Ice_Man

Members
  • تعداد محتوا

    334
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های Ice_Man

  1. احمد صفری، نمایندۀ کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «اعضای شورای تأمین استان هشدار داده بودند که اعضای (گروهک تروریستی) پژاک در منطقه هستند، اما با این حال آقای فلاحت‌پیشه به همراه فرماندار و چند نفر از مسئولان دامپزشکی برای بازدید به منطقه ریجاب می‌روند.» به گفتۀ این نمایندۀ مجلس، دکتر حجت‌الله نیک‌بزم از مسئولان دامپزشکی استان و راننده خودروی فرماندار دالاهو به شهادت رسیدند. صفری همچنین گفت: «فرامرز اصغری، فرماندار دالاهو دو گلوله خورده است و هم‌اکنون به بیمارستان منتقل شده و در اتاق عمل حضور دارد که گویا حال ایشان نیز وخیم است. وضعیت سلامت آقای فلاحت‌پیشه مساعد است و دچار جراحت جزئی شده‌اند.»   http://www.presstv.ir/DetailFa/2016/07/10/474504/Iran-assassination-Falahatpisheh-Member-of-the-Parliament
  2. http://www.military.ir/forums/topic/29773-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%BE-%D8%B4%DA%A9%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%A8%D8%A7-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D8%B9%D8%B5%D8%A7%D8%B1/
  3. کلیپ در کیفیت بالاتر و دو ورژن: http://s6.picofile.com/d/6d24d1c3-4dc8-4904-ba8c-1e309e749908/%D8%B4%DA%A9%D9%88%D9%87_%D8%B9%D8%B4%D9%82_1.mp4   http://s6.picofile.com/d/7fd7cba0-aa30-4540-9068-310420265784/%D8%B4%DA%A9%D9%88%D9%87_%D8%B9%D8%B4%D9%82_2.mp4
  4. تا سال قبل که من مطمئن هستم قانون میگه تک فرزند پسر بالغ، مگر اینکه اخیرا تغییر کرده باشه.   از آنجایی که برادر دارن و برادر بالغ هست، حتی اگه خارج نشین هم بود یک برادر و یا متاهل هم بود باز نمی توانست از قانون کفالت استفاده کنه.   تنها در صورتی میشه کفالت گرفت که پدر مسن تر از 75 سال و یا در سن پایین نیامند مراقبت باشه و تنها فرزند مذکر بالغ باشن و یا برادرشون پایین تر از سن 15 باشه.       البته من در جریان آخرین اخبار نیستم ولی پیگیر باشید حداقل در صورتی که گفتن اضافه ها بخشش میشه اعزام بشین.
  5.   همونطور که در تاپیک قیلی گفتم، با توجه به اینکه برادر دارید نمی تونید معافیت کفالت بگیرین (هیچکدومتون)   همچنین نمی تونین طبق قوانین فعلی خرید خدمت کنید چون برای غایبانی هست که حداقل 8 سال مشمول غایب بشن.   در کل همانطوری که گفتم هیچ راهی نیست و باید رفت خدمت و تنها کاری که هست تعویق خدمت یک برادر تا آخر خدمت برادر دیگر و شاید (باید پرسید) خدمت در استان محل زندگی.         6 ماه اضافه دارید.
  6. قبلا هم با دلایلش نوشته بودم، سایت گلوبال فایر پاور سایت آشغال و بیخودی هست... زیاد به این اعداد و ارقام را اهمیت ندید.
  7.   خواهش میکنم، البته منظور من از منبع این بود که خبر به طور کامل درست نیست، چون لیر در مقابل دلار چند ماه قبل وضعش خرابتر بود، همچنین وضع بورس استانبول.
  8.   عزیز منبع خبرتونرا نمی دونم ولی من اعداد را کمی قبل نگاه کردم نسبت به چند روز گذشته هم نسبت لیر به دلار افزایش پیدا کرده به طوری که هر دلار 2.95 لیر هست امروز/   بورس استانبول هم 2 درصد رشد داشت.
  9.     Back up: تصاویر قبلی: http://www.military.ir/forums/topic/29385-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF-129/page-11#entry469882
  10. دوست عزیز تعداد تریلی های ترانزیتی ایران از روی ترکیه بیشتر از تعداد اونها از روی ایران هست، در ضمن در مورد گاز هم همین الان به علت قیمت بالا در دادگاه بین المللی هستیم، نمیشه در جایی که قرارداد هست عشق کسی بکشه و قطع کنه، نکته بعدی با توجه به واردات گاز ایران از ترکمنستان در صورت قطع صادرات و صرفا وارد کننده گاز میشیم در حالی که الان یه تعادلی ایجاد شده.
