mohammadhossein

Members
  • تعداد محتوا

    528
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط mohammadhossein


  1. به نظر من وقت شما ارزشمندتر از این حرف هاست که بخواید با بحث کردن در مورد این مثلا جنگنده که از اول هم اصلا معلوم نبود چی هست یا چی نیست تلفش کنید. فقط به بخشی از حرف هایی که در حین یا قبل و بعد رو نمایی از قاهر بیان شد اشاره می کنم .

     

    نقل قول

    معاون سرمايه انساني وزارت دفاع در تشريح جزئيات جديدترين جنگنده ايراني، آن را يک جنگنده فوق‌پيشرفته دانست که مي‌تواند تمام نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح را در صحنه نبرد هوايي پاسخ‌گو باشد.

     

    نقل قول

    احمدی‌نژاد گفت: این هواپیما دست کم چندهزار ساعت پرواز کرده است و خلبان آزمایشی این هواپیما که با تمام ابعاد آن آشناست به عنوان یک متخصص از عملکرد آن بسیار راضی است. قاهر 313 در ردیف جنگنده‌های پیشرفته جهان است.

     

    نقل قول

    وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه "فرم این هواپیمای جنگنده، فرمی بدیعی و شکل آن تازه است"، تاکید کرد: این جنگنده با جنگنده‌های پیشرفته دنیا از نظر فرم و شکل رقابت می‌کند . وی در پایان در پاسخ به این پرسش که "آیا جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای برای صادرات این هواپیمای جنگنده دارد؟"، اظهار کرد: این جزو برنامه‌های بعدی خواهد بود

     

    و در نهایت رسیدیم به این مصاحبه :

    نقل قول

    وزیر دفاع ادامه داد: قاهر یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و یک جنگنده سبک نظامی و آموزشی است ک نمونه‌های کوچکتر آن قبلا ساخته شده و امروز در مراحل پایانی ساخت است

     

    فکر کنم الان هشت سالی میشه که از رونمایی اون ماکت گذشته و هنوز که هنوزه هیچ خبری نیست  . فقط آروم آروم دارن سطح انتظارات از این جنگنده رو پایین میارن.

     

     

    آیا ما می تونیم یه جنگنده در حد اف 5 یا اف 4 بدون استفاده از قطعات وارداتی یا دیگر جنگنده ها بسازیم ؟! آیا از پس تولید هواپیمایی مثل سوپر توکانو یا امثالهم برمیایم؟! اف 14 و بعدی ها پیشکش ؟ چه خوشمون بیاد چه نیاد توی علم میانبر نداریم و بحث تولیدات نظامی هم کاملا وابسته به علم اونهم از سطح بالاش هستند. اگر آمریکا میاد اف 22 میسازه صد سال تلاش و پشتوانه ی علمی پشتش هست ( فقط در بحث ساخت هواپیما ) بحث علوم دیگر که قبل از اون هم با قدرت پیگیری می شدند بماند و همینطور برای کشوری مثل روسیه . طبیعی هست که برای بدست آوردن علم باید هزینه کنی و صبر داشته باشی.

     

    ما جدای از اینکه عملا در بحث علمی متاسفانه ضعیف هستیم دو مشکل اساسی دیگر هم داریم اول بحث اقتصادمون هست و دوم هم بحث تحریم و عدم امکان ارتباط با شرکت های مهم و موثر در پیشبرد طرح ها و تولیدات.

     

     

     

    در نهایت کی هست که از دیدن یه جنگنده ی تولید داخل خوشحال نشه و حتی اشک نریزه ولی یادمون نره که آرزوها و خواسته هامون باید متناسب با تلاش ها و توانایی هامون باشه . اگر تو بحث موشک و مخصوصا بالستیک تونستیم به پیشرفت خیلی بهتری نسبت به بخش های دیگه برسیم بخاطر اینه که 40 سال تلاش پشتش بوده ، 40 سال کاملا از نظر مالی ساپورت شده و 40 سال مورد حمایت مسئولین ارشد نظامی و کشوری بوده و اینکه ارتباطاتی هم با برخی از کشورها داشتیم و تونستیم با علم موشکی آشنایی پیدا کنیم و صد البته مدیریت تاثیرگذار  و هدفمند شهید تهرانی مقدم.

