریست‌های داعش نجات دهند.

    همچنین 10 پلیس در جریان انفجارهای انتحاری کشته شدند که یک ساختمان دولتی را هدف قرار داده بود.

    سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که دستکم 133 هزار نفر از ماه گذشته از الرمادی کوچ کرده‌اند.

    گروهک تروریستی داعش در ژانویه 2014 پس از حمله غافلگیر کننده کنترل بیشتر مناطق الرمادی را به دست گرفتند.

    انتهای پیام/

     
    ///
    منبع ؟؟
    با فونت بزرگتر از 14 ننویسید
    • Upvote 2
    • Downvote 1

  9. 80% مناطق تروریستهای جبهه النصره توسط شیر مردان حزب الله تسخیر شد .

    این مناطقی که آزاد شدند بیش از سه سال در تصرف مسلحین بود .

    این روزها پیشروی های قلمون مرحمی است بروی زخمهای دیگر ...

    خبری از گورستانی که جبهه النصره میگفت نیست !! اصلا اوونها هم پیداشون نیست !

    در هرصورت

    بچه های حزب الله پیشروی به سمت جرود فلیطه رو اغاز کردند و انشالله در روزهای آینده خبر پاکسازی کامل منطقه رو خواهیم داد .

     

    Qalamoon_Farsi_16may.JPG

     

    این روزها طلعه موسی تبدیل به مکانی شده برای گرفتن عکس های یادگاری و selfie .

     

    CFBKLZGUMAAFS-r.jpg

     

    مدیرrezatizi  که میای به من گیر میدی میگی لینک بزاراگر نه اخراجت میکنم از سایت چقدر زور میگی  این پستهای که بچها میزارن کدومشون لینک داره خدا از سر تقصیرات نگذره  به حق امام رضا  من ازت نمیگذرم اون دنیا جلوتو میگیرم  اخراجم کن تو فقط همین کار رو میتونی انجام بدی ولی مطمن باش اون دنیا جلوتو میگیرم

    • Upvote 3

  10. پیروزی غیرمنتظره و کم سابقه نیروهای معارض سوری در جریان فتح «ادلب» و «جسر الشغور» امیدهای ائتلاف «ترکیه» و «عربستان» را مضاعف کرده است. در نتیجه این افزایش اعتماد به نفس، فاز عملیاتی و اجرایی برای تجزیه سوریه و تشکیل دولت انتقالی در شمال این کشور کلید خورد.

    اتاق فکر مشترک «آنکارا» و «ریاض» با حضور مقامات بلندپایه ترکیه و عربستان و حمایت های قطر و اردن در صدد ایجاد الگوی مشابه ادلب برای موفقیت در معادلات نظامی است. در میان استان های مختلف، مهم ترین هدف استان حلب برای تصرف کامل آن و بیرون راندن نیروهای وفادار به بشار اسد است تا بتوانند با تکرار الگوی «بنغازی-طرابلس» و تشکیل دولت انتقالی در شمال سوریه، سرنوشت مشابه معمر قذافی را برای بشار اسد کلید بزنند. در گزارش زیر، بخش های مهم پازل این دو کشور برای فاز اجرایی تغییر حکومت سوریه تشریح شده است.

     

    291457_790.jpg
    آیا این دو نفر می توانند به جای ملت سوریه، سرنوشت این کشور را تعیین کنند؟

    1. راهبرد جدید آنکارا برای سقوط نظام حکومتی سوریه

    ائتلاف ترکی- سعودی در بازبینی علل شکست پروژه جنگ داخلی برای سقوط نظام حکومتی سوریه، «ترکیب ناهمگون معارضان» و «انرژی و هزینه بالای ناشی از عدم هماهنگی و اختلافات داخلی معارضان» را مهم ترین علت استمرار حکومت بشار اسد یافتند. دومین علتی که باید برای آن راه حلی یافت می شد، « اپوزیسیون هتل نشین استانبول» بود که نمی توانست جریانات معارض را به صورت جدی نمایندگی کند. علاوه بر این دو علت مهم، «ضعف برنامه ریزی و سازماندهی» در کنار «انبوه نیروهای خارجی که تنها برای جنگ به سوریه مهاجرت کرده اند» نیز آینده تیر و تاری را برای ملت مظلوم سوریه رقم می زند.

    به ابتکار ترکیه، قرار شد بخش «برنامه ریزی و سازماندهی» به مرزهای ترکیه با سوریه منتقل شود که محل عبور و مرور گروه های مسلح تروریست مخالف بشار اسد می باشد؛ به این ترتیب، تعامل میان لایه های ستادی اپوزیسیون لایه نظامی فعال در فضای داخلی سوریه افزایش می یابد. همچنین برای رفع ضعف توان برنامه ریزی، ترکیه رأسا وارد عمل شده و ابتکار عمل را به دست گرفته است.



    291458_468.jpg

    مذاکرات «زهران علوش» (نفر وسط) با دیگر سران گروه های تکفیری سوری در داخل ترکیه
    بعد از این نشست، تحولات میدانی و نظامی داخل سوریه دچار تغییرات شگرفی شد و به نظر می رسد فاز عملیاتی طرح جدید ترکیه کلید خورد.

    برای ایجاد هماهنگی میان گروه های معارض نیز مقرر شد فرماندهی اصلی در مرزهای ترکیه از آن دو دولت آنکارا و ریاض بوده و کمک های تسلیحاتی و مالی اعطایی به گروه های مسلح، مشروط به همکاری کامل آنان با این ستاد مرکزی باشد. از سوی دیگر، در عرصه میدانی نیز ستاد فرماندهی مشترک باید تشکیل شود تا ضمن رفع تنش و جنگ های داخلی میان معارضان، بتواند فرماندهی واحد تشکیل داده و نیروهای پراکنده را ذیل ارتشی واحد و سراسری سازماندهی کند. برای این منظور، مقرر شد در رأس ستاد فرماندهی عملیاتی، گروه های سلفی مزدور داخل سوریه برسد که از سویی بتواند ارتش آزاد و گردان های مسلح پراکنده مخالف بشار اسد و از سوی دیگر جبهه النصره و جریانات افراطی سلفی خارجی – که اصطلاحا به آنان "مهاجرین" می گویند – هماهنگ و مطیع خود بسازد. هم چنین در کنار فرمانده کل عملیات، فرماندهان مشاوری از گردان های حاضر در عملیات حضور داشته باشند تا حداکثر هماهنگی و تعامل میان گروه های تروریستی وجود داشته باشد. گروه بین الملل فردا، هفته آینده پیرامون زمینه های تشکیل این ستاد فرماندهی مشترک، گزارشی اختصاصی منتشر خواهد کرد.

