zed

VIP
  • تعداد محتوا

    1,698
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    4

پست ها ارسال شده توسط zed


  1. 15 hours قبل , MR9 گفت:

    در روزهای پس از حمله به فرمانده وقت سپاه قدس ایران درسال 2020 ، حملات تلافی جویانه ایران به کشته شدن کسی منجر نشد ( ارواح  عمه جنابعالی ! ) و ناگهان این حملات پایان یافتند.

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    نیروهای سپاه پاسداران ظاهرا به تکنولوژی دست یافته اند که نمی کشد ولی طرف را دچار ضربه مغزی ملایم می کند . مشکل این تکنولوژی فقط این است مقدار مصرف مدال های قلب بنفش را برای وزارت جنگ آمریکا افزایش می دهد که به دلیل افزایش هزینه و بودجه لازم به اقتصاد آمریکا ضربه وارد می کند . بعد هم جنازه ها در مکان مورد حمله ناپدید شده و در جاهای دیگر و کشورهای دیگر پیدا می شوند در حالی که طی حادثه های غیر رزمی دچار فوت شده اند . گاهی هم که امکان حادثه غیر رزمی نیست اصلا ناپدید می شوند و پیدا هم نمی شوند . 

    • Like 2
    • Upvote 2

  2. بر 19 بهمن 1402 در 15:35 , mehdipersian گفت:

     

    وقتی اسرائیل اولین بیمارستان غزه را بمباران کرد ،جهان باور نمی کرد. 

     

    اسرائیل گفت این موشک شلیک نادرست حماس بوده و رسانه های جریان اصلی وارد حالت حفاظت و دروغگویی شدند.


    اسرائیل اکنون تمام 36 بیمارستان غزه را ویران کرده است...

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    جهان به توحش و دیدن توحش عادت کرد و از این پس هر جنایت بزرگتری در هر نقطه جهان را به راحتی خواهد پذیرفت .

    • Like 3
    • Upvote 3

  3. 1 hour قبل , 951 گفت:

    حداقل میتونست یه کار حیثیتی انجام بده که اونم نداده و بقیه ( آمریکا و انگلیس ) دارن براش انجام میدن .

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    آمریکا آنها را از پاسخ به یمن منع کرد و پاسخ به یمن را خود و ائتلافش بر عهده گرفت .

    • Like 2
    • Upvote 1

  4. 3 hours قبل , mehdipersian گفت:

    حمله ی دوباره ی آمریکا و انگلیس به یمن

     

     در حوالی ساعت 23:59 دقیق به وقت صنعا، نیروی دریایی آمریکا و نیروی هوایی انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به 8 هدف شامل سامانه های موشکی و پرتابگرها، سامانه های پدافند هوایی، رادارها و تأسیسات انبار تاسلیحات یمن حمله کرده اند. 

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    بعید است آمریکایی ها و دوستان بتوانند ظرف چند روز چیزی بیشتر از عربستان و دوستان ظرف چند سال بدست آورند . فکر می کنم کشتی های استرالیا و بحرین و کانادا و هلند هم هدف های بعدی انصار الله خواهند شد . باید دید انصار الله چقدر خود را برای این وضعیت آماده کرده است . 

    • Like 3

  5. 5 minutes قبل , MF44 گفت:

    این تاریخدان صهیونیست تاکید کرد: سومین شاخص مرتبط با عامل اقتصادی است. او تاکید کرد که شکاف بین فقرا و ثروتمندان به بیشترین حد ممکن رسیده است، به سختی کسی قادر به خرید خانه است و هر سال افراد بیشتری خود را زیر خط فقر می‌بینند.

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    حالا خوبه مثل ما تحریم نیستند و این وضعشان است . اگر جای ما بودند چه می کردند . این را باید به پیروان نظریه " بستن با کدخدا راحت تر است " گفت . این که خودش کدخدا را اداره می کند و دهکده جهانی را به طور کامل می چاپد وضعش این شده است .

    9 minutes قبل , MF44 گفت:

    از جنبش آزادی‌بخش فلسطین [باشه خبرشون میکنم ]خواست خود را برای پر کردن خلأ آماده کند تا همانند سوریه و سایر کشورهای جهان عربی و شمال آفریقا، یک دوره طولانی مدت ناامنی و هرج و مرج حاکم نشود.

    خلا کی را می خواهد پر کند ؟ شما که برنامه دارید فلسطینیان را از غزه و کرانه باختری اخراج کنید . ضمن اینکه یارو را تو ده راه نمی دادند سراغ خانه کدخدا را می گرفت . هنوز حماس در غزه مسلط است و لشکرهایتان یکی یکی عقب نشینی می کنند و هر جا را که خالی می کنند حماس و رفقا دوباره پس می گیرند . محمود عباس خیلی هنر کند کرانه باختری را بتواند اداره کند ( که نمی تواند ) حالا یک بار اضافی هم می خواهید بگذارید روی دوشش ؟ اگر این بابا داخل غزه محبوبیت داشت که غزه دست حماس نمی افتاد .

    • Like 1
    • Upvote 2

  6. 13 hours قبل , MF44 گفت:

    اینکه این واقعیت را پیروزی یا باخت تلقی کنیم به نوع نگاه و طرز تفکر شما بستگی دارد!