  11. در متن کلمه جدایی طلب نیومده، همچنین اگه دوستمون از منابع ترکیه اخبار را نقل میکنند مطمئنا در تمامی اخبار گروه تروریستی پ.ک.ک نوشته میشه.
  12.   این مورد همیشه بوده و طبق قوانین انجام میشه، چه در حضور قبلی هواپیماهای روسیه در ایرشو دبی، چه در گذر هواپیماهای چینی (و حتی سوخت گیری در تبریز) برای شرکت در رزمایش عقاب آناتولی در ترکیه.
  13. گرچه به موضوع کمی بی ربط هست ولی من قبلا در پلتفرم های دیگه ای هم گفته بودم، حداقل در مورد ایران دادن آمار در مورد قومیت ها امکان پذیر نیست، علی الخصوص در مورد چند قوم پر جمعیت کشور، با توجه به اینکه بعد از انقلاب شاهد حرکت جمعیتی به دلایل مختلف من جمله جنگ، تحصیل، کار و... بودیم، شاهد پخش شدن این قومیت ها و در نتیجه عدم تجمع در نقاط خاص و در میان مدت به طبع این حرکت شاهد ازدواج های پرشمار بین قومیت های مختلف بودیم و هستیم که این مهم باعث یکدست تر شدن این اقوام شده. به همین دلیل حتی در صورت آمار گیری تک به تک افراد در شهرها و استان های مختلف به سبب ازدواج ها در میان مدت، شما نمی تونید فرزندان این افراد را در یک دسته بندی خاص جای بدین، برای مثال امروز شاهد ازدواج های پرشمار بین فارسها و ترکها و کردها و... هستیم، در صورتی که تغییر محل زندگی والدین را هم چشم پوشی کنیم فرزندان این افراد را نمی شه در یه دسته بندی خاص مثل فارس و ترک قرار بدیم.   در نتیجه تمامی این آمار ها حدس و پیش بینی هست که پایه و اساس قابل اتکایی هم ندارن.     ------------------------------------------------- در مورد ترکیه قضیه کمی فرق میکنه، گرچه دراونجا شاهد ازدواج بین ترک ها و کردها هستیم ولی این میزان اصلا با ایران قابل مقایسه نیست، موردی که در ترکیه از نظر دولت نگران کننده هست، میزان زاد و ولد پایین ترکها و زاد و ولد بسیار بالای کردها حتی در شهرهای ترک نشین بزرگ مثل استانبول و آنکارا هست.
  14. دوست عزیز حتی اگر 90% هم ترک باشن باز از نظر اخلاقی و دمکراتیک درست نیست گفته بشه ملت ترک، 10% ترکیه یعنی 8 میلیون نفر.   البته من بحث اخلاقی و دموکراتیکش را گفتم والا اونی که در قانون هست ملت ترک هست و ترکیه ای ها هم روی ای موضوع حساسند، به جای ترکیه ای و ملت ترکیه ترجیح میدن ترک و ملت ترک گفته بشه.   البته متن خبر واضح بود من بیشتر توضیح ندادم، سالها قبل به زبان کردی خونده بود.   متن سوگند این دفعه به زبان ترکی خونده شده بود ولی به جالی ملت ترک؛ ملت ترکیه گفته و مورد قبول واقع نشده.
  15. البته ما ترکمن های شیعه را هم مسلح کردیم، یادم میاد در ویدیوی بی بی سی داشتند از امام خامنه ای تشکر میکردند و میگفتند اگر ایران نبود ما کشته شده بودیم ولی معلوم نیست چرا در این حوادث نبودند، البته بین شیعیان و سنی های ترکمن هم شنیده میشه اختلافت وجود داره!   دوستان مطلع، آخرین وضعیت طوزخورماتو چی هست؟
  16.   خبر درست هست.   اما در مورد سوگند، سوگند به زبانی غیر از زبان ملی در اکثر کشورها قبول نمیشه، حتی در ایران هم به زبان فارسی هست.   در مورد ملت ترک، ترکها در زمان ها و مکان های مختلف به جای ملت ترکیه ملت ترک را استفاده میکنند و اقوام دیگه مثل کردها را هم مجبور به استفاده از این اصطلاح میکنند که در حقیقت کاملا اشتباه هست و دربرگیره یه قومیت خاص هست نه ملیت خاص، البته استدلالشون این هست که ملت ترک و یا ترکها نه فقط ترکها بلکه ملت کل ترکیه هست که البته استدلال مسخره ای هست.
