Ahad1394

Members
  • تعداد محتوا

    200
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

تمامی ارسال های Ahad1394

  1. عملیات تخلیه رزمندگان قهرمان و غیر نظامیان دردکشیده دو شهرک فوعه و کفریا به پایان رسید. در این جابجایی 121 اتوبوس شرکت داشتند این اتوبوسها از ورودی صواغیه وارد محدوده این شهرکها شده و 7000 نفر باقیمانده در این شهرک ها رو به سمت العیس در جنوب حلب منتقل کردند. شکر خدا اینبار حرامیان مثل بار های پیش پیمان شکنی نکردند.
  2. سلام به روح شهدای قهرمان مدافع حرم درعا آزاد شد. دژبان روس و ارتش سوریه ساعاتی پیش وارد مناطق تروریستها در شهر درعا شدند و پرچم سوریه رو بر اداره پست و مسجد جامع العمری (جایی که سال 2011 این فتنه از اونجا آغاز شد) برافراشتند. سه شهر المزیریب، انخل و کفر شمس هم به روند آشتی پیوستند. شهر طفس هم که قبلا به روند آشتی پیوسته بود اکنون کاملا در کنترل ارتش سوریه ست. الان 100% شهر درعا و 84% استان درعا تحت کنترل ارتش سوریه ست. داعش هم تونسته شهرک حیط در غرب درعا رو تصرف کنه (تروریستها این شهرک رو تسلیم داعش کردند)
  3. گروهی از تروریستهای رده پایین تر در جنوب غرب سوریه اعلام کرده اند که به توافق فرماندهاشون با روسها و ارتش سوریه پایبند نخواهند بود. این گروها (11 گروه مسلح) با همدیگه یک گروه بزگتر به نام جیش الجنوب تشکیل داده اند. و اعلام کردنند به مبارزه ادامه خواهند داد. ارتش سوریه به پیشنهاد (؟) روسها پاسخ مثبت داده و پذیرفته که مسلحین محلی هم که خواهان پیوستن به فرآیند آشتی نیستند همراه با خانواده هاشون به شمال سوریه ( سبزبوس = Green bus) بشند.
  4. ارتش سوریه به مرز اردن گذرگاه نصیب وارد شده. واین گذرگاه مرزی مهم تحت سیطره ارتش سوریه و دژبانهای روس هستش. پس از چندین روز کش و قوس بالاخره تروریستها در درعا تسلیم شدند -ساعت 1630 به وقت محلی- و شروط روسها و حکومت سوریه رو پذیرفتند.(1-سلاح سنگین و نیمه سنگین تحویل ارتش2- تمام مرز ها با کشورهای همسایه و مرز داعش در حوض یرموک باید تحت سیطره ارتش سوریه باشه 3- مسلحین محلی یه پروسه آشتی و مسلحین خارجی به ادلب منتقل میشند ) برخلاف غوطه، ریف حمص و حلب انگار قرار نیست هیچ مسلحی (بجز خارجیها) به ادلب منتقل بشه. شرق استان درعا دیگه رو به پایانه، باید ببینیم روش روسها در غرب درعا و قنیطره هم جواب میده و این توافق اون قسمتها رو هم شامل میشه یا نه.
  5. شکستها و پیروزیها در جبهه مقاومت برا همه هستش، به قول آقای سید سیدحسن نصرالله سرنوشت ما به هم گره خورده. پیروزی و مقاومت جانانه در شیخ مسکین با کمک و همراهی فاطمیون و حزب الله و ارتش سوریه محقق شد. در ناکامی عملیات بصرالحریر هم همه سهم داشتند از ارتش سوریه بگیر تا نیروهای قهرمان سپاه و حزب الله و فاطمیون دلیر. اینطور نیست که پیروزیها با درایت و کاردانی ما باشه و شکستها با کوتاهی و کمکاری متحدان ما.
  6. این دیگه چه مدلشه؟ نیروهای فاطمیون در بصر الحریر متحمل شکست سخت و تلفات باالایی شدند. سپاه برای حفظ شیخ مسکین مقاومت جانانه و باورنکردنی انجام داد.