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    در مجموع بحث در مورد پیروز یا شکست در جریان یک جنگ و حتی یک مسابقه ورزشی یا رقابت های دیگر قبل از اتمام آن رویداد صحیح نیست . شاید حتی در پایان آن رویداد نیز به دلیل اثرات کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت آن واقعه صحبت قطعی از پیروزی یا شکست نمی توان داشت . به همین دلیل هم هر یک از طرفین با استناد به برخی از نتایج می توانند خود را پیروز معرکه بدانند .

    برای نتیجه گیری صحیح اول باید بدانیم از کجا باید شروع کنیم . روز 15 مهر 1402 یا همان 7 اکتبر 2023 و شروع طوفان الاقصی ؟ قبل از آن ؟ بعد از آن ؟ هر یک از این مقاطع پاسخ های متفاوتی را برای ما خواهد داشت .

    نکته بعدی شاخص ها و معیارهایی است که برای سنجش پیروزی یا شکست و میزان موفقیت یک حرکت استفاده می شود و اینکه اصولا ما پیروزی یا شکست و موفقیت و ناکامی را در چه چیزهایی می دانیم .

    سوم اینکه توجه کنیم طرفین درگیری اهداف خود را از شروع و ادامه درگیری چه بیان کرده اند و با توجه به توان خود به چه مقدار از آن دست یافته اند .

    برای تحلیل این واقعه و همه وقایع نیاز به یک نقطه مشترک برای شروع تحلیل داریم که همه آن را قبول داشته باشند و بعد بر پایه آن نظرات و فرضیه ها را مورد بررسی قرار دهیم تا به یک نتیجه واحد و مطلوب برسیم .

    • Like 2
    • Upvote 1

  7. 20 hours قبل , arminheidari گفت:

    یک نکته ای این چند روز دیدم که بصورت حداقلی ذکر میکنم

     

    بعد از ترور و شهادت شهید سلیمانی، ضد انقلاب برچسبی با عنوان کتلت به پیکر این شهید زد که متاسفانه با ضعف رسانه ای ما سریعا تونستن تعمیم بدن و امروز هرکسی که کلمه ای از کتلت بگوید ناخودآگاه به حلقه توهین کنندگان به شهید هل داده می‌شود 

     

    روش هایی که در این موارد میشد استفاده کرد 

    - افتخار به پیکر شهید است چیزی که در استقبال از شهید، مردم به نمایش گذاشتن 

    - مقایسه پیکر شهید با پیکر پاره پاره شهدای دشت کربلا 

    - نشان دادن وصیت و صحبت های شهید سلیمانی و شهدایی که گفته بودن آرزو دارن بی پیکر به کشور برگردن 

    ( در یکی از مصاحبه ها مادر شهید به نقل از  شهید گفته بود که گفت دعا کن چون پسرت پیکر من هم بسوزد ) 

     

    خلاصه بگم باید با قدرت به اونها بفهمونیم که همانطور که مرگ برای آنها پایان و برای ما شهادت و آغاز است 

    نحوه شهادت هم همچون شهدای دشت کربلا هم برای ما افتخار است و برای ضد انقلاب ترسناک ) 

     

    ——-

    یه نکته اضافه کنم

    معمولا ایرانی ها به شهید ، اونم شهید سلیمانی جسارت نمی کنن و طبق سوتی های خود اسراییلی ها تداوم برچسب زنی و توهین به شهدا کار واحدهای سایبری اسراییل هست که با ایجاد جو و عادی سازی عده ای ایرانی داخل کشور هم با خود هم صدا میکنن 

     

    از این نظر باید به یاد داشته باشیم که صهیونیست ها جون ترس هستن و اصلا درکی از شهادت و مردن برای خدا ندارن

    و زندگی اونها فقط به این دنیا خلاص میشه 

     

    پس راحت میشه فهمید اونها چیزی که ازش وحشت دارن رو برای ما آرزو یا برچسب میکنن و نمی دانن ما تمام عمر آرزو داریم همچون امام حسین ع و یارانش پاره پاره شهید شویم 

     

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    نمی دانند که " هر که در این حلقه مقرب تر است ---------------- جام بلا بیشترش می دهند "

    پیکر علی اکبر امام حسین ( علیهما السلام ) اربا اربا شد . دست های حضرت عباس علیه السلام قطع شد و تیر به چشم نازنینش خورد و عمود آهنین بر فرقش نشست . سر حضرت امام حسین ( علیه السلام ) را از قفا بریدند و پیکر مطهرش را زیر سم اسبانی که نعل تازه داشتند انداختند . حال بعد از 1400 سال نام چه کسانی در تاریخ مانده و به نیکی یاد می شود و نام چه کسانی در تاریخ مانده که لعن و نفرین می شوند .  ما که عزیز تر از این خاندان نزد خدا نیستیم . امروز زخم زبان و مسخره کردن شهدا را می بینیم در حالی که آن روز شهدا و اسرای کربلا را خارجی و خروج کرده بر خلیفه مسلمین و از دین خارج شده می دانستند . انگار نه انگار که اینها خاندان نبوت و فرزندان پاره تن پیامبر هستند .  . بیهوده نیست که می گویند : " لا یوم کیومک یا ابا عبدالله " .

