crazyinventor

Members
  • تعداد محتوا

    38
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    5

crazyinventor آخرین امتیاز شما در روز 30 مرداد

crazyinventor شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

1,034 نشان لیاقت

2 دنبال کنندگان

درباره crazyinventor

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز یکم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

764 نمایش های پروفایل
  1. بسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب خدمت دوستان ابتدا از عزیزان و بزرگواران ، بابت به کار بردن واژه ی غریب و ناماُنوس " حفاظت از جان رزمندگان " که در ادبیات نظامی اشان به دست فراموشی سپرده شده بود ، به صورت ویژه تشکر میکنم . همینکه بالاخره حفاظت از جان رزمندگان و ... در گفتگوی ایشان دیده شد، بسیار با ارزش تر از رونمایی از تجهیزات بود . ساخت ، خرید و استفاده از تجهیزات حفاظتی به خودی خود مسئله ی پیچیده و دور ار ذهنی نبوده و نیست ، اما تغییر نگرش فرماندهان ، تصمیم گیران و ... به سمت حفاظت از نیروی انسانی در نوع خود قدم بزرگیست که در صورت ادامه یافتن این گونه گفتگوها در سطوح بالا و گذر از مرحله ی شعار و رسیدن به مرحله ی " عمل " شاهد کارهایی با ارزشی درشان نیروهای نظامی ، انتظامی و .....خواهیم بود انشاا... . حفاظت اولین نکته ایی که تصاویر پخش شده و در مورد این خودروی زرهی به چشم میآمد وزن زیاد آن بود ، طبق گفته های موجود وزن آن 21 تن در حالت خالی و با احتساب نفرات ، تجهیزات و ... احتمالا" قابل افزایش به وزن 23 تن خواهد بود . نکته ایی که در گفته ی عزیزان موجود بود توانایی حفاظت مقابل گلوله های هسته فولادی ( ضد زره ) بود ( اطلاعات بیشتری برای ارائه موجود نبود ) . در همین خصوص با دقت به درب ورود و خروج قسمت راننده میشد جک پنوماتیکی و مجموعه ی کاربری از آن را به وضوح دید . به نظر این سامانه ی کمکی برای راحتی خدمه با حذف نیروی وزن درب در زمان استفاده نصب شده . این توان در زمانی که خدمه ی خودرو ( رعد ) در شیب عرضی و یا طولی نیاز به استفاده از درب داشته باشند کاملا" راهگشا خواهد بود . در مورد رمپ انتهایی و کارکرد آن تصویری موجود نبود اما از ظواهر امر اینطور میشد برداشت کرد که رمپ انتهایی هم ( احتمالا" ) به صورت هیدرولیک رو به سمت پایین قابلیت باز و بسته شدن را خواهد داشت . دریچه ی فرار دریچه ی فرار نیرو ها و خدمه از قسمت سقف هم از یک مکان تعبیه شده بود . مخازن هوای فشرده نکته ی جالب و منطقی ، انتقال هر سه مخزن هوای فشرده ی ( تانک باد ) خودرو به بخش داخلی بود . یک توضیح ، سیستم ترمز و ترمز دستی خودروهای سنگین اکثرا" با استفاده از نیروی هوای فشرده کار میکند و در صورت ایجاد مشکل برای آن ابتدا ترمز مجموعه کارایی خود را از دست خواهد داد و با تخلیه ی مخازن به احتمال زیاد ترمز دستی درگیر خواهد شد . در ضمن یک سکوی فلزی با پایه های جمع شونده ( تاشو ) برای خدمه ی سلاح اصلی امرپ رعد در نظر گرفته شده . شاسی و یا ... در مرور تصاویر و فیلم های پخش شده از امرپ رعد ، نکته ی قابل توجهی وجود داشت که ، دست کم به نظر قسمت حمل نیروها به صورت بدون شاسی کامیونی و براساس استفاده از سازه ی مستحکم کابین در هر دو نقش شاسی و کابین به صورت یکپارچه ( مونوکوک ) ساخته شده بود . اما با دقت به قسمت محور جلو و سیستم تعلیق ، یک مقداری بیننده به شک می افتد که شاید قسمت موتور و در ادامه ی آن گیربکس بعلاوه ی دیفرانسیل میانی ( سوم ) شاسی اش حفظ شده باشد . البته این حدس از روی تصاویر عمدتا" کم کیفیت زده شده و شاید واقعیت به گونه ی دیگری باشد . باک سوخت باک سوخت خودرو مشخصا" مابین محور اول و محور دوم ، در هر دو سمت خورو نصب شده و به شکلی حجیم ساخته شده . در توضیحات به برد 900 کیلومتری رعد اشاره شد که با توجه به حجم باکها ( احتمالا" مجموع هر دو باک بین 800 تا 1000 لیتر حجم خواهد داشت ) دو از دسترس به نظر نمیرسد . شیشه ها با توجه به نمونه ی اولیه بودن رعد ، شیشه های جلو و طرفین به صورت ضد گلوله ی واقعی ( چند لایه و قطور ) بر روی آن نصب نشده و به نظر صرفا" نمایشی و دوجداره هستند ، ( یک لایه بیرونی و یک لایه ی داخلی با فضای خالی مابین آنها ) . و درصورت صلاحدید و یا تولید با حجم مناسب ( درآینده ) این مهم هم محقق خواهد شد . میله ی ضد غلتش نکته ی بسیار بسیار باارزشی که در رونمایی به چشم میخورد ، استفاده از میله ی ضد غلتش ( آنتی رول بار ) در محور اول و محور سوم که در اصطلاح عامی به میل موجگیر معروف شده است ، بود . این مکانیسم بسیار ساده و پیش پا افتاده در زمان تعویض مسیر ، هنگام ورود به پیچ ، داخل پیچ و خروج از پیچ تنش های وارده به سیستم تعلیق خودرو را با حجم مناسب جذب و به سمت دیگر محور منتقل کرده و پایدار ی خودرو را افزایش میدهد . بالطبع این پایداری که بسیار قابل توجه است کمک به رانندگی سریعتر، جسورانه تر و ... میکند و این مهم باید قسمتی از یک خودروی نظامی فارغ از ابعاد و کلاس آن باشد . همینطور میل موجگیر در مسیر های بیرون از جاده ( آفرود ) و مسیرهای صعب العبور باعث ثبات خودرو در گذر از در زوایای عرضی و ... خواهد شد . چه شاسی کامیونی ایی در برخورد با رعد اولین نکته ایی که به ذهن افراد فنی و ... خطور میکند این است که آیا این امرپ کاملا" جدید ( به صورت صد در صدی ) است ؟ و یا بر اساس شاسی کامیونی ایی شکل گرفته و یا توسعه یافته ؟ اولین نکته ایی که در برخورد با رعد به صورت غیر قابل انکاری خودنمایی میکند ، استفاده از مجموعه محورهای ( به نسبت قدیمی تر ) کامیونی شرکت معظم بنز است . در کامیون های بنز 6x6 استفاده کننده از این در اصطلاح توپی ها ، 2 نامزد وجود دارد . شاسی 6X6 کامیونی در اصطلاح بدون دماغ NG 2631 _2 معروف به بنز 10 سیلندر با توان 310 و 320 اسب بخار و شاسی کامیونی 6X6 و دماغ دار LAK 2624_8 واگن هوود معروف به مایلر با توان 240 تا 280 اسب بخار ( در نمونه ی توربو 280 اسب بخار ) است . با توجه به دردسرهای جابه جایی کابین ، عرض بیشتر پیشرانه ، جابه جایی مجموعه فرمان و مجموعه ی پدال ها و ... بنز NG از مقایسه خط میخورد و تنها گزینه ی موجود میشود مایلر . نسبت توان به وزن یکی از مشکلاتی که خودروهای زرهی و سنگین با آن دست به گریبان بوده و هستند رابطه ی نسبت توان به وزن است ( اسب بخار به تن _ هزار کیلوگرم ) . هرچه نسبت قدرت به وزن افزایش یابد توان تحرک و چابکی خودرو بیشترخواهد شد و هرچه این نسبت ضعیفتر میشود خودرو کند و کندتر ( تنبل تر ) میشود . این کندی در روز واقعه و لحظات سرنوشت ساز شاید تفاوت بین زنده ماندن و یا نماندن نیرو را تعیین کند . در اصل سطح مناسب حفاظتی و توان تحرک مکمل یکدیگر هستند و هر زمانی که هر یک از آنها دچار ضعف شود باید در مسیر پیش رو و یا طی شده ( طراحی و ساخت ) تجدید نظر کرد . در تصاویر پخش شده ، رعد یک مقداری کند به نظر میرسید و در قسمت هایی برای پوشش کندی آن ، عامدا" فیلم تند شده بود . البته به نظر با توجه به نمونه ی اولیه بودن این امرپ ، بیشتر حفاظت مد نظر قرار گرفته و تا ساخت تعداد مناسب از آن زمان زیادی باقی است . امیدوارم در زمینه ی تحرک فکر جدی ایی برای این امرپ بشود ، چراکه هر ارگانی برای سفارش با تعداد مناسب از این این امرپ از آن تست های میدانی خواهد گرفت و اگر نتایج به دست آمده با نیازها همخوانی نداشته باشد ، این امرپ وطنی برای ساخت ( حتی به شکل کارگاهی ) راه به جایی نخواهد برد . در مورد پیشران رعد و یا تعویض با نمونه ی توانمند تر به علت عدم نمایش آن نمیشود اظهار نظر کرد ، حتی در ویدئو کلیپ های پخش شده هم آوای پیشرانه (صدای موتور ) مشخص نبود تا بتوان حدس مشخصی در این مورد زد یک نکته تا جایی که حقیر متوجه شدم ، در مورد تعویض پیشران به نمونه ی توانمند تر نمیشود به شکل انفجاری عمل کرد و پیشرانی با توان 2 برابر نمونه ی استاندارد آن خودرو را استفاده کرد ، چرا که مجموعه ی انتقال قدرت ( ترانسمیشن ) خصوصا" جعبه دنده ( گیربکس ) دارای توان انتقال گشتاور در بازه ی مشخصی هستند و تعویض های غیر کارشناسی شده این مجموعه را دچار مشکل خواهد کرد . با دقت به اطلاعات درج شده میتوان بدون ایجاد مشکل ، پیشران را تا حد ممکن توانمند تر انتخاب کرد . با توجه به توضیحات ، این امرپ 6X6 ( رعد ) در ادامه ی امرپ 4X4 طوفان نبوده و با توجه به قطعات و تجهیزات مورد استفاده برای آن ، ارتباط بین آن و گروه اشتریت دور از ذهن به نظر میرسد . آنچه که از شواهد امر پیداست این پروژه به صورت کاملا" داخلی ( با قطعات ، تجهیزات موجود و در دسترس ) انجام شده است . نوشته شده توسط crazyinventor ، صرفا" برای سایت وزین " میلیتاری " پ ن این مطلب بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده ایجاد شده و با توجه به برخی کمبود ها احتمال تغییرات و یا خطا در این نوشته وجود خواهد داشت . از برادر عزیز جناب رمو ( remo ) بابت ارائه ی توضیحات راهگشا تشکر میکنم .
  2. crazyinventor