    291459_440.png

    عکس یادگاری تروریست های سوری در برابر ساختمان استانداری ادلب
    در این تصویر، پرچم مخالفان سوری از سوی نظامیان وابسته به ارتش آزاد سوریه در کنار پرچم یکی از شاخه های گروه تروریستی سلفی جبهه اسلامیه (شاخه احرار الشام) در دست سربازان است و تنها به فاصله یک نفر، یکی از تروریست های القاعده، پرچم جبهه النصره را در دست گرفته است.

     

    2. تجربه موفق ادلب


    .    تجربه موفق ادلب

    تصرف کامل شهرستان ادلب، موفقیت استراتژی جدید ترکیه را نشان داد. در جریان تصرف این شهر استراتژیک، مجموعا 5هزار نظامی وابسته به گروه های تروریستی و معارض حضور داشتند که در قالب 8 گردان و تشکل مختلف سازماندهی شده بودند. تنوع بی سابقه این 8 گردان و موفقیت ترکیه در ایجاد ستاد فرماندهی مشترک باعث شد این ایده با جدیت در دستور کار ستاد مذکور قرار گیرد تا به سرعت در تمام خاک سوریه پیاده شود. 
     

    291460_452.png
    ترکیب 8 گردان فعال در ستاد فرماندهی مشترک «جیش الفتح» برای تصرف شهر ادلب
     

    سه گردان از ارتش آزاد سوریه در کنار 5 گردان سلفی و تروریستی در این ستاد مجتمع شده اند. در ترکیب 5هزار شبه نظامی معارض این عملیات، از گروهی مانند «صقور الغاب» - که آشکارا از لیبرالیسم دفاع می کند - تا «جند الاقصی» - که تمام اعضای آن را تروریست های خارجی که به قصد "جهاد" به سوریه آمده اند - حضور داشتند و در مجموع 21 عملیات تعریف شده، حتی یک عملیات ناهماهنگ هم رخ نداد! فاز دوم و توسعه یافته این عملیات در جریان تصرف شهر استراتژیک «جسر الشغور» رخ داد که 12هزار تروریست از 22 گردان و گروه نظامی در آن شرکت داشتند. موفقیت در عملیات های هماهنگ این دو شهر و عقب راندن ارتش دولتی سوریه، باعث شد این راهبرد به صورت جدی در سراسر خاک سوریه دنبال شود.
    3.    اهمیت استراتژیک حلب
     

    291461_685.png

    در این تصویر، فاصله اندک حلب از مرز ترکیه (54 کیلومتر) و فاصله قابل توجه آن با دمشق (310 کیلومتر) کاملا روشن است.


    آیا حلب، پایتخت دولت انتقالی سوریه خواهد شد؟

    شهر «حلب»، مرکز استان حلب در فاصله 310 کیلومتری شمال دمشق، پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر سوریه است و تا پیش از اعتراضات سال 2011 قلب اقتصادی و تجاری این کشور محسوب می شد. از نظر تیپوگرافی و سیاسی، حلب همواره موقعیت سوق الجیشی داشته و به خصوص از سال 2012 در پی اشغال بخش های عمده آن از سوی ارتش آزاد سوریه، به قلب تجمع مخالفان تبدیل شده است. اکثر گروه های معارضی که بعد از سال 2012 در سوریه سر برآوردند نیز خاستگاهشان همین حلب بوده است.
    فاصله اندک (حدود 60 کیلومتر) حلب با کشور ترکیه از سویی و ترکیب متنوع قومی و مذهبی این شهر از سوی دیگر، باعث افزایش قابل ملاحظه اهمیت استراتژیک این منطقه شده است. در صورتی که مخالفان بتوانند این شهر و مناطق اطراف آن را به طور کامل تسخیر کنند، می توانند دولت مطبوع خویش را در شمال سوریه تأسیس کنند. از سوی دیگر در صورتی که ارتش سوریه بتواند این شهر را آزاد کند، عملا دژ اصلی مخالفان تسخیر شده و قلب عملیاتی آنان فتح شده است. در نتیجه تا حدی می توان ادعا کرد سرنوشت و آینده سوریه در این عملیات تشریح خواهد شد.


    291462_992.jpg
    نقشه منتشره از سوی ارتش سوریه در مورد سیطره گروه های مختلف بر اجزای مختلف حلب
     

    مناطق زرد روشن تحت کنترل ارتش است. در مناطق زرد مایل به سبز، کنترل اصلی با ارتش است؛ اما هنوز تروریست ها در آن حضور دارند و درگیری ها ادامه دارد. در مناطق سبزرنگ، طبق توافق طرفین آتش بس موقت برقرار است. در مناطق صورتی، مخالفان اسد حکمرانی می کنند و بالاخره مناطق نیلی رنگ، شدیدترین نبردها بین طرفین وجود دارد و تقریبا خالی از سکنه غیرنظامی شده است.
    این نقشه از سوی معارضان بشار اسد تأیید نشده است.


    سفر داود اوغلو
     

    291463_306.png
    داوود اوغلو در پاسگاه مرزی ترکیه و سوریه او - همراه با سه وزیر دیگر - بدون هماهنگی با دولت رسمی سوریه در دمشق، وارد خاک سوریه شد!

