ssoheil1987

Members
  • تعداد محتوا

    39
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های ssoheil1987

  1. بله دقیقا. از کشته شدن صدها هزار سوری خاطره ای نداریم.اما از کشته شدن تعدادی نیجریه ای(که واقعا هم مظلومانه کشته شدند) گزارش لحظه به لحظه ارائه میشه.
  2. جنایت جنایته.میخواد توسط اسرائیل انجام گرفته باشه یا از طرف فلسطینی ها. چه اونی که جنایت اسرائیل رو محکوم نمی کنه.و چه اونی که از جنایت برخی تروریست های فلسطینی حمایت می کنه.هردو به یک اندازه شایسته سرزنش هستند.
  3. کل تولید نفت داعش کمتر از 40000 بشکه در روز هست.اونوقت چطور روزی 700-800 هزار بشکه نفت صادر می کنند؟؟!!! خواهشا از فالس نیوز نقل خبر نکنید.از هر 10 خبرش 11 تاش دروغه یا حقیقت رو وارونه جلوه دادن.
  4. رویترز در گزارشی به بررسی روابط تجاری بین ترکیه و روسیه پرداخته.   ترکیه روز سه شنبه یک فروند هواپیمای جنگی روسیه را در نزدیکی مرز سوریه با ادعای اینکه حریم هواییش را نقض کرده بود سرنگون کرد,که یکی از جدی ترین تنش های اشکار بین یک کشور عضو ناتو و روسیه در طی نیم قرن اخیر است. رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین گفته است که هواپیما وقتی هدف قرار گرفت که در داخل سوریه بوده و نسبت به"پیامد های جدی"چیزی که او ان را"خنجر زدن از پشت" نامید هشدار داد. در زیر لیستی از حوزه های کلیدی روابط تجاری و اقتصادی بین روسیه و ترکیه قرار آورده شده است:   توریسم   -استراحت گاههای ساحلی ترکیه در میان محبوب ترین مقاصد توریستی روسها قرار دارد,برای ترکیه,روسیه دومین منبع ورود توریست پس از آلمان می باشد. -وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف روز سه شنبه به روسها توصیه کرد که از ترکیه دیدن نکنند و گفت که خطر تروریسم در ترکیه کمتر از مصر نیست,جایی که در ماه گذشته انفجار بمب موجب سقوط یک هواپیمای مسافری روسی شد. -آژانس توریسم روسیه نیز پیشنهاد تعلیق فروش بسته تعطیلات به ترکیه را مطرح نمود. -ترکیه که برای سفر روسها نیازی به ویزا ندارد,زمانی که مسکو پرواز ها به مصر را تعلیق کرد برای روسها جذاب تر هم شده بود.در حدود 4.4 میلیون روس,شامل 3.3 میلیون توریست روسی در سال 2014 از ترکیه دیدن کردند.     محصولات غذایی   -صادرات محصولات غذایی ترکیه از تحریمهای روسیه در واردات محصولات غذایی از کشورهای غربی که در سال 2014 اجرا شد تاثیری نپذیرفت.موسسه Renaissance Capital  گفته است که در سال 2014 چهار درصد صادرات ترکیه که عمدتا پارچه و مواد غذایی بودند,به ارزش 6 میلیارد دلار به مقصد روسیه بوده است. -از ماه ژانویه تا سپتامبر صادرات ترکیه به روسیه به میزان 40 درصد کاهش یافت و به 2.7 میلیارد دلار رسید.     انرژی و مواداولیه   -ترکیه پس از آلمان دومین خریدار گاز طبیعی روسیه است.روسیه بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی ترکیه  است که آنکارا سالانه 28 تا30 میلیارد متر مکعب از 50 میلارد متر مکعب گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه خریداری می کند. -روسیه همچنین عرضه کننده محصولات نفتی به ترکیه است.به گفته سفارت روسیه در ترکیه www.turkey.mid.ru روسیه در سال 2013 چهارمین تامین کننده محصولات نفتی برای ترکیه بوده است. -ترکیه به همراه مصر بزرگترین خریدار گندم روسیه است.که در سال تجاری گذشته که در 30 ژوئن به پایان رسید 4.1 میلیون تن گندم از روسیه خریداری کرده است. -ترکیه همچنین از خریداران بزرگ محصولات نیمه آماده فولاد روسیه است.     پروژه ها   -ترکیه همچنین در سال 2013 شرکت دولتی روسی روس اتم را مامور ساخت چهار راکتور 1200 مگاواتی در پروژه ای به ارزش 20 میلیارد دلار نمود. -روسیه و ترکیه همچنین پروژه خط لوله TurkStream را دارند,که جایگزینی برای خط لوله South Stream روسیه برای انتقال گاز به اروپا بدون عبور از اوکراین است.پروژه South Stream در سال گذشته به علت اعتراضات کمیسیون اروپا رها شد. -شرکت گازپروم(GAZP.MM) روسیه اخیرا ظرفیت پروژه خط لوله TurkStream  را به نصف میزان به 32 میلیارد متر مکعب در سال کاهش داد.   منبع:رویترز     ترجمه اختصاصی برای Military.ir
  5.  تایمز اسرائیل گزارشی رو در این مورد در وبسایتش قرار داده. و گفته که استقرار این سامانه بعیده!اما درصورت استقرار تهدید جدی بر علیه اسرائییل نیست.چون روسها قبلا به اسرائیل اطمینان داده بودند که عملیات نظامی شون در سوریه بر علیه حزب الله بدون مشکل میتونه ادامه پیدا کنه. این سیستم بخش زیادی از خاک اسرائییل رو زیر پوشش راداری قرار میده و حتی میتونه پرواز های فرودگاه بن گوریون که در فاصله 395 کیلومتری محل استقرار این سامانه هست رو زیر نظر داشته باشه. مشکلی که این سامانه برای اسرائیل ایجاد می کنه اینه که باید قبل از انجام هرگونه حمله هوایی در خاک سوریه.وقوع اون رو به اطلاع روسها برسونه تا جنگنده های اسرائیلی رو مورد هدف قرار ندهند.