    تاپیک جامع نمایشگاه داخلی

    سلام و عرض ادب خدمت دوستان در ادامه ی نمایشگاه اقتدار ۴۰ مهمات توپخانه ایی و هدایت شونده لیزری " بصیر " طبق گفتگویی که با مسئول محترم این غرفه شکل گرفت ، ایشان این مهمات را نمونه ی تولیدی و تحت لیسانس روسی ( کرانسوپل ) معرفی نمودند . البته حقیر به نمونه ی نمایش داده شده در رسانه ی ملی که در زمان رونمایی از آن منتشر شد اشاره کردم ( علی الخصوص به پره های نیم هلالی پایدار ساز انتهایی آن ) در جواب و نقل به مضمون آنها با نمونه ی استاندارد جایگزین شده است. همینطور ایشان این مهمات را تولید شده در دو کالیبر " ۱۵۵ م م " و " ۱۵۲ م م " عنوان نمودند و بسیار هم بر دقت بالای آن تاکید میکردند . http://s8.picofile.com/file/8359927042/مهمات_هدایت_لیزری_بصیر۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8359927442/مهمات_هدایت_لیزری_بصیر۲.jpg http://s8.picofile.com/file/8359927568/مهمات_هدایت_لیزری_بصیر_۳.jpg http://s9.picofile.com/file/8359927718/مهمات_هدایت_لیزری_بصیر_۴.jpg نکته ایی که بسیاری از رسانه ها از آن غافل شدند دستیابی و تولید " فیوز های قابل برنامه ریزی آنهم به صورت القایی " بود ( برای دستور انهدام و استفاده از قابلیت ترکش شوندگی در ارتفاع _ فاصله ی مورد نیاز از هدف ، بسته به نیاز کاربر ) http://s9.picofile.com/file/8359927918/مهمات_هدایت_لیزری_بصیر_۵.jpg http://s8.picofile.com/file/8359928142/مهمات_هدایت_لیزری_بصیر_۶.jpg این تصویر هم از فواصل کاربری سامانه را در جستجوی فضای مجازی به شکل تصادفی بدست آمد . http://s8.picofile.com/file/8359928168/مهمات_هدایت_لیزری_بصیر_۷.jpg بارورسازی ابرها در این غرفه اطلاعاتی راجع به چگونگی بارور سازی ارائه میشد . بنا به توضیحات ایشان باروری بر اساس نوع ابر مستلزم استفاده از مواد مختلفی بوده و این روش در نقاط مختلف جهان کاربرد دارد. در گفتگوی شکل گرفته ایشان ( اگر درست به خاطر داشته باشم ) به استفاده از کلرید نقره در باروری اشاره کردند . همینطور اشاره به استفاده از پهباد برای بارورسازی داشتند که علت آن را عدم صدور اجازه برای استفاده از هواپیما اعلام نمودند . پاد خارجی به نمایش در آمده نیز با توجه به ابعاد و وزن محدود آن احتمالا" برای نصب بر پهباد ساخته شده بود . ایشان در توضیحاتشان هرکدام از لوله ( تیوب ) های قابل تعویض حاوی مواد بارورساز را قابل استفاده برای ۲۰ کیلومتر عنوان کردند . با توجه به ۲ رشته سیم انتهای این لوله ها به نظر فعال شدن آنها با تحریک الکتریکی ممکن است . http://s8.picofile.com/file/8359935084/بارورسازی_ابرها_۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8359935118/بارورسازی_ابرها_۲.jpg http://s8.picofile.com/file/8359936750/بارورسازی_ابرها_۳.jpg http://s9.picofile.com/file/8359935176/بارورسازی_ابرها_۴.jpg یک مقداری اطلاعات بیشتر http://wmir.ir/
  3. سلام و عرض ادب خدمت دوستان روز گذشته خبری بود مبنی بر رونمایی از " ۶ طرح جدید " که در مجموعه ی " شهید زهرزن نزاجا " برگزار شد . البته به نظر بیش از ۶ طرح بود که شامل طرح های جالبتری میشد اما در مورد آنها توضیحی ارائه نشد . ۱_ سامانه ی هدایت لیزری در خبر به سامانه ی مذکور اشاره ای نشد و به نظر بیشتر به سامانه ی هدایتی موشک ضد زره دهلاویه ( کورنت ) اشاره میشد ، این طرح به احتمالا" زیاد سامانه ی نشانه گیر _ گذار لیزری برای هدایت موشک ها ، گلوله های توپخانه ایی و ... هدایت شونده بر اساس جستجوگر لیزری خود پرتابه یا موشک میباشد . http://s8.picofile.com/file/8359709176/سامانه_ی_هدایت_لیزری.jpg ۲_ سامانه ی شبیه ساز GPS/ GLONASS به این طرح جالب هم اشاره ای نشد و همینطور توضیحی برای آن پیدا نشد . http://s8.picofile.com/file/8359709200/شبیه_ساز_GPS_GLONASS.jpg ۳_ استوانه ی آب بندی لوله ی توپ " تانک چیفتن " http://s8.picofile.com/file/8359709234/استوانه_آب_بندی.jpg ۴ _ وانت تاکتیکال ( حفاظت شده ) ضد زره طرحی که در این رونمایی اصلا به آن اشاره نشد و صرفا" یک ماکت از آن به شکل خودروی رادیو کنترل ( RC ) به نمایش در آمد ، احتمالا" در آینده ی نزدیک و بر اساس وانت های پیک آپ مانند ارس از آن رونمایی میشود . با دقت بیشتر میتوان زره پوش شدن کابین خدمه ، گوی هدایت اپتیکی ( مانند طرح عقاب ) بر روی سقف و لانچر ۴ عددی سامانه ی ضد زره رعد ( مالیوتکا ) را مشاهده کرد . http://s9.picofile.com/file/8359709268/طرح_آفرود_نظامی.jpg ۵_ فیلم فیلم رونمایی و الباقی طرح ها + توضیحات عزیزان https://www.mizanonline.com/fa/news/515538/پهپاد-فراز-۲۲۰-رونمایی-شد ۶ _ توضیحات نوشتاری بیشتر از خبرگذاری مهر https://www.mehrnews.com/news/4609849/دستاوردهای-جدید-نیروی-زمینی-ارتش-رونمایی-شد ================= لینک پایین هم در مورد مراسم رونمایی از دستاوردهای ارتش بود ( ۳۱ فروردین ) که تصاویری جالب از ۳ پیش نمونه ی تانک ذوالفقار و ... داشت که نمیشد یک پست جدا برای آن در نظر گرفت ، بنابر این تا ارسال این پست از ارسال آن صرف نظر شد . http://tabnakbato.ir/fa/news/142498/مراسم-رونمایی-از-دستاورد‌های-دفاعی-ارتش-عکس پ ن مطلب ارسالی حقیر کامل و یا خالی از اشکال نیست .
  4. crazyinventor

