rezaemamee

Members
  • تعداد محتوا

    151
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های rezaemamee

  1. سلام با تشکر از شما بخاطر لینکی که از خبر گذاشتید به نظر من این اخبار باید بیشتر باعث نگرانی ما بشه ، چون طوری از طرف دشمن تهیه میشه که انگار یک گروهک تروریستی در حال تهدید نیروهای قانونی دنیای متمدن هست. از دید آمریکاییها (بد یا خوبشون فرقی نداره) حق فقط مال اونهاست، قانون ، قانون اونهاست و منفعت خودشون فقط اهمیت داره. وقاحت بی حد آمریکایی در این خبر موج میزنه.
  2. سلام البته در برنامه مستندی که "بی بی سی ورد" چند وقت پیش پخش کرد ، انگلیسیها در مورد حمله مسقیم آلمان به خاک بریتانیا نظر دیگری داشتن : به نظر اونها هیتلر انگلیس را هدف واقعی برای آلمان نمی دونست بلکه هدف هیتلر برای جنگ عمدتا روسیه بود . در این مستند  همچنین از عشق آلمانها به طبقه اشرافی در انگلیس واینکه الماها به چشم پسر عمو به بریتانیایها  نگاه میکردن ، صحبت شده بود. مطلب دیگه اغراق بیش از حد در مورد نبرد بریتانیا و نقش آن در تغییر استراتژی تهاجمی  نیروی هوایی آلمان است....
  3. سلام زمانی که کره شمالی برای یک پارچه کردن کره به جنوب حمله کردو تقریبا همه جنوب کره را تصرف کرد ، نیروهای غربی موقعیت را مغتنم شمردن و با یک ضد حمله برق آسا به راحتی به مرز چین رسیدن . در آن زمان هیچ کارشناس غربی تصور نمیکرد که چین تا چه حد حاضر به حمایت از کره شمالی هست . زمانی که ارتش چین مانند سیل بر سر اونها ریخت ، تازه فهمیدن جنگ یعنی چه ! فهم دلیل حمایت چین از رژیم کره شمالی سخت نیست . چینی ها به این نوع دولتها ، برای امتیاز گرفتن از غرب ، نیاز دارن و تا وقتی که این نیاز باقی باشه از اونها حمایت میکنن . در ضمن همیشه غربیها از همه چیز مطلع نیست : در چند سال آخر صدام ، عراق روزانه مقداری از نفت خودش رو توسط ایران صادر میکرد و شیخ نشین دبی هم در این معامله سود میبرد. همچنیین کردستان عراق در دوره ایی نفت خودش رو از طریق ایران قاچاقی (بدون اطلاع بغداد) میفروخت.
  4. سلام من فکر نمی کنم هیچ منبع غربی دقیقا از حجم کمک چین به کره شمالی اطلاع داشته باشه، پس به همین دلیل نمیشه گفت  که چه مقدار سوخت ، از چین به کره شمالی ارسال میشه.در ضمن ترافیک کره شمالی شباهت زیادی به ترافیک مریخ داره !  پس طبیعیه که مصرف سوخت در این کشور بینظیر ، به شکل بینظیری کم باشه.  در ضمن یادمون باشه در بخش کشاورزی هنوز در این کشور از نیروی انسانها و حیوانات استفاده میشه ودر تمام شهرها ، از ساعت ده شب به بعد برق قطع میشه (قابل توجه هم استانیهای من در اهواز) .
  5. سلام ممنون از شما....اما چرا کبوتر بمب در منقار گرفته؟
  6. سلام ترامپ شخصیت قوی داره (خیلی قوی تر از جورج بوش) ، و فعلا همه جمهوریخواهان رو پشت خودش جمع کرده. به نظر من به محض اسقرار دولت جدید در آمریکا ، قبل از شروع سم پاشی لابی های صهیونیستی و عربی بر ضد ایران، مسقیماً با اون در باره آینده برجام (ویا هرچیز دیگه ایی ) وارد مذاکره بشیم.
