bozorg

Members
  • تعداد محتوا

    15
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

19

درباره bozorg

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز دوم
  1. در مورد درگیریهای شهر قامشلی بین نیروهای کرد و ارتش سوریه باید دو نکته را یادآوری کرد:   1- تخمین زده میشود که حدود 60 درصد جمعیت شهر قامشلی کرد میباشند و مابقی عرب و آسوری هستند در ضمن در روستاههای اطراف شهر، بیشتر مردم عرب هستند.   2- منابع کردی متاسفانه در مورد جمعیت کردهای سوریه بسیار مبالغه کرده اند و جمعیت کردهای سوریه را دو میلیون و حتی بیشتر میدانند در حالیکه منابع مستقل جمعیت کردهای سوریه را بین پانصد تا هفصدهزار نفر تخمین میزنند.
  2. bozorg

    نیروهای سوریه دموکراتیک

    دوستان آیا آمار دقیقی از جمعیت کردهای سوریه در اختیار دارید زیرا منابع کردی معمولا مبالغه میکنند.
  3. دوستان اگر امکان دارد به دو سوال من در مورد کردستان سوریه پاسخ دهید:   1- آیا اعلام فدرالیسم در سوریه از سوی حزب اتحاد دمکراتیک با هماهنگی دولت مرکزی سوریه و به منظور افزایش فشار بر دولت ترکیه اعلام شده است.   2- آیا کسی اطلاع دقیقی از جمعیت کردهای سوریه دارد.
  4. آقای قادر من با سخنان شما کاملا موافق هستم، فقط سه سوال مهم از شما دارم:   1- اگر امکان دارد در مورد بافت قومیتی شهرهای استان آذربایجان غربی( ارومیه، خوی، نقده، میاندوآب، شاهیندژ، تکاب، سلماس، ماکو و چالدران) توضیحاتی ارائه دهید، زیرا خیلی از ایرانیها اطلاع دقیقی از بافت قومیتی این مناطق ندارند خصوصا در مورد جمعیت کردهای ساکن این مناطق   2- شما اشاره کردید به قضیه اوجالان در ارومیه آیا آن اوباش از مردم کرد اورمیه بود بودند یا غیر بومی   3- روابط مردم آذری استان با کردها به چه صورت میباشد.
  5. آیا در مناطق کردنشین ترکیه سازمان اطلاعاتی ترکیه فعالیت نمیکند که تروریستها توانسته اند تا این حد در سازماندهی پیدا کنند و مجهز شوند، البته می دانم پلیس ترکیه پس از قضیه گولن تصفیه اساسی شد اما سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه چرا متوجه این حجم عظیم سازماندهی نشده است.  در ضمن آیا امکان دارد گروه پژاک در مناطق کردنشین ایران نیز چنین هسته های شهری تشکیل داده باشد؟
  6. منظور شما این است که هسته های مخفی پژاک در شهرهای کردستان ایران فعال هستند؟
  7. دوستان دو سوال مهم دارم:   1- آیا در سوریه به منظور هماهنگی بین نیروهای رزمی نظیر ارتش سوریه، نیروهای دفاع مردمی، حزب الله لبنان و... تشکیلاتی نظیر قرارگاه حمزه که در ارومیه  قرار دارد و وظیفه مدیریت تحولات امنیتی شمال غرب ایران را به عهده دارد تاسیس شده است؟   2- یکی از سیاستهای موفق ایران در حین بحران کردستان جدا کردن مردم کردستان از گروههای مسلح بود بر خلاف سیاست زمین سوخته حکومت صدام حسین، آیا ایران در سوریه تلاش کرده است حکومت اسد را تشویق به انجام چنین کاری کند.
  8. دوست کرد من، واقعیت این است که ملیگرایی کردی در منطقه شکست خورده است، کردهای تجزیه طلب میگفتند در صورت تشکیل حکومت خودمختار یا مستقل کردی، کردستان بهشت میشود، آیا کردستان عراق بهشت است؟ در کردستان عراق نه برق کافی وجود دارد، نه سیستم آب و فاضلاب درست و حسابی، واقعا وضعیت اقلیم کردستان نامناسب میباشد حتی خیلی از فعالان ملیگرای کرد ایرانی که از ایران خارج میشوند حاضر به زندگی در اقلیم کردستان نیستند و به کشورهای اروپایی چون سوئد، آلمان، فراسه و... فرار میکنند. راه حل مسئله کردستان تغییر نگرش دوستان کرد ملیگرا و پذیرفتن ملیگرایی مدنی در کشورهای ایران، ترکیه، سوریه و عراق میباشد.
  9. دوستان موضع ایران در قبال درگیری پ کا کا با ترکیه چه میباشد، نگرانی های امنیتی و خطوط قرمز ایران چیست؟
  10. سلام آیا حکومت ترکیه میتواند با احزاب مسلح کرد ایرانی ساکن اقلیم کردستان عراق به یک توافق برسد تا در ازای دریافت کمکهای مالی، تسلیحاتی، لجستیکی و پشتیبانی هوایی اقدام به پاکسازی ارتفاعات قندیل اقدام کنند، همانطور که میدانید احزاب کرد ایرانی، پ کا کا و زیر مجموعه آن یعنی پژاک را یک رقیب استراتژیک برای خود میدانند و مدتی قبل نیز بین پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران و پژاک در نزدیکی مرز اشنویه درگیری صورت گرفت که باعث مرگ یک پیشمرگ دمکرات شد، از طرفی گروههای مسلح کرد ایرانی آشنایی کاملی با شرایط جغرافیایی قندیل دارند، همچنین مهارت بالایی در جنگ چریکی و با تاکنیکها و تکنیکهای پ ک کا نیز آشنایی دارند، آیا ترکیه میتواند از این گروهها به عنوان پیاده نظام به منظور پاکسازی ارتفاعات قندیل استفاده کند اگر بله، موضع ایران چه میباشد.
  11. آیا موشک میسترال توانایی نابود کردن پهبادهای انتحاری در مقیاس بسیار کوچک را نیز دارد