crazyinventor

Members
  • تعداد محتوا

    68
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    5

crazyinventor آخرین امتیاز شما در روز 30 مرداد 1398

crazyinventor شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

1,373 نشان لیاقت

2 دنبال کنندگان

درباره crazyinventor

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,355 نمایش های پروفایل
  1. سلام و عرض ادب خدمت دست اندکاران و خوانندگان ماهنامه ی میلیتاری _نآورد . یه چند نکته ایی رو بابت اعتلای بیشتر مجله خدمت دوستان تقدیم کنم . 1- پیشوند و پسوندها اگه به نشریات و رسانه های جمعی یه نگاه دقیق تر بندازیم ، متوجه میشیم که انها بابت ارزشمند جلوه دادن مطلب ارائه شده درون رسانه شون ، میان و نام نویسنده ی مطلب رو عموما با پیشوند و پسوندی که نشون دهند ی جایگاه علمی ، فنی و یا اجتماعی اون فرد هست همراه و معرفی میکنن . برای مثال مهندس فلانی کارشناس ادوات زرهی و یا دکتر فلانی پژوهشگر تاریخ و .... نظر شخصی بنده این هست که برای مترجمین و نویسنده های مجله ی نآورد ، نام کاربری خالی ( برای مثال نویسنده crazyinventor و یا مترجم crazyinventor ) بابت تاثیر گذاری بیشتر مطلب و همینطور جذب مخاطب یکمقداری کم تاثیر هست و اونجوری که باید نمیتونه نشون بده که نوشته ی نظامی ایی که اون عزیز نویسنده زحمتش رو کشیده و یا ترجمه ی علمی و فنی ایی که اون مترجم گرانقدر قبول زحمت کرده ، چقدر ارزشمند هست . خلاصه میکنم مطلب رو ، مطلب ارائه شده از بابت 3 موضوع اصلی جذب مخاطب میکنه . 1- نویسنده ی بنام و شهیر 2- مطلب خاص و ارزشمند ( جذاب ) 3- تصاویر پرمعنا ، خاص و باکیفیت حالا که مطالب ارزشمند و غیرتکراری ایی رو اعضای فاضل سایت به رشته ی تحریر در میارن تا درون مجله ی نآورد قرار بگیره ، بیاییم و با معرفی زمینه ی تحقیقاتی و یا علاقمندی شخصی ایشون در کنار نام کاربریشون ، ظلع دوم مهم بودن مطلب رو کامل کنیم . به این شکل هم اون مطلب خواننده ی بیشتری پیدا میکنه ، هم اون نویسنده ی محترم ، خودش و مطالب بعدیش خواننده ی بیشتر پیدا میکنن و در پایان خود مجله هم که دارایی اصلیش نویسنده هاش هستن هم پربازدیدتر و مهم تر میشه . و از همه مهمتر مخاطب متوجه هست که این مطلب در اصطلاح الابختکی و قارچی قورتکی نوشته نشده و کلی اندیشه و مطالعه پشتش هست . برای راهنمایی بیشتر نام کاربری + مدرک تحصیلی + زمینه ی تحقیقاتی + عضو هیات تحریریه ی سایت بودن . مثال های اون ( البته سخت نگیرین ، مثال هست و یکمی هم داغون ) = نویسنده crazyinventor کارشناس علوم سیاسی و پژوهشگر تاریخ = مترجم crazyinventor تحلیلگر مسائل دفاعی = نویسنده crazyinventor تحلیلگر منطقه ایی ( مسایل عراق ، لبنان ، سوریه ، لیبی ) = نویسنده crazyinventor محقق و پژوهشگر نیروی زمینی = مترجم crazyinventor محقق علوم و صنایع هوایی و هوافضا ( عضو هیات تحریریه ی سایت میلیتاری ) توضیح : اما این پسوند ها رو کمتر از محقق علوم نظامی و یا پژوهشگر علوم نظامی درنظر نگیرید ، دوستان مستحضر هستن که ترجمه ی یه مطلب تخصصی ازعهده ی شخصی برمیاد که تو اون زمینه عمری رو هزینه کرده . در مورد مدرک تحصیلی ، دوستانی که مایل به اظهار اون نیستن میتونن تنها به زمینه ی پژوهشی مورد علاقشون اشاره کنن . القاب پیشوند و پسوند رو مترجمین و نویسندگان محترم سایت میتونن موقع ارائه ی مقاله و یا مطلبشون به مدیریت اعلام کنن تا همیشه نام کاربریشون با اون القاب در بالای مطلبشون حک بشه . شاید نوشتن القاب برای دوستانی که اهل خاکی بودن و شکسته نفسی هستن ( عموم اعضای سایت ) کمی سخت باشه ، ولی خب چه کنیم که برای قوام مجله و از اون مهمتر بالاتر رفتن تاثیر مطلب در نگاه مخاطب اگر این کار رو انجام بدیم ، به نظرم کار درستی رو انجام دادیم . لینک و لینک ها ... اگه دوستان فراموش نکرده باشن تو شماره ی قبلی مجله به بحث قراردادن لینک در انتهای مطلب اشاره ایی کردم و گفتم که باتوجه به دیجیتال بودن مجله میشه لینک دسترسی رو تو انتهای مطلب قرار داد تا مخاطب با لمس و یا موس اون رو کپی کنه تو سرچ گوگل و مستقیم بیاد تو تایپک مربوطه و ادامه ی مطلب رو خودش از تایپک ادامه بده . حالا یکمقداری اون ایده رو توسعه بدیم ( حالا به جایی برنمیخوره که بعنوان یه مجله ی سنت شکن و پیشرو هم معروف بشیم ) . کاربرد اول موقعی که در صفحه ی اول و یا صفحه ی آخر آدرس سایت ، انجمن ، اینستاگرام توییتر و یا اندیشکده و ... مرتبط با سایت رو قرار میدیم ، جلوی هر کدوم اونها لینک دسترسی بهشون رو هم قرار بدیم تا مخاطب بتونه در صورت علاقمندی و نیاز بتونه به اون قسمت ها دسترسی داشته باشه . کاربرد دوم در مورد مواقعی که برای فهم بیشتر مخاطب نیاز به ارائه ی ویدئویی داریم میتونیم در داخل و یا انتهای مطلب به هر تعدادی که مورد نیاز هست لینک ویدئو ها رو ارائه کنیم . میشه اون ویدیو رو برای مثال تو آپارات بارگذاری کرد و یا اگه نمیخوایم که مخاطب ذهنش متمرکز روی مطالب مجله بمونه هم میشه اون ویدیو رو برای مثال تو پیکو فایل بارگذاری کنیم تا مخاطب دانلودش کنه و ازش استفاده کنه . برای مثال میشه در مورد نبرد های نیروهای فاطمیون در سوریه و در کنار مطلبش ، این ویدیو رو با لینک به مخاطب برسونیم . یا در مورد تاثیرگذاری سلاح های کالیبر بالای ضد مواد در میدان واقعی جنگ یمن ، این ویدیو رو به مخاطب برسونیم و یا همون تایم لاین جنگ در جبهه ی شرق که بدون ویدئوی اون از جذابیتش کاسته میشه . کاربرد سوم در صورتی که نیاز هست سالنامه ایی ، چارتی ، نموداری ، داده نمایی ، تصویربا ارزشی ( مثل تصویر صفحه ی وسط اختصاصی مجله ها اونم با کیفیت بسیار زیاد و اختصاصی ) ، به دست مخاطب برسونیم تا هرکدوم بسته به نیازشون ( ارگانها ، اندیشکده ها ، علاقمندان و ... ) بتونن ازش چاپ کنن و یا در صورت نیاز بنر بزنن ، و ما ادراک تاثیر گذاری اون بنر توی سازمان ها و .... برای نمونه ، این تصویر رو که از مراسم تشییع پیکر پاک حاج قاسم ثبت کردم ( مراسم تهران ) رو میشه با ابعاد واقعی به دست مخاطب رسوند . ( استفاده آزاد ) آیا شما از من راضی هستین ... لینک مربوط به تصویر باکیفیت تر http://s12.picofile.com/file/8397881376/آیا_شما_از_من_راضی_هستین_.JPG کاربرد چهارم اونجاهایی که فایل ویدیویی در دسترس نیست و نیاز هست که به مخاطب فایل صوتی ارائه کنیم ( مثلا