AliMH

Members
  • تعداد محتوا

    129
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط AliMH


  1. این تاپیک رو دیدم گفتم یه خاطره ای تعریف کنم که مربوط به همین هویتزر هست. البته اف تاپیک هست و اگر مدیریت خواست می تونه حذفش کنه.

    سه چهار سال پیش بود که با نماینده یه شرکت آلمانی کار می کردم ،یه روز داشت صحبت می کرد حسابی پز میداد که آره ما در فلان سال چنین لوله ای رو (لوله توپ هویتزر فوق) رو با تکنولوژی اون سال ها ساختیم و .... چند وقت گذشت و یه شفت قطوری از دستگاهشون شکست و اتفاقا در حضور نماینده هم بود که شکست.. منم برگشتم بهش گفتم چی شد؟ شکست؟ مگه نمی گفتی ما فلان سال فلان کار رو کردیم!!! به خنده یه حرفی زد، گفت اون موقع آلمانی آلمانی بود، الان بیشتر مست می کنند.

     

    فقط این رو بهتون میگم، برای منی که زیاد با این آلمانی ها کار کردم و اشتباهات بسیار خنده دارشون رو دیدم و توانایی های داخلی رو، اگر ما بخوایم چیزی رو بسازیم خیلی بهتر از آلمانیش رو می تونیم بسازیم (حالا ایتالیایی و غیره که اونها دیگه کلا تعطیلند رو بیخیال بشید)

    • Upvote 2

  2. هوم شاید اگه اینجور شرکت ها تو دوران دبیرستان من بودند الان کلا مسیر زندگیم چیز دیگه ای بود :-((نمیرفتم مکانیک و ....) یادش بخیر اون زمان که reverse eng کار می کردیم ته سواد استادای دانشگاه های ایران اسمبلی تحت داس بود :cow: واقعا خوشحالم که تو کشورم چنین کاری داره میشه و میتونه بستری بشه جوونان علاقه مندی که خیلی زحمت می کشند و بدون هیچ حمایتی پیش میرند بتونند به این قبیل شرکتها بپیوندند.


  3. تسنیم نوشت: سامانه موشکی تلاش، با حذف سامانه موشکی اس ۲۰۰ روسی و همچنین جایگزینی سامانه موشکی بومی صیاد ۳ در آن، کاملا بومی شد.

    پیش از این و در سال‌های گذشته، سامانه‌های سه‌گانه تلاش با موفقیت تست و رونمایی شده بودند. تلاش 1 و 2، سامانه‌ای موشکی با به کارگیری موشک‌های بومی صیاد 2 و بهره‌گیری رادارهای بومی بود که در به‌روزرسانی و افزایش قابلیت‌های سامانه موشکی تلاش 2، ضمن ارتقاهای جانبی، سامانه موشکی اس 200 نیز با این سامانه تلفیق شد و سامانه جدیدی به نام سامانه موشکی تلاش 3 تست و رونمایی شد.

    اما مهمترین ویژگی سامانه جدید موشکی تلاش به نسبت سامانه‌های موشکی تلاش 1، 2 و 3، این است که این سامانه نسبت سامانه‌های قبلی تلاش، کاملا بومی سازی شده است به نحوی که سامانه موشکی اس200 روسیه که به صورت تلفیقی و برای هدف قرار دادن اهداف برد بلند و ارتفاع بالا در سامانه به کار گرفته شده بود، از "سامانه سلاح" سامانه تلاش حذف شده است.

    برای دستیابی به رهگیری و انهدام اهداف در ارتفاع بالا و برد بلند، از یک سامانه موشکی ایرانی و بومی به نام "صیاد 3" به جای سامانه موشکی اس 200 استفاده شده است. البته اس 200 به صورت تلفیقی در سامانه تلاش 3 به کار گرفته شده بود ولی حالا موشک‌های صیاد 3، با سامانه موشکی تلاش ترکیب شده و جزئی از آن هستند و با استفاده از لانچرهای پاتریوتی شکل، از سامانه موشکی تلاش شلیک خواهند شد.

    موشک صیاد 3، مدل ارتقا یافته موشک صیاد 2 است که برای نخستین بار، سال گذشته در نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نمایش درآمد.

    موشک صیاد 3 نیز یک موشک پدافندی است که تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است ولی با توجه به جایگزینی آن به جای موشک‌های اس 200، احتمالا باید بردی معادل همان موشک‌ها را برای اصابت به اهداف در همان سطح (برد و ارتفاع) داشته باشد.

