RElectron

Members
  • تعداد محتوا

    236
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط RElectron


  1. 2 hours قبل , MF44 گفت:

    یا وزیر دفاع انگلیس 1-نمیداند کریمه کجاست (که امری بعید است اگر خودش هم نداند در مجموعه وزارتخانه و ارتش روباه پیر ماموران زبردستی خدمت میکنند) یا 2-ماموریت او نابودی و شکست اوکراین است

    امپراتوری تزار برای به دست اوردن کریمه سالها و در چندین جنگ خونبار با عثمانی جنگید و سرانجام به کمک حیله سیاسی و با اتحاد با اقوام بومی توانست این منطقه فوق استراتژیک را به قلمرو خود اضافه کند اهمیت کریمه برای روسیه مانند آلاسکا برای آمریکا است حالا فرض کنیم روسیه ابرقدرتی اتمی نیست برای شکست روسیه و تصرف چنین نقطه ای یک نیروی عظیم آبی - خاکی و هوابرد نیاز داریم که اوکراین چنین توانی ندارد اگر هم منظور وزیر دفاع انگلیس حملات ایذایی و به اصطلاح بزن در رو است که ممکن است باعث تحریک روسها به تصرف جنوب اوکراین و قطع دسترسی به دریای سیاه شود که در این صورت فرض شماره 2 و نابودی اوکراین در دستور کار است 

     

    احتمالاً منظور بیشتر زدن عقبه و خطوط لجیستیک روسیه هست که از کریمه عبور میکنه، حالا یا با حملات موشکی دوربرد یا عملیات خرابکاری.

    وگرنه که در شرایط فعلی حتی فکر کردن به اینکه نیروی زمینی بخواد در کریمه عملیات تهاجمی گسترده با هدف تصرفش انجام بده هم خنده داره.

    • Like 1
    • Upvote 1

  2. 5 hours قبل , mahdiarmy گفت:

    روسیه ، اگر قبل از جنگ ، غرب رو تهدید میکرد که اگر اوکراین به ناتو بپیونده ، ایران رو به سلاح های پیشرفته مجهز خواهد کرد و برنامه هسته ای ایران رو تکمیل خواهد کرد ، غرب عقب نشینی میکرد . این همه کشته و خسارت هم نمیداد . کافی بود یک دهم تجهیزات نابود شده در جنگ رو همون اول تهدید به ایران میداد . کار تموم بود .

     

    مسئله‌ی اوکراین برای روسیه خیلی فراتر از تهدید ناتو هست. بخشی برمیگرده به موضوع "جغرافیای قابل دفاع" که با نبود عوارض زمینی قابل توجه در مرز غربی روسیه اهمیت زیادی برای حاکمیت روسیه داره که در قرنهای گذشته بارها از اون سمت مورد حمله قرار گرفته. موضوع دیگه اعتبار و ابهت روسیه هست که ضربه‌ی سنگینی بهش وارد شده و یه جنگ کوتاه موفقیت آمیز میتونست خیلی سریع به اوج برش گردونه (همون طور که یکی از دلایل تمایل زیاد آمریکا برای دو بار حمله و اشغال عراق و استفاده از راه حل نظامی در دهه ۹۰ میلادی و اوایل قرن ۲۱ تحقیر شدنش در ویتنام علیرغم هزینه زیاد بود که تا سالها در ذهن همه مونده بود). البته قاعدتاً با طولانی شدن جنگ و این حالت فرسایشی که پیش اومده اعتباری به روسیه و نیروهای نظامیش اضافه نمیشه و در حالت فعلی هر گونه عقبنشینی تا چند نسل سایه‌ی ننگی بر روسیه میندازه.

     

    به اضافه اینکه همه میدونیم روسیه هیچوقت تمایلی برای تقویت ایران نداشته و نداره، همکاری فعلی هم حقیقتاً از روی ناچاریه و مثل همیشه حواسمون باید کاملاً به این "دوستی" باشه.

    • Like 2
    • Upvote 3

  3. 16 hours قبل , mahdiarmy گفت:

    الان اوکراین همه این خسارتها رو میده که آخرش چی بشه ؟

     

    12 hours قبل , MF44 گفت:

    اوکراین قربانی سیاستمداران خائن و دست نشانده و گوش به فرمان غرب و ناتو است 

    https://fa.wikipedia.org/wiki/موازنه_قدرت

     

    یه طرف نفوذ غرب و بازی با اوکراین برای زخمی کردن هر چی بیشتر روسیه به عنوان رقیب دیرینه به دست اوکراین و به قیمت خون و خاک او‌کراینیها، یه طرفم مردم عادی که با همه‌ی مشکلات و فسادی که داخل کشورشون موج میزنه نمیتونند قبول کنند که بخش قابل توجهی از خاک کشور جدا بشه و ضمیمه‌ی همسایه بشه، همون طور که ما هم حاضر نیستیم یه وجب از خاکمون کم بشه و نمیتونیم در چنین شرایطی آروم بشینیم و نگاه کنیم و کاری نکنیم.

