tomcatflight

Members
  • تعداد محتوا

    8
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

21 Neutral

1 دنبال کننده

درباره tomcatflight

  • رتبه حساب کاربری
    Private

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

30 نمایش های پروفایل
  1. درسته از دوستانی که تخصصی در موارد کشتی دارن خواهش می کنم کمی توضیح در خصوص مواجهه با همچین شرایطی را بدن من با سرچ تو اینترنت ایده نگه داشتن ناو به بدنه موج شکن رو دادم در ضمن در مدت چند روز گذشته احتمالا هوای صاف هم داشتیم ولی متاسفانه اقدام به موقع انجام نشده است در سواحل شمال نمونه این احمال کاری را قبلا هم دیدم در ساحل میانکاله یک کشتی به گل نشسته که داخلش به وسیله آتش سوزی از بین رفته است در پیگیری موضوع این کشتی متوجه شدم این کشتی که نامش پژواک می باشد کشتی تحقیقاتی زمین شناسی در بستر دریا می باشد که در اکتشافات نفتی در بستر دریا مورد استفاده قرار می گرفته و قبلا در جنوب ایران فعال بوده و در اواخر دهه 70 از طریق دریای سیاه و کانال ولگا دن به دریای خزر منتقل شده که بتوانن به اکتشافات نفت بپردازن ( لازم به توضیح هست کلا ایران فقط همین یک کشتی را داشت ) بعد حدود چند ماه این کشتی به طرز مشکوکی آتیش میگیره و هیچ کسم برای نجات کشتی تلاشی نمی کنه تا کشتی کاملا از درون از بین می رود و تمام تجهیزات جزقاله می شود و در نهایت با امواج به ساحل می رسد و می شود آرامگاه ابدی آن ( البته چندی پیش خبری اومد که نیروی دریایی در راستای استقرار در بندر امیر آباد این کشتی رو ارزیابی کرده و داشتن طرحی برای بازسازی آن می کشیدن ) من نمی خوام نتیجه گیری کنم ولی چندتا سوال ذهنم رو مشغول کرده در خصوص دماوند عزیز که من خودم برای دیدنش یه روز رو رانندگی کردم تا فقط بتونم از نزدیک و با چشمهای خودم ببینمش و کلی فخر بفروشم به خانواده که این کشتی رو ایرانی ساخته و غرور ملی من ایرانی هست . 1- چرا دماوند اصلا در اون شرایط قرار بوده در نزدیکی موج شکن لنگر بندازه ؟ 2- ظاهرا موتور از کار افتاده بوده با فرض از کار افتادن موتور که مجبور شده لنگر بندازه که خودش سواله ما از ساختار داخلی آن ونوع موتور آن اطلاع نداریم ولی احتمالا بر اساس اصول که معمولا در شناورهای نظامی رعایت میشه نباید ناو دارای یک موتور باشه و قاعدتا باید دوتا موتور داشته باشه ( تو برخی اسناد 4 موتور بنیان 5 ذکر شده ) که منطقی نیست بگیم هر دو موتور ( یا 4 موتور ) از کار افتاده کما اینکه با یک موتور هم احتمالا میتونسته فاصله مانده را طی کنه ؟ 3- به فرض که همه این احتمالات شده باشد و ناو به بدنه موج شکن خورده باشد یعنی در بندر انزلی اینقدر یدکش قدرتمند وجود ندارد تا ناو رو بکسل کنند حتی در همون ساعتهای اولیه سریع حتی با اینکه بازم به بدنه موج شکن کشیده بشه ( پاره شدن بدنه بهتر از شکستن اونه ) ؟ 4- طی روزهای بعد هوای مناسب در دریا بوده و باید کار انتقال هرچه زودتر انجام میشد که نشد؟ 5 - ما در انزلی داکت شناور داریم که میتونستن به محل بیارن وفقط ناو رو داخل اون می بردند ؟
  2. هیچ خبر جدید از ناو دماوند نیست ؟
  3. اوضاع خیلی بدیه چرا اطلاعات بیشتری درج نمیشه متاسفانه جو امنیتی بسیار بدی هست این اتفاق ممکنه برای هر کشتی پیش بیاد و یه امر طبیعی هست اگر دریا راحت بود که نمی گفتن مرد دریا اطلاع رسانی بسیار ضعیفه خدا کمکشون کنه خدمه روی ناو رو انشالله به نظر خدمه به سرعت تمام قسمتهای مختلف ناو و درها رو ایزوله کردن والا تا الان آب به سرعت ناو رو غرق می کرد نمیشه با گذاشتن قطعات لاستیکی بزرگ و بادی بین ناو و موج شکن و بستن ناو به موج شکن جلوی ضریه های بیشتر رو گرفت در واقعه ناو رو به موج شکن قفل کنن تا دریا آروم بشه و بعد بتونن حرکتش بدن اینجوری خدمه رو هم میتونن تخلیه کنن همچنین با جرثقیلی که تو تصاویر پشت موج شکن هست می تونن سلاحها رو باز کنن تا خدای ناکرده تو این وضعیت سلاحها عمل نکنن و حادثه بدتری پیش بیاد انشالله کسی از نیروی دریایی اینا رو بخونه
  4. با تشکر از شما و خسته نباشید به شما و خدا قوت بله درست می فرمایید من مطلب رو در خصوص زوم والت اشتباه خونده بودم الان دوباره چک کردم دیدم سرعت 30 گره حدود 56 کیلومتر البته وزن بسیار زیاد این شناور هم سرعت بالایی هست ( 14000 تن ) تشکر بابت پاسخ گویی شما و تکرار این سوال ایا شما از نوع موتورهای دماوند و شیراز و سهند اطلاع دارین
  5.   با تشکر از جواب شما من کاملا به اینکه دیگه در جنگهای امروز سرعت شاید درمقابله با تهدیدات سطحی و زیر سطحی قدرت و سرعت کمتر اهمیت یافته موافقم ولی باید دید الان توربین برای سرعت هست نه برای فراز بلکه برای سریعتر رسیدن به منطقه نبرد سریعتر جابجایی نه برای فرار در حال حاظر نسل جدید ناوشکنهای آمریکا که هنوز تو مرحله انتخاب هست می بینید که حداکثر سرعت اونها به 60 تا 70 میرسه دلیل اون سرعت در حظور در منطه نبرده نه جا خالی دادن از موشک یا اژدر اونها رو با تسلیحات دفع می کنه البته من در ادامه راهنمایی در خصوص ساخت و شرایط ساخت گفتم مپنا که شما در این خصوص چیزی نفرمودین و حی افسوس ندادن کردین و سوالم اگه البته اطلاع داریم ممنون میشم توضیح بدین
  6. با سلام به دوستان خوب و تشکر از جوابهای فنی شما   در خصوص توضیحات جناب elo  با توجه تخصص فنی ایشون در خصوص موتور شناور و در جریان بودن از نزدیک ایشون نمی شود ایراد گرفت البته در خصوص توضیح درباره پر مشغله بودن ناو جماران منطقی به نظر می رسه ولی باز در بعد فنی و تست های دریایی آزاد جای ایراد به نیروی دریایی است ولی با توجه به تحقیقات اینجانب در مورد موتورهای دریایی در حال حاظر نیروی دریایی آمریکا پیشرفته ترین نیروی دریایی جهان رو داره این نیروی دریایی نیروی اصلی محرکه تمامی ناوهاش ( به غیر ناوهای اتمی ) توبینهای گازیه و تمام این ناوها دارای مداومت دریانوری بالایی هستن ( حتی نیروی دریایی انگستان هم در نسل جدید ناوهای خودش از موتورهای توربین گازی استفاده می کنه ) ( ناوهای نیروی دریایی چین هم همین طور )  البته بنده به توانایی و پیشرفتهای آمریکا در زمینه توربینهای گازی واقف هستم احتمالا در خصوص ضعفی که درباره توربینهای ناوهای کلاس الوند میفرمایید بیشتربه خاطر قدیمی بودن اونها که تکنولوژی حدود 50 سال گذشته است ظرورت داشتن موتورهای توربینی برای این نسل ناوها اجتناب ناپذیره  جناب elo شما که با بچه های نیروی دریایی نزدیک هستین یا احتمالا جز اونا و برای تجربه دریانوردی در ناوگان تجاری مشغول به خدمت میتونین این پیشنهاد رو بفرمایید که در حال حاظر صنایع مپنا توانایی ساخت توربینهای گازی برای نیروگاهای حرارتی تولید می کنه فناوری عملکرد این توربین ها شباهتهای زیادی به توربینهای گازی نصب شده بروی شناورها رو داره ( من قبلا در فرومهای دیگه هم نوشتم در کشور توانایی های زیادی هست اگر بشوداز اونها استفاده بشه سرعت پیشرفت نظامی ایران بسیار بیشتر خواهد بود)  و اگر مشکلی تکنولوژیکی خاصی در تبدیل این توربینها نباشه نیروی دریایی می تونه به یه منبع عالی در تامین نیروی محرکه برای شناورهای خودش برسه   و در آخر یه سوال دیگه اگه ما در تامین موتور جماران اینهمه مشکل داشتیم موتور دماوند تو شمال از کجا اومد موتور سهند یا شیراز چطور ؟
  7. با سلام خدمت دوستان من البته تو انجمن شما تازه واردم ولی تو انجمنهای دیگه یه سابقهه کوچیکی دارم منتها دیدم تو انجمن شما تخصصی تر بحث میشه   یه سوال ذهن منو بد به خودش مشغول کرده ناو جماران پیشرفته ترین ناو نیروی دریایی تو جنوب هست و از مدت عملیاتی شدن اون حدود 6 سال میگزره ولی متاسفانه تابحال به ماموریت های پر خطر و طولانی اعزام نشده حتی به ماموریت خلیج عدن هم فکر کنم دو بار اعزام شده که اونم در شرایط آب و هوائی مناسب بوده و در مورد آخر ماموریت مخاطره آمیز آخری ناوگروه 34 که داشت به درگیری با ناوگانهای عربی منجر میشد ما ناو البرز رو اعزام کردیم در ماموریت تنگه مالاگا و چین هم الوند حتی ماموریت دریای سرخ هم الوند که در هوای طوفانی بوده چرا نیروی دریایی ترجیح می ده به جای ارسال ناو سرحال و قبراق جماران به ماموریتها بیشتر جهت تست های بیشتر و اطمینان از عملکرد تجهیزات اون هنوز به ناوهای قدیمی تر اعتماد می کنه حتی ناوهای قدیمی تر بایندر و نقدی . ممنون میشم اگه دوستان در این خصوص اطلاع دارن بنویسن