farzad283

Members
  • تعداد محتوا

    42
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط farzad283


  1. مشخصات فنی پهپاد کیان١

    سرعت این پهپاد در حدود ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود.

    این پرنده بدون سرنشین با دهانه بال ٢ متر، قابلیت حمل محموله ٣٠ کیلوگرمی با سقف پرواز نزدیک به ٥٥٠٠ متر بوده و با سرعت پیمایشی ٣٥٠ کیلومتر بر ساعت پرواز می نماید.

    پهپاد کیان ١ از شتاب دهنده سوخت جامد برای شروع پرواز و رسیدن به سرعت اولیه لازم برای شروع به کار موتور جت استفاده می کنند.

     

    مشخصات فنی پهپاد کیان ٢

    کیان ٢ با دهانه بال حدود ٣.٥ تا ٤ متر و طول حدود ٤.٥ متر ساخته شده است. این ابعاد بزرگتر نسبت به کیان ١ و بال های با ضخامت بالا که مناسب پرواز در سرعت های فروصوت است، امکان حمل سوخت بسیار بیشتری را به کیان ٢ داده است.

    برد عملیاتی این پهپاد بیش از ١٠٠٠ کیلومتر عنوان شده که با توجه به بزرگی قابل توجه ابعاد کیان ٢ نسبت به کیان ١ قابل دستیابی است.

    امکان نصب نوعی از سیستم های دریافت کننده امواج راداری متخاصم نیز در درون این پهپاد وجود دارد که می تواند آن را برای نقش ضد رادار تبدیل به یک گزینه مناسب کند.

    کیان ٢ از موتور جت توربین گازی کوچک و احتمالاً از نوع توربوجت در داخل بدنه استفاده می کند که دو ورودی هوای آن با طراحی بسیار پیشرفته ای به صورت منطبق بر بدنه و طرفین آن قرار گرفته اند.

    این پهپاد از نوع بال دلتا بوده که خصوصیات دینامیکی خوبی برای آن در سرعت های بالا ایجاد می کند. از جمله مانورپذیری بالا که برای افزایش دقت در انهدام هدف نیز به کار می آید.

    پهپاد کیان ٢ نیز مثل مدل قبلی خود یعنی کیان ١ از شتاب دهنده سوخت جامد برای شروع پرواز و رسیدن به سرعت اولیه لازم برای شروع به کار موتور جت استفاده می کنند.

    • Upvote 8

  2. بعد از اصابت موشک به هواپیما،هواپیما منهدم نشد، تصاویر آتش را نشان میداد. مسافرین در اتش میسوختند یا کشته شده بودند؟ با توجه به قدرت موشک و شرایط مشابه چه حالتی را میشه متصور بود؟

    یک موتور منهدم شده بوده ؟ یا بال هواپیما هم آتش گرفته بوده؟ از دید فنی در صورت زنده بودن کادر پرواز و سالم بودن موتور دیگرآیا امکانی برای نجات هواپیما بوده یا نه؟

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  3. هم اکنون, alala گفت:

     

    وقتی داشتم مینوشتم مطلب را حدس زدم اولین برچسبی که بهش خواهد خورد همین "توجیه" هست. دوست خوبم این واژه هم مثل واژه "سفسطه" و "مغلطه" مدتهاست شده ابزار عامیانه ای که در هر جایی به کار گرفته میشه. هیچ کس نه منکر نقصان مدیریت هست و نه فرهنگ ولی هر حادثه ای را باید در چارچوب زمان و مکان و شرایط خودش تحلیل کرد والا زدن "برچسب" و تحلیل "ثانیه ای" و "یک کلمه ای" آسونترین کار در رخدادهایی است که در ذهنمون به راحتی براشون مصداق سازی میکنیم.

     

     

     

     

    متاسفانه دوران تحلیلها و توجیه های عامیانه و عوام فریب گذشته و باید تغییر روش داد. مدیریت صحیح و فرهنگ مناسب در هیچ چارچوبی محدود نمیشن و مقید به زمان و مکان خاصی نیستن.

    در خصوص این اتفاق تلخ امروز هم ، متاسفانه این امر مسبوق به سابقه هست

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  4. هم اکنون, alala گفت:

     

    اصولا حادثه در هر واقعه ای رخ میده. عربستان با سالها مدیریت حج اون هم با تعداد مشخص و آمار معین - نه مثل مراسمات اینچنینی تقریبا تخمین ناپذیر - و تکمیل تدریجی زیرساختها و مدرن ترین تجهیزات کنترل و جاده ای و مسیرها باز در بازه های مختلف به خاطر جمعیت زیاد حادثه درش رخ میده.

