hoseinfada

Members
  • تعداد محتوا

    205
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های hoseinfada

  1. حمله گسترده زمینی همانطور که گفته شد امروز سه شنبه بنا بر اظهارات کارشناسان ارشد نظامی عملا اتفاق افتاده و و دشمن با دو لشکر از دو جبهه اصلی شمال‌غرب یعنی شمال بیت لاهیا و شرق یعنی زمینهای زراعی جنوب محله الزیتون و یک جبهه فرعی شمال شرق یعنی بیت حانون وارد غزه شد. در جبهه شرقی ادوات زرهی دشمن خودشون رو به خیابان صلاح الدین رسوندند یعنی عمق ۳ کیلومتر رو البته در مناطق غیر مسکونی رد کردند و با پیشروی به سمت دریا همانطور که قبلاً جناب mr9 پیش بینی کردند می خواهند شمال غزه رو از جنوب جدا می کنند.درگیریهای شدید در شمالغرب یعنی محله الکرامه در جریان هست.باید دید آیا توان تثبیت در اون منطقه و پیشروی به سمت خیابان النصر و خیابون خلف و اردوگاه شاطئ رو هم دارند یا نه ؟ سخنگوی قسام گفته ۲۲ عدد از ادوات زرهی دشمن رو در جبهات مختلف منهدم کرده است. متاسفانه مستندات تصویری چندانی فعلا بیرون نیامده
  2. تانکها و ادوات زرهی چسبیده به قطاع غزه در شمال و شرق قطاع آرایش جنگی گرفتند.تعدادی از نیروهای حماس هم با استفاده از تونلها به پشت جبهه دشمن در منطقه ایرز نفوذ کردند و درگیری رخ داده ، تلفات دشمن فعلا مشخص نیست.
  3. جناب eshgali شنبه شب گفت احتمال داره امشب حمله بشه گفتم خیر حداقل یک هفته ای اسراییل زمان نیاز داره و البته خلب دلیلش هم واضح بود به همون دلایلی که گفتند مثل یک برنامه ریزی جامع برای یک حمله تمام عیار و یک آموزش تکمیلی به نیروها ، اجبار به خروج مردم از شمال غزه تا مثلا وجهه بین المللی رو اندکی حفظ کنند،حل موضوع گروگانها ، زدن زیر ساختها و البته از همه مهمتر اتمام آذوقه و خسته کردن روحی و بدنی حماس و الان هم که نتانیاهو گفته زمان رو تعیین کرده.بنا بر رصد موقعیتی یگانها و ادوات زرهی و نحوه این ورود و خروجها .. امروز که پنجشنبه هست احتمال قوی زمان حمله روز سه شنبه هفته آتی برآورد میشه و این آمد و شد زرهی برای تسهیل این امر هستش. امیدوارم نیروهای حماس انشالله حواسشون باشه
  4. حرفاتون سه قسمت داشت.قسمت اول و دوم به هم ربط داره.این ادعا که از خاک عراق ۶ پهپاد به مرکز نظامی ایران حمله کرده مستندی دارید؟ اگه این حرف درست باشه تمام قواعدی که گفتم باز هم درسته و اون موقع حمله ما به خاک عراق کاملا درست و بجاست یعنی از خاک یک کشور به شما حمله شده شما هم حق داری به خاک اون کشور حمله کنی .من جز این مطلب چیز دیگری نگفتم .ولی اونجور که من فهمیدم این موشک در جواب حمله اسراییل به حومه دمشق و شهادت دو سرهنگ ما بوده.او ۶ پهباد رو هم هر چی گشتم چیزی پیدا نکردم و صرفا ادعای شما و پایه ریزی صغری و کبری چیدن شما جهت نتیجه گیری مشخص و توجیه حمله در خاک عراق بود . و اما قسمت سوم حرفاتون اگر مشکل اصلی روابط کردستان با اسراییل هست پس چرا در بیانیه سپاه هیچ اشاره ای به کردستان نشده ؟ چرا هیچ هشداری به عراق و کردستان در بیانیه دیده نمیشه چرا مستقیم اسم اونا نمیاد حتی غیر مستقیم هم حالت هشدار به کردستان نداره؟ شتر سواری مگه دو دولا میشه ؟ یک بیانیه سفت و سخت و صریح به مقامات کردستان بدن و بابت این روابط هشدار قاطع بدن.کار سختیه دو خط مطلب نوشتن توسط سپاه؟ وانگهی اگه بحث روابط کردستان با اسراییله این مملکت صاحب نداره؟ چرا وزارت امور خارجه یا ریاست جمهوری حتی بالاتر صریحا به عراق بابت این روابط هشدار ندادن و نمیدن و نخواهند داد؟چرا هیچ ضرب الاجلی به کردستان داده نشده تو این قضیه؟ نمیشه فضای سیاسی بین ما و عراق و کردستان نسبتا آرام باشه یکهو یک شب به این نتیجه برسیم که عراق و کردستان دارن امنیت ما رو مختل می کنند و ما به سمت اونا موشک روانه کنیم مثلا حتی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ندونه حمله از سمت ما بوده.