    نمونه جدید سامانه موشکی تلاش که کاملا بومی و ایرانی شده، از 5 بخش اصلی به شرح ذیل تشکیل شده است:

    1- فرستند اطلاعات

    2- روشن کننده هدف (سامانه کشف و رهگیری هدف)

    3- واحد کنترل و مانیتورینگ

    4- سکوی پرتاب (لانچر جعبه‌ای)

    5- موشک‌های صیاد 2 و 3

     

    http://www.khabaronline.ir/%28X%281%29S%2820kl4iy33l4sgpeqp2gbkzkz%29%29/detail/452313/Politics/military

    • Upvote 7
    • Downvote 1

  4. دوستان متاسفانه این مشکل را به صورت همه جانبه نمی بینند فکر می کنند با یک آب شیرین کن تمام مشکلات حل می شوند

    در حالی که این مشکل نیاز به یک سیستم مدیریتی درست و جامع داره

    مشکل راه حل داره،

    من پست قبلی خودم رو استفاده میکنم تا کاملترش کنم دوستان درک بهتری بدست بیارند.

     

    استفاده از آب شیرین کن ها (برای حوضه های کم بارش جنوب و جنوب شرقی)

    فایده: رفع مشکل جابجایی سکنه جنوب ایران به شمال ایران

    فایده: امکان تصفیه آب مصرفی برای کشاورزی (ابی که مردم استفاده شرب کردن را میشه استفاده مجدد در کشاورزی کرد که منجر به رونق دادن نسبی به مناطق میشه)

     

    انتقال پایتخت(وزارتخانه ها)

    فایده:تراکم زدایی از تهران که  منجر شده حوضه ابریز خود و اطراف خودش را نابود کند (انتقال آب از قزوین و شهریار به تهران و نابودی دشت های قزوین و شهریار و بیابانی شدن آن در چند سال اخیر)

    فایده: افزایش امنیت (مقابله راحتتر با شورش ها و مشکلات مشابه)

    و...

    دولت الکترونیک

    فایده: کم کردن جابجایی ها و در نتیجه مصرف انرژی کمتر

    و ...

     

    بهینه کردن ساختمان ها (در مصرف انرژی و آب تا کمتر مصرف بشه تو ساختمان)

    فایده: 40 درصدر انرژی ایران در ساختمان ها در حال مصرف شدن هستند به نحوی که ساختمان نه تولید کننده جیزی هست نه بهره اقتصادی برای کشور دارد لذا هر قدر در این انرژی صرفه جویی کنیم سود اقتصادی بیشتری کردیم)

    فایده: کاهش مصرف آب آشامیدنی مثلا برای نمونه کجای دنیا برای فلاش تانک دستشویی از آب آشامیدنی استفاده می کنند که تو ایران ده لیتر آب به ازای هر بار دستشویی نابود می کنیم استفاده می شه؟ فکر نمیکنید مثلا آب حمام را اگر فقط در یک تانکری ذخیره کنیم و آب فلاش تانک ها با این آب پر شود چقدر صرفه جویی کردیم؟

    و...(از این مثال ها فراوان)

    شبکه های هوشمند آب و برق و گاز

    فایده: توضیح فواید این طرح از یک پست خارج هست اگر کسی علاقه داشت میتونم مقالاتی که هست رو بدم برید بخونید.

     

    انتقال صنایع آب بر به سواحل و تامین آب آنها از طریق دریا (مانند صنایع فلزی و...)

    فایده: کاهش مصرف آب های داخل سرزمینی و صنایع به آب های با کیفیت بالایی نیاز ندارند و خیلی ها فقط برای خنک کاری استفاده می کنند.

     

    بهینه سازی انرژی در صنعت و نیروگاه ها (آمار فجیعی دارند نیروگاه های ما)

    فایده:صنایع قدیمی ما مثل سیمان، قند، نیروگاه ها مصرف بالایی آب و سوخت فسیلی دارند که می توان با بهینه سازی انرژی صرفه جویی بالایی در آنها داشت (بالا به علت فاصله بالای ما با نرم جهانی)

     

     

    هیچ یک از این راه ها به تنهایی راه حل جامعی نیست و همه این کارها باید همزمان و با هم پیش بره تا مثلا 10 سال دیگه مشکل رو تا حد زیادی برطرف کنیم ولی اگر همین طور که الان داریم پیش میریم برویم 10 سال دیگر همین جا نشستیم و هنوز داریم همین حرفها رو تکرار می کنیم و اوضاع احتمالا بدتر از حالا شده.

