vahidg

VIP
  • تعداد محتوا

    935
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط vahidg


  1. دقیقا چطور میشه که روسا با اون یال و کوپال نتونستن موشک ها رو ترک کنن. چه اینکه از قبل هم خبر داشتن؟ ینی چی ازوضعیت 30 تا موشک اطلاعی در درست نیست.  مگه میشه. ؟؟ یا این روسا مشت مدعی تو خالی هستن یا چیز دیگه ای پشت پرده هست. الان تو تلگرام یه خبرایی هست که سیستم اس 400 رو مختل کردن امریکایی هاا . هرجند اصلا نمیشه به اخبار تکیه کرد چون اکثرا بدون منبع هستن.

    مطمئنن اگر این همه موشک فیل میشد حداقل باید یه سری تصاویر بیاد بیرون. معلوم نیست چی شده.

    به هر حال هیچ وقت کلاه این دوتا تو هم نمیره. هیچ وقت به خاطر سوریه وارد درگیری مستقیم نخواهند شد خیلی ساده لوحانه هست این تفکر. هر دو طرف با هم در تماسند و پشت پرده چیزایی رد و بدل میشه. بالاخره اون  کسانی که باید پیام رو دریافت میکردن چه داخل سوریه و چه بیرون دریافت کردن.

    اینم عصر ترامپه. حداقل این 4 سال رو باید حساب شده تر کار کرد. چون این ادم بنظر میاد خیلی شوخی نداره. ترسی هم از ما نداره...

     

    -----------------------------------------------------------------------------------

     

    اوباما از ترامپ بدتر و ترامپ از اوباما منتها ترامپ رادیکالی تر بنظر میاد سریع تصمیم میگیره منتظر سوسول بازی های کنگره نمیشه

    به هر حال بعید میدونم رفتار ما تفاوتی ایجاد بشه. 

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  2.  
    روزنامه لبنانی السفیر نوشت: سعودی ها و فرانسوی ها در آخرین روزهای سال گذشته (2015) باردیگر پشت میزمذاکرات برای اجرائی کردن هبه سه میلیارد دلاری پادشاه سعودی به فرانسه برای تجهیز ارتش لبنان نشستند در حالی که نماینده ای از لبنان حضور نداشت. 
     السفیر افزود: نمایندگان شرکت فرانسوی « اوداس» که ناظر اجرای معامله فرانسوی – سعودی است و نمایندگان وزارت دارائی سعودی به ریاست « محمد حمد الزیر» رئیس گروه سعودی ( ماز) که نقش مشاور و مذاکره کننده را دارد در باره اجرای توافقی که دو سال قبل بین دو طرف در خصوص نحوه پرداخت هبه سه میلیارد دلاری و تجهیز ارتش لبنان امضا شده است، گفت وگو کردند. 
    این روزنامه لبنانی اضافه کرد: براساس توافق جدید عملیات تحول سلاح ها به ارتش لبنان از ماه آوریل سال 2016 شروع می شود و تا سال 2024 اگر حادثه غیرمترقبه ای در روند اجرای توافق رخ ندهد، ادامه می یابد. 
    در توافق نخستین قرار بود عملیات تحویل سلاح ها پنج سال طول بکشد و اکنون دست کم به هفت سال افزایش یافته است. 
     برای خارج شدن هبه سعودی ها از « کما»، السفیر به نقل از یک منبع فرانسوی بسیار آگاه نوشت: سعودی ها بر شروط گذشته خود تاکید دارند اما بزرگترین ترس و نگرانی آنها این است که سلاح ها به دست حزب الله بیفتد. 
    این منبع فرانسوی گفت: سعودی ها برای آرامش خیال خود در صورت افتادن سلاح ها و برخی تجهیزات الکترونیکی پیشرفته مانند موشک های میسترال و میلان، ضدهوائی ها ، دوربین های دید درشب و سامانه های ارتباطی در دست حزب الله یک شرط اساسی به توافق اضافه کردند. 
    اما پاسخ فرانسوی ها ، سعودی ها را حیرت زده کرد. 
    السفیر به نقل از منبع فرانسوی خود نوشت که فرانسوی ها در پاسخ سعودی ها گفتند، « حزب الله به تجهیزات و سلاح هائی که تسلیم ارتش لبنان می کنیم اصلا نیازی ندارد زیرا شبیه و یا بسیار بهتر و پیشرفته تر از آنها را در اختیار دارد، به عنوان مثال، حزب الله موشک های اوسا با برد 6 تا 9 کیلومتر دارد که از موشک میسترال با برد 4 کیلومتر برتر می باشد و علاوه بر این ها زرادخانه آن از موشک های استریلا و ایگلا پر است. 
    این روزنامه لبنانی افزود: در خصوص تجهیزات الکترونیکی، فرانسوی ها و سعودی ها توافق کرده اند تا اگر این تجهیزات به دست حزب الله افتاد، بلافاصله از کار بیفتند. 
    السفیر خاطرنشان کرد: تضمین های مالی و ابعاد سیاسی اجرائی شدن این معامله را تسهیل کرده است زیرا سعودی ها بر توافق نظامی با فرانسه برای تامین سلاح جنگ علیه یمن و ضرورت توازن قدرت ارتش لبنان در مقابل حزب الله که اکنون به یک بازیگر بزرگ منطقه ای تبدیل شده است، متمرکز هستند. 
    این روزنامه لبنانی تصریح کرد: تبدیل زمان پنج به هفت سال زمان اجرای معامله نظامی برای این است که فشارهای مالی بر سعودی ها کمتر شود. 
    السفیر تاکید کرد که ارتش لبنان هیچ گونه سلاح هجومی دریائی ، هوائی و زمینی دریافت نخواهد کرد و همه سلاح ها دفاعی با بردهای بسیار کم خواهد بود و شامل چند بالگرد حمل نیرو و قایق و موشک و رادار می شود. 
    این روزنامه لبنانی نوشت که فرانسوی ها از اصل سه میلیارد دلار هبه، معادل 150 میلیون یورو برای آموزش نیروهای ارتش لبنان و 450 میلیون یورو برای نگهداری سلاح ها و تجهیزات فروخته شده دریافت می کنند.
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    نمی دونم اینجا جاش بود یا نه ولی به هر حال جالب بود.
    • Upvote 8