     

     

    در نهایت در زمینه ی تولیدات داخل تجربه نشون داده تا تست عملیاتی هر محصولی نباید کوچکترین دلخوشی در موردش داشت چون ممکنه بدجور موجب سرخوردگی آدم بشه.

     

    • Like 3
    • Upvote 2

  2. روسیه ای که سر داستان اس 300 که یک سامانه ی دفاعی هست اینقدر ایران رو بازی داد چقدر در بحث خرید جنگنده ای مثل سوخو 30 یا 35 با ایران راه میاد اونهم ایرانی که مثل قبل پولی در بساط نداره . جواب همین الان مشخص هست

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  3. ویدئوی مربوط به شلیک دو موشک پدافند توسط نیویورک تایمز  هم چند ساعت پیش همراه با توضیحاتی آپلود شده که بخش هاییش رو اینجا میارم.

     The new video fills a gap about why the plane’s transponder stopped working, seconds before it was hit by a second missile. 
     The new video appears to confirm that an initial strike disabled the transponder, before the second strike, also seen in the video, around 23 seconds later 

     اینجا هم اشاره می شه که ویدئوی جدید گپی که در مورد چرایی از کار افتادن فرستنده ی سیگنال بوده رو پر می کنه .

     

    Iran’s military blamed human error for the strike, and said the plane had been misidentified as a cruise missile flying over Tehran. But the plane’s flight path would suggest otherwise. 
    It was climbing at around 2,000 feet per minute on its ascent from the airport when the first missile was fired, according to a Times analysis of flight data. 

    در مورد اشتباه گرفته شدن با موشک کروز پاسخی می شه به بخش فوق داد ؟

     

     The date visible on the footage is “2019-10-17,” not Jan. 8, the day the plane was downed. We believe this is because the camera system is using a Persian calendar, not a Gregorian one. 
    Jan. 8 converts to the 18th of Dey, the 10th month in the Persian calendar. Digitally that would display as 2019-10-18 in the video. One theory is that the discrepancy of one day can be 
    explained by a difference between Persian and Gregorian leap years. 

    بخش آخر می تونه جواب دوستانی باشه که با توجه به درست نبودن تاریخ صحت این ویدئو رو زیر سوال برده بودند.

     

     

    لینک ویدئوی مربوطه در نیویورک تایمز

    • Like 1
    • Upvote 3

  4. 3 hours قبل , alavi373 گفت:

    اولین بار منتشر شد: فیلم شلیک دو موشک تور ام1 به سمت هواپیمای اکراینی

     

    http://s7.picofile.com/file/8384875376/4_5832489352298497802.mp4.html

     

    تایمینگ فیلم با گزارش اون ویدئوی نیویورک تایمز کاملا می خونه . اونجا هم گفته می شه 30 ثانیه بعد از عدم ارسال سیگنال به دلایل نامعلوم،  هواپیما مورد اصابت قرار می گیره . در نتیجه می شه گفت از کار افتادن سیستم های راداری هواپیما بر اثر انفجار موشک اول هست. اگر این فرضیه مورد تایید باشه باید دید چطور وقتی هنوز هواپیما در حال ارسال سیگنال بوده مورد اصابت قرار می گیره !