    • Upvote 6

  5. به نظر بنده با شیرین کردن آب در سواحل کشور مشکل کم آبی مناطق مرکزی حل نخواهد شد چرا که مناطق مرکزی به وسیله کوههایی با ارتفاع زیاد از سواحل دور مانده اند و رطوبت از سواحل به مناطق مرکزی نخواهد رسید. اما اگر بتوان با ایجاد رطوبت در مناطق مرکزی و تبخیر آب ابرهای باران زا به وجود آورد می توان با بارور کردن آن به بهبود آب و هوا و ایجاد آب شیرین امید داشت. نظر بنده بر ایجاد دریاچه های آب شور نیست بلکه کانال آب شور میتواند بهتر عمل کند. با ایجاد کانال آب شور می توان آب را سریعتر به مناطق مرکزی رساند. آب شور نسبت به آب شیرین دیرتر تبخیر می شود و گرمای بیشتری از محیط اطراف برای تبخیر خود می گیرد که این به نوبه خود باعث کاهش بیشتر دما در آن نقاط خواهد شد. همچنین می توان از املاح آب های تبخیر شده مواد بسیار سودمندی مانند نمک و منیزیم استخراج کرد که فقط استخراج منیزیم برای کشور ما بسیار ضروری است ومنافع بسیاری در بر دارد. همچنین می توان در نقاط کم ارتفاع و چاله های کویر به آهستگی آب شیرین را تزریق نمود و احتمالا با طی چند سال بارش های باران و رود های ایجاد شده خود می توانند با شرط بهره وری مناسب از آب چرخه بارش و آب را در آن مناطق اییجاد کنند.

     

    این کار می تواند از چند ده سال آینده و با بررسی های کارشناسی مناسب و دقیق و ابتدا از دشت جازموریان آغاز شود و پس از بررسی نتایج و اثبات مفید بودن آن در کویر لوت و در انتها دشت کویر ادامه یابد. بدین صورت اگر نتایج بگونه ای دیگر اتفاق افتاد می توان جلوی فاجعه را گرفت.

    خوب من برخی از ایرادات رو میگم:

    1: شور شدن تمام سفره های زیرزمین، یعنی دیگه بارانم بیاد بره تو زمین میشه آب شور که هیچ استفاده ای دیگه ازش نمیتونیم بکنیم!

    2: وقوع زلزله های بسیار زیاد

    3: این جمله تون که گفتید رطوبت و باران و ...! اون روزی که داشتند نیروگاه سیکل بخار همدان را میزدند جماعتی دانشمند اومدند گفتند عیبی نداره اب که بخار بشه دوباره ابر میشه باران میاد! الان بعد از سالها باران که نیومد هیچی دشت همدان کلا بیابان شد فقط از خاطر همین نیروگاه که هنوزم دولت حاضر به بستنش نیست(تکنولوژی 40 سال پیشه)

    4: نابودی زیست گاه های بسیار زیاد و معادن بلقوه و بلفعل ایران (مثل معادن مس و اهن و سیمان و ...)

     

    هر کدوم از این ایرادات کافیست برای رد این طرح.

    در پست قبلیم گفتم تنها راههای کنترل وضعیت ایران چی ها هستند و البته کاری که فراموش کردم بگم و پیشینیان ما انجام میدادند! ساختن قنات به جای سد.

    • Upvote 4

  6.  

    بهانه ، جاسوسی کردن خارجی هاست ، با این توافق هسته ای که خودش خدای ... هست ، دیگه نباید از جاسوسی کردن در مورد صنایع آب ما ( اصلا داریم !! ) بترسیم ...

     

    موقعی که فسیلهای آل سعود هم دست به جوانگرایی برای پیشرفت می زنند  ، و در برابرش ما با پسرفت  ، دست به پیرگرایی می زنیم ، شما نباید انتظار داشته باشی ...

    لول تفکر توطئه!!