  3. این هم نتیجه کمک به عراق نمک میخورن نمک دون میشکونن

    انگار نه انگار زمانی که داعش پشت دروازه های بغداد بود کی کمکشون کرد ، اتحادیه عرب ؟ اتحادیه عربی که خودش داعش آورد تو عراق . این عراقی ها از پشت به ما خنجر زدن و مطمئن باشید این آخرین بارشون هم نخواهد بود

     

     

    لینک منبع؟

    عزیز من! ریختن سفارتو گرفتن  اتیش زدن. یارو ( حالا هر کی میخاد باشه) تو خاک مملکت غریب به عنوان دیپلمات باید امنیت داشته باشه. کلا این بحث شامل ماسمالیزیشن نمیشه. گندی بود که بالا اوردن یه عده. عراق که سهله همه باید محکوم میکردن که کردن.  انتظار زیادی دارید شما. خوب بود در سفارت ایرانو باز میکردن یه مشت وهابی بریزن همه رو سر ببرن. هر چند این کارای سطح پایین بیشتر مختص ماست. جواب اعدام نمر رو که اینجوری نمیدن.

    • Upvote 10
    • Downvote 4

  4. فیلم هدف قرار دادن ساختمان محل حضور فرماندهان جیش الشیطان به فرماندهی علوش. همانطور که مشاهده میشه ساختمان توسط پهپاد از قبلش کاملا تحت نظر بوده تا همه داخل خونه جمع بشن (به شدت حس میکنم پهپاد در حال رصد شاهد 129 هست با توجه به کلیپ هایی که قبلا دیدم) و بعدش جنگنده بمباران رو انجام میده که البته مشخص هست چند بمب همزمان پرتاب شده که یکیش میخوره به خونه.

     

    دانلود فیلم

     

    CXF5VMJWsAEqc6u.jpg

    یکی نیست به این روسا بگه برای هدف به این مهمی باید از بمب های دقیق تری استفاده بشه. دوتاش رسما خورد تو باقالیا. اسراعیل حرومی اگر بود کل ساختمون رو پودر میکرد.

    حالا خدارو شکر سقط این بی شرف.

    • Upvote 11

  5. الحیات: اوباما تسلیم شروط پوتین شد

    بین الملل > آمریکا - واحدمرکزی خبر به نقل از الحیات نوشت: موافقت روسیه با مشارکت در نشستی که قرار است روز جمعه در نیویورک درباره حل و فصل بحران سوریه برگزار شود، رایگان نبوده بلکه توانسته شرطهای خود را به آمریکا تحمیل کند و آمریکا نیز تسلیم آن شده است.
     

    پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود درگزارشی به قلم حسان حیدر با عنوان «اوباما تسلیم شروط پوتین برای سازش در سوریه شد» نوشت: موافقت روسیه با مشارکت در نشستی که آمریکا میزبانی آن را در روز جمعه در نیویورک برعهده دارد ومقدمه ای برای صدور قطعنامه شورای امینت در زمینه حل و فصل بحران سوریه است، مجانی و رایگان نبوده است.
    جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، عملا بخش اصلی مخالفان سوری را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تقدیم کرده است و تسلیم شرط هایی شده که مسکو گذاشته و حداقل این شرط ها، عبور آشکار از تصمیمات نشست ریاض است.
    کری پس از دیدار با پوتین در کرملین گفت: واشنگتن و مسکو در کنار گذاشتن اختلافات خود به پیشرفت هایی دست پیدا کردند. وی تاکید کرد: آمریکا و متحدان این کشور در صدد آنچه که از آن به عنوان تغییر نظام سوریه یاد می شود، نیستند.
    وی اضافه کرد: «اکنون اختلافات ما در مورد امکان یا عدم امکان انجام کاری در خصوص بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیست بلکه تمرکز مان اکنون بر تسهیل روند صلح است تا سوری ها در جریان آن بتوانند آینده سوریه را رقم بزنند». و این شعاری است که روس ها در همه مناسبت ها از آن استفاده می کنند.
    به نوشته این روزنامه، اساسا کسی شک نداشت که آمریکائیها قبل از آغاز دخالت نظامی روسیه از خواسته های خود برای کناره گیری اسد عقب نشینی کردند حتی آنها (آمریکائیها) هم پیمانان اروپائی خود را مجبور کردند که موضع نرم و انعطاف پذیری در قبال بشار اسد اتخاذ کنند. سپس مخالفان را وادار کردند که از درخواست هایشان برای کناره گیری فوری بشار اسد دست بردارند و فقط به درخواست کناره گیری وی با آغاز دوره انتقالی و پس از گذشت شش ماه از مذاکرات اکتفا کردند.
    اکنون حتی این مساله (کناره گیری با آغاز دوره انتقالی) نیز از اولویت واشنگتن خارج شده است. بلکه مهم این است که دولت دمکرات آمریکا از مهلکه ای که آن را در معرض حملات تند نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا قرار داده است و اعتماد شهروندان را به تاثیر برنامه هایش برای مبارزه با داعش کاهش داده، نجات پیدا کند.
    مهم این است که روس ها در سازش حالا هر سازشی باشد، سهیم باشند تا اوباما بتواند به وعده های خود به آمریکائیها مبنی بر اینکه می تواند برای بحران های بین المللی بدون دخالت مستقیم یا وارد کردن ارتش خود در جنگی جدید، راه حل هایی پیدا کند، عمل کرده باشد.
    بنا بر نظر سنجی ها، آمریکائیها صرف نظر از هزینه های بسیار زیاد بحران سوریه که اکنون پنج سال ادامه پیدا کرده است، در یافتن راه حل های آن دخالتی ندارند بلکه آنها از وقوع حملات تروریستی در خاک خود نگران و هراسانند به همین دلیل اغلب آمریکائیها در قبال میزبانی پناهندگان سوری در خاک خود ، موضع منفی اتخاذ کردند از ترس اینکه مبادا میان آنها «تروریست های نفوذی» حضور داشته باشند.
    این گزارش حاکی است: کری در کنفرانس مطبوعلاتی خود در مسکو، خواسته مخالفان سوری شرکت کننده در کنفرانس ریاض مبنی بر ضرورت کناره گیری اسد بلافاصله پس از آغاز دوره انتقالی را «موضعی قطعا غیر مرتبط به مذاکرات» دانست.
    دیگر شرط روسیه که آمریکائیها آن را پذیرفتند، درخواست از مسکو برای تجدید نظر در لیست تشکیلات مخالف سوریه بوده آن هم پس از آنکه برخی از شرکت کنندگان در کنفرانس ریاض، آنها را «تروریست» خوانده بودند.
    به نظر می رسد واشنگتن، از اردن درخواست کرده بود که در تهیه لیست تشکیلات تروریستی در سوریه اندکی صبر و تامل کند و منتظر نتایج مذاکرات جان کری بماند و این بدان معناست که اکنون مشخص کردن طرف های مخالفی که می توانند در مذاکرات شرکت کنند باید بر اساس معیارهای مسکو باشد و این یعنی طرد برخی از مهمترین گروههای درگیر جنگ در سوریه که زمینه را برای احتمال تشتت در جبهه مخالفان یا حتی بروز جنگ میان طرف های آنان مهیا می کند.
    و فراتر از آن، روسها خواستار آن هستند که حزب «اتحاد دمکراتیک» کرد طرفدار بشار اسد و مخالف ترکیه را تحمیل کنند؛ تا به عنوان یکی از طرفها در هیات مذاکره کننده رژیم سوریه باشد؛ حزبی که به کنفرانس ریاض دعوت نشد. واشنگتن نیز از این حزب حمایت و به آن، پول و اسلحه و پوشش های هوایی ارائه می کند.
    در پایان این گزارش آمده است: خلاصه اینکه آمریکائیها بجای حمایت از مخالفان و پشتیبانی از گزینه های آنان ، خود را جایگزین آنها معرفی کردند و پذیرفتند که روسیه حامی اسد و سخنگویان وی باشد. آنها (آمریکائیها) برای دادن هر امتیازی ممکن به منظور رهایی از بحران سوریه و به بهانه «مقابله با تروریسم» آماده هستند.