     

     

     

    2 hours قبل , mahdimousavi گفت:

    چرا تاریخ رو صفحه 17.10.2019؟ مشکوکه. اینم بگم به نظر من دو موشک شلیک شده چون عرف پدافنده ولی این فیلمو مشکوکم

     

    عدم همخونی تاریخ نمی تونه دلیل قابل قبولی برای رد کردن این فیلم باشه. چون اشتباه تنظیم کردن تاریخ اتفاق عجیبی نیست . فیلم با گزارش های مبنی بر شلیک دو موشک کاملا هماهنگ هست

    • Like 1
    • Upvote 7
    • Downvote 1

  5. ویدئویی در نیویورک تایمز دیدم که در اون گفته می شه 30 ثانیه قبل از اصابت به دلایل نامعلوم دیگه سیگنالی از هواپیما ارسال نمی شده و  پس از طی 10 مایل از زمان ارسال آخرین سیگنال سقوط می کنه (مجموعا هفت دقیقه از شروع پرواز)

    • Upvote 1

  6. 3 hours قبل , Skyhawk گفت:

     

    ادعای سوءاستفاده مقامات از پرواز هواپیماهای سیویل و عدم اعلام نوتام برای ممانعت از حمله آمریکا خیلی مسخره هست!

    آمریکا حملاتش رو با موشک های کروز انجام میده که در ارتفاع پائین و از مسیر از قبل تعیین شده پرواز میکنن و اصولا وارد کریدور هواپیماهای مسافربری نمیشن!

     

    هواپیماهای رزمی آمریکا هم دیتا لینک دارن و توسط رادار پرنده و رادارهای سطحی هدایت میشن و اعلام نکردن نوتام در ایران در عملیاتشون تاثیری نداره!

    این تهمت احمقانه ای هست که اپوزیسیون و براندازها دارن به نیروهای مسلح وارد میکنن!

     

    از زمان ترور سردار سلیمانی تا عملیات موشکی سپاه همه مقامات بر عملیات نظامی تاکید کرده بودن و حتی مردم عادی هم میدونستند که قراره اتفاقی بیفته.

    بنابراین باید هنگام عملیات موشکی سپاه یا بلافاصله بعد از اون پرواز ممنوع اعلام میکردند!

    فرضا که سپاه خبر هم نداده بود! آیا از ساعت عملیات تا ساعت سقوط هواپیمای مسافربری آقایان سازمان هواپیمایی خبر حملات رو دریافت نکرده بودن؟ آیا ترامپ اعلام نکرده بود که اگر حمله کنید ما هم به 52 نقطه ایران حمله می کنیم؟

     

    تنها توجیه ضعیفی که به ذهنم میرسه اینه که نخواستن باعث وحشت ایرلاین های خارجی بشن و منافع اقتصادی حاصل از عبور هواپیماهای خارجی رو از دست بدن!

    از چند سال پیش مدام شنیدیم که ادعا کردن ایکائو گفته آسمان ایران امن ترین آسمانه.

    حالا اگر نوتام صادر میشد شاید تا مدتی عبور و مرور قطع میشد اما الان بدترش اتفاق افتاد!

     

    در نهایت به نظر بنده (با توجه به خبر داشتن از حمله موشکی سپاه و احتمال پاسخ متقابل آمریکا) هیچ توجیهی برای عدم اعلام پرواز ممنوع در داخل کشور منطقی و پذیرفتنی نیست!حداکثرش بعد از حمله سپاه باید سریعا نوتام اعمال میشد!

     

    ---------

    ---------

     

    اینم فراموش کردم که بگم هیچ سندی برای ادعای شلیک دو موشک وجود نداره!

    حداقل بنده که در هیچکدوم از فیلم ها اینو ندیدم.

    نه شعله موشک دوم دیده میشه و نه اینکه هواپیما مشتعله که بگیم قبلش مورد هدف قرار گرفته!

    در اون فیلمه که صحنه اصابت رو نشون میده اگر بعدش اصابت دیگری هم بود باید ثبت میشد! چون فاصله رهگیری تا سقوط بسیار کمه!

