Leader

Members
  • تعداد محتوا

    350
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Leader


  1. (توضیح: بالون های زرد رنگ، نشان دهنده کشورها یا ایالت هایی از آمریکا هستند که بیماری در آن ها مشاهده شده است و بالون های قرمز رنگ، نشان دهنده کشور یا ایالت هایی از آمریکا هستند که در آن ها مرگ بر اثر آنفلوانزای خوکی روی داده است. با کلیک بر روی هر بالون، آخرین آمار مربوط به بیماری در آن کشور یا ایالت نمایش داده می شود.)

    براي ديدن نقشه از اين سايت استفاده كنيد

    http://www.npr.org/news/graphics/2009/apr/swine-flu/

  2. آنفلوانزای خوکی چیست؟

    خوک ها نیز مانند انسان ها به آنفلوانزا مبتلا می شوند، اما ویروس آنفلوانزای خوکی (H1N1) مشابه ویروس آنفلوانزای انسانی نیست و در حالت عادی این ویروس باعث ابتلا انسان ها به این بیماری نمی شود، فقط در گذشته موارد بسیار کمی از ابتلا به این بیماری در افرادی که در تماس نزدیک با این حیوانات بوده اند گزارش شده است. اما جدیدا یک نوع جدید از این ویروس در اثر جهش ژنتیکی ایجاد شده است که انسان ها را مبتلا می کند و در عین حال به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند و به این ترتیب افرادی که هیچ گونه تماسی با این حیوانات ندارند نیز در معرض ابتلا قرار می گیرند.

    علائم ابتلا به آنفلوانزای خوکی چیست؟

    علائم آنفلوانزای خوکی بسیار شبیه به آنفلوانزای معمولی است و شامل تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی است و در بعضی افراد تهوع و استفراغ هم گزارش شده است. این بیماری ممکن است با علائم دیگری نیز همراه باشد. به یاد داشته باشید که هیچ پزشکی فقط از روی علائم بالینی قادر به تشخیص قطعی آنفلوانزای خوکی نیست و تشخیص قطعی آن فقط با انجام تست لابراتواری ممکن است.

    آنفلوانزای خوکی چگونه از فردی به فرد دیگر سرایت می کند؟

    ویروس آنفلوانزای خوکی دقیقا مشابه آنفلوانزای معمولی سرایت می کند. شما ممکن است از طریق تماس با فرد آلوده و یا لمس کردن سطوح و اشیایی که قبلا توسط این افراد لمس شده اند و سپس دست زدن به چشم و دهان و بینی خود به این بیماری مبتلا شوید. در یک فرد آلوده، انتشار این ویروس به محیط از یک روز قبل از شروع علائم بیماری آغاز می شود و تا یک هفته پس از ابتلا ادامه می یابد.

    تا کنون چند نفر به این بیماری مبتلا شده اند؟

    تعداد افراد مبتلا به این بیماری هر لحظه تغییر می کند اما طبق آخرین اطلاعات تا تاریخ ۲۸ آپریل ۲۰۰۹ تعداد ۶۴ مورد ابتلا انسان به این ویروس فقط در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است و در کشورهایی مانند مکزیک، اسپانیا، سویس، چین و برزیل نیز مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش شده است. آخرین آمار ابتلا به این بیماری را در پی نوشت های همین مطلب دنبال کنید.

    آنفلوانزای خوکی چگونه درمان می شود؟

    ویروس آنفلوانزای خوکی به داروهای ضد ویروس Tamiflu و Relenza حساس است و این داروها به خوبی بیماری آنفلوانزای خوکی را مهار می کنند. این داروها بهترین اثربخشی را زمانی دارند که در ۴۸ ساعت اول ابتلا به این بیماری مصرف شوند.

    آیا واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد؟

    خیر. ویروس آنفلوانزای خوکی که انسان ها را مبتلا می کند یک گونه کاملا جدید است و تا کنون واکسنی برای آن ساخته نشده است و ساخت واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد.

    بیماری آنفلوانزای خوکی تا چه اندازه خطرناک است؟

    شدت و میزان خطر این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. به طوری که در Mexico منجر به مرگ تعدادی از مبتلایان شده، در حالی که در افرادی دیگر بدون دریافت داروی ضدویروس، بیماری خود به خود بهبود یافته است. واقعیت این است که این ویروس دائما در حال تغییر ژنتیکی است و ممکن است درآینده خطرناک تر شود و یا از خطر آن کاسته شود. دانشمندان در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند.