     

    http://khabaronline.ir/detail/489526/World/americas

    • Upvote 5

  6. کنگره، ايراني‌ ها را به سبب جرمي که مرتکب نشده‌اند مجازات مي‌کند؛
     
    گاردین نوشت: نمایندگان کنگره آمریکا در صدد مجازات آمریکایی های ایرانی تبار به خاطر جرمی است که مرتکب نشده اند.
    به گزارش «انتخاب»، روزنامه گاردین چاپ انگلیس با اعلام این مطلب و با اشاره به مواضع دوگانه آمریکا افزود: یک تبعه پاکستانی تندرو متولد آمریکا به عربستان سعودی رفت و با یک زن پاکستانی که او نیز با نسخه تندی از وهابیت شست وشوی مغزی شده بود ، ازدواج کرد.این زوج به آمریکا بازگشتند و حادثه تیراندازی کالیفرنیا را با چهارده کشته رقم زدند.
    حالا حدس بزنید چه کسانی برای مجازات در ازای این جنایت انتخاب شده اند؟آمریکایی های ایرانی تبار که هرگز در این ایدئولوژی افراطی سهیم نبوده اند و هیچ ارتباطی با این اقدام تروریستی و دیگر اقدامات تروریستی در دنیا نداشته اند.
    تصویب لایحه لغو روادید و پیشگیری از سفر تروریست ها یک ضرب المثل فارسی را درباره یک حاکم به یادمان می آورد که شنید یک آهنگر در بلخ مرتکب جنایت شده است (بلخ هم اکنون در خاک افغانستان قرار دارد) .حاکم که دوست داشت همه بدانند او در اجرای عدالت شتاب می کند ، دستور داد مجرم را دستگیر کنند و گردن بزنند.اما از آنجایی که بلخ خیلی دور بود ، حاکم دستور داد آهنگر دیگری پیدا شود.اما در شهرهای نزدیک آهنگر پیدا نشد و فقط توانستند یک مسگر را در شهر شوشتر بیابند.حاکم دستور اعدام مسگر بیچاره را صادر کرد و در نتیجه گناه آهنگر در بلخ بدون مجازات ماند.
    حالا مجلس نمایندگان آمریکا این دستان را بار دیگر بازسازی کرده است.قانون جدید اگر به تصویب سنا و رئیس جمهور برسد ، آمریکایی های ایرانی تبار را از برنامه سفر بدون روادید محروم می کند.طبق این برنامه که شامل سی و هشت کشور است ، افراد می توانند بدون روادید تا نود روز به این کشورها سفر کنند.
    حتی اگر بپذیریم که مسئله امنیت مجازات جمعی را توجیه می کند ، لایحه جدید نه اتباع پاکستانی تبار و نه سعودی تبارها را مجازات نمی کند. بلکه فقط ایرانی تبارها ،‌عراقی ها ، سودانی ها و سوری ها و هر کسی که در پنج سال گذشته به این کشورها سفر کرده باشد ، مجازات می شوند.
    چرا؟ دو علت وجود دارد به هر حال کسی باید مجازات شود. دوم این که کسی برای هدف قرار دادن ایرانی تبارها هزینه سیاسی نمی پردازد. این برغم آن است که هیچ آمریکایی ایرانی تبار تاکنون در تروریسم در آمریکا یا اروپا شرکت نداشته است- این نباید با ترور مخالفان به دست عوامل جمهوری اسلامی ایران که اواخر دهه نود پایان یافت ، اشتباه گرفته شود.
    پس چرا سعودی ها هر بار که در میدان ترور قرار می گیرند ، بلیط خروج دریافت می کنند؟زیرا آنها عزیز دردانه های طبقه سیاسی آمریکا و حکومت اشرافی قلابی آنها از جمله [جب] بوش و [دونالد] ترامپ هستند.
    همه می دانند که هیچگاه به نقش آل سعود در حادثه یازده سپتامبر اشاره نشد. همه می دانند که سعودی ها از چندین دهه قبل مشغول ترویج ایدئولوژی وهابیت هستندکه هم اکنون ایدئولوژی طالبان ، القاعده ، داعش ، بوکو حرام و دهها گروه تروریستی دیگر در چچن ، بلوچستان تا چاد است. اما کسی حرفی به سعودی ها نمی زند.
    تصویب لایحه جدید یک نمایش در مجلس نمایندگان بود که نشان داد نمایندگان ذره ای به امنیت شهروندان آمریکایی توجه ندارند.این قانون سفر کسانی را محدود می کند که ربطی به تروریسم ندارند اما مظنونان اصلی به تردد خود بدون محدودیت ادامه می دهند.
    این یک داستان قدیمی است.ایرانی ها هیچ ارتباطی با یازده سپتامبر نداشتند در حالی که سعودی ها پانزده نفر از نوزده هواپیماربای این حادثه خونین را تشکیل می دادند.اما روادید دانشجویی اتباع سعودی لغو نشد بلکه روادید ایرانی ها بعد از آن حادثه محدود شد. مجلس نمایندگان ناتوان از یافتن آهنگر گناهکار در بلخ می خواهد سر مسگری در شوشتر را بزند
    • Upvote 2