گفتگوی فرماندهان و شهدای دفاع مقدس ، گفتگوهای تاریخی و .... ) هم میتونیم لینک دسترسی روداخل مطلب بیاریم تا مخاطب بتونه ازش بهره ببره . همینطور برای درک راحت تر عملکردها هم میشه فایل گیف رو به صورت لینک به مخاطب برسونیم . ویا حتی لینک دانلود مجلات قبلی رو هم داخل مجلات جدید تو یک صفحه ی جدا بگذاریم البته همراه با تصویر صفحه ی اول هر مجله تا مخاطب هم بتونه به آسونی به الباقی مجلات دسترسی داشته باشه . کاربرد پنجم یه جاهایی بابت حساسیت مباحث تئوریک ، دفاعی و امنیتی لازم میشه مخاطب خاص ( عموما نظامیان ارشد ، تئوریسین ها و تاکتیسین ها ) رو با اندیشکده ها و طرز فکر طرف مقابل آشنا کنیم ، میشه لینک _ های مرتبط با اون پژوهشکده های غربی و شرقی رو داخل مطلب و یا درانتهای مطلب قرار بدیم تا مخاطب وطنی ( در اینجا مخاطب خاص ) مستقیم بتونه با طرز فکر و برنامه ریزی طرفهای دوست و یا دشمن آشنا بشه . نکته ی مهم با توجه به نو بودن ایده ، نیاز هست تا در بالای هر لینک ( فارغ از موضوع اون ) طریقه ی استفاده از اون لینک رو به با رنگ مشخصی ( مثلا قرمز ) به مخاطب آموزش بدیم . ساده نویسی اگر امکانش هست تو بحث تالیف ، ترجمه و ... اصل مهم ساده نویسی رو رعایت کنیم . فراموش نکنیم که برای تاثیرگذاری بر جامعه و قابل درک کردن مطلب برای عامه ی جامعه یا افراد نظامی کمتر اهل مطالعه و خصوصا قشر جوان جامعه ، جملات و کلمات تا حد ممکن اون بایستی ساده و قابل فهم ارائه بشه . یه مثال خارج از بحث هم میزنم ، اگه دوستان به مطالبی که توسط رسانه های دشمن ( معاند ) که به زبان فارسی فعالیت میکنن دقت کرده باشن متوجه میشن که مطالب و دلایل ارائه شده توسط اونها چقدر ساده و قابل فهم توسط افراد مختلف جامعه یا همون عامه ی مردم هست . ( داریم طبق اون گفته ی معروف از دشمن یادگیری حاصل میکنیم ) . البته بعضی از مطالب رو که خیلی تخصصی هستن ، نمیشه زیاد ساده اشون کرد ، چراکه به اصل مطلب صدمه میزنه . خلاصه ریش و قیچی دست اعضای سایت هست و تا اونجایی که امکانش هست ساده کنن مطلب رو ( اگه نشد ، میتونن معنی اون کلمه رو داخل پرانتز توضیح بدن ) تا طبق اصطلاح عامیانه نه سیخ بسوزه و نه کباب . تصویر ، تصویر ، تصاویر به شخصه تاثیر تصاویر رو برای جذب مخاطب و یا ایجاد اشتیاق به خوندن مطلب و همچنین میل به ادامه ی مطالعه ی مطلب در مخاطب عام رو بسیار بیشتر از خود مباحث داخل مطلب میدونم . مطالب عموما نیازمند علاقه نسبت به موضوع و تفکر و تجسم هستن اما تصاویر نزدیک ترین راه دریافت اطلاعات بدون هیچ زحمت اضافه ایی هستن و اگه دقت کنیم ( خصوصا در مورد موارد خاص ) در زمان بازخوانی توسط حافظه عموما تصویر مطالب ( نوشته ها ) بالا نمیاد و مشخصا تصاویر هستن که بالا میان . یه مثال خارج از بحث بزنم ، در مورد کینژال اگه صحبت بشه قریب به اتفاق اولین تصویر اون که زیر میگ 31 بسته بودنش و میگ روی باند مستقر بود رو یادمون میاد و احتمالا بعدش تصاویر دیگه ی اون رو. درکل استفاده از تصاویر دارای معنا و تاثیرگذار بر مخاطب رو برای دوستانی که خلق مطلب و یا ترجمه میکنن توصیه میکنم . نکته ی پایانی ارزشمندترین و قویترین مطالب برای مخاطب عام دقیقا مثل دیس برنجی میمونه که هرچقدر هم خوشپخت باشه بدون خورشت دل عموم افراد رو میزنه . تصاویر عموما مثل خورشت و یا کباب هستن و اگه دارای معنا و کیفیت باشن میشن خورشت و یا کباب درجه یکی که کمک میکنه مخاطب تا انتها دیس مطلب رو بخونه و مطمعنا اون مطلب نخورده و یا نیم خونده رها نمیشه ، همینطور اون دیس مطلب بهتر فهمیده شده و هم بهتر به ذهن افراد خواهد ماند .
  2. شهدا شمع محفل بشریت اند کار شایسته ایی در باغ موزه ی دفاع مقدس شکل گرفته است ، بدین ترتیب که اسناد غیر قابل انکار این ترورهای ظالمانه یعنی خودروی شهدای صنعت هسته ایی که در زمان ترور ایشان اسیب دیده را با قراردادن در مجموعه ایی شیشه ایی در معرض تماشای هم وطنان و مراجعین به این محیط گذاشته اند . این مجموعه در فضای باز و درست در مقابل درب ورودی فضای مسقف موزه برپا شده است . یادمان شهدای صنعت هسته ایی کشور عزیزمان استاد شهید مسعود علیمحمدی نحوه ی شهادت و توضیحات استاد شهید مصطفی احمدی روشن و همراه ایشان شهید رضا قشقایی نحوه ی شهادت و توضیحات دانشمند شهید مجید شهریاری نحوه ی شهادت و توضیحات شهید والامقام داریوش رضایی نژاد نحوه ی شهادت و توضیحات 2 تصویر منتشر شده در فضای مجازی که پس از به شهادت رسیدن ایشان ثبت شده است جانباز سرافراز فریدون عباسی نحوه ی جانبازی و توضیحات در جای جای باغ موزه میتوان به سطل های زباله ایی برخورد که مسیر محتوم رقم زنندگان این ترورهای جانکاه را تشریح کرده اند ... تلاش حقیر بر این بود که از تمامی زوایا برای علاقمندان و کسانی که امکان مراجعه به باغ موزه ی دفاع مقدس را ندارند ( مانند عزیزانی که در استان ها و شهر های دور ساکن هستند ) تصویر تهیه شود ، اما ناگفته پیداست که تصاویر به حد نیاز گویای واقعیت نمیتواند باشد ، بنابراین علاقمندان میتوانند در زمان مناسب ( و خصوصا" پس از فروکش کردن همه گیری ویروس کرونا ) به محل دائمی باغ موزه ی دفاع مقدس سری بزنند تا حقیقت و واقعیت ترورهای انجام شده را بدون واسطه و با چشمان خود ، از نزدیک نظاره گر باشند . نقشه ی دسترسی به باغ موزه برای دسترسی راحت تر نیز میتوان از مترو استفاده نمود ، بدین شکل که با استفاده از خط یک مترو و ایستگاه متروی شهید حقانی ، دسترسی از درب ورودی بالایی مجموعه و نزدیک به مسجد جامع خرمشهر ایجاد میشود و همینطور ایستگاه قبلی همین خط یعنی ایستگاه شهید همت ، دسترسی را از پایین و انتهای باغ موزه میسر میکند . برای سهولت در بازدید و با توجه به وسعت مجموعه همینطور مسیر انتخابی ، میتوان از یکی از درب ها وارد و از درب دیگری نیز خارج شد . نکته و پیشنهاد امیدوارم همانطور که برادر عزیز و مطلع ، جناب mr9 به درستی اشاره فرمودند ، خودروی حامل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین ، خودروی حامل همراهان ایشان از دولت عراق تحویل گرفته شود و به این مجموعه ( و یا مجموعه های دیگر ، بنا بر نیاز ) منتقل شده و در معرض دید عموم هموطنان و عزیزان جویای حق بعنوان سندی غیر قابل کتمان قرارگیرد . پ ن نثار روح شهدای صنعت هسته ایی کشور عزیزمان صلواتی عنایت بفرمایید . استفاده از تصاویر ثبت شده توسط حقیر ، آزاد است ...