     بگذار و بگذر که نادان را از هر سو که بنویسی نادان است . تاریخ قاضی بی رحمی است و قضاوتی سخت خواهد داشت . پارسال را بیاد بیاوریم که با همه عده و امکانات آمدند که به بهانه زن و زندگی و آزادی نظامی را ساقط کنند که خون همین شهدا پای بقای آن ریخته شده و امسال را ببینیم که هر یک از آنها به نوعی گرفتار عمل خویش شده اند و یک به یک به ذلت می افتند . دوره اینها نیز خواهد گذشت که بیهوده پنجه بر رخ ماه می کشند و ماه درخشان تر از همیشه ایشان را می نگرد .

    • Like 2
    • Upvote 3

  8. 3 hours قبل , MF44 گفت:

    اعلام جرم دادستانی تهران علیه صادق زیباکلام

    برخی از چهره‌ها که پس از حادثه تروریستی کرمان، اقدام به اظهارات خلاف اخلاق و قانون کرده بودند از سوی دادستانی تهران احضار و علیه این افراد اعلام جرم صورت گرفت.

    به گزارش فارس، برهمین اساس، متهمان که شامل هفت چهره مشهور فضای مجازی هستند جهت ارائه توضیحات به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند.

    همچنین دادسرای عمومی و انقلاب تهران علیه صادق زیباکلام نیز که ادعا‌هایی را در رابطه با حادثه تروریستی کرمان مطرح کرده بود نیز اعلام جرم کرده است.[نمیتونی همدردی کنی؟ نمیتونی مثل آدم حرف بزنی ؟لااقل حرف نزن :angry:]

    زیباکلام باید جهت ارائه توضیحات درباره ادعا‌های خود در مرجع قضایی حضور پیدا کند؛ بنابراین گزارش، در پی راه‌اندازی چالش غیراخلاقی از سوی یک خواننده در فضای مجازی، برای نامبرده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

    پیش از ظهر امروز دادستان کل‌کشور از ضرورت برخورد با اهانت کنندگان به ساحت مقدس شهدا خبرداد.

    همچنین معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا ظهر امروز اعلام کرد که ۵۰۰ تارنمای حاوی محتوای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدا که هم آوایی با جریانات تولید شده معاندان در خصوص حوادث تروریستی کرمان داشتند، احصاء شده و تحت پایش سایبری قرار گرفتند.

    https://www.newslaw.net/اعلام-جرم-دادستانی-تهران-علیه-صادق-زیباکلام.a288040

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    ریشه و معنی ضرب المثل " برادر حاتم طایی است "

    ۲- روایت دوم به کار زشتی بود که می گویند برادر حاتم انجام داد ، او با شنائت در چاه زمزم ادرار کرد تا منفور همگان باشد.او به این دلیل این کار کرد که فهمید در نام نیک نمی تواند از برادر پیشی بگیرد ، بنابراین کاری کرد تا با بدنامی بر سر زبان ها بیفتد اما این بدنامی فقط در خودش منحصر نمی ماند و گریبان نام نیک برادر را هم می گیرد

     

    https://bdoon.ir/ریشه-و-داستان-ضرب-المثل-برادر-حاتم-طای/

    ------------------------------------------

    پی نوشت : اگرچه داعش پس از 30 ساعت !!! مسئولیت عملیات انتحاری در کرمان را بر عهده گرفت ولی کیست که این روزها کشته شدن بی گناهان اعم از زن و مرد و پیر و جوان و خرد و کلان و به خصوص کودکان و نوزادان را زیر بمباران و تهاجم رژیم صهیونیستی ببیند و بگوید رژیم صهیونیستی بیگناهان را نمی کشد جز کسی که هم فکر صهیونیستها باشد و از نظر او همه کسانی که در غزه و جاهای دیگر هستند ، گناهکار باشند . چه سلاح در دست داشته باشند و چه در گهواره خوابیده باشند . البته به اذعان آمریکایی ها داعش ساخته و پرداخته خود آنها برای تسخیر کشورهای اسلامی و ایجاد تنفر از اسلام در جهان است و طبیعی است که در جهت منافع آنها و به خصوص رژیم صهیونیستی حرکت کند .

     

    • Like 3
    • Upvote 3

  9. 7 minutes قبل , arminheidari گفت:

     

    شلیک این تعداد موشک بیشتر از کوبیدن هدف، بحث ایجاد موازنه قدرت رو داره، چون با حداکثر 10 موشک اون پایگاه از مدار خارج می شد ولی این تعداد یعنی صاف کردن پایگاه و نشون دادن دندان به دشمن

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    اگر عکس ماهواره ای یا فیلم گرفته شده توسط پهپاد منتشر شود نتایج ملموس تر خواهد بود . یک بار هم ایران در زمان حضور منافقین در عراق پادگان اشرف را با 66 موشک هدف قرار داد و تلفات و خسارات قابل توجهی به منافقین وارد شد .