  7. داوداوغلو نخست وزیر ترکیه در واکنش به برخی اظهارنظرها در ایران ، واکنش تندی اتخاذ کرد.
    به گزارش «انتخاب» ؛ وی اعلام کرد، اگر خصومت ها در ایران علیه ترکیه ادامه یابد آسیب جدی به روابط دو کشور خواهد زد.
    ساعتی پیش، نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد که اگر اردوغان ادعا، تهدید و هشدار داده، بداند، ظریف به بالاتر از او گفت که هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکند
    همچنین ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب نیز در واکنش به اظهارنظر رئیس جمهور ترکیه درخصوص هشدار به رئیس جمهور ایران گفت: هرکس باید در حد و اندازه خودش حرف بزند.
    احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از سخنانش تهدید کرده که در صورت نیاز تحریم هایی علیه روسیه اعمال خواهد شد.
    وی در عین حال گفت آماده هر نوع گفتگو با روسیه است. اوغلو افزود: دولت ترکیه مجموعه ای از اقدامات احتمالی را علیه روسیه بررسی کرده است.
    متن کامل این سخنان در ادامه می آید:
    مبارزه با تروریسم مساله مهمی است و ما با جدیت با این پدیده مبارزه خواهیم کرد. این از گذشته برای ما مساله مهمی است و مبارزه با این پدیده ترکیه را از هرج و مرج و گرفتار شدن در حمام خون دور نگه داشته است و این در حالی است که تروریستها تلاش کرده اند ترکیه را به این ورطه بکشانند اما ما هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد . برخی محافل تروریستی در پی حفر خندق و جدا کردن برخی از مناطق ترکیه برآمده اند اما ما با آنها مقابله کرده ایم . من بار دیگر می خواهم به آقای قلیچدار اوغلو بگویم تروریستهایی را که خندق حفر کرده اند و به فکر جدا سازی مناطقی از ترکیه بوده اند ، دوست خود نشمارد . من خطاب به کسانی که به حزب جمهوریت خلق رای داده اند بگویم که آقای قلیچدار اوغلو تروریستها را دوست آنان می داند در حالیکه این افراد (تروریستها) به حفر خندقهایی در دیار بکر برای جدا کردن مناطق از یکدیگر اقدام کرده اند. آنها این خندقها را به منظور کشتن نظامیان و نیروهای امنیتی ما حفر کرده اند . آنها از چیزی نمی ترسند و مساجد را خراب می کنند و به کلیساها و عبادتگاهها حمله می کنند . من از آنها می خواهیم به مساله فکر کنند. من از دیار بکر بارها دیدار کرده ام و ساکنان این منطقه مرا می شناسند.من همیشه به دیار بکر سفر می کنم و مساجد و اماکن آنها را جزو میراث خودمان می دانیم. همانگونه که مسجد الاقصی و مسجد نبوی برای من مقدس هستند جامع کبیر در دیار بکر نیز قداست خاصی دارد . من می خواهیم بگویم چرا نام دانشگاه دیار بکر فاتح پاشا است . در سال هزار و پانصد و شانزده ، سلطان سلیم اول یک رهبر کرد را به عنوان والی دیار بکر انتخاب کرد و این رهبر کرد در فتح بسیاری از مناطق با همکاری ادریس نقش داشت. اتحاد کردها و ترکها در این دوره تاریخی باعث فتح بسیاری از کشورها با شروع از دیار بکر شد . این شهر تا ابد بخشی از ترکیه باقی خواهد ماند. به همین خاطر بود که بیوک لی محمد پاشا به فاتح پاشا معروف بود . او بود که همه این مناطق را فتح کرد و شیخ ادریس بتلیسی برادر او بود و نماد وحدت کردها و ترکها به شمار می رفت . به همین سبب دانشگاه دیار بکر به نام فاتح پاشا نام گذاری شده است . اما تروریستهای خائن به سوی این دانشگاه تیراندازی کردند و حرمت آنرا نقض کردند. من به برادران خود در دیار بکر می گویم تیرهایی که به سوی این دانشگاه شلیک شد فقط دانشگاه دیار بکر را هدف قرار نداد بلکه برادری میان کردها و ترکها را هدف قرار گرفت . آنها هرکاری انجام دهند اخوت و برادری میان فاتح پاشا و ادریس در قالب جمهوری ترکیه باقی خواهد ماند تا اینکه برادری در تمام منطقه فراگیر شود .