  7. خانم نیکی هیلی که خیلی داره واسه غوطه اشک میریزه و دلسوزی میکنه یک مرتبه حتی از یمن حرف نزده، این جلسه گذاشتنا و هارت و پورتاش هم از سر ناتوانیش هست که چپ و راست داره پاچه ایران و روسیه میگیره. وگرنه آمریکا هیچ وقت خودش رو معطل سازمان ملل نکرده (عراق افغانستان...) اون دسته از دوستان که که با دیدن کودکان زنان، آوارها و گریه زاری مردم دلشون میسوزه و ...باید بدونند که اگر فرضا ما در سوریه شکست مبخوردیم و این وحوش پیروز میشدن اونوقت وقوع دوباره یه همچین جنگ ویرانگری حتمی میبود. البته اینبار غرب و آمریکا در یک سمت و این وحوش در سمت دیگر اون جنگ میبودند و تمام این بدبختی ها حتی چندبرابر اون و اینبار با بمبهای اورانیومی سر مردم سوریه میومد( در اون جنگ البته هیچ رسانه و شبکه ای مایل به پخش معانات و بدبختی های مردم سوریه نخواهد بود.) لطفا فکر نکنید که غربیها و نوکراشون در منطقه سوریه رو کامل میدادند به این تروریستها. حتی آمریکایی ها هم چند بار گفتند بین خطاب جیش الاسلام (معتدلترین گروه مسلح) و داعش هیچ فرق ریشه ای وجود نداره.
  8. غوطه دیگه رسما سه قسمت شده 1- دوما 2- حرستا 3- قسمت جنوبی که شامل چند شهرک کوچکتر هستش ( عربین- زملکا- جسرین - کفربطنا _ حزه - سقبا- عین ترما و غده سرطانی جوبر )
  9. بسم الله... همانطور که دوستان در چند پست قبلی مطرح کردند شهرک بیت سوا آزاد شده فاصله نیروها در نوک حمله با نیروهای ارتش که در حرستا موضع دارند به کمتر از 1500 متر رسیده. شاید لازم نباشه به سرعت این دو قسمت به هم متصل بشند چون الان این منطقه جدایی (1500 متر که شامل شهرک مدیرا میشه) در دید مستقیم ارتش هست و به راحتی میشه تردد تروریستها از شمال به جنوب رو زیر آتش گرفت. در محور جنوبی، ارتش و مقاومت پس از آزاد سازی المحمدیه پیشروی خوبی به سمت غرب داشتند تمام مزارع و باغات بین این شهرک و شهرک جسرین پاکسازی شده و به ورودی شرقی شهرک جسرین رسیده اند. و الان با این پیشرویها هم جسرین هم افتریس و هم حوش الاشعری میتونن هدفهای بعدی پاکسازی باشند. دیشب ارتش سوریه و مقاومت شهرک حموریه رو زیر آتش بسیار شدیدی گرفتند که حتی خبرنگاران همیشه همراه نیروهای تایگر هم به شدت و حجم آتش اشاره کردند و گفتند که از ابتدای عملیات غوطه تا بحال هیچ کجا شاهد چنین آتشی نبودند. در چندین شهرک ( حموریه و سقبا و عربین) گروهی از مردم و جوانان پرچم رسمی دولت سوریه رو در میدانها و ساختمانها برافراشتند( در طول پنج سال محاصره فکر کنید بعضی از مردم این پرچمها رو نگهداشتند به امید روزی که دوباره ازشون استفاده کنند). تروریستها دربدر دنبال این گروهه از مردم هستند تا با دستگیری و تنبیه اونا در س عبرتی به بقیه که چنین خیالاتی دارند داده باشند.(امیدوارم این مردم این چند روز باقیمانده تا آزادی رو بتونن دووم بیارن. فشار ارتش سوریه و مقامت به شهرک حموریه احتمالا برای نجات این دسته از مردم یاشه) از ابتدای عملیات غوطه به گفته معارضان سوری 122 کودک در بمبارانهای روسیه و سوریه در این منطقه تحت حصار کشته شده اند، لازم به یادآوریست روزانه ( هر 24 ساعت) در یمن 130 تا 140 کودک یمنی بدلیل کمبود دارو و غذا و بمبارنهای سعودی و امارات به شهادت میرسند.