  3. بنام خدا عرض سلام ، ادب ، تهنیت و شادباش خدمت همه ی هموطنان ، خصوصا دوستان و اساتید عزیز سایت وزین میلیتاری . امیدوارم حق تعالی سالی پر از خیر و برکت رو به هممون ارزونی بداره و ما هم بالطبع قدردان نعمات ایشون باشیم . حقیر بابت فرا رسیدن سال جدید یه چند جمله ایی رو بابت تنوع و از باب طنز ( و صد البته با تصویر ) تقدیم دوستان میکنم . امید وارم سالی پر پول و صد البته حلال پیش رو داشته باشین ... http://s7.picofile.com/file/8391747868/پول_۱.jpg البته پول رو وسیله ایی برای زندگی و خیر رسوندن به انسانها ببینیم و نه بیشتر ... http://s7.picofile.com/file/8391747942/پول_۲.jpg زندگی ها رو خیلی سخت نگیریم خصوصا مبحث تشکیل زندگی ها رو تا خیر دو دنیا به جامعه مون سرریز بشه ... http://s6.picofile.com/file/8391748034/پول_۳.jpg امیدوارم همیشه خوش اقبالی تو زندگی هامون جریان داشته باشه .... http://s7.picofile.com/file/8391748050/شانس_۱.jpg خصوصا خوش اقبالی تو مکان های عمومی ... http://s7.picofile.com/file/8391748084/شانس_۲.jpg خلاصه اسب تیزروی بخت و اقبال به تاز و شیحه کشان طی طریق کنه ... http://s7.picofile.com/file/8391748150/شانس_۳.jpg تو این تعطیلات تا حد ممکن بیرون نریم و اگه مجبور شدیم بریم بیرون و رانندگی کنیم به مباحث قانونی اون فارغ از اینکه مجرد هستیم یا متآهل پایبند باشیم ... http://s6.picofile.com/file/8391748218/رانندگی_۱.jpg کنار خانواده و یا تنها خیلی فرق نکنه ... http://s7.picofile.com/file/8391748250/راننده_۲.jpg در زمان رانندگی تا حد ممکن از تلفن همراه استفاده نکنیم ... http://s7.picofile.com/file/8391748292/راننده_۳.jpg تو این شرایط گسترش بیماری کرونا بهداشت رو دوچندان رعایت کنیم و خصوصا دست ها رو به اندازه شستشو بدیم ... http://s7.picofile.com/file/8391748350/بهداشت_۱.jpg اگه مجبور شدیم جایی تو صف وایستیم ، فاصله ی ایمن ( دست کم 1.5 متر و یا بیشتر ) رو رعایت کنیم ... http://s6.picofile.com/file/8391748384/بهداشت_۲.jpg از افراد مسن تر و خصوصا کسایی که مریض احوال هستن مراقبت کنیم ... http://s6.picofile.com/file/8391748426/بهداشت_۳.jpg تا حد ممکن از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس ها و ... که محیط مناسبی برای انتقال ویروس هست کمتر استفاده کنیم ... http://uupload.ir/files/y28t_بهداشت4.jpg و یا اگه نشد ، حتما از ماسک مناسب و دستکش استفاده کنیم ... http://s6.picofile.com/file/8391748742/بهداشت_۵.jpg خلاصه مراقب خودمون ، خانوادمون و در کل جامعمون باشیم ... http://uupload.ir/files/hr8_بهداشت_۶.jpg یه چند نکته ایی رو هم به عزیزان و بزرگواران تقدیم کنم . شمایی که صندلیت جا داره تا خانواده و آشناهات رو هم داخلش جا بدی در راه رضای خدا یک مقداری کارهایی ( منظور وظیفه هست ) که بایستی انجام بدی رو با بهانه های مختلف عقب ننداز ... http://s7.picofile.com/file/8391749176/مسول_۱.jpg موقعی که قراره مشکلی پیش بیاد لطفا خواب نمونید و تازه بعد از گیر کردن جامعه با بازی های سیاسی دنیال تغییر شرایط به نفع خودتون باشید .... http://s6.picofile.com/file/8391749276/مسول۲.jpg مردم به لطف کارهای درخور و شایسته ی عزیزان کم مشکل ندارن ، لطفا با تصمیم های لحظه ایی و بی حساب و کتاب ( بدون تفکر در مورد تاثیری که تصمیم شما و مجموعه ی شما در کوتاه و یا بلند مدت بر جامعه میزاره ) زندگیشون رو از اینی که هست سخت تر نکنید ... http://s7.picofile.com/file/8391749318/مسول_۳.jpg مشکلات و مصائب موجود نیازی به گفتن نداره و عزیزان میتونن با پیاده شدن از لیموزین اس 600 گارد و سر زدن به مناطق پایین شهر ها یا مناطق حاشیه ایی شهر ها و شهرستان ها باهاش آشنا بشن ... http://s7.picofile.com/file/8391749384/مسول_۴.jpg عزیزان تا جایی که ممکنه رک و راست باشن و نقش بازی نکنن جلوی مردم ، چرا که یه جا بالاخره گیر میفتن و دستشون رو میشه ... http://s7.picofile.com/file/8391748900/مسول_۵.jpg و آخرین توصیه ، زیاد دنبال عکس گرفتن و سلفی گرفتن موقع کلنگ زنی و شروع پروژه نباشن ، به نظرم بهتره بیشتر دنبال این عکس بازی ها اون موقعی باشین که پروژه تموم شده و دارین اون رو تحویل میدین ... http://s6.picofile.com/file/8391749034/مسول_۶.jpg کار زیبای هدیه دادن و شاد کردن دیگران رو فراموش نکنیم ، حتی اگه اون هدیه قیمت زیادی نداره ... http://s7.picofile.com/file/8391749542/هدیه_۱.jpg البته اگه اون هدیه کتاب باشه که بسیار عالی میشه ، فقط قبل از اقدام به خرید از اون عزیزی که قراره براش هدیه بگیرین بپرسین که کدوم کتاب رو بهش نیاز و یا علاقه داره ... http://s7.picofile.com/file/8391749568/هدیه_۲.jpg آقا این کار نادرست یادگاری نوشتن رو در و دیوار محیط های باستانی و غیره رو بیاین حذف کنیم که آبرو ریزی هست .... http://s6.picofile.com/file/8391749626/یادگاری.jpg تو این گرونی ها یک مقداری مراعات همدیگر رو بکنیم که خدای ناکرده کسی به مشکل نخوره ... http://s6.picofile.com/file/8391749742/گرونی.jpg این قضیه ی ربط دادن همه چیز به هم رو هم بیاین کنار بزاریم .... http://s7.picofile.com/file/8391749818/ربط.jpg از بانوان عزیز هم وطن هم خواهش میکنم یک مقداری بیشتر خودشون رو کنترل کنن و اون سلاح ویرانگر رو یک مقداری بیشتر در نیام نگه دارن ... http://s6.picofile.com/file/8391749900/بانوان.jpg امیدوارم دلتون همیشه و در همه حال خوش باشه ... http://s7.picofile.com/file/8391749968/پایان_۱.jpg خصوصا لبتون هم خندون ... http://s7.picofile.com/file/8391750000/پایان_۲.jpg میلیتاری رو فراموش نکنید و در همه زمانها بهش سر بزنید .... http://s6.picofile.com/file/8391750142/پایان_۳.jpg و در پایان هم ابراز محبت میکنم به همه ی دوستان و هموطنانم اونم در این حد ... http://s6.picofile.com/file/8391750218/پایان_۴.jpg