    ما در آینده نیز به دیار بکر خواهیم رفت تا دیوارها و ساختمانها و مساجد آنرا بار دیگر مشاهده کنیم زیرا این منطقه بخشی از تاریخ انسانی ما به شمار می آید که باید از آن در برابر خرابکاران تروریست و دشمنان تمدن محافظت کنیم. کسانی که دانشگاه فاتح پاشا را به آتش کشیدند تفاوت چندانی با سازمان داعش که اقدام به تخریب آثار باستانی در شهر تدمر سوریه کرد ، ندارند . آنها به تاریخ و تمدن احترام نخواهند گذشت . برادران عزیز ما همه خندقها و موانع را در دیار بکر و شهرهای سور، سیلوان و جزره و نصیبین پاکسازی خواهیم کرد . ما می خواهیم ساکنان را از جهنمی که تروریستها در این مناطق بوجود آورده اند نجات دهیم. ما اجازه نخواهیم داد ساکنان این مناطق قربانیان دلالان خونها و تروریستها باشند؛ تروریستهایی که مردم را می کشند . کسانی که طاهر ایلچی را به شهادت رساندند . اگر پدیده تروریسم نبود او شهید نمی شد. زمانیکه ما کمیته ای را برای تحقیق درباره علت قتل او فرستادیم مشخص شد که یک سازمان تروریستی پشت سر این جنایت قرار داشته است و من به همین مناسبت به همه شهدا اعم از نیروهای پلیس و ارتش رحمت می فرستم و تاکید می کنم تروریستها نخواهند توانست به اهدافشان برسند و بذر فتنه را میان شهروندان بکارند. هرچقدر محاسبات و نیرنگهای آنها پیچیده باشد ما با آنها مقابله خواهیم کرد تا امنیت و سعادت را برای این ملت به ارمغان آوریم . من می خواهم یک بار دیگر یادآوری کنم که دوره آینده شاهد اصلاحاتی دائمی با هدف تضمین آینده بهتر برای ترکیه خواهد بود . من به شما نمایندگان تاکید می کنم که شاهد انجام گرفتن اصلاحاتی تاریخی خواهید بود که تاریخ و آینده این کشور را مشخص خواهد کرد . به همین سبب من از شما می خواهم ما را همراهی کنید تا اینکه بتوانیم به مسیر اصلاحات ادامه دهیم . ما نباید فراموش کنیم که همه جوانان ترکیه ما را همراهی می کنند و نعمتهایی که ما از آن بهره مند هستیم از لطف و احسان خداوند است . ما باید بدانیم که روزی در پیشگاه خداوند متعال فراخوانده خواهیم شد و حساب ما رسیدگی خواهد شد .
    • Upvote 1

  8. وزیر خارجه ترکیه:

    125458_623.jpg
    مولود چاووش اوغلو گفت که پوتین دفعات گذتشه به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه، عذرخواهی کرده بود.
    به گزارش «انتخاب»، وزیر خارجه ترکیه  در گفتگو با کانال 24 ترکیه در خصوص سرنگونی هواپیمای روسی گفت : این جنگنده مرزهای ما را نقض کرده بود. پیش تر نیز سه بار مرزهای ترکیه را نقض کرده بودند. به خاطر موارد قبلی ، خود پوتین به عنوان عذرخواهی اعلام کرد که اشتباه شده است. آنها حقوق بین الملل و حریم هوایی ما را نقض کردند. ما نیز نمی خواستیم اینگونه شود. این را صادقانه می گوییم نه به خاطر ترس.
    وی افزود: ما نمی خواستیم چنین اتفاقی بیفتد. برای اینکه این قبیل اتفاقات رخ ندهد، به روسیه هشدار دادیم. حتی تفاهم هایی داشتیم. در روز 15 اکتبر نمایندگان نظامی دو کشور دیدار کردند و در مورد پرواز هواپیماهای روسی در 5 مایلی فضای ترکیه به توافق رسیدیم. با وجود این تفاهم ها و اخطارهای ما ، این اتفاق روی داد.
    چاووش اوغلو خاطرنشان کرد: اما ما می خواهیم این مساله را از طریق دیپلماتیک حل کنیم. به خود روسها نیز تاکید کرده ایم. به جناب لاوروف هم در دیدارمان در بلگراد و هم در گفتگوی تلفنی به طور آشکار این موضوع را بیان کردم. اما، علت این را که تاکنون با حوصله رفتار کرده ایم بیان کرده ایم. همیشه اینطور ادامه نخواهد یافت. باید به افتراهای زشت علیه رئیس جمهورمان و خانواده اش و اتهامات علیه ترکیه پایان دهند. اکنون صبر داریم. اما همیشه اینطور نخواهد بود. در مورد ضرورت لغو تصمیماتشان علیه ترکیه نیز تاکید کرده ایم. انتظار داریم که روسیه به مثابه یک دولت بالغ رفتار کند. 
    وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه ادعا کرد ترکیه با ایران بر سر سیاستها در سوریه و عراق اختلافات شدیدی دارد و سیاستهای فرقه ای ایران خطری برای منطقه محسوب می شود.