    صنایع فلزی! مثل ذوب آهن و نورد که تکنولوژی های فرسوده و قدیمی دارند چه جاسوسی!!!!!!!!!!! صنایع سیمان و قند احد بوق که مایه جک روزگار هستند چه جای جاسوسی هستند؟ تعویض خطوط خودروسازی و مثلا تولید تویوتا یاریس به جای پژو 405 اونم رایگان و فقط در عوض کاهش کربن تولیدی! ORC ها و خریدشون، صنایع لاستیک و هزاران مثال دیگه...

    هی دیگه بگذریم....

    • Upvote 3

  7. دوستانی که از آب شیرین کن های عظیم حرف میزنن ، آیا تا حالا یه کارخونه آب شیرین کن رو از نزدیک دیدن ؟ آیا میدونن یک آب شیرین کن چقدر پسماند تولید میکنه ؟ چقدر به زیست دریایی صدمه میزنه ؟ با این ضایعات چه باید کرد ؟

     

    برای همین هست که این طرح ها باید در سواحل مکران (دریای عمان) اتفاق بیوفته! چون جریانهای اقیانوسی نمک و املاح حاصل از فرایند شیرین سازی رو با خودش میبره ولی همین طرح برای خلیج فارس بسیار مخرب هست (کاری که اعراب دارند با خلیج فارس می کنند)


    خدایا هیچ شکم سیری رو مسئول تصمیم گیری برای شکم های گشنه نگردان... rolling_eyes

    شده حکایت جماعتی که یه شب خونه این عیالن! یه شب خونه ی اون یکی عیال! و شدن مسئول تصمیم گیری برای روابط مسالمت آمیز جوانان عزب... :neutral:

    ..................................

    حتماً باید بزاریم برسه اون روزی که از هر 24 ساعت شبانه روز، 20 ساعتش (توی یک سوم جمعیت شهری مملکتمون) از شیرهای آب صدای خِر خِر قعطی آب بیاد! حتماً باید برسه اون روزی که بالای سر تمام ساختمون های مملکت مخزن ذخیره آب باشه و باز هم کفاف روزمرگی را ندهد! تا بفهمیم که اوضاع خیط شده؟؟؟ تازه اون موقع بگیم بسم الله!

    کلک آبهای زیرزمینی مملکت کنده شد رفت پی کارش...

    از چی دفاع میکنید؟ چی رو نفی میکنید؟ ...

    اولویت محیط زیست این حقیر 70% بدنمه! مایه حیاتمه!

    20 سال دیگه افسار اوضاع از دست صرفه جویی در مصارف صنعتی و کشاورزی و خانگی و حتی راهکارهای شخصی ذخیره آب هم خارج خواهد شد...هر روز توی این سایت شاهد اینم که به فلان و فلان کس فحش میدید که جلوتر از نوک بینیش رو نمیتونه ببینه! حالا چرا خودتون همین جوری شدید؟!

    ..................................

    اگر کسی برای مهار بحران آب در سالیان 1430 به بعد راه حلی بهتر از انتقال گسترده آب از جنوب و یا شمال و یا هر دو به مرکز مملکت سراغ داره، بسم الله...

    یه روزی میگفتن آب رو انتقال بدیم برای معتدل کردن دما، رونق کشور و غیره...امروز دیگه اون روز نیست! امروز مجبوریم برای حل بحران آبی که در آینده نزدیک باهاش رو به رو میشیم (خدا یا چی دارم میگم! همین الان داریم باهاش دست و پنجه نرم میکنیم) رو با این طرحها رفع و رجوع کنیم...

    ..................................

    مگه تامین آب شرب چند ده میلیون آدمی زاد (اونم آدمی زاد شهر نشین و اصطلاحاً مدرن) کم چیزیه؟!

    مگه شما خودتون از ده سال پیش تا حالا کم شدن بارندگی های کشور رو ندید و لمس نکردید؟

    والاه اینقدرام اوضاع بد نیست که دارید میگید!! ما حداقل 200-250 میلیمتر بارش داریم! مثل عربستان و جاهای دیگه که نیست!

    مشکل راه حل داره،

    استفاده از آب شیرین کن ها (برای حوضه های کم بارش جنوب و جنوب شرقی)

    انتقال پایتخت(وزارتخانه ها)

    دولت الکترونیک (کم کردن جابجایی ها)

    بهینه کردن ساختمان ها (در مصرف انرژی و آب تا کمتر مصرف بشه تو ساختمان)

    شبکه های هوشمند آب و برق و گاز

    انتقال صنایع آب بر به سواحل و تامین آب آنها از طریق دریا (مانند صنایع فلزی و...)

