Excalibur

Members
  • تعداد محتوا

    98
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

تمامی ارسال های Excalibur

  1. پسر جون؛ یه نگاه به پستایی که می‌ذاری انداختم و دیدم خروجی کارت دو حالت بیشتر نداره. یا مثل "ربات" مطالب فیک‌نیوزهای (لقب زیبایی از جانب اربابتون پوتین) وابسته به "سرمنشاء علم کوانتوم" رو کپی پیست می‌کنی و یا هم در حال فحاشی و پاچه‌گیری منتقدین "به باد دهنده‌ی کرک و پشم دشمنان ملت" هستی. پس لطف کن حالا که به عنوان یه "سایبری شش‌دانگ" در حال خدمت به جمهوری اسلامی هستی به بقیه تهمت نزن (همین‌طوریشم خدا باهاتون قهر کرده و دیگه از این بدترش نکنید). در ضمن: همین امثال شماها هستین که با این ادبیات سخیف و بی‌ادبانه باعث شدین "الف" ابتدای قماش "ارزشی" رو بردارن و به‌جاش "ع" بذارن.
  2. ضمن تسلیت این نکته رو هم اضافه کنم که اونام متوجه شدن از این تیر و طایفه‌ی "سرمنشاء علم کوانتوم" بخاری بلند نمیشه و برا همینم هر روز دارن تیغشون رو تیزتر می‌کنن. جهت یادآوری: https://www.khabaronline.ir/news/1434265/ببینید-سردار-سلامی-اگر-یک-تار-مو-از-یک-ایرانی-کم-شود-تمام
  3. «این مقام آگاه همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی که علت صداهای شنیده شده را به انجام عملیات خرابکارانه و حمله خارجی نسبت می‌دادند را نیز تکذیب کرده و تأکید کرد منبع اصلی صدای شنیده شده وقوع رعد و برق در منطقه غرب کشور بوده است.» https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/10/26/2645156/صدای-شنیده-شده-در-غرب-کشور-ارتباطی-با-فعالیت-های-نظامی-ندارد کاش یه پدر‌ آمرزیده‌ای زودتر بره اصل قضیه رو از محسن رضایی جویا بشه.
  4. و این یعنی ایجاد "سپر انسانی" جهت جلوگیری از حمله‌ی احتمالی آمریکا که (احتمالا به خواست خدا !!!) نتیجه‌ی عکس داد. با این کارای جمهوری اسلامی، دیگه حتی خدا هم روشو از ما برگردونده. وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
  5. برا همونم زیاد جالب نیست. هم بزرگه و هم سنگین و غیرمتحرک (غیرمتحرک !؟ )، سوخت مایع هم که هست و مقدمات و آماده‌سازی هر شلیکش حداقل یه روز طول می‌کشه. همون ذوالجناح همه‌جوره از این سرتره.
  6. از اولین پرتاب سیمرغ تا به امروز که اگه اشتباه نکنم 6 پرتاب بوده، همیشه و همیشه دلیل شکستش یک چیز بوده «به سرعت لازم نرسید». خب برادران من، وقتی یه موتور نمی‌تونه توان لازم رو ایجاد کنه چه دلیلی داره که اینقدر وقت و هزینه صرفش می‌کنید؟ حالا این که اساس مشکل از خود موتور ماهواره‌بر هست یا ناتوانی مهندسین ایرانی در رفع مشکلاتش هم به کنار ولی واقعا دیگه پلتفرم سیمرغ ثابت کرده که این‌کاره نیست. من آماری از سایر پرتابگر‌های فضایی ندارم ولی احتمالش هست که تا همین الان سیمرغ رکورد بیشترین شکست متوالی رو به اسم خودش ثبت کرده باشه (خداییش عجب اسم خفنی داره! حیف حییییف)
  7. سلام. کدوم توان برادر؟ اگه کشوری 30 سال رو یه طرح منسوخ کار کنه و از قضا همون طرح رو هم نتونه یه چیز نسبتا به‌روز ازش در بیاره (در برخی زمینه‌ها پیشرفت که هیچ، هرسری نسبت به قبلیش پسرفت هم داشته) این چه مفهومی می‌تونه داشته باشه؟ اینا این‌کاره نیستن برادر من. یعنی مال این حرفا نیستن. همین موشکی رو هم که اینقدر بهش می‌نازیم و بعضیام -به‌حق- گله میکنن که چرا عمده‌ی بودجه‌ی دفاعیمون رو صرفش می‌کنیم 10 سال دیگه ببین که چطور از ترکیه عقب افتاده (همون‌طور که در زمینه‌ی پهپادی داره از ایران جلو میزنه)
  8. این میزان ضعف و گاف‌های عجیب و غریب در چنین ارگان حساسی از نظر من فقط دو دلیل می‌تونه داشته باشه: بی‌مسئولیت بودن فرماندهان (همه‌ی همه‌شون) و بی‌غیرت بودن پرسنل (نه همه‌شون ولی قطعا شامل فرمانده‌هانشون میشه). فکرشو بکنید تو کمتر از 5 سال چقدر خسارت مادی (غرق شدن چند ناو مهم و بعضا غیرقابل جایگزین تا مدتها) و معنوی (از دست دادن تعداد زیادی پرسنل و از بین رفتن غرور ملی) به بار آوردن و حتی یک بار، تاکید می‌کنم یک بار کسی بازخواست نشده باشه؟ اصلا بازخواستشون رو نخواستیم (بخوره تو سر فرمانده‌هانشون)، تا حالا یکیشون اومده و یک دلیل آورده که مثلا چرا ناو کنارک بر اثر برخورد موشک خودی نابود شد و کلی جوون از دست رفت؟ خلاصه این‌که نیروی دریایی ارتش ایران در زمینه‌‎ی" ظفرمند بودن"، دست ارتش هند رو هم از پشت بسته.