    چگونه می توان از ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی پیشگیری کنیم؟

    دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید، مخصوصا زمانی که عطسه یا سرفه می کنید و یا وقتی که از بیرون به خانه باز می گردید.
    از تماس نزدیک با خوک ها و یا انسان هایی که آلوده هستند بپرهیزید.
    از دست زدن به اشیا و سطوحی که ممکن است آلوده باشند،مخصوصا در اماکن عمومی بپرهیزید.(مانند میز های کافی شاپ ها و رستوران ها، دستگیره درب وسائل حمل و نقل عمومی، نرده ها و …)
    از دست زدن به دهان، بینی و چشمان خود بپرهیزید

    منبع اطلاعات و آمار: سایت سازمان بهداشت جهانی
    icon_wink

  3. [quote name="joker"][quote]
    تاحالا که تو ایران اینطوری بوده ، یعنی همیشه روسها تشریف می آوردن برای جعبه های سیاه
    مثل جعبه سیاه هواپیمای شهید کاظمی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote]


    اين يه امر اجتناب ناپذيره يا ايران هم اگه تلاش كنه ميتونه خودش از اين جعبه ها سر در بياره؟؟؟ :mrgreen: :mrgreen:

  4. امام حسين و كلا چهارده معصوم هميشه از ما محافظت كردن و خواهند كرد اين ماييم كه بايد بيشتر و بهتر از انها ياد كرده و متشكر انها و خداي بزرگ باشيم كه به ما افتخار شيعه بودن را داد افتخاري كه به جز ايران هيچ كشوري رسما اين رو نداره


    [size=24][b]يا حسين[/b][/size]

  5. [quote]ما باید اول تا میتونیم قدرتمند باشیم بعد بریم سراغ برادری و برابری این حرفها[/quote]

    عزيز ما ز اين عربا خيلي قويتريم و نيازي همك به برادري با اين بي عقلا نداريم

    ولي اگه به اينا رو بدي و هيچي نگي فردا ميگن كيشو قشم هم مال ماست چون كلا پررو هستن