  17. من روز اول و یا دوم در استاتوس نوشته بودم ولی الان دیدم بحث همچنان هست پس یکبار هم اینجا می نویسم. http://www.military.ir/forums/statuses/user/2717-ice-man/?status_id=138439   سوالی که چه آنروز و چه امروز بوده این هست که همین عزیزانی که در میلیتاری و سایر سایتها میگن چرا عده ای رفتن، حداقل بخشی ساکن تهران هستند، چرا خود این افراد به جلو سفارت لبنان نرفتند و شمع نگذاشتند؟ جواب این دوستان اکثرا این هست که شمع گذاشتن کار بیهوده ای هست و...   خدمت اون دوستان عزیز باید عرض کنم من و شما حق تحمیل نظر خود را به دیگران نداریم، عده ای شمع گذاشتن را مفید می دونند، اتفاقا همین عده ای که این کار را مهم می دونند علاقه دارند مقابل سفارت فرانسه شمع بگذارند تا سفارت لبنان، پس من و شمایی که اینار را بیهوده می دونیم و شمع نمی گذاریم نمی تونیم به دیگران خط بدیم.   عده ای این نظر را دارند که من نمی رم و از پشت سیستم کامپیوتر تکون نمی خورم، ولی اونهایی هم که رفتن جلو سفارت فرانسه اتشباه کردند و باید می رفتن جایی که من می خوام و من می گم.   همه قرار نیست مثل هم فکر کنند، برای مثال برای شخص من کشته شدن سالانه 22-23 هزار نفر در جاده های ایران به مراتب دردناکتر از حادثه منا هست، چون از نزدیک در موارد متعدد دیدم که آسیب هایی برای کشور و جامعه داشته و داره...     در ضمن من اثرات این کار را از نظر افکار عمومی جهان و... ننوشتم که اون مسایل هم جای بحث خود داره.     ---------------------------------------- دیدن این عکسها هم خالی از لطف نیست: http://www.irna.ir/fa/Photo/2986338/ http://mehrnews.com/photo/2971612/%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3 http://mehrnews.com/photo/2970374/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AD%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9
  18. البته من در جایی از صحبت هام ننوشتم که همه مشکلات حل میشه، من گفتم اقداماتی انجام شد و به مردم تفکراتی القا شد و القا کننده هم به هدف خودش رسید و 4 سال خیال خود را راحت کرد، اثرات سوء اقدامات را هم نوشتم.   البته نظر دوستان دیگر می تواند متفاوت باشد ولی من سعی کردم حداالامکان کلمات مناسب را انتخاب کنم که معنای دیگری نده مثل همین حل شدن مشکلات.
  19.   نگاهی به نتایج تقریبا نهایی انداختم.   همونطور که قبلا و در اوایل همین اتفاقات به دفعات به این موضوع اشاره کرده بودم، تمام تلاش دولت و اردوغان در ماههای قبل بر این بوده تا با ایجاد فضای تنش به بهای کم شدن امنیت و درآمد توریست و چهره بد در رسانه های خارجی و به خطر انداختن فضای کسب و کار و... سعی در ریزش رای HDP داشته باشه که تقریبا موفق هم شده و رای HDP را تا حدود 10.4% کم کرده (ریزش 2.8%)، یعنی اگر 0.4 هم کمتر میشد کلا نمی تونست وارد مجلس بشه.   از طرفی رفتارهای عجیب دبیر حزب MHP در این مدت هم به کمک حزب حاکم اومده و از طرفی باعث واکنش همه من جمله خود طرفداران این حزب و احزاب مخالف هم شده بود و میبینیم رای این حزب در فاصله چند ماه با ریزش 4.2% به 12.1% رسیده و بازنده این انتخابات بی شک این حزب بوده.   رای حزب حاکم با رشد 8.4% به 49.2% رسیده و حزب دوم یعنی CHP با حفظ رای خود و با افزایش 0.8% به میزان 25.7% رسیده.   حزب MHP تعداد 38 نماینده و HDP تعداد 23 نماینده از دست دادن و حزب حاکم به تنهایی 56 نماینده به تعداد نماینده های خود نسبت به چند ماه قبل افزوده در حالی که تعداد نماینده های حزب دوم یعنی CHP حدود 5 نفر افزایش پیدا کرده.     در کل نتیجه این انتخابات، ناشی از اقدامات عمدی و در مواردی غیر عمدی حزب حاکم و شخص اردوغان در ایجاد تنش، نا امنی، تهدیدات تروریستی، بدتر شدن وضع اقتصاد و تهدید فضای کسب و کار و... هست که در عمل کارا هم بود و این نکته را میشه از تکرار جملاتی توسط اردوغان و یا نخست وزیر در روزهای اخیر تحت این عنوان که "در این مورد که اگر حزب حاکم به تنهایی قادر به تشکیل دولت باشد ثبات به کشور باز خواهد گشت" فهمید و به عبارت دیگر به مردم دیکته و گوشزد شد که اگر مجددا ثبات و پیشرفت اقتصادی و امنیتی می خواهید باید به ما رای دهید.