  4. سلام و عرض ادب یه چند نکته دیگه ایی رو هم بابت اعتلای بیشتر مجله تقدیم کنم . مطالب تئوری اگه یه زمانی قرار هست که داده نمایی ، نموداری یا چارتی تو مطلب دوستان اضافه یا استفاده بشه ، حتی المکان و برای فهم راحت تر مطلب ، نوشته های داخل نمودار به زبان فارسی باشه و یا اگه اون واژه معادل فارسی نداره و امکانش نیست که معادل مناسبی بسازیم و یا واژه ی فارسی جایگزین پیدا کنیم ( و یا حتی واژه ایی که براش ساخته شده هنوز اون معنی مورد نظر نویسنده رو نمیده ) ، میشه هر دو واژه ی فارسی و واژه ی اصلی ( غیر فارسی ) رو باهم داخل اون چارت و.... بیاریم . البته اگه معنای اون واژه ی غیر فارسی گسترده بود و نشد از یک کلمه جایگزین براش استفاده کنیم ، برای فهم بهتر قضیه توسط مخاطب و همینطور جلوگیری از برداشت اشتباه توسط ایشان ، میشه اون نمودار و .... رو به شکل دوزبانه ارائه کنیم . و یا حتی در صورت نیاز و یا تشخیص نویسنده ی مطلب هم میشه از ترجمه ی دم دستی اون واژه ( چه داخل و یا چه بیرون نمودار ) استفاده کنیم . توضیح مباحث تئوری ( تا اونجایی که دیدم ) عموما" کمتر مخاطب داره ، مخصوصا اگه داخل مطلب از کلمات و واژه های تخصصی اونهم به زبان دیگه ایی ( غیر فارسی ) استفاده شده باشه ، این شکل از مطلب مخاطب رو ( برای فهم درست و کامل ) نیازمند جستجوی بیشتر میکنه . اگه اون کم علاقه گی مخاطب ها به مسائل تئوری رو با نیاز به تلاش و جستجو جمع بزنیم مطمعنا" به جای خوبی نمیرسیم و اینطور میشه که مخاطب اون مطلب باارزشی که براش زحمت کشیده شده رو نخونده و یا نیم خونده رها میکنه و یا در اصطلاح از روش سر میخوره . اما اگه مطلب ساده شده ، قابل فهم ( جویده شده ) و خصوصا" اگه به زبان فارسی باشه مشخصا" هم مخاطب بیشتری رو جذب میکنه و از اون مهمتر باعث شکل گرفتن ( ایجاد و یا تولید ) مخاطبانی میشه که به مباحث تئوری علاقمند میشن و خیر و برکتش به خودشون ، اطرافیانشون و در ابعاد بزرگتر به جامعشون میرسه . " لطفا" این مطلب رو برای ایجاد مردمی دانا برای داشتن مملکتی خوب در نظر بگیرید " نکته ی مهم اگر قرار به استفاده از اون چارت ، نمودار و یا داده نما به شکل دوزبانه شد ، فراموش نکنیم که واژه و یا جمله ی پارسی _ فارسی حتما"در بالا و و واژه ی غیر پارسی _ فارسی هم حتما" در پایین و زیر واژه ی پارسی _ فارسی نوشته بشه ( یا به شکل عادی و یا در داخل پرانتز و ... ) . پی دی اف پیدا کردن پی دی اف مجله داخل انواع و اقسام پی دی اف های دانلود شده یکمقدار مشکل میشه ، خصوصا اگه فرد مطالعه کننده بخواد با فواصل بیشتری زمانی اون رو مطالعه کنه . اگر امکانش هست نام فایل پی دی اف مجله رو قبل از انتشار به صورت کامل درج کنید تاهم پیدا کردنش بین الباقی پی دی اف ها راحت تر بشه و هم یکمقدار زیادی اصالت ( مثل اون زیر نویس نام مجله وتوضیح جمع و جوری که روی صفحه ی اصلی مجله اضافه شده ) مجله رو نشون بده . نام پی دی اف هم میتونه فارسی یا دوزبانه باشه . بعنوان مثال ، این نام میتونه نام سایت + نام مجله + شماره ی مجله و توضیحات تکمیلی مثل ویژه نامه بودن و غیره باشه . تبلیغات در مورد تبلیغات پیش از انتشار هم یه توضیحی بدم . ( در مورد تبلیغات استاندارد دومرحله ایی ) 1 _ در تبلیغ اول یه تصویر ( مثل همون تصویری که برای تبلیغ تو توییتر میلیتاری ارائه شد ) ارائه بشه و تو توضیحی ( استاندارد و تکرار شونده ) که در زیر تصویر ارائه میشه به این اشاره بشه که گاهنامه ی میلیتاری _ نآورد به زودی منتشر خواهد شد . البته اگه ویژه نامه هم بود میشه اون رو ذکر کرد . برای مثال ویژه نامه ی عید باستانی گاهنامه ی میلیتاری _ ناورد با مطالب ارزنده و پرشمار به زودی انتشار خواهد یافت . 2_ تو تبلیغ دوم هم یک تصویر دیگه ارائه بشه و زیر تصویر یک توضیح ( استاندارد و تکرار شونده ) + زمان انتشار دقیق مجله . توضیح اول برخورد مخاطب با این این مدل تبلیغ به این شکل میشه که تو تبلیغ اول این رو کسب میکنه که قرار هست مجله منتشر بشه بنابراین این تبلیغ اعلان هست و سرکاری و ناراحت کننده هم محسوب نمیشه . در تبلیغ دوم هم مخاطب این رو کسب میکنه که چه زمانی قرار هست مجله رو دریافت کنه و بازهم چیزی رو بدست آورده و بنابراین بازهم این قضیه سرکاری نیست . توضیح دوم برای استاندارد سازی این مدل از تبلیغات میشه 2 تصویر مناسب برای این کار تهیه بشه ( یک تصویر مختص تبلیغ اول و یک تصویر مختص تبلیغ دوم ) و اونها رو تو تبلیغ های بعدی هم به صورت تکرار شونده) استفاده کنیم . در مورد مکان تبلیغ هم همون اینستای سایت و توییتر سایت انجام بشه و در صورت امکان بعد از انتشار تبلیغات رو حذف کنیم . در ضمن میشه قبل از انتشار و در زمان تبلیغات تایپک مربوط به مجله شماره ی جدید ایجاد بشه و هر دو تبلیغ علاوه بر توییتر و اینستا از خود تایپک هم انجام بشه . در زمان انتشار هم تبلیغات حذف بشن . * نکته ی آخر ، اگه امکانش هست تعداد دانلود شدن مجله رو در تایپک اختصاصی هر کدومشون و داخل همون پستی که لینک دانلود داخلش هست به صورت رنگی درج کنیم و در صورت بالارفتن تعداد دانلود ها هر وقت لازم بود عدد جدید رو با عدد قبلی جایگزین کنیم . و در پایان اگه میبینید که یک مقداری به این طور موارد دقت و پیرامونش توضیح داده میشه بابت این هست که وقتی یه مجله ی ارزشمند (ی که بابت زحمات زیاد دوستان دست اندرکار ایجاد شده ) از طرف سایت مرجع مهمی مانند میلیتاری داره ارائه میشه علاوه بر تاثیرگذاری صحیح و مورد نیاز روی مخاطبین باید برای خودش استانداردی در این زمینه باشه