  6. نقشه اين طرح جنگي تمام كارشناسان جهان را متعجب ساخت. صدام و فرماندهان ارشد نظامی کشور عراق ، با خيالي آسوده اكثر هواپيما هاي جنگنده و مدرن خود را به همراه تجهيزات جنگي اش ، به دور دست ترين نقطه غربي عراق منتقل كردند . و به خاطر دوري راه و نرسيدن سوخت جت هاي جنگنده ايراني ، هرگز فكر نمي كردند روزي مهلك ترين ضربه را از اين نقطه بخورند ! ************** در روزگاري كه آتش جنگ بين ايران و عراق شعله مي كشيد ، و هر يك از طرفين مخاصمه سعي داشتند با ارائه طرحي جديد ، طرف مقابل را فلج نمايند ، نيروي هوائي ايران با ارائه متهورانه ترين نقشه نبرد هوائي ، كه اكثر كارشناسان خودي ، ريسك پذيري آن را بسيار بالا مي دانستند ، اقذام به حمله اي نمود كه نه تنها صدام ، بلكه هيچ يك از كارشناسان جهان هرگز انجام اين ضربه مهلك را پيش بيني نمي كردند . صدام همراه با فرماندهان و مشاوران ارشد خود در عراق ، با خيالي آسوده اكثر هواپيما هاي جنگده و تجهيزات فوق مدرن نظامي خود را به دور ترين نقطه در غرب عراق منتقل كردند. جايي كه به خاطر عدم كفاف سوخت جنگنده هاي ايراني برای حمله به این منطقه ، يكي از امن ترين مناطق محسوب مي شد . و هرگزتصور نمي كرند روزي از همين نقطه ، مهلك ترين ضربه را بخورند . طرح افتخار آمیز بدین صورت بود : یک فروند هواپیمای تانکر جامبو جت نیروی هوائی ، از تهران به مقصد سوريه اجازه پرواز مي گيرد . در درخواستي كه مي گيرند اصلآ قيد نمي شود كه هواپيماي مذكور سوخت رسان است . بلكه آن را هواپيماي مسافر بري قلمداد مي كنند . در نتيجه تمام دستگاه هاي كنترل كننده ي اين مسير ، نمي توانند تشخيص دهند كه حامل مسافر نيست . با اين ترفند ابتدايي ، هواپيماي جامبو جت سوخت رسان ، با پر نمودن مخازن سوخت راهي سوريه مي گردد . از طرفي تعدادي هواپيماي جنگنده شكاري ، با تجهيزات كامل شامل موشك و..... به فاصله خيلي نزديك در زير جامبو جت پهن پيكر ، قرار مي گيرند و به سوي عراق روانه مي شوند . در نزديكي هاي مرز ايران و عراق ، تمام اين هواپيما ها كه سوختشان تقليل يافته بود ، از جامبو جت فوق كامل سوخت دريافت مي كنند. . توجه داشته باشيد كه رادار هاي دشمن در مانيتور خود ، تنها يك هواپيماي غير مسلح مسافربري را مي بينند ! و جنگنده شكاري هاي ما با خيالي آسوده و دور از چشم دشمن با امنيت كامل تا نزديكي هاي مرز به پيش مي روند . البته با باك هاي مملو از بنزين ! جامبو جت راهش را كج مي كند و با خاموش كردن سيستم هاي ارتباطي ( جهت عدم پاسخگويي به مراكز كنترل بين المللي ) ، راهي مقصد خود سوريه مي گردد . و در آن جا منتظر بازگشت افتخار آميز پرنده هاي جنگي مي شود . از طرفي جنگنده بمب افكن ما ، با رسيدن به لب مرز سرعت خود را افزايش مي دهند و از بالاي خاك عراق به سمت پايگاهي مهم در غرب كشور دشمن پيش مي روند . از سويي نيرو هاي پدافندي عراق با توجه به اين كه رادار هيچ جسم پرنده اي را غير از هواپيماي مسافر بري نشان نمي داد ، در يك لحظه غافلگير مي شوند . زماني متوجه جنگنده هاي ما مي گردند كه آن ها مايل ها دور شده بودند . در اين زمان پايگاه مهم و استراتژيك عراق آسوده از هر حمله اي ( همان طور كه اشاره كردم ، به خاطر دوري مسير و عدم سوخت كافي جنگنده ها ) در خواب خر گوشي به سر مي بردند . { مثل اين مي ماند كه هواپيما هاي عراق بخواهند از روي خاك ايران عبور كرده و پايگاهي را در مشهد بزنند .! كه تقريبآ غير ممكن است .}......... در لحظه اي جهنم واقعي به پا شد ..... جنگنده بمب افكن هاي ما بدون دغدغه تمام هواپيما هاي مدرن دشمن را با همه تجهيزاتي كه داشتند منهدم كردند . همچنين با انداختن چند بمب ناقابل بر روي انبار مهمات ، تمام موشك ها ، فشنگ هاي جنگي و غيره را با اقتدار از بين بردند . و چون در همان ابتداي ورود ، تنها سنگر پدافند مستقر در پايگاه را منهدم كرده بودند ، بدون واهمه راهي كشور گرديدند . از آن طرف هم مجددآ جامبوي مادر به مقصد تهران به پرواز در آمده ، و پس از رسيدن به مرز هاي تركيه، عراق و ايران ، با اعلام شرايط اظطراري { براي اغفال نمودن مراكز كنترل و مراقبت هاي پرواز } و با خاموش كردن سيستم مخابراتي ، راه خود را كج كرده به سوي وعده گاه راهي مي شود . و با پناه دادن به شكاري هاي فاتح ما در زير بدنه خود ، همگي به سلامت به ايران بر مي گردند . و برگي ديگر بر صفحات افتخار آميز خود مي افزايند . البته لازم به ذكر است ، ماجرا را من به طور خلاصه شرح دادم . در حالي كه اين طرح مشكلات و پيچيدگي هاي خودش را داشت . و از نظر اصول هوا نوردي تقريبآ غير ممكن بود . براي مثال جريان هوا در پشت هواپيما هاي جامبو ، خيلي كم است . و هيچ هواپيمائي نمي تواند در پشت آن قرار گيرد چون بخاطر نبودن هوا ، سقوط مي كنند . به همين دليل است در تمام فرودگاه هاي دنيا بعد از نشستن هر هواپيماي جامبو جت ، تا ۳ دقيقه باند فرودگاه تعطيل مي گردد و به هيچ هواپيمائي اجازه فرود داده نمي شود . يكي ديگر از شاهكار هاي اين گروه ، خراب شدن يكي از جنگنده ها در مسير رفت بود . كه چيزي به لو رفتن نقشه نمانده بود . اما با شجاعت و ابتكار خلبانان هواپيما ها ، جملگي طوري ارتفاع را كم مي كنند تا هواپماي خراب قادر به نشستن شود ..... اين عمليات تحسين تمام كارشناسان مسائل جنگي را بر انگيخت . و آن ها را به تعجب وا داشت .