     

    جالبه که الان هم مشخص نیست مسئولیت ممنوع کردن پرواز ها با چه شخص یا سازمان یا نهادی بوده

     

    درست می گید من هم خودم فیلمی ندیدم این حرف ها بر مبنای شنیده هاست  ( البته منابع اطلاعاتی غربی هم نظرشون روی دو موشک هست ) و تا صادقانه تحقیق و بررسی نشه مشخص نمی شه. البته اینکه تو فیلم اثری از موشک بعدی نیست به نظر من دلیل نمی شه می تونه همونطور که گفتم موشک اول قبل از این فیلم به هدف خورده باشه. چون گفته می شد که ساکنین اون منطقه صدای سه انفجار شنیدن که یکیش می شه همین موشکی که فیلمش هست و دیگری هم می شه صدای انفجار اصلی هنگام برخورد با زمین . انفجار دیگر یا باید مربوط به انفجار بخشی از هواپیما اونهم در حدی که منجر به انفجار کلی نشه باشه یا اینکه اصابت دیگه ای داشته.

    البته باز هم می گم صحبت ها فقط بر مبنای شنیده هاست


  7. 2 hours قبل , alavi373 گفت:

    بیانیه آزمایشگاه پژوهش سایبری دانشگاه تهران در خصوص سانحه هواپیمای بویینگ 737 اوکراینی 

     

    http://uupload.ir/files/78fa_img_20200113_195241_300.jpg

     

    تو ایران چنین بیانیه ها یا تحقیقاتی به این صورت هست که نتیجه ی مورد نظر رو داریم بعد باید با توجه به اون سناریوی مورد نیاز رو طراحی کنیم

    • Like 3
    • Upvote 4
    • Downvote 1

  8. 1 hour قبل , alavi373 گفت:

    مطلب زیر تایید یا تکذیب نمیشود: با توجه به سفر امیر قطر ظاهرا پازل حوادث اخیر در حال تکمیل شدنه, اتاق عملیات امریکا در ترور شهید سلیمانی قطر بود و همینطور سقوط هواپیمای اکراینی , اختلال در سیستم(بوئینگ) و ایجاد یک جنگ الکترونیک و سواستفاده از شرایط موجود منجر به وقوع این حادثه میشه,1 روز بعد امیر قطر برای اینکه نیروهای مقاومت(یمن) دست به اقدام نزنن پیشنهاد 3 میلیارد دلار(و احتمالا برخی غرامت دیگه) رو مطرح میکنه, 

    (((️برای اولین بار منتشر میشود))))

    پرده اول- ایالات متحده آمریکا دقیقا دو ساعت قبل از حادثه سقوط هواپیمای اکراینی به تمام ایرلاینهایش دستور میدهد از آسمان ایران عبور نکنند

    پرده دوم- ایالات متحده دقیقا همان ساعت اول پس از حادثه سقوط هواپیمای اکراینی به مقامات اکراین پیام میدهد که هواپیمای شما بر اثر شلیک موشک سقوط کرده است
    (این خبر برای اولین بار منتشر میشود)

    نتیجه گیری با شما... 

    اما این موضوع را در نظر بگیرید چه کسی قبل از سقوط و برخورد موشک با هواپیما در مکان مناسب با خونسردی دوربین به دست در حال فیلمبرداری بود؟!

    باید صبور بود، پرده ها به زودی کنار خواهد رفت
    تا آن زمان این جمله حاجی زاده را فراموش نکنید: آبرویم را با خدا معامله کردم

    خبرهای مهمتری در راه است! به زودی ایالات متحده غافلگیر خواهد شد

     

    پرده ی اول  : اصلا چرا تو اون وضعیت اجازه ی پرواز هواپیماهای مسافربری داده شده بوده ؟!!!! چه کسی مسئول این حماقت محض هست ؟ همزمان با شلیک اولین موشک باید پرواز تمام هواپیماهای مسافربری ممنوع می شد . اینکه آمریکا دستور عدم عبور از آسمان ایران رو صادر می کنه چیزی جز عقلانیت نیست . حالا چون اینکار اینجا انجام نشده و به عقل ما نرسیده می شه استدلالیه که باهاش بخواهیم حقیقت رو کتمان کنیم ؟!!

     

    پرده ی دوم : این مورد هم اصلا اتفاق عجیبی نیست طبیعی بوده که آسمان ایران در اون روزها و شب ها مخصوصا بعد از حمله ی موشکی مورد رصد بسیار قوی قرار بگیره. پس این استدلال هم هیچ ارزشی نداره.

     

    در مورد فیلم برداری اون شخص هم با توجه به اینکه گفته می شه دو موشک به سمت هواپیما شلیک شده و ما در این فیلم تنها شاهد یک انفجار هستیم می تونه یک حرکت نرمال باشه . بدین صورت که ابتدا موشک اول به سمت هدف میاد و بعد از انفجار توجه اون فرد رو جلب می کنه سپس اون فرد اقدام به فیلم گرفتن از اون منطقه می کنه که شامل حرکت موشک دوم و انفجارش در کنار هواپیما و آتش گرفتن اون می شه.  در مورد چرایی خونسردی فرد فیلم بردار هم می تونه بی اطلاعی از ماهیت پرنده ی مورد هدف قرار گرفته باشه ( هواپیمای مسافربری)

     

     

    • Upvote 5

  9. 1 minute قبل , seyedmohammad گفت:

    تبرئه نیست . بنده میگم اساسا اشتباهی نبوده . تصمیمی گرفته شده و هزینه هاش باید داده بشه . 

    ...............

    دوستان فراموش نکنید که جعبه سیاه اسیب دیده ....

     

    اگر بنا رو به درست بودن سناریوی شما بگذاریم پدافند تبرئه می شه چون وظیفش رو انجام داده . جعبه سیاه هم داستان جالبی داشت

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  10. 13 minutes قبل , seyedmohammad گفت:

    باز که همون روایت رسمی رو داری میگی شما....

     

     

    .................

    واقعیت اینه که بسیاری از سقوط های هواپیمایی کار سرویس های اطلاعاتی هست . سال 88 سرویس ها خیلی درگیر این کار بودن حتی به نظر بر خی مساله ی حمله به شارلی ابدو به خاطر حمله به هواپیمای روسی بود . به هر صورت سرراست ترین و راحت ترین نوع کار تروریستی هست و ماهم همون طور که عرض کردم هنوز زمینه شو داریم ....

    ..............

    در هر صورت اگر ماجرا این طور باشه امکان اعلام نیست و همین سناریوی اعلام شده بهترین کاربود .

     

     

     

     

     

     

    تحلیل شما به نظر می رسه بیشتر در راستای تبرئه کردن پدافند از اشتباه انجام شده هست ( البته برداشت بنده این هست یا حداقل از سناریوتون چنین برداشتی می شه) . سوالی که اینجا مطرح می شه اینه که چطور در طی این زمان کوتاه هواپیماربایی صورت می گیره ، برج مراقبت یا پدافند مطلع می شه ،  به هواپیما اخطار داده می شه ، هواپیما به اخطار توجه نمی کنه و بعد مورد هدف قرا میگیره ؟!

     

    سازمان هواپیمایی بیانیه می ده که هواپیما از مسیر خودش منحرف نشده بوده ، ستادکل بیانیه می ده که منحرف شده بود . در نهایت با بررسی جعبه ی سیاه این مسئله هم حل خواهد شد البته اگر سالم مونده باشه

    • Upvote 1

  11. 10 minutes قبل , seyedmohammad گفت:

    داستان اولیه رسمی معلوم شد که درست نبوده . بنابراین اجازه بدین به داستان جدید هم شک کنیم . 

     

    مساله ی شلیک کروز باور کردنش سخته . باور کردن اشتباه گرفتن یه هواپیمای پهن پیکر با کروز سخت تره . 

    مشکل ارتباطی و جمینگ و اینها هم که ...