  5. پیکر نمای عقاب طلایی دفتر طراحی سوخوی ( سوخوی با تلفظ روسی آن ژوکوی ) در هشتادمین سالگرد خود تصویر _ تصاویری از نمونه اولیه ی کامل ، پیکرنما ( ماک آپ ) ی جنگنده نسل پنجم خود یعنی پروژه ی S-22 را نشان داد که در دهه 1980 در اتحاد جماهیر شوروی توسعه یافته است . طبق اطلاعات ارائه شده در تصویر ، پروژه S-22 نشان دهنده ی هواپیمایی با طرح نامتعارف بالهای روبه جلو بود .هر دو پیشران نیز از نازل هایی مسطح سود میبردند . با ذهنیت موجود ، میتوان برای نازل ها تحرک دو بعدی ( تحرک به سمت بالا و پایین ) را برای آینده ی طرح متصور بود . با نگاهی دقیق تر ، میتوان آسمانه ( کانوپی ) ی این طرح را مشاهده کرد که مشخصا" با نگاه طراحان به کانوپی جالب هواپیمای موفق اف 16 شکل گرفته است . پ ن با توجه به اطلاعات موجود ، این تصویر از یک حساب کاربری در توییتر منتشر شده است .
  6. سلام و عرض ادب خدمت دوستان حین جستجو به ویدئوی جالبی در مورد چگونگی کارکرد مسلسل ماکسیم رسیدم . بنا به نام ویدئو ، این نمونه مربوط به پیش نمونه ی دوم قابل استفاده ی این اسلحه ( از پروتوتایپ های اولیه ) هست . این ویدئو که به شکلی زیبا ، ساده و از جهات مختلف طریقه ی کارکرد جزء به جزء قطعات داخلی این سلاح رو توضیح میده . https://youtu.be/hiFGKWPSaas در مورد خود سلاح هم دوستان در گذشته توضیحات بیشتری ارائه داده بودند اما برای خالی نموندن عریضه ، مطالعه ی این لینک رو که از سایت میلیتاری هیستوری نو ( militaryhistorynow.com ) هست هم میتونه جالب باشه . مطلب اصلی https://militaryhistorynow.com/2017/10/24/machine-gun-how-hiram-maxims-rapid-fire-invention-changed-history/ مطلب برگردان شده به فارسی https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://rooziato.com/1397148763/%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%B3%D9%84-%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%85/&ved=2ahUKEwj1t8uz3YDoAhUF7qwKHfxJBHcQFjAMegQIAhAB&usg=AOvVaw1DGKMUGRmgKdk_W5TuMbEm نکته تصاویر و همینطور ویدئوهایی ( چه مستند گونه یا واقعی و چه به شکل تصاویر متحرک سه بعدی ) که تجهیزات رو به شکل ساده و قابل فهم توضیح میدن ، باعث یادگیری ( دریافت مطلب ) راحت تر فرد در مورد اون موضوع میشه ، به شکلی که فرد سریعتر روابط ، کارکرد ها و عملکرد ها رو میفهمه و تو ذهنش ماندگار میشه . برای مثال قبلا برای خود بنده سوال بود که آلات متحرکه چطور گلوله رو از خشاب زنجیری پارچه ایی یا پلاستیکی برمیداره و یا موارد دیگه ... پ ن در مورد ارسال مطلب تو این تایپک ، واقعیتش جای بهتری پیدا نکردم ، اگه مدیران جای بهتری رو برای اون در نظر میگیرن ، مطلب رو منتقل کنن .
  7. سلام ، عرض ادب و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران مجله ی فاخر میلیتاری _ نآورد سه تا نظر کوچیک بدم از اونجایی که بنده علاقه مندم تا خوانندگان مجله حتما" به سایت هم یه سری بزنن ، این به ذهنم خطور کرد که میشه مطالب و مباحث طولانی و ادامه داری رو که تو مجله بالاجبار یک مقداری از اون رو بعنوان مقاله به دست مخاطب میرسونیم با استفاده از یه لینک مرتبط با اون تو انتهای همون مطلب ، خواننده رو برای پیگیری و فهم بیشتر به سایت هدایت کنیم . به علت اینکه این مجله رو میشه داخل گوشی ، تبلت و .... مطالعه کرد ، مخاطب میتونه اون لینک رو ( با موس یا لمس ) کپی کنه تو سرچ گوگل و مستقیم دنبال اون مطلب و یا دنبال ادامه اون تشریف فرمایی کنه توی سایت . البته اون لینک و طرز استفاده ازش رو رو بایستی به وسیله ی یه جمله ی جمع و جور و رنگی ( برای مثال به رنگ قرمز ) در بالای لینک به مخاطب اموزش بدیم . نظر بعدی اینکه اسامی نویسندگان و همینطور همکاران این دوره رو تو این مجله اوردید تشکر میکنم . البته یه نکته ی کوچولو رو هم بایستی اضافه میکردم و اون اینکه تا اونجایی که متوجه شدم مخاطب عادت میکنه و برای ارتباط گرفتن راحت تر با مطلب به نام نویسنده و همینطور به تصویری که از اون نویسنده تو ذهن داره نیاز داره . تو بعضی از مجلات کار جالبی انجام دادن و تصویر چهره ی نویسنده رو کنار اسم شون چاپ کردن . و خب این به فکرم رسید که چقدر جالب میشد که اگه امکان داشت و ما هم تو مجله ی سایت آواتار نویسنده ها رو کنار نام کاربریشون به همون فرمی که تو سایت هست ( یعنی گرد ) میاوردیم . اگه اشتباه نکنم تصاویر راحت تر از نوشتار تو حافظه ی فرد راه پیدا میکنه ، ماندگار میشه و سریع هم بازخوانی میشه ( بیشتر ارتباط گرفتن راحت تر مخاطب با نویسنده و مطلب داخل مجله منظورم هست ) . نظر سوم فواصل زمانی تبلیغ 2 مرحله ایی و 2 هفته مونده به انتشار رو ( هرهفته 1 تبلیغ و در ابتدای هفته ی سوم ارایه ی مجله ) که قبلا خدمت دوستان عرض شد ( برای ایجاد نیاز و درخواست بیشتر به مجله ) رو یکمقداری جدی بگیرید . توییتر سایت یکمقداری کمتر شناخته شده هست و بالطبع هنوز اون تاثیرگذاری لازمه رو پیدا نکرده ، اما اینستای سایت با 14/5 کی عضو اونجوری که باید پوشش نداده کار رو . فراموش نفرمایید که مخاطب نیاز به دانستن مسئله ( بوسیله ی تبلیغ ) داره تا بتونه و بدونه که کی و کجا مجله رو دریافت میکنه . انشا اا... باز هم میشه تعداد خوانندگان ( جواب زحمتی که دوستان میکشند ) رو بالاتر برد ....