  10. شهرک المحمدیه هم آزاد شد. هدف بعدی نیروهای ارتش سوریه و متحدین به احتمال زیاد حوش الاشعری و در گام بعدی افتریس میاشد. شهرک الریحان هم تقریبا آزاد شده( تروریستها شهرک رو تخلیه کردند و ارتش هم عملا وارد ساختمانهایی در قسمت شرقی و جنوبشرقی این شهرک شده) ولی هنوز دستور یورش و آزادسازی این شهرک صادر نشده. تروریستهای مسرابا با میانجیگری یکی از میلیونرهای غوطه به اسم محی الدین منفوش (تاجر و سرمایه گذار) که اهل مسرابا هم هستش، در حال مذاکره با ارتش جهت تسلیم این شهرک سالم و با کمترین خرابی و ویرانی به ارتش هستند. ( احتمالا بحث کارگاهها و کارخونه های اون بابا میلیونره وسطه). ولی کلا مردم مسرابا شهرک رو به مقصد مناطق غربی تر غوطه (دوما، عربین،...) ترک کردند. تروریستها تحرکات و حملاتی رو بر علیه نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در لاذقیه و حما ترتیب دادند که خوشبختانه دفع شده.
  11. شهرک الشیفونیه هم ازاد شد. الان فشار ارتش سوریه برروی شهرک الریحان هستش که با آزادی اون فقط شهر دوما در شمال غوطه شرقی برای جیش الاسلام باقی میمونه. تروریستهای مستقر در مسرابا در حال مذاکره با ارتش سوریه به منظور تحویل این شهرک به ارتش و عقب نشینی از اونجا میباشند. در صورت رسیدن به توافق فقط شهرک مدیرا بر سر راه نیروهای ارتش و متحدینش در نصف کردن غوطه و رسیدن به نیروهای مستقر در اداره مرکبات حرستا باقی میمونه.
  12. ارتش سوریه و نیروهای متحد پیشروی خوبی رو داشتند و تونستند یکی از مقرات اصلی تروریستها در غوطه شرقی رو پس بگیرند این پایگاه که به فوج 274 (regiment 274) معروفه در جنوب شهرک الشیفونیه قرار داره. با آزادسازی وتثبیت این پایگاه میشه از اون به عنوای یک جاپای محکم در ادامه عملیات به سمت غرب و بویژه شهر دوما (پایتخت جیش الاسلام) بهره برد. با آزادسازی این پایگاه مسیر امداد تروریستها از الشیفونیه به سمت جنوب یعنی شهرکهای اوتایا و بیت نائم نیز قطع شده است. ضمنا ارتش سوریه ومتحدان پس از آزادسازی پایگاه ضد هوایی -SAM125- البیتشورا (واقع در شمال شهرک اوتایا) با ادامه پیشرویهای خود به سمت جنوب و جنوبغربی تمام مزارع و باغات مابین این پایگاه تا شهرک اوتایا را پاکسازی نموده و هم اکنون به ورودی این شهرک ازسمت شمال رسیده اند. و در محور جنوبغرب این پایگاه، نیرووهای ارتش سوریه و متحدان پس از پیشرویهای سریع، به زاغه های مهمات (Army Storage) واقع در شرق شهرک حوش الاشعری نزدیک شده اند. پس از شکسته شدن خطوط اصلی دفاعی تروریستها در غوطه شرقی (بویژه در قسمت شرقی این کیسه) اینک پیشروی نیروهای متحد به سمت غرب به امید آزادسازی کامل شتاب بیشتری گرفته است.