     

    بنده احتمال میدم که هواپیما های جک شده و وقتی به سمت تهران چرخیده و جواب برج مراقبت رو نداده پدافند زدتش . همین !

    منافقین متاسفانه  توی سیستم هواپیمایی ما نفوذ داشته ان . احتمال بنده ایِنه که منافقین یه هواپیما با این مسافرا رو انتخاب کردن  برای یه عملیات 11 سپتامبر طوری .

    هواپیما های جک شده و ازونجا اگه گازشو میگرفت 5 دقیقه بعد روی پاستور و فلسطین میرسیده . بنابراین زدنش و تا حالا هم اگه سمبه ی طرف خارجی پرزور نبود میل داشتن که کلا چیزی نگن .ولی با فشار طرف خارجی گفتن اشتباه کردیم به دلیل اینکه درد اشتباهی زدیمش علی القاعده از درد ترسیدیم بیاد روی تهران وزدیمش کمتره ....

     

     

    طبق بررسی هایی که انجام دادند هواپیما تا قبل از هدف قرار گرفتن در مسیر نرمال و قانونی در حال پرواز و اوج گیری بوده  اما پس از هدف قرار گرفتن اقدام به چرخش به سمت فرودگاه  برای نشستن می کنه که متاسفانه اندکی بعد سقوط می کنه.

     

     

     

    • Upvote 7

  12. عزیزان آشنا با سیستم های پدافندی و راداری لطفا بفرمایند که توی رادار سایز پرنده ها مشخص می شه یا نه ؟ ارتفاع ؟ اگر ارتفاع قابل تشخیص هست به صورت real time هست یا خیر ؟ داستان سیستم تشخیص دوست از دشمن و کدهای هواپیما چی می شه ؟ سپاس

    • Like 1

  13. هم اکنون, sezar گفت:

    نظر من زدن یکی از پایگاه‌های آمریکا در منطقه هست. ولی حدود چند دقیقه قبلش اطلاع داده بشود که نیروهاشون را تخلیه کنند و فقط تجهیزات زده بشه.( بعدا میشه اینطور جو سازی کرد که بخاطر وجود رادار و اواکس از شلیک موشک باخبر شدن و بزدلانه فرار کردند). کشتن سربازان آمریکایی باید بصورت ناشناس ترجیحا در خارج از منطقه باشه اینجوری احتمال زیاد پاسخی هم در کار نیست و بهره برداری مناسبی هم می‌توان کرد 

     

     

    به شخصه ترجیح می دم که چنین حمله ای اصلا انجام نشه . اگر قرار به پاسخ هست باید نشان دهنده قدرت کشور باشه نه اینکه حمله ی احتمالی هم باعث تحقیر کشور بشه

    • Like 1
    • Upvote 7

  14. 21 minutes قبل , Ghalam گفت:

    حتی اعضای غالبا ضد ایرانی یک سایت فرقه گرا هم فهمیدن که ایران باید خودش رو مجهز به سلاح هسته ای کنه ولی دوستان بر اشتباه ( اگه نگم خیانت ) خودشون پافشاری می کنند

     

     

    https://defence.pk/pdf/threads/see-now-iranians-shouldve-developed-the-nuke-when-they-could.648154/

     

    مقابله با کشورهای مجهز به سلاح اتمی بدون داشتن سلاح هسته ای یک تفکر باطل هست چون طرف مقابل در صوت کم آوردن و تنگ شدن عرصه از تمام توانایی هاش استفاده خواهد کرد

    • Upvote 6

  15. حمله توسط آمریکا انجام شده و خودشون هم با افتخار به این اقدام اعتراف کردند ، پس اینکه بخوایم پاسخ به این حمله رو به چیزی غیر از پاسخ مستقیم به آمریکا تبدیل کنیم هیچ توجیهی نداره .  آمریکا اگر اینبار هم هیچ پاسخی دریافت نکنه دیگر هیچ گونه ملاحظه یا درنگی در هدف قرار دادن اهداف ایرانی  حتی در داخل خاک ایران نخواهد داشت.