    • Like 1
    • Upvote 4

  4. 2 hours قبل , 41148 گفت:

     

    همانطور که اطلاع دارید. کشور ترکیه و شرکت راکتسان یک برجک جدید ماژولار طراحی و ابداع کرده اند و قرار است روی تانک های ام ۶۰ آ ۳ خود بهره ببرند و البته احتمال صادرات این برجک را نیز داده اند.

     

    تصویر برجک جدید شرکت راکتسان ترکیه.

     

    تصویر برجک تانک راکتسان ترکیه.

     

    میتوان شبیه ترکیه عمل کرد‌. و همانند این برجک ساخت و روی ام ۶۰ چیفتن و تی ۵۵ و تی ۷۲ قرار داد. تا برجک های تانک هایمان یک دست گردد.

     

    با یکسان سازی برجک و کالیبر میشه هزینه های تعمیراتی و پشتیبانی مهمات را به صورت قابل توجهی کاهش داد. و این برجک جدید هم میتواند باب جدیدی برای ساخت شاسی های جدید هم باشد.

     

     

     

    مسیری که میشه در پیش گرفت استانداردسازی استفاده از هر کالیبر در یگان مشخص و با کاربرد مشخصه. تانکهای با کالیبر سنگین تر ۱۲۵ مم (تی-۷۲، کرار) به منظور تجهیز تیپهای زرهی استفاده بشن که توان ضدزره بالاتری داشته باشن. تانکهایی که توپ کالیبر کوچکتر ۱۰۵ مم دارند (ام-۶۰، تی-۵۵) هم برای تجهیز تیپهای مکانیزه و پیاده و به عنوان یه پلتفرم پشتیبانی آتش قدرتمند از نیروهای پیاده استفاده بشن. بدین ترتیب نیازی نیست مثلاً توپ بزرگ ۱۲۵ مم روی شاسی کوچک تی-۵۵ نصب بشه و یه پروژه‌ی عملی تعریف میشه که قابل اجراعه، به علاوه که یه تانک قدیمی مثل تی-۵۵ در هر صورت شانسی مقابل تانکهای مدرن نداره و نباید انتظار الکی ازش داشت.

    • Like 3
    • Upvote 3

  5. با این شرایط تجهیزاتی و برای جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع ارزشمند کشور، ادغام نیرو دریایی ارتش و سپاه میتونه منطقی باشه

     

    شبکه‌ی گسترده‌ و یکپارچه از شناورهای مناسب آبهای کم عمق خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز تا کشتیهای سنگین مناسب دریاهای آزاد میتونن بهتر منافع ملی رو تامین کنن و اشراف اطلاعاتی هم داشته باشن تا دو نیروی جدا با دو ساختار فرماندهی مجزا.

    • Like 1
    • Upvote 1
    • Downvote 1

  6. 8 hours قبل , unstopable گفت:

    A7 عمود پرواز نیست منظورتون سی هریر هست؟مگه هنوز اونا در خدمتن؟

     

    A7 Corsair نه برادر، AV-8 که یکی از گونه‌های هریر هست و هنوز توسط تفنگداران دریایی آمریکا و نیرو دریایی ایتالیا و اسپانیا استفاده میشه

    • Like 1
    • Upvote 1

  7. 8 hours قبل , unstopable گفت:

    با سلام در این عکس اون چندتا جنگنده روی ناو چیه ؟مگه ناو بالگرد بر نیست؟ اونا چین چجوری پرواز می کنند.؟

     

    جنگنده‌های عمودپرواز AV-8B هستن که نیازی به منجنیق پرتاب ندارن و با سوخت و تسلیحات کامل هم میتونن با خزش کوتاه تیک آف کنن، فرود هم که عمودی.

     

    کم کم دارن جای خودشونو به F-35B میدن.

