shafaghi

Members
  • تعداد محتوا

    32
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های shafaghi

  1. این موضوع اگر شکل جدیدی به خودش بگیره و گسترده بشه جریان جنگ تغییر خواهد کرد... احتمال اینکه روس ها به انهدام لجستیک در عقبه ی اوکراین نیم نگاهی داشته باشن بیشتر میشه.
  2. اگر عقب نشینی یک تاکتیک نظامی در نظر بگیرم روس ها به دنبال تجدید نظر روی نیرو ها هستن یا تغییر در عملکرد هوایی به خصوص استفاده از پهپاد ها یا شاید روس ها در سرما عملکرد بهتری دارن. اما اگر به دنبال گرفتن وقت با دادن زمین هستن، بخش اطلاعاتی روس ها و برنامه ریزی برای جنگ در کوتاه مدت با مشکل مواجه شده است.
  3. سلام سوال مهم اینه اگر امریکایی ها هم مرزی به نام ناتو در کنارشون بود و احساس خطر می کردن به شیوه ی روس ها عمل نیمکردن ؟ شاید حمله به کیف در مدت کوتاه بهتر بود اما الزاما به معنای پایان کار برای روس ها نبود... فاصله خطوط لجستیک با مرز روسیه ،از طرفی حمایت غرب از نیروهای اوکراینی در غرب اوکراین و مسایل رسانه ای گریبان گیر روس ها به صورت گسترده تر میشد.
  4. پاسخ واضح هست.رسانه ها و مدیریت فکری این رسانه ها
  5. دو چیز در زمینه ی این جنگ مهم هست. یک جنگ نرم و دوم اطلاعات و کنترل خراب کاری ها. زمان نشان می دهد کدام طرف پیروز این میدان خواهند بود.
  6. مبحث فوق العاده خوبی هست. با تشکر از جناب MR9 در واقع تصمیم گیری توسط سر فرمانده ای هست و تصمیم گیری سختی است. در واقع نقش اطلاعات ما از منطقه الویت اول است. یکی از مواردی که ذکر آن مهم هست بحث جغرافیا شهری است. شهر ی با ماهیت استراتژی،سیاسی، شهری بندری یا توریستی و... در شرایط زمانی و مکانی خاص تعاریف تغییر میکنه... مثلا در جایی که استفاده از پهپاد ضروری است، ممکن هست شرط زمانی در به کار گیری سلاح ها و ابزار ها تغییر ایجاد کند.و یا استدلال هایی نظیر آنچه در جنگ جهانی دوم بعد از هیروشیما و ناکازاکی مطرح شد به عنوان پایان دهنده به جنگ و لازم بودن آن و حتی تسلیحات کمتر با تخریب بالا استفاده شود. لزوم بررسی چند مورد مهم است؟ اطلاعات ؟محدوده جنگ و محدویت کشتار... نظامی و غیر نظامی ؟ موقعیت جغرافیایی و شرایط شهری؟ زمان؟ دست یابی به زمین یا زمین بازی ؟ و... شرایط نیروهای پیاده در این زمینه به حداقل های هوایی نیاز است و حداقل تضمین برای نیروی پیاده است. البته این موضوع به برتری هوایی نیازمند هست. و در صورت ایجاد خط پشتیبانی توسط نیرو ی مدافع عملا دسترسی هوایی محدود می شود.در مورد گروهایی تروریستی قطع خطوط لجستیک و ایجاد خط لجستیکی برای خود اهمیت بالایی دارد. دشمن محدود و محصور شده در این شرایط. یک بعد دیگر رسانه ها هستند به عنوان مثال، توزیع اعلامیه ها که معمولا با استفاده از نیروی هوایی صورت می گرفت ، نقش رسانه ای و موج تبلیغاتی خاصی ایجاد می کرد.
  7. سوای موضوع، نقش افراد بعد از بازنشستگی در پست های مشاوره ای در اندیشکده ها است.
  8. با این تفاسیر درباره کلاه قرمز ها ...این مورد درباره کلاه سبزها ارتش هم صدق میکنه!؟
  9. تا حدودی موافقم .. با پیشرفت هایی که در زمینه علوم و فناوری صورت گرفته و روز به روز در حال ارتقا هستند بهتره پروژه نسل 6 رقم بخوره که شاید کلید خورده تا تاکید بر این نسل.
  10. یه سوال پیش میاد کسانی که این گوشی ها رو خریداری میکنن و یا استفاده می کنند، شناسایی و زمینه ی کاری آنها مشخص یا حدس زده نمیشه؟ و یا امکان رهگیری هست یا نه؟