    ترکیه برای نمایش اوج تسلط خویش بر گروه های معارض، روز یکشنبه در یک حرکت نمایشی بخشی از وزرای عالی رتبه کابینه خود را بدون اعلام قبلی به داخل خاک سوریه در غرب استان حلب کرد. ریاست این هیأت را «داوود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه بر عهده داشت که نظریه پرداز اصلی احیای خلافت عثمانی و عامل اصلی فتنه انگیزی در سوریه است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، علاوه بر اوغلو، «فاروق چیلک» وزیر دادگستری ، «عصمت یلماز» وزیر جنگ و «مهدی ایکر» وزیر کشاورزی نیز حضور داشته اند.
    بهانه اعلام شده برای حضور این افراد در ترکیه، زیارت ضریح «شاه سلیمان» جد مؤسس حکومت عثمانی اعلام شده است. با این حال اندکی درنگ در ترکیب وزرای اعزام شده به این منطقه به خوبی نشان دهنده برنامه های آنکارا برای تشکیل دولت انتقالی در حلب است. در این زمینه، اظهارات شخص داود اوغلو سند مهمی به شمار می رود که در دیدار با اعضای حزب خود در استان مرزی «هاتای» به صراحت آرزو کرد در صورت «تشکیل دولتی که نماینده واقعی ملت سوریه» باشد، این بار در قالب هیأت دیپلماتیک رسمی به سوریه سفر کند! بی تردید سفر گروهی عالی ترین وزرای کابینه یک کشور خارجی به کشوری که 4 سال درگیر جنگ خونین داخلی است، نشان دهنده برنامه های کشور مذکور برای تغییر پایتخت و معادلات سیاسی حاکم بر آن کشور است. اهمیت بالای این خبر و واکنش های به آن در فضای داخلی سوریه و ترکیه، از نکات مهمی است که پایگاه خبری تحلیلی فردا طی هفته آینده به آن می پردازد.


    291464_168.jpg

     

    داوود اوغلو در حال زیارت مقبره جد مؤسس سلسله پادشاهی (خلافت) عثمانی
     

    در حالی که این منطقه (حلب) مملو از گروه های سلفی و تکفیری است، زیارت این شخص ظاهرا از شمول تکفیر و مشکر خواندن مستثنی شده است!

    5.    تشکیل ارتش "فتح حلب" 

    با توجه به توضیحات فوق و راهبرد ترکیه برای تشکیل دولت انتقالی در شمال سوریه به مرکزیت حلب، ابتدای این هفته اعلام شد ستاد فرماندهی مشترکی برای گروه های نظامی فعال در حلب تشکیل شده و الگوی ادلب در این منطقه تکرار خواهد شد. این ستاد فرماندهی که عنوان «فتح حلب» را برای خود برگزیده است، اعلام کرد 22هزار نظامی را برای عملیات خود فرماندهی خواهد کرد. در جریان عملیات این ستاد، از 60 تانک، 70 نفربر زرهی و بیش از 170 اسلحه پیشرفته مانند موشک های تاو بهره برداری خواهد شد.
     

    291465_869.png 
     

    اعلامیه ارتش «فتح حلب» که با الگوگیری از تجربه ادلب، 21 گردان نظامی پراکنده را متشکل کرده است.
    برای درک بهتر رقم 22هزار نفری سربازان این ستاد، کافی است به این نکته توجه کنیم که در جریان فتح ادلب، تنها 5هزار شبه نظامی معارض حضور داشتند. در جریان عملیات اشغال جسر الشغور، 12 هزار شبه نظامی تروریست توانستند ستون دفاعی تقویت شده ارتش سوریه را بشکنند و این شهر را همراه با روستاهای اطراف آن اشغال کنند. حتی در عراق برای آزاد سازی استان استراتژیک صلاح الدین از اشغال داعش، 30هزار رزمنده عراقی حضور داشتند.
    دومین نکته قابل توجه در مورد ستاد فرماندهی ارتش «فتح حلب»، تنوع بی سابقه گردان هایی است که در آن شرکت کرده اند. در این ستاد، 21 گردان نظامی حضور دارند که از گردان های سکولار تا اسلامگرای وابسته به ارتش آزاد سوریه بخشی از آن و گروه های معارض سلفی مانند جبهه اسلامیه و احرار الشام بخش دیگر آن هستند.
     

     
    291466_968.jpg
    اتاق ستاد فرماندهی ارتش «فتح حلب»
     

    دقت در ظاهر نظامیان، به خوبی ترکیب متنوع فرماندهان و گردان های نظامی وابسته به آنان را نشان می دهد.
    با این حال، سازمان القاعده و گروه تروریستی «جبهه النصره» از حضور در این اتاق عملیات خودداری کرده اند. روزنامه الوطن چاپ دمشق در این مورد به نقل از منابع خود در آنکارا نوشت: «کادرهای امنیتی و نظامی حزب "توسعه و عدالت" تلاش کردند جبهه النصره را به این ستاد وارد کنند، اما جبهه النصره با بهانه های مختلف از پذیرش این درخواست شانه خالی کرد.» به نوشته این روزنامه، نگرانی اصلی آنکارا در این مورد به اقدامات تخریبی احتمالی النصره بازگردد. النصره در صورت موفقیت این عملیات، جبهه النصره در میان معارضان، کاملا در موض ضعف قرار خواهد گرفت و ممکن است همین نکته منجر به اقدامات تخریبی النصره گردد.
    در قسمت دوم این گزارش، اجزاء تشکیل دهنده این ارتش و توان نظامی آن تشریح می شود. در قسمت پایانی نیز به تفصیل در مورد طرح های موازی ستاد مشترک «آنکارا-ریاض» برای پشتیبانی نظامی از این طرح و تثبیت برنامه تجزیه دولت سوریه به خوانندگان ارجمند ارائه خواهد شد.

    • Upvote 4
    • Downvote 1

  11. “ابو عبیده المهاجر” از فرماندهان ارشد گروه تروریستی احرار الشام در حمله به ایستگاه برق “بزیزون” در منطقه “سهل الغاب” در استان حماه سوریه به هلاکت رسید.
    گروه های تروریستی در هفته های اخیر با حمله به منطقه “سهل الغاب” در استان حماه به دنبال پیشروی در این استان هستند تا مناطق تحت سیطره خود را گسترش بدهند، اما نیروهای ارتش سوریه با مقاومت در برابر تروریست ها، آنها را در رسیدن به این هدف ناکام گذاشتند.
    گروه تروریستی احرار الشام از قوی ترین گروه های تروریستی فعال در سوریه است که نیروهای آن با داشتن عقیده وهابی در مناطق مختلف سوریه فعال هستند و به جنایت می پردازند.

    daesh.ir-2780542906-2.jpg

    “ابو عبیده المهاجر” از فرماندهان ارشد گروه تروریستی احرار الشام

    daesh.ir-2780542906-1.jpg


  12. شماری از نیروهای ارتش عربستان که برای مقابله با حملات به مناطق کوهستانی در جنوب عربستان آموزش دیده‌اند وارد نجران در جنوب این کشور شدند.