    بهینه سازی انرژی در صنعت و نیروگاه ها (آمار فجیعی دارند نیروگاه های ما)

    حالت بحرانی تر: بستن شبکه انتقال اب شرب و تنها انتقال آب غیرخوراکی از طریق آن و اجبار مردم به خریدن آب بطری

     

    والاه خیلی از اینها هم طرح های پیچیده ای نیستند، طرح های حمایتی زیادی تو پیمان کیوتو و ... وجود داره که اگر ما عقل داشتیم میتونستیم ازشون برای خیلی از کارهای فوق استفاده کنیم اونم به صورت رایگان، کاری که خیلی کشورها دارند می کنند(رایگان براشون صنایعشون رو به روز می کنند توسط اروپا و ژاپنی و کره ای ها)

    • Upvote 3

  8. کلا این طرح از دید من بسیار خام و بدون پشتوانه علمی هست.

    البته من اطلاع دقیقی از ارتفاع دریای خزر ندارم ولی اگر ارتفاع دریای خزر بالاتر از دریای عمان باشه میشه از همین اختلاف ارتفاع استفاده کرد و به کمک سد ها برق بسیار زیادی به صورت رایگان و دانمی تولید کرد.

    ولی تغییرات اقلیمی که به وجود میاره قابل پیش بینی نیستند.

    مهمترین مشکلات این کار تزریق اب شور به سفره های زیرزمینی و نابودی اب های شیرین داخل کشور هست!

    ممکن است بگویند آب را شیرین کرده و سپس به کانال هدایت می کنند! احتمالا این دوستان تو عمرشون نمیدونند شیرین سازی آب چیست و چه مشکلات و هزینه هایی داره! اونم در این حجم و فقط کافیه تو جایی به مناطق نمکی بخوره و کار تمومه!

    در ادامه جحم بخاری که بوجود میاد مناطق داخلی ایران را تبدیل به اهواز و ماهشهر های دیگر می کند.

    البته این حرفهای من فقط یه برداشت سطحی هست که بدون فکر دارم مینویسم و مطمئن کسی که بیشتر از من روی این زمینه مطالعه بکنه خیلی خیلی خیلی بیشتر می تونه ایراد بگیره.

     

    حالا همه این حرفها رو زدیم چطوری معضل بی آبی کشور رو برطرف بکنیم؟

    ما باید به سمت آب شیرین کن های خورشیدی بریم اونم در ابعاد فوق عظیم!

    باز من وارد سیستم های آب شیرین کن ها نمیشم ولی متاسفانه در ایران مطالعات بسیار کمی صورت گرفته و هیچ بودجه ای هم تا جایی که من مطلع هستم براش اختصاص نیافه.

    اوج بحران در کشور اونجاست که ما حتی هنوز یک نقشه تابش خورشید، نقشه بخار، نقشه گازهای گلخانه ای و ... در کشورمون نداریم (ابرکامپیوترمون کجا بود که بخوایم از این کارا بکنیم!)

    در کل زیاد دلتون رو به این قضایا خوش نکنید.

    فقط برای مثال میگم، آزمایشگاه sandia که کلا کارش تهیه نقشه های فوق و پیش بینی های جوی و اقلیم شناسی و ...هست ابرکامپیوتر بسیار قوی داری و زیر نظر شرکت لاکهیدمارتین هست! جالبه شرکت اسلحه سازی داره رو این نقشه ها کار میکنه و مثلا منی که یه روز رفتم پژوهشگاه نیرو و گفتم حاضرم این کارو بکنم جواب خنده داری گرفتم(معاون رئیسش استاد دانشگاه خودمون هست-فارق التحصیل ژاپن) ، گفت مگه اصلا مهمه دقت این نقشه ها؟ (با طرح توجیهی و نمونه کار که برای یک استان با دقت معمولی انجام داده بودم چون با دقت مثلا 30 کیلومتر هر پیکسل بالاتر پی سی نمیکشه انجام بده، رفته بودم) یه چیزی میزنیم میانگین کشوری میره دیگه! حالا فرض کنید اونها این نقشه ها رو دارند به سطح 5 تا 3 کیلومتر هر پیکسل دقت تهیه می کنند. من در جواب ایشون گفتم تغییرات اقلیمی یکی از مهمترین پدیده های نابودی تمدن ها در دنیا بوده.