    چاووش اوغلو افزود البته بحرانی میان ایران و ترکیه وجود ندارد.
    وی گفت ترکیه همواره از ایران حمایت کرده و خواستار روابط خوب با تهران بوده است.
    --------------------------------------------------------------------------
    دیگه ترکیه هم از ما حمایت میکنه!  :chicken:
    • Upvote 3

  9. پایین‌ترین رشد اقتصادی چین در شش سال اخیر ، یکی از دلایلی است که چین را  از مبارزه با تروریست ها ( اونچه به عنوان War on terror شناخته میشه ) باز میداره  

    کمبود نبود نیروی کار جوان و پیر شدن جمعیت ، اقتصاد چین را که روزی با اقتصاد های بزرگ و پویا مثل آمریکا و ژاپن و. . مقایسه میشد به جایی رسونده که
    امروزه برای پیش بینی آینده اقتصاد چین برای مقایسه ، از   
    سطح تولید ناخالص و بازدهی اقتصادی موجود در کشورهای با درآمد متوسط نظیر برزیل، مکزیک و . . نام برده میشه

    حتی نشانه های از فاصله گرفتن چین از روسیه با هدف مدیریت شرایط  فعلی دیده میشه که بعضی از خبرگزاری ها کم و بیش به اون اشاره کردند
      
    اگر به دنبال اطلاعات بیشتر از وضعیت فعلی چین و چرایی درگیر نشدن چین با داعش هستید میتونید گزارش زیر رو ( 
    که فکر می کنم مختصر و کافی توضیح داده )  مطالعه کنید :rose: 

    تابناک به نرجمه از اشپیگل :
    چرا چین به داعش حمله نمی‌کند 

     
    پ.ن : 
    به نظر من بعضی از پست های این تاپیک بیشتر مناسب تاپیک  حاشیه های تحولات سوریه است و کمتر به تحلیل و پیگیری  تحولات سوریه مربوط میشه ، شاید بهتر باشه اتا جایی که میشه  تمرکز کمتری روی ترول ها و . . . بشه :-)

    داداش شما یکم بزرگتر بنویسی به کسی برنمی خوره ها!

    • Upvote 3

  10. الله خواست هیئت حاکمه ترکیه را مجازات کند  و آنها را از عقل وخرد محروم کرد

    نمی دونم پوتین این جمله رو از کجا اورده! حالا بماند که چند وقت پیش با رهبری دیدار داشته!

    در کل اینقدر این جمله بحث نداره. از دهن هر کی در اومده معنی جالبی میده. کاری به درست بودن یا غلط بودنش ندارم.

    • Upvote 1

  11. اینجاست که مسولین می بایست از خواب ناز بیدارمیشدن وبه جای پروژه های موازی و بی نتیجه،  بداد نیروی هوایی حداقل برای هواگرد های پشتیبانی می بودن. الان براحتی می تونسیتم خودمون بریم سوریه و از نیروهامون پشتیبانی کنیم. ولی خواب روبه موت هستن این جماعت! الان دیگه دیره متاسفانه.

    • Upvote 14
    • Downvote 2

  12. حزب اردوغان ؟ خب اینکه رسمیت بیشتری به خبر میده (بخاطر نزدیکی احتمالی روزنامه به منابع اطلاعاتی ترکیه)

    فکنم جناب قادر تو این زمینه از هممون وارد تر باشه.

    حالا به فرض که درست باشه. روسا دارن از این سمت به اسد کمک می کنن و از سمت دیگه به کردها دقیقا اینا چه خیالی دارن؟ فرض کنیم داعش و النصره قیچی بشن تو سوریه، بعد ازاین روسا چطور میخان این دو جبهه تقریب مخالف رو هندل کنن؟

    جای سوال داره واقعا! نیت روسا صرف نظر از تلافی کردن اقدام ترکیه چیز های دیگه ای هم هست ظاهرا!

    • Upvote 1

  13. والا با این حجم لشکر کشی که روسا دارن می کنن معلوم نیست قصد و نیتشون چیه. ولی مسلم هست که مخارجی که رو که تا الان صرف کردن از سوریه علی الخصوص از نفت اون خواهند گرفت. حالا هر دولتی وابسته به هر طرف که میخاد باشه، هر چند روسا اجازه نمی دن ادمی مخالف با منافعشون رو کار بیاد اگر کار به اونجا بکشه. چون بعید می دونم حتی امریکا بتونه روسا رو از سوریه بیرون کنه بعد از این جنگ.

    ضمن اینکه اینطور که بوش میاد روسا دارن جای پای خیلی بیشتر از اونی که تو طرطوس بود برای خودشون اماده می کنن این نشون میده روسا به در سطح بیشتری در خاورمیانه ماندگار خواند بود. مصداق همون کنگر خوردن و لنگر انداختن هست :)

    البته بودن روسا خیلی هم برای ما جالب نیست چون دوست عزیز اسراعیل هم هست.

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  14. دیپلماتها اعلام کردند سفیران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه پس از نشست فوق العاده ای که در بروکسل برگزار شد خویشتن داری آنکارا را خواستار شدند.
    به گزارش پایگاه خبری «تیک»، این نشست در پی سرنگونی جنگنده روسیه توسط جنگنده ترکیه برگزار شد.
    به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، دیپلماتهایی که در این نشست حضور داشتند به رویترز گفتند هیچ یک از بیست و هشت نماینده کشورهای عضو ناتو از رفتارهای روسیه دفاع نکردند اما بسیاری از آنها ابراز نگرانی کردند که چرا جنگنده های ترکیه جنگنده روسیه را تا بیرون از حریم هوایی ترکیه همراهی نکردند.
    یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود گفت :« راههای دیگری نیز برای تعامل با چنین حوادثی وجود دارد.» 
    • Upvote 1

  15. فکر می کنیم این بندگان خدایی که فرستادیم مشاور هستن. تفکرات همون تفکرات قدیمی هست فقط اسمشون عوض شده. کاریشم نمیشه کرد، سخت نگیر!

    خدا خیرشون بده که دارن می رن میجنگن...

    • Upvote 5

  16.  