    سلاح هجومی مصاف

    سلام و عرض ادب خدمت دوستان چند تصویر ( ناقابل ) در ارتباط با اسلحه ی مصاف ثبت کرده بودم که تقدیم میکنم . http://s9.picofile.com/file/8358934168/اسلحه_ی_مصاف_۱.jpg http://s9.picofile.com/file/8358934226/اسلحه_ی_مصاف_۲.jpg http://s8.picofile.com/file/8358934492/اسلحه_ی_مصاف_۳.jpg http://s9.picofile.com/file/8358934300/اسلحه_ی_مصاف_۴.jpg http://s9.picofile.com/file/8358934400/اسلحه_ی_مصاف_۵.jpg http://s8.picofile.com/file/8358934576/اسلحه_ی_مصاف_۶.jpg http://s9.picofile.com/file/8358934668/اسلحه_ی_مصاف_۷.jpg البته نکته ی جالبی هم بوجود آمد که بعد ها متوجه آن شدم و آن اینکه حقیر در آن نمایشگاهی ( ایپاس ) که " تیم تست میلیتاری " حضور داشتند ، حضور داشتم و به صورت کاملا" اتفاقی از " تیم تست انجمن " که در حال بازکردن سلاح و نشان دادن آلات متحرک ی آن بودند تعداد ۳ تصویر ثبت شد ( البته با توجه به تحرک سریع دوستان یک مقداری کم کیفیت تر شد ) که با توجه به مشخص بودن چهره ی دوستان و عدم مجوز ایشان برای انتشار تصویرشان از بارگزاری آن اجتناب شد.
  5. سلام و عرض ادب خدمت دوستان امروز خبری مبنی بر رونمایی از ۳ موشک جدید برای ارتقای توان آتش کبراهای هوانیروز بود که با همکاری وزارت دفاع و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش انجام شده بود . ۱_ موشک حیدر بدنه ی آن یک مقداری ( زیادی ) به لحاظ ظاهری شبیه به هل فایر بود ، البته به جز قسمت جستجوگر آن که به نظر براساس حسگر مادون قرمز بود . برد آن بین ۸ تا ۱۲ کیلومتر عنوان شد ، ماموریت تعریف شده برای آن هم ضد زره ، ادوات و تجمعات . http://s8.picofile.com/file/8358545742/موشک_حیدر.jpg ۲_ موشک قمربنی هاشم ظاهر این موشک نیز یک مقداری ( کم ) شبیه به موشک برد کوتاه و هوا به هوای سایدوایندر بود ، البته سطوح آیرودینامیکی آن کاملا" با سایدوایندر تفاوت داشت ، ماموریت آن ضد زره و برد آن را بیش از ۸ کیلومتر عنوان کردند . http://s8.picofile.com/file/8358545776/موشک_قمربنی_هاشم.jpg ۳_ موشک هوا پایه ی دهلاویه موشک ضد زره و سوار بر پرتو لیزر دهلاویه ( کورنت ) معرف حضور دوستان است . ایشان بر هوا پایه کردن آن و امکان نصب ۸ فروند را در هر بالگرد را توضیح دادند . ماموریت آن هم ضد زره و با قابلیت نفوذ در ۱۲۰۰ میلیمتر زره ( همگن نورد شده ). البته این موشک لانچر جالب و جدیدی هم داشت که اشاره ای به آن نشد و همچنین اشاره ای شد به انجام تست های زمینی آن . http://s8.picofile.com/file/8358545784/موشک_دهلاویه_۱.jpg http://s9.picofile.com/file/8358545792/موشک_دهلاویه_۲.jpg و در پایان فیلم رونمایی https://www.yjc.ir/fa/news/6910876/رونمایی-از-سه-موشک-حیدر-قمر-بنی-هاشم-و-هواپایه-دهلاویه-توسط-هوانیروز-فیلم پ ن : مطمعنا" نوشته ی حقیر خالی از اشکال نیست و اگر دوستان مطلع تر ، توضیحات و یا اطلاعات بیشتری داشتند بفرمایند تا همه بهره مند شویم . شاید در گفته ی عزیزان مشکلی مشاهده شود ، خیلی سخت نگیریم که همه انسانیم و ...
  6. سلام و عرض ادب خدمت دوستان تصاویر و فیلم رژه ی ارتش را مرور میکردم که به تصاویر بیشتر و همچنین منشأ پایه ی گردان رسیدم . http://s8.picofile.com/file/8358450434/ولادیمیروف_۱.jpg http://s9.picofile.com/file/8358450492/ولادیمیروف_2.jpg http://s8.picofile.com/file/8358450518/پایه_گردان_3.jpg * نکته ی با ارزش نکته ی با ارزشی که در این رژه به چشم آمد ( برخلاف روال رژه های پیشین ) تحرک تعدادی از ادوات ( نفربرها ) با اتکا به توان خودشان بود . این نکته در نظر حقیر نسبت به گذشته " قدم بزرگی " محسوب میشود ، چرا که از جایی که به خاطر دارم همیشه ادوات و تجهیزاتی که میتوانستند و اصولا" باید با توان خودشان در رژه شرکت میکردند ، در عین ناباوری سوار بر " کفی تریلر " از جلوی جایگاه می گذشتند و از این بابت به برگزار کنندگان رژه این " نقد درست " وارد بوده است . البته شاید تعداد این ادوات که با توان خودشان در این رژه حضور یافتند کم باشد ، اما کار درست و قدم برداشته شده عزیزان جای قدر دانی و سپاسگذاری دارد . حقیر به نوبه ی خودم از عزیزان دخیل در این عمل صحیح ، تشکر و قدردانی میکنم . امیدوارم این حرکت درست در مورد تمامی ادوات نظامی که قابلیت تحرک داردارند مانند تانک ها ، نفربر ها ، توپ های خودکششی مختلف ، سامانه های پدافندی برد کوتاه مثل شلیکا الی برد بلند ها مانند s300 و ..... اعمال شود تا علاوه بر ارائه ی یک رژه ی حرفه ای و تاثیرگذار ، در اصطلاح " پیام رژه " نیز درست منتقل شود . *یک نظر کوچک هم حقیر دارم ، اگر امکانش باشد تعداد ادوات ( تانک و... ) شرکت کننده هم درست انتخاب شود ( ۲ یا ۴ عدد خیلی کم هست ) و در دو ستون کنار هم به شکوه و تاثیر گذار ی رژه بیفزایند . فکر میکنم جابه جایی و گردآوری تعداد بیشتری از ادوات برای رژه با توجه به امکانات نیرو هزینه بری چندانی نداشته باشد . *در مورد کشنده ها هم یک فکر عاجل بشود ، چرا که نمونه های تجاری با همان رنگ عادی ( سفید ) در رژه حاضر میشوند ، خب حتی اگر این کشنده ها با همین وضعیت در نیرو خدمت میکند ، میتوان برای رژه آنها را با پوشش استتاری مناسب و موجود در نیرو پوشاند . * نکته فراموش نکنیم رژه ی کشورها نگاه های بسیاری ( داخلی یا خارجی ) را جذب میکند و با اجرای حرفه ای میتواند تاثیر بسزایی بر مخاطب بگذارد . در اصل زحمات کشیده میشود تلاش های بسیاری انجام میشود تنها و تنها