Boeing

Members
  • تعداد محتوا

    7
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

2

درباره Boeing

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز
  1. [quote]با نظر دوستان موافق هستم اما همانطور که گفتم این محدودیت برد تا زمانی پایدار است که فناوری پنهانکاری اثر داشته باشد یا حداقل رقبا به آن دست نیافته باشند. اما اینکه چند درصد از ادعاهای تبلیغاتی آمریکا درباره اف22 و کارایی رادار اون که یکی از توجیهات حذف اف14 به علت ضعف راداریش بود باید گفت که همین نمونه awg-9 که رو تامکتهای خودمون هم نصبه قادر به تشخیص سطح مقطع 0.05 متر مربع از تقریبا 50 کیلومتره که پنج برابر سطح مقطع اف22 هست و بله اون رو به موقع شناسایی نمیکنه ولی اف35 و سایر جنگنده های ارزان قیمت نسل پنج رو چه؟ درباره رادار apg-71 هم قضیه تا حد زیادی به نفع اف14 برمیگرده و با اینکه دیرتر اف22 رو کشف میکنه شانس پیروزی داره. فریب تبلیغات رو نخورید هر چند سال شرکتهای تسلیحاتی غربی با انتشار شایعات و تبلیغات درباره کارایی محصولات جدید و فاسد بودن مقامات غربی سلاح جدید قالب میکنن مثل قضیه اف14 و جایگزین شدن اون با اف18 به بهانه هزینه زیاد نگهداری حال آنکه هزینه تهیه اف18 از چندین سال استفاده اون بیشتره! بالاخره باید چرخ بازار تسلیحاتی رو به گردش در بیارن با یه بهانه یی! [/quote] اگر بخواهيم همه چيزو به دروغ بگيريم و تبليغ كه هيچ! اف-14 و اف15 هم مي بايست دروغ مي بود. سطح مقطع راداري اف-22 اعلام رسمي نشده و نوشته سايت استراتژي كه تنها منبع اينترنتي آن است نيز يك مقاله تحليليست و رسميت ندارد. در ضمن رادار جنگنده اف-14 آن سطح مقطع را در فاصله هاي انگشتي آشكار مي كند. در مورد اف-18 هم بايد بگويم كه آري به هيچ عنوان قابليتهاي رهگيري تامكت را ندارد اما در حملات زميني بسيار مناسبتر است و براي مقايسه ميزان تعميرات به ازاي هر ساعت پرواز و هزينه نگهداري و در نظر گرفتن دشمنان آمريكا كه عموما كشورهاي اسلامي و عقب مانده اند كه از نيروهاي هوايي ضعيفي برخوردارند(تازه اگر نيروي هوايي داشته باشند) به جنگنده هايي نياز است كه حملات زميني را به خوبي انجام دهد و عموما سيستمهاي سام رابزنند كه دراين حين اف18 از تامكت مناسبتر است. ببينيد لجستيك بر اساس نظريه دفاعي شكل مي گيرد.جنگنده اف-14 جنگنده دوران جنگ سرد بود و يا حتي همين اف-22 بر اساس همين جنگ سرد توريزه شد ولي الان ديگر شوروي نيست و دشمنان آمريكا فرق كرده اند و بايد متناسب با دشمن سلاح را انتخاب كرد.
  2. جنگنده هاي جنگ الكترونيك براي اخلال در رادارهاي سام بيشتر استفاده ميشود و عموما در كنار اف-16 و اف15 و اف-18 استفاده مي شوند. جنگندهاي اف-22 و اف-35 به دليل آويونيك فوقالعاده و دارا بودن سيستم هاي پيشرفته الكترونيكي نيازي به اسكورت اين هواپيماها ندارند. به قول ايرانيها E-A 18 growler سرخودند.
  3. موشك هاي دوربرد با به عرصه اومدن جنگنده هاي نسل 5 كاراي خودشون را از دست داده اند. دليل آن نيز عدم تطبيق پذيري رادار جنگنده و موشك در شناسايي هدف است. چون شناسايي جنگنده هاي نسل 5 (اف-22) براي راداري AN/APG-71 نياز به نزديك شدن به هدف تا زير 15 كيلومتر است از اينرو در اين فاصله نيز عموما از سايندوايندر استفاده مي شود تا موشك هاي دوربرد، چون ردگيري اينفرارد آسانتر است و عملا كارايي فينيكس و موشك هاي دوربرد از بين ميرود. يكي از دلايلي هم كه آمريكايي ها فينيكس را از رده خارج كردند و به دنبال جاگزين آن نيز نرفتند همين است.نظريه جنگ هاي هوايي در عصر جنگنده هاي نسل 5 فرق كرده وگرنه تكنولوژي ساخت موشك هاي دوربرد تا برد600 كيلومتر نيز وجود دارد و در سال 2002دارپا طرح ساخت ان را پي گرفته بود اما به دليل تولد اف-22 آن را كنار گذاشتند.تا وقتي كه هيچ كشوري از كشورهاي دشمن به تكنولوژي نسل 5 نرسيده در جنگBVR برتري هوايي تضمين شده ست و وقتي كه هواپيماي دشمن نيز نسل 5 شد اونوقت دوباره جنگ هاي هوايي به عصر داگفايت و مانور پذيري برمي گردد.و از اينروست كه اف-22 تا همين مقداري كه ساخته شده كافيست چون وقتي جنگ ها به داگفايت بكشد جنگنده اي سبكي چون اف- 35 با وزن 13,300 kg نياز است.اين همون دليلي بود كه كميته تحقيق و بررسي كنگره اف-35 را به اف-22 ترجيح داد.
  4. مانورپذيري و رادار و روش هاي مالتيهونتيگ در آمرام اون را غير قابل مقايسه با فينيكس مي كنه. برد آمرامD بين 140 تا 160 كيلومتر است كه البته از فينيكس كمتره اما دقت كنيد استفاده از رادار AESA اين محدوديت ها را ايجا مي كند و در ضمن احتمال رهگيري رو هم بسيار بيشتر مي كند. فينيكس موشكي سنگين با مانورپذيري كم بود كه تنها مزيتش برد ان بود كه با به عرصه آمدن جنگنده هاي نسل5 اين برد عملا كارايي خود را از دست مي دهد.
  5. در عصر آمرام D,XX ديگه فونيكس جايي نداره هر چند كه بردش زياد باشه. اگر بردش 500 كيلومتر هم مي بود باز الان با رادار هاي فعال/نيمه فعال امروزي و سيستم هاي هوشمند و چندگانه موشك هاي امروزي قابل قياس نبود.و در ضمن اگر جنگنده رو در رو جنگنده اي مثل اف22 يا اف35 باشه كه ديگه عملا هيچ. دقت كنيد امروز به موشك هاي نياز است كه احتمال خطاي كم و رهگيري چندگانه و مانور پذيري ايده عالي داشته باشند و نيز داري خاصيت Shoot And Forget باشند.
  6. [quote][color=darkblue]WoW ! این کشتیه سالمه؟ گویا زیر آب میره !!! مربوط به کدام کشوره؟ [/color][/quote] براي نيروي دريايي ايالات متحده ست كه گمان مي كنم در سال2006 باشه. براي بررسي ميزان پايداري رزم ناو ها در برابر چنين انفجاراتي انجام گرفت.