    بگذریم اینقدر دلمون درد داره که سه کلمه حرف میخوایم بزنیم اخرش میشه غم نامه :))

    • Upvote 4

  9. اولا باید تاسف خورد به حال و روز این روزهای میلیتاری که عده ای شده اند کاسه از آش داغتر و در تز «توافق به هر قیمت» و «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» حتی از دولت محترم هم جلو افتاده اند!

     

    چرا که در روزهای اخیر حتی دولت هم کم کم متوجه ابعاد گافهای سیاسی، تحریمی، برگشت پذیری و . . . این توافق شده و حجم دفاعیات شانتاژ گونه از اون کاهش پیدا کرده اما برخی ادعای اخلاق دارند و با زبان به اصطلاح خوش، به راحتی به دیگران توهین کرده و آن را در قالب احترام هم قلمداد می کنند!!

     

    جناب حسن جی جی2 ، در مورد اتحادیه اروپا اشتباه از من بود( که البته در اصل معامله تغییری حاصل نمیکنه! توضیح میدم)، ولی در مورد بقیه اش متاسفانه حق با من هست!

     

    فرمودید:

     

     

    و متن هم میگه: 

     

     

    که یعنی: به طور فعالانه تشویق میکنه. آخیییی الهی ناز شن! 

     

    اگر هدف رفع مساله بود به راحتی می تونست بنویسه: وادار به لغو میکنه، یا راسا لغو می کنه و مواردی از این دست عبارات.

     

    مشخصا دست رو باز گذاشتن تا در آینده هر دولت ایالتی و محلی بتونه قوانین تحریمی خودش رو حفظ کنه و در پاسخ به اعتراضات ایران هم بگه: تشخیص با خودمه، شما فقط می تونید تشویق کنید!

     

     

    جوک نفرمایید، مثلا اگر دولت محلی نیویورک یا واشینگتن دی سی، قانون تحریمی ای را با فشار لابی صهیونیستی یا حتی چشمک خود دولت آمریکا، حفظ یا حتی وضع(!) کنه، اونوفت اون شرکتهایی که همزمان در نیویورک و یا واشنگتن و همچنین ایران حضور دارند( که شما می تونین تمام شرکتهای غول خارجی حاضر در ایران یا بعدا حاضر در ایران رو در این 2 ایالت فعال بدونید مگر معدودی شرکتهای چینی خاص که خودمون ایجاد کردیم) اونوقت اون شرکت، ایران رو انتخاب می کنه یا فعالیت در اون ایالت رو؟!

     

    پاسخ مشخص هست.

     

    اماا اینکه فرمودید اسمی از اتحادیه اروپا آورده نشده، بله اسمی آورده نشده ولی در همین دوران حاضر و در دورانهای قبل( تقریبا از زمان کلینتون و بوش پدر به این سو) دولتهای اتحادیه اروپا خودشون همواره داوطلبانه تحریمهای آمریکا علیه ایران رو به عرضه اجرا در می آوردند، با اینکه هیچ قانونی در اتحادیه اروپا در این خصوص نبود ولی از ترس لطمه دیدن تجارت با آمریکا اقدام به اینکار می نمودند.

     

     

     

    حالا شما وجدان مبارک رو قاضی کنید و ببینید به دلیل بی اطلاعی به من تهمت زدید یا نه؟

     

     

    متاسفانه بی بی سی فارسی و وی او ای نبود!

     

     

    به قول باباپنجعلی سریال پایتخت: شما ..... نزن! بهتر از شما هست که در حال ماله کشی این توافق هستید، ای کاش صحبتهای دیروز کری ، لو و مونیز را در سنا می خواندید، شاید به خود می آمدید. هر چند بعید است، چون چشمان خود را بسته و فقط کورکورانه از «توافق به هر قیمت» دفاع می کنید.

     

    متاسفانه حرفهاتون نشون از عدم اطلاع از قوانین داخلی ایالات متحده است. دولت مرکزی امریکا هیچ گونه دخل و تصرفی به صورت مستقیم نمیتونه بر قوانین داخلی ایالت ها داشته باشه! تنها میتونه تلاش کنه!