    در ترافیک و مباحث جمعیت های عظیم مواردی وجود دارند که به راحتی ممکن هست منجر به حادثه ای بشند. ( حالا یا انسانی یا طبیعی ) اصولا مراسمات اینچنینی همیشه با ریسک همراه هستند یا باید کلا قید مراسم را زد ( اون هم اگر امکانش باشه به هر حال جمعیت داغدار مثل ماهیت هر مراسم عزاداری و تشییع در فرهنگ ما نیاز به تخلیه روانی خود دارند ) یا ریسکهاش را پذیرفت  و نهایت سعی را کرد تا کاهشش داد. ولی احتمالا میدونید که در چینن جمعیتهایی رفتار یک عنصر (یک فرد) در کسری از ثانیه میتونه ده ها کشته بر جای بزاره.

    در فرهنگی که مراسمات اینچنینی داره ( تشییع های پرجمعیت مربوط به امروز و دیروز و 50 سال پیش نیست و در عصر حاضر که رسانه های فردی حتی میتونند ضریبش را چند برابر کنند) ریسکش هم وجود داره. مثل مورد مترو و اتوبان و پیک ساعتی نمیشه معابر را بر اساس چنین مراسماتی طراحی کرد پس ربطی به بد یا خوب اجرا کردن فرهنگ نداره. از طرفی به راحتی چنین اتفاقی در یک مراسم دیگه هم بیفته مثل اتش سوزی جزئی یک بخاری در مراسم عروسی کردستان که باعث فوت چندین و چند نفر شد که مضطرب شده بودند.

     

    حادثه قطعا تلخ هست و مثل همه حادثه های ناگوار دیگه کلی دریغ در موردش وجود داره که کاش رخ نداده بود ولی ارتباط دادنش به زمین و زمان از چرایی برپایی مراسم تا چرایی شلوغی و چرایی محبوبیت سردار و چرایی عزاداری چند روزه و تشییع در چند شهر و ... گرفته تا فرهنگ و روان و دوباره روی اوردن به خود زنی که ما که بلد نیستیم چنان کنیم بیخود میکنیم چنان کنیم به نظرم مسیر دقیقی نیست در مورد این اتفاق.

    با این به اصطلاح توجیه ، نمیتونه حقیقت تلخ بی لیاقتی مدیریتی و نقصان فرهنگی جامعه را کتمان کرد. ماله کشی عیبها و نقصها کمکی نمیکند.

    • Downvote 1

  5. دشمن دانا به از دوست دانا

    حماقتها و فرصت سوزیهای زیادی را این به اصطلاح دوستان نظام به بار آوردند. شهادت سردار میتونست باعث وحدت همه ایرانیها فارغ از عقیده بشه

    • Downvote 1

  6. هم اکنون, sezar گفت:

    نظر من زدن یکی از پایگاه‌های آمریکا در منطقه هست. ولی حدود چند دقیقه قبلش اطلاع داده بشود که نیروهاشون را تخلیه کنند و فقط تجهیزات زده بشه.( بعدا میشه اینطور جو سازی کرد که بخاطر وجود رادار و اواکس از شلیک موشک باخبر شدن و بزدلانه فرار کردند). کشتن سربازان آمریکایی باید بصورت ناشناس ترجیحا در خارج از منطقه باشه اینجوری احتمال زیاد پاسخی هم در کار نیست و بهره برداری مناسبی هم می‌توان کرد 

     

    اما مزوران اروپایی متنبه نمیشن


  7. سردار نقدی:

    آمریکایی‌ها اصلا ظرفیت یک رویارویی نظامی گسترده را ندارند. رئیس جمهور فعلی آمریکا با این شعار روی کار آمد که ما ۷ هزار میلیارد دلار خرج کردیم و هیچ چیز نصیب ما نشد، آیا امروز اقتصاد آمریکا ظرفیت این را دارد که ۵ هزار میلیارد دیگر هزینه کند؟ و یا حتی هزار میلیارد دلار؟
    این جمله شما را به یاد چی میندازه؟ مشابهش را به یاد میارید؟


  8. 9 hours قبل , zed گفت:

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی

    تجزیه عراق مقدمه تجزیه ایران خواهد بود . به همین دلیل است که این طرح به شدت توسط آمریکایی ها و صهیونیستها دنبال می شود . تجزیه عراق نه تنها تجزیه ایران بلکه تجزیه سایر کشورهای همسایه عراق را نیز در پی خواهد داشت . قطعه اول دومینو که بیافتد خودبخود بقیه قطعات هم ریزش خواهند کرد . 

