Fa797

Members
  • تعداد محتوا

    43
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Fa797


  1. 1 hour قبل , aminf14 گفت:

    در بخش اول اتفاق افتاده ولی قابل تغییر و بهبود هست مثل خیلی کشورها در تاریخ که از خاکستر به شکوفایی رسیدند.

    اگه در انتخابات دموکرات ها پیروز باشن باز شاید چرخه طولانی و معیوبی از مذاکرات هستیم.

    ولی اگه ترامپ در انتخابات پیروز بشه به نظر اینقدر زیرک نیست که ایران رو در نقش لولویی برای دوشیدن شیخ نشین های حاشیه خلیج پارس نگه داره و به احتمال زیاد به بخورد مستقیم می رسیم.

    بخش اول، باین شرایط نه تنها بهبود و تغییری نخواهد بود بلکه انجام بهبود و تغییر مغایر با مسیر جاده اصلی هست 

    بخش دوم، سالهاست که بقول شما، نظام را لولویی برای اعراب کردند، سوال این هست که بعد چهل سال اونها اینو نفهمیدند؟/ حداقل کار لازم این بوده که ب سخنرانیهای رسمی گوش میدادن که صراحت گفته شده در حال دوشیدن هسین!!!!!/ ولی ما تنها فهمیدیم؟ ممکنه جریان کلا جدا ازین مورد باشه ؟ ( همین جریان لولو)

    • Upvote 1

  2. 6 hours قبل , aminf14 گفت:

    البته نمیدونم ادامه بحث چقدر با روند تاپیک میسازه اما آبدیده شدن مردم ایران چیزی ورای یک شعار نیست، درد و رنج و شکسته شدن کرامت و غرور آدمی چیزی نیست که بهش عادت کرد. فقر مادی و اقتصادی فقر فرهنگی و به بن بست خوردن تمدن رو به دنبال داره. همین الانشم با فروخته نشدن نفت، تحریم های گسترده، عدم جذب سرمایه خارجی و بر باد رفتن فرصت های گردشگری فعلا ضربه فقر، تورم عنان گسیخته و کاهش ارزش پول ملی نصیب ایران شده. نمیشه به ضربه اقتصادی به طرف مقابل دلخوش بود چون ایالات متحده جنگ اول و دوم جهانی، تهاجم ویتنام و چندین و چند ماجراجویی بزرگ و کوچک رو از سر گذرونده.

    ولی در بعد نظامی مصداق بارز عبارت از قضا سرکنگبین صفرا فزوده. جنگ و تبلیغات رسانه ای هم اندازه ای داره. ترامپ تا این زمان پاشو از تهدید و رجز خوانی های رایج و کشمکش های همیشگی ایران و ایالات متحده فراتر نهاد و البته نتیجشم دید.ترامپ در بعد نظامی گزینه های خوبی داشت که با دیوانگی همه رو به باد داد. باید ایران با تدبیر این شطرنج با طرف مقابل رو ادامه باده شاید در دور دوم انتخابات ترامپ انتخاب نشد ( که احتمالا بشه) و برگردیم به روند تکراری سالهای قبل.

    خیلی وقته بخش اول متنتون اتفاق افتاده و دیگه وجود نداره که بخوایین حفظش کنی یا ترمیمش کنی البته تا اطلاع ثانوی اینطوری هست 

    در مورد بخش دوم حرفتون : اگر ترامپ دور دوم هم انتخاب بشه و همین روال را ادامه بده چه راهی برای خروج و بهبود وضعیت اقتصادی و... بنظرتون میرسه؟


  3. 1 hour قبل , EMP گفت:

    درود به دوست گرامیFa797

    شما از این متن بد برداشت کردید.

    جنگ با آمریکا جنگ با عراق نیست که ما در خط تولید تانک و هواپیما تولید یا تعمیر بکنیم و .... . چنین جنگی خیلی کوتاه مدت است در عین اینکه بسیار زیانبار.

    یک تئوری این هست که آمریکا قصد انجام جنگ ندارد و همانطور که میلیتاری واچ بیان کرده قصدشان اعمال فشار اقتصادی حداکثر و هم زمان کشاندن ایران به مسابقه تسلیحاتی است که مثل شوروی فرو بپاشد. تازه شوروی مثل ما محاصره نبود یعنی جرات نمی کردند به این شکل محاصره بکنند. بر خلاف شوروی هزینه های نظامی در ایران می تواند مشکلات را کم هم بکند و منظور من این بود.

     

    در شوروی بیکار وجود نداشت به صورت آشکار. قرار نیست که ما هواپیمای جنگی بسازیم و حریف آمریکا بشویم اگر همان سرمایه گذاری 16 هزار میلیاردی روی ایران-140 را احیاء بکنیم تنها با رفع مشکل وزن زیاد بدنه (حذف ده ها هزار پرچ بی مورد و استفاده از مواد کامپوزیت و تیتانیوم وطنی که به وفور موجود است و ....) وحل مشکل اضافه بار و صندلی ها و استفاده از فیبر نوری به جای کابل و اویونیک وطنی به جای اوکراینی و البته تصحیح مشکل موتور و افزودن موتورهای اضطراری راکتی مانند C-130 می توانیم مشکل پروازهای داخلی را به خوبی پوشش بدهیم و چندین هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد بکنیم ضمن اینکه کل صنعت و دانشگاه را هم به جلو ببریم. تولید انبوه تانک هم یعنی بهبود وضعیت رشته مادر متالورژی، بهبود وضعیت و کیفیت صنایع فلزی و از همه مهمتر بهبود وضعیت صنایع خودرو های سنگین که در کنارش مشکلات زیادی از صنایع دیگر حل می شود و وضعیت اقتصادی را بهبود می دهد بدون اینکه جنگی شروع بشود.

    در مورد خلبان و ... هم نگران نباشید ما الان بالای 19000 خلبان جوان بیکار داریم که برای پرواز با ایران-140 یا هر پرنده دیگری نیازمند دوره های تایپ آن هواپیمای جدید هستند که خیلی طولانی نیست.

    مرتب در داخل بر این طبل می کوبند که صنعت ایران بهره وری ندارد اقتصادی نیست بهتر است که تعطیل بشود و برویم همه چیز را از خارج بخریم. بسیار هم عالی با کدام پول؟ با نفتی که اگر آمریکا هم نبود دیگر ثروت خاصی محسوب نمی شد؟ با مخازنی که در دوره چهارم و پنجم برداشت هستند؟

    بهانه این افراد هم ایمنی و کیفیت سیستم های خارجی است.

    خوب این تیپ افراد موقعی که تولیدات دفاعی را هم می بینند موضع می گیرند که چرا تانک تولید کنیم روسیه که به ما T-90 را می فروشد یا چرا هواپیما؟ سوخوی -30 و35 و سوپر جت در دسترس هست. من حتی یکی از مدیران سابق صدا و سیما را می شناسم که انگور را هم از آلمان می خرد به بهانه اینکه انگور ما خوب نیست!!!

    آن موقع که اف-86 های آمریکایی بهترین فرزندان ایران را به کشتن می دادند را هنوز فراموش نکرده ایم. همین پایگاه سوم شکاری اسمش پایگاه شاهرخی بود چون یک سرهنگ خلبان درون اف-86 روی باند زنده زنده کباب شد. یا همین تامکت بزرگ که شاهکار تکرار نشدنی صنعت غرب بود این قدر ریزش روغن هیدرولیک داشت که در پرواز نزدیک به صوت این روغنها بر اثر امواج هوای ضربه ای خاص این نوع پرواز مشتعل گردید و یک تامکت آمریکایی حین پرواز ارتفاع پایین منفجر شد. حتی در نیروی دریایی آمریکا این جوک معروف بود که اگر دشمن موشکی با سیکر روغن داشته باشد نیروی دریایی با مشکل جدی روبرو می شود. یا همان سوتی که در عدم تطبیق موتورها با وزن بدنه داشتند.

    به عنوان یک فردی که مدتها روی ایمنی سیستمهای داخلی و خارجی کار کرده به عرض آن گرامی می رسانم که ایمنی سامانه های خارجی بیشتر تبلیغاتی است تا واقعی. نمونه اش ایرباس-A-400 و A-380 که آبروریزی کردند. 737 های Max هم که حیثیت نگذاشتند برای بوئینگ. در صنعت خودرو هم آبرو ریزی خارجی ها بی شمار است.

    بنابراین فشارهای خارجی ممکن است دولت را مجبور به شایسته سالاری بکند ریخت و پاشش را کمتر، وضعیت مالیاتی را عادلانه و پروژه های ساخت داخل معطل مانده و معلق شده را فعال بکند که همه اینها بر خلاف انتظار آمریکایی ها باعث تقویت توان ایران می شود.

    در جهت کاملا معکوس تصور من این است که اگر آمریکایی ها هیچ فشاری روی ما نمی آوردند، امروز قطعا سرمایه های اجتماعی به اینگونه نبود. ما به کل یک کشور وارد کننده بودیم مثل امارات و اگر آمریکایی ها در ایران کودتا نمی کردند به عراق کمک نمی کردند، وظیفه شورای امنیت را در مقابل عراق در سال 1359 انجام می دادند و این جنایاتی که تا الان انجام داده اند نمی دادند شاید امروز محبوب ترین کشور غربی بین ایرانی ها بودند و هر وقت می خواستند می توانستند روی حکومت ایران هم هر اثر خواستند بگذارند. به عبارت دقیق تر این فشارهایی که آمریکا می آورد به نفع منافع دراز مدتش نیست.

    سپاس از راهنمایی و توضیحات..مثل همیشه بسیار سودمند بود ، شما و کاربر mr9همیشه مطالب اموزنده ایی را بیان میکنید که بشخصه استفاده کردم 

    ...........

    این موارد که گفتید بسیار عالی هست و خواست همگان ... مطمینم اگر بدرستی مدیریت و بودجه و متخصصان دور هم جمع بشند به نتایج درخشانی در تمامی حوزه ها خواهیم رسید همون‌طور که دیگران رسیدند و در حال پیشرفت هستند ولی الان سالهاست که اینگونه نشده و سوال پیش میاد که ، اگر همین دست فرمون را جلو بریم چه میشه و چه باید کرد؟راه حل چه خواهد بود؟

    • Upvote 1

  4. 2 hours قبل , EMP گفت:

    درود به دوستان گرامی

    مرتب از فشارهای نظامی به ایران در اخبار سخن گفته می شود.

     

    سپاس 

    سوالی پیش اومد ، امیدوارم راهنمایی بکنید

    در مورد خط تولید هواپیما سازی و تانک سازی بیشتر توضیح میدید ؟ اینکه چه هواپیمایی همون قاهر؟ تانک منظورتون کرار هست؟ از متنتون برداشت کردم که، جنگ اتفاق بیفته تولید اینها اغاز میشه، نمیشه زودتر اقدام کرد؟ خلبان و افراد اموزش دیده ک بتوانند اینها را هدایت و استفاده یکنند ،طی دوره جنگ چجوری اماده بکنیم؟ (حتی با فرض اینکه خلبانان فعلی را ب کار بگیریم)

     

    • Upvote 2

  5. 26 minutes قبل , alala گفت:

     

    وقتی در خبرها منعکس میشه که توئیت های فارسی پمپئو توسط فاطمه حقیقت جو نوشته میشه و با شرایط و آدم ها و براندازهایی که اطراف پمپئو و بولتون را در این مقطع فرا گرفتند مواجه میشیم نه از منظر سیاسی که از منظر آگاهی و دنبال کردن شرایط ایران که حالا از طریق شبکه های اجتماعی و بازتابش سهل تر هست و دیگه اجازه فسیل پروری لس آنجلسی که هنوز در سال 57 گیر کردند را نمیده یک سناریویی که به ذهن میرسه و البته مثل سخنان ترامپ در ظاهر بلاهت آمیز هست اینه که تمام این بازی ممکنه ناشی از یک ساده اندیشی ای باشه که البته گویا در ایران پاسخ مناسبی هم گرفته توسط عده ای، چه سناریویی؟ :

     

    این بازیها تقریبا بعد از سخنرانی رهبری شروع شد که یک عبارت کلیدی داشتند: دشمن آرایش جنگ اقتصادی و سیاسی گرفته ولی من آرایش جنگ نظامی نمیبینم.

     

    تفسیر: اگر فرض کنیم آمریکا در کمپین فشار حداکثری به ایران هست و زمان هم علیهش هست و ترامپ بی قرار و انتظار داره از مشاورانش که در حد یک "تماس" هم شده فقط این فشارها به نتیجه برسه. بعد رهبری اینطور اظهار می کنند و بلافاصله توسط مشاورین ایرانی به گوش تیم ب میرسه (من تفسیر ایرانی های خائن را ارجح فرض میکنم بر تفسیر منابع امریکایی برای تیم ب چون عاقلانه هم هست و فضا را بهتر میشناسند خصوصا فراریان تازه فرار کرده! و قبلا در سیاست ایران بوده ) این شائبه توسط پمپئو و تیم ب پیش میاد که پس رهبر ایران این تهدید را جدی نگرفته و شاید برای همین کمپین فشار حداکثری نتیجه مطلوب ایده ال را نداشته تا حالا پس "آرایش جنگی" در حوزه نظامی را هم ترتیب میدند که مثلا ایران حساب کار دستش بیاد و حفره ای در کمپین فشار حداکثری وجود نداشته باشه.

     

    فرضیه ساده اندیشانه ای است ولی خب بسیاری از فاکتورهای متناقض و جزییات ناهمگون وجود داره که گاهی چنین فرضیاتی را پیشنهاد میده. از طرفی ذهن ساده ترامپ ( ترامپ یا ذهن بسیار پیچیده ای داره :) یا یک ذهن ساده ) حالا شاید منجر به نتایجی شده باشه ( که اصلش حاصل قدرت  نهفته سالیان سال امریکایی است که در فرضیه من ذهن های پیچیده سران امریکا تا به حال اینطور بهش هجوم نبرده بودند برای کسب منافع ولی ذهن ساده ترامپ وقتی میبینش میگه چرا صبر کنم؟ برای همین برخی منتقدین امریکایی معتقدند برنامه های ترامپ شاید در کوتاه مدت موجب رشد در امریکا بشه ولی برنامه های بلندمدت را تحت تاثیر قرار میده ) ولی خب چنین سناریوهایی را باورپذیر میکنه.

    گمونم مطلب زیر، مناسب و در راستای حرفای شما باشه برای همین میفرستمش 

    https://www.mashreghnews.ir/news/957995/اعزام-ناو-هواپیمابر-به-خلیج-فارس-برنامه-30-ساله-آمریکا-برای

    • Like 1

  6. بر 30 فروردین 1398 در 09:36 , alala گفت:

     

    به نظر باید این دست اخبار را که در ادامه اشاره میشه در زمره تهدیدات تروریسم رسانه ای دسته بندی کرد و پس جاش همین تاپیک مناسبتر هست.

     

    درست در زمانیکه ماجرا ورود کمکهای عراق به ایران مطرح میشه ( خصوصا در حوزه تجهیزات سنگین و راهداری که همین الان در شادگان مشغول فعالیت هستند و همچنان کمبود شدید ماشین آلات سنگین حس میشه و البته فلان فعال سیاسی معلوم نیست طبق چه برآورد و بازدید میدانی ای عنوان میکنه ما را چه نیاز به ماشین آلات سنگین عراق و خودمون کلی!! داریم) و ما ورود یک بازیگر سینما در عرصه نفرت پراکنی ضد همسایه غربی و کمکهاش را شاهد هستیم که همراه با موج العربیه و توئیتری فضای حمله به این کمکها را ایجاد میکنه، رسانه های عربی همزمان یک کلیپ را در شبکه های اجتماعی از بازداشت یک روحانی ایرانی در بصره و مرز توسط یک افسر عراقی را به شدت بازنشر میدند که ببینید این افسر به این ایرانی توهین کرده ( هرچند وزارت کشور عراق دستور بررسی داده و فرد ایرانی هم ازاد شده )

     

    حالا مسائل سال پیش بصره و خرمشهر که تقریبا همزمان بود را کنار هم بزاریم ( تبلیغ ایران برق و آب عراق را بسته در عراق و تبیلغ ایران برق و آب را میده به عراق در ایران ) و مسائلی از این دست که مثلا در این مورد به شدت تمرکز داره روی تخریب روابط ایران و عراق متوجه میشیم در یک بعدی لااقل منظور از افزایش هزینه های سیا در مورد ایران یعنی چی. حالا ابعاد دیگه بماند. ( به هر حال الان نفوذ ایران در عراق، خود سازمان حشد و رقم تجارت ایران با عراق در حدی هست که بن سلمان در اوج کینه از بسیاری از سازمانهای عراقی پیشنهاد چک سفید به نخست وزیر عراق میده، حالا تهدیدها و تطمیع های عربی/آمریکایی به کنار )

    متاسفانه شرایط بگونه ایی شده که ، افراد بی هویت نمکنشناس که برای ارزوهای پوچ و خیالیشون مثل اب خوردن خیانت میکنن زیاد شده .... امیدوارم در اینده ، منبع و ریشه تمامشون سوزونده بشه تا این خیانت و خودزنی تاریخی نابود یا کمتر بشه

    • Upvote 4
    • Downvote 2

  7. هلاکت دو صهیونیست

    http://iswnews.com/18007/هلاکت-دو-سرباز-صهیونیست-در-تیراندازی-م/

    http://iswnews.com/18010/صهیونیست-ها-مجری-عملیات-سلفیت-به-شدت-خو/

    ازونور هم شلوغی های غزه و حملات صهیونیستها و اعلام حمایت فتح از مردم در برابر رفتار حماس و...

    پ.ن : ظاهرا هشتگی به اسم #بدنا_نعیش هم توی توییتر راه انداختن و عکسها و خبرهایی از اتفاقات غزه هست البته یکسری ربات و مزدور و یکی از وزرای صهیون و...  اشک تمساح میریزن و ... (بلاخره قدرت بالایی توی رسانه دارند صهیونیستها)

    • Like 1
    • Upvote 1

  8. 50 minutes قبل , aminf14 گفت:

    چالش پیش رو تعیین کننده اینه که حماس تبدیل به گروهی جهادی  و مسلح شکست خورده میشه و یا اینکه با تدبیر از تمامی قابلیت های سرزمینی و انسانی اش استفاده می کنه تا از سقوط نوار غزه جلوگیری کنه. در صورت سقوط غزه، کار فلسطین  و مبارزه با رژیم عبری تمام شده است.

    چرا سقوط غزه؟!!!!! همونطور که وعده داده شده کار رژیم عبری تمام شده هست بقول معروف دیر و زود ممکنه بشه اما سوخت و سوز نداره  .... گروه های دیگری باید باشند که بتونیم حمایت بکنیم و جایگزین حماس باشند شایدم گروه دیگری را ایجاد بشه hee_hee

    • Like 1
    • Upvote 1

  9. 1 hour قبل , ldmdff گفت:

    نکته اینجا شیطنت اسرائیل نیست ( که 100% هست ) نکته نوع برخورد حماس با این شلوغی هاست که میتونه آینده این گروهو رقم بزنه اتفاقن اسرائیل دوست داره آشوب بشه و درگیری مسلحانه بشه چون تو به بهانه اون همه جا تو بوغو کرنا میکنه که ببینید من راست میگفتم 

    در مورد اینکه اسراییل به نفعش هست شکی نیست اما در مورد دوم بنظرت، اگر حماس موفق نشه ازین شرایط به خوبی عبور کنه چه تغییراتی توی غزه بوجود میاد؟ حمایتها برداشته میشه؟ 

    • Like 1

  10. تحولات غزه :

    http://iswnews.com/17972/تحولات-24-ساعت-گذشته-غزه/

    پ.ن : مثل اینکه بعضی از مناطق غزه شلوغ شده و نیروهای حماس با مردم درگیر شدند، بنظرتون در صورت صحت این اخبار ، امکان شیطنت اسراییل هست؟!!!! یا دلایلی دیگه ایی داره

    • Like 1

  11. mq1 امریکایی در ایران 

    https://www.mashreghnews.ir/news/944221/MQ1-ایرانی-برای-نخستین-بار-عملیاتی-شد-سپاه-پریدیتور-آمریکایی

    پ.ن : عکس نمونه ایرانی را پیدا نکردم تو مشرق ولی کلیپی دیروز دیدم که لحظات اخر کلیپ که سردار صحبت میکرد، چند ثانیه نشونش داد (اگر اشتباه نکردم باشم big_grin)

    • Upvote 3

  12. متاسفانه تاپیک مناسبتر پیدا نکردم ، مدیران محترم در صورت صلاحدید جا به جا کنند

    .......

    چرا داشتن نیروی دریایی قوی برای انکارا مهم هست؟

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/1982172/چرا-داشتن-نیروی-دریایی-قوی-برای-آنکارا-مهم-است-

     

    • Like 1
    • Upvote 4

  13. 29 minutes قبل , Ghalam گفت:

     

    از فحوای کلامتتان پیداست شما مخالف سر سخت ج. ا می باشید و با این بیانات هجو گونه سعی در تخریب ارزش های فراموش شده ( یا ظاهری ! )  ج.ا رو دارید .... برادر این خرمایی که خوردی ، هسته اش توی جیب بنده هست ...

    اگر هم واقعا به این چیزها اعتقاد داری باید بگم این راه که توش قدم گذاشتی رو قبلا ما رفتیم ... نهایتش اینی هستیم که می بینی ... یک فرد که احساس می کنه سالهای نوجوانی و جوانیش فریب یک مشت دروغ رو خورده ... 

     

    شما سوالهایی مطرح کردید که پاسخش را کوتاه و کامل با استفاده از حرفهای امام خمینی و امام خامنه‌ای و.. دادم ، حتی منابع هم دادم گرامی .... حالا شما بنظرتون هجوگونه و..میاد نظرتون محترم هست 

    بهتون پیشنهاد میکنم اگر فرصتی پیش امد حتما تاریخ اسلام یا چهل سال اخیر و حرفهای بزرگان را مطالعه بکنید به پاسخ لازم میرسید 

    • Upvote 1
    • Downvote 2