     

     

    یه مسئله ای برام سوال شده اینکه چرا باید یک فرد شناخته شده  ( شهید ابو مهدی المهندس ) که زیر نظر بودنش به هیچ وجه چیز عجیبی نبوده به استقبال حاج قاسم بیاد ؟! ( البته اگر واقعا از این طریق شناسایی و مورد هدف قرار گرفته باشه و جاسوسان از این طرف یا اونطرف نقشی در این مسئله نداشته باشند )

    متاسفانه یاد نگرفتیم چطور از سرمایه های انسانی مون محافظت کنیم اون از شهید سپهبد صیاد شیرازی که به اون شکل به شهادت رسید اون از دانشمندان هسته ای مون و اون از شهید تهرانی مقدم مغز موشکی ایران و اینجا هم حاج قاسم سلیمانی که بزرگترین فرمانده ی نظامی ایران بود.  ( در زمان جنگ و اوایل انقلاب هم که وضعیت بدتر بود)

    • Upvote 6

  16.  

    مطمئنا نیرویی که تقریبا 25 سال تجربه عملیات واقعی رو نداشته این کارزار براش بسیار مفید خواهد بود . حداقل برای من و شمایی که به نیروهای مسلح این کشور دل بستیم  این مسائل وتغییرات احتمالی می تونه امیدوار کننده باشه.

     

    اینکه شما توی 25 سال اخیر اطلاعی در مورد عملیات های نوهد ندارید دلیلی بر نبودش نیست.

     

     

     

    خیلی از غرور های کاذب شکسته میشه . خیلی امکانات جدید به نیروها اضافه میشه ...

     

    شما از کجا به غرورهای کاذب پی بردید ؟! اگر منظور صحبت های فرماندهان نظامی هست باید بدونید که اصولا صحبت هایی که برای عوام میشه با اونچه که واقعا در حال انجام هست یکی نیست. و اگر هم منظورتون خود تکاوران هستند احتمالا تا حالا برخوردی باهاشون نداشتید. اگر بدلیل شهادت این عزیزان این تصور براتون ایجاد شده باید بدونید که میدان جنگ میدان کشتن و کشته شدن هست و  ضمنا از نحوه ی شهادت این عزیزان و شرایط منطقه در اون لحظه اطلاعات مستندی در دسترس نیست . ضمن اینکه باید دید این نیروها در چه ساختاری به کار گرفته شدن و آیا این ساختار برای اونها ضعفی ایجاد کرده بوده یا نه و ...

     

     

    یا اگه سربازی رفته باشین میبینین که اموزش ها همان اموزش هایی هست که پدر شما و پدر بزرگ شما هم تجربه اش رو کرده بدون کم و کاست و کمتر چیز جدیدی بهشون اضافه شده

     

     

    آموزش هایی که من و شما در سربازی می بینیم با اونچه که نیروهای عادی ارتش می بینند هم تفاوت فاحشی داره چه برسه به آموزش های نیروهای ویژه . ضمنا قدیمی بودن یک شیوه ی آموزش به خودی خود دلیل بر کارا نبودن آن نیست.

     

     

     

    کوچکتر از اونی هستم که بخوام به دوستان توصیه ای داشته باشم ولی خوبه که حداقل فهم و شعوری هم برای فرماندهان نظامی قائل باشیم مخصوصا اونهایی در تیپ هایی همچون نوهد و دیگر نیروهای ویژه مشغول خدمت هستند. چطور میشه یک تکاور که اکثر عمر خودش رو با آموزش های نظامی ، مانورها ، عملیات ها طی کرده نمی تونه نیازهای خودش و نیروهاش رو تشخیص بده ولی ما می تونیم ؟!!!