  7. جنگنده رویایی

    TOMCAT
    ایران در سال ۱۹۷۴ قراردادی را با شرکت آمریکایی GRUMMAN منعقد کرد و طبق این قرارداد گرومن موظف به تولید ۸۰ فروند جنگنده پیشرفته (در زمان خود) اف 14 (F-14A TOMCAT) و تحویل آن در دو سری ،سری اول ۳۰ فروند و سری دوم ۵۰ فروند از این جنگنده به ایران شد.اولین تامکت از اولین سری در ژانویه سال ۱۹۷۶ و اولین فروند از دومین سری در سال ۱۹۷۷ تحویل ایران داده شد.و ایران شروع به تربیت خلبانان برای این جنگنده که در زمان خود به کامپیوتر پرنده معروف بود کرد.

    در آن حال ایران شروع به آزمایشهای سرعت و ارتفاع تامکتها و گذشتن از سرعت صوت و همچنین شلیک موشک هوا به هوای AIM-۵۴A FOENIX که موشکی با قابلیت شلیک کن و فراموش کن بود کردند.

    در اکتبر ۱۹۷۸ دو فروند تامکت به سمت دریای خزر که روی آن یک میگ-۲۵ شوروی در حال حرکت بود و قصد وارد شدن به خاک ایران را داشت اعزام شدند و خلبان میگ با مشاهده تامکتها مسیر خود را عوض کرده و به سمت شوروی فرار میکند و از آن پس هیچ هواپیمای شوروی جرات وارد شدن به مرزهای هوایی ایران را پیدا نکرد.



    IRIAF نیروی هوایی جدید
    در فوریه و. آپریل ۱۹۷۹ میلادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فرار شاه به آمریکا،بسیاری از خلبانان و تکنسینها کشور را ترک کردند و شایعه خرابکاری هواپیماها قبل از فرار کردن از کشور افتاد.

    در سپتامبر ۱۹۸۰ نیروی هوایی ایران فعالیتهای خود را دوباره از سر گرفت و با تغییر نام از IIAF مخفف IMPERIAL IRANIAN AIR FORCE به معنی نیروی هوایی ش ا ه ن ش ا هٔ ایران به IRIAF مخفف ISLAMIC REPUBLIC of IRAN AIR FORCE به معنی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی (نهاجا) به فعالیتهای خود ادامه داد.

    نیروی هوایی ایران نام IRIAF را روی تمام هواپیماهای خود ثبت کرد.اکثریت خلبانان این نیرو با نمره‌های well-trained به معنی خوب آموزش دیده بودند و نیروی هوایی به وسیله اینها جنگ را ادامه داد.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۲۰:این تامکت یک MIG-۲۵ عراقی را در تاریخ ۱۵ می‌۱۹۸۱که به طرف پایگاه در حرکت بود و از ۲٫۸۰۰km/h فاصله داشت به وسیله یک موشک فونیکس نابود کرد.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۲۲:این تامکت دو MIG-۲۳ عراقی که بعد از بمباران ایران به طرف بغداد در حرکت بودند را تنها با شلیک یک موشک فونیکس که بین آن دو منفجر شد در تاریخ ژوئیه ۱۹۸۲ آسیب رسانده و نابود کرد.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۲۴:این تامکت یکی از آن دو تامکتی است که Soviet MiG-۲۵RBS شوروی را از روی دریای خزر در اکتبر سال ۱۹۷۸ فراری داده و به این کار خاتمه دادند.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۲۷:این تامکت در جریان جنگ به اسکادران ۷۲nd TFS که در سال ۱۹۸۰ در مهرآباد خدمت میکرد و در آن F-۴D هم وجود داشت انتقال یافت که در آن به کارهای تست و آموزش و در بعضی مواقع به دفاع هوایی شهر تهران کمک میکرد.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۳۲:این تامکت یکی از چندین تامکتی است که در جریان جنگ اسکادرانش تغییر کرد و به اسکادران دیگری انتقال یافت.در زمان جنگ این تامکت در اسکادران TFB.۷ بود و بعد از تعمیر اساسی به اسکادران ۸۱st TFS انتقال یافت و در ژانویه ۱۹۸۷ به موجب سقوط یک MIG-۲۳ عراقی در آن اسکادران شد.علاوه بر آن این جنگنده در طول زمان خدمت خود دو موشک فونیکس و چهار موشک AIM-۹P SIDEWINDER داشته‌است و از نوع هواپیماهایی است که به دلیل ضعف نسبت به هواپیماهایی چون MiG-۲۵s, Tu-۱۶s or Tu-۲۲s در هنگام برخورد با اینگونه هواپیماها،ارتفاع خود را میکاهد تا سوخت کمتری مصرف شده و مدت بیشتری به تعقیب آنها بپردازد.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۳۹:این تامکت در تاریخ ۲۰ فوریه ۱۹۸۷ یک Mirage F-۱EQ عراقی را از فاصله ۱۵۰ کیلومتر منفجر میکند و خلبان از این حادثه جان سالم بدر نبرد.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۴۷:از این تامکت در بسیاری از محلها دیده و عکسبرداری شده‌است.این تامکت برای حفاظت از پایگاه دوم شکاری و فرودگاه تبریز به این شهر فرستاده شد.