با اصلاح و یا بازنگری در برخی " موارد کوچک " میتوان مزد زحمات تمامی عزیزان از پایین ترین رده الی بالاترین رده را گرفت . //s8.picofile.com/file/8358450976/بی_ام_پی_۲_1.jpg http://s8.picofile.com/file/8358451026/بی_ام_پی_۲_2.jpg http://s9.picofile.com/file/8358451034/بی_ام_پی_۲_3.jpg http://s9.picofile.com/file/8358451050/Un_2.jpg در مورد bmp2 های مذکور به نظرم نمونه های بروز رسانی شده در صنایع شهید زهرزن نزاجا هستند که با لانچر دهلاویه ( کورنت ) که پوشش ضد آب دارند مجهز شده و در تصویر مشخص هستند . یک نکته و آن هم اینکه به نظر زره جلوی برجک بعضی از آنها باز شده !!! *سامانه ی جدیدی ، محمول بر کامیونت ایسوزو رونمایی شد که برای ارائه به دوستان هیچ اطلاعاتی در موردش بدست نیاوردم ، اما مشابه این سامانه در نمایشگاه اقتدار ۴۰ و غرفه ی جنگ الکترونیک موجود بود . http://s8.picofile.com/file/8358451284/سامانه_۱.jpg http://s9.picofile.com/file/8358451334/سامانه_۲.jpg یک خواهش کوچک هم از عزیزان دارم و آن اینکه روکش استتاری تانک ذوالفقار ۳ واقعا از بین رفته و مایه ی آبروریزی از نیرو شده ( احتمالا" همانی هست که چند سال قبل در زمان جناب پوردستان از آن رونمایی شد ) لطف بفرمایید در صورت امکان تعویض شود یا اگر امکانش نیست از روی تانک حذف شود که در اصطلاح صورت خوشی ندارد . http://s9.picofile.com/file/8358451684/ذوالفقار.jpg در مورد رسیدگی ظاهری به ادوات هم ، اگر همانطور که در مورد ظاهر یگان های رژه رونده سخت گیری میکنیم ، در مورد ظاهر ادوات یا هواگردها سخت گیری بشود ( حداقل برای رژه ) شاهد رژه تاثیرگذار و بالطبع تبلیغات بهتری برای نیروهای نظامی وطن عزیزمان خواهیم بود . http://s9.picofile.com/file/8358451700/رژه.jpg http://s9.picofile.com/file/8358451726/صاعقه.jpg این تصویر گویا هم برای حسن ختام . http://s9.picofile.com/file/8358451826/پایان.jpg
  7. سلام و عرض ادب خدمت دوستان در مورد بالگرد " Z9 " شرکت " هاربین " ، چند وقت قبل مستندی ( تاریخ و نام مستند به خاطر ندارم ) از رسانه ی ملی در رابطه با نیروهای ویژه ی دریایی سپاه ( S.N.S.F ) پخش شد . در جایی از این برنامه نیروهای عمل کننده برای اجرای ماموریت محوله به سمت بالگرد حرکت کردند . هنگام سوار شدن ایشان بالگرد جدیدی توجه حقیر را جلب کرد ، چراکه به لحاظ ظاهری نه به خانواده ی بل و نه میل های موجود شباهت داشت . رنگ آن کاملا" مشکی ، براق و نو به نظر میرسید . ( احتمالا" برای تست های میدانی تحویل نیرو شده بود ) بعدها متوجه شدم نام آن هاربین ( z9 ) است و با توجه به اطلاع رسانی برادر مطلع مان جناب mr9 ( در مورد هماهنگی های بیشتر برای خرید) احتمالا" از آزمایشهای نیرو سربلند بیرون آمده است و به کارگیری تعداد بیشتری آن دور از ذهن نخواهد بود . دسترسی به مستند ( برای ارائه به دوستان ) مقدور نشد ، اما در جستجوی فضای مجازی چند تصویر به دست آمد که تقدیم دوستان میشود . http://s9.picofile.com/file/8358253450/هاربین_۱.jpg http://s9.picofile.com/file/8358253500/هاربین_۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8358253550/هاربین_۳.jpg و دو تصویر پایانی در نمایشگاه هوایی کیش http://s9.picofile.com/file/8358253592/هاربین_۴.jpg http://s8.picofile.com/file/8358253668/هاربین_۵.jpg
  8. عرض سلام و ارادت خدمت تمامی دوستان از نکات جالب توجه رژه ی امروز ، رونمایی از نمونه ی با کارایی بالای " پایه ی گردان " سلاح ( قابل استفاده برای تیربارهای مختلف ) برای دسترسی تیربارچی به زوایای شلیک ۳۶۰ درجه ای ( افقی ) بود. http://s8.picofile.com/file/8357870450/پایه_رژه.jpg از مشکلات پایه های قدیمی که هم اکنون نیز در کشورمان مورد استفاده است ، زوایای قابل دستیابی محدود برای شلیک میباشد ، به شکلی که کاربر سلاح برای پوشش جناحین خودروی رزمی و یا جاده با مشکل ( حاد ) مکان قرارگیری خودش روبرو است (هدف گیری و شلیک درست که بماند) و همچنین امکان پوشش در عمل برای پشت خودرو نیز وجود ندارد. http://s8.picofile.com/file/8357870476/پایه_مشکلات.jpg با اینکه حقیر علاقه ای ( اصلا و ابدا" ) به وانت های " حفاظت نشده ی تاکتیکال " و تیربارچی بدون حفاظ آن که به شکل مرسوم در وطن عزیزمان استفاده میشود را ندارم ، اما با توجه به علاقه ی شدید عزیزان ( تصمیم ساز _ گیر ) به این وسیله و استفاده از آن تا آینده ی نامشخص ، این طرح مشخصا" کارایی بالاتری را نسبت به پایه های مرسوم ارائه میکند . انشاا... این طرح پله ای باشد ( هرچند کوچک ) به سوی استفاده ی " عادی شده و بیشتر " از خودروهای نظامی حفاظت شده با توانایی حفاظت از تمامی سرنشینان حتی تیربارچی ، مانند " امرپ طوفان " باشد تا نیروی عمل کننده بدون نگرانی از جان خویش یا همرزمانش بتواند ماموریتش را با تمرکز بالا و کامل انجام دهد . " نکته ی اصلی " سرمایه های واقعی نظامی ( اثبات شده از گذشته تا به حال و برای هر کشوری ) در اصل ((( مجموعه ی نیروی انسانی و عمل کننده ))) ی آن است و وسیله های مورد استفاده ی ایشان ( از بند پوتین تا جنگنده ) در در جه ی دوم اهمیت قرار دارد. این تصویر قدیمی را از سر اجبار و ناراحتی ( شرمنده ی دوستانم ) در این پست قرار میدهم ، امیدوارم که تاثیری ( هرچند کوچک ) بر ذهنیت عزیزان تصمیم گیر _ ساز برای اتخاذ " تصمیم صحیح تر " بگذارد ... http://s8.picofile.com/file/8357873942/حفاظت_نشده.jpg
  9. crazyinventor