  13. دوباره سناریوی و نقشه کارآمد و بسیار عالی منطقه عقیربات در حما تکرار شد. اینبار در لحطات پایانی بسته شدن کیسه ی منطقه حومه های (حلب، حما و ادلب) در جنوب خناصر،تعداد تقریبی 500 داعشی از این منطقه خارج شده و خود را به منطقه تروریستها در ادلب رساندند و سه روستای ام الخلاخیل، مشیرفه شمالی و لویبده شمالی رو از النصره گرفته و اشغال کردند. دو سناریو رو برا این خروج مطرح میکنند ( سناریوی ارتش سوریه و سناریوی مخالفان) 1- ارتش سوریه و مقاومت پس از پاکسازی کیسه و جمع کردن تتمه داعشی ها در روستای سروج، یک گذرگاه امن بسمت غرب یعنی ادلب فراهم میکنه. و این دسته داعشی پس از عبور از مناطق تحت کنترل دولت سوریه و به محض رسیدن به خطوط النصره و دوستان با اونها درگیر میشه و کنترل این سه روستا رو بدست میگیره. البته این تئوری تروریستها هستش. 2- ورژن ارتش سوریه از ماوقع: در انتهای عملیات پاکسازی کیسه ی جنوب خناصر تتمه داعشی ها که در منطقه بسیار کوچکی محدود شده بودند،بصورت انتحاری و ارسال سه خودرو بمبگذاری شده به خطوط ارتش در غرب سروج حمله میکنند و با فشار و نبرد راه خودشون رو به سمت ادلب باز میکنند. و پس از رسیدن به منطقه ادلب با تروریستها وارد درگیری میشن. لبخند ورود داعش به ادلب بعد جدیدی به نبردهای آینده در این منطقه خواهد داد. آنچه مسلم است داعش توان زیادی از بقیه تروریستها تلف خواهد کرد،و حمله مقاومت به مناطق تحت کنترل داعش، حساسیت کسی رو بر نمی انگیزد. با داعش باید مثل تیله که زیر فرش مونده رفتار کرد، اونقدر حولش بدیم تا زیر فرش قل بخوره و از لبه فرش بره بیرون( حولش بدیم تا برسه به مرز ترکیه و از اونجام بره اروپا و...)
  14. به نظر میرسه داعش تمام مناطقی رو که تایگرها در جنوب شرق رقه (در ساحل غربی فرات) آزاد کرده بودند(با خون دل) رو دوباره اشغال کرده، اعزام تایگرها به مناطق مرکزی حمص و حما این فرصت رو به داعش داد، اوناهم مثل همیشه ازین فرصتها نهایت بهره رو بردند. دفاع ازین نواحی به نیروهای عشایر (الرقاوی) سپرده شده بود، این نیروها نه انضباط دارند، نه آموزش حسابی دیدند و نه تسلیحات و تجهیزات کافی دارند، گروهی از عشایر محلی اند که برای بالا بردن روحیه بهشون این اسم و دادند، کلی هم تلفات دادند مخصوصا در حملات انتحاری داعش، کلا قبلا ارتش سوریه ازین نیروها خیلی شاکی بود حالاهم که این اتفاق افتاده. گویا بخشی از تایگرها دارند به منطقه برمیگردند تا جلوی ضرر بیشتر رو بگیرند.
  15. میشه از نیروهای حشد الشعبی کمک گرفت و طومار آرزوها و قلدریهای آمریکا رو پیچوند. عملیات هلی بورن کوچک از نیروهای سوری به منطقه جنوب شرق الشدادی،(مرز عراق و سوریه) جایی که نیروهای بسیجی عراق خودشون رو به مرز سوریه رسوندند و در اونجا مستقرند . منطقه ام جریس، انجام بشه. پس از پاکسازی این منطقه، نیروهای کم تعداد سوری هلی بورن شده و نیروهای بسیج عراق با هم عملیاتی رو به سمت غرب شروع کنند و با رسیدن به رودخانه الخابور و سپس فرات راه آمریکا به سمت جنوب (دیرالزور و البوکمال) بسته خواهد شد. دقیقا همون کاری رو که در الطبقه سر نیروهای سوری درآوردند اینبار سر خودشون بیاریم. این یه سناریو هستش، نمیدونم قابل اجرا هست، یا نه محدودیتهاش چیه و کجاست؟ بعضی از فرمانده های سپاه و حشد احتمالا این گزینه رو بررسی خواهند کرد. مناطق شرقی فرات سکنه زیادی نداره این مناطق بیابونی هست، و هرکس زودتر پیشروی رو شروع کنه (با توجه به شرایط فعلی داعش) برنده خواهد بود. به روش بمباران آمریکا در رقه اگه توجه کنیم، عجله و دستپاچگی رو خواهیم دید، دیگه اصلا به تلفات غیرنظامیها و حتی نیروهای کرد تحت امر خودشون هم اهمیتی نمیدن، مثل اینکه فقط میخوان عملیات رقه تموم بشه و کردها آزاد بشند واسه عملیات به سمت جنوب و مرز البوکمال.