  20.   احتمالات خیلی زیاده، شاید گسترش پیدا کرده جدیدا و...   ولی اگه سالهاست بوده و قبلا هم اشاره کردم وضع نیرورسانی به این وضع بوده جای تاسف داره و ناراحتی داره که به نظر من این احتمال وجود نداره، چون نه تجهیزات خیلی عجیبی هست و نه هزینه زیادی داره.   http://gallery.military.ir/albums/userpics/10333/35.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/10333/29~0.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/10333/28~2.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/10333/23~2.jpg     مقایسه به ساده ترین نوع  
  21. حقیر نیز معتقدم اکثر دوستان دلسوز هستند و از روی دلسوزی مطالبی را بیان میکنند، البته مطمئنا عده کمی هم در جهت تخریب و یا جمع آوری اطلاعات فعالیت بکنند ولی نباید همه دوستان را به این چشم نگاه کرد.   اتفاقا بعضا بحث های تخصصی در مورد همین تونل و خاک و... میشه که برای شخص من جنبه آموزشی هم داره.   در مورد این پایگاهها خوب قبلا نیز گفته شده بود و ویدیویی از همین مرآتی در مورد پایگاههای زیر زمینی قبلا نیز پخش شده بود، حتی در برنامه سپاه اخیرا نیز تصاویر بیشتری نمایش داده شده بود ولی تصور اینکه این پایگاهها به این عظمت باشند کم بود ولی نباید این نکته را از یاد برد برای کشورهای مثل ما که سازمانهای جاسوسی و نظامی چندین کشور و حتی سازمان های غیر دولتی نظامی و... شبانه روز دارن وجب به وجب خاک ما را با تصاویر ماهواره ای بررسی میکنند احتمال این هست که حداقل تعدادی از این پایگاهها رصد و کشف شده باشند، چون انتقال حجم عظیمی از خاک و ماشین آلات و حتی بحث تامین انرژی برق و... هر کدوم سختی های خاص خودش را داره!   اما تلاش ما باید این باشه که حدالامکان در درجه اول کمترین پایگاهها کشف بشن و در مرحله دوم دور از دسترس سلاحهای دشمن باشند.   با اینکه ما اطلاعی از وضعیت ساخت این پایگاه و یا بحث تهویه و... را نداریم و یا اینکه شاید فقط قسمت راه ورودی و دسترسی به نمایش گذاشته شده، ولی نکته ای که برای جالب توجه بود شلختگی نسبی برق رسانی هست که در تصاویر دیده میشه (که شاید به این دلیل هست که 100% ساخت و ساز کامل نشده)، البته اینها همه قابل رفع هست و مهم مکان هست که وجود داره و ساخته شده بحث تهویه و نیرو رسانی و... همگی قابل رفع هستند.
  22. با عرض تبریک و خسته نباشید خدمت تلاشگران وزارت دفاع      
  23. رئیس سازمان فضایی : ایران ماهواره بلوکه شده مصباح را از ایتالیا پس می‌گیرد و به هند  یا روسیه می دهد برای پرتاب/ساخت پایگاه چابهار انشاالله بیست سال دیگر/امسال پرتابی نداریم شاید سال دیگریک پرتاب در برنامه باشد /پروژه پرتاب انسان به دلیل نبود منابع نیاز به باز طراحی و تصمیم گیری مجدد دارد   رئیس سازمان فضایی ایران از مذاکره با ایتالیا برای بازپس‌گیری ماهواره ایرانی مصباح که در این کشور بلوکه شده است، خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، محسن بهرامی امروز شنبه در نشست خبری که همزمان با آغاز هفته جهانی فضا برگزار شد، اظهار داشت: به علت تحریم ها ماهواره ایرانی مصباح از ۳ سال گذشته تاکنون در مصادره ایتالیا قرار دارد که در حال مذاکره برای بازپس‌گیری این ماهواره هستیم. وی با بیان اینکه ماهواره مصباح که سابقه طراحی و تولید آن به بیش از ۱۰ سال پیش برمی گردد، یکی از ماهواره های کارآمد جمهوری اسلامی ایران است که با همکاری شرکت ایتالیایی طراحی و تولید شده است، اما این ماهواره که برای تست نهایی در ایتالیا قرار داشت به دلیل مشکلات تحریم امکان پرتاب نیافت و هم اکنون با کمک وزارت امور خارجه در حال مذاکره برای بازپس‌گیری این ماهواره هستیم. رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه قرار بود ماهواره مصباح ابتدا توسط روس‌ها و سپس توسط هندی ها به فضا پرتاب شود، اضافه کرد: اما به دلیل شرایط تحریم این اتفاق نیفتاد و ماهواره مصباح تاکنون پرتاب نشده است، هم اکنون در حال مذاکره برای بازپس‌گیری در این زمینه هستیم و نمی توان زمان قطعی برای آن داد، اما در صورت بازپس‌گیری این ماهواره و آماده شدن نهایی، برای پرتاب آن مذاکرات خود را به صورت مجدد با کشورهایی که امکان پرتاب ماهواره را دارند مانند روسیه و هند پی خواهیم گرفت.   امسال ماهواره ای برای پرتاب نداریم/ شاید سال آینده یک پرتاب در برنامه باشد بهرامی در مورد آخرین وضعیت پرتاب ماهواره در کشور در پروژه های در دست اجرای سازمان فضایی ایران گفت: امسال پرتاب ماهواره را در دستور کار نداریم و نمی توانیم تاریخ دقیقی برای پرتاب ماهواره در سال جاری بدهیم. وی ادامه داد: پرتاب ماهواره نیازمند بازه زمانی است و خیلی منظم نیست؛ چراکه باید علاوه بر ماهواره عوامل دیگری مانند پرتابگر نیز مشخص شود و به همین دلیل نمی توان برنامه دقیقی برای آن اعلام کرد.   معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه پرتاب ماهواره آنقدر که برای رسانه ها هیجان دارد، برای ما هیجان ندارد، تصریح کرد: هر پروژه ماهواره ای بیش از ۴ سال زمان می برد و نیازمند کار گسترده است و پرتاب های ماهواره حجم زیادی از فعالیت های سازمان فضایی را تشکیل نمی دهد؛ چراکه فعالیت های این سازمان بسیار گسترده است. با این حال امیدواریم در سال آینده بتوانیم یک ماهواره در برنامه پرتاب داشته باشیم.   نهاد بالادستی ما مرکز ملی فضایی نیست بهرامی در پاسخ به مهر در خصوص همکاری با مرکز ملی فضایی که طبق حکم رئیس جمهور تشکیل شده است، تاکید کرد: نهاد بالادستی سازمان فضایی، مرکز ملی فضایی نیست و این مرکز با حکم رئیس جمهور وابسته به معاونت علمی فناوری رئیس جمهور است که ما سعی می کنیم همکاری خاص خود را در بخش هایی که به ما ارتباط داشته باشد با این مرکز انجام دهیم، اما اهداف این مرکز با فعالیت های سازمان فضایی ایران متفاوت است.   تشکیل جلسه شورای عالی فضایی قبل از پایان سال وی در پاسخ به سوال دیگر مهر در خصوص عدم تشکیل شورای عالی فضایی که طبق قانون مصوب باید در سال دو بار برگزار شود، نیز خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر شورای عالی فضایی تلاطم داشته و به دلیل برخی مسائل تشکیل نشده است، اما با هماهنگی و همکاری با معاون علمی فناوری رئیس جمهور و حکمی که ایشان حدود ۱۰ روز گذشته برای دبیری شورای عالی فضایی به اینجانب داده اند، فعالیت های دبیرخانه شورای عالی فضایی آغاز شده است. رئیس سازمان فضایی ایران گفت: هم اکنون کارگروه های مشخصی برای دبیرخانه شورای عالی فضایی تشکیل داده و روسای این کارگروه ها نیز مشخص شده اند و کمیسیون راهبردی نیز تا هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. بهرامی گفت: اینکه طبق قانون هر سال دو بار جلسه شورای عالی فضایی برگزار شود، کمی سخاوتمندانه است و سخت است که سالانه دو بار هماهنگی برای برگزاری این شورا که با حضور رئیس جمهور باید باشد، انجام شود، اما با این حال تمامی تلاش این است که امسال یک جلسه از این شورا را تشکیل دهیم. وی افزود: آماده کردن خوراک برای این شورا کار سنگینی است، اما با توجه به هماهنگی های لازم انجام شده و تفویذ اختیارات به کمیسیون راهبردی، پیش بینی می کنیم این شورا قبل از پایان سال برگزار شود و احتمالا دستور کار جلسه آن مربوط به هماهنگی و تقسیم بودجه سازمان های مرتبط با امر فضا در کشور خواهد بود.   بازطراحی پروژه اعزام انسان به فضا رئیس سازمان فضایی ایرانای با تاکید بر اینکه مطالبات رهبری در حوزه توسعه علم و فناوری بسیار آینده نگرانه است، توضیح داد: تکنولوژی در حال تحول و نوگرایی است و ما باید تمامی تلاش خود را برای حضور در همه زمینه ها به کار گیریم. بهرامی با بیان اینکه ایران توان پرتاب و طراحی ماهواره را دارد و در میان کشورهایی است که دانش این فناوری را به دست آورده‌اند، گفت: فناوری های فضایی گسترده است و تنها داشتن ماهواره نیست. وی با اشاره به اینکه پروژه های بسیاری را در دستور کار برای گسترش فعالیت های فضایی و کاربردی کردن آن در زندگی مردم داریم، اضافه کرد: یکی از پروژه های مهم در دستور کار پروژه اعزام انسان به فضا است، اما باید  این پروژه بازطراحی شود. معاون وزیر ارتباطات توضیح داد: منابع نامحدود نیست و باید هدفگذاری های این پروژه با منابع همخوانی داشته باشد. بر این اساس، با کمک شورای راهبری طرحی را برای بازطراحی پروژه اعزام انسان به فضا آماده می کنیم که در شورای عالی فضایی مطرح شود و پس از آن شورای عالی فضایی در مورد این طرح تصمیم گیری نهایی را خواهد داشت.   ۳۰۰ ساعت مذاکره با فرانسوی‌ها برای ماهواره ملی بهرامی در مورد آخرین وضعیت ماهواره ملی نیز اذعان کرد: برای ماهواره ملی ۲ مسیر پیش رو را طی می کنیم، برای کوتاه مدت در حال مذاکره، برای تامین امکانات و نیازهایمان در ماهواره ملی هستیم و در بخش دیگر توسعه فناوری را به موازات آن پیگیری خواهیم کرد. وی با بیان اینکه نمی توان زمان قطعی برای این پروژه اعلام کرد، اضافه کرد: طفره نمی رویم، اما ماهیت پروژه های فضایی به نحوی است که نمی توان زمان قطعی برای آن داد. رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به موضوع ماهواره ملی در بخش سنجش از دور، مخابرات و پخش افزود: طبق اعلام قبلی مذاکره با هیات فرانسوی برای همکاری در این پروژه آغاز شده است، اما از شروع تا اتمام یک پروسه در مذاکرات زمان بسیاری نیاز است و مذاکره یک شبه به نتیجه نمی رسد. بهرامی گفت: بیش از ۳۰۰ ساعت جلسه گذاشته و رفت و آمدهایی داشتیم، اما هنوز به جمع‌بندی کاملی در این زمینه نرسیده ایم حتی ممکن است برای مذاکرات بیشتر، هیات ایران راهی فرانسه شود، اما آنچه که مسلم است این است که از زمان عقد قرارداد برای طراحی و ساخت ماهواره بیش از ۲ سال طول می کشد که ماهواره آماده پرتاب شود.   پایگاه پرتاب ماهواره چابهار هنوز طراحی نشده است وی در مورد آخرین وضعیت پایگاه پرتاب ماهواره ای چابهار خاطرنشان کرد: این پروژه هنوز نه تنها ساخته نشده که طراحی نیز نشده است. معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: تنها چیزی که برای این پروژه فعلا انجام شده است، مربوط به شناسایی و جانمایی زمین است و این پروژه بیش از ۲۰ سال زمان می برد و نمی توان به سرعت در مورد آن خبری اعلام کرد. بهرامی در مورد همکاری با سازمان هواشناسی برای اعلام حوادث طبیعی با استفاده از امکانات ماهواره‌ای نیز اظهار کرد: هم‌اکنون همکاری با این سازمان در حال انجام است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.     منبع