  9. فکر نکنم چندان آسیب دیده باشه ولی احتمالا فرایند ده ساله‌ی تحویلش رو ده سال دیگه عقب انداخت.
  10. سرلشکر سلامی: ‌ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کند/ از هیچ قدرتی نمی‌ترسیم/ آمریکا در رقابت منطقه‌ای جایگاهی ندارد. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/09/02/2613128/سرلشکر-سلامی-ایران-است-که-آمریکا-را-مدیریت-می-کند-از-هیچ-قدرتی-نمی-ترسیم-آمریکا-در-رقابت-منطقه-ای-جایگاهی-ندارد
  11. نتایج نهایی تیم های ایران در مسابقات ارتش‌های 2021 : 1- در رشته‌ی نصف النهار از میان 6 کشور حاضر در جایگاه چهارم 2-در رشته تهاجم دریاپایه از میان 4 کشور و دو منطقه (اوستیا و آبخازیا) در جایگاه سوم 3-در رشته‌ی جام دریا از میان 4 کشور در جایگاه نخست (به میزبانی ایران) 4-در رشته‌ی تیراندازی تاکتیکی با حضور 17 کشور و منطقه (اوستیا و آبخازیا) در جایگاه هفتم 5-در رشته‌ی تک تیراندازی از میان 20 کشور جایگاه هشتم 6-در رشته‌ی غواصی عمق از بین 6 تیم شرکت کننده جایگاه نخست مشترک (به میزبانی ایران) 7-در رشته‌ی شکار شاهین (رقابت پهپادی) از بین 4 کشور جایگاه چهارم (باز خوبه پنجم نشدن) 8-در رشته‌ی گشت جاده از بین 5 کشور جایگاه چهارم 9-در رشته‌ی اربابان سلاح از میان 4 کشور در جایگاه نخست (به میزبانی ایران) 10-در رشته‌ی اساتید آتش توپخانه از میان 10 کشور در جایگاه هفتم 11-در رشته‌ی حافظان نظم از میان 6 تیم جایگاه چهارم 12-در رشته‌ی ستاره‌ی قطبی از میان 9 کشور جایگاه پنجم به‌غیر از اون 3 رشته‌ای که خودمون میزبان بودیم و معلوم نیست با چه دوز و کلکی اول شدیم در بقیه‌ی رشته‌ها به معنای واقعی کلمه گند زدیم.
  12. خواهش می‌کنم. اکثر کشورهای شرکت کننده در مسابقات تولید کننده‌ی تحت لیسانس، کپی و یا کپی کپی (!!!) سلاح‌های روسی هستند.
  13. بالام جان، اون بخش در روسیه برگزار میشه و این یکی در ایران. تامین سلاح‌های مورد استفاده در مسابقات با کشور میزبان هست.
  14. سلام. نه خریده شده و نه ساخت ایرانه. تمامی ابزار و سلاح‌های مورد استفاده در مسابقات ساخت روسیه هستند.
  15. ضمن احترام به امیرعلی که به نظرم باکفایت‌ترین فرماند‌ی نظامی جمهوری اسلامیه این نکته رو هم من اضافه کنم 10 سال دیگه که اولین اسکادران تایگرهای نونوار شده‌ی موسوم به "کوثر" تحویل شد هم فرمانده‌ی وقت نیروی هوایی ارتش دقیقا همین سخن رو با افتخار در مورد خرید جنگنده تکرار خواهد کرد.
  16. 10 تا 20 سال دیگه دندون رو جیگر بذاری متوجه میشی داستانش چیه.