    عراق یکپارچه ضامن پایداری ایران زمینه؟!!

    به این درجه از عزت رسیدیم!!

    یکپارچگی یک سرزمین حاصل رفتارهای جمعی و هویت مردمان آن هست. آدرس را اشتباه به شما دادند.

     

    • Upvote 3
    • Downvote 5

  9. عراقچی: اگر پاداش ایران پس از این همه تعامل این باشد که دوباره تحت فصل هفتم قرار گیرد، این به‌معنای آن است که «دکترین هسته‌ای» ما اشتباه بوده است و ما باید این موضوع را مورد بازبینی قرار دهیم.
     
    این بهترین  و عاقلانه ترین راهبردی  هست که در برابر رفتارهای غرب باید صورت میگرفت.
    شاید به زودی شبیه یک چنین جمله ایی رو بشنویم:
    علیرغم نظر و فتوایی که بیان کرده بودم٬ بنا به خواست و مطالبه به حق مردم و مسئولین، مسیر هسته ای خودمون را تغییر  میدهیم و به حول و قوت الهی در این مسیر هم به پیش خواهیم رفت تا  دشمن بداند ملت مقاوم و سربلند ایران تسلیم زور نخواهد شد.

  10. وزارت دفاع آمریکا جزئیات سیستم های دفاع هوایی جدیدی که قصد استقرار آن در عربستان سعودی دارد را اعلام کرده است.

    در پی حملات اخیر به مراکز نفتی عربستان سعودی که غرب آن را به ایران نسبت داده است پنتاگون از برنامه اعزام تسلیحات و نیروهای بیشتر به عربستان خبر داده بود. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه گذشته این اقدام را "دفاعی" خواند.

    بنا بر بیانیه روز پنجشنبه (۲۶ سپتامبر) پنتاگون، یک سیستم دفاع هوایی موشکی پاتریوت و چهار سیستم سنتینل به همراه حدود ۲۰۰ پرسنل نظامی به عربستان اعزام می شوند.

    سنتینل یک پدافند سه بعدی متحرک است که علیه اهداف در ارتفاع پائین از جمله هلیکوپتر، موشک های کروز و پهپاد کاربرد دارد. پاتریوت نیز توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی و موشک‌های کروز را دارد.

    وزارت دفاع آمریکا همچنین سیستم های دیگری را به حالت آماده باش کامل درآورده تا در صورت نیاز فورا به عربستان سعودی اعزام شوند. بنا بر بیانیه پنتاگون، این سیستم ها عبارتند از: دو پاتریوت دیگر و یک پدافند هوایی "تاد" که یکی از پیشرفته ترین سیستم های ضد موشکی بالیستیک ارتش آمریکاست.

    مقامات آمریکایی همچنین ابراز امیدواری کرده اند ک متحدان این کشور نیز در آینده به افزایش توان دفاعی عربستان سعودی کمک کنند.

     

    https://www.bbc.com/persian/iran-49847390

    • Upvote 6

  11. عموما دلیل سکوت یا ترسه یا احتیاط.خودمون رو ببینید بعد از ترامپ. نه مزاحمت ایجاد میکنیم با قایقهامون نه اسیر میکنیم نه موشک ازمایش میکنیم و ....و نه زیاد مرگ بر مرگ بر میکنیم. دلیلش احتیاط از سر ترسه.

    اعراب و کرکسهای جنوب هم میدونن هر جنگی اونا هم بسیار آسیب میبینن
    .

    • Upvote 2
    • Downvote 1

  12. بر 20 آذر 1396 در 10:34 , ma1365 گفت:

    با سلام دوست عزیز:rose:

    برای مطالعه:

    1)کتاب مبانی نظری غرب مدرن :دکتر شهریار زرشناس

    2)کتاب سرمایه‌سالاری (کاپیتالیسم): مروری کالبدشکافانه بر ماهیت و تطور تاریخی:دکتر شهریار زرشناس

    3) علل گرایش به مادیگری دکتر شهید مطهری

    4) مکتب لیبرالیسم و نقد آن توسط آیت الله مصباح

    و .................