  6. داعش روزانه بین 34000تا40000 بشکه نفت تولید می کنه و اون رو با قیمتی بین 20 تا 45 دلار در هر بشکه میفروشه,که روزانه در حدود 1.5 میلیون دلار از این راه درامد کسب می کنه. از اونجایی که مازاد تولید نفت در جهان بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز هست.پس حتی به صفر رسیدن تولید نفت داعش هم تاثیری بر قیمت نفت نمیزاره.
  7. من متوجه نشدم بالاخره روسیه کاروان کامیون های ترکیه رو بمب باران کرد یا خیر؟ من هرچی سرچ کردم چیزی دستگیرم نشد و هیچ خبرگزاری رسمی رو پیدا نکردم که این خبر رو تایید کنه
  8. خیر. اتفاقا همین چند وقت پیش برای 6 ماه دیگه تحریم ها برعلیه روسیه رو تمدید کردند http://www.farsnews.com/13940901000038
  9. اون S-300 هایی که ما سفارش داده بودیم اونی نیست که الان قراره بهمون تحویل بدن. اینهایی که الان قراره تحویل بگیریم از نوع پیشرفته تر PMU2 هستند که در ابتدا قرار بود به سوریه داده بشه.اما به علت مخالفت های اسرائیل فروشش به سوریه کنسل شد و الان قراره با تغییراتی به ایران داده بشه.
  10. باسلام. اگر جای درستی پست نزدم عذر می خوام.ولی چاره دیگه ای نبود. بنده یک مطلبی رو از سایت ihs jane's در مورد تانک ها ترجمه کردم و خواستم براش تاپیک بزنم.اما نمیدونم چرا امکان ایجاد تاپیک برای من فعال نیست! به هر صورت,خواستم درخواست کنم اگر کسی مایل هست بیاد پیغام خصوصی تا متن ترجمه و pdf اصلی رو در اختیارش قرار بدم تا اینجا براش تاپیک بزنه.
  11. بیشینه سرعت نابودی هدف رو اشتباه نوشته.فکر کنم 4800 متر بر ثانیه باشه.یا 4800 کیلومتر بر ساعت. کدوم درسته؟
  12. تو سوریه هم ایرانسل دارن؟!
  13. بالاخره سالها سرمایه گذاری عظیم و خرید های نجومی در بخش نظامی نتیجش رو نشون داد...
  14.   Toyota Land Cruiser J70 pickup تویوتا لندکروز پیکاپ.سری J70 هستند.مال دهه1980 میلادی هست.
  15. تنها چیزی که در کشورهای جهان سوم.مخصوصا از نوع دیکتاتوریش اهمیتی نداره.جان شهروندانشون هست.
  16. مهم نیست که ما چه برنامه ای برای نسل آتی سوری ها داریم.شرایط به وجود آمده درکشورشون طوریه که بعیده در آینده قدرت به دست اسلامگرا ها بیفته. اولا اکثریت این کشور سنی مذهب هست و به فرض تاثیر پذیری از مذهب,از هرکی الگو بگیرند از ما الگو نمی گیرند. درثانی.جنایتکار ترین گروهها در سوریه گروههای اسلامگرایی مانند جبهه نصرت و دولت اسلامی(داعش) هستند.که به حدی جنایت مرتکب شدند که بعیده مردم سوریه خواهان حاکمیت اسلامگرا ها بر کشور باشند. به نظر من آینده سوریه از آن یک حکومت سکولار و دموکراتیک هست.
  17. یکم بیشتر توضیح میدین دوست عزیز؟ اگه نمر همسو با جمهوری اسلامی نیست پس چرا تو رسانه های ما اینقدر ازش حمایت میشه؟یا اون سهیل حسن هم همینطور
  18. فیلم رو ندیدم.ولی فکر می کنم در طی مدتی که اسیر بوده رفتار وحشیانه ای باهاش شده و انگیزه ای برای زنده موندن نداشت.لابد باخودش گفته بزار بمیرم از این زجر و شکنجه راحت شم.
