arash2e

Members
  • تعداد محتوا

    5
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

0

درباره arash2e

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز
  1. بحث جالبي ست اما من از منظر ديگري بحث رو ادامه ميدم. اگر آنقدر كه پادشاهان گذشته ايران زمين به فكر جهان گشايي بودند و فتح و تصاحب غناپم كمي هم استراتژيك فكر ميكردند و دلشان براي وطن و فرهنگ و آينده كشورشان مي سوخت شايد در كنار كشورگشايي نظامي كشورگشايي فرهنگي هم ميكردند. گرچه نميتوان همه آنها را با اين چوب راند اما كسي مثل نادرشاه افشار با بزرگترين اشتباه تاريخ خود باعث شد كه كشوري مثل هندكه تا قبل از نادرشاه شيفته و دلداه فرهنگ و زبان پارسي بود- تا آنجا كه يكي از مكاتب ادبي ما به مكتب هندي مشهور است- به يكباره و در مدت زماني خيلي كم از قلمرو فرهنگي ايران برمد و در خلاء فرهنگي آن بعد از مدتي انگليس و ديگران به راحتي جاي خود را باز كنند. همانطور كه ميدانيد همزمان با نادر در هند سلسله گوركانيان بر هند حكومت مي كردند. حكمراناني كه به شدت شيفته فارسي و فرهنگ آريايي بودند. زبان فارسي زبان علمي و غالب اين شبه قاره بود شعر پارسي چونان تاجي بر تارك آنها مي درخشيد. اگر تقدير غير از اين رقم مي زد و طمع و خشم نادر شاه او را وادار به لشكر كشي به آن كشور نمي كرد و اگر خونريزي هايي كه نادر در آن بلاد به راه انداخد اكنون در تاريخ نبود و غير از اين بود در اين زمان كه دلمان لك زده براي كشوري پارس زبان غير ايران كشوري بزرگ و در حال قدرت فارسي زبان به نام هند را در منطقه داشتيم. هميشه نظاميگري صرف كارساز نبوده و نيست اينكه آغا محمد خان يا فلان كس اسوه شقاوت و بي رحمي بوده اند دليلي نيست بر افتخار به پيشينيان خود. اكنون ما بايد بر جداي هند از دامان ايران افسوس بخوريم اكنون ما بايد بر جدايي آذربايجان افغانستان تفليس بحرين و... كه بر اثر خودرايي و نالياقتي امراي وقت بوده اشك حسرت بريزيم اكنون ما بايد دست بر دست بكوبيم و منت افغانستان بكشيم كه آب هيرمند را بر زمين هاي تشنه شرق كشور نبندند بايد خم به ابرو بياوريم كه كشوري حقير مثل بحرين براي ما خط و نشان بكشد بايد لعنت كنيم مسببين اين وقايع كه سرمان آمده است تا جايي كه تنها كشور فارس زبان غير اينرا يعني تاجيكستان با كمال وقاحت رسم الخط فارسي را عربي بداند و با بيشرمي اعلام كنند كه ما اجازه نخواهيم داد اين زبان و رسم الخط در تاجيكستان رسميت يابد . فرمايش حضرت علي را شاهد مي آورم كه خطاب به سربازان و فرماندهان نظامي ميفرمايد كه سلاحتان را سوار بر بصيرتتان كنيد!
  2. واقعا كشور در وضعيت آماده باش كامل به سر مي برد!!!!!!!!!!!!!!؟؟ چطور؟ ما كه چيزي نميبينم!؟ شهر در امن و امانه!
  3. arash2e

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    اولا كه بهاييت مذهب مورد قبول اسلام نيست كه مانند تمامي مذاهب آسماني و ديني مورد حمايت باشد و مصونيت داشته باشند. ثانيا در اين سي سال گذشته جنايات زيادي را ديده و شنيده ايم. همه ما سرگذشت دختري كه از اين فرقه ضاله رهايي يافته و به دامان اسلام آمده بود و مرگ فجيع او را به ياد مي آوريم. اين تنها يكي از نمونه هايي ست كه بهاييان مرتكب شده اند.اكنون نيز كه اين شخصيت برجسته جناب انجوي نژاد خواب و خور را از آنها گرفته است مثل خاري در چشم شان است و قطعا برنامه هاي زيادي را براي از ميان برداشتن ايشان دارند. كه اميدواريم مكر آنها به خودشان برگردد. فرقه اي كه از سفارت انگليس بيرون آمده اگر تابع منويات آنها نباشد پس چه كند!؟
  4. arash2e

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    با سلام. من خيلي وقته كانون رهپويان و مسول اون حاج آقا انجوي نژاد رو ميشناسم. الحق و انصاف تو اون منطقه كه فرقه هاي ضاله بخصوص بهاييت و وهابيت بيداد ميكنن اين شخص شريف يك تنه جلو هجوم اونا رو گرفته. به ياد داريم كه كساني كه از دام جهالت بهاييت گريخته بودند و به طرز ناجوانمردانه اي سربه نيست شدند. هيچ بعيد نيست كه اينبار اين شخص نوراني و متدين(انجوي نژاد) را هدف گرفته اند خداي اون روز رو نياره