    پایگاه آمریکایی «فری بیکن» به نقل از اعضای ارشد کنگره آمریکا خبر داده که دولت باراک اوباما از حداقل 75 درصد از حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع تروریست‌های داعش جلوگیری کرده است.

    به گفته اعضای ارشد کنگره، خلبانان نیروی هوایی ارتش آمریکا که از جنگ با داعش در عراق بازگشته‌اند به آنها گفتند که به دستور دولت از 75 درصد از حملات آنها جلوگیری شد.

    «اد رویس» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره علت ممانعت از 75 درصد از حملات هوایی به داعش هم اینطور مدعی شد که ‌حملات علیه داعش اغلب به دلیل سیاست دولت اوباما برای ممانعت از مرگ غیرنظامیان و خسارات جانبی مسدود می‌شود.

    وی خطاب به دولت اوباما افزود: «شما 12 ماه دنبال داعش بودید در حالی که آنها در حال جولان بودند اما از قدرت نیروی هوایی آمریکا استفاده نکردید و اکنون خلبانان بازگشته  به ما می‌گویند که سه چهارم حملات انجام نشد چون دستور رسیده بود که ما نمی‌توانیم از هدف مطمئن شویم. من این استراتژی را اصلا نمی‌فهمم چون این استراتژی به داعش اجازه سودجویی داد».

     

     

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940901000083

     

    این سیاست کثیف امریکا رو می رسونه. اینا دلشون نمی خاد توازن بین داعش و مقاومت و هر کس دیگه که تو منطقه هست بهم بخوره. دراقع  همیشه این دو باید با هم درگیر باشن. برای اسراعیل هم بهتره این قضیه. شکی نیست اگر به کرد ها اندکی کمک شد به خاطر همین داستان و در جهت چند قطبی کردن منطقه هست. اینها حتی به عرعرستان هم رحم نمی کنن. بسیار راضی هستن که این احمق ها تمام توانشون رو صرف یمن و این گروه ها بکنن. از قبل این تسلیحات هم می فروشن به این گوسفندا.

    البته این سیاسیت مختص امریکا نیست بلکه در جهت دیگه وبسیار خفیف تر روسیه نیز اون رو پیش می گیره. روسیه فقط مواضع نزدیک اسد رو هدف قرار میده و به نسبت کمتری داعش رو. حدااقل اوایل که این طور بود. روسیه هم دنبال تثبیت جایگاه خودش در سوریه هست. 

    این قضیه فرانسه هم بودار هست بشدت. به قول دوستی اگر ذره ای خون از دماغ یکی از حضرات در انگلیس و امریکا و اسراعیل اومد من اسممو عوض میکنم. معلوم نیست میخان چه ماهی از این اب گل الود بگیرن.

    رزالت این امریکایی فراتز از این حرافست. باید بشینیم و ببینیم چی تو سر دران برای منطقه.

    البته یه چیزی هست در واقع چند تا چیز هست که همیشه میزنه تو کاسه کوزه این جماعت و اون  یداله فوق ایدیهم هست. به نظر شخصی من تمام این قضایا برای خاور میانه به تکاملش کمک می کنه در دراز مدت. ایقدر این جماعت باید بزنن تو سرو کله هم تا ادم بشن. هنوز جا داره. باید صبور باشیم. این وسط ماهم هم تلفات می دیدم ولی برکاتش نصیبمون خواهد شد بلاشک. خون کسی پایمال نمیشه. 

    1400 سال پیش کی فکر میکرد عاشورا بشه بلای جون همون جماعتی که راهش انداختن. به قول ادیب چشمک! 

    • Upvote 7
    • Downvote 2

  17. سوگند لیلا زانا، نماینده کرد مجلس ترکیه جنجالی شد

    رئیس موقت مجلس ترکیه، سوگند یک نماینده کرد این کشور را به خاطر این که در قرائت سوگندنامه‌اش به جای اشاره به "ملت بزرگ ترک"، از "ملت بزرگ ترکیه" نام برده، باطل اعلام کرده است.
    این بار دوم است که حضور لیلا زانا، نماینده کرد مجلس ترکیه از استان آغری در مجلس این کشور جنجال برانگیز می شود.
    بار قبل، زانا به خاطر تکلم به زبان کردی از پارلمان ترکیه اخراج و مدتی بعد به اتهام ارتباط با حزب کارگران کردستان، پ ک ک،‌ به ده سال زندان محکوم شد.
    لیلا زانا نماینده حزب دموکراتیک خلق ها، حزب چپ گرای طرفدار کردها از استان آغری است که با ایران هم مرز است.
    حزب دموکراتیک خلق ها، در انتخابات پیشین در هفتم ژوئن توانست برای نخستین بار به عنوان یک حزب طرفدار کردها وارد پارلمان ترکیه شود.
    با برگزاری انتخابات زودهنگام در اول نوامبر، این حزب کماکان توانست موقعیت خود را در پارلمان حفظ کند اما یک چهارم از کرسی هایش را از دست داد.
    234630_102.jpg
    جلب توجه افکار عمومی
    لیلا زانا، در حالی سه شنبه برای قرائت سوگندنامه اش در جایگاه حاضر شد که سخنانش را به زبان کردی و با جمله زنده باد صلح، آغاز کرد.
    او سپس هنگام خواندن متن سوگندنامه اش به زبان ترکی، به جای اشاره به ملت بزرگ ترک، به ملت بزرگ ترکیه اشاره کرد.
    متن سوگندنامه نمایندگان مجلس ترکیه با این جمله شروع می شود:‌ "به آبرو و شرافتم در برابر ملت بزرگ ترک سوگند یاد می کنم تا از بقا و استقلال کشور پاسداری کنم..."
    دنیز بایکال، رئیس موقت پارلمان ترکیه که نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق است، سوگند لیلا زانا را باطل اعلام کرد و گفت در صورتی که زانا صلاح بداند می تواند بار دیگر مراسم تحلیف را به جا بیاورد.
    سخنگوی زانا علت این اقدام را جلب توجه افکار عمومی در ترکیه به از سرگیری خشونت ها در مناطق کردنشین پس از دو سال آتش بس میان حکومت ترکیه و حزب کارگران کردستان عنوان کرده است.
    لیلا زانا بیست و چهار سال پیش نیز با اقدامی نمادین در پارلمان ترکیه توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده بود.
    زانا در سال ۱۹۹۱ در مراسم تحلیفش در پارلمان ترکیه به زبان کردی صحبت کرد که با واکنش منفی نمایندگان مواجه شد و ضمن اخراج از پارلمان، مصونیت پارلمانی اش را هم از دست داد.
    دادگاهی در ترکیه خانم زانا و سه نماینده دیگر مجلس این کشور را در سال ۱۹۹۴ به اتهام ارتباط با پ ک ک به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.
    زانا که دو بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده، پس از طی دوره محکومیتش در سال ۲۰۰۴ آزاد شد.
    در سال های گذشته شرایط کردها و دیگر اقلیت ها در ترکیه نسبت به قبل بهتر شده و حکومت این کشور گفت و گوهایی را با عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ ک ک را آغاز کرده است.
    هر چند که از سرگیری خشونت ها در مناطق کردنشین پس از آتش بس دو ساله، تردیدهای را نسبت به سرنوشت روند صلح به وجود آورده است.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    نمی دونم کم و کیف این خبر به چه نحو هست ولی اگر درست باشه واقعا باعث تاسف هست...

