mehdipersian

VIP
  • تعداد محتوا

    2,522
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    129

mehdipersian آخرین امتیاز شما در روز 16 اسفند

mehdipersian شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

21,005 نشان بصیرت

4 دنبال کنندگان

درباره mehdipersian

  • رتبه حساب کاربری
    سرهنگ دوم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    History , football , Guns , book , Geography , game

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

5,151 نمایش های پروفایل
  1. ایران 460 عدد از این تانک M60 خریداری کرده که تعداد نامعلومی در جنگ از بین رفت. احتمالا حدود 200 _300 تانک M60 هنوز عملیاتی و غیرعملیاتی در انبارها باشه. اول باید سیستم کنترل آتش و ارتباطی و هدفگیری و پیشران و... بروز بشه بعد هم زره و توپ این تانک باید خیلی بهتر بشود تا یک تانک قابل قبول برای جنگ های امروزی بشود. باید منتظر جزئیات این پروژه باشیم. قیافه اش که خیلی بهتر شده ولی باید ببینیم مشخصات فنی چی هست. مقایسه با طرح بروز رسانی سابرا:
  2. موتور جدید برای زیردریایی های فاتح وزارت دفاع ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه نمونه ی جدید از زیردریایی فاتح مجهز به پیشرانه ی مستقل از هوا(AIP) را نمایش داد. با این مدل جدید پیشرانه میزان ماندگاری زیردریایی در آب بیشتر میشود.
  3. حمله ی یمن به کشتی آمریکایی حمله امروز [چهارشنبه 16 اسفند] انصارالله یمن به یک کشتی در خلیج عدن چند کشته و زخمی و گمشده بر جای گذاشته و باعث انهدام و از کنترل خارج شدن کشتی شده است. بیانیه ی یحیی سریع: نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب در خلیج عدن، کشتی آمریکایی (TRUE CONFIDENCE) را هدف قرار دادند که به لطف خدا دقیق بود و منجر به آتش سوزی شد. عملیات هدف گیری پس از آن انجام شد که خدمه کشتی پیام های هشدار دهنده نیروهای دریایی یمن را رد کردند.
  4. امروز علاوه بر تجهیز شدن سهند به سامانه ی کمند از تجهیز شدن سهند به سامانه ی پدافندی آرمان هم رونمایی شد. طبق تصاویر سهند به 4 موشک صیاد 3 و یک بسته ی 4 تایی موشک برد کوتاه مجهز هست که توانایی حفاظت از ناو را به میزان خوبی افزایش میدهد. باید دید که در بقیه ی ناو های کلاس موج و الوند هم امکان قرار دادن این پدافند وجود دارد یا نه که در صورتی که این ناو ها مجهز به صیاد 3 بشوند مشکل اصلی این ناو ها به حد قابل قبولی برطرف میشود. موشک برد کوتاه سامانه : احتمالا با قراردهی چهار موشک کنار هم، در یکی از محفظه ها قرار می‌گیرند. موشک: موشک عمودپرتاب صیاد-۳ اف (SD3 F) برد: ۱۲۰ کیلومتر ارتفاع درگیری: ۲۷ کیلومتر طول: ۶/۱ متر قطر: ۴۰ سانتیمتر وزن: ۱۰۰۰ کیلوگرم سرعت: ۴/۵ – ۵/۱ ماخ
  5. ایران محموله نفتی آمریکا را توقیف کرد در پی تحریم‌‌های کشورهای غربی و به طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش دارو های مورد نیاز برای بیماران پروانه ای توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را بر آنها وارد ساخته است، بیماران پروانه ای (EB) شکایتی را علیه ایالات متحده آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه 55) تهران انجام دادند. بر همین اساس، با پیگیری‌های حقوقی انجام گرفته توسط وکیل پرونده، در نهایت دادگاه حکم توقیف محموله نفتی آمریکایی کشتی ADVANTAGE SWEET در خلیج فارس را صادر کرده و این کشتی توقیف شد.
