SardarJangal

Members
  • تعداد محتوا

    173
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های SardarJangal

  1. تصاویر ماهواره ای با کیفیت تر از محل رادار S-300 اصفهان، لکه سیاه که تو محل رادار هست میگن تور استتار هست که روی رادار کشیده شده: تصویر محل رادار تاریخ 20 آوریل https://biaupload.com/do.php?filename=org-93ff834ae36f2.mp4 فیلم مقایسه تصاویر ماهواره ای منبع: https://twitter.com/EternalPhysics/status/1781964066065440792
  2. آره تصاویر ماهواره ای شرکت های خصوصی با توجه به رزلوشن قیمت های مختلفی داره با افزایش رزلوشن قیمت زیاد میشه از 7 دلار در کیلومترمربع برای رزلوشن های 1 متر تا 30 دلار در کیلومترمربع برای رزلوشن های 30 سانت، باید یه مساحت حداقلی مثل 50 تا 100 کیلومتر مربع خریداری بشه تا تصویر رو بدن. خریدارها هم احراز هویت میشن و تصاویر هم کپی رایت دارن و شما نمی تونید تصاویری که میخرید رو با همه به اشتراک بزارین برای اشتراک گذاری اش باید از شرکت صاحب ماهواره مجوز انتشار بگیرید. دولت امریکا هم ماهواره های جدای خودش رو داره و تصاویر اونا رو برا اساس سیاست خودشون منتشر میکنن، مثل چیزی که ترامپ از پرتاب ناموفق یه ماهواره بر ما منتشر کرد.
  3. اینجا یکی توضیح داده، برای رزلوشن های بالا باید از ایرباس (شرکت صاحب ماهواره) مجوز انتشار بگیرند
  4. تصاویر ماهواره ای کم کیفیت از محل رادار هدف قرار گرفته شده، روز زمین لکه سیاه تو محل رادار هست میگن آثار سوختگیه: تصویر جدید برای امروز https://biaupload.com/do.php?imgf=org-f6f25f2d556f1.jpg تصویر 5 روز پیش https://biaupload.com/do.php?imgf=org-77ae238d2c742.jpg منبع: https://twitter.com/obretix/status/1781703123448332625
  5. نیویورک تایمز و چند جای دیگه گزارش دادن تصاویر ماهواره ای رو دیدن که رادار سامانه S-300 در حمله اسرائیل منهدم شده. https://www.nytimes.com/live/2024/04/20/world/israel-iran-gaza-war-news/satellite-imagery-shows-that-a-precision-attack-damaged-an-air-defense-system-at-an-iranian-base?smid=url-share نمی دونم اینا که میگن "The Times used several satellite images in its analysis" دارن درباره چند تا تصویر ماهواره ای SAR حرف میزنن یا غیر از اون تصاویر ماهواره ای کیفیت بالا غیر SAR هم موجوده که بشه با قطعیت گفت چی شده، اینجور که به نظر میاد تصاویر ماهواره ای غیر SAR هم هست یه ماهواره ایرباس صبح روز حمله گرفته (مطمئن نیستم این ماهواره غیر SAR باشه چک کنید)
  6. این تصاویری که گذاشتن محل برخورد موشک نیس، ابرها و سایه های ابرها روی زمین هستن
  7. اول که دولت های این کشورها نمیزارن از خاکشون به اسرائیل اینجوری حمله کنید، به فرض محال که بزارن همه این جاها زیر تیغ نیروی هوایی آمریکا و اسرائیله اونا هم مثل ببو نمی شینن که همچین سناریویی رو پیاده کنید این چیزی که نوشتین ساده هم نیست محاله.
  8. چیزی که به همین سادگیه، پودر کیک رشده
  9. اینجا پرتابه خورده به زمین اگه قبل از برخورد به زمین منفجر میشد این گودال رو ایجاد نمیکرد
  10. میدونید اسرائیل می خواست بیاد سر قضیه حمله به کیبوتز ها در آغاز عملیات طوفان الاقصی شور قضیه رو بیشتر کنه اومد چاخان کرد که ۴۰ تا بچه توسط نیروهای حماس گردن زده شدن که بعد گندش دراومد و backfire کرد، اگه به همون چیزی که اتفاق افتاده بود بسنده میکردن اینجور براشون بد نمیشد همون چیزی که اتفاق افتاده بود به اندازه کافی بد بود شور کردن لازم نداشت، دیشب هم همین اتفاق برای طرف فلسطینی افتاد جوری که گفتن بیمارستان رو بمبارون کردن و ۱۰۰۰ حتی تا ۱۵۰۰ نفر گزارش کردن مردن گفتیم با مارک ۸۴ گذاشته وسط ساختمون بیمارستان و چیزی از بیمارستان با صومعه مسیحی کنارش باقی نمونده امروز صبح معلوم شد پشت بیمارستان رو زدن با یه چیز با قدرت تقریبی بمب های کم قطر، اگه بزرگنمایی اولیه نبود اون چیزی که اتفاق افتاده که خودش به اندازه کافی بد بود رو همون رو گزارش میکردن الان backfire نمیکرد، البته تو همین هم آدم های زیادی کشته شده احتمالا برای هدف قرار نگرفتن توسط بمباران های اسرائیل به امید اینکه بیمارستان محل امن هست رفته بودن توی شب توی پارکینگ پتو انداخته بودن خوابیده بودن حتی من میگم تا همون هزار نفر کشته هم امکانش هست.