  19. تمامی موشک هایی که بعد از شهاب 3 تولید شدند.مانند سجیل و اخیرا عماد.همگی بر پایه شهاب 3 تولید شدند و از گونه های بهبود یافته اون محسوب میشن.و در محافل غربی به عنوان موشک های بهبود یافته شهاب 3 درنظر گرفته میشن.نه یک موشک کاملا جدید. در متن فوق.برآورد خطای شهاب 3 در سال 2000 توسط موسسه jane's حدود 3 کیلومتر هست The Shahab-3 used a inertial guidance system with a CEP Circular error probability of 3 km   ضمنا.در بالای متن نوشته شده: Range (km) Basic: 1,280 km (800 miles) Variant: 1,903+ km (1,200 miles)     که نشون میده این متن کل موشک های خانواده شهاب3 رو دربر می گیره.یعنی شامل موشک های بهبود یافته هم میشه. احتمالا برآورد 190 متر برای گونه های دیگر این موشک هست.نه نوع اولیه اون.
  20. بله درست میفرمایید.موشک عماد موشکیMRBM محسوب میشه.ولی در هر صورت به علت خطای بالا(طبق براورد منابع نظامی خارجی.خطاش از ICBMهایی که بالا بهشون اشاره شد هم بیشتره) در اصابت به هدف,همچنان مشکل عدم هدف گیری دقیق پا برجاست.
  21. فکر کنم منظورتون این خبر باشه:   سردار دهقان در ادامه به دستاوردهای در حوزه موشک‌های زمین به زمین اشاره کرد و اظهار داشت: به این نقطه رسیده‌ایم که دقت ثابت موشک‌های با برد بلندمان به حدی بالا رفته که می‌توانیم نقطه‌زنی کنیم. این موضوع در بحث موشک‌های بالستیک، تکنولوژی خیلی بالایی را می‌طلبد زیرا در موشک‌های بالستیک نسبت به برد، موشک‌ها درصدی از خطا را می‌پذیرند. وی ادامه داد: ما در یک مرحله خطای این موشک‌ها را 20 متر و امروز آن را با 2 متر به نتیجه رسانده‌ایم و انشاءالله خطای آن را به صفر هم خواهیم رساند.   http://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/09/18/215121/%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-2-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A8%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D9%87%D8%A7
  22. There is also a missile known as the Emad-1 MRBM, with 1700km range, 500m accuracy, and 750kg payload. It is a variation of the Shahab-3 MRBM. It is Iran’s first maneuvering reentry vehicle equipped system (to improve accuracy), liquid propelled, equipped with SATNAV, and reported to be slated for deployment sometime after 2016. To date, there are no indications testing has occurred. Note: The CEP is a dramatic increase over the Shahab-3’s CEP of approx. 2,000m.   .متاسفانه کوردزمن در متن فوق توضیحی راجع به هدایت ماهواره ای موشک های ایران نداد تا منظورش رو بهتر بفهمیم. اما وقتی موشک های بالستیک ابرقدرت هایی مثل امریکا و روسیه و چین با هدایت ماهواره هم خطایی بالای 100 متر دارند.مثلا برایdf-31چینی 300تا500 متر. توپول-ام روسی حدود 350 متر.و ترایدنت 2 آمریکایی حدود90 مترهست!.پس رقمی که تخمین زده چندان دور از واقعیت نیست.   http://missilethreat.com/missiles/rs-12m1-topol-m-ss-27/ http://fas.org/nuke/guide/russia/icbm/rt-2pmu.htm http://www.globalsecurity.org/wmd/world/russia/rt-2pmu-specs.htm http://fas.org/nuke/guide/china/icbm/df-31.htm
  23. درسته این اعداد تخمینی هستند.اما حتی براورد ها از موشک های بالستیک کشورهای پیشرفته ای مثل امریکا و روسیه هم CEP بالایی رو نشون میده.و در هر صورت این ضعف ذاتی موشک های بالستیک هنوز برطرف نشده.
  24. من یه سرچی تو اینترنت کردم.تو بیشتر سایتها خطای(CEP) عماد رو حدود 500 متر ذکر کردند.و مال شهاب3 رو بین 2000تا2500! اگه این اعداد درست باشه.موشک های بالستیک ما اونقدر ها هم که ما روشون مانور میدیم ارزش استراتژیک ندارند. مثلا فرض کنید بخوایم باهاشون به شهر های اسرائیل حمله موشکی کنیم.با 2کیلومتر خطا که هیچ کاری نمیشه کرد.حتی با همون 500 متر خطا هم کار خاصی نمیشه کرد. فقط باهاش میشه اهداف بسیار بزرگ مثل فرودگاهها و بنادر و پایگاههای بزرگ نظامی رو زد.که اون هم هیچ تضمینی وجود نداره که به نقاط مهمشون اصابت کنه.ممکنه داخل دریا یا خارج از آشیانه هواپیما ها و باند فرودگاه فرود بیاد. با کلاهک های خوشه ای میشه تا حدی این ضعف رو جبران کرد.ولی در اون صورت وزن و قدرت انفجار هرکدام از کلاهک ها خیلی کمتر از حالتی میشه که یک کلاهک واحد به هدف اصابت می کنه. اونوقت این دلیلی برای محکوم کردن ایران به نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت نخواهد بود؟ و...