  8. سلام و عرض ادب خدمت دوستان چند روز قبل تو سایت آپارات دنبال موضوعی جستجو میکردم که این ویدیو رو ( که اشاره به اون عزیزان غیور یمنی داشت که چطور در مقابل متجاوزان به وطنشون با استفاده از اون اسلحه ی آشنا در حال خلق صحنه های تکرار نشدنی بودن ) به صورت اتفاقی دیدم . درس های ناگفته و قابل تاملی تو این ویدیوی واقعی بود . https://www.aparat.com/v/eWBsU
  9. سلام و عرض ادب خدمت دوستان با اجازه ی برادر عزیز و مطلع جناب " aminor " ، این مستند رو که اشاره به نبرد نیروهای عزیز فاطمیون در مقابل داعش ( به شکل اتفاقی توی سایت آپارات به چشمم خورد ) تو دیرالزور داره ، این جا قرار میدم . مستند " سایه ی نابودی " https://www.aparat.com/v/lVZpC
  10. سلام و عرض ادب به نظر بالن نظارتی ، دیده بانی ثابت هست . ( البته ثابت در زمان عملیاتی بودن ، واگرنه کل مجموعه و بالن پارچه ایی که به صورت خالی و جمع شده هست ، روی مجموعه ی خودرویی مثل کفی تریلی که برای این کار آماده و ساخته شده قرار داره و برای عملیات به راحتی قابل جابه جایی هست ) به احتمال زیاد ، این بالن با پر شدن و شکل گرفتن توسط گاز هلیوم قابلیت بالاروندگی پیدا میکنه و با کمک مجموعه ی وینچ ( مجموعه ی الکتروموتور برقی + سیم بکسل + قرقره + قلاب ) تحت کنترل کاربر ، تا ارتفاع مورد نظر ( عموما" چند صدمتری ) بالا میره ، ثابت میشه و محیط اطراف رو ( عموما اپتیکی و دید روزانه ، شبانه ) از بالا پوشش میده و خطراتی احتمالی رو قبل از رسیدن به محیط تحت حفاظت آشکار میکنه تا از غافلگیری و آسیب به محیط جلوگیری کنه .
  11. بسم رب الشهداء و الصدیقین *به راستی که از خدائیم و به سوی او بازمیگردیم . *هرگز مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند بلکه ( آنان ) زنده اند ، ( و ) در پیشگاه پروردگارشان روزی داده میشوند . شهادت سرباز راه حق و حقیقت ، سردار دلها ، سردار رشید اسلام ، سرباز خستگی ناپذیر وطن ، شهید والامقام ، سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی ، به همه ی آزادگان جهان بخصوص خانواده ی داغدار ایشان تسلیت عرض میشود . شهادت ایشان به دست حیوانات انسان نمای مدرن ( یانکی ها ) ، ضایعه ی جانکاهیست که قلب هر انسان آزاده ایی را به درد آورده و بغض غریبی را بر گلویش استوار میکند . گرچه تمام نظامیان یانکی پخش شده در عالم را با هم جمع بزنیم ، بازهم مجموع آنها به اندازه ی پوتین شهید والامقام ، سپهبد سلیمانی هم ارزش نخواهد داشت ، اما حق پاسخگویی برای ملت بزرگ ایران باقی بوده و خواهد ماند . در مورد لزوم پاسخگویی به دشمن حسابگر ، نیاز بوده و هست که این پاسخ با تفکر و تعقل ، در زمان مقتضی و ابعاد مناسب به ایشان داده شود تا از تکرار وقایعی اینچنین سنگین و جانسوز پیشگیری کند . از تمامی هموطنان عزیز و داغدیده ام خواهشمندم که با توجه به ابعاد ضایعه ی تحمیل شده ، لازم است کمی صبر پیشه شود تا در زمان مقتضی ( چه امروز و چه هر زمان و مکانی که مناسب باشد ) پاسخی درخور به این جانیان به ظاهر متمدن داده شود . " با دقت به شرایط پیش آمده و آمادگی دشمن ، مسلما" واکنش هایی که از روی عجله ، احساسات و هیجانات شکل بگیرد علاوه بر اینکه آن تاثیرگذاری لازم ( ضربه ی کاری و غافلگیر کننده ) را برای پیشگیری از تکرار این دست جنایات ، نخواهد داشت ، میتواند باعث مشکلات بیشتری در عرصه ی نبرد شده و شرایط را پیچیده تر کرده و یا از کنترل خارج کند " در مورد زمان و زمینه برای پاسخگویی اگر به بیانات رهبری گوش فرا دهیم ، علاوه بر اینکه از بازی در نقشه ی طراحی شده توسط " دشمن حسابگر " امتناع کرده ایم ، میتوانیم با طراحی و اجرای نقشه ی مورد نیاز ( خودمان ) در زمان و مکان مناسب هدیه ایی درخور و زجرآور به این انسان نما ها تقدیم کنیم . در این رابطه به یاد نوحه ایی زیبا افتادم که شعرش بدینگونه بود ، " نه پیش تر ز امام و نه جای مانده ز ره ... " اما هم اکنون و در زمان پیش رو ، میتوانیم رخت عزا بر تن کرده شهدای مطهرمان را با شکوهی بی نظیر تشییع کنیم و با ایجاد همبستگی داخلی و مطالبه ی انتقام خون شهید به صورت یکصدا ، در زمان مناسب ( هر زمان ، هرمکان و به هر شکل و یا ابعاد مورد نیاز ) پاسخگوی جنایت این جانیان به ظاهر متمدن باشیم . *یک نکته از عزیزان مسئول در امر تشییع شهدا ، خواهشمندم زمان و مکان تشییع را به شکل کاملا قطعی ( صد در صدی) و توسط تمامی رسانه های در دسترس اعلام بفرمایید . لطفا تاریخ تشییع را جابه جا نفرمایید . جابه جایی تاریخ تشییع به خیل عظیم تشییع کنندگان آسیب میزند ، بدین شکل که مردم عادی شرکت کنننده بایستی از نقاط مختلف و همینطور مشکلات زیاد خود را به مراسم برسانند و تصمیم گیریهای لحظه ایی و عجولانه باعث ناکام ماندن مردم در رسیدن به مراسم تشییع میشود . نمونه ی قابل لمس آن تشییع پیکر پاک شهید والامقام محسن حججی بود که حقیر و تعداد دیگری از مردم با توجه به اشتباهات مکرر در اعلام تاریخ مراسم و همینطور تصمیمات لحظه ایی راهی مراسم شدیم اما با رسیدن به جایگاه متوجه شدیم که مراسم به زمان دیگری موکول شده و بدین شکل دیگر نتوانستیم در مراسم حقیقی شرکت کنیم .