  11. اتفاقا می فهمند ولی خودشون رو زدن به نفهمی، می خواهند هی با آزار و اذیت کشاورزها و تهدید اونا یه کاری بکنند که کشاورزها عطای زمین های اونطرف دیوار رو به لقاش ببخشند بعد از اینکه اون زمین ها به حال خودشون رها شد اینا زمین ها رو صاحب میشن و میگن اینجا افغانستان هست.
  12. الان چه چیزی باعث شده که با این وضعیت شلم شوربای روسیه ناتو و غربی ها از فرصت استفاده نکن و مستقیم وارد جنگ با روسیه نشن؟
  13. اینی که اینجا نوشتید یه داستان خیالی ساخته شده بر اساس تئوری توطئه هست.
  14. از دید فیلم های دیگه ای که منتشر شده نیروهای یگان ویژه که به محل رسیدن مسلح هستن و با طرف وارد درگیری مسلحانه میشن.
  15. الان خطوط تماس چه قدر نسبت به اول جنگ تغییر کرده؟
  16. قضیه راست یا دورغ هر چی بوده باعث ترس که این بابا که نشده، بلند شده رفته تو سی ان ان مسخره مون کرده.
  17. اوکراینی ها با پرواز ارتفاع پایین بالگردهای میل-۲۴ موفق شدن مخازن نفت شهر بلگورود در خاک روسیه رو هدف قرار بدن، یه نقشه هم دیدم که نشون میداد بعضی مناطق دوباره دست نیروهای اوکراینی افتاده. اینجور که داره پیش میره اگه آخر این جنگ اوکراین یه سری از مناطق جنوبی روسیه رو هم اشغال کنه برای ایجاد یه ناحیه بافر با روسیه در عین حال هم بامزه میشه هم جالب.
  18. شما این بحث رو مطرح می کنید که دلیل اینکه پروازها لغو نشدن این بود که با ادامه پروازهای مسافری میخواستن امریکا رو از فکر حمله هوایی احتمالی منصرف کنند یه نفر بهتون جواب داده که منطقه ی درگیری در غرب کشور تا تهران فاصله ی زیادی داره، شما میگین "در اون زمان نمیشد تعیین کرد که حمله احتمالی محدود به چه مناطقی خواهد بود دوما ترامپ تهدید به زدن ۵۲ نقطه کرده بود حتی زدن بیت رهبری هم شایعش بوده که جز اهدافه"، یعنی اینکه تهران رو هم احتمالش بوده بزنن. اینکه تهران رو چه طور می تونستن بزنن یا با موشک کوروز دور ایستا که خدا رو شکر آمریکا کلی تو زرادخانه اش داره هست یا با جنگنده که جنگنده که همینطوری نمیتونه بلند شه بیاد رو تهران بمباران کنه بره باید اول پدافند رو بزنن که اون هم دوباره میرسه به موشک کوروز. میرسیم به اینکه پروازهای سیویلین چه جوری میتونه محاسبات آمریکایی ها رو برای شخم زدن اهدافش در کشور با انواع و اقسام تسلیحات کوروز دور ایستایی که داره به هم بریزه؟ میگین به خاطر خطر ایجاد سانحه هوایی، که این سانحه هوایی یا موشک های کوروز وسط راه به پروازهای سیویلین می خورن که هر احمقی میفهمه این امکان نداره یا اینکه همینطور که خودتون میگین واکنش پدافند دشمن باعث ایجاد حادثه میشه و فرماندهان ما با استفاذه از این می خواستن محاسبات آمریکایی ها رو به هم برین که این هم فی الواقع جوک تاریخ هست. این یعنی فرماندهان نظامی آمریکا که تو پنتاگون جمع هستن در محاسباتشون به این فکر کرده اند که "اگر ما حمله کنیم و پدافند دشمن گند بزنه اون موقع چی؟" و در ایران هم فرماندهان و مسئولان در شورای عالی امنیت ملی جمع بودند به این نتیجه رسیده اند که "الان آمریکایی ها به این فکر کرده اند که اگر حمله کنند و پدافند ما گند بزنه براشون بد میشه. پس ما هم بهتره با روی هوا نگه داشتن سیویلین ها خطر ری.....ن پدافند خودی رو برای آمریکایی ها حفظ کنیم که بهمون حمله نکنن!". در واقع با این می تونیم یه کتاب استراتژی جدید دفاع هوایی هم بنویسیم با عنوان " چگونه با آموزش بد و دادن تجهیزات ضعیف به پدافند خودی و ایجاد خطر گند زدن پدافندمان برای دشمن، خطر تهاجم گسترده دشمن را از خود دور کنیم". به هر حال من هم فکر کنم بحث به انداره کافی برای کاربران مشخص شده و دیگه نیازی به ادامه دادن نداره، موفق باشین.