    در شش سال اول جنگ تامکتهای ایران حدود ۵۰ پیروزی هوا به هوا داشتند که اغلب هواپیماهای عراقی ساقط شده توسط آنها هواپیماهای میگ-۲۱ و میگ-۲۳ بوده‌است و تعداد کمی Su-۲۰/۲۲ نیز بین آنها وجود داشته‌است.بعضی از تامکتها در هنگام از بین بردن میگ-۲۱ از فاصله نزدیک به سمت میگ شلیک کرده‌اند و این موجب انفجار میگ و آسیب دیدگی خود تامکت شده‌است.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۵۲:این تامکت از تامکتهایی بود که تنظیمات اولیه خود را حفظ کرده بود و هنوز قطعه‌ای از آن خراب نشده بود تا عوض گردد ولی تمام قطعات آن کهنه بودند به این دلیل به هواپیمایی ضعیف تبدیل شده بود و با این حال در تاریخ فوریه ۱۹۸۶ یک میگ-۲۵ عراق را مسقوط ساخت.این تامکت در اسکادران ۷۳rd TFS در شیراز خدمت میکرد.

    تامکت با سریال ۳-۶۰۶۳:این تامکت مدتها زمین گیر بود و عضو اسکادران ۷۳rd TFS بود در سال ۱۹۸۰ تعمیر اساسی شد و به ۷۲nd TFS واقع در پایگاه اول شکاری مهر آباد تهران فرستاده شد و آخرین بار در تاریخ ۱۹۸۷ دیده شده‌است.

    بین سالهای ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ تامکتهای نیروی هوایی اساسی ترین کارها از جمله حفاظت از مراکز سیاسی تهران یا حفاظت و گشتزنی در اطراف جزیره خارک را انجام میدادند و این کارها مسلما بدون حمایت هواپیماهای Boeing ۷۰۷-۳J۹C سوخت رسان ممکن نبود مثلا تامکتها در بعضی عملیّاتهای پروازی مجبور بودند بیش از ۱۰ ساعت پرواز کنند و این بدون سوختگیری ممکن نبود.مدتی سوختگیری و دوباره رزم و پیکار بسیار سخت و نفسگیر.اما اصلیترین وظیفه آنها ترساندن نیروی هوایی عراق بود ترساندن از باختهای سنگین پیشین و ترس نبرد با تامکتهای ایرانی بنابراین دوست نداشت که تامکتهای ایرانی را پیروز و موفق در نابودی اهدافش ببیند بنابراین به فکر کارشکنی در سیستم تامکتهای ایرانی افتاده بود زیرا نمیتوانست ببیند سیستم کنترل سلاح AWG-۹ و موشکهای دوربرد هوا به هوای AIM-۵۴A FOENIX چگونه کار سیستم پدافند هوایی پیشرفته‌ای را انجام میدهد و میگها و سوخوهایش را تک به تک به خاک سیاه مینشاند.مسئولین عراقی به دنبال جنگنده‌ای قدرتمند میگشتند تا بتواند تا حدودی در مقابل تامکتهای ایرانی مقاومت کند.سرانجام در سال ۱۹۸۷ فرانسه به عراق پیشنهاد تعدادی جنگنده Mirage F.۱EQ-۶ مجهز به Super ۵۳۰D و موشک Magic Mk.۲ را داد.بعد از موافقت عراق و تحویل یک سری میراژ به عراق و نبردهای آنان با هواپیماهای ایرانی از جمله تامکت در فوریه،مارس و می‌ سال ۱۹۸۸ موفق شدند خسارتهایی را به تامکتهای IRIAF بزنند بطوری که در ژولای ۱۹۸۸ میراژهای سری جدید تحویلی IrAF موفق به سرنگونی دو تامکت ایرانی شدند.