  7. سلام خوب چه اشکالی داره که رای همه مردم به صورت تکی ودر کل آمریکا محاسبه بشه ؟  مگر رئیس دولت فدرال و کل آمریکا نمیخواد انتخاب بشه پس چه نیازی  به آمار جزیی ایالتها هست ؟ در باره مثال شما ،  وقتی آمار کلی ایران حساب میشه  آیا مهمه که تهران به کدام شخص رای داده ؟ در ضمن مگر تهران با ده میلون جمعیت ، بیشتر از یک هشتم ایران رای داره ؟ (من منطق سیستم انتخاباتی آمریکا رو میدونم . اما این مکانیزم  که در قرن 18 پیشرو بود ، امروز سراسر نقص و مایه حق کشی و جایی برای دفاع ندارد. رای گیری مابین آل گور و جورج بوش و ماجراهای شرم آور بعد از آن نمونه ضعف این سیستم انتخاباتی میباشد.)
  8. سلام در کشور ما ، زندگی اکثر مردم به دو گونه است : پیدا و پنهان . متاسفانه بیشتر سیاستبازان در ایران به همین منوال هستن . در آمریکا هم وضعیت تقریبا به همین شکل است. در جلو دوربینها تظاهر به اخلاق مدار و خانواده دوست بودن میکنن  اما در خفا ،  طمع ، شهوت و خودخواهی ، موتور واقعی تحرک اونهاست. برای همین یک سیایت مدار باید از صبح تا شب شعار بده ، دروغ بگه ، تظاهر کنه و در نهایت خودش رو پاکترین پاکان نشون بده . واگر اتفاقاً یکی از این سیاست بازان حرف دلش رو بزنه ( مثلا بگه یک آدم مشهور میتونه  هر کاری که دلش خواست با زنها بکنه ) این آدم تبدیل به یک هیولا میشه که باید هرچه زودتر از روی زمین پاکسازیش کرد.   امان از دروغ ، ریا ، تظاهر ، طمع و چاپلوسی که ابزار دست سیاستمدارهای معاصر شدن.
  9. سلام تمام حرف من اینه : مسئولیت کشته شدن بچه ها ی اشخاص مسلح و معارض ، بر گردن خود معارضین هست که خانواده خودشون رو از این وضعیت خارج نکردن. یادمون باشه اینجا نوار غزه نیست که مردم نتونن از منطقه جنگی خارج بشن. ملیونها سوری در حال حاضر در اردوگاههای  مختلف مخصوص پناهندگان زندگی میکنن  چرا این مردم هنوز در مناطق پر خطر هستن ؟ چون پدر یا برادر ویا حتی مادر اونها  نخواستن  که از منطقه جنگی خارج بشن ، پس  مسئول کسی نیست جز خود مسلحین.
  10. سلام تمام مردمی که در این مناطق باقی موندن ، یا همکار و یا خانواده های معارضین مسلح هستن ، هیچ فرد بیطرفی نمی تونه اینهمه سال در این وضعیت دوام بیاره  در این شک نکنید ! اما به نظر من روسیه  میخواد  به آمریکا وهمدستانش ، با این بمبارانهای بسیار خشن ، پیام جدی بودن  در نبرد سوریه را بفرسته .
  11. سلام چرا به این خبر منفی دادین(هرچند به نظرمی رسه در مورد تلفات اغراق شده باشه) ، این خبر از طرف خبرگزاری اسپوتنیک منتشر شده که یک خبرگزاری دولتی روسی است . همچنین در شیکه تلویزیونی المیادین در مورد این خبر بحث و تفسیر بوده .
  12. خسته نباشین ! اخبار همینطور ساخته میشن !
  13. در ادامه بحث خودم !! به نظر شما آمریکا اگر بخواد عربستان رو اشغال کنه ، چند روز زمان میبره که  ریاض را تصرف کنه ؟ به نظر من کمتر از یک هفته . پرسشی دیگه اگر آمریکا بخواد به اسرائیل حمله کنه ، اسرائیل چه مدتی میتونه مقاومت کنه ؟ من فکر نمی کنم زمان زیادی ببره . اما اگر آمریکا قصد حمله به کره شمالی را داشته باشه ، اصلا میشه تصور کرد چه اتفاقی میتونه بیفته ؟ پس عامل انسانی هنوز میتونه  نتیجه یک نیرد رو معین کنه .
  14. سلام من شکی ندارم  که جنگ ابزار آمریکایی در جهان بهترینه ، اما وقتیکه یکی از این سلاحهای آمریکایی در جنگی شکست میخوره ، ابر و باد مه و خورشید وفلک بکار می افتن که شکست آمریکایی ها رو تو جیه کنن . تصور کنین چقدر از تانکهای عراقی درجنگ با آمریکا ایراد گرفته شد ویا چگونه با انتقادهای شدید آبروی میگ 29  بر باد رفت. در حالیکه اگر آمریکا همان تانکها و همان میگها رو داشت ، هیچ تفاوتی در نتیجه آن جنگ نداشت.  نتیجه بحث : "هیچ سیستمی در مقابل هوش  انسانهای با اراده و مصمم کامل نیست" .
  15. سلام پس چرا ایران یک سیستم بهتر ضد هوایی  به مرز سوریه با اسرائیل نمیفرسته . این میتونه هم از نیروهای خودی در برابر بمباران هوایی پشتیبانی کنه و هم آزمایشی برای سلاحهای ایرانی باشه (حد اقل شاید جلو پهپادهای اسرائیلی رو بگیرن) .
  16. سلام یک سوال از دوستان : عملکرد پاتریوت ها در مقابل کلاهکهای بارشی ویا خوشه ایی چگونه میتونه باشه ؟
  17. سلام نظر دوستان رو خواندم . اما متوجه شدم که بیشتر اونهایی که در این باره مطلب گذاشتن ، ما بین اراده عربستان و اراده آمریکا فرق گذاشتن و یا حکام عربستان رو مستقل فرض کردن. ولی واقعیت اینه چیزی به نام اراده آل سعود وجود نداره (منظور من در ابعاد استراتژی کلی و منطقه ایی است) وهمه چیز به نظر و خواست آمریکا بستگی داره . اگر اراده آمریکا جنگ تا نابودی ، تعقیر نظام و یا تجزیه ایران  باشه ، (با کمال تاسف) این امر به احتمال زیاد محقق خواهد شد. اما اگر آل سعود ویا حتی خیلی گنده تر از آنها یعنی اسرائیل خواهان جنگ با ایران باشن ، این جنگ به احتمال زیاد اتفاق نمی افته . پس همه چیز به نوع  دولت بعدی آمریکا مربوط میشه. مطلب بسیار مهمی که دوستان بهش توجه نکردن اینه که ایران در این 35 سال گذشته برای امریکا بسیار مفید بوده : فروشهای عظیم نظامی ، باجهای میلیاردی به اقتصاد آمریکا جهت حمایت از کشور های عربی ، بهانه برای  پایگاهای نظامی ، اسقرار  ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا .... اینها فقط بخشی از منافع آمریکا  بدلیل بودن یک دشمن (مجازی!!!) در منطقه است. 
  18. سلام وضعیت سوریه اینقدر قاطی پاطی شده که  یک ناظر خارج از گود به زحمت میتونه بفهمه  کی به کیه : فقط در این صحفه 699  که شامل اخبار دو روز سوریه میشه ، آنقدر نیروهای مختلف بهم حمله کردن که آدم واقعا گیج میشه . پس تا اینجا که من فهمیدم در سوریه دو نیروی کرد هست و دو تا القاعده ایی جدید و قدیم یک جیش الحر داریم ویک نیروی سوریه دموکراتیک یک (ویا بیشتر)نیروی عربستانی داریم و حزب الله ونیروهای وابسته و دولتهای ایران ، عراق، سوریه و روسیه +ترکیه، قطر و عربستان+ آمریکا و فرانسه و انگلیس ... چیزی از قلم افتاد؟ به نظر میاد (خدا نخواد) تا ده سال آینده هیزم کافی برای این آتش وجود داره.