    تاپیک جامع نمایشگاه داخلی

    بسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب خدمت دوستان " سیمولاتورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران " هنگام بازدید به غرفه ی به نسبت شلوغ تری رسیدیم که در آن بنرها + ماکتی جالب وجود داشت . این شلوغی به علت وجود سیمولاتور " صندلی Barany " و امکان استفاده از آن برای تست بوجود آمده بود ، یکی از دوستان همراه از جان گذشته بعنوان ..... ..... پیش قدم شد تا این " شبیه سازی " کامل شود. اما در کمال تعجب ما ، اصلا در مورد ایشان گمگشتگی یا هیچ چیز دیگری مشاهده نشد !!!!! تصاویر بنرها + توضیحات تکمیلی http://s9.picofile.com/file/8353738476/سیمولاتور1.JPG http://s8.picofile.com/file/8353738542/سیمولاتور2.JPG http://s9.picofile.com/file/8353738642/سیمولاتور3.JPG http://s8.picofile.com/file/8353738742/سیمولاتور4.JPG http://s8.picofile.com/file/8353738784/سیمولاتور5.JPG http://s9.picofile.com/file/8353738868/سیمولاتور6.JPG http://s8.picofile.com/file/8353738976/سیمولاتور7.JPG http://s8.picofile.com/file/8353739050/سیمولاتور8.JPG " راکت انداز اتوماتیک شده ی ۱۰۷ م م " در مورد این سیستم اطلاعات بیشتری ( به صورت بنر ) وجود نداشت ، مسئولی هم مشاهده نشد که بتوان پرسید این مجموعه ی اضافه شده به لانچر ۱۰۷ ، تنها به منظور تنظیمات ساده تر و سریعتر قبل از شلیک به آن اضافه شده یا با استفاده از سیستم کنترل آتش ( نشانه گیر + گذار الکترواپتیکال و توانایی محاسبات بالستیکی و ....) برای شلیک دقیقتر توسعه یافته ( یا در حال توسعه ) است . http://s8.picofile.com/file/8353739176/راکت_۱.JPG http://s8.picofile.com/file/8353739200/راکت_۲.jpg " زی یو ۲۳ هدایت اپتیکی " تغییرات اعمال شده در این توپ باکمترین دخل و تصرف ممکن صورت گرفته بود ، به صورتی که اگر از نزدیک به آن دقت نمیشد ، قابل تشخیص نبود . همین نکته کار را برای به خدمت گرفتن تعداد بیشتری از این مجموعه در زمان محدود را سهل تر می نمود . طبق معمول برای گردآوری اطلاعات نه بنری وجود داشت و نه مسئولی . طبق حدسیات سیستم الکترو اپتیکی آن برای استفاده در روز بود . به نظر دارای سیستم کنترل آتش برای شلیک دقیقتر بود . از قطعات صنعتی و تجاری قابل تهیه در آن استفاده شده بود . با توجه به فرسودگی و عدم رسیدگی مجموعه به احتمال زیاد این مجموعه نمونه ی اولیه ی قابل استفاده ( پروتوتایپ ) بوده که پس از به پایان رساندن دوره ی تست ها ی مورد نیاز ، حالت ارائه ای و نمایشگاهی پیدا کرده . http://s8.picofile.com/file/8353739634/زی_یو۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8353739684/زی_یو۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8353739800/زی_یو۳.jpg http://s9.picofile.com/file/8353739876/زی_یو۴.jpg http://s8.picofile.com/file/8353739942/زی_یو۵.jpg http://s9.picofile.com/file/8353740068/زی_یو_۶.jpg " برج مراقبت پرواز سیار تاکتیکی " دوباره طبق معمول نه بنر پر از اطلاعاتی و نه مسئولی وجود داشت . اطلاعات ساده ی چشمی بنا به ظاهر مجموعه : * حامل این برج ، شاسی کامیون نام آشنا و کم استهلاک 4*6 بنز سری ۲۶۲۴ ( واگن هود) میباشد که با توجه به ماموریت تعریف شده ، انتخاب مناسبی بوده است. * ۴ جک تثبیت عرضی با " عرض قابل توجه " پایداری مناسبی در فضای باز و محیط خشن به مجموعه بخشیده است . * مجموعه ی بالابر متشکل از سیستم کم استهلاک آکاردونی به همراه ۴ جک هیدرولیک بود و در نیمه ی ارتفاع قابل دستیابی سامانه ، تقریبا در ارتفاع۳ متری تثبیت شده بود . * ابعاد برج به صورت چشمی بسیار نزدیک به ابعاد کانتینر باری ۲۰ فوتی بود . خود برج به وسیله ی ۴ قفل کانتینری به فریم مجموعه ی بالابر مهار شده است ، این طرح اتصال امکان نصب و جدا کردن برج از حامل را در کمترین زمان ممکن داراست . * راه پله ی دستیابی به برج ۳ تکه ( سه شکن ) و چرخ دار بود و به نظر قابلیت جمع و مهار شدن در قسمت ورودی برجک را دارا بود ، همینطور نردبان دستیابی به بام ( برای دسترسی به تجهیزات ) در کنار درب ورودی تعبیه شده است . * سیستم تهویه ی مطبوع نیز در مجموعه ( با توجه به ماموریت ) لحاظ شده . * در کل این مجموعه ، مجموعه ای جالب ، حساب شده ، کاربردی و کم هزینه در نگهداری بود . http://s9.picofile.com/file/8353740384/برج۱.JPG http://s9.picofile.com/file/8353740626/برج۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8353740550/برج۳.jpg * کمی اطلاعات بیشتر http://www.entekhab.ir/fa/news/435206/متخصصان-دفاعی-کشور-برج-مراقبت-سیار-ساختند-عکس " گتلینگ ۲۳ میلیمتری عاصفه " بنر برای ارائه ی اطلاعات و یا مسئولی برای گفتگو موجود نبود . به نظر میرسد این گتلینگ با توجه به احساس نیاز و بر اساس لوله ( های ) ی توپ zu23 ( تولید داخل ) شکل گرفته . زوایای قابل دستیابی به نظر منفی ۱۰ یا ۱۵ درجه و زاویه ی مثبت ۴۰ یا ۴۵ درجه میباشد . هیچ نوع سایت هدف گیری در آن به چشم نمیخورد . این اسلحه دارای وزن بالایی بود و تقریبا ( با تمامی تجهیزات ) نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم قابل تخمین بود . جعبه ی مشکی رنگ در کنار پایه ی مخروطی سلاح ، با توجه به اتصال کابلهای آمپر بالا، به نظر جایگاه باطری ( های ) خودرویی برای تامین نیروی الکتریسیته ی سلاح بود. جعبه ی کوچکتر فلزی مشکی رنگ ، مابین قبضه ها به نظر متعلق به مجموعه ی فیوز ، رله ( های ) فرمان مربوط به ماشه ی الکتریکی و الکتروموتور DC گرداننده ی گتلینگ میباشد. بیشتر قطعات فولادی پایه و بدنه ی اصلی و شعله پوش سلاح به احتمال زیاد با برش لیزر و دقیق برش خورده است . به نظر بیشتر قطعات داخلی ( کیفیت و دقت مناسبی داشت ) به کمک ماشینکاری ساخته شده . از نکات جالب ، استفاده از از دینام استارت کامیونی برای تامین نیروی گردش محوری گتلینگ بود و استفاده از این الکتروموتور با توجه به نمونه ی احتمالی تحقیقاتی بودن ، نادرست نبوده است . در پایان با توجه به رونمایی از گتلینگ " ۲۰ میلیمتری " ( آزمون پس داده و مورد اعتماد ) مشابه توپ بالگرد کبرا در روزهای اخیر به نظر میرسد این گتلینگ ( عاصفه ) ، انتظارات را برآورده نکرده و این طرح در حد طرح تحقیقاتی باقی خواهد ماند . http://s8.picofile.com/file/8353740842/عاصفه1.jpg http://s8.picofile.com/file/8353740926/عاصفه2.jpg http://s9.picofile.com/file/8353741018/عاصفه3.jpg http://s8.picofile.com/file/8353741050/عاصفه4.jpg http://s9.picofile.com/file/8353741234/عاصفه5.jpg http://s8.picofile.com/file/8353741268/عاصفه6.jpg http://s8.picofile.com/file/8353742034/عاصفه۷.jpg http://s8.picofile.com/file/8353741492/عاصفه8.jpg http://www.military.ir/forums/topic/1896-خبرهای-دفاعی-جمهوری-اسلامی-ایران/?do=findComment&comment=520049 تهیه شده اختصاصا" برای (( سایت وزین میلیتاری )) پ ن با توجه به برخی کمبودها ، تمامی حدسیات این مطلب برای تقریب ذهنی دوستان میباشد و قابل استناد نیست . مدیران محترم ،در صورتی که تصاویر ارزش انتقال به گالری را دارا میباشد ، منتقل بفرمایید . متشکرم
  10. crazyinventor