    • Like 2
    • Upvote 1

  10. 47 minutes قبل , MF44 گفت:

    https://www.newslaw.net/دیوان-عالی-کلرادو-صلاحیت-ترامپ-را-برای-انتخابات-ریاست-جمهوری-۲۰۲۴-در-این-ایالت-رد-کرد-ستاد-ترامپ-این-اقدام-غیردموکراتیک-است؛-شکایت-می‌کنیم.a287911

    دیوان عالی ایالت کلرادو روز سه‌شنبه ۲۸ آذر اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا مستند به بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی  حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این ایالت را ندارد. بر اساس این حکم نام دونالد ترامپ باید از برگه انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت حذف شود.

    *بند3 متمم14 قانون اساسی آمریکا : «شخصی که به عنوان یکی از مقامات ایالات متحده یا به عنوان عضو مجلس قانونگذاری یک ایالت یا در مقام یک مسئول اجرایی یا قضایی ایالتی، برای حمایت از قانون اساسی ایالات متحده قبلاً سوگند ادا کرده باشد، ولی بعداً علیه ایالت خود شورش کند یا به دشمنان وابسته آن یاری دهد، نمی‌تواند به عنوان نماینده سنا یا نماینده کنگره یا عضو هیئت انتخاب کننده رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری انتخاب شود، یا هر گونه سمت کشوری و لشکری را در ایالات متحده یا درهر یک از ایالات آن تصدی کند. هر چند کنگره می‌تواند با رای دو سوم اعضای هر یک از دو مجلس، به عدم صلاحیت فرد مذکور پایان دهد»

    یادآوری https://www.aparat.com/v/8miyl 

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    بالاخره خیاط به کوزه افتاد و ایالات متحده که برای دیگران نسخه آزادی بیان و حضور آزاد و بدون فیلتر در انتخابات می پیچید هم فعلا در یک ایالت دست به دامان تعیین و تایید صلاحیت البته به شیوه خودشان شد . البته ایالت کلورادو از ایالتهای طرفدار دموکراتها است و باید دید در ایالتهای طرفدار جمهوری خواهان چه اتفاقی می افتد . به نظر نمی رسد این رویه جدید به جایی برسد .

    • Like 1
    • Upvote 1

  11. 3 hours قبل , MF44 گفت:

    سلام - کم کم قطعات پازل در حال تکمیل است با توجه به مقاله منتسب به این ژنرال که قبلا توسط جناب mr9 ترجمه و منتشر شد و مطلب فعلی در اینده نزدیک عناصر خودفروخته صهیونیستی و گوش به فرمان غرب و ناتو در اوکراین حاکمیت مطلق خواهند داشت و بقیه پاکسازی میشوند پاکسازی هم انواعی دارد که بهتر است بگذریم ;)

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    این یعنی اسرائیل دوم را در کنار مرز های روسیه خواهیم داشت . چند وقت پیش هم خبری آمد که یهودیان در حال مهجرت به اکراین هستند و جمعیت یهودیان به طرز بی سابقه ای در این کشور بالا می رود . اگر اکراین تجزیه نشود در آینده دردسرهای زیادی برای همسایگانش ایجاد خواهد کرد .

    • Like 3
    • Upvote 1

  12. 28 minutes قبل , MF44 گفت:

    ترامپ اگر قصد ایجاد جنگ داشته باشد با محاسبه هزینه - فایده تصمیم گیری میکند و محاسبات مادی را بر محاسبات دیپلماتیک و ژئوپلتیک ارجح می داند مثل سارقی است که برای سرقت از بانک قبلا موجودی صندوق را تخمین میزند اگر دندان گیر بود و ارزش مخاطره داشت دست به سرقت میزند در ماجرای شهادت سردار سیمانی هم در محاسبات فریب خورد تصور میکرد با شهادت ایشان مقاومت در منطقه افول خواهد کرد ولی خون آن شهید بزرگوار مثل سایر شهدا ریشه مقاومت را آبیاری و محکم تر کرد و..... :angry: البته حساب ما با ترامپ هنوز «تصفیه » نشده است 

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    در ماجرای شهادت سردار سلیمانی ما هم فریب خوردیم و امکان چنین کاری را اصلا در محاسبات خود لحاظ نکرده بودیم به همین دلیل شوکی به ساختار اطلاعاتی و نظامی کشور وارد شد که تا به حال تجربه نکرده بودیم و این مسئله در ماجرای شهادت شهید فخری زاده نیز تکرار شد . این تجربیات با هزینه بسیار سنگین و جبران ناپذیر پدید می آید و باید استفاده بهینه از آن تجربیات داشت . اگر حضور مردم از تمام اقشار در تشییع جنازه شهید سلیمانی نبود ، هیچ بعید نبود که ضربات محکم تری را در آن مقطع زمانی دریافت کنیم و سیلی عین الاسد را نزنیم . البته ماجرای هواپیمای اوکراینی در سایه همین شوک اتفاق افتاد و زوایای مبهمی دارد که شاید در آینده روشن شود و امکان تحلیل بهتر را فراهم کند .