  5. عجیبه از حرفاتون .تو پست قبلی کاملا سوریه و اسراییل رو مثال زدم و گفتم تو سوریه به اسراییل بزنیم یا اصلا از هرجا به خود اسراییل بزنیم حرفی نیست اقدام متقابل محسوب میشه ولی به منافع اسراییل در کشور ثالث خیر.
  6. سلام.ضمن احترام فراوانی که برای شما قایلم چون شما رو انسانی دلسوز برای مملکت و آرمانهای اون می‌دونم ولی بگذارید با نظر شما مخالفت کنم.روابط درون مرز هر کشور با کشور دیگر به خودشون ربط داره و نمیتونه دستاویز حمله کشور ثالث قرار بگیره ولو با اعلام قبلی و هشدار به اون کشور بابت این رابطه جدید باشه. پس با این استدلال اسراییل هم هر بار می‌تونه خاک لبنان رو مورد تجاوز قرار بده چون با ایران رابطه داره. سعودی هم به یمن حمله کنه چون با ایران دوسته.روسیه به اوکراین حمله کنه چون با ناتو دوسته و ...
  7. خیلی صحبتم روشنه.ما می دونیم که اسراییل در سوریه به نیروی عزیز سپاهی ما حمله کرده و دو سرهنگ ایرانی رو شهید کرده و گفتیم که تلافی می کنیم ولی کشوندن این ماجرا به یک کشور مستقل دیگه اون هم همسایه خودمون اون هم با اون ساختار سیاسی سه گانه کرد و سنی و شیعه بابت این ماجرا اشتباهه چون از لحاظ سیاسی و روابط بین الملل قابل هضم و پذیرش نیست .مثلا میشه انتظار داشت دولت عراق و مقامات رسمی اون این حمله رو محکوم نکنند؟ خب.امریکا هم با همین استدلال با پهباد تو افغانستان حملات نظامی داشت حالا گاهی اطلاعات درست داشت درست میزد(از دید خودش) گاهی اطلاعات غلط بود کاروان عروسی رو میزد.میشه اونجا گفت آقای آمریکا اگه درست زدی باریکلا و اگه اشتباه زدی محکوم؟ قطعا نه بلکه سوای این که هدف چی بوده و چجوری زده از همون ابتدا صرف اینکه بیاد تو یک کشور مستقل دیگه به تشخیص خودش عملیات نظامی انجام بده محکومه و تجاوز به خاک اون کشور محسوب میشه. اسراییل تو سوریه غلطی کرده تو همون سوریه واکنش مناسبه.اصلا به خاک اسراییل بزنه.راحت میگی این جای اون.ولی عملیات تو کشور ثالث؟ ثانیا اگه اطلاعات ما از اون ساختمون غلط بود چی میشد؟ اگه موشک مثلا اخرای کار فیل بشه بخوره منطقه مسکونی چه جوابی میشه داد؟
  8. سلام. تجاوز به خاک یک کشور تجاوز است و محکوم چه از جانب آمریکا باشه چه اسراییل چه روسیه چه ایران.مابقی همه توجیهات احمقانه است.نمیشه گفت یکجا خوبه یکجا بد.نمیشه در تناقض زندگی کرد. آیا میشه دنیا به مکانی تبدیل بشه که هر کشور به کشور دیگه موشک بزنه و هر بگه ما فلان مقر دشمن خودمون رو زدیم و به کشورشون تجاوز نکردیم؟ میشه.هر کس به هر کس موشک بزنه بگه خواستیم در موضع انفعالی نباشیم؟ خواستیم قدرت یا ضرب شستی نشون بدیم ؟ خواهشاً ماله نکشید روی مباحث.اگر کسی حرف حساب داره تو این موضوع بسم الله.