  19. دوست عزیز شما دارید این تئوری رو مطرح می کنید که لغو نکردن پروازها برای منصرف کردن آمریکا از حمله بوده من دارم سوال هایی رو مطرح می کنم که چه جوری لغو نکردن پروازها میتونه در حمله نکردن آمریکا نقش داشته باشه شما که این تئوری رو مطرح می کنید باید بیان جواب سوال هایی که این تئوری ایجاد میکنه رو بدین که ظاهرا جواب های درست و منطقی ای ندارید.
  20. تاسیساتی که در لابه لای کوه ها یا زیر زمین قرار داره که احتیاج به بمب های سنگر شکن داشته باشه یا تاسیسات هسته ای هست یا موشکی که این ها هم در پوشش شدید پدافند هستن. پس شما می فرمایید که به صورت احتمالی آمریکا می خواسته به تاسیسات موشکی و هسته ای ایران حمله کنه و ایران برای جلوگیری از تصمیم احتمالی امریکا به حمله به تاسیسات موشکی و هسته ای با ادامه پروازهای مسافری اقدامی باز دارنده انجام داده. خوب شما توضیح بدین آمریکا چه جوری بدون اینکه پدافند این تاسیسات رو سرکوب کنه می تونه بیاد روی این تاسیسات و با بمب های سنگر شکن این تاسیسات رو مورد هدف قرار بده؟ پس منظورتون از اینکه حمله با مهمات دور ایستا و کروز هم میتونه باعث سانحه بشه این هست؟ پس یعنی آمریکا از این ترس داشته که شلیک مهمات دور ایستا و کروز میتونه باعث ایجاد سانحه توسط پدافند ایران بشه و می ترسیده این وسط اون مقصر شناخته بشه و مسولان بالا رده سیاسی نظامی کشور هم که میدونستن آمریکا از این موضوع میترسه با عدم لغو پروازها به صورت اقدامی پیشگیرانه از این ترس آمریکا برای جلوگیری از حمله آمریکا استفاده کرده اند؟ کدوم کشوری بوده که آمریکا بدون سرکوب کردن پدافند هوایی اش بهش با جنگنده حمله هوایی گسترده کرده؟ در مورد جنگنده های رادار گریز هم احتمالا اطلاع دارید رادار گریزی جنگنده رو از دید رادار غیب نمی کنه فقط برد کشف شدنش رو کم میکنه پس با همون جنگنده رادار گریز هم نمیشه بگی بسم الله و سوار شی و بری در عمق خاک دشمن شروع به زدن اهداف کنی.
  21. مگه آمریکا سرکوب عملیات پدافند انجام داده بود که جنگده بیاره روی کشور و حمله رو از درون کشور انجام بده؟ وقتی این کار رو قبلش نکرده گزینه اصلیش استفاده از مهمات دور ایستا خواهد بود. کدوم اهداف منظورتونه؟ نمونه مهمات دور ایستای آمریکا AGM-154 با برد 550 کیلومتر هدایت ماهواره ای، AGM-158 با برد 900 کیلومتر هدایت ماهواره ای، الان این چه خلل و محدودیتی در حمله آمریکا ایجاد کرده؟ حمله با مهمات دور ایستا و کروز باعث چه جور سانحه ای میتونه بشه؟
  22. چه جوری می تونه محاسبات آمریکایی ها رو به هم بریزه وقتی از دور وای می ایستن می زنن؟
  23. پروازهای مسافری چه جوری می تونه جلوی حمله هوایی امریکا رو که اگر بخواد انجام بده با سلاح های هوا پرتاب دور ایستا از روی آسمان کشورهای دیگه انجام میده (مثل حملات اسراییل به سوریه) رو بگیره؟
  24. تو شبیه سازی های خود آمریکایی ها که این استراتژی جواب داده. Millennium Challenge 2002