    • Like 1
    • Upvote 4

  13. 25 minutes قبل , Overdose گفت:

    سلام

    میشه توضیح بدید ارسال کپسول زیستی به ارتفاع۱۳۰ک‌م دقیقا قراره چه دستاوردی برای ما داشته باشه؟

    فرضا بگیم زمینه فرستادن انسان هست!! تقریبا برگشت به زمان دکتر احمدی نژاد و ارسال یسری موجودات به ارتفاع و احتمالا فرض بر سیو مجدد محموله!! دقیقا فرستادن انسان هم فرض کنیم انجام بشه چه دستاوردی برای ما داره؟ 

    قراره چه چیزی به ما اضافه کنه؟

    یسری نیازهای اولیه فضایی که اولویت هست میشمارم بگید کدوم یکی از اینها را مرتفع میکنه فرستادن انسان؟

    _ماهواره های لینک داده و اشتراک دیوایس(برای هدایت خودرو ها ،پهپادها و ماشین الات معدنی کشاورزی ناوچه ها و زیردریایی ها و.....)

    _ماهواره های اینترنت اشیا

    _ماهواره های ارتباطی

    _ماهواره های سنجشی از انواع مختلف

    _ماهواره های جاسوسی شناسایی

    _ماهواره های مکانیابی

    _ماهواره های مربوط به ارسال و پخش رسانه‌ای....

    _تلسکوپ ماهواره های برای کیهان شناسی و....

    یا حتی توسعه ماهواره بر های ارزان برای دسترسی به لایه های متنوع جو برای دستیابی به اهداف فرضا تجاری حتی!

    این ارسال بسته زیستی دقیقا کجای این اهداف اولویت طلاییه

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    این بسته زیستی هم عرض نیازهایی است که شما فرمودید . سازمان فضایی ماموریتهای مختلفی را بر اساس راهبردهای تعریف شده از سوی ساختار بالادستی دنبال می کند و دلیلی ندارد هیچ بخشی را معطل بخش دیگری بکنیم . ضمن اینکه اولویت شما ممکن است با اولویتهای تعریف شده برای سازمان فضایی متفاوت باشد . حتی اگر هم بنا به استفاده تبلیغاتی باشد ، بسیاری از فرآیندها و زیر سیستم ها بین بسته زیستی و سایر موارد مشترک است که موجب کسب تجربه و استفاده در آینده خواهد شد .

    • Like 2
    • Upvote 3
    • Downvote 2

  14. 56 minutes قبل , mehdipersian گفت:

    جدیدترین کپسول زیستی ایران با موفقیت پرتاب شد

     img_20231206_105241_879_zfst.jpgIMG_20231206_111702_610.jpg

    ساعاتی پیش جدیدترین کپسول زیست فضایی کشورمان با پرتابگر بومی سلمان، با موفقیت پرتاب شد.

     

    این کپسول زیستی محموله علمي، پژوهشي و فناورانه در راستای تحقق نقشه‌راه طرح اعزام انسان به فضا است كه به منظور توسعه و اکتساب فناوری‌های مورد نياز در این راستا، به ارتفاع ۱۳۰ كيلومتری از سطح زمين پرتاب شد.

     

    با پرتاب موفق این کپسول ۵۰۰ کیلوگرمی که به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخته شده، توسعه فناوری‌های مختلف طرح اعزام به فضا شامل پرتاب، بازیابی، سامانه‌های کنترل سرعت و سپر ضربه‌گیر، طرح آیرودینامیک کپسول و چتر، سامانه‌های مربوط به کنترل و پایش شرایط زیستی و ... مورد آزمایش قرار گرفت.

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    هر پیشرفت علمی در ایران عزیز ما موجب افتخار و سربلندی است . امیدوارم دستاوردهای بیشتری را از دانشمندان عزیزمان شاهد باشیم . فضا از سالها پیش عرصه رقابت کشورهای مختلف است و اکنون این رقابت به کشورهای در حال توسعه رسیده است . طبیعی است که هر کشور تلاش می کند سهم بیشتری از منفعت حضور در فضا را به دست آورد و بیهوده نیست اگر گمان کنیم جنگهای آینده بر سر تصاحب نقاط مداری خاص یا تصرف قمرها و کرات خاص اتفاق بیافتد و آنچه اکنون در فیلمهای علمی تخیلی می بینیم روزی به واقعیت تبدیل شود . بنابراین قصور در تحقیق و توسعه فضایی همانند قصور در تحقیق و توسعه هسته ای و همانند قصور در تحقیق و توسعه صنعت نفت در دوره های زمانی مختلف منشا مشکلات نه تنها برای نسل کنونی بلکه برای نسل های آینده خواهد شد . 

    • Like 2
    • Upvote 5

  15. 13 hours قبل , scorpion57 گفت:

    سلام .این سناریویی که ایشون ترسیم کردند یک مقدار تخیلی نیست؟!

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    نماینده جهاد اسلامی فلسطین هم تایید کرده است .

    "نماینده جنبش جهاد اسلامی افزود: دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بیش از حدتصور است زیرا تصور نمی شد تمام سازمان های اطلاعاتی جهان در خواب باشند ۵۰ پایگاه اسراییل به تسخیر مقاومت درآمد و بسیاری از نظامیان کشته شدند در این عملیات مقاومت موفق شد سرورهای اطلاعاتی اسرائیل را به داخل غزه بیاورد در این سرور نام بسیاری از جاسوس ها حتی جاسوس های داخل جمهوری اسلامی ایران وجود داشت."