    • Upvote 15
    • Downvote 2

  17. یا خدا...
    دبکا؟؟؟
    تامکت؟؟؟
    سوریه؟؟
    بابا کنتور که نمیندازه بزنید و بنویسید.آخه روسیه فلجه که تامکت بره سوریه جنگنده هاشو اسکورت کنه و هیچکسم نفهمه جز دبکا؟؟
    شمارو بخدا بزارید دوستان خبرنگار تحولات میدانی رو بزارن.انقدر پیام نزارید

     

    شما به بزرگی خودت ببخش از این به بعد هرکس هر پستی خواست بذاره قبلش میاد با شما هماهنگ می کنه !  

     

    الحمدالله اکثر دوستان این انجمن آشنایی نسبتا کاملی با خبرگزاری های منطقه و جهان دارند و می دونند که به کجا وابسته هستند . فکر نمی کنم برای یک خط خبر نیاز باشه چنین جوابی داده بشه . ضمن اینکه پست مورد نقد شما ( کاری به صحت یا جعلی بودنش ندارم ) کاملا در مورد تحولات میدانی هست اما پست شما ...

    • Upvote 4
    • Downvote 3

  18. یه جا خوندم یحتمل میگ بخرن . دلیلش رو هم این عنوان کردن که میگ 35 شبیه میگ 29 است و بچه های ما چون قبلا یه نمونه مشابه داشتن و باهاش کار کردن ، زدتر مچ میشن باهاش و تعمیرشم برامون راحت تره . تنها دلیل منطقیش مثل که همینه و الا دلیل دیگه ای نداره :D

     

    با این تفکر بهتره که دنبال تهیه ی اف 5 و اف 4  باشیم چون حسابی قبلا روشون کار کردیم و در زمینه ی نگهداری و تعمیر به مشکل نمی خوریم

    • Upvote 6

  19. به نظر من اشتباه محض هست که بخاطر قیمت و ...  ایران قصد خرید میگ 35 رو داشته باشه جنگنده ای که حتی توی خود روسیه هم حسابی روش نمی شه . البته منظور این نیست که این جنگنده نمی تونه کمکی برای نیروی هوایی فرسوده ی ما باشه اما حالا که بعد از چند ده سال بحث خرید عمده ی جنگنده پیش اومده باید جنگنده ای خرید که بتونه انواع نیازهای ما رو پوشش بده و تا حد امکان بروز باشه. در مورد قیمت با جستجویی که الان کردم قیمت میگ 35 بین 30 تا 40 میلیون دلار - سوخو 35 40 تا 65 میلیون دلار و سوخو 34 37 میلیون دلار ذکر شده بود. بهترین انتخاب برای ایران خرید سوخو 35 به همراه تعدادی سوخو 34 هست ( این جنگنده ها به نسبت میگ ها در سطح بالاتری قرار دارند و برای گرفتنشون نیاز به رایزنی های بیشتر و مهم تر از همه شل کردن سر کیسه هست ) و برنامه ریزی برای رفتن به سمت پاکفا

    • Upvote 6

  20.  

    الجزیره به نقل از پدر ایلان نوشت: آخرین جمله "ایلان" قبل از غرق شدن این بود: أبی... لاتمت یا أبی: بابا... نمیر بابا  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying:  :crying: 
     

       
    تلخترین تصویر جنگ سوریه در سواحل ترکیه رخ داد... 
    :16:  :16:  :16: 
    jr7u_cn6uojgukaaohxy.jpg

     

     

     

    به نظر بنده توی جنگ سوریه صحنه های بسیار تلخ تر از این عکس هم بوده . داعش داره زنده زنده اسیراش رو می سوزونه و انواع وحشیگری رو روشون اجرا می کنه  اما صدای یکی از این رسانه های غربی و ... در نمیاد حالا دلیل اینکه سر این مسئله اینقدر مانور داده می شه چیه ؟ البته حدسش چندان هم مشکل نیست

    • Upvote 8
    • Downvote 3