    تاپیک جامع نمایشگاه داخلی

    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم " ایلوشین ۷۶ باربر روس تبار " برای آشنایی بیشتر ، با مطلب غیر تکراری در مورد این پرنده و کمی چاشنی " جزئی نگری " در خدمت دوستان هستیم . * در مواجهه ی اولیه ، ابعاد این پرنده به صورت چشمی تقریبا" ۳ برابر هرکولس ( تاکتیکی بی رقیب همه ی ادوار ) دیده میشد . * تمامی چرخ ها با چینش غیر عادی منفصل از هم و در بیشترین فاصله ی ممکن از یکدیگر لحاظ شده بودند ، حتی در ارابه ی فرود دماغه تا وسیع ترین سطح اتکای قابل دستیابی در هر باند قابل فرودی (خاکی یا نا آماده ) را ایجاد کنند . * چهار موتوره بودن ، توان باربری مناسب و همینطور ایمنی پرواز بالایی را برای آن ایجاد میکرد . همچنین پیشران ها در ارتفاع مناسبی از سطح زمین نصب شده بودند که برای شرایط سخت تیک آف و فرود تعریف شده برای آن مناسب بود . بنا به گفته ی عزیزان هر موتور این پرنده در پرواز به صورت تقریبی ساعتی " ۲ تن " و مجموع ۴ موتور " ۸ تن " بر ساعت سوخت مصرف میکردند . * قسمت رمپ بارگیری ۳ تکه بود که دو قطعه ی بالایی به کناره ها و قسمت پایینی برای سهولت در جابه جایی بار به سمت پایین _ باند قابلیت تحرک داشت . * درب های ورودی و خروجی برای خدمه در ارتفاع ، دقیقا پشت کابین خلبان و در دو سمت هواپیما وجود داشت . * پرنده ی مذکور دارای مجموعه ی کارامد جرثقیل سقفی ، متشکل از ۴ جرثقیل برقی هرکدام به توان جابه جایی ۲۵۰۰ کیلوگرم و مجموعا" 10 تن بود . به نظر این مجموعه به صورت تکی ، ۲ تایی موازی با یا بدون قطعه ی واسط و مجموعه ی ۴ تایی قابل استفاده بود . * از نکات جالب دیگر ، این جرثقیل دارای ۲ ریل موازی بود که از ابتدای محفظه ی بارگیری (پشت کابین خلبان ) تا انتهای رمپ شیب دار به آن قابلیت تحرک میداد به شکلی که خدمه میتوانستند تمامی بارهای محوله را با اتکا به جرثقیل داخلی ، تقریبا" از سطح باند برداشته و برای بارگیری مناسبتر در تمام طول قسمت بار جابه جا کنند . * پیرو توضیح این جرثقیل ، کلیپ کوتاهی در قسمت پهبادی نمایشگاه وجود داشت که در آن این پرنده اقدام به بارگیری یک دستگاه سامانه ی پدافندی سوم خرداد نمود که در ابتدا ، مجموعه ی متحرک رادار و لانچر ( بدون موشک ) را با استفاده از جرثقیل سقفی از سامانه جدا کرده سپس به داخل منتقل کردند و بعد قسمت زیرین سامانه با اتکا به توان خود از رمپ شیب دار بالا آمده و در داخل پرنده جای گرفت . ( احتمالا مربوط به پدافند جزیره ی ایرانی ابوموسی بود) * صندلی های ردیفی موجود در قسمت بار ساده ، کاملا فلزی (استنلس استیل ) و جمع شونده به سمت بالا بودند . * در توضیحات " خدمه ی مودب " ایلوشین نکته ی جالبی وجود داشت آنهم اینکه عزیزان برد پروازی را بر حسب وزن بار گیری شده اعلام میکردند . البته بعضی اوزان اعلامی ایشان ، فراتر از استانداردهای شرکت سازنده بود و بنا بر گفته ها برد پروازی را به شدت محدود میکرد . * تمامی پنل های فرمان در دسترس ، آنالوگ و به لحاظ کاربری کاملا ساده طراحی شده بود . * خدمه در مورد این پرنده پرتوان احساس رضایت میکردند . * دسترسی به کابین خلبان نیز میسر نشد ، نه برای حقیر و نه برای هیچ بازدید کننده ی دیگری . * از نگاه حقیر در کل این پرنده بر اساس نیاز های واقعی ، کاملا" کاربردی ، کم توجه به زیبایی ظاهری ، طراحی و ساخته شده و در اصل دارای زیبایی با ارزش " کاربردی بودن " است . * توصیف این پرنده زمخت ( غیر ظریف ) ، کاربردی ، کاری ، جان سخت و قابل تعمیر . http://s8.picofile.com/file/8353183384/ایل۱.JPG http://s9.picofile.com/file/8353183526/ایل۲.JPG http://s9.picofile.com/file/8353183676/ایل۳.JPG http://s8.picofile.com/file/8353184384/ایل۴.JPG http://s8.picofile.com/file/8353183984/ایل۵.JPG http://s9.picofile.com/file/8353183584/ایل.JPG http://s8.picofile.com/file/8353187834/ایل۶.JPG http://s8.picofile.com/file/8353188118/ایل۷.JPG http://s8.picofile.com/file/8353188526/ایل۸.JPG http://s8.picofile.com/file/8353188818/ایل۹.JPG " ایلوشین ۷۶ آتش نشان " * از توانمندی های قابل توجه اضافه شده به این پرنده ی کارا ، توانایی اطفاء حریق های گسترده ( جنگلی و...) با استفاده از مخزن اختصاصی ساخته شده ی داخلی برای آن است . یعنی بدون هیچ گونه تغییرات و دست بردن در پرنده ی مادر برای آتش نشان شدن ، میتوان در مواقع لزوم این مخزن را روی آن نصب نمود و بعد از انجام ماموریت محوله با خارج کردن مخزن اجازه داد تا پرنده به ادامه ی وظایف ترابری خود بازگردد . * مخزن این مجموعه تشکیل شده از ۲ مخزن هماهنگ شده ی کوچکتر هرکدام به حجم ۱۰ هزار لیتر و مجموعا" ۲۰ هزار لیتر . جنس مخزن از فولاد زنگ نزن ( استنلس استیل ) بود که میتوان عمر بالایی برای آن متصور شد ، طول مخزن تقریبا" به طول محفظه ی بار هواپیماست ( از بعد درب ورود خدمه تا ابتدای رمپ شیب دار ) . وزن آن را به صورت چشمی میتوان بین ۶ الی ۸ تن در تخمین زد . * طریقه ی بارگیری انتقال به پرنده ی مادر ساده است ، ابتدا رمپ هواپیما کاملا باز میشود سپس مخزن را با استفاده از استند چرخ دار آن به قسمت پشت هواپیما منتقل میکنند . بعد با استفاده از جرثقیل های سقفی و حلقه های موجود روی مخزن به صورت موازی و ۲ به۲ و با استفاده از مجموعه جرثقیل اول مخزن را تا جایی که از گرانیگاه آن رد شود به داخل میکشند ، سپس با استفاده از جرثقیل بعدی آن را از استند چرخ دار انتهایی مخزن جدا کرده و تا محل مناسب در نظر گرفته شده منتقل میکنند . حقیر حدس میزنم ، این جا به جایی با هماهنگی مناسب خدمه ی زمینی و خدمه پرنده بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان بر شود . * بارگیری محتوای مخزن در فرودگاه و روی زمین انجام میشود . به احتمال زیاد با استفاده از کامیون های تانکر فرودگاهی ( آتش نشان و... ) و از طریق اتصال به ورودی های (شیر فلکه ) انتهای مخزن و با امکان دسترسی از دو سمت هواپیما . * کنترل تخلیه ی آن با استفاده از ۲ دریچه و سیستم هیدرولیکی امکانپذیر است . همچنین کنترلر دارای صندلی و کنسول کنترل مابین دو دریچه تخلیه است که البته عزیزان با توجه به خطرناک بودن جایگاه مربوطه ، امکان جابه جا شدن جایگاه مسئول و ادوات کنترلی مربوطه را به داخل قسمت بار در آینده ی نزدیک متصور بودند . * برای اطلاع یافتن از حجم مخزن ، از روش ساده ی لوله ی شفاف مدرج و متصل به مخزن استفاده شده که در قسمت انتهایی هر دو مخزن به چشم میخورد . * در قسمت انتهای مخزن اعدادی بر واحد ثانیه درج شده است که به نظر تایم تخلیه با توجه به درصد باز بودن دریچه های تخلیه و ... میباشد . * با توجه به توانایی بالای باربری ایلوشین از عزیزان سوال شد که چرا مخزن بزرگتری (برای اثرگذاری بیشتر ) برای آن ساخته نشده ؟ عزیزان فرمودند که امکان بارگیری مخزن بزرگتر با توجه به ابعاد رمپ وجود نداشت . http://s8.picofile.com/file/8353184734/آتش1.jpg http://s8.picofile.com/file/8353184768/آتش2.JPG http://s9.picofile.com/file/8353184834/آتش3.JPG http://s9.picofile.com/file/8353186276/آتش4.JPG http://s8.picofile.com/file/8353186376/آتش5.JPG http://s8.picofile.com/file/8353186526/آتش6.JPG http://s9.picofile.com/file/8353186892/آتش7.JPG http://s9.picofile.com/file/8353187226/آتش8.JPG http://s8.picofile.com/file/8353187492/آتش9.JPG http://s9.picofile.com/file/8353185334/آتش_ده.JPG http://s9.picofile.com/file/8353185468/آتش_یازده.JPG در پست قبلی حقیر ( با توجه به کمبود وقت و عجله ) نکاتی در مورد جلیقه های ضد گلوله از قلم افتاد که اکنون تقدیم میشود . پنل فلزی تست شده ، مربوط به جلیقه ی ضد گلوله ی حافظ بود که در نمایشگاه مصلا با ۲ طرح یکی استتار و دیگری کاملا مشکی در دسترس بود ، جلیقه ی مشکی رنگ در هر دو سمت دارای پنل یاد شده بود و سنگین ...... ، وزن تقریبی آن بین ۱۵ تا ۱۸ کیلوگرم بود . در مورد پنل آلومینا ، در غرفه ی شرکت میلاد (مقاوم در برابر 51_۷/6 AP ) روش ساخت را با استفاده از قالبگیری مواد اولیه ی اکسید تیتانیوم و انتقال به کوره با دمای ۴۰۰۰ درجه برای ایجاد محصول نهایی را با سختی بالا برای شخص دیگری توضیح میدادند ، در غرفه ی دیگری روی پنل محصول فرمول اکسید آلومینیوم نقش بسته بود ، در جستجوی حقیر از هر دو مورد + اکسید های دیگر و .... استفاده شده بود . در ضمن وزن پنل های سرامیکی آلومینا کم نبوده و دست کمی از پنل فولادی موجود در نمایشگاه نداشت . http://s9.picofile.com/file/8353189400/ت_۱.JPG http://s8.picofile.com/file/8353189468/ت_۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8353189492/ت_۳.jpg اختصاصا" برای سایت (( وزین میلیتاری )) پ ن باتوجه به برخی کمبودها در توضیحات عزیزان ( در مورد وزن و جنس مخزن ) و برای قابل لمس شدن این نوشته مقداری از برآیند ذهنی ( منفجر ) حقیر استفاده شده است . مدیران محترم ، در صورتی که تصاویر ارزش انتقال به گالری سایت را دارا میباشد منتقل بفرمایید ، ارادتمندم
  11. crazyinventor

