mehdipersian

VIP
  • تعداد محتوا

    2,711
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    149

mehdipersian آخرین امتیاز شما در روز 7 تیر

mehdipersian شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

22,688 نشان بصیرت

5 دنبال کنندگان

درباره mehdipersian

  • رتبه حساب کاربری
    سرهنگ

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    History , football , Guns , book , Geography , game

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

5,549 نمایش های پروفایل
  1. رونمایی انصارالله یمن از پهپاد یافا این پهپاد توانست از یمن تا تل‌آویو را رفته و هدف خود را با موفقیت مورد اصابت قرار دهد.
  2. اولین استفاده ی عملیاتی از موشک های بالستیک ضد کشتی ایرانی کشتی Zografia در 16 ژانویه 2024 در دریای سرخ مورد اصابت قرار گرفت . در آن زمان از ویتنام به سمت اسرائیل حرکت می کرد. ویدئویی از لحظات اصابت موشک منتشر شده است . از این رو می توان گفت که این موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) بوده که از سمت یمن شلیک شده است. این موشک در میان کشتی و نزدیک به خط مرکزی به کشتی برخورد کرد و با زاویه تقریبا 45 درجه به داخل فرو رفت. انفجار قابل توجه بود. اولین مشاهدات این است که شامل یک هدایت تصویربرداری، احتمالا مادون قرمز / الکترواپتیکال است. این منطبق بر دماغه های مشاهده شده در ASBM های حوثی است. موشک به احتمال زیاد مرکز کشتی را هدف گرفته و با دقت زیادی به آن اصابت کرده است. نوع موشک: با توجه به کیفیت ویدئو (موشک با سرعت بالا در حال حرکت بود)، مشخص کردن طرح کلی موشک دشوار است. با این حال، طول آن تقریباً 10 متر است و باله های دم قابل توجهی دارد. این به طور کلی با خانواده موشک های بالستیک فاتح-110/313 از ایران مطابقت دارد. اینها در نسخه های هدایت شونده ضد کشتی ("خلیج فارس") هستند که در سرویس حوثی ها به " عاصف " معروف هستند. تهدید جدی این موشک ها: این کشتی در اثر این حمله دچار خسارت سنگین نشد. کشتی های حامل فله مانند Zografia در واقع بسیار قابل دوام هستند. این تا حدی به این دلیل است که از نظر تاریخی خطر جدی در صورت آبگرفتن انبارهای محموله آنها وجود داشت. در نتیجه آنها دارای مخازن بالاست و دو کف به عنوان استاندارد هستند. علاوه بر این، در مورد Zografia، انبارهای محموله خالی بود. با این شرایط، این حمله همچنان باید نگران کننده باشد. دقت موشک چشمگیر به نظر می رسید. و بسیاری از کشتی‌ها، به ویژه کشتی‌های جنگی که تمایل به ساخت روبنای مرکزی دارند، اهداف بهتری نسبت به کشتی‌های فله‌بر خالی هستند. کشتی‌های جنگی انگلیسی و آمریکایی توانسته‌اند از حملات موشکی و پهپادها جلوگیری کنند، اما این نوع حملات نشان می‌دهد که این تهدید واقعی برای آنان است. همچنین نشان می دهد که ایران و یمن می توانند اهداف متحرک را مورد اصابت بالستیک قرار دهند، چیزی که قبلاً مورد تردید بوده است. اما احتمالاً برای راه اندازی موشک به اطلاعات دقیق هدف گیری نیاز دارند. انتظار من این است که هدایت پایانی موشک فقط به مقدار محدودی امکان اصلاح مسیر را بدهد. منبع با تلخیص: http://www.hisutton.com/Iranian-Houthi-ASBM.html
  3. سه نمونه سلاح ساخت ایران دیده شده در بازار یمن
  4. گرد و خاک پس از کات شدن صحنه فیلم دیده میشه. معلوم نیست مال چه زمانی هست.
  5. اولین حمله ی اسرائیل به یمن این حمله با کمک آمریکا و انگلیس و سوخت‌رسانی هوایی صورت گرفته است.(احتمالا کشورهای عربی هم مشارکت داشتند) گفته می شود این حملات به یک انبار میعانات مشتعل و نیروگاه برق شهر الحدیده صورت گرفته است.
  6. این دود ایجاد شده بلافاصله بعد از برخورد هست: اگر 1000 میلیمتر نفوذ را در نظر بگیریم، ضربه ی بدی به تانک خورده. احتمال داره گرد و خاک زیاد هم به خاطر بکسل شدن تانک باشه
  7. شلیک موشک کروز توسط مقاومت عراق به سمت حیفا در سرزمین های اشغالی
  8. اولین تصاویر حمله ی الماس به یک مرکاوای فعال و تصاویر نابودی آن در این تصاویر از دید دوربین دوم آتش سوزی سنگین تانک بعد از برخورد را می‌بینیم که نشان می‌دهد تانک نابود شده(تروفی هم نتوانسته است کاری انجام بدهد) :
  9. تصاویر حمله ی موفق انصارالله یمن به قلب تل‌آویو با پهپاد یافا
  10. سخنان بایدن خطاب به ترامپ در مورد حمله ی موشکی ایران به عین الاسد بایدن خطاب به ترامپ: زمانی که رئیس‌جمهور بودی ایران به سربازان آمریکایی حمله کرد که منجر به کشته شدن و ضربه مغزی این سربازان شد، تو هیچ کاری نکردی و فقط گفتی تعدادی سرباز سردرد گرفته‌اند.(یعنی دنبال پنهان کاری بودی)
  11. تصاویر شهدای حمله تروریست های مسلح به صندوق آرا اولین تصویر از شهید فرهاد جلیل و شهید ابراهیم مرمزی که توسط اشرار مسلح هنگام حمله به صندوق آرا رای ریاست جمهوری در منطقه راسک استان سیستان بلوچستان به درجه رفیع شهادت رسیدند. این دو شهید در حال تامین امنیت صندوق های رای بودند که توسط اشرار به شهادت رسیدند.
  12. شلیک موشک بالستیک هایپرسونیک یمن تصاویر شلیک موشک ابرفراصوت حاطم 2 که به سوی کشتی اسرائیلی (MSC SARAH V) در دریای عرب پرتاب شد:
  13. حمله کوادکوپتر انتحاری حزب الله به سامانه ی گنبد پهپادی (Drone Dome) اسرائیل این سامانه برای مقابله و اختلال در پهپادها به کار میرود.