    رژیم سعودی اعلام کرد این نیرو‌ها از نیروهای ویژه ارتش هستند که برای مقابله با نیروهای قبائلی یمن در منطقه نجران مستقر شدند تا در منطقه‌ای حائل در مناطق مرزی این کشور با یمن ایجاد کنند.
    بر اساس ویدیوئی که شبکه الحدث منتشر کرد این نیروها با جنگ افزار کامل جهت حمایت از مناطق مرزی و استقرار در آنجا به سوی منطقه در حال حرکت هستند.

    درهمین حال بازار سهام عربستان سعودی روز دوشنبه پس از انتشار تصاویر و اخباری درباره اعزام نیرو به مرز یمن و تشدید نگرانی درباره اوضاع امنیتی با افت قابل ملاحظه در شاخص‌ها رو به رو شد.
    شاخص اصلی بورس عربستان سعودی از این رویداد امنیتی متاثر شد و به میزان قابل ملاحظه ۳. ۱ درصد در پایان معاملات روز دوشنبه سقوط کرد.

    “محمد عبدالسلام” سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز گفت: متجاوزان سعودی و آمریکایی‌ها در یمن به لحاظ سیاسی، نظامی، رسانه‌ای و اخلاقی شکست خورده‌اند.
    وی افزود: متجاوزان با استفاده از بهانه‌های واهی می‌خواهند به حملات خود علیه ملت یمن ادامه بدهند. این تجاوزگری‌ها و حملات نشان می‌دهد که متجاوزان سعودی نتوانستند به اهداف خود در یمن برسند. هرگز نمی‌توان ملت یمن را به زانو درآورد. درست است که متجاوزان می‌توانند خانه‌های مردم و پادگان‌ها و زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها را تخریب کنند ولی نمی‌توانند ملت یمن را تسلیم کنند یا قیمومیت خود را به این کشور بازگردانند.

    عبدالسلام درباره وضع ادامه عملیات نظامی متجاوزان سعودی در یمن بیان داشت: متجاوزان در آغاز این عملیات اهدافی را مشخص کردند و در این دو ماه به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند. متجاوزان نتوانستند ملت یمن را به زانو درآورند. امروز شاهد عقب نشینی متجاوزان هستیم. نیروهای قبائلی یمن که از حمایت ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور برخوردارند در نقاط مرزی با حملات سعودی‌ها مقابله می‌کنند.

    daesh.ir-53870652-67348906802-2-620x347.

    ورود نیروهای ضربت رژیم سعودی به شهر نجران در مرز یمن

    daesh.ir-53870652-67348906802-5-620x414.

    ورود نیروهای ضربت رژیم سعودی به شهر نجران در مرز یمن

    daesh.ir-53870652-67348906802-6-620x410.ورود نیروهای ضربت رژیم سعودی به شهر نجران در

    • Upvote 5

  13.  اخبار رسیده از موصل حاکی از ان است که العفری رهبر جدید داعش جانشین البغدادی اولین نماز جمعه خود را در موصل برگزار کرده است.

    عناصر گروه تروریستی داعش با زور و اجبار شهروندان  و نماز گزاران موصل را مجبور می کردند که در این نماز جماعت شرکت کنند.

    العفری در گذشته به عنوان معاون البغدادی بود و بعد از زخمی شدن البغدادی گفته می شود وی به عنوان رهبر جدید این گروه تروریستی منصوب شده است

    العفری تحصیل کرده رشته فیزیک در دانشگاه موصل است.

    CErR9zCUgAAr_M4.jpg
    • Upvote 2

  14. تروریست‌های داعش تحت عنوان "مسئولان دیوان محاسبات" در بازارهای شهر رقه سوریه به بازرسی مغازه‌ها پرداخته و مجموعه دستوراتی را به بازاریان ابلاغ کردند.
    جبهه جهانی مستضعفین: گروهک تروریستی داعش، در بازارهای شهر رقه سوریه، کمپین امر به معروف نهی از منکر راه‌اندازی کرد.

    تروریست‌های داعش تحت عنوان "مسئولان دیوان محاسبات" در بازارهای این شهر به بازرسی بازار و بازاریان پرداختند.

    اعضای گروهک تروریستی داعش با گشت در بازارهای شهر رقه، دستوراتی را مبنی بر شیوه انجام معاملات و خرید و فروش اجناس به فروشندگان ابلاغ کردند و از آنان خواستند تا این اوامر را اجرا کنند.




    در ادامه تصاویری را از گشت بازرسی داعش مشاهده می‌کنید:

    291221_625.jpg

    291222_649.jpg

    291223_879.jpg

    291224_659.jpg

    291225_819.jpg





    قرار دادن بیش از 5 عکس در سایز اصلی ممنوع می باشد
    در صورتی که مطلبی یا خبری از سایت دیگر قرار میدهید حتما لینک منبع را قرار دهید
    با تشکر
    • Upvote 2

  15. منابع عربی از سرنگون شدن یک فروند جنگنده در خاک یمن خبر دادند. به نقل از سایت مراکشی “هسپرس” این جنگنده از نوع F16 بود، و مراکش به تازگی آن را در راستای نوسازی ناوگان هوایی ارتش خود، خریداری کرده بود.
    بازرسی کل نیروهای مسلح پادشاهی مراکش اعلام کرد، این جنگنده که تحت فرمان ائتلاف عربستان بود در جریان عملیاتی در یمن هدف قرار گرفت.
    فرماندهی نظامی ارتش مراکش خاطرنشان کرد، یک جنگنده F16 دیگر که این جنگنده سرنگون شده را در عملیات همراهی می کرد، توانست سالم به پایگاه خود بازگردد.
    “هسپرس” تأکید کرد که جزئیاتی درباره محل هدف قرار گرفتن جنگنده مراکشی منتشر نشده است، و خلبان جنگنده دوم که آن جنگنده سرنگون شده را همراهی می کرد نتوانست اطمینان یابد که آیا خلبان توانسته است به موقع از داخل جنگنده بیرون بجهد یا خیر.
    این سایت مراکشی خاطرنشان کرد که رسانه‌های یمنی و از جمله آنها خبرگزاری رسمی این کشور هنوز خبری را درباره سرنگونی یک جنگنده در این کشور منتشر نکرده‌، و فقط تأکید کرده‌اند که ائتلاف عربستان دیروز  (یکشنبه) ۴ بار به شهر صعده و اطراف آن حمله کرده و فرودگاه صنعا و چند منطقه پایتخت را بمباران کردند.