    تاپیک جامع نمایشگاه داخلی

    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم در ادامه ی تایپک نمایشگاه ، تقدیم دوستان . نوار و خشاب پرکن ها ( اتوماتیک و دستی ) http://s8.picofile.com/file/8352678618/خ۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8352678634/خ۳.jpg http://s9.picofile.com/file/8352678650/خ۲.jpg دستگاه ( های ) تولید آب از رطوبت هوا ( توضیحات داخل تصویر بنر ) http://s8.picofile.com/file/8352678850/آ۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8352678900/آ۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8352678942/آ۳.jpg باطری هسته ای ( توضیحات داخل تصویر بنر ) http://s9.picofile.com/file/8352679200/ت۱.JPG http://s8.picofile.com/file/8352679268/ت۲.JPG http://s9.picofile.com/file/8352679350/ت۳.JPG http://s9.picofile.com/file/8352679434/ت۴.JPG http://s8.picofile.com/file/8352679500/ت۵.JPG http://s9.picofile.com/file/8352679534/ت۶.JPG جلیقه ی ضد گلوله ی " روئین ۱ " http://s8.picofile.com/file/8352680334/ج۱.JPG پنل فلزی داخل جلیقه ( تست شده با گلوله ی عادی کلاشنیکف ، فاصله ی شلیک نامعلوم ، به نظر از فاصله ی نزدیک بود ، جنس پنل فولاد بود اما آلیاژ یا نوعش را نگفتن ، عزیزان درست جواب نمیدادن ) http://s9.picofile.com/file/8352680668/ج۲.JPG پنل آلومینا http://s9.picofile.com/file/8352680800/ج۳.JPG http://s9.picofile.com/file/8352680942/ج۵.jpg http://s9.picofile.com/file/8352681168/ج۴.JPG پنل آلومینا ، سطح حفاظت http://s9.picofile.com/file/8352681284/ج۶.JPG http://s8.picofile.com/file/8352681368/ج۷.JPG پ ن اختصاصا برای میلیتاری مدیران محترم ، در صورتی که تصاویر ارزش انتقال به گالری را دارا میباشد ، منتقل بفرمایید . متشکرم
  12. crazyinventor

    تاپیک جامع نمایشگاه داخلی

    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم زیردریایی خیس _ تر السابحات ( نمونه ی واقعی ) http://s9.picofile.com/file/8352353018/ال۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8352353100/ال۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8352353176/ال۴.jpg http://s9.picofile.com/file/8352353234/ال۳.jpg http://s9.picofile.com/file/8352353284/ال۵.jpg فلزات خاص ، آلیاژ ها و سوپر آلیاژ ها ( ی بومی شده ) باتوجه به ارزشمندی بالای نظامی فلزات به نمایش درآمده ی نمایشگاه ، ( مصلا ) بالاجبار از چند زاویه تصویر ثبت شد تا چیزی از نگاه دوستان عزیز مخفی نماند ، بنابراین اگر تکراری در تصاویر ارائه شده مشاهده شد ، عفو بفرمایید . در ضمن طبق گفتگویی که شکل گرفت صریحا" از ایشان سوال شد که مجموعه ی به نمایش در آمده ، در " مقیاس آزمایشگاهی " تولید شده و یا به " مقیاس صنعتی " در تولید رسیده ؟؟؟ جواب ایشان : به میزان نیاز صنایع نظامی تولید میشود . با عرض پوزش ، با توجه به نور سرد محیط و ضعف سخت افزاری حقیر ، تصاویر کیفیت در خور میلیتاری را دارا نمیباشد . http://s8.picofile.com/file/8352353876/ت۱.jpg http://s9.picofile.com/file/8352353968/ت۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8352354026/ت۳.jpg http://s8.picofile.com/file/8352354084/ت۴.jpg http://s8.picofile.com/file/8352354142/ت۵.jpg http://s8.picofile.com/file/8352354150/ت۶.jpg http://s8.picofile.com/file/8352354226/ت۷.jpg http://s9.picofile.com/file/8352354250/ت۸.jpg http://s8.picofile.com/file/8352354418/ت۹.JPG http://s9.picofile.com/file/8352354568/ت۱۰.JPG http://s9.picofile.com/file/8352355042/ت۱۲.JPG http://s8.picofile.com/file/8352355250/ت۱۳.JPG http://s9.picofile.com/file/8352355400/ت۱۴.JPG http://s8.picofile.com/file/8352355584/ت۱۵.JPG http://s8.picofile.com/file/8352356050/ت۱۱.JPG http://s9.picofile.com/file/8352356584/ت۱۶.JPG http://s9.picofile.com/file/8352356700/ت۱۷.JPG http://s9.picofile.com/file/8352356800/ت۱۸.JPG http://s8.picofile.com/file/8352356868/ت۱۹.JPG پ ن این مطلب اختصاصا" برای (( سایت وزین میلیتاری )) تهیه شده و بازنشر آن منوط به درج نام " میلیتاری " میباشد . مدیران محترم در صورتی که تصاویر ارزش انتقال به گالری سایت را دارا میباشد ، منتقل بفرمایید . متشکرم
  13. crazyinventor

