EPEX

Members
  • تعداد محتوا

    30
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

0

درباره EPEX

  • رتبه حساب کاربری
    ??? ??????
  1. EPEX

    داریوش بزرگ

    اندر احوالات هخامنشيان: آن سان كه كوروش شمشير بركشيد و به شهر هاي بين النهرين تاخت تا به آنها آزادي هديه كند ! و شهر يكي پس از ديگر ويران ميشدند اور- نينوا -كاگاش- نيب پور و ...تا امپراطوري ملوك الطوايفي و مستعجل هخامنشي بدست عده اي دامپرور اسب فروش پايه گذاري شود! و پس از آن كوروش با فراق بال بنشيند و تز « حقوق بشرش » را بنويسد تا قرن ها بعد فيلسوفان عصر روشنگري فرانسه را انگشت به دهان كند! و دست آخر به دست پسر عموهاي آريايي وحشي اش « سكا ها» كشته شد ُ تا سرير قدرت به سردار ش داريوش برسد! داريوش نيز تا توانست كشت و برد تا وظيفه اش را انجام دهد و سال ها بعد به همت نوادگان خودخوانده ي تاريخ جعل كنش - بخوانيد تاريخ نويسش- اقب كبير را همانند سلفش كورش بدست آورد تا به داريوش كبير تبديل گشت! و آنگاه كار به كمبوجيه رسيد اما او چندان حكم نراند ولي فرصت آن را داشت تا به وصيت كوروش عمل كند و آزادي را به مردم مصر هديه كند از همان سنخ آزادي كه بوش به عراقيان داد! پادشاه بعدي خشايار بود - او يا در كنار معشوقان متعددش بود يا امپراطوري را درگير جنگ هاي طولاني و بي فايده كرد كه تنها نتيجه اش فرسايش امپراطوري و قيام هاي متعدد مللا تابعه بود! و پس از مرگش هخامنشيان در سراشيبي سقوط افتاد هر ساتراپ راه خود را رفت و هر قوم زدگي خود را و از هخامنشيان نماند جز چند ساتراپ چتد ده شاهزاده كه يك قرن در آشوب جنگ داخلي فرو رفت تا انگاه آن ياغي مقدونيايي سر خر را سوي بابل كج كردو وقتي رسيد جنگ بود خون و آتش... و پس از فتح بابل در همتنجا مرد و به چشم تخت جمشيد را نديد كه بعد ها روايت كنند آتش زد! و يران كرد! و به تعبيري تاريخ رو فاتحان مي نويسند!....
  2. من نميدونم ما چرا بايد امارات رو تهديد كنيم تا اونها همچين چيزي بخرن كه فايده اش فقط كارخانه هاي اسلحه سازي آمريكا مي برند! درسته با اونها اختلاف ارضي داريم اما مگه ژاپن و كره جنوبي با هم ندارن! امارات هرچند كوچك يك كشور مستقل است !و بايد به تماميت ارضي همسايگان خود احترام بگذاريم! نميدنم چ را بعضي از دوستان هنوز فكر ميكنن توي دوران كوروش زندگي مي كنند و اجازه تصرف همه جا رو دارن!؟ :!:
  3. EPEX

    داریوش بزرگ

    به به ! :crying: چقدر كارهاي بزرگ و محير العقولي توسط داريوش صورت گرفته! در ضمن اختراع موبايل و كامپيوتر را فراموش كردي دوست عزيز! :lol: ببخشيد اشتباه كردم اون ها رو كوروش اختراع كرد! :mrgreen: من نميدونم چرا همه اي اختراعات و اكتشافات تاريخ بشر رو كوروش و داريوش هر دو كبير ! انجام دادند! شخصا به تاريخ سازي هاي جعلي عده اي ناسيوناليست مشكوكم!
  4. شمشیر « اکسکالیبور» متعلق به شاه آرتور از اسطورز های اقوام ژرمن در جند سده پیش از میلاد است( اطلاعات تاریخی) :|
  5. زولطان در زبان هاي شرق اروپا همان كلمه ي سلطان است كه از طريق عثماني به آنجا راه پيدا كرد.
  6. تبديل كردن ادمكشي مثل هيتلر به يك قديس همان قدر مذموم است كه تبديل جنگجويي اسلاو به ... كبير! لطفا با تاريخ بازي نكنيد!
  7. تا جايي كه من ميدونم در اين جنگ انگليس حدود 250 و آرژانتين 750 كشته دادند ! نيروي هوايي آرژانتين 45 هواپيما و انگليس 11 ناو
  8. EPEX

    دلاور زنان ایران باستان

    ويرايش شد دريا
  9. EPEX

    نبرد آژینکورت

    انگليسي ها به نبرد اگينكورت در تاريخ كشورشان بسيار مي بالند ! در اين نبرد ارزش كمان بلند انگليسي « لانگ بو» كاملا معلوم گشت! البته تبليغات اين انگلوساكسون هاي كثيف رو هم فراموش نكنيد اونها بارها از فرانسوي ها شكست خوردن و صداشو هم در نميارن!
  10. EPEX