     

    https://www.yjc.ir/fa/news/8609255/کشف-سرور-حاوی-نام-جاسوس‌های-اسرائیل-در-ایران

     

    صحت و سقم این اتفاق در آینده مشخص خواهد شد .

    • Like 2
    • Upvote 2

  16. 1 ساعت پیش, ldmdff گفت:

    حضور جناب ژ-3 در جنگ روسیه و اوکراین البته دست نیروهای اوکراینی هست این بزرگوار

     

    https://www.aparat.com/v/F6Ilt

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    طول لوله اش از ژ3 های ما بلند تر نیست ؟

    • Like 2
    • Upvote 3

  17. اهداف اطلاعاتی عملیات طوفان الاقصی

    کنسول سابق مصر در تل‌آویو از اهداف عملیات طوفان‌الاقصی پرده برداشت. او نفوذ به پایگاه جاسوسی علیه کشورهای عربی و ایران و دستگیری افسران آن، انتقال همه سرورها، سیستم‌های کامپیوتری و اسناد و مدارک سازمان جاسوسی شاباک و دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به خارج از فلسطین را از جمله اهداف اصلی نبرد طوفان‌الاقصی دانست.

     

    https://www.isna.ir/news/1402090805848/ویدیو-اعتراف-اسرائیل-به-رکب-اطلاعاتی-از-حماس-اطلاعات-جاسوسانمان

    • Like 1
    • Upvote 1

  18. 13 hours قبل , oldmagina گفت:

    در واقع در عرض چند دقیقه ، قدرتمندترین ارتش خاورمیانه کور شد.

     

    13 hours قبل , oldmagina گفت:

    " شبکه تلفن کار نمی‌کرد ، واتس‌اپ کار نمی کرد، همه چیز خراب شده بود "

     

    13 hours قبل , oldmagina گفت:

     ارتش اسرائیل در مواجهه با بدترین بحران خود بعد از زمان جنگ یوم کیپور، دچار فروپاشی کامل ادراکی شد

     

    13 hours قبل , oldmagina گفت:

    فروپاشی های اطلاعاتی مانند 11 سپتامبر و 7 اکتبر " اغلب شکست در تصور هستند "

     

    13 hours قبل , oldmagina گفت:

    "ما اول می جنگیم ، بعد از آن تحقیق خواهیم کرد ."

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    عرض سپاس بابت ترجمه بسیار خوب و روان . کل این مقاله به نظر من وابستگی بیش از حد به سیستم ها و فن آوری را نشان می دهد که درست در زمان واقعه نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل کرد و دقیقا ضربه را از جایی دریافت کردند که انتظارش را نداشتند . حداقل آمریکایی ها با مانور چالش هزاره در سال 2002 میلادی و شبیه سازی درگیری در خلیج فارس با نیروهای ایرانی نقطه ضعفهای خود را فهمیدند و تلاش کردند آنها را بر طرف کنند . ( هر چند در روز سوم آنها هم برای پیروزی رویه ای را انتخاب کردند و محدودیتهایی را برای تیم قرمز گذاشتند که شرایط درگیری را به صورت غیر واقعی به نفع تیم آبی کرد https://fa.wikipedia.org/wiki/چالش_هزاره_۲۰۰۲ )

    صهیونیستها به هیچ عنوان احساس نکردند که عملکرد خود را باید مورد بازبینی دوره ای قرار دهند چون حریف را فاقد چنین قدرت و خلاقیتی می دانستند و عملیات فریب حماس با موفقیت اجرا شد . این درس بزرگی برای ما است که در هیچ موردی نباید حساسیت خود را نسبت به شرایط از دست بدهیم . شرطی شدن نسبت به یک الگوی رفتاری خطای بسیار بزرگی است که تاوان سنگینی خواهد داشت . 

    • Like 3
    • Upvote 4

  19. 16 minutes قبل , oldmagina گفت:

    آنها فراموش کردند که بترسند !

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    البته در این سری مقاله ای که تا به اینجا زحمت کشیده اید ، همچنان خوی خودبرتر بینی نویسندگان مشاهده می شود . آنها فراموش کردند بترسند . بله حماس طوی رفتار کرد که آنها ترجیح دادند فراموش کنند که باید بترسند . شکست فن آوری های پیشرفته شنود و نظارت در برابر سیستم های ساده و قدیمی مورد استفاده حماس در حوزه ارتباطات که تا همین لحظه هم نتوانسته اند به خیلی از اطلاعات مهمی که می خواهند دست پیدا کنند . تکیه بیش از اندازه به تکنولوژی که حتی پس از شکست هم امکان واقع بینی را از آنها سلب می کند . این سلسله مقالات البته هشداری است برای ما که حتی ثانیه ای فراموش نکنیم که باید بترسیم .  

    • Like 2
    • Upvote 6

  20. 5 minutes قبل , RezaKiani گفت:

    خدا رو شکر و نمردیم و معنی سند رو هم فهمیدیم.

    برادر من وقتی داری از نتانیاهو نقل قول می کنی باید اصل جملاتش به زبان عبری رو به عنوان سند بیاری به همراه تاریخ دقیق سخنرانی ش یا آدرس دقیق مقاله ای که سخنرانی رو از اونجا استخراج کردی.

    مشرق نیوز هم شد سند؟ نعوذبالله

    در مورد نظر سنجی هم اگر نظر سنجی نکردید از کجا فهمیدید که آبروی اسرائیل رفته؟ همین طوری رو هوا؟

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    شما به بزرگواری خودت بی سوادی من را ببخشید . سند خواستی من هم چیزی که خوانده بودم را آوردم . شما قبول نداری به من ربطی ندارد . راست و دروغش گردن گوینده جناب آقای حسین جابری انصاری دیپلمات سابق وزارت امور خارجه . حداقل در زمینه سیاسی و ترجمه متون و تحلیل وقایع از من با سوادتر است . در خصوص آبروی اسرائیل هم من نگرانش نیستم که رفته یا نرفته . چون مجبورم سند از دفتر بسیج لندن و پاریس و واشنگتن و استرالیا بیاورم که شما قبول نمی کنید . شما می فرمایید نرفته باشد ما هم می گوییم نرفته .

    • Like 1
    • Upvote 5
    • Downvote 4

  21. 12 minutes قبل , RezaKiani گفت:

     سلام لطفا سند ارائه کنید نسبت به این ادعایی که اینجا کردید.

     

     لطف کنید درباره این ادعا هم سند ارائه کنید. شما توی دنیا نظر سنجی گذاشتید؟ اگر بله که لطف کنید نتیجه ش رو اینجا به اشتراک بگذارید. اگر خیر که به کدوم نظرسنجی دارید استناد می کنید. 

     

     

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    "بااینکه ابعاد نظامی و امنیتی این اتفاق خیلی مهم و در تاریخ منازعه فلسطینیان بی‌نظیر است، اما ابعاد سیاسی این اتفاق بسیار بزرگ‌تر است، چراکه کل گفتمان جبهه راست را که از سال ۲۰۰۳ تا آلان (۲۰ سال) هرچه که بافته بودند را رشته کرد. راست‌ها می‌گفتند مسئله فلسطین تمام است و دیگر لازم نیست چیزی به فلسطینی‌ها بدهیم، ‌نتانیاهو تا همین دو ماه قبل در مجمع عمومی سازمان ملل چه گفت؟ گفت فلسطینی‌ها ۲ درصد اعراب هستند و ‌ما داریم با بقیه اعراب صلح می‌کنیم، یعنی این فلسطینی‌ها را ول‌کنید اهمیتی ندارند."

    https://www.mashreghnews.ir/news/1542594/جنگ-هنوز-به-مرحله-آخر-الزمانی-نرسیده-است-در-مورد-مقاومت-فلسطینی

     

    در خصوص نظر سنجی هم من نظر سنجی برگزار نکردم .

    • Like 1
    • Upvote 1
    • Downvote 1

  22. 57 minutes قبل , scorpion57 گفت:

    سلام .عملا دارید می فرمایید به جای مرگ محتوم و تدریجی دست به انتحار زد

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی . خیر . فلسطینی ها بهتر از ما صهیونیستها را می شناسند ( 75 سال است که با آنها دست به گریبانند ) و این مورد را رهبران حماس همان روز اول طوفان الاقصی اعلام کردند که آنها می دانستند حمله قریب الوقوع است و این کشته ها و اتفاقات در ماه های آینده ناگزیر خواهد بود . پس به جای آنکه منتظر حمله باشند حمله کردند و کشتند و اسیر گرفتند تا قاعده نبرد را به جای دشمن ، خود تعریف کرده باشند . سابقه عملیات شهادت طلبانه آنها موجود است . همان عملیات هایی که ابتدا صهیونیستها را از لبنان و سپس از غزه فراری داد ولی این بار دیگر نیاز نیست خود را منفجر کنند که چهار صهیونیست زخمی شوند . این بار با سلاح و آمادگی کامل به میدان آمدند و در برابر کشتار و تخریب حمله می کنند و می کشند و تخریب می کنند . این ماشین جنگی صهیونیستها است که گرفتار شده است و افسانه هایی که در خصوص تجهیزات جنگی و نظارتی خود ساخته بود فرو ریخته . ذکر این نکته هم ضروری است که حجم تخریب و کشتار همیشه نشان گر طرف پیروز نیست . آن طرفی پیروز است که به هدف خود رسیده باشد . ویتنام چند برابر آمریکا تلفات داد و خسارت دید ولی در انتها پیروز جنگ بود . هدف صهیونیستها از نابودی کامل حماس به تصرف بیمارستان الشفا رسید . فلسطینی ها را هم که نتوانستند از غزه اخراج کنند . حماس هم سازمان رزمش آسیب کمی دیده و نبرد را مدیریت می کند . البته تا انتهای ماجرا هنوز راه زیادی داریم و شرایط ممکن است تغییر کند .