    • Like 1
    • Upvote 3

  8. بر 6 آذر 1402 در 14:30 , mehdipersian گفت:

    تعدادی از تسلیحات قابل حمل توسط شاهد 149 "غزه"

    Screenshot_20231127_142817_com_android_c

     

    اگه قرار بر این باشه که نقش اصلی پشتیبانی هوایی نزدیک رو به جای بالگرد به پهپاد واگذار کنیم، باید کم کم به فکر توسعه‌ی پلتفرم شلیک توپ و راکت‌های ارزون قیمت از پهپاد باشیم تا حجم قابلیت تامین حجم آتش بیشتری داشته باشه. بالاخره هر هدفی ارزش شلیک یه موشک هدایت شونده‌ی گران قیمت نداره

    • Like 3
    • Upvote 6

  9. 2 hours قبل , 00amir گفت:

    خوب اختلاف من و شما در اینکه شما روسیه رو مهاجم میدونید اما من میگم داره از خودش دفاع میکنه اوکراین یا بهتر بگم دولت اوکراین خودش رو وارد رقابت ناتو با روسیه کرد الحاق اوکراین به ناتو یعنی تهدید علیه روسیه و روسیه حق داره که با این تهدید مبارزه کنه ..قبل از اون هم اوکراین مرتب با غرب هم سو بود و علیه منافع روسیه موضع میگرفت ..الان همین اذربایجان که ورداشته نیروهای اسراییل رو در درون کشورش راه داده و حتی اقداماتی علیه ما انجام داده اگه روزی ما قدرتش رو پیدا کنیم و بهش حمله کنیم من اسمشو نمیزارم تجاوز بهش میگم دفاع از خود

     

    با این تفاسیر تجاوز ارتش بعثی عراق به خاک کشور خودمون هم حرکت دفاعی محسوب میشه مگه نه؟! دفاع در برابر سیاست "صادر کردن انقلاب" که از قضا علناً بیان میشد، ادعای مالکیت تاریخی روی بخشی از خاک کشور همسایه و به بهانه‌ی دفاع از مردم عرب زبان منطقه، انجام هر گونه جنایت برای رسیدن به هدف سیاسی-نظامی و عدم عقبنشینی از مواضع سیاسی برای "ضایع نشدن" صدام و حزب بعث...

     

    "آن چه را برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز نپسند" البته اگه هنوز معتقدیم که راه ما حقه و دشمن ما باطل ؛ اگرم معتقد نیستیم پس بهتره با غرب و نظام سرمایه‌داری-برده‌داری نوین درگیر نشیم چون در عمل فرقی باهاش نداریم.

    • Like 1
    • Upvote 4
    • Downvote 6

  10. 6 minutes قبل , rmg64 گفت:

    http://uupload.ir/files/t2sy_photo_۲۰۲۰-۰۱-۱۳_۱۴-۵۹-۵۹.jpg

    http://uupload.ir/files/aezi_photo_۲۰۲۰-۰۱-۱۱_۰۱-۰۲-۵۷.jpg

    http://uupload.ir/files/fshr_photo_۲۰۲۰-۰۱-۱۱_۰۱-۰۲-۵۴.jpg

    http://uupload.ir/files/tr85_photo_۲۰۲۰-۰۱-۱۱_۰۱-۰۲-۵۱.jpg

    http://uupload.ir/files/c127_photo_۲۰۲۰-۰۱-۱۱_۰۱-۰۲-۴۶.jpg

     

    این عکس هایی هست که ادعا شده از پایگاه گرفته شده، در صورتی که کسی می تونه تایید یا تکذیب بکنه

    من فقط مطلبی که دیدم رو سریع انتقال دادم، لطفا بی دلیل قرمز ندین بی جنبه هااااااا

     

     

    کارشناس نیستم ولی بعید میدونم ربطی به این حمله داشته باشه

    لباس فرم نیروی زمینی آمریکا مدتهاست که تغییر کرده...

    • Upvote 2

  11. این همه بحث راجبه چرایی خطا کردن اپراتور سامانه در جریانه

    ولی نکته مهم اینه که خطای انسانی اصلی این حادثه تلخ اونجا بود که در زمانی که احتمال از کنترل خارج شدن اوضال میرفت آسمان کشور به مدت چند ساعت پرواز ممنوع اعلام نشد.

    دوستان دقت کنید که اگه این کار انجام میشد، حتی در صورتی که باز هواپیمایی ساقط میشد دیگه مسئولیتی به گردن نیروهای مسلح و مراتب حکومتی نبود چون وظیفشون رو انجام داده بودند.

    ولی مانند خیلی از اتفاقات مشابه، به دلایلی که برای همه ما روشنه، پیشگیری از حادثه صورت نگرفت و نتیجه این شد... یه گل به خودی دیگه

    • Like 3
    • Upvote 1

  12. طبیعتا گزینه هایی مثل قطع روابط دیپلماتیک و همکاری با هند برای محاصره سیاسی-اقتصادی پاکستان در شرایط فعلی کشور مناسب نیستند چون یک تهدید بالقوه از طرف "دولت پاکستان" را به یک خطر بالفعل تبدیل خواهند کرد.

    عملیات ویژه در خاک پاکستان و در صورت لزوم (و عدم همکاری از طرف دولت پاکستان) حمله توپخانه ای و موشکی بنظر گزینه های خوبی میتوانند باشند.

    • Like 2
    • Upvote 1
    • Downvote 2

  13. شاید هدف این نوشته ها روی موشک ایجاد حساسیت به تولیدات پدافندی کشور باشه. یعنی در نهایت یک خلع سلاح کامل (آفندی و پدافندی) رو درخواست میکنن و جامعه جهانی هم اینو منطقی قلمداد میکنه.

    • Like 1
    • Upvote 4

  14. 14 minutes قبل , arminheidari گفت:

     

    وقتي از جنگ ميگيم يعني حالت تحميلي 

    چون همه سلاح ها برأي جلوگيرى از جنگه 

     

    بحث اقتصاد رو بايد خودمون درست كنيم 

    راه داره و اونم با مقابله با فساد شروع ميشه 

    کاملا حق با شماست.

    هیچ وقت در طول تاریخ ایران شکست نخورد مگر طبق چیزی که تو کتابهای تاریخ دوره راهنمایی (دوره اول متوسطه حال حاضر:D) نوشته شده بود:

    "بی کفایتی دستگاه های حکومتی، فساد اداری و اقتصادی، ضعف دولت مرکزی"

    اگر این مسائل حل بشه، چه بسا در جنگ تمام عیار هم پیروز صحنه باشیم


  15. 3 hours قبل , arminheidari گفت:

    تجربه ویتنام و عراق  نشون میده آمریکا وقتی هزینه اش زیاد بشه و بفهمه که وارد باتلاق شده منصرف میشه 

    ولی ما نمیخواهیم این مسیر رو طی کنیم تا اونا عقب نشینی کنن چون هزینه شدیدی برامون داره 

     

    راهکاری که شاید دونیتز ارائه داد تنها راه ماست 

    قطع خطوط لجستیک دشمن در دریا بوسیله زیردریایی ها 

    الان شاید بشه گفت نیاز به ناوگانی قدرتمند از زیردریایی ها داریم که تا اقیانوس هند لجستیک دشمن رو قطع کنن 

    بویژه که دهانه دریای سرخ هم نزدیکه 

     

    اگه بخواهیم قوی تر صحبت کنیم باید کانال سوئز هم بسته بشه 

    اینطوری هزینه دشمن برای رسیدن به ما زیاد میشه 

     

    و زمان میده که برای زدن بقیه ناوگان هواپیما بر دشمن برنامه ریزی کنیم 

     

    دقیقا کار نا تمام ژاپن و آلمان رو برای شکست آمریکا تمام کنیم 

    همه این تحلیلها درست ولی در ازای این جنگ چه بهایی باید داده بشه؟

    آیا کشور و به ویژه مردم توان و پتانسیل پشتیبانی از یک جنگ تمام عیار دارند؟

    زیرساختهای اقتصادی و نظامی تا چه اندازه توان تحمل ضربات دشمن را دارند؟

    وقتی مردم در شرایط صلح از زندگی ناراحتن با چه روحیه و امید به آینده ای باید از کشور دفاع کنند؟

    اینها همه مسائلی هست که خیلی از موارد از کنارش عبور میکنیم


  16. 1 ساعت پیش, GAHERRRR گفت:

    اف ۳۵ بردش ۲۲۰۰ کیلومتره یعنی از ایران تا اسرائیل فقط میتونه بره (در شرایطی که از  مخازن داخلی استفاده کنه بدلیل پنهانکاری ) پس چجوری تونسته هم بیاد و هم بره ؟؟اگه هواپیمای سوخترسانی در کار باشه با رادار های ساده هم شناسایی میشه و پدافند و نیروی هوایی حساس میشن حتی اگه خارج مرز باشه . پس به نظرم این خبر کذبه

    فقط در یک حالت میتونه ممکن باشه. اگه از آسمان عربستان پرواز کرده و از یک سوخترسان سعودی سوخت گرفته باشه. چون پروازهای نظامی در آسمان عربستان زیاده (سوخترسانی به هواپیماهای ائتلاف و...) باعث شک هم نمیشه. فقط در این حالت امکان داره که اون همه مسافت طی کنه.