    نیروی هوایی مراکش از هدف قرار گرفتن و سرنگون شدن یکی از جنگنده‌های خود در جریان عملیاتی در یمن خبر داد.

    daesh.ir-6464bafb9a0c1b97d478b25_18-620x

     


    نیروهای مردمی یمن با وجود حملات شدید هوایی رژیم سعودی بر ضد استان صعده یمن، دوباره شهر مرزی “نجران” عربستان را با خمپاره هدف قرار دادند.

    رسانه های سعودی با وجودی که سعی کردند، این حمله خمپاره ای را کم ارزش نشان دهند، اما به اصابت برخی از خمپاره ها به از ادارات دولتی در این شهر اعتراف کردند.
    براساس گزارش این رسانه ها در این حمله خمپاره ای یک نفر کشته شده و سه نفر دیگر هم مجروح شدند.
    با شروع حملات خمپاره نیروهای مردمی یمن به شهر نجران، مردم این شهر را ترک کردند و به شهرهای دیگر عربستان سعودی پناه بردند و شهر نجران به شهر ارواح تبدیل شده است.
    پس از گذشت یک ماه از حملات هوایی رژیم سعودی به یمن، نیروهای مردمی یمن در پاسخ به جنایات آل سعود، شهرهای مرزی عربستان را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند که منجر به هلاکت ده ها تن از نظامیان سعودی شده است.

    daesh.ir-850720584064279517062-6-620x362

    ادامه حملات خمپاره‌ای نیروهای مردمی یمن به شهر نجران

    daesh.ir-850720584064279517062-1-620x412

    ادامه حملات خمپاره‌ای نیروهای مردمی یمن به شهر نجران

    daesh.ir-850720584064279517062-2-620x412

    ادامه حملات خمپاره‌ای نیروهای مردمی یمن به شهر نجران

    daesh.ir-850720584064279517062-4-620x464

    • Upvote 4

  16. [b] [/b]


    [indent=1][img]http://irinn.ir/sitefiles/13930523/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C%202/%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD%DB%8C.jpg[/img]
    [b]گروه داعش خود بازاری را در استان نینوا برای فروش زنان مسیحی اختصاص داده است و این افراد را پس از ربودن و به اسارت گرفتن به عنوان کنیز می فروشند.[/b]

    در روزهای گذشته بیانیه های جهاد نکاح در مناطق زیر اشغال گروه تروریستی داعش منتشر شده و در آن از ساکنان منطقه خواسته شده است، زنان خود را برای جهاد نکاح در اختیار اعضای این گروه قرار دهند.
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930523/%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87.jpg[/img]
    اما گروه داعش به این هم بسنده نکرده و در ادامه اقدامات خود اعلام کرده که اقلیت های مذهبی عراق را به عنوان دارایی خود محسوب کرده و با قتل عام همسران این افراد زنان آنها را به اسارت گرفته است.

    در جدیدترین تصاویر منتشر شده در میان کاربران و شبکه های اجتماعی، عکسی از زنان مسیحی که در خیابان های عراق توسط داعش منتقل می شوند منتشر شده است.

    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930523/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%20%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD%DB%8C.jpg[/img]
    این گروه که برای انتشار اخبار خود در اینترنت و فضای مجازی، برنامه های خاصی دارند و البته از حمایت برخی شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیس بوک و یوتیوب نیز برخوردارند، انتساب حقیقت این تصاویر به داعش چندان دور از ذهن نخواهد بود اما با وجود نظرات برخی سایتها و کاربران، هنوز اخبار مستندی از مکان و موقعیت این تصویر د[/indent]
    • Upvote 4

  17. [b] [/b]


    [indent][img]http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1393/05/22/139305221033364263403663.jpg[/img] [b]توزیع آزادانه بروشور دعوت به سفر به سرزمین داعش در لندن + عکس[/b]

    [b]طرفداران موسوم به دولت اسلامی (داعش) به طور آزادانه در قلب شهر لندن پایتخت انگلیس برشور دعوت به سفر به سرزمین تحت کنترل این گروه را پخش کردند.[/b]


    به نقل از روزنامه القدس العربی، هزاران خریدار و عابر پیاده در مشهورترین و قدیمترین خیابان شهر لندن با توزیع گسترده بروشورهای گروه داعش غافلگیر شدند.

    گروه داعش در این بروشورها از آنها خواسته بود تا کشورشان را ترک کرده و فوری به "دولت خلافت اسلامی" سفر کنند. این گروه اخیرا در اراضی تحت کنترل خود در سوریه و عراق "دولت خلافت اسلامی" را تاسیس کردند.
    این بروشورها که به زبان انگلیسی در بین خریداران و عابران پیاده در خیابان مشهور آکسفورد در مرکز شهر لندن پخش شد، اعلام تاسیس "خلافت اسلامی" را یک "سرآغاز عملی عصری جدید" توصیف کرد.

    [center][img]http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1393/05/23/139305231303199823411494.jpg[/img][/center]خیابان اکسفورد مشهورترین خیابان در انگلیس است که در قلب شهر لندن قرار دارد و 24 ساعته مملو از دهها هزار خریدار و عابر پیاده و گردشگر خارجی است که از نقاط مختلف دنیا آمده اند. این خیابان در طول سال همواره مملو از گردشگران اهل کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز می باشد که به طور معمول برای خرید و تفریح به این خیابان می آیند که فروشگاههای مشهورترین برندهای جهان در آن واقع است.
    خیابان آکسفورد در چند متری سفارت آمریکا در لندن قرار دارد. این خیابان همچنین در چند متری خیابانی قرار دارد که مرکز تجمع اعراب در قلب شهر لندن است. خیابان آکسفورد همچنین در نزدیک هاید پارک است.
    روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت: پلیس اسکاتلند یارد تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.
    این روزنامه به نقل از پلیس انگلیس نوشت: پلیس همچنان بدنبال این امر است که آیا توزیع این بروشورهای تبلیغ داعش، نقض قانون مبارزه با تروریسم به شمار می رود یا نه؟
    پلیس انگلیس هیچ یک از جوانانی را که این بروشورها را توزیع کرده اند؛ بازداشت نکرده است تا اینکه مطمئن شود که این حادثه نقض قوانین انگلیس به شمار می رود یا نه؟
    پلیس انگلیس معتقد است که بیش از 300 شهروند انگلیسی بعد از نبرد در صفوف گروه داعش یا جبهه تروریستی النصره از سوریه بازگشته اند. دستگاههای امنیتی انگلیس ارزیابی می کنند که 500 شهروند انگلیسی همچنان در سوریه می جنگند.
    انتهای پیام/ع[/indent]
    • Upvote 4