  9. تشکر از جناب امینور که اخبار رو همیشه دقیق منتقل میکنن نه بیشتر نه کمتر.پس با الکترال که اکثریت آرای یک منطقه به کسی رای بدن همه آرای اون منطقه مال فرد میشه مثل آمریکا فرق داره؟ یعنی به ظاهر (سوای نکات مطرح شده )همون ۱۲.۵ میلیون نفر به بشار رای دادن؟
  10. کنایه های جناب امینور رو (پادشاه سوریه )نفهمیدم.شفافتر میگفتن بهتر بود.جزییات این الکترال ها رو به تفکیک استان یا شهر نمی دونن الکترالش هر طوری بوده کسی داره بزاره؟
  11. اگه واقعا۱۴ میلیون نفر سوری در انتخابات شرکت کردند یک موفقیت بزرگه. خیلی عالیه
  12. بنظر چیزی بنام حمله مستقیم محدود به امریکا عملا وجود نخواهد داشت و گزینه حمله به ناوگان دریایی و ..ما را به یک جنگ تمام عیار با امریکا پیش خواهد برد و به دلیل حفظ پرستیژ ابرقدرتی امریکا مجامع داخلی امریکا که به شدت تحت تاثیر رسانه ها هستند و به راحتی هم افکار عموم مردم ، مدیریت رسانه ای می شوند از این اقدام دولتمردان امریکا نهایتا حمایت خواهند کرد.نتیجتا اینکه فکر کنیم با یک اقدام محدود نظامی و سپس پا درمیانی چند کشور مساله تحریمها ظرف مدت کوتاهی برچیده خواهد شد و ما را با کمترین هزینه به هدفمان میرساند ساده اندیشی است. بالعکس در این طرف قضیه اکثریت جامعه از این تز رودررویی مستقیم نظامی با امریکا حمایت نخواهند کرد و این مساله ،موضوع نحوه اغاز جنگ و ادامه انرا بسیار پیچیده تر خواهد کرد که البته خود به دلایل عدم حمایت اکثریت جامعه به دلیل تغایر مبانی فکری و عقیدتی انها با مسئولین رده بالای نظام اگاهی کافی دارید. در بلندمدت هم ادعای درست همیشگی صلح طلب بودن ایران را برای صدها سال اتی زیر سوال می برد که پاک کردن ان از حافظه تاریخ نسلها زمان نیاز دارد. با سایر مطالب گفته شده شما در باب وضع بحرانی موجود و بدتر شدن ان در اینده و راه کارهای اقتصادی بیان شده کاملا با شما موافق هستم و از خواندن ان لذت بردم.
  13. من که منتظر نشدم .مجبور شدم چند دست مافیا بازی کنم بفهمم کی راست میگه کی دروغ. حالا از نحوه بیان و روانشناسی کنفرانسها فهمیدم که امریکا دروغ میگه روسیه خیلی دروغ میگه.S200 از هشت تا هیچی اونوقت استرلا از 5 تا سه تا و بوک هم از 29 تا 23 تا .جمع شلیکها هم 112 تا برای 103 تا با موفقیت 71 ! باز هم میگم نهایتا 13 تا ساقط شده.