  11. سلام به دوستان پیشنهاد میکنم روند جنگ در سوریه و عراق را یکبار از اول مطالعه کنید... جنگ جنگ هست... در قالب جنگ و اثرات جنگ نکته ها بررسی بشه... زود نباید تصمیم گرفت... دیدتون رو نه برای پایان جنگ بلکه برای ۱۰ سال بعدش... یه بررسی خوب سیاسیون حاکم و غیر حاکم در دو کشوره... رویکردهای و چالش های آینده است و یا ماهیت تغییر قوا و یا عدم توازن آن.
  12. مقایسه جنگ خلیج فارس با جنگ رژیم صهیونیستی با مصر قابل تامل هست. بازمان کنونی و ارتقای موشکی و شناسایی هم قابل تامل هست. حال امریکایی ها با علم به توان موشکی عراق و استفاده از فاکتور زمان عمل کردند. با این موافقم و ایضا سن بالای ناوگان و یا اینکه تسلیحات جدید رو چقدر میشه روی این ها پیاده کرد رو هم باید اضافه نمود. نکته ای که عزیزمون worior مطرح نمودند واضح هست بحث هزینه با حداکثر امکانات .
  13. ا اگر این مسله بالفرض قطعی باشه جایگاه تاکتیک و رزم نظامی کجاست ... آیا باید پایانی برای آن در نظر گرفت یا نه؟خلاصه میشه در شناسایی و انهدام؟؟
  14. زمانی که دامنه ی جنگ گسترش پیدا کنه نقش نیروی هوایی مشخص میشه ... بازدارندگی موشکی کفایت اون زمان را نمی کنه .. در ثانی یک ناوگان سر پا با تجهیز ات موشکی با برد مناسب عملیاتی تر هست.
  15. فقط بحث بودجه مطرح نیست ، خوب شرط زمان هم هست دسترسی به هر کدوم از دو قسم با توجه به تهدید سریع صورت بگیره... الویت میشه. دوم سوای عمر بالای ناوگان ... هزینه ی اورهال و عملیاتی در شرایط به شدت افزایشی میشه.
  16. البته مبلغ زیادی هست منتهی شرایط متفاوت هست و این رو باید در نظر گرفت که این توانایی خرید موشک هم برای نروژ وجود داشته و بنابر شرایطشون اقدام به خرید کردن. یه مسله ای که مطرح هست بررسی کیفیت رزم هوایی نروژ هست که باید صورت بگیره ... نکته دوم مشمول زمان شدن تجهیزات هست که دو عامل را سبب میشه یکی اینکه تکنولوژی روز رو خریداری کردین و دیگری با توجه به تغییر نسل جنگنده ها ساخت و نگهداریشون میتونه در آینده مقرون بصرفه بشه ...
  17. باز خوبه یه کیبرد هست ... دم اذان اینو مینویسم... خدایا همه ی بیماران به خصوص بیماران سرطانی و صعب العلاج رو شفا عاجل قرار بده. قیمت داروهاشون خیلی بالاست بازار آزاد وحشتناک..
  18. مهم ترین موضوع بحث مبادلات پولی و مالی است. بانک مشترک کافی نیست. بلکه ساز و کار مالی جدیدی میطلبه. نکته بعد حجم خام فروشی نفت هست هر چند پتروشیمی و پالایشگاه مشترک ارایه میشه. و این مطلب نباید فراموش بشه که نفت بازیگران خودشو رو داره. مصرف گرایی تام اشتباه راهبردی است ولی اگر با انتقال دانش و زمینه سرمایه گذاری باشه موجب رونق تولید و اشتغال و تراز تجاری و صادراتی بالا بره خوبه. زمان عامل مهم دیگری است که باید بهش پرداخت که در طی آن روند ها و رویکردها ممکنه تغییر کنه چه غرب یا شرق.
  19. یه نکته در صورت ورود بعد از انهدام بخش قدیمی و درگیری نیرو های پیاده شما به علت تراکم بالا محور 1... نیروی پیاده دشمن با علم بر توپخونه شما با استفاده از کمین و تعداد بالاشون(نکات +) .... پس از ورود پیاده شما عمل کرده و درگیری توپخونه عملا برای دو طرف مشکل یا خنثی میشه چون احتمال زدن نیروی خودی هست. پس یا توجه به شناخت بیشتر و تعداد بالای نیروها دست برتر رو میتونن داشته باشند.
  20. در هنگام ورود به شهر از محور 1 بعد از عملیات توپخانه شما... توپخونه دشمن بزنه با توجه به بافت محور 1 ممکنه در بخش های بازتر باشه... هنگام ورود پیاده ها توپخونه دشمن بزنه تلفات شما سنگین میشه.
  21. در محور 1 مشکلی که وجود داره اینه که شناخت کافی از مواضع نداریم... ولی محور 2 آشناتر.