Haj_Rezvan

Moderators
  • تعداد محتوا

    3,773
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    15

پست ها ارسال شده توسط Haj_Rezvan


  1.  

    سلام

    لشکر کشی عربستان و با همکاری اردن به سوریه بسیار محتملتر هست از ورودش به عراق هست. اصولا عربستان در بخش پیاده نظام دچار ضعفهای متعددی هست و بر پایه حملات افندی کوتاه مدت پایه ریزی شده. قصد باز کردن مطلب رو ندارم ولی همینقدر بگم که حملات کوتاه مدت باید دستاورد سریع و مهمی داشته باشه وگرنه خود به عاملی برای تلفات دادن تبدیل خواهد شد. بعد هم جنگهای امروزی نه به قصد کشور گشایی بلکه بر اساس منافع پایه ریزی میشه. ورود عربستان به عراق چه منافعی رو برای این کشور تضمین میکنه ؟؟

    اش هفت تخمه سوریه یمن تا زمانیکه بر اتش جنگ میجوشد مجالی به عربستان نخواهد داد.

     

     

    علیکم السلام.. 

    استاد ، بحث ارتش عربستان یه داستانه ، بحث قدرت مالی عربستان یه داستان.. بحث تهاجم مستقیمی به عراق که مطرح کردم صرفا یه دید بدبینانه بود که ممکنه با به قدرت رسیدن محمد بن سلمان جوان رخ بده..(بالاخص که خودتون شاهدین به دنبال اصلاح ساختار مریض اقتصادی نظامی امنیتیه عربستانه..)

    ولی به نظر من روی ضعف ارتش سعودی خیلی حساب نکنیم بهتره.. دیدیم در یمن که چگونه از آسمان HK-417 و RPG-30 ریختن برای یک مشت دمپایی پوش و تروریست القاعده ای و اخوانی و بعد هم در یک چشم به هم زدن بیش از هزار دستگاه امرپ M-ATV تحویلشون دادند.. ( همون چیز هایی که ما سالهاست علارغم به قول شما اصلاح ساختارمون به درک ضرورت استفاده اش هنوز نرسیدیم.. !) 

    پس بنظرم بهتره از قدرت مالی عربستان بترسیم که در آنی مرده رو زنده میکنه.. رو همین تجربیات هم هست که میشه ادعا کرد ، که ممکنه روزی عربستان مسلحین جنوب سوریه رو که اکثرا ارتش ازادی و سکولار و موجه هستند (از نظر غرب) رو تا دندان مسلح کنه .. و از هوا هم حمایت ازشون به عمل بیاره.. اونوقت راهکار ما برای مقابله ، جز گدایی حمایت از روسها چی میتونه باشه !؟

    • Upvote 11

  2. این تانک کرار همونطور که دلایل زیادی برای شبیه بودن به تی 90 ام اس داره از طرفی به همان اندازه دلایل زیادی برای مرتبط نبودن باهاش داره...بقول سردار حاجی زاده طراحی معکوسه!اونم فقط شکل ظاهری برجک :-?

    همون بار اولی که از T-90MS در نمایشگاهی رونمایی شد ، خبر بازدید هیئت ایرانی ازش منتشر شد..

    اون موقع جدی نمیگرفتیم این قبیل اخبار رو .. اما الان چرا..

    • Upvote 1

  3.  

    راکت انداز توس در نبرد حلب؟

     

     

    اگر فیلم اعلام الحربی رو دیده باشید این مربوط به استفاده جنگنده های روسی از جنگ افزار های ترموباریکه نه برخورد راکت های توس ، گرچه حداقل یک راکت انداز TOS-1A در ستون توپخانه ای نیرو های نمر در 31 آگوست وارد حلب شد (برطبق ویدیو و تصاویر منتشره)

    • Upvote 7

  4.  

     

    بنده هر چی فکر میکنم به نظرم انهایی که تو حلب خیارشور قایم کرده بودیم و لو رفت خمپاره بود یا همچین چیزی ! .

    RPG-18 بود توسط حاج اقا امامی برای عملیات مقابله به مثل و زدن مقر بروکسل ناتو حمل شد که لو رفت و خودش هم دستگیر شد..

    • Upvote 9

  5.  

    برادر علی گرامی ، موضوع عراق با سوریه متفاوت هست! دولت عراق خودش بدون واسطه از کشورهای خارجی تسلیحات خریداری میکنه!

    سوریه محل منازعه غرب و دشمنان منطقه ای با ایرانه و از ترکیه تا رژیم های عربی و عبری در این کشور منافع دارن و به این راحتی اجازه حضور موثر هوایی (مثل روسیه) به ایران رو نمیدن! حتی در برهه ای روسیه (قدرت جهانی دارای سلاح هسته ای و توان متعارف بالا) هم دچار مشکل شد و ترکیه جنگنده سوخو 24 این کشور رو هدف قرار داد! بنابراین ، هرچند امکان حضور میتونه وجود داشته باشه ، اما با مخاطرات بالا هم همراه هست و میتونه منجر به تقابل بشه یا پای اعراب و طرف های یاد شده رو‌ به سوریه بیشتر باز کنه! فراموش نکنیم که روسیه یک‌ قدرت هسته ای محسوب میشه و حرف و مواضعش برش و اثرگذاری دارن! 
     
     

     

    رضا جان ، مسئله سرنگونی سوخو روس توسط ترکها دلایل متفاوتی داشت مثل : بارها قدرت نمایی روسها در اسمان ترکیه و اخلال در سیستم های راداری ترکیه یا سرنگونی ذلت بار فتوفانتوم ترک توسط روسها در لاذقیه و.. که در این مقال نمی گنجه ، صرفا ربط دادن این داستان به مخالفت ترکها با حضور موثر روسها بنظرم خیلی حرکت خوبی نیست.. ضمن اینه که بحث من حضور نیرو هوایی خودمون برای پوشش نیرو های خودی بود.. نیرو های ایرانی هم در مرز هیچ یک از کشور های یاد شده حضور عملیاتی ندارند که بخوایم در رابطه با درگیری احتمالی جنگنده های فرضی با ترکها یا.. نگران باشیم ! 

    گفتم اگر بر فرض محال نیرو هوایی قدرتمندی داشتیم میتونستیم در حالت رسمی به درخواست خود سوری ها اعزامش کنیم (با حمایت سیاسی همون قدرت جهانی بمب اتم دار !) یا اینکه مثله الان صرفا با پاک کردن رجیستر و سایر موارد اعزامش کنیم..

    موضوع اینه که متاسفانه نیروهوایی ما فاقد تجهیزات لازم برای یک حضور موثر و بادوام در سوریه است و شکی هم توش نیست.. ضمن اینه که وقتی ما داریم تو سوریه چند تیپ نیرو پیاده میکنیم و رسما عملیات جداگانه برای خودمون طراحی میکنیم و اجراش میکنیم ، یعنی اینه که اگر روزی به همین نسبت نیرو هوایی مناسبی هم داشتیم ، میتونستیم علارغم اعتراض باقی قدرت ها در سوریه دخالت کنیم..

    • Upvote 10