    با این اوصاف توهم احیای مجدد امپراتوری عثمانی از این مجلس و دولت چیز عجیبی نیست.

    • Upvote 4
    • Downvote 1

  18. خب به حمد اله زمینه برای برای حرکت های خرکی روسا باز شد. 24 فروند چه خبره؟؟ احتمالا بمباران فرشی از نوع چچن و شایدم بدتر رو شاهد خواهیم بود.

    چقد ملخ کباب بشن!

    البته بماند که روسا فرصت رو غنیمت شمردن و اعلام کردن سقوط هواپیما تروریستی بوده؟؟ شایدم بوده!

    • Upvote 4

  19. در تظاهراتی که در مرکز شهر آنتالیا در پی حضور رئیس جمهور آمریکا انجام شد، پرچم‌های ایران، سوریه، فلسطین، عراق و کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با امپریالیسم هستند، توسط جوانان حمل شد.
    به گزارش فارس به نقل از  شبکه «اولوسال» ترکیه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مذاکرات گروه 20 روز گذشته(یکشنبه) وارد آنتالیای ترکیه شد.
    اتحایه جوانان ترکیه (TGB) در اعتراض به این سفر در دو نقطه شهر آنتالیا ضمن ترتیب دادت تظاهرات‌هایی، شعارهایی بر ضد امپریالیسم سر دادند و آنها را به میدان مبارزه فرا خواندند. 
    545900_102.jpg
     
    در این تظاهرات که در مرکز شهر آنتالیا انجام شد، پرچم‌های ایران، سوریه، فلسطین، عراق و کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با امپریالیسم هستند، توسط جوانان حمل می‌شد.
    شعارهایی که در این تظاهرات داده می‌شد عبارت بودند از: «مرگ بر امپریالیسم آمریکا»، «آمریکای قاتل از ترکیه برو بیرون»، «آمریکایی برو به خانه‌ات»، «اوباما می‌لرزد جوانان ترکیه میرزمند»، «این کشور از آن ماست، مرگ بر امپریالیسم».
    جمیل گوزل معاون دبیرکل اتحادیه جوانان ترکیه در قطعنامه پایانی این تظاهرات گفت: 2 روز پیش در لبنان و پاریس ده‌ها نفر کشته شدند و هم اکنون، هر ساعت و هر دقیقه و هر ثانیه صدها نفر از آوارگان سوری در خیابان‌ها در حال گدایی برای تکه‌ای نان هستند. هر روز شاهد به تخنه سنگ خوردن اجساد کودکانی مثل آیلان سوری در سواحل دریاها هستیم و مسئولیت تمام این مصائب به عهده اوباما است، اما او هر روز از تلویزیون‌ها به ما نیشخند می‌زند و ما این را محکوم می‌کنیم.
    وی افزود: اعزام نیرو از سرزمین سرخپوستان تا افغانستان و از آمریکای جنوبی تا عراق، تماماً برای اهداف اشغالگری اوباما است. چکمه‌های سربازان آمریکا به خون زنان باردار آغشته شده‌اند و بر سرزمین‌هایی که آنها اشغال کردند، هنوز آثار تجاوز به زنان دیده می‌شود. اشغالگران قاتل در افغانستان به اجساد کسانی که در مقابلشان مقاومت می‌کردند توهین کردند.
    معاون دبیر کل اتحادیه جوانان ترکیه با اشاره به اینکه اوباما که اکنون در ترکیه است، تنها یک ماشین جنگی می‌باشد، گفت: آنچه اوباما با حمایت مالی خود از تروریست‌ها انجام داد تنها در آسیای میانه محدود نخواهد ماند و قطعاً به طرف خودشان نیز بازخواهد گشت. تمام اتفاقات اروپا، شامل ترور، اعتیاد، دربدری، بی خانمانی و بی فرهنگی‌ها به دلیل تبعیت سران اروپا از رفتار اوباما است. ما همه این رفتار اوباما را محکوم می‌کنیم و تروریست‌ها را به مبارزه فرا می‌خوانیم.
    یادآوری می‌شود که مدتی قبل گروهی از اعضای اتحادیه جوانان ترکیه به ایران آمده بودند. 
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    نمردیمو پرچم ایرانو تو ترکیه دیدیم...
    ;)
     
    • Upvote 10