  18. زمان انتشار خبر: سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AA%DB%8C%D8%AA%D8%B1.jpg[/img]
    [b]داعش از بامداد امروز به شهر جلولا در کردستان عراق حمله کردند و در نخستین اقدام، ده ها نفر از شهروندان را تیرباران کردند. داعش مانع از فرار مردم شده اند تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.[/b]

    داعش در شرایطی به شهر جلولا در کردستان عراق حمله کردند، که هیچ نیروی دفاعی، حتی پلیس محلی در این شهر حضور نداشت و مردم نیز امکان دفاع نداشتند. با این حال، تروریست ها از چند کیلومتر مانده به شهر، شلیک به کوچه و خیابان ها را آغاز کرده بودند و تا ساعت ها پس از ورود به جلولا نیز به شلیک وحشیانه خود ادامه می دادند.
    بر اساس اعلام تعدادی از اهالی که موفق به فرار شده اند، تکفیری ها که در میان آنها تعداد زیادی تروریست غیر عرب، بویژه از اراذل و اوباش قفقاز، چچن، داغستان و کشورهای آسیای میانه دیده می شد، هرکسی را که در سطح شهر می دیدند به رگبار می بستند و پس از ورود به شهر، تعداد زیادی از جوانان را از خانه ها بیرون کشیده و آنها را در چند گروه تیرباران کردند.
    تروریست های داعش از خروج مردم از جلولا جلوگیری کردند تا ارتش عراق از بیم کشته شدن مردم، نتواند به سمت شهر شلیک کند و نیروهای کرد نیز، برای بازپس گرفتن شهر اقدامی نکنند. این نوع گروگانگیری و استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی در شهرهای دیگر عراق نیز صورت گرفته است.
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%281%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%2810%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%2811%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%2812%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%2813%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%2814%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%2815%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%2816%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%2817%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%282%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%283%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%284%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%285%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%286%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%287%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%288%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%289%29.jpg[/img]

    زمان انتشار خبر: سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
    [b] [/b]

    [b] [/b]

    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B414.jpg[/img]
    [b] مامور کهنه‌کار سازمان مرکزی جاسوسی امریکا و مشاور اطلاعاتی وزیر جنگ این کشور که بنیانگذار اصلی گروه‌های تروریستی در خاورمیانه به شمار می‌آید، در زمینه تاسیس و فرماندهی گروهک "داعش" نیز متهم ردیف اول است.[/b]


    ، مایکل ویکرز (Michael Vickers)، سرکرده و بنیانگذار اصلی تشکیلات تروریستی داعش و همه گروه های تروریستی خاورمیانه و طرف سوم حوادث اخیرجهان عرب است.
    براساس گزارش های موجود، ویکرزستاره دولت آمریکا است و به او لقب "مرد گروهک ها" را اعطا کرده اند، او شاگرد "زبیگنیو برژینسکی" و یکی از "گرگ های خاکستری" اوست که یکی از نویسندگان عرب در کتاب خود با عنوان " برژینسکی، سر افعی"، از او بسیار یاد کرده است.
    ویکرز یکی از مهندسان و طراحان اصلی ناظر بر برنامه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برای ایجاد، آموزش و تسلیح جریان های افراط گرا بوده است که از زمان حضور شوروی در افغانستان حضور و ظهور آن ها در این کشور چند برابر شد.
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930521/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86/%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%20.jpg[/img]
    او به خاطر موفقیت در اجرای مهم ترین پروژه استراتژیک و بزرگ ترین عملیات محرمانه "سی آی ای" یعنی استفاده از جنگجویان افغان برای کوبیدن نیروهای شوروی، جایزه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را دریافت کرد.
    ویکرز از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۶، به مدت ۱۳ سال، عضو نیروهای عملیات ویژه بوده و در این مدت در عرصه های مختلفی از جمله خاومیانه و آسیا حضور پیدا کرد و سپس به مدت بیست سال از فعالیت در نهادهای دولتی دور بود.
    در اواخر سال ۲۰۰۶ زمانی که جورج بوش، به منظور طراحی نقشه خروج ارتش آمریکا از عراق، برژینسکی را در کمپ دیوید فراخواند، برژینسکی هم ویکرز را دعوت کرد و او هم نقشه عقب نشینی ارتش و ابقای گروهی تحت فرماندهی خود و "ایجاد هسته های پنهان متشکل از عناصر افراطی عرب و غیرعرب" را طرح ریزی کرد، سپس در سال ۲۰۰۷ ویکرز به عنوان رئیس عملیات ویژه و تروریسم در طبقه سوم وزارت دفاع آمریکا به فعالیت پرداخت و کار برنامه ریزی برای ایجاد ارتش های مخفی متشکل از عناصر خارجی و عربی را که تحت فرماندهی خود او باشند، آغاز کرد.
    در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۰ و قبل از حوادث موسوم به "بهار عربی"، باراک اوباما، ویکرز را به معاونت وزارت جنگ آمریکا در امور عملیات ویژه و اطلاعات منصوب کرد و پس از موفقیت در این طرح، در سال ۲۰۱۱ به عنوان مشاور اطلاعاتی ارشد وزارت جنگ آمریکا منصوب گردید.
    [b] [/b]
    • Upvote 7
    • Downvote 1

  19. [indent=1][b]عکس‌های جدید از تخریب زیارتگاه‌ها به دست داعش[/b]

    [img]http://fa.alalam.ir/img/font_inc.gif[/img][img]http://fa.alalam.ir/img/font_nor.gif[/img][img]http://fa.alalam.ir/img/font_dec.gif[/img]


    [img]http://i.alalam.ir/news/Image/650x375/2014/08/11/alalam_635433632605074653_25f_4x3.jpg[/img]مرقد شيث پيامبر (ع)

    گروه داعش، همچنان در حال تخریب زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس و تاریخی است.