  6. تصاویر خط تولید پهپادهای شاهد 136 در تاتارستان روسیه این پهپاد با نام گرانیوم (گل شمعدانی) در حال تولید و استفاده میباشد.
  7. شهادت مستشار ایرانی در حمله ارتش اسرائیل به بانیاس سوریه به گزارش پايگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله ارتش رژیم صهیونسیتی به بندر بانیاس سوریه، یکی از مستشاران سپاه پاسداران به نام رضا زارعی به شهادت رسید. جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است اما گفته می‌شود شهید زارعی در زمینه امور حمل و نقل دریایی میان سوریه و ایران فعالیت داشته است. شایان ذکر است در ۹ اسفند ماه نیز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی موشک به سمت اهدافی در حومه شهر دمشق شلیک کردند که منجر به وقوع خسارات مادی شد.
  8. ماهواره پارس ۱ با موفقيت پرتاب شد ماهواره پارس ۱ توسط پرتابگر سايوز از پايگاه پرتاب وستوچنی روسيه به فضا پرتاب شد. دوربين طيف رنگی و فروسرخ موج كوتاه اين ماهواره در كمتر از ۱۰۰ روز، ۹۵ درصد اراضی ايران را تصويربرداری می‌كند. همچنين، دوربين با طيف فروسرخ گرمايی با قابليت تصويربرداری در شب قادر است، كل اراضي ايران را در كم‌تر از ۴۵ روز تصويربرداری کند.
  9. طرح ناوشکن TF-2000 ترکیه ترکیه از طرح ساخت یک ناوشکن پیشرفته با نام TF-2000 رونمایی کرد. جزئیات طرح: - طول کامل: 149 متر - عرض: 21.3 متر - وزن: 8300 تن تجهیزات: - سیستم مدیریت رزم یکپارچه - یک توپ 127 میلیمتری -96 سلول پرتاب عمودی موشک پدافندی و کروز ضد کشتی و ضد اهداف خشکی -یک سیستم لیزری پدافندی -یک سامانه ی دفاع نزدیک -مجهز به اژدر و سیستم مقابله با اژدر
  10. پرتابگر 8 تایی موشک ابابیل این موشک علاوه بر نمونه مایل پرتاب، نمونه عمود پرتاب هم دارد. همچنین این موشک نمونه ی دارای اپتیک برای اهداف متحرک زمینی و دریایی نیز دارد.
  11. جدید ترین اینفوگرافی منتشر شده در مورد فعالیت نیروی هوایی صهیونیست ها از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۴ (تقریباً یک هفته پیش) بدین شرح است : ۱۳۶ روز جنگ (تا آن تاریخ) بیش از ۳۰,۰۰۰ سورتی پرواز رزمی در نوار غزه حدود ۱,۱۰۰ ماموریت رزمی در لبنان از میان سورتی های غزه ، ۲۲,۷۰۰ پرواز متعلق به جنگنده ها بوده ، ۳,۸۰۰ پرواز متعلق به بالگرد ها و ۳,۸۰۰ تای دیگر هم متعلق به پهپاد ها بوده است . هواگرد های این نیرو در کل بیش از ۱۷۵ هزار ساعت پرواز کرده اند (تا آن تاریخ معادل ۱۷۶,۷۲۰ ساعت) که ۹۵,۵۲۰ ساعت آن متعلق به پهپاد ، ۳۹,۴۰۰ ساعت آن متعلق به جنگنده ها ، ۲۶,۴۰۰ ساعت آن متعلق به هواپیما های ترابری و ۱۵,۴۰۰ ساعت آن متعلق به بالگرد ها میباشد . همچنین این نیرو به بیش از ۷ هزار درخواست پشتیبانی هوایی نزدیک آنی نیروی زمینی پاسخ داده . ۱,۱۶۱ مجروح با بالگرد از صحنه رزم تخلیه شده و ۴۳ پرواز ترابری برای نقل و انتقال تسلیحات و مهمات از خارج اعزام شده اند . این آمار ادعایی دستگاه تبلیغات صهیون است ، میتواند بالا یا پایین تر از ارقام فوق الذکر باشد.