    تاپیک جامع نمایشگاه داخلی

    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم پهباد شاهد ۱۹۱ توضیحات را قبلا دوستان ارائه کردند ، نکاتی هم به نظر حقیر آمد که عرض میکنم. * در کلیپ به نمایش درآمده در نمایشگاه مهرآباد ، این پهباد با اسکی های کوچک خود بر روی باند نشست . * موتور مورد استفاده به نظر تجاری و قابل تهیه بود . * آن قطعه ی آلومینیومی که جلوی ورودی هوای این پهباد ، در نمایشگاه مصلا بود به نظر " هیت سینک " ( خنک کن آلومینیومی ) مربوط به سامانه ی االکترو اپتیکال زیر آن میباشد . سعی شد برای دوستان از تمامی زوایا تصویر ارائه شود. http://s8.picofile.com/file/8352207042/ش۱۳.JPG http://s9.picofile.com/file/8352207092/ش۱.JPG http://s9.picofile.com/file/8352207192/ش۲.JPG http://s9.picofile.com/file/8352207234/ش۱۲.JPG http://s8.picofile.com/file/8352207292/ش۹.jpg http://s9.picofile.com/file/8352207350/ش۱۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8352207442/ش۱۰.jpg http://s8.picofile.com/file/8352207450/ش۴.jpg http://s8.picofile.com/file/8352207518/ش۵.jpg http://s9.picofile.com/file/8352207534/ش۷.jpg http://s9.picofile.com/file/8352207550/ش۳.jpg http://s8.picofile.com/file/8352207634/ش۸.jpg http://s9.picofile.com/file/8352207500/ش۶.jpg ذوالفقار ۳ اولین نکته ای که در مواجه شدن با ذوالفقار جلب توجه میکند ، هیبت بزرگتر ( طول ، ارتفاع و احتمالا عرض ) آن نسبت به دیگر تانک های موجود و بالاخص T72 است . طبق گفتگوهای شکل گرفته ، همانطور که جناب نوریخانی قبلا توضیح داده بودند از سیستم بارگزار" چرخی فلکی " در آن استفاده شده . برد موثر توپ را اگر اشتباه نکنم ۱۸۰۰ متر و برد نهایی را ۳۰۰۰ متر عنوان کردند . طبق لمسیات حقیر ، برجک از فولاد ( به نظر تختال ) ، کاملا ضخیم و مستحکم به روش جوشکاری ساخته شده ، اما زره اضافی که روبروی راننده بود و تا پیشانی تانک ادامه داشت صرفا" نمایشی ( توخالی ) بود . در مورد زره اضافی قابل نصب روی پرده ی شنی هم دوستان سوال کردند که عزیزان احتمال استفاده از آن را دادند. در مورد تعداد ساخته شده و تحویل به نیرو سوال شد که عزیزان از تحقیقاتی بودن نمونه ( زمینه ی فعالیت ایشان همین بود ) صحبت کردند و درمورد سوال طرح شده اظهار بی اطلاعی کردند . http://s9.picofile.com/file/8352207684/ذ_۱.jpg http://s8.picofile.com/file/8352207734/ذ۷.jpg http://s9.picofile.com/file/8352207750/ذ۶.jpg http://s9.picofile.com/file/8352207800/ذ۵.jpg http://s8.picofile.com/file/8352207826/ذ۴.jpg http://s8.picofile.com/file/8352209584/ذ۳.jpg http://s9.picofile.com/file/8352209650/ذ_۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8352209700/ذ۸.jpg http://s8.picofile.com/file/8352209734/ذ۹.jpg http://s8.picofile.com/file/8352209750/ذ۱۰.jpg http://s9.picofile.com/file/8352210018/ذ۱۱.jpg تمامی نکات ارائه شده در این پست طبق گفتگوهای محیطی شکل گرفته و ابدا" قابل ارجاع یا استناد نیست . پ ن این مطلب با صرف زمان ، اختصاصا برای (( سایت وزین میلیتاری )) تهیه شده و بازنشر آن منوط به درج نام میلیتاری میباشد. مدیران محترم ، درصورتی که تصاویر ارزش انتقال به گالری سایت را دارا میباشد ، منتقل بفرمایید . متشکرم.
  14. crazyinventor

    تاپیک جامع نمایشگاه داخلی

    سلام دوست عزیز ، شما لطف دارید . اساتید سایت بهتر میتونستن شما رو راهنمایی کنن تا این بیسواد. پیرو سوال شما یه نگاهی انداختم به تصاویر قدیمی تر ، مثل اینکه این مدل لولا به رغم سادگیش روی بقیه ی کبراها هم استفاده شده و به نظر اختصاصی اون حساب میشه . این ۳ تصویر رو ببینید ، امیدوارم کمکی بکنه . ارادتمندم http://s9.picofile.com/file/8352161742/تصویر_۱.jpg http://s9.picofile.com/file/8352161784/تصویر_۲.jpg http://s9.picofile.com/file/8352161826/تصویر_۳.jpg
  15. crazyinventor

    تاپیک جامع نمایشگاه داخلی

    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم پروژه ی شهید پروینی ۱ پروژه ی مسلح سازی بالگرد بل ۲۱۴ هوانیروز به لانچرهای ۷ تایی و ۱۹ تایی راکت انداز بومی هایدرا با استفاده از پایه ی ( طراحی و ساخته شده برای آن . بنا به گفته ی عزیزان این پروژه به منظور ایجاد توانایی دفاع از خود برای این بالگرد اجرا شده است . تصویر از داخل کابین هم تهیه شده بود که متاسفانه پیدا نشد ، البته بروزرسانی ای داخل آن تصویر به چشم نمیخورد . پروژه ی شهید پروینی ۲ از اهداف پروژه علاوه بر توانایی یافتن بالگرد برای دفاع از خود ، امکان یافتن پرواز در شب و آتشباری موثر با استفاده از لانچر ۱۹ تایی راکت هایدرا + استفاده از توپ ( فوق العاده ی ) گتلینگ و ۲۰ میلیمتری اختصاصی بالگرد کبرا در پاد خارجی است . در گفتگوی شکل گرفته خشاب این توپ را با خشاب کبرا یکی و مشترک معرفی کردند. در ضمن با توجه به گفته ی عزیزان اینطور که از شواهد امر پیداست این توپ ثابت نبوده و در جهات بالا و پایین امکان تحرک دارد . با توجه به پایه ی راکت انداز ( در سمت دیگر بالگرد ) ، امکان تحرک لانچر راکت ( برای دقت بیشتر شلیک ) نیز دور از ذهن نیست . کبرای حامل ضد زره شفق ( معرف حضور دوستان هست ) کبرای نان تاو مجهز ( نام پروژه نامشخص ) بنا به گفته ی عزیزان توانایی پرواز درشب ( توانایی شلیک راکت و توپ از گذشته ) و در آینده ی نزدیک توانایی شلیک موشک هدایت شونده برای آن در برنامه دیده شده است . همینطور فرمودند که در آینده تعداد بیشتری بالگرد به این استاندارد ارتقاء خواهد یافت . البته با توجه به تصاویر امکان موقعیت یابی و.. براساس GPS نیز برای آن تدارک دیده شده است. http://s8.picofile.com/file/8352124542/تصویر_۱۸.JPG http://s9.picofile.com/file/8352124692/تصویر۲۱.jpg http://s9.picofile.com/file/8352124784/تصویر۲۳.jpg نکته : شاید مدل پروژکتور های ( مادون قرمز و.. ) مورد استفاده و نوع نصب یا سیم کشی آن برای دوستان سوال برانگیز شده باشد . طبق فرمایش عزیزان ، این پروژه ( ها ) با طی کردن روند توسعه و در آینده با پروژکتور های اختصاصی و آیرودینامیک تر جایگزین خواهند شد . در پایان از عزیزان (( هوانیروز قهرمان )) ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاطر " برخورد بسیار عالی " با تمامی بازدیدکنندگان ، " اخلاق نیکو " ، " پاسخگویی اصولی " ( واقعی ) و همکاری با هموطنان عزیزمان تا حد امکان ، تشکر و قدردانی میکنم . بدون اغراق حقیر شاهد بهترین ، مردم داران ترین و زیباترین برخوردی بودم که تاکنون از سوی مجموعه ای ارائه شده بود. انشاا... خداوند به همه ی این عزیزان عمر با عزت و زندگی توام با آرامش هدیه کند . پ ن این مطلب اختصاصا" برای (( سایت وزین میلیتاری )) تهیه شده و بازنشر آن منوط به درج نام میلیتاری میباشد. مدیران محترم در صورتی که تصاویر ارزش انتقال به گالری سایت را دارا میباشد ، منتقل بفرمایید . متشکرم