    گروه داعش تخریب زیارتگاه‌ها، اماکن مقدس و تاریخی و به ویژه مراقد پیامبران منتشر کرد.
    [/indent][list]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634725335925_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634725335925_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634725865955_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634725865955_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634726295980_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634726295980_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634726595997_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634726595997_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634727176030_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634727176030_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634727466047_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634727466047_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634727856069_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634727856069_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634728906129_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634728906129_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634729336154_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634729336154_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634729706175_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634729706175_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634730066196_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634730066196_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634730446217_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634730446217_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634730776236_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634730776236_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634731176259_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634731176259_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634731526279_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634731526279_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634731896300_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634731896300_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634732246320_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634732246320_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634732636343_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634732636343_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634733036365_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634733036365_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634733426388_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634733426388_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634733936417_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634733936417_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [*][url="http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634734296437_25f_4x3.jpg"][img]http://i.alalam.ir/news/Image/original/2014/08/11/alalam_635433634734296437_25f_4x3.jpg[/img][/url]
    [/list]
    • Upvote 12
    • Downvote 1

  20. [b] [/b]

    [b] [/b]

    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930517/%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%20%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%20%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AD.jpg[/img]
    [b] گروهک تروریستی داعش برای جذب زنان غربی به جهاد نکاح این گروهک، تبلیغ متفاوتی را از فعالیت تبلیغاتی خود در اینترنت برای جذب زنان و دختران در غرب گسترش داده است.[/b]



    مجموعه گزارش هایی که نویسنده و وبلاگ نویسی به نام «جیمی دتمر» تهیه کرده، حاکی از آن است که داعش از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی، در جستجوی دختران و زنانی است که خواهان پیوستن به این گروه اند.

    داعش برای این منظور، از تبلیغ به شیوه انتشار عکس های فجیعی که بیشتر جهادی ها در اینترنت منتشر می کنند، (مانند عکس های بریدن سر ده ها سرباز ارتش سوریه در ماه گذشته پس از سلطه بر پایگاهی در استان الرقه)، پرهیز می کند و به جای آن، با استفاده از روشی که یکی از تحلیلگران آن را «فضای خاص» نامیده، تشویق به زندگی خانوادگی «جهادی» و کسب شرف از طریق به دنیا آوردن «مبارزان» جدید برای خدمت به اسلام را به کار می برد.

    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930517/%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/%D8%AC%D8%B0%D8%A8%20%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%20%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%20%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AD.jpg[/img]

    به نوشته راشا تودی، داعش در تبلیغات خود در اینترنت، بر روی «احساس سعادتی» که زنان با تشکیل خانواده و خدمت کردن به مرد مبارز در راه اسلام پیدا خواهند کرد، تمرکز کرده است.

    یک تحلیلگر آمریکایی هشدار داده است این جذب نیرو، ممکن است همسو با همان شیوه ای باشد که در آن، زنان برای ازدواج با جهادی ها، از غرب به سوریه می روند.

    گفته می شود مسئولان انگلیسی از رفتن حدود 12 دختر از جمله چند نوجوان انگلیسی به سوریه برای ازدواج با اعضای داعش مطمئن شده اند. همچنین گزارش های گوناگونی درباره سفر زنان اروپا به سوریه برای پیوستن به گروه های «جهادی» منتشر شده است.

    در ماه آوریل، دو دختر 15 و 16 ساله اتریشی ناپدید شده و بعداً مشخص شد که آنان به سوریه رفته اند و اکنون اینترپل در جستجوی آنان است.

    در ماه می گذشته نیز دو خواهر دوقلوی 16 ساله از شهر منچستر انگلیس برای ازدواج با عناصر جهادی به سوریه رفتند. "سلمى" و "زهره" هالانی در تماس تلفنی با خانواده هایشان اعلام کردند که به سوریه رسیده اند و هرگز به انگلیس بازنخواهند گشت.

    همچنین در ماه جولای، دفتر تحقیقات فدرال انگلیس، دنفر شانون، پرستار 19 ساله را که اخیراً به اسلام گرویده بود، درحالی بازداشت کرد که درحال آماده شدن برای سوار شدن به هواپیما و سفر به ترکیه برای ورود به سوریه بود.

    این دختر گفته بود که از طریق یک مرد تونسی که در اینترنت مدعی شده برای داعش می جنگد، برای رفتن به سوریه جذب شده است.

    همچنان اخباری منتشر شده است که زنی انگلیسی به نام «أم لیث» که با یکی ازعناصر جهادی داعش ازدواج کرده، از طریق شبکه های اجتماعی، زنان دیگری را که تمایل دارند مانند وی به سوریه بروند، تشویق می کند.

    ام لیث در شبکه های اجتماعی اینترنتی دارای بیش از 2000 «طرفدار» است و از طریق اینترنت، به کاربران در زمینه چگونگی رفتن به سوریه و شرکت در «جهاد» مشورت می دهد.
    • Upvote 2

  21. [b] همکاری نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و مدافعین کرد سوری در مقابله‌ با داعش[/b]


    [indent][size="3"]نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان با همکاری نیروهای شاخه ی نظامی پ.ک.ک (HPG) همراه با واحدهای دفاع از خلق (YPG) در منطقه ی شنگال در حال جنگ با داعش هستند.
    دمهات عگید سخنگوی بخش روابط خارجی پ.ک.ک در گفتگو با خبرگزاری کردپرس اعلام کرد آن دسته از افراد شاخه ی نظامی پ.ک.ک که از کوهستان قندیل راهی شنگال شده اند، هم اکنون در کوهستان شنگال در حال درگیری هستند و هدف مهم این گروه این است که راهی برای ورود به شهر شنگال باز کنند.
    وی افزود: واحدهای دفاع از خلق نیز که خود را از مناطق کردنشین شمال سوریه به میدان جنگ رسانده اند در ربیعه با داعش درگیر شده اند و توانسته اند شمار زیادی از نیروهای داعش را به هلاکت برسانند.
    دمهات عگید حاضر نشد در مورد آمار نیروهای اعزام شده از سوی پ.ک.ک به شنگال رقم خاصی را بیان کند.
    منبع گزارش تصویری : سایت NRT[/size]