  19. سلام ابو میتونه لقب هم باشه مثل ابو جهاد. در واقع منتصب کردن یک مرد به یک فعل ویا صفت. اما در خوزستان مثلا اگر کسی سوار موتور گازی باشه ( و اون شخص رو نشناسی ) بهش میگی ابو گازی!!! یا با گویش خودشون بو گازی.
  20. rezaemamee

    اخبار مرتبط با تهدیدات امریکا و اسراییل

    سلام آیا اسرائیل این تجهیزات رو واقعا میخره ؟ یا اینکه به نام خرید ، هدیه میگیره اگر میخره ، پولش را از کجا میآره . اقتصاد یک کشور هفت میلیونی چطور میتونه اینهمه هزینه نظامی رو تحمل کنه ؟ شما این رژیم را با کشوری مثل سوئیس مقایسه کنید که  به نسبت خودش ارتش پرقدرتی داره اما در مقایسه با رژیم صهیونیستی هیچ به حساب می آد در حالیکه سوئیس دارای یک اقتصاد زنده و پویاست (هم تکنولوزی هم صنایع غذایی وهمچنین توریستی).
  21. سلام من مطلب شما رو خواندم، (با وجود اینکه کمی مبهم بود) اگر اشتباه نکنم نظر شما اینه که اشخاصی بالاتر از رئیس جمهوری و قبل از انتخاب دولت ( ازهر حزبی که میخواد باشه)، تصمیم های خودشون رو گرفتن ، پس تصمیم جدید این اشخاص ، به خاطر بالا رفتن نرخ بهره ، قصد ایجاد جنگی دیگر مثلا با ایران است. خوب اگر اینطوره اصلا چرا انتخابات برگزار میکنن وقتی ازقبل همه چیز معین شده؟ اینکه سرمایه داری نیاز به  ایجاد بحران داره  شکی نیست اما این نظریه  شما ( به عقیده من) بیش از حد پیرو تئوری_توطئه است.
  22. من نمی دونم چرا پست من  سانسور شد ه دوستی  ترجمه این مطلب رو خواسته بود من ترجمه کردم -   حذف پست کاربر ها بدون اینکه مطلب آنها دقیقا خوانده شده باشه ، توهین به آنهاست . آقای مدیر منصف باشید!
  23. سلام یک عدد مثبت به پست شما دادم . میدونید مشکل کجاست؟ مشکل از اصل سیاست است . در سیاست هر دروغ و دغلی رواست و در این شکی نیست . اگر جمعیت انسانها به این زیادی نبود ، اگر طمع ، در آدمها وجود نداشت ، اگر منابع طبیعی بی حد بود ، اگر مرزهای سیاسی وجود نداشت، شاید (فقط شاید) امیدی برای سیاست با اخلاق وجود داشت . ولی در شرایط فعلی  که کثافت وپلیدی از سر روی دنیا بالا میره ، فقط میتونیم مثل مرحوم جان لنون ، یک خیالباف باشیم.
  24. سلام میشه از حالا تا ابد شعار داد ، اما شعار چیزی رو عوض نمی کنه ( هزار دشنام به تاریکی به اندازه یک شمع روشن اثر نداره) . میشه حرفهای قشنگ زد و عکسهای زشت گذاشت اما باز نمیشه حقیقت سیاست رو تغیر داد . ( شما رو نمی دونم ولی من از شعارهای بدون عمل و تکراری خسته شدم. پس بهتره قبل از تکرارهزار باره این شعارها ، اول فکر کنیم)
  25. سلام در سیاست چیزی به نام اخلاق وجود ندارد. "منفعت" خلاصه  سیاست است. والسلام نامه تمام.