  12. سلام و عرض ادب خدمت دوستان با یه چند نکته ایی دیگر در خدمت دوستان هستیم 1_قابل فهم تر شدن برای عامه ی مردم ( افراد عادی ، علاقمندان کمتر مطلع و ... ) *در صورت امکان تاریخ های ارائه شده تو مطلب ( میلادی ) به تاریخ قابل لمس تری مثل تاریخ رسمی خودمون تغییر داده بشه (هم سال و هم ماه ) و یا هر دو باهم داخل متن بیاد ، به این شکل که تاریخ رسمی خودمون نوشته بشه و تاریخ میلادی داخل پرانتز بیاد . این شکلی برای مخاطب محاسبه ی فواصل و زمانها قابل لمس تر میشه و نیازی نیست که وسط مطلب بحث تبدیل تاریخ و حساب ، کتاب پیش بیاد . * کلمات تخصصی ( اختصاصی ) در صورت امکان ، واژه ها و کلمات فنی یا اختصاصی مطلب رو که برای عموم قابل درک اونم به راحتی نیست با معادل فارسی اون جایگزین کنیم . اگه معادل نداره براش معادل سازی کنیم و یا باز هم اگه نشد ، خود اون واژه ی خارجی رو با تلفظ اون " به فارسی " بنویسیم و خود اون واژه رو به زبان اصلیش داخل پرانتز بیاریم . *همه فهم با توجه به اینکه مخاطب مطالب دارای سنین مختلفی خواهند بود ، اگه بتونیم مطالب رو تا حد ممکن همه فهم ارائه کنیم تا همه ی ایشان بتونن مطلبی رو که براش زحمت کشیده شده ، به طور کامل جذب کنن و همینطور توی صحبتهاشون منتقل کنن به اطرافیانشون . برای نزدیک شدن ذهنیت ، مطلب نوشته شده بایستی طوری باشه که مخاطب دارای سواد ، از حداقل یه نوجوان و فرد دبیرستانی تا یه فرد میانسال و رو به پیری بتونن با کمترین مشکل ابتدا بخوننش و بعد بفهمنش ، همین . نکته " اونجور که خودتون دوست دارین ننویسین ، اونجور که مخاطب نیاز داره بنویسین " * مشکلاتش میدونم به این شکل مطلب نوشتن علی الخصوص برای دوستانی که سرآمد رشته و یا علاقمندی خودشون هستن یکمقداری سخت هست و مطمعنا مشکلات خودش رو داره ، اما اگه نیاز به رشد دادن و تاثیرگذاری درست روی جامعه هست ، اونم قبل از دیگران ( دشمن و خودی های مشکل دار ) ، میشه باهاش یه جوری کنار اومد . در ضمن مطمعنم این جور نوشتن مطالب تعداد مخاطب بیشتری رو جذب میکنه و اینکه بدونیم افراد تاثیر گذاری هم داخل این مخاطبین وجود خواهند داشت ( نظامیان جوانتر و رده پایین ، قشر درحال تحصیل و ... ) که در آینده تاثیرگذاریشون روی محیط و جامعشون بیشتر خواهد بود ، پیمودن این مسیر راحت تر میشه . 2_ نمایشگاه های داخلی اگه امکانش باشه و تو هر مجله یکی از نمایشگاه های دفاعی داخلی رو هم بین موضوعات داشته باشیم که مشخصا این مطلب داخل سایت کار شده و جالب میشه . برای این موضوع هم میتونیم 2 صفحه از مجله رو بهش اختصاص بدیم به این شکل که از اون نمایشگاه چند تصویر رو منظم و به شکلی که قابل فهم باشه ( خیلی کوچیک نباشه ) با کادر بندی توی اون دو صفحه بیاریم و زیر هرکدوم یه توضیح کوتاه بدیم و الباقی مطلب رو با آدرس دادن انتهای همون مطلب ارجاع بدیم به سایت . این شکلی مخاطب هم مجله ی پر و پیمونی تحویل گرفته و هم داخل اون هدیه ایی به نام سایت که از هر نظر کاملتر از جاهای دیگه هست . شاید گفته بشه که این نمایشگاه ها برای مخاطب قابل دسترس ( به شکل اینترنتی ) هست ، اما به تجربه بگم که در زمانی که مطلبی رو در مورد نمایشگاه های داخلی جستجو میکنیم ، به سختی مطلب میلیتاری در اون مورد دیده میشه و بی برو برگرد سایت های وابسته و دولتی اولین صفحه ی بالا اومده رو اشغال کردن ، اونم تازه بدون توضیح درست و حسابی ، یعنی فقط و فقط تصویر ارائه کردن . ( این ساده ترین راهکار در عین تنوع بخشیدن به مطالب هست ، البته دوستان قبلا به مباحث سئو پرداختن ) 4_مباحث جذاب و پر کشش ( اسیر کننده ) تا اونجایی که دیدم ، آدمای اهل مطالعه به مطالبی برخورد میکنن که نمیتونن از اون دل بکنن ، این مباحث عموما دارای این مشخصات هستن . یکی رمزآلود بودن ، دوم ناشناخته بودن و سوم هم نو یا غیرعادی بودن . مباحث نظامی هم که ماشا اا... کم از این مطالب نداره مثل تجهیزات نظامی عجیب ، تجهیزات جاسوسی کشف شده ، تجهیزات نظامی که ساخته شدن ولی شانس نیاوردن و به کارگیری نشدن ، برنامه ریزی های عجیب و غریب توسط دولتها و غیره . این تیپ مباحث همیشه کشش خودشو داشته و داره ، البته برخی از رسانه های مغرض با سوء استفاده از این قضیه و با دادن اطلاعات نادرست افراد رو سردرگم و آواره میکنن ، البته ما هم میتونیم از این میل بشری ( کنجکاوی ) در راه درست اون استفاده کنیم و علاوه بر اینکه اطلاعات حقیقی و درست رو منتقل میکنیم ، مطالب رو هم متنوع کنیم ، در ضمن مخاطب بیشتری رو هم جمع کنیم . 5_ پاسخ به شایعات مجازی تقریبا همه مون در مورد شایعات فضای مجازی مواردی رو دیدیم ، اگر بشه و امکانش موجود باشه توی هر شماره ایی به یکی از این شایعات پاسخ علمی و منطقی بدیم و مستدل اون رو رد کنیم ، به حق کار بزرگی شده . این شایعات در بعضی موارد روی فرد غرور کاذب ( در مورد جامعه و یا توان موجود ) رو به دنبال داره که باعث ایجاد احساسات غریبی توی فرد میشه و بعد از گذشت زمانی کوتاه که فرد به بی اساس بودنش میرسه دچار سرخوردگی ، بی اعتمادی ، نا امیدی و یاس میشه که ابدا جالب نیست . یا بالعکس انقدر در مورد توان و غیره ی واقعی موجود تشکیک میشه که حس نارضایتی و ناامیدی به طرف میده و باز هم این مورد جالب نیست . البته میشه به صورت یه موضوع عادی و علمی این مباحث رو پاسخ داد و هم میشه با تیتری مثل پاسخ به شایعات غیر واقی براش مطلب نوشت . برای اون بسته به ابعاد موضوع نیم الی یک صفحه اختصاص داد .