    از این نمونه ها در امریکا بسیار زیاده، خیلی ایالت ها قوانین سفت و سختی برای حمل و فروش اسلحه دارند در حالی که در برخی ایالت ها قوانین فروش و حمل اسلحه ازاده. یا قوانین رانندگی از این ایالت به ایالت بغلی متفاوته متلا از ایالت اگه اشتباه نکنم کانزاز با ماشین بری به سمت سین سناتی ایالت ایلینویز تو اون ایالت 120 کیلومتر در ساعتم بری مشکلی نیست ولی همین ازمرز ایالت رد بشی باید روی 100 تا رانندگی بکنی! اگرم حواست نباشه و 120 تا بری پلیست تختت می کنه رو زمین! یا قوانین مالیاتی بین هر ایالت متفاونه برای همینه که ایالتی میشه کالیفرنیا و ایالتنی میشه تگزاس
     

    • Upvote 3

  10. برادر گرامی نمیدونم شما اطلاعاتتون رو از چه منبع یا منابعی به دست آوردید ، ولی باید خدمت شما عرض کنم که متاسفانه اشتباه فرمودین. کمپانی وستینگهاوس ورشکست نشده و هیچ مدرک و سندی مبنی بر ورشکستگی این شرکت وجود نداره. ( حداقل من پیدا نکردم ) بسیار ممنون و خوشحال میشم اگر مدرکی بر ورشکستگی وستینگهاوس الکتریک میشناید ، در اختیار بنده بذارید تا مطالعه کنم.

     

    نقل و انتقالات سهام شرکت ها و خرید و فروش اونا به دست سهام داران و سرمایه داران و سرمایه گذاران ، در صنایع بزرگ و کوچک ، همیشه و در همه جای دنیا ، یک امر طبیعی و کاملا مرسوم و قانونی هست.

     

    این نقل و انتقالات دلایل زیادی داره که بعضی هاشون هم مربوط میشه به کاهش درآمد و سود و افزایش بدهی و یا در موارد حاد ، ورشکستگی. ولی بسیاری از این نقل و انتقالات سهام ، صرفا در جهت افزایش سودآوری و افزایش توان رقابت با رقبای دیگر و به دست آوردن سهم بیشتر و بزرگتری از بازار هست. 

     

     در واقع این ادغام ها و هم افزایی ها ، اقداماتی کاملا استراتژیک و هدفمند و در نهایت هوشمندی اقتصادی هست که به سود هر دو یا چند طرف و اقدامی بُرد-بُرد هست. اگر بخوایم خیلی فلسفی به این مساله نگاه کنیم ، میتونیم بگیم برای قانع نبودن و تسکین دادن اشتهای سیری ناپذیر پول پرستی و زیاده طلبی و تطمیع ذات بی نهایت طلب انسان هست.

     

    برای شما مثال میزنم . حدود یک سال هست که کمپانی جنرال الکتریک آمریکا برای خرید کمپانی آلستوم فرانسه داره تلاش میکنه و در این راه داره با شرکت های زیمنس آلمان و میتسوبیشی-هیتاچی ژاپن رقابت میکنه . شرکت آلستوم به گفته مسئولین خود این شرکت و مقامات دولتی فرانسه ، در بهترین وضعیت اقتصادی و سودآوری قرار داره و هیچ نیاز مالی نداره و مقامات جنرال الکتریک هم این قضیه رو بارها بهش اعتراف کردند.

     

    و جالبه بدونید که مقامات آلستوم به این خرید و انتقال سهام بسیار بیشتر مایل و راغب هستند به این دلیل که قدرت رقابتی آنها را به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد داد و بازارهای داخلی آمریکا را به روی آنها باز خواهد کرد.

     

    جنرال الکتریک در حال حاضر نزدیک به نیمی از سهم بازار رو در بخش ژنراتورهای الکتریکی و نیروگاهی و توربین های بخار در اختیار داره که با خرید آلستوم به 70 درصد میرسه و 100 % به نفع آلستوم میشه. 

     

    مثال از این دست بسیار زیاده  ، بوئینگ و مکدانل داگلاس ، لاکهید و مارتین و ماریِتّا ، هیوز و ریثیان ، اربیتال ساینسِز و اِی تی کِی ، آئروجت و راکتداین ، بابکت و دوسان و......... مثال و موارد مشابه اینقدر زیاده که میشه یه صفحه کامل سایت رو باهاش پر کرد.

     

    در مورد ادعای شما پیرامون جلوتر بودن ژاپن از آمریکا در فناوری هسته ای هم ، مطالب و منابع علمی و معتبر درباره تاریخچه علوم هسته ای در فضای وب و خارج از وب به قدری فراوان و در دