Iranianarmy99

Members
  • تعداد محتوا

    46
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های Iranianarmy99

  1. روسیه در صد سال اخیر در نزدیک به بیست جنگ بزرگ و کوچک شرکت داشته و تنها در چند مورد انگشت شمار به عنوان بازنده نبرد تلقی شده ، در حال حاضر هم یک پنجم از مساحت اکراین یا به عبارتی دیگه ۱۱۶۰۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اکراین تحت تصرف روسیه هست که در روز های اخیر طبق خبرها نهایتا سه هزار کیلومتر از این مساحت ازاد سازی شده ، خب با این حال ، طبق خود اعلامیه ارتش روسیه ۱۵۰۰ سرباز کشته شدن ، طبق اطلاعات بی بی سی هم ۶۰۰۰ سرباز ، حالا بنظر شما دوستان کی بازنده این نبرد بوده ، اکراین با ده میلیون اواره جنگی و نزدیک به بیست تا سی هزار نفر تلفات و از دست رفتن یک پنجم خاک کشورش ؟ یا روسیه ؟ پی نوشت : جنگ ایران و عراق هشت سال و با چند صد هزار نفر تلفات از طرفین ادامه داشت و در نهایت نه ما پیروز شدیم نه عراق ، دو طرف بازنده بودن که حجم سنگینی از دارایی و سرمایه مملکت از بین رفت و هنوز هم زخم جنگ ایران و عراق خوب نشده رو اقتصاد بیمار هر دو کشور .
  2. یک تحلیل از زاویه دیگه از اوضاع فعلی ، اروپا بدلیل شروع فصل زمستان و افزایش قیمت انرژی و حتی تعطیلی صنایع دست به یه معامله با روسیه زده ، به این صورت که با یک سری عقب نشینی و بولد کردن این عقب نشینی ها توی رسانه ها و پیروز نشون دادن اکراین امکان توافق یا حتی متوقف کردن جنگ با دادن امتیاز به روسیه باشه ( ما خبری از داد و ستد و انتقال مالی میلیارد دلاری اروپا به روسیه نداریم و طبیعتا نخواهیم داشت اگر بخوان که مخفی باشه ) ، در ضمن این مناطق که روسیه در حال از دست دادنشون هست مناطقی هست که هزینه نگهداریشون برای روسیه بدلیل مخالفت مردم محلی بیشتر از بقیه خاک تصرف شده بود ، نکته جالب دیگه در این عقب نشینی یا بقیه عقب نشینی ها عدم درگیری و حتی به اسارت در اومدن نیروهای عقب رونده هستش که دفعات قبلی در هر دو ارتش به کرات اون رو دیدیم ، عمل نکردن نیروی هوایی هم شاید یکی از دلایل دیگه براثبات این نظریه باشه .
  3. شش ماه جنگ در اوکراین رو دیدیم و دریغ از یک حضور موفق نیروی هوایی روسیه ؟ خدا رحم کرد به روسها که اکراینیها جنگنده درست حسابی غربی نداشتن ، جالبه که در قیاس با جنگ شش روزه یوم‌کیپور ، که اسراییل در چند روز کل ناوگان هوایی درگیر مصر ، اردن و سوریه رو زمین گیر کرد و قدرت هوایی مطلق شد در حالی که تعداد جنگنده های اسراییلی یک به سه بود ، حتی در همون نبرد تعداد تانک های اسراییلی هم باز یک به سه بود ، در اکراین حتی این اعداد یک به ده هم نمیشد حساب کرد اما عملا نیروی هوایی روسیه منفعل و بدون تاثیر بوده ، البته که نه پهپاد های بایراکتار ترکی نه روسی و نه غیره تاثیر خاصی توی کلیت نبرد نداشته و ندارن ، برتری هوایی رو جنگنده های مدرن و همه فن حریف اثبات میکنن چیزی که در ارتش روسیه بجز چند جنگنده معدود بقیه از رده. خارج محسوب میشن ( اشاره به سوخو بیست و چهار و بیست و پنج و از قبیلهم که استخوان بندی نیرو هوایی روسیه در نبرد اکراین بودن دارم ) با نگاهی به قبرستان هواپیماهای امریکایی دیویس میشه فهمید که چرا آمریکا چند هزار هواپیما رو اونجا اوراق کرده ! چون برتری مطلق هوایی رو میخواد ، برتری مطلق به این معنی که لجستیک دشمن رو نابود ، زیر ساخت رو شخم بزنه ، و از نیروها چه پیشروی و چه حتی عقب نشینی اونها حمایت کنه ، چیزی که ما توی اکراین و حتی نبرد های قبلی روسیه ندیدیم !
  4. بله دقیقا همون خوشبینی مفرط فرماندهان نظامی ایران ، بودجه هفتصد میلیارد دلاری آمریکا همین شکاف سنگین رو ایجاد کرده که حتی تحویل تعداد محدودی از ابزار های نظامیش به ارتش اوکراین ( ام ال ار اس ها ) از چند ماه پیش شکاف رو در خطوط روسیه ایجاد کرد ، بماند که نیروی هوایی روسیه با تعدد بالای انواع جنگنده و بمب افکن کارایی لازم رو در سطح نبرد نداشته در صورتی که اکراین چسپیده به خاک روسیه و عملا در چنگ روسیه باید میبود ، از طرفی دیگه تو جنگ عراق کاربرد وسیع نیرو هوایی غربی ها در سرکوب سریع و ضربتی کل زیرساخت نیروهای صدام رو دیدیم ، کیلومتر ها دور تر از خاک آمریکا و متحدینش ، واقعیت امر این هست که در بحث اطلاعاتی و رسانه ای غرب صد ها سال از بقیه کشورها جلوتر هستش ، صد ها ماهواره نظامی و جاسوسی غربی ساعت به ساعت کل زمین رو با تصویر برداری شخم میزنن و از هر چیزی خبردار میشن . یک سوال در نهایت از دوستان دارم ، اینکه بنطر شما بدون کمک های متحدین غربی ، ارتش اوکراین تا چه حدی امکان مقاومت داشت ؟
  5. مگه کاری جز عقب نشینی میتونن بکنن با اون حجم از آتش و شدت حمله ارتش روسیه ، کل شهرهای شرق اوکراین عملا شبیه غوطه شرقی شده از بس بمباران شدن ، اوکراین اصلا در حد و عیار ارتش روسیه نبوده که بخواد در برابرش پیروزی بدست بیاره ، همین که تا الانم کل کشورو تحویل ندادن خودش کلیه !
  6. جدا به نظر شما ما در دانش موشکی از روس ها جلوتر هستیم ؟ اگر امکانش هست چند مثال بزنید یا ارجاع بدید مطالعه کنیم .
  7. دوستان نکته قابل توجه که هست اینه که روسیه عملا تصاویر ماهواره ای رو نمیکنه ، برای من بشخصه سوال هست که روسیه میراث دار شوروی که اولین قدرت فضایی محسوب میشد زمانی ، امروز نمیتونه حتی در قامت شرکت مثل گوگل یا مکسار تصاویر ماهواره ای داشته باشه ؟ شخصا بنظرم اصل ماجرا که روسها حتی نتونستن نیروهوایی اوکراین کامل متوقف کنن همین موضوع هست که ناتوانی اونها در این زمینه رو نشون میده !
  8. پهپاد های ایرانی تا به حال به تقریب انچنان اثبات شده نیستند و عملا در سوریه هم با وجود اینکه نیروی دفاع هوایی متقابلی از سمت مخالفان اسد وجود نداشت و صرفا موشک های ضدهوایی نفرپرتاب بود و هیچ سامانه ای منسجم ضدهوایی وجود نداشت نمیتونیم در مورد کارایی اون ها نظر بدیم ، اما مورد دیگری که بنده اطلاع دارم هم این مورد هست که بخش زیادی از قطعات پهپادهای ایرانی ساخت ایران نیستند و چنین تصمیمی منجر به رهگیری بیشتر و تحریم بیشتر این صنایع خواهد شد .
  9. چندین مورد قابل اشاره هست : در گام اول ارتش روسیه امکان تجمیع کل نیرو های حرفه ای اماده به خدمتش رو در جبهه ای کوچک نداره و از لحاظ استراتژیک دچار مشکل میشه - مورد دوم اینکه به لحاظ اقتصادی همونطور که پیش بینی میشد بودجه روسیه برای این جنگ محدود در نظر گرفته شده و با توجه به مقاومتی که از اکراینی ها دیده شده هزینه جنگ بشدت بالاتر از پیش بینی ها هستش - مورد سوم عدم امکان ورود به شهر های بزرگ در مسیر بعلت پدافند انسانی شهرها و عدم امکان استفاده از سلاح های سنگین و توپخانه در مناطق مسکونی هست ، که در نتیجه محاصره شهرها باید صورت بگیره که مستلزم تعداد بالای نیروها هست که برای روسیه ممکن نیست - در نهایت با توجه به شرایط نظر شخصی بنده در کوتاه مدت با پاکسازی ماریوپل و تکمیل جبهات شرقی دونتسک و لوهانسک احتمالا در مرحله اول شاهد الحاق این دو ناحیه به روسیه خواهیم بود و بعد از اون توافق صلحی جهت همه پرسی رو شاهد خواهیم بود که بقیه مناطق که روسیه تصرف کرده مایل به الحاق به روسیه خواهند بود یا خیر ، که نتیجه این همه پرسی قطعا اتش زیر خاکستر خواهد شد !
  10. بخش عمده و گسترده ای از تجهیزات که در روسیه میبینیم مربوط به شوروی و دوران شکوفایی اقتصادی و علمیش هست ، روسیه امروز با تکیه بر اون دانش و اقتصادی چندین برابر بزرگتر از ما دچار مشکلات اینچنینی هست که امروز در بلگرود دیدیم و امکان استقرار پدافند های زمین پایه ارزان و سریع و دقیق رو در مناطق جنگی که ضروریه نداره ، پیشرفت در زمینه علم ساخت و تکنولوژی بروز تسلیحات مدرن نیاز به ارتباط با دنیا داره ، کشور ما اما کشوریه که نماینده هاش دنبال محدودیت اینترنت هستن و حتی فضایی شبیه به انجمن میلیتاری با این حجم از اطلاعات و تفسیر ها که در ورود اطلاعات روز دنیا به زبان فارسی نقش مهمی داره رو دچار اختلال میکنن ، نظامی های بدلیل تحریم ها نمیتونن حتی در نمایشگاه های صنایع دفاعی شرکت کنن و بروز بشن ، مسیر دراز و طویلی برای خودکفایی نظامی لازمه که ما در ابتدای بی پایان اون هستیم …
  11. با توجه به تلاشی که برای پاکسازی ماریوپل از سمت روسیه میبینم ، احتمال عقب نشینیشون از ماریوپل و اتصال مجدد اکراین به دریای ازوف بشدت پایینه مگر اینکه واقعا توافق کل تحریم های روسیه رو برداره !
  12. ضمن تشکر از تحلیل های جذاب و خبر های دست اول دوستان که زحمت ترجمه و ارسال میکشن ، واقعا مسائل عجیبی رو در این نبرد شاهد هستیم ، در خبر هایی که رسیده گفته شده بود سیصد فروند هواپیمای روسی به جنگ اوکراین اختصاص داده شده ، این تعداد با توجه به مساحت و موقعیت عملا باید اجازه حرکت جنبنده رو در زمین به مدافعان اکراینی نده با توجه به اینکه ظاهرا نیرو هوایی اکراین منهدم شده و بهرحال بجز پدافند های زمینی نیروی متخاصمی در اسمان برای پرنده های روسی وجود نداره ، در حالی که ما چنین چیزی رو شاهد نیستیم و عملا جبهه های اوکراین تغذیه میشن و تسلیحاتی غربی اهدایی سرازیر شده از مرز لهستان به سلامت به دست سربازان اکراینی در تمام جبهات شرقی میرسه ! در گام دوم اما در مورد ۱۲۰۰ موشک شلیک شده روسی ، عملا این حجم موشک در مقیاس کلان کشوری مثل اکراین نمیتونه کل زیر ساخت ها رو نابود کنه با توجه به اینکه اکراین ۲۴ استان داره و در هر استان طبیعتا چندین پایگاه بزرگ و مستحکم وجود داره + پایگاه های هوایی + انبار های سوخت + مراکز فرماندهی + مراکز دولتی ، در نتیجه با توجه به تصاویر موشک ها و حجم سر جنگی اون ها این انتظار میره که با گذشت یک ماه از نبرد همچنان استخوان بندی ارتش اکراین سرپاست ، در همین حال تصاویر از شهر ماریوپول که جزو معدود شهرهایی که نبرد شهری سنگین رو در اون میبینیم عملا تبدیل به زمین سوخته شده و اتش باری سنگین سنتی روس ها مدافعان رو زمین گیر کرده نه نبرد شهری نامتقارنی که مثلا در ریف دمشق و ویرانه های غوطه شرقی شاهدش بودیم ، مورد دیگه هم عدم علاقه روس ها به ازمایش سلاح های جدیدشون در این نبرد هست که نشون از تردیدشون نسبت به طراحی های جدید هستش ، در نهایت باید منتظر موند و دید که روسیه قصد ادامه نبردی طولانی به سمت غرب اکراین رو داره یا به همین مقدار راضی میشه !
  13. علاوه بر امکان تست و قدرت نمایی که با شلیک این موشک از جانب روسیه شاهد بودیم ، با توجه به شلیک یک عددی و حجم سلاح بنظر نمیرسه به اهداف زیادی رسیده باشه نهایتا یکی از ورودی ها یا دسترسی ها رو هدف قرار داده باشه
  14. جدا از این مسایل بنظرم امریکا در اکراین دنبال چیزی فراتر از این هاست ، سالهاست امریکا با دو قطبی کردن خاورمیانه میان ایران و بقیه کشورها عملا حجم سنگینی از سلاح رو تزریق میکنه به منطقه ، خب با این وجود چرا حالا سراغ شرق اروپا نره ، کیسه پول دست نخورده چند ده ساله ای که همین جنگ اکراین دست امریکا رو باز کرد که سنگین ترین قراردادهای نظامی رو ببنده با کشورهای هم مرز و نزدیک به روسیه ، از طرفی اگه اصل ناتو رو نگاه کنیم میبینیم که تا حدودی اعتقاد عضوهای ناتو به این پیمان کمرنگ تر شده و نتیجه این میشه مجددا دست به دامن امریکا برای سلاح شدن !
  15. دقیقا ارتش ایران چه اون زمان چه حتی الان از لحاظ نظامی از اکراین قوی تر بوده ، چه بسی اعدام های هدف یافته که در ارتش صورت گرفت انجام نمیشد این جنگ خیلی سریعتر تموم میشد ، فرماندهان و نیروهایی اعدام شدن که مدتها در غرب تحت بهترین دوره های اموزشی بودن چیزی که حتی کمتر در نیروهای اکراینی دیدیم ، ارتش ایران اون زمان جز منظم ترین ارتش های منطقه بود و سازمان رزمی خیلی مناسبی داشت ، در اراده مردم خرمشهر شکی نیست که قهرمانانه جنگیدن ، ولی ارتش ایران اون زمان به نظر شخص بنده به مراتب از الان اکراین که قوی تر و پیشرفته تر بوده هر چند حمایت غرب رو در طول جنگ نداشت .
  16. چه توپخانه ای تو این حمله استفاده شده بود ، این حجم از دقت با سلاح های متعارف که دیدیم تفاوت داره بنظر من !
  17. ظاهرا غرب قصد داره نبرد رو برای روسیه سنگین و زمانبر کند ، از طرفی مقدمات عضویت اکراین در اتحادیه اروپا به نهایی شدن نزدیک میشود ، از طرف دیگر پیشنهاد روسیه برای پایان جنگ رو میبینم با سه شرط که چندان هم بد نیست . ، قفل شدن جبهه ها هم دقیقا به دلیل عدم بالا رفتن تلفات در ارتش فدرال روسیه هست که مطمئنا جنگ شهری منجر به چند برابر شدن کشته و زخمی ها میشود، همین عاملی برای گسترش نارضایتی در داخل خود روسیه و عمق دار شدن مخالفان و حامیان این جنگ میشود در حال حاضر باید منتظر پاسخ اوکراین به این پیشنهاد باشیم که ایا نبرد شهری در کیو و خارکیو و سومی اغاز میشود ؟
  18. سلام خدمت همه دوستان با توجه به پیشرف هایی که روسیه داره در کنترل شهر های مهم اوکراین و تلاش برای تصرف نیروگاه های انرژی و زیر ساخت احتمالا هدف ، مجبور کردن غیرنظامیان به خروج از شهر ها هستش و همین کار رو برای مدافعان سخت تر میکنه ، در هر حال پوتین در میانه راه قصدی برای خروج یا عقب کشیدن نداره و دیر یا زود این جنگ رو با قریب به یقین با پیروزی به اتمام میرسونه ، اما سوال اینجاست که ایا طرف غربی اقدام به حذف مهره ای شبیه به زلنسکی خواهد کرد یا با انتقال اون به غرب اپوزیسیون جدیدی در بافت اوکراین روسی ایجاد میکنه ، (در تاریخ کم نبوده از این دست ترور ها که از طرف متحدان اصلی اتفاق افتاده)
  19. سلام ظاهرا روسیه در‌حال انتقال سنگین و بیشتر تجهیزات زرهی به خاک اوکراین هستش ، با توجه به تصاویر از خطوط طولانی زرهی و همچنین استفاده از خطوط راه اهن اوکراین به نظر بنده قصد روسیه ایجاد پایگاه های سنگین زرهی در اوکراین و ایجاد امکان واکنش سریع به حمله کشور های عضو ناتو یا حتی حمله از خاک اوکراین به کشور های عضو ناتو رو در دستور کار قرار داده ، اگر وضعیت پایگاه های نظامی اوکراین رو در نظر بگیریم میبینم که موشک ها فقط به قصد از کار انداختن بوده و نه تخریب کامل پایگاه ها ، به هر حال این استراتژی نشون دهنده تصمیم روسیه برای تداوم حضور در اکراین بنظر میرسه …
  20. دوست عزیز تقریبا غالب زیرساخت کشور ما در بازه کنونی از روسیه تامین شده شبیه به چیزی که در ارتش اوکراین شاهدش هستیم ، شخصا دوست ندارم این هارو بگم اما واقعیت ها رو ببینیم ، در جنگ کلاسیک و جبهه ای در مقابل ابر قدرت ها بجز موشک بالستیک هیچ برگ برنده ای نداریم ، در داخل هم بواسطه سیاست های نادرستی که داشتیم عملا نصف مردم رو از کشور زده کردیم و همبستگی مردمی شبیه به ابتدای جنگ ایران و عراق رو نخواهیم داشت ، تمرکز شدید زیر ساخت های اصلی کشور‌ در تهران و چند شهر دیگه عملا اقتصاد و پیشرفت بقیه شهر های کشور رو از بین برده ، از طرف دیگه همین عاملی شده برای بیکاری و توجه بیشتر مردم در این شهرها به پیام های دریافتی از خارج کشور ، در سیاست کلان کشور هم بحث رانت و فساد به حدی زیاد شده که مافیای شبیه به ایران خودرو عملا جوابگو کسی نیست ، سوال من اینجاس که ایا با این وضعیت که نه شرق نه غرب در کنار ماست ، ایا توانایی در نبرد با اتلافی از کشور ها رو خواهیم داشت؟ یا اینکه شبیه به اوکراین باید شاهد نابودی تمام زیر ساخت های نظامی و اقتصادی و فرهنگی ( به قول ترامپ ) باشیم که عقب گرد شدیدی در تاریخ ایران خواهد بود ؟
  21. درود بر همه دوستان، قراصی آزاد شد، نیرو های حزب الله و مقاومت در داخل این روستا هستند. دعا فراموش نشه
  22. درگیری نیرو های ypg با تروریست های مورد حمایت ترکیه / ypg روستا های این ال بادیا و عامرینه در جنوب جرابلس رو تصرف کرد در گیری بین تروریست ها و کرد ها ادامه داره و گفته شده مواضع کردها بمباران شده /به نظر میرسد خطوط داعش در کل منطقه شکسته شده و داعش در حال عقب کشیدن به سمت الباب هست، مشکوک به نظر نمیرسه؟
  23. خبر فوری : بر اساس اخبار رسیده، کنسبا در استان لاذقیه آزاد شد. فعلا چند تا منبع غیر موثق خبر کار کردن اگر تایید شد باز هم اطلاع رسانی میکنیم.
  24. هم اکنون گزارش زنده شبکه العالم از میدان راموسه، محاصره همچنان برقرار است، ارتش سوریه حالت تهاجمی به خود گرفته و حمله دفع شده، تنها یک گروه از تروریست توانستند در خلا بوجود آمده از محاصره گذر کنند. احتمالا بزودی ضد حمله ارتش آغاز میشود.
  25. ---------- مقاومت جانانه نیرو های ارتش سوریه و متحدین در این لحظات در برابر بی سابقه ترین حمله همزمان کلیه گروه های تروریستی شمال سوریه،، این مقاومت ستودنی است. ---------- دعا برای این رزمنده ها فراموش نشه.