  13. سلام و عرض ادب خدمت دوستان دوباره یه چند نکته ایی به ذهنم رسید که تقدیم میکنم . 1_ پچ پچ طراحی شده برای انجمن و مجله در مقابل نام معروف سایت MILITARY.IR ، یکمقداری کمتر شناخته شده هست و همینطور روی صفحه ی اول خوانا نیست ! . اگه بشه نام میلیتاری رو به شکل همیشگی اون داخل صفحه ی اول بیاریم ( با سایز مشخص و خوانا ، داخل پچ مجله و همینطور داخل اون جمله ی زیر نام مجله ) . به فرض این شکلی بشه مجله ی الکترونیکی بزرگترین انجمن وب پارسی MILITARY.IR و یا مجله ی الکترونیکی MILITARY .IR بزرگترین انجمن نظامی وب پارسی این شکلی یه گذشته ی قوی رو پشت مجله داریم و همینطور نام میلیتاری به علت شناخته تر بودنش ، نسبت به نام ناشناخته ی مجله باعث میشه مخاطب راحت تر با مجله ارتباط برقرار کنه ( با اشتیاق بیشتری بره سمتش ) و همینطور مطالبش رو با اطمینان خاطر ( از بابت واقعی و منطقی بودن ) بیشتری بخونه . 2_ قالب مجله اگه قالب به همین شکل مجله باشه جالب تر هستش و باعث میشه که مجله بودنش واقعی تر به نظر بیاد . تقریبا مثل این هست که از یه مجله ی پر تیراژ اسکن گرفته شده و پخش شده . تو مجله ها هم مخاطب برای خوندن قسمتهای مختلف یه مقداری باید با مجله کلنجار بره ، که همینجا که تو همین فرمت هم بایستی این کار رو انجام بده . نکته ی مثبت بعدی این قالب اینه که خوندن مطالب رو از حالت تکراری وب سایت ( تکراری بودن وب ها ) به خوندن مطلب از یه مجله تغییر میده ، و کیه که ندونه خوندن مجله حال خودش رو داشته و داره ... *در ضمن تا اونجایی که دیدم عزیزان نظامی قدیمی و یا کم حس و حالتر ، خیلی با خوندن مطالب به شکل اینترنتی ( حال و هوای وب سایتی ) علاقه نشون نمیدن ، پس اگه قالب به شکل مجله باشه و بشه ، خدا رو چه دیدیم شاید شد و چاپش کردن ( حتی به شکل سیاه و سفید تو سایز آ 4 ) و با توجه به رایگان بودنش به داخل نیرو ها هم راه پیدا کرد .نمیدونم چرا انقدر امیدوارم که این مجله به چاپ برسه 3_ رایگان اگه امکانش هست روی صفحه ی اول ( زیر شماره ی مجله و یکمی پایینتر ) یه طرح گل آفتاب گردان ( فقط اون قسمت گردی آون ) بزنیم ، به رنگ زرد خفن و داخلش به شکل خوانا زده باشه " رایگان " و یا " شماره ی رایگان " . این شکلی افراد معتقد و حق مدار ( جمع کثیری از هم وطنانمون ) با خیال راحت اون رو دانلود میکنن و مطالعه میکنن و همینطور به همدیگه منتقلش میکنن . در ضمن توی سخن سردبیر ( توی هر شماره ) هم به این موضوع ( رایگانی ) اشاره بشه که تمامی این زحمات ( ابتدا در راه رضای حق تعالی ) برای ارتقائ علوم و فنون نظامی هم وطنان عزیزمون بالاخص نظامیان و دوستداران این حوزه از علم کشیده شده و در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار گرفته و توضیحات تکمیلی بیشتر  4_نویسندگان آوردن نام نویسنده رو تو انتهای مطلب پیگیری بفرمایید ( یا همگی و یا هرکس که تمایل داره ، البته اگه همگی دوستان موافقت کنن که عالی میشه ، نام و یا نام کاربری هم فرقی به اون صورت نمیکنه ) که در صورت استفاده ، مطلب رو قوام و استحکام میده . ناراحت نشید از دست حقیر اما ارائه ی مطلب به صورت بی نام بیشتر شبیه کپی مطلب از جایی میشه میشه تا اینکه مشخص باشه مطالب با ارزش دوستان که مشخصا با زحمت و تلاش و همینطور اشراف ایشون ( که طی سالها مطاله ی مستمر ) نسبت به موضوع نوشته شده ( مطلب خلق شده ، برگردان شده ، تحلیل شده و ... ) بوجود اومده . در ضمن موقع آوردن نام نویسندگان ( نام کاربری ) اگه نام نویسنده جدید تر ارائه بشه ، مطلب و زحمت کشیده شده برای اون ارزشمندتر میشه . برای ارائه ی نام نویسنده ی مطلب هم اگه اینطور نویسنده رو تو انتهای مطلب معرفی کنیم عالی میشه . برای مثال " به قلم فلانی " ( به قلم crazyinventor ، یا بر فرض مثال دوم میشه ، به قلم محمد رجبعلی ) 5_جنگ روانی دشمن با توجه به جنگ روانی دشمن در مورد مسائل مهمی مثل نفوذ منطقه ایی ایران ، این مسائل از طرف مراجع مربوطه رها شده و داریم ازش ضربه میخوریم . بی رودرواسی تنها و تنها تو سطح این انجمن میبینم که توسط اساتید بهش پاسخ داده بشه . راهکار هم میشه این ، اگه توی هر شماره ی مجله با یه تیتر چالشی روی صفحه ی اول ، به هر کدوم از این جنگ روانی ها پاسخ علمی ، منطقی و مستدل بدیم ، یه پاتک اساسی زدیم بهشون و همینطور امکانش هست که این مطالب دست به دست بگرده و سایت و بالطبع مجله بیشتر تو چشم بیاد . نمونه ی این جنگ روانی ها * چرا تو سوریه هستیم ...... ، تیتر مورد نیاز " چرایی حضور ایران در سوریه " " چرایی حضور ایران در عراق " " ایران و محور مقاومت ، دلایل و چرایی حضور در لبنان " " پاکستان و چرایی صادرات تروریسم " " ایران و چرایی حمایت از یمن " " ایران ، عمان و روابط فی مابین ، گذشته ، حال و آینده " " درگیری بین ایران و اسراییل در سوریه ( جواب خملات اسراییل چگونه داده خواهذ شد ، تحلیل ) " 6_ بخش پرسش و پاسخ یکمی زیاده روی هم کنم . بین مجلات داخلی یه زمانی مجله ماشین و بعد اون مجله هوافضا بخش جالبی داشت به نام پاسخ به خوانندگان ، یا همون چرسش و پاسخ خودمون . اون بخش نکات جالبی رو فرای مطلب داخل مجله در اختیار مخاطبین قرار میداد ، که میتونست سوال خیلی از خوانندگان باشه . این سوال و جواب تو بخش نظامی که مجهولات بیشتری داره و همینطور بستر جنگ روانی دشمن هم هست میتونه سطح مجله رو ( تو تاثیر گذاری بر جامعه ) یک پله بالاتر بیاره . همینطور مخاطب هم خودش رو تو مجله سهیم میبینه و برای دریافت مجله روزشماری میکنه . و با رسیدن به جوابهای واقعی ( حرف حق ) خواه ناخواه مجله رو به اطرافیان نزدیکش پیشنهاد میکنه . " و ما ادراک تبلیغات دهان به دهان " بابت سوال ها هم ف مخاطبین میتونن سوال هاشون رو ایمیل کنن تا توی مجله ی بعدی پاسخ داده بشه . پاسخگو میتونه پشت نام مجله مخفی باشه و یا اون عزیزی که مطلب رو نوشته بعنوان نویسنده مستقیما پاسخ بده . انتخاب سوال ها برای جواب هم به عهده ی نفر ارشد یا یکی از دوستان جامع بین باشه تا سوالهای باارزش تر جواب داده بشه . همینطور توی انتهای قسمت پرسش و پاسخ عذرخواهی کنیم بابن اینکه نمیتونیم به همه ی سوالها جواب بدیم تا کسی ناراحت هم نشه . قسمت پرسش و پاسخ هم میتونه حداقل 2 الی حد اکثر 3 صفحه باشه .