  14. بهانه همیشگی پوچ مقابله با مراکز تولید اسلحه شیمیایی بوده بقول خودشون پیام واضح برای اسد.4 تا تورنادو جی فور با موشک استورم به پایگاه موشکی قدیمی در 24 کلم غرب حمص.30 تا تاماهوک که سوریه میگه 13 تاشو زده.حدود 100 تا هم موشک از جنگنده ها و بمب افکن ها به مزه و تیپ 4 و برزه. فعلا باید منتظر واکنشهای سیاسی بود
  15. کلا عادت کردیم به حرف زدن احساسی و هیجانی بدون تحلیل منطقی و بدون اینکه اطلاعات کامل داشته باشیم . کلا نظام اموزشی و رسانه ها و مدیران سطح بالای حکومت طی دهها سال اینجور مارو بار اوردن .مسایل و مشکلات رو هیچوقت علمی و همه جانبه و بافرصت کافی که به نتیجه مشخص برسه بیان نمی کنیم نتیجه اش اینه که مشکلات جامعه هیچوقت حل نمیشوند و هر از گاهی که فرصت پیش بیاد به هر بهانه ای قشر کمی از مردم به نمایندگی از قشر وسیعی از مردم ناراضی، نارضایتی خود رو بروز میدن و صد البته بسیارند ادمهای فرصت طلب یا بی فرهنگ یا اراذل و اوباش یا معاند و ضد انقلاب که سوار بر موج میشن و البته دعواهای چپ و راست که به اونا فضای کافی میده تا جولان بدن. پایه های چهره مقدس و پاک نظام مدام در حال سست شدنه. در یک فضای چند نفره مجازی در یک اظهار نظر نابخردانه رییس دیوان محاسبات یا بازرسی یا ....در یک تاکسی یا در یک گفتگوی ویژه خبری. شیوه حکومتداری که روز بروز حجیم تر میشود و هرچه با مالیات و غیره درامد زایی میشود کفاف انرا نمی دهد و درامد زایی می کند حتی اگر تولید نابود شود استخوان کارگر خرد شود و صدای ملت از نرخ بالای خدمات دولتی در بیاد دولت باز هم به فکر تامین هزینه های جاری اش هست.برای کارگران همه جای دنیا شغل ایجاد می کنیم ولی از کارگر ایرانی بی خبریم.خلاصه اگر به فکر نباشیم روزی اعتراضات به مراتب بدتری رو شاهد خواهیم بود که .....
  16. از طرف دیگر ترکیه اعلام کرد عملیات درع الفرات با موفقیت به پایان رسید![/quote] پس فعلا ترکیه باید اوارگان سوری رو از خاک ترکیه به مناطق تحت تصرف مسلحین مثل باب ببره تا بعد ببینه چه کنه.
  17. امریکا 400 نیروی ویژه توپخانه ای را قرار است وارد معرکه ازادسازی رقه کند.فعلا به گمانم 500 نیرو در سوریه دارد.
  18. بر خلاف نظر عمده دوستان ، این سیاست که ارتش خط دفاعی تشکیل بده در محافظت از مناطق کردها سیاست کاملا درستی است. قبلا هم گفته شد که از باب به بعد باید جلو ترکیه رو گرفت ولو به تقابل ایران و ترکیه بینجامه.البته فعلا روسیه برگ برنده ماست در این تقابل .کردها باید فرصت کافی داشته باشند تا رقه رو بگیرن و از طرفی این بچه اژدهای درع الفرات رو نباید گذاشت زمین بخوره و بزرگتر بشه. خیلی وقت پیشها هم گفته شد کردها نباید جاده صاف کن مسلحین بشن.اونا داعش رو پاک کنن بعد مسلحین بیان با عربده کشی جناب اردوغان و خط و نشون کشیدن و سیاست پشت پرده ،مناطق رو از چنگ کردا در بیارن. احتمال قوی مسلحین به این دیواره ارتش حمله خواهند کرد. پس باید برنامه ریزی درستی صورت گیرد
  19. فبلا هم گفته شد که لواالاقصی باید بره پیش همونی که قبولش داره این اتفاق افتاده و لوا طی توافقی از ادلب جنوبی و حما شمالی و مناطقی مثل خان شیخون و مورک و تمانعه به سمت مناطق داعش و رقه رفته. لوا بالای 100 نفز از زندانیان رو در پادگان خزانات تو خان شیخون اعدام کرده. داعش که اکثر نیروهاش تو بزاعه و قباسین بودند عقب نشینی کرده و از مسیر بین بزاعه و تادف فرار کرده.تو شهرک سوسیان داعش از شکستش تو باب انتقام گرفته و با یک خودرو انتحاری سی چهل تا کشته از مردم گرفته.