    ایران به مدت هشت سال جنگ با عراق تامکتهای خود را آماده نگاه داشته بود و بدون هیچگونه استفاده از هواپیماهای هشدار دهنده و محافظ عملیات مثل آواکس و AEW ،بیرون از مرز بدون پشتیبانی مناسب GCI در برابر دشمنی که مکررا در حال معرفی جنگنده‌ها و رادارها و سلاحها سیستمهای ECM پیشرفته برای درگیری و پشتیبانی ،نه توسط گروههای ضعیف بلکه توسط کشورهای ابرقدرتی چون شوروی و ایالات متحده و فرانسه بطوری که جنگنده‌های ایرانی قطعه هم بسختی بدست می‌آوردند.ولی تلاش بی اندازه پرسنل و کارکنان IRIAF و علم و سرمایه گذاری نیروی هوایی را همچنان قوی و استوار نگاه داشت.





    علامت گذاری تامکتهای ایرانی در طول زمان
    در سال ۱۹۷۰ نام IIAF روی تمام جنگنده‌های آن زمان ایران ثبت گردید از کابین خلبان گرفته تا دم هواپیما،تامکتها نیز بعد از ورودشان از شماره ۳-۶۰۰۱ تا شماره ۳-۶۰۷۹ سریالبندی شدند بعد از انقلاب نیروی هوایی با پاک کردن مارک IIAF و تغییر آن به IRIAF چند سالی را سپری کرد بعد از چند سال پرچم جمهوری اسلامی روی بال عمودی روی دم هواپیما کشیده شد.

    برای مثال:

    تامکت با سریال ۳-۶۰۷۹:این تامکت یکی از کامیابترین تامکتها در سرویس IRIAF بوده‌است که کمتر از دیگر تامکتها گراند و زمینگیر شده(تامکت با سریال ۳-۶۰۸۰:با از قدرت افتادن شاه و وقوع انقلاب هرگز به ایران داده نشد و برای امور آزمایشی در آمریکا استفاده شده و میشود)و نیز موفقترین تامکت ایرانی است که شکارهایش بیشتر از دیگر تامکتها بوده. تامکت با سریال ۳-۶۰۷۹ در ابتدا بعد از تحویل انبار شد و در آنجا ماند.در سپتامبر سال ۱۹۸۰ از انبار درآمده و دوباره سرویس شد و مارک IIAF از رویش پاک شد و در اسکادران ۸۲nd TFS مشغول به خدمت شد.و در همان اسکادران یک فروند MIG-۲۱ و یک فروند MIG-۲۳ را سرنگون کرد.

    بعد از چند ماه معطلی مارک IRIAF روی این تامکت نصب شد.علامتگذاری این تامکت سرانجام در ۹ فوریه ۱۹۸۸ به پایان رسید و در این مدت این هواپیما سه فروند Mirage F.۱EQs عراقی را از در دو ساعت از بین برد
    • Upvote 3

  8. میگم یه چند تا از این تانکها رو با فناوری نانو بسازیم بدک نیست ها؟! :mrgreen: تانکی که توانایی حمل 100 سرباز رو داشته و مقاومت زره آن صد برابر تانکهای مدرن امروزی است! :oops:

    ولی جدای شوخی فرض کنید یه سرباز روسی یا آمریکایی در جنگ جهانی دوم هستید و چند تا از این تانکها یهویی اونم زمانی که در حال پیشروی و شکست دادن دشمن هستید جلوتون ظاهر میشن! بهترین سلاح ضد زرهی که دارید بازوکا هست که هر چی شلیک میکنید فایده نداره! پشتیبانی هوایی هم میاد و چند تا بمب ده بیست کیلویی میندازه رو تانک اثر نمیکنه! چه حالی میشید؟! :x




    سكته ميكرديم :lol: :lol: :cry: