mortal

Members
  • تعداد محتوا

    5
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های mortal

  1. مورد دیگری که در نقشه ها دیدم فاصله اندک راه آهن ارمنستان با خا ایران در اطراف کوه آرارات است (گذر از خاک ترکیه) میشود این اتصال را همزمان با اتصال نخجوان به آذربایجان جا انداخت؟
  2. بنظرم مهم اینه که نظر شخص باشتینیان چه باشد او در حال تصفیه ارتش و وزارت دفاع برای ایجاد تفاهم با آذربایجان و ترکیه است. او مایل به تنش زدایی کامل با ترکیه و آذربایجان است و نمیدانم انتهاش چی است. بنظر تصمیم جدی اش را گرفته و نمیدانم فعالیتهای ایران تاثیری میگذارد یا نه. بنظر میاید ایران غافلگیر شده و عکس العملهایش با تاخیر ولی شدت بیشتر است. البته ایران معمولا در پاسخها تاخیر دارد ولی در لحظات آخر بازی را کامل بهم میریزد انشالله که دیر نشده باشد. آخرین مرحله اشت خارج شدن نیروهای ارتش ارتساخ از قره باغ و تحویل سه شهر به آذربایجان بوده. ظاهرا که روسیه هم در جریان فرآیند است که اگر نظر آنان با ایران هماهنگ شود امید بیشتری به نتایج است.
  3. سلام، خبری شنیدم که قطع قسمت جنوبی ارمنستان بین آذربایجان، ترکیه و ارمنستان قبلا توافق شده و احتمالا بزودی انجام میشه. آیا این درست است؟
  4. سلام، این اولین پست من است و مایلم از بزرگان این فروم که پیوسته دنبالش میکردم بپرسم اینه که: چرا برای پاسخ به این کشورکها راه حل های ساده تر و کم هزینه تر مانند: قراردادها یا تفاهم با یونان و ارمنستان و هند که بندهای تبلیغی و پنهانی داشته باشه مد نظر قرار نمیگیره؟ یا سفر دوره ای در سطح معاون امور خارجه صورت نمیگیره؟ ضمنا بخاطر داشته باشید که پاکستان، ترکیه دارای رقبای منطقه ای بسیار نیرومندی هستند که دنبال چنین همکاریهایی میگردند. تازه کشورهایی مثل سوریه ، ارمنستان هم خودشون تحریک کنیم دنبال چنین تفاهم نامه ای باشند. بنظرم یک مانور نظامی مشترک ایران روسیه ارمنستان در داخل خاک ارمنستان هم خیلی جو را تغییر میده. صادر کردن تعدادی موشک نظامی یا پهپاد به ارمنستان حتی مجانی مثلا.سفر وزیر امور خارجه به ارمنستان سفر رئیس جمهور به روسیه و یا غیرو عکس العملهای خوبی است چرا دنبال نمیشه؟ تعویض سفیر در باکو و غیرو