  16. دقت اصابت به هدف عالی بود، به امید اتفاقات حتی بهتر از این.
  17. نیروهای تایگر تونستن خودشون رو به کرانه غربی رود فرات برسونن ( روستای الدخیله). بدین ترتیب راه نیروهای sdf به سمت جنوب و دیرالزور بسته میشه.( البته sdf هنوز میتونه از باقی مناطق کنار فرات، با عبور از رودخانه به سمت دیر الزور حرکت کنه- مانند عملیات هلی برن الطبقه)
  18. ماجرای جمر سراب رو از دوستان سوری (که در ارتش سوریه هستند) شنیدم، این دوستان مصر بودند که این محصول ساخت خود سوریهاست.
  19. جمر سراب رو به احتمال بسیار بالا خود سوریها ساختند.
  20. در مرز اردن و سوریه (درعا) درگیری هایی در پی یک حمله انتحاری (داعش) به وقوع پیوسته. و طبق خبرها معارضان سوری با شبه نظامیان داعش درگیر شدند، در این درگیریها حدودا ده نفر کشته یا زخمی شدند، گزارشهایی از اعزام تانکها و ادوات زرهی از داخل اردن به این ناحیه ارسال شده، گویا زمینه سازیهای عملیات درع الدرعا!لبخند! در حال انجام هست. گفته میشه در دیدار پادشاه اردن و ترامپ در آمریکا ایجاد تحالف کردی-سنی برای آرام کردن شرق و جنوب سوریه مورد بحث قرار گرفته.
  21. روسیه هم مجاز نیست از خط قرمزهای صهیونیستها عبور کنه، پایگاه شعیرات همون پایگاهی هست که به هواپیمای اسراییلی شلیک کرد، الانم بیستر ٱسیب به قسمتی از پایگاه وارد شده که اس 200 ها اونجا بودند و مرکز دفاع هوایی پایگاه حساب میشد. پنج سامانه کاملا ازبین رفته و به یک سامانه هم خسارات زیادی وارد شده. شهدای ارتش سوریه تو این قسمت بودند. انگار روسها حامل پیامی به اسراییلی ها بودند مبنی بر اینکه هر حمله هوایی اسراییل به اراضی سوریه با یک اسکاد ارتش سوریه پاسخ داده میشه.(اگه صحیح نیست دوستان اطلاح کنند این مطلب رو) مثل روز روشن که اصلی ترین خط قرمز آمریکا در خاورمیانه امنیت صهیونیستهاست. وگرنه حمله شیمیایی!!! آمریکایی ها خودشون مستفید اول سلاحهای ممنوعه هستند از اتمی گرفته تا ناپالم، خوشه ای و فسفر و حتی اورانیوم ضعیف شده و... تو دنیای الان خاورمیانه پس از هر کنشی، اگه بخوایم کنشگر رو بشناسیم فقط باید دنبال این باشیم که کی ازین کنش بیشترین سود رو میبره. از حمله شیمیایی تو خان شیخون کی از همه بیشتر سود میبره، نظام سوریه که تا حالا غیر از نابودی پایگاه شعیرات چیزی کسب نکرده، ولی ازون طرف اسراییلیها تونستن اس200 ها رو از بین ببرن. شاید بعضی ها بگن اسد با حمله شیمیایی به خان شیخون می خواسته واکنش جامعه جهانی رو پس از اظهارات مثبت اخیر آمریکاییها و غربیها (نبودن تغییر نظام اسد در اولویت، تعیین سرنوشت اسد بدست مردم سوریه و...) بسنجه، و اگه اوضاع رو بر وفق مراد دید حملات شیمیایی رو افزایش بده و با شدت بیشتری این حملات رو دنبال کنه، ولی حالا دید که محاسباتش غلطه و تاوانش رو هم پرداخت، این فرض چنان معقول نیست چون اگه دنبال رصد واکنشهای جامعه جهانی بود که می تونست جبهه های فعال نبرد که خالی از سکنه