    [center][img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429231981186916.jpg[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429231986437217.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429231991567510.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429233307892800.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429233313213104.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429233318713419.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429233324073725.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429234224105204.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429234229445509.jpg[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429234234645807.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429234239846104.jpg[/img]


    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/14-5-1393/IMAGE635429234499800973.jpg[/img]

    [/center][/indent]

    [b] ورود هزاران آواره ی کُرد ایزدی به شمال سوریه[/b]


    [indent]
    [center]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431219560159931.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431219565440233.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431219570650531.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431220155323972.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431220160504269.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431220165674564.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431220170854861.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431221084227103.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431221089337395.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431221094457688.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431221099577981.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431222070593520.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431222080804104.JPG[/img]

    [img]http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-5-1393/IMAGE635431222085964399.JPG[/img]


    [/center][/indent]
    • Upvote 14

  22. [b] [/b]


    [indent]

    [b]داعش برای شناسایی مردم موصل، میان آنها دو نوع بازوبند توزیع کرده که با آنها، شیعیان و مسیحیان از سایرین مشخص می شوند. تکفیری ها دیروز نیز، یکی از بناهای بسیار زیبای تمدن بین النهرین را با بمب گذاری نابود کردند.[/b]

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تروریست های بعثی - تکفیری داعش با استفاده از خدمات بی نظیری که تویتر و فیسبوک به آنها ارائه می دهند، به تلاش برای تخریب چهره اسلام و تبلیغ خود ادامه می دهند و امروز با انتشار تصاویر چهار مرد سر بریده و مصلوب، نشان دادند که در تهیه تصاویر از وحشیگری های خود به نام اسلام، مهارت یافته اند و از دوربین ها و عکاسان حرفه ای تری استفاده می کنند.
    از دومین روز اشغال شهر موصل، تکفیری ها فقط به خبرنگاران الجزیره، العربیه و بی بی سی، اجازه ورود به مناطق تحت سلطه خود در نینوا را می دهند و این شبکه ها نیز با تهیه گزارش هایی می کوشند ضمن آرام و امن نشان دادن شهر، تروریست ها را در حال توزیع مواد غذایی نمایش دهند.
    اخیرا در شهر موصل بازوبندهایی توزیع کرده و به مردم دستور داده اند در هر شرایطی بازوبند را به همراه داشته باشند تا قابل شناسایی باشند.

    روی این بازوبندهای سیاه، یک حرف حک شده که نشان دهنده دین و مذهب او است.
    حرف "ر" به معنای رافضی است که شیعیان توبه کننده باید از آن استفاده کنند.
    حرف "ن" ابتدای کلمه نصاری است که مسیحیانی که جزیه پرداخت می کنند باید به بازو داشته باشند.
    حرف "خ" نیز مربوط به اجسادی است که هنوز از سطح شهر و خانه ها جمع آوری می شوند و داعش با آنها با عنوان و حالتی توهین آمیز برخورد می کنند.
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%A7%D9%84%D9%81%20%282%29.JPG[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%A7%D9%84%D9%81%20%281%29.JPG[/img]

    داعش در شهر رقه سوریه، چند مرد را به صلیب کشیده و سر آنها را از تن جدا کردند. ادعا کرده اند این افراد برای علویان کار می کردند.

    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%A8%20%282%29.JPG[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%A8%20%281%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%A8%20%283%29.jpg[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%A8%20%284%29.jpg[/img]


    * با انتشار تصاویر هوایی از مناطق درگیری، داعش تلاش کرد القا کند که به پهپادهای جاسوسی مجهز است.

    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%AA%20%281%29.JPG[/img]
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%AA%20%282%29.jpg[/img]


    * دوتاجر کویتی وابسته به داعش که در کار جمع آوری کمک های مالی شیوخ برای داعش و جابجایی پول ها بودند دستگیر شدند.
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D9%BE.JPG[/img]

    * جدیدترین مدل موشک اندازهای انفرادی در دست تروریست های داعش.
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D8%AF.jpg[/img]

    * به وقوع پیوستن حوادثی که از زمان تسلط داعش بر نینوا نسبت به آن هشدار داده شده بود. نینوا دارای مهمترین آثار و بناهای تمدن بین النهرین است و تکفیری ها، به بهانه مقابله با شرک آنها را نابود می کنند. دست پروردگان صهیونیسم و آل سعود، دیروز یک بنای بی نظیر باستانی متعلق به دوره آشوریان را با کار گذاری مواد منفجره تخریب کردند. قدمت این بنای زیبا و باشکوه از تخت جمشید نیز بیشتر بود.
    داعش افتخار می کند که با یک تیر دو نشان زده و همزمان، مرقد یونس نبی و نقوش کنده کاری شده باستانی را نابود کرده است.
    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D9%86%20%282%29.JPG[/img]


    * در زمان اعلان خلافیت ابوبکر بغدادی، مفتی های وهابی در ده ها صفحه اینترنتی و نشریه، با اشاره به روایات و احکام گزینش شده خود از صدر اسلام، ادعا کردند اطاعت از خلیفه بر همه مسلمین واجب است و حتی اگر بیعت نکرده باشند باز هم باید از خلیفه تبعیت کنند. آنها مدعی هستند که نیازی به رای گیری از همه و بیعت همه نیست و همینکه بر اساس حل و عقد، جمعی از بزرگان خلیفه را انتخاب کنند، او دیگر خلیفه است و اطاعتش بر همه واجب است. پس از اینکه پارلمان اروپا در اقدامی سوال برانگیز، اعلام کرد دولت اسلامی داعش را به رسمیت نمی شناسد، مخالفان داعش گفتند؛ پایه های حل و عقد خلیفه متزلزل شده.

    [img]http://irinn.ir/sitefiles/13930503/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/%D9%86%20%284%29.JPG[/img]

    تانک اسرائیلی در اختیار داعش در سوریه[/indent]
    • Upvote 10
    • Downvote 1