  17. سطح دغدغه‌های دوستان واقعا جالبه. یکی به فکر محل استقرار سوخوهای خیالیه و اون یکی داره دنبال یه مکان خوب برا کارخونه‌ی تولید جنگنده‌های نسل 5 قاطر، عه چیزه ببخشید قاهر می‌گرده. یکی تو فکر اینه که هر فروند کوثر نهایتا با چند تا اف 22 می‌تونه درگیر بشه و اون یکی از موتور توربوفنی حرف می‌زنه که شونصدهزار پوند نیرو تولید می‌کنه. شما رو دعوت می‌کنم به خوندن دغدغه‌های فرمانده‌ی یکی از 10 نیروی هوایی برتر دنیا (: https://www.mehrnews.com/news/5263095/دشمن-برای-گرفتن-حجاب-فرزندان-ایران-برنامه-ریزی-کرده-است
  18. سلام. خیر، بنده همچین انتظار و دیدگاهی نداشته و ندارم و به‌همین دلیل از هر سه پادگان خدمتیم اسم بردم (02 پرندک، 411 بروجرد و 422 دغاغله) تا از بیان تجربیاتم -وبه تبع اون، دیدگاهم- در مورد کلیت ارتش خودداری کرده باشم. من فقط اون چیزی رو که دیدم بیان کردم و سعیمم بر این بود که در انتقال آن نه افراطی باشه و نه تفریط. اما سخنی هست از قدیم با این مضمون که «مشت نمونه‌ی خرواره». البته امیدوارم حداقل در این یک مورد صادق نباشه و آن‌چه که دیدم و شنیدم مقطعی و منطقه‌ای بوده باشه.
  19. بنده سربازیم رو از مرکز اموزش 02 پرندک شروع کردم (می‌تونستم برم سپاه ولی متاسفانه از روی جهل و گمان بر اینکه ارتش هنوز همون ارتش تو فیلماست خودم انتخاب کردم که برم ارتش- متاسفانه لحظه‌ای که از اتوبوس پیاده شدم از کرده‌م پشیمون شدم) پس از گذروندن دو ماه دوره‌ی آموزشی برغم اینکه مدرک کارشناسی ارشد داشتم دوره کد مهندسی استحکامات بهم خورد!!! دوماه در گروه 411 مهندسی بروجرد دوره‌ی تخریب گذروندم (در واقع دو ماه رو برجک نگهبانی دادم) و در تاریخ 5 دی 1398 برای گذروندن ادامه‌ی خدمت به گروه 422 مهندسی رزمی دغاغله‌ی اهواز اعزام شدم. خدارو شاهد می‌گیرم، دوباره می‌گم: خدارو شاهد می‌گیرم در روز شهادت "حاج قاسم سلیمانی" یکی در میون نیروهای ارتشی خوشحال بودن و تنها نگرانیشون این بود که نکنه شهادت ایشون باعث جنگ بشه و به همین بهانه و اینکه در روز جمعه مجبور شده بودن که برگردن سر کار بارها و بارها با چشمام دیدم و با گوشام شنیدم که فحشش دادند. البته بودند کسانی که بر شهادتش اشک ریختن و با تمام وجود مهیای گرفتن انتقام خونش بودند اما به یقین تعداد گروه دوم کمتر از گروه اول بود. از وضعیت اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی (این یک مورد رو به دلیل وضعیت معیشتی و درامد اندکشون بهشون تا حدودی حق میدم) و صدالبته اعتیاد به مواد مخدرشون هم که فکر نکنم دیگه نیازی به گفتن باشه.
  20. از ساعت 13 تلویزیون رو روشن کردم و خبر نیمروزی شبکه ی خبر رو دیدم. در کمال ناباوری چیزی در مورد ناو خارک گفته نشد تا زمانی که بخش اخبار کوتاه (خبرهای کم‌اهمیت درجه‌ی چندم) پخش شد و صرفا به گفتن این دوجمله خلاصه شد: «آتش‌سوزی در یکی از ناوهای پشتیبانی و آموزشی نیروی دریایی ارتش. با وجود تلاش‌ها ناو غرق شد. خوشبختانه کسی آسیب ندید»!!! طوری خبرش پخش شد که گویی یه قایق چندصد دلاری(!!!) از بین رفته در حالی که همین پارسال یه گزارش حداقل 10 دقیقه‌ای از این ناو پخش کردن و کلی با عظمت این ناو فخر فروختن که بزرگترین ناو خاورمیانه‌ست و فقط ما همچین ناوی داریم. وقتی همچین فجایعی رخ میده و اخبارش این‌گونه منتشر میشه نبایدم انتظار تغییر و اصلاح ساختارها رو داشت.
  21. اینو به عنوان یه سوال از بزرگان میلیتاری می‌پرسم. آیا وقتش نرسیده که برای اولین بار‌، ما بچه‌های میلیتاری (که لقب بزرگترین مرجع میلیتاری فارسی رو یدک می‌کشه) به خودمون جرات بدیم و مطالبه‌ی برکناری خانزادی، فرمانده‌ی بی‌لیاقت نیروی دریایی ارتش رو داشته باشیم؟
  22. اولین تاثیرش اینه که اعزام ناوگروه به آب‌های آزاد برای ایران سخت میشه. چرا که ناو پشتیبانی تخصصی در حد خارک نداریم و تا سال‌ها هم نخواهیم داشت.
  23. امیر خانزادی فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش: مبنای انتصابات در نیروی دریایی ارتش، انجام و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی‌ست... نتیجه: طی 5 سال بدون هیچ‌گونه درگیری و جنگی حداقل 3 تا شناور جنگی از دست رفت. گویا دیگه حتی خدا هم با ما نیست
  24. بایرکتار و مهاجر 6 هم‌رده هستند (مشخصات بایرکتار کمی بهتره). غزه هم چیزی بین MQ1 و MQ9 هست.