هست و فقط تروریستها اونجا جولان میدن(مثلا کبانی یا همین صوران و طیبه الامام، یا حتی بهتر چاههای نفتی تحت تسلط داعش) رو شیمیایی کنه و اونوقت واکنش جامعه جهانی رو ارزیابی کنه. از اینها گذشته واکنش روسها به حمله آمریکا، گیج کننده، ناقص، نادرست، همراه با عصبانیت نمایندشون تو شورای امنیت بود، ماجرای 39 موشک فیل شده که روسها ادعا کردند، هم تناقض و سردرگمی روسها رو میرسونه. آمریکایی ها گفتند 61 موشک شلیک شده که یکیش همون ابتدا تو دریا سقوط کرده و 59 تا از 60 تای باقیمانده هم به هدف خوردند. اون یک موشک اختلافی هم احتمالا همونه که تو طرطوس پیدا شده(در کل 2 موشک طبق اعلام ٱمریکا فیل شده). ماجرای پایبندی روسها به معاهده با آمریکا در آسمان سوریه در عدم تلاش برای رهگیری توماهاک ها هم ازون حرفهاست، رهگیری موشکهای آمریکایی که هیچ خلبان آمریکایی رو به خطر نمیندازه و رهگیری و انهدام این موشکها فقط ضرر مادی واسه آمریکا داره، (کلی منافع و ژست هم واسه روسها) اونوقت اگه یه هواپیمای آمریکایی بخواد متحد روسها رو تو سوریه بمباران کنه لابد روسها واسش سوخت رسانی و دفاع هوایی هم فراهم میکننند. لبخند کلا واکنش روسها محکم نبوده، توی او دو ساعتی (که ادعا شده به روسها پیش از حمله اطلاع داده شده)، فقط تونستند بار و بندیلشون و جمع کنن و فرار کنن، و احتمالا تو این ولوله و بلبشوبی که فرار روسها ساعت یک بعد از نصف شب تو شعیرات ایجاد کرده، نیروهای ما و ارتش سوریه هم از ماجرا خبردار شدند. و تونستند تلفات و خسارتها رو تا حد امکان کاهش بدند، این وسط مقامات آمریکایی هم اعلام کردند در مورد حضور ایرانیها در پایگاه اطلاعی ندارند.
  22. منظور دوستان همون هواپیمایی هست که در حمله به خان شیخون شرکت داشته(البته به زعم آمریکا). این هواپیمای بخصوص هم انگار جزو نابود شده هاست.(این مطلب و تو چند منبع دیدم)
  23. این حمله آمریکا پیش از اینکه برای ما دردناک باشه، برا روسها زجر آور و دردناکه. روسیه ادعای یال و کوپال داره، خودش و وارث ابرقدرت شرق میدونه، این اقدام آمریکا حیثت و غرور اونا رو هدف گرفت. اقدام تلافی جویانه به معنای زد و خورد با آمریکا و (حتی اسراییل) در حال حاضر به صلاح ما نیست، چون کلی نیروی علاف و کینه ای در منطقه پرورش دادند که با کمترین مواجب حاضرند واسه مصالح آمریکا و اسراییل با مقاومت وارد جنگ بشند. جنگ در همین تعداد جبهه در سوریه واسه ما زیاد هم هست (42 جبهه فعال و نیمه فعال) بهترین اقدام به نظر من میتونه تقویت دفاع هوایی سوریه توسط روسها، و ارسال بیشتر نیروهای زمینی توسط ایران باشه. سرعت دادن به عملیات ضد داعش در عراق هم میتونه خیلی گره گشا باشه.
  24. اصلاحیه 2: تا این لحظه چهار سرباز سوری شهید شده اند و 15 جت سوخو22 از بین رفته(منابع خودی) فرودگاه شعیرات کاملا از سویس دهی خارج شده(به نقل از منابع مخالفان).
  25. اصلاحیه: سه نفر تا این لحظه در فرودگاه شعیرات شهید شدند.