irani

Members
  • تعداد محتوا

    64
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های irani

  1. خمپاره انداز در واقع یک توپ سرپر است که گلوله ها را با سرعت های پایین و در مسیرهای بالستیک با انحنای زیاد به فواصل نزدیک پرتاب می کند و طول لوله آن 15 با از کالیبرش کمتر است. در مقابل خمپاره اندازها، می توان به برادران بزرگتر آنها یعنی هویتزرها و توپخانه های صحرایی اشاره کرد که دارای سرعت بیشتر، برد بالاتر و مسیر پروازی با انحنای کمتری هستند. یک خمپاره انداز معمولا از یک لوله تشکیل شده که گلوله به داخل آن رها می شود و پس از برخورد با سوزن آتش، باعث انفجار مواد پیشران شده و گلوله تشکیل می شود. در قرن 19 در اوایل قرن 20 از خمپاره اندازهای ثابتی استفاده می شد که کالیبر آنها گاه به یک متر می رسید. البته از یک خمپاره انداز حتی می توان برای شلیک گلوله های ویژه آتش بازی و گلوله های دودزا نیز استفاده کرد
  2. [quote]ببخشی من شنیدم اینه تو آسفالت هم حرکت میکنن درسته؟[/quote] بله توانایی حرکت روی آسفالت هم دارن
  3. باید روی بومی سازی تجهیزات بیشتر کار کنیم
  4. جالب بود ممنون
  5. irani

    معرفی چند رولور

    جالب بود ، استفاده بردیم.
  6. آخر ماجرا چی بوده کسی دقیقا خبر داره؟
  7. دوستان به معرفی تپانچه های ساخت کشور خودمون هم بپردازید ممنون میشم
  8. سال 1960 یه کم قدیمی نیست؟!،عجیبه که هنوز کاربرد داره
  9. جالب بود ممنون خیلی به دقت و تجربه نیاز داره
  10. Mig 31 bm دلیل من سرعت و قابلیت بالای رهگیری این هواپیما است که برای دفاع هوایی مناسب است.
  11. محققان دانشگاه اوکلاهاما به همراه سازمان DARPA مشغول کار بر روی نوعی هواپیما هستند که آنقدر کوچک باشد تا در جیب سربازها جا بگیرد. نیروی محرکه این هواپیما با استفاده از فناوری به نام Plasma thruster ایجاد میشود که این امکان را فراهم میکند تا موتور هواپیما فاقد اجزای متحرک باشد. هدف ساخت هواپیمایی است با سایز کمتر از 7.5 سانتیمتر و وزن کمتر از 10 گرم. این هواپیما قرار است برای اهداف مختلفی از قبیل جاسوسی - نظارت بر حرکات دشمن و هنگام عملیات های نظامی استفاده شود. قرار است که هر سرباز این امکان را داشته باشد تا 6 عدد از این هواپیماها را در جیب به همراه داشته باشد. این هواپیما طوری طراحی میشود که بتوان از آنها در محیط های سربسته نیز استفاده کرد. احتمالا از چند وقت دیگر سرباز ها در عراق قبل از ورود به یک خانه اول یک هواپیما داخل آن میفرستند تا داخل را ببینید و بعد وارد خانه میشوند. سرباز های آمریکایی با این همه تجهیزات خود یک ماشین جنگی کامل بودند. حالا اگر این هواپیما ها هم به آن اضافه شود هر سرباز یک فرودگاه با 6 هواپیمای نظامی هم محسوب میشود.
  12. با توجه به وجود پايگاه هاي نظامي آمريكا در اطراف ايران(نقشه هاي زير) بهترين استراتژي دفاعي براي ما چيست؟ -خريد تسليحات -توليد تسليحات -تاكتيك هاي نظامي و غيره (توضيح:براي مشاهده بهتر عكس ها را در اندازه ي بزرگ ببينيد) http://www.mimico-by-the-lake.com/us%20military%20bases%20surround%20iran.jpg http://www.ppu.org.uk/pm/US-military-bases-2001-03.jpg http://antiisgood.files.wordpress.com/2007/10/military.jpg http://antiisgood.files.wordpress.com/2007/10/middleastmap.gif http://antiisgood.files.wordpress.com/2007/10/map_the_centro_asian_ring.gif http://www.writingshop.ws/US-Bases.gif عکس ها به لینک تبدیل شد! لطفا عکس ها را در گالری سایت آپلود کنید. sina12152000
  13. irani

    استراتژي دفاعي ايران

    ممنون از همه دوستان که پاسخ هایی به این خوبی دادن و منم جوابمو گرفتم.
  14. انواع زیردریائی ها طبیعتا اشکال مختلفی دارند ولی این اشکال گوناگون از یک چهار چوب خاص خارج نمی شوند مگر تغییراتی که به علت نوع مأموریت یا اهدافی که زیردریائی برای آن ساخته شده د ر ساختار آن داده می شوند.زیردریائی ها به روشهای گوناگونی طبقه بندی می شوند. می توان آنها را براساس نوع سلاحی که حمل می کنند طبقه بندی کرد، بر اساس این شیوه، زیردریائی هایی که دارای موشکهای قاره پیمای اتمی در کنار سایر تسلیحات متعارف هستند را اصطلاحا (SSNG) می گویند این زیردریائی ها از لحاظ نیروی محرک نیز اتمی هستند . تعداد زیردریائی های این نوع که هر کشور صاحب آن حق دارد که داشته باشد توسط پیمان های منع گسترش سلاحهای هسته ای مشخص ومحدود گشته است. اما زیردریائی هایی که فقط پیشرانه ی اتمی دارند اصطلاحا (SSN) نام دارند ودارای سلاح هسته ای نیستند. در طبقه بندی زیردریائی ها از دیدگاه اندازه و مأموریت های محوله زیردریائی ها یا هجومی سریع که زیردریائی های شکارچی نامیده می شوند که سبک وزن هستند وبا خدمه ای محدود که تسلیحات آنها شامل فقط اژدرهای سبک و تندرو می باشد و یا زیردریائی های بزرگ وباتسلیحات فراوان. از دیدگاه پیشرانه ها می توان زیردریائی ها را به اتمی ودیزل وبرخی نیز برقی هستند تقسیم کرد.
  15. irani

    جرایم جنگی

    هیچ فکر کرده‌اید بزرگترین یا هولناک‌ترین جنایت جنگی از نظر قوانین بین‌المللی چیست؟ کشتار اسرای جنگی؟ شکنجه؟ غارت اموال شهروندان؟ گروگا‌ن‌گیری؟ حمله‌ی مستقیم به افراد غیرنظامی؟ حمله‌ی مستقیم به پاسداران صلح سازمان ملل؟ استفاده از سلاح‌های شیمیایی؟ استفاده از کودکان در جنگ؟ تجاوز جنسی؟ این‌ها همه جرم‌های هولناکی هستند. اما جرمی بالاتر و بزرگ‌تر هم وجود دارد که به اصطلاح «دربرگیرنده‌ی همه‌ی شر‌های جنایت‌های فوق است». پادشاه همه‌ی جنایت‌های جنگی، بزرگترین جرم! از لحاظ قوانین بین‌المللی بزرگترین و هولناک‌ترین جرم عبارت است از «حمله‌ی نظامی غیرتدافعی به یک کشور دیگر» یا «حمله‌ی متجاوزانه» (War of Aggression) که اصطلاحا «بالاترین جرم بین‌المللی» (Supreme International Crime) نامیده می‌شود. چرا که بنا به نظر قاضی دادگاه‌های جرائم جنگی نورنبرگ، این نوع جرم دربرگیرنده‌ی همه‌ی انواع جرائم جنگی دیگر است.
  16. irani

    ایا میدانید !؟

    با تشكر - مطالب جالب و مفيدي بود .
  17. irani

    آیین نامه سلحشوران ژاپن

    ده صفت ساموراییئ 1.مسئولیت پذیری شخصی: انسان بارها شکست می خورد، ولی تا زمانی که شروع به مقصر نشان دادن دیگران نکرده است هنوز شکست نخورده است. 2.صداقت: آرزو می کنم که قاطعیت و فضیلت کافی برای حفظ صفات ویژگیهای یک انسان صادق را داشته باشم . 3.تمرکز و توجه: به من بگویید که به چه چیز بیشتر توجه می کنید تا به شما بگوییم که چگونه انسانی هستید. " ارتگا وگست " 4.شهامت : سعی ، ریسک شکست است با ریسک خطرات بزرگی در زندگی به همراه دارد . بزرگترین خطر این است که از ریسک کردن بهراسیم . شخصی که ریسک نمی کند ، کاری نمی کند ، چیزی ندارد و هیچ چیز نیست . 5.تعهد : هفت بار زمین بخور ، هشت بار بلند شو . (شعار سامورائی ) 6.اعتماد : شاید تو ، اگر زیاد اعتماد کنی فریب بخوری ، مطمئناً به هیچ کسی اعتماد نکنی همیشه در عذاب باقی خواهی ماند " دکتر فرانک گرین " 7.بزرگواری : درستی ، جوهر تمام موفقیت هاست . 8.فراوانی : انسان توانایی فقیر ماندن را ندارد . 9. بخشش و مشارکت : ما با آنچه که بدست می آوریم ، زندگی می کنیم . اما زندگیمان را می سازیم ، با آن چیزهایی که می دهیم . "وینستون چرچیل" 10. آگاهی و دانش : آیا می خواهید راز یک دانشمند واقعی را بدانی ؟ هر کسی را که در زندگیم می بینم در موضوعی بخصوص استاد من است . من از او چیزهای جدید می آموزم . " رالف والدو امرسون "
  18. ايران اسلامي با تكيه و توكل بر حضرت مهدي (عج) بيمي از اين تسليحات موشكي ندارد .
  19. در رژه 31 شهريور ماه اين موشك به پيش نمايش گذاشته شد و از سامانه حرارتي نويني بهره ميبرد .
  20. بايد ديد كه ايران عزيز از اين سيستم ها چگونه استفاده ميكند . با تشكر
  21. irani

    استراتژي دفاعي ايران

    جالب بود ممنون از شما در ضمن منم با تولید تسلیحات موافقم.