  20. احتمال نیست برادر.قطعیه.خود اردوغان هم تصریح کرده که سمت منبج و رقه میریم در کنار تصریح به ایجاد منطقه امن 4 تا 5 هزار کیلومتر مربعی که ترامپ هم همین نظر رو داره .خوبی بستن جنوب باب اینه که گزینه دیگری فعلا ندارند.( البته تا زمانیکه روسها رو داریم)
  21. در حمله امروز درع الفرات به باب محله زمزم و بیمارستان حکمت در غرب شهر باب به تصرف تروریستای درع الفرات درامد.
  22. تا جاییکه که میدونم باید جدا باشه .تلفات اون حمله اشتباهی سه نفر ذکر شده. ضمن اینکه در روستای ابو زندین که جنوب غرب باب میشه به دلیل تماس محورها نیروهای نمر با درع الفرات درگیری جزیی داشتند
  23. بالاخره تکلیفمون رو مشخص کنیم.دو جبهه مخالف که بیشتر نداریم.داعش داریم و تروریستای ضد داعش (که البته بین خودشون درگیری داخلی پراکنده جهت ریاست کل با هم دارند) که خواه ناخواه و دیر یا زود با دومی هم (درع الفرات ) روبرو میشیم.اگه نه داعش رو میخوایم نه دیگری رو بذار سگ و گرگ همدیگر رو بدرند.ما چرا باب رو بگیریم ؟ همین حالا داعش کلی خسارت به مسلحین زده. تازه اولشه .مطمئن باشید به این نحو هر دو ضعیف تر خواهند شد ولو ترکیه تجهیزات بیشتری ببره. ولی اگر میخوایم از کانال روسیه و ترکیه با دومی توافقاتی داشته باشیم قضیه متفاوت خواهد شد.هر چی هست موضعمون رو هر چه زودتر بگیریم که با درع الفرات چه کنیم.
  24. از این لحاظ که ارتش چه قصدی دارد که ...اما اینکه چه باید بکند باید ریف جنوب باب رو ببنده ولی وارد شهر نشه : هم جلوی پیشروی درع الفرات رو بعد باب می گیره (بعد گرفتن شهر توسط درع الفرات دیگر به هیچ وجه اجازه پیشروی نده حتی اگه به تقابل ایران و ترکیه بینجامه ) و هم باعث میشه داعش دربرابر درع الفرات تا امکان داره مقاومت کنه و عقب نشینی نکنه . پتانسیل داعش در باب جهت مقاومت و مقابله با درع الفرات بسیار بالاست.باید این توان داعش بر سر درع الفرات اوار شه.
  25. ارتش سوریه سه کتیبه 559 و کیمیا و مهجوره از دست داده در اطراف فرودگاه السین در قلمون شرقی رو از داعش بازپس گرفته. همانطور که پیش بینی میشد درع الفرات بزاعه رو گرفت حالا قباسین ارزششو از دست میده و باید منتظر ضدحمله های سنگین داعش به بزاعه بود. ارتش سوریه حمله وسیعی به حوش نصری و حوش الضواهره (جیش الاسلام ) در غوطه داشته.