  17. در مورد رقه حالا که sdf و ائتلاف قراره تصرفش کنند خیلی خوب میشه اگه راه فرار به جنوب رو ببندیم تا عناصر داعش به سمت دیرالزور و پالمیرا سرازیر نشوند ، دقیقا مثل موصل. در غیر این صورت به مشکل جدی بر میخوریم و کما اینکه بیابانهای مرکز و شرق سوریه رو کامل از دست بدیم (با توجه به فاصله کم sdf تا دیرالزور).

  18. ما تهش نفهمیدیم بالاخره این پدافند خاتم الانبیا چیکارست؟ یعنی آیا سپاهم جزوشه؟ اگه هست که پس این رزمایش جداگانه برای چی هست؟ تا اونجایی هم که یادم هست تو رزمایشای خاتم الانبیا معمولا فقط هاوک و اس 200 و تلاش و اینا تست میشن... فکر نکنم تا حالا مثلا سوم خرداد تست کرده باشند تو رزمایشای خاتم... یه جورایی انگار دو پادشاهن در یک اقلیم...


    مدتهاست که در هر اقلیم دو پادشاه داریم تو کشور. زمینی، هوایی، دریایی و اخیرا هوانیروز. هماهنگی هم متاسفانه به صفر میل میکنه.
    • Upvote 15
    • Downvote 4

  19. سلام
    اول این که در خدمت سربازی پولی بابت لباس ، پوتین و غذا و خوابگاه و ... از سربازها کم نمی کنند.
    دوم هم این که از کجا می خواسته به کجا بره و با چه وسیله ای که پول سفرش اینقده میشده ؟




    دلایل قطعی و رسمی اش را نمی دانم ولی لااقل این وضعیت هزار جور لباس در نیروی زمینی را جمع می کنند و لااقلش این است که همه هم شکل می شوند.
    طرح رسمی همیشه و برای همه جا استفاده نمی شود ،بلکه برای استفاده در مواقع عادی است. طبیعی است که ممکن است در ماموریتهای مختلف از لباسهای خاص اون ماموریت استفاده کرد.

    سلام
    اول این که در خدمت سربازی پولی بابت لباس ، پوتین و غذا و خوابگاه و ... از سربازها کم نمی کنند.
    دوم هم این که از کجا می خواسته به کجا بره و با چه وسیله ای که پول سفرش اینقده میشده ؟




    دلایل قطعی و رسمی اش را نمی دانم ولی لااقل این وضعیت هزار جور لباس در نیروی زمینی را جمع می کنند و لااقلش این است که همه هم شکل می شوند.
    طرح رسمی همیشه و برای همه جا استفاده نمی شود ،بلکه برای استفاده در مواقع عادی است. طبیعی است که ممکن است در ماموریتهای مختلف از لباسهای خاص اون ماموریت استفاده کرد.

    اگه اینقدر نگران چند دستگی در یونیفرم بودند میتونستند همین لباس استتار کویری که الان استفاده میشه رو به عنوان استاندارد همه یگانهای نزاجا معرفی کنند. گرچه این طرح استتار کنونی هم زیاد جالب نیست ولی حداقل از "رنگ سبز" وسط "بیابون خدا" بهتره. به علاوه، زمینه های بسیار بهتری برای خرج پول در نزاجا وجود داره. شاید مهمترینش عوض کردن کلاهخودهای آهنی دوره جنگ جهانی دوم هست.
    • Upvote 2
    • Downvote 1

  20. با ابلاغ معاونت نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رنگ لباس استتار کویری که در حال حاضر کلیه یگان‌های تابعه نزاجا از آن استفاده می‌کنند، از اوایل سال 96 به رنگ استتار جنگلی(لجنی سبز) و کلاه بره مشکی تغییر خواهد یافت.
    گفتنی است لباس یگان‌های تیپ 65، تیپ 55، تیپ 25، تیپ 35، تیپ 45 و تیپ 223 همانند لباس تیپ 65 و با کلاه بره سبز رنگ خواهد بود.
    http://defapress.ir/fa/news/221691/لباس-کارکنان-پایور-نیروی-زمینی-ارتش-تغییر-می‌کند
    هر چیزی بگی در این مقال نمیگنجد !


    الان دو روزه دارم به این فکر میکنم که علت و تدبیر این کار چیه؟ یعنی به ذهن کی و به چه دلیلی این فکر خطور کرد که در کشوری که بیشترش بیابانی و نیمه بیابانی هست به جای استتار کویری از استتار جنگلی استفاده بشه؟؟؟

    ما رو ببین فکر میکردیم به خاطر کمبود اعتبارات طرح استتار رو عوض نمیکنن...
    • Upvote 2
    • Downvote 1