    سلام برادر:rose:

    منابع شما متعلق به یک تفکر و دیدگاه هست که گاها مربوط به دوره زمانی خاصی ناشی از هیجانات ضد الحاد بوده (علل گرایش به مادیگری دکتر شهید مطهری) یا مربوط به یک نویسنده(دکتر شهریار زرشناس) .

    باید از منابع متنوع تری برای نقد استفاده کنید و واقع نگر باشید.

    در نگاه مادی (غیر الهی)چیزی به عنوان مبارزه با فقر و بیکاری وجود ندارد!  درحالیکه درکشورها و حوزه های طرفدار این ایده عملا فقر و بیکاری وجود نداره : حوزه اسکاندیناوی. ژاپن. کره جنوبی (آمریکا در حوزه غیر الهیون نیستند)

    منافع فردی بر ملی  و جامعه ارجعیت دارد!  ژاپن. کره. ویتنام و .......

    ،بدون هدف جمعی و آیندنگر داریم که امیال زودگذر فردی و گروهی و قبیله ای بر  کل جامعه ارجعیت دارد!((همان واقعیتی که امروز در جامعه با ان روبرو هستیم))  اگر ذره ای هم احساسات ملی در جامعمون وجود داره مربوط به همون تفکر غیر مادی گذشتست.

    اما با جمله آخرتون موافقم و متاسفانه جامعه غیر مادیمون به ان جهت و سمت رفته.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    مورد دیگه میخوام بگم و نمیدونم جاش اینجاست یا نه ! (عذرخواهی میکنم)

    این سایت و تایپکها بنابود بحثهای تخصصی باشه برای امید به بهبود دانش . به امید افزایش توان نظامی وطنمون برای مقابله با دشمن. فارغ از ایدیولوژی. وطن همیشه هست و باید باشه. تفکرات عوض میشن و فانی هستند.

    با این شیوه تا چند وقت دیگه دوستان به عنوان راهکار مقابله با دشمن ، پخت آش مشکل گشا به مثابه دوره شاه حسین صفوی  بوقت محاصره اصفهان را میدن.

     

     

     

    • Upvote 6
    • Downvote 5

  13. بر 18 آذر 1396 در 14:35 , ma1365 گفت:

    با سلام دوست عزیز:rose:

    همانطوری که گفتم تفاوت دیدگاه ما از  چگونگی نگاه به زندگی بر می گردد!(شناخت خود و تعریف چگونگی رابطه با خدا)!!! حرف از ایدولوژی نیست!چگونگی تعریف از وجود خود(انسان) است!

    صرفا اگر با نگاه مادی(غیر الهی) به موضوعات بنگریم حتی موضوعاتی مانند رشد اقتصادی و نابودی فقر و بیکار شکل دیگری به خود می گیرد و حتی منافع ملی!!!!در نگاه مادی (غیر الهی)چیزی به عنوان مبارزه با فقر و بیکاری وجود ندارد!منافع فردی بر ملی  و جامعه ارجعیت دارد!صرفا جامعه گسسته،بدون هدف جمعی و آیندنگر داریم که امیال زودگذر فردی و گروهی و قبیله ای بر  کل جامعه ارجعیت دارد!((همان واقعیتی که امروز در جامعه با ان روبرو هستیم))حتی اگر در ظاهر برای پوشاندن این خصیصه زشت،آن را  در جامعه کتمان کنیم! 

     

    چرا برای اثبات خودتون دروغ میگید؟ یک تفکر قوی برای اثبات خودش ، نیازی به تخریب و درغگویی و جعل واقعیات نداره. حداقل انسان و آزاده باشید اگر معتقد نیستین.

    • Upvote 5
    • Downvote 5

  14. تانک کرار تاپیک اختصاصی و فعال دارد مثلا !

     

    چندین بار تذکر داده شده است که برای جلوگیری از سردرگمی ، کاربران از قرار دادن مطالب دارای تاپیک اختصاصی در این تاپیک ( خبرهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران ) خودداری کنند ، اما متاسفانه برخی کاربران همچنان رویه ای دیگری در پیش می گیرند !

     

    فکر کنم از این به بعد مجبوریم در روزهای رونمایی این تاپیک را موقتا قفل کنیم !

    تایپک تانک کرار کجاست؟ میشه لینکشو بزارین