    • Like 1
    • Upvote 4

  23. 7 hours قبل , arminheidari گفت:

     

    داستان ما ، داستان مچ گیری نیست 

    کسی هم ادعایی نداره 

    تحلیل مون هست که به اشتراک میذاریم 

    نه انتظار داریم دربست کسی بپذیرد و نه باور داریم نظر ما تمام ماجراست

     

    ——

    زمین و زمان ما اونجایی هست که بیشترین آمادگی رو ما در مقابل ناپایدارترین وضعیت دشمن داریم 

     

    برای مثال در روز ترور شهید سلیمانی ، امریکا در اوج آمادگی و هماهنگی بود و ما در کمترین هماهنگی و گیجی که احساسات اون رو بدتر می کرد 

    در حمله ۷ اکتبر هم اسراییل بحث حمله غافلگیرانه ابتدایی رو گذاشته بود بعد از اعیادش که ناگهان ضربه رو خورد و یه دفعه تصمیم گرفت نقشه ای که از پیش برای ماه های آینده داشت اجرا کند 

    اون هم بدون مقدمات و الزامات که نتیجه اش این حجم تلفات اسراییلی ها شده

    شاید برای شما این تعداد در مقابل ۱۲۰۰۰ کشته مردم غزه به چشم نیاد ولی همین الان خاک مرگ اسراییل رو برداشته و شرایط به ضرر اسراییل است. 

     

    باز میگید چطور این قدر امیدوار در مورد آینده حرف می‌زنی؟ در حالی که شواهد عکس ابن رو نشون میدم

    جواب تجربه جنگ ۳۳ روزه هست 

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    طرح نتانیاهو که در سازمان ملل هم نشان داد این بود که فلسطینیان دو درصد اعراب بیشتر نیستند و ما با 98 درصد آنها صلح می کنیم و آن دو درصد بود و نبودشان دیگر فرقی ندارد چه برسد به صلح دو دولت و تک دولت بقیه چیزها و این عملا خاکسپاری مسئله فلسطین برای همیشه بود . از نظر فلسطینی ها حتی اگر مسئله حمله پیش دستانه را در نظر نگیریم ( که واقعیت داشت چون برای راهی که برای اتصال به اروپا در نظر داشتند غزه مزاحم بود ) این اتفاق محو از صفحه روزگار بود و طبیعی است جلوگیری از این اتفاق هزینه بسیار زیاد و ناگزیری داشت . سیاست زمین سوخته نتانیاهو تا همین حالا با تمام جنایتهایی که انجام داده جز ریختن آبروی صهیونیستها در دنیا آورده ای برایش نداشته است . نه حماس شکست خورده . نه اسرایش را پیدا کرده . نه توانسته بیشتر ساکنین غزه را وادار به تخلیه غزه کند . نهایت کار آنها این است غزه را دوباره بگیرند که دوباره سر جایی بر می گردند که آریل شارون مجبور شد غزه را تخلیه کند . با این تفاوت که مقاومت امروز از لحاظ گستردگی و امکانات مقاومت آن روز نیست . 

    • Like 1
    • Upvote 3

  24. 1 ساعت پیش, alala گفت:

     

    این موردی هست که رسانه های عبری بهش اشاره ای نیکنند از دیروز تا حالا و یکطرفه دارند اه و ناله میکنند که بله حزب الله باید به خاطر این حمله اش پاسخ سخت بگیره. توی سخنان سید هم بود پس همین مورد بود. به شخصه از شهدا خبر نداشتم. این تحول خطرناکی محسوب میشه که توی سوریه جنگ را با حزب الله بکشونه. احتمالا گفتند یک راه فشار به حزب الله نه در لبنان که بخشیش در سوریه است. و خب پاسخ بازدارنده برای این حرکت از لبنان میتونه با تشدید حملات باشه و تلفات گیری وسیع یا اینکه واقعا از سوریه پاسخ داده بشه. هرچند دشمن طبق همه گفته های قبل پاشنه آشیل مقاومت را در سوریه ( زیرساختها و دولت و پایگاه های بی دفاع مقاومت ) میدونه از اونجا که تروریستهای خون اشام هم منتظر فرصت هستند و فکر میکنه مقاومت دستش اونجا بسته است و اونجا را نقطه بازدارندگی خودش در برابر مقاومت قرار داده.

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    از این سمت پای نجبا و الحشد الشعبی به قضیه باز خواهد شد و آن وقت احتمال هر چیزی خواهد بود . 

    • Like 1
    • Upvote 1

  25. با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    اجازه دهید تا پایان ماجرا صبر کنیم . اگر چنین تحلیلی درست بود لازم نبود حزب الله و انصار الله یمن درگیر شوند و نیروهای مقاومت تا مرز جولان پیش بروند . به خصوص حزب الله که تا الان بیش از شصت شهید تقدیم کرده است . حماس هم مدتها با صهیونیستها زندگی کرده و خوی وحشی گری آنها را بهتر از ما می داند . برنامه نتانیاهو این بود که از صد در صد اعراب با نود و هشت درصد آنها صلح کند و فلسطینیان هم کلا دو درصد حساب نمی شوند و محلی از اعراب ندارند . پس عملا مسئله فلسطین به تاریخ می پیوندد . اگر این حمله برنامه نتانیاهو بوده باشد ، هیچ وقت برنامه را طوری نمی چیند که دست آخر به حذف سیاسی خودش از صحنه سیاست رژیم صهیونیستی منجر شود . اتفاقی که اکثر کارشناسان به رخ دادن آن بعد از پایان جنگ اذعان می کنند . 

    • Like 2
    • Upvote 10
    • Downvote 1