    هاور کرافت یونس 22

    با سلام بهتره به اين ماجراي ايراني يا عربي بودن اسم ها پايان بده! اولا چيزي به عنوان لغت بيگانه در زبان فارسي وجود نداره! بسياري از اين لغات به اصطلاح عربي بيشاز هزار سال است كه در زبان ما وجود دارد نبايد ان ها را از حزانه واژگان بيرون كرد . اين جريان مسخره بازي جايگزيني لغات فارسي هم از زمان رضاخان اومد كه كاري كاملا بيهود و احمقانه است! icon_cheesygrin چيزي به نام لغت اصيل و فارسي وجود ندارد و در هر زبان هميشه هزازان لغت جيديد وارو ميشوند مانند صادارات و واردات مثلا در فارسي حودمان هزازان كلمه اي عربي و تركي وجود دارد و برعكس در ربان تركي و عربي نيز هزاان لغت فارسي وجود دارد حتي كلمه عرب نيز يك لغت فارسي است! :!: جالب است كساني كه ادعاي پاسداري از زبان فارسي زا دارند فقط به دنبال جايگزيني براي كلمات عربي هستند حال اينكگه ژاسن كلمات بيش از هزار سال است كه در زبان فارسب هستند ولي هيچ گاه براي لغات تركي جايگزين پيدا نمي كنند در حاليكه اين لغات عمر بسيار كمتي از لغات عربي دارند! يكي از دلايل زنده ماندن يك زبان و پويايي ان ارتباط ان با ساير زبان ها است اولا اين باعث ميشود كه اقوام همجوار به يكديگر نزديك شوند و خزانه واژگان يك زبان بيشتر شود و ان زبان بيشتر زنده بماند ! بگذاريد يك مثال بزنم ژاپني ها مردماني منزوي بودندو با ساير اقوام ارتباطي نداشتند به همين دليل خزانه واژگان انها بسيار كم است و امروزه هيچ فرد ژاپني قادر نيست كه يك متن مربوط به 500 سال قبل كشور خود رابخواند ولي ما امروزه ميتوانيم به راحتي متون 1000 قبل خود را بخوانيم و دليل ان همين ارتباط زياد با ساير زبان ها است يا امروزه يك متن پهلوي زمان ساساني را يه ايراني نميتواند بخواند و لي يك متن غارسي زمان سامانيان را مي توان به راحتي خواند اين دو حكومت چندسال با هم اختلاف زباني دارند كمتر از 300 سال !اما سياست هاي اشتباه و اخمقانه ساساني كه اجازه ورود ساير لغات و همچنين اجازه تحصيل به همه مردم را نمي دادند باعث نابودي زبانشان شد كه ابته در زمان سامانيان زنده شد! ذكر چند نكته را ضروري ميدانم: 1- اكثر لغات به اصطلاح فارسي خالص در اصل لغات سامي بوده اند كه وارد زبان پهلوي شده اند مثلا همين «يونس» يك اسم عبري است كه لاتينش هم ميشود « يوهانس» نه عربي! :? كه با نام زير دريايي و كشتي هم تناسب دارد حصرت يونس 3 روز در دهان ماهي بزرگي زندگي كرد! البته مي خواهيد بجاي ان از چه لغتي استفاده كنيد لابد« هوخشتره» يا « اهورازمند گان» و اين جور كلمات مسخره اي كه شما پان ايرانيست ها از خودتان در مي اوريد و دست اخر هم ميگويد كه مثلا اسم يابوي كوروش يا گربه اي داريوش بوده است! icon_biggri نكته اي اخر و بسيار مهم: مشكل اصلي ما وجود چند لغت عربي يا تركي در زبان فارسي نيست مشكل ما وجود عده اي از افراد عقده اي و شوونيست است كه توسط دست هاي استعمار پير ساخته شده اند و هدفي جز نابودي گذشته اي ديني ما و ساير مسلمانان ندارند ! مشتي باستان گراي فاشيست كه فقط بلدند قلاده اي را گردن خود بياندازند و فرهنگ سزاسز دروغ و تخريف شده شان را نشحوار كنند كه كوروش فلان كرو و داريوش بهمان كرد و از ا :!: ين جور چرنديات! اگه بگي بالاي سر كورششان هم ابرو بوده است بلافاطله فرد را به عرب پرستي متهم ميكنند مانند ناصر پور پيرار! من شخصا بسياري از رفتارها و منش همين اعراب به اصطلاح سوسمار خور را بر رفتار بسياري از به اصطلاح هموطنان ايراني خود ترجيح ميدهم كه با رفتارشان ابروي ايران و ايراني را برده اند!و........ :lol:
  11. من نمي فهمم چرا توي اين انجمن هر كي از راه ميرسه مي كوبه توي سر اعراب اخه اين بدبخت ها چه هيزم تري به شما فروختن؟ :!: :?
  12. در مورد حس وطن پرستي تركيه يا آذربيجان اين دو كشور تقريبا تمام مردمش از يك قوميتند ولي در ايران دهها قوميت و نژاد مختلف زندگي ميكنند و حلقه رابط انها نيز فقط وحدت مذهبي مي باشد! پيشنهاد ميكنم براي تحكيم هويت ملي بين اقوام ايراني بايد نقش مذهب پر رنگ تر شود و از باستان گرايي و تاريخ پرستي هم دست برداريم!
  13. من نمیدونم چرا بعضب دوستان اینقدر با امارات و اعراب مشکل دارند .آنها هیچ وقت تهدیدی برای ما نبوده و نخواهند بود و هیچ گاه قصد هجوم به کشور ما را نداشته اند ( البته بجز عراق)! کشور های حوزه خلیج فقط به دنبال یک محیط امن برای تجارت هستند و سلاح های خود را برای نجنگیدن می خرند و نه جنگیدن!
  14. پاكستان- عربستان و مصر در آينده اي نزديك سه دشكن بزرگ آمريكا و اسراييل خواهند شد! اين حرف من نيست اينو سامودل هانتينگتون توي مقاله يمعروفش« برخورد تمد نها » نوشته! اولا: مصر پس از مرگ جمال عبدالناصر و صلح با اسراييل و به تبع آن ترور انور سادات توسط اخوان المسلمين اين گروه تبديل به محبوب ترين و در عين حال با نفوذ ترين گروه سياسي در مصر شد! شك نكنيد كه خكومت آينده مصر دست اخوان المسلمينه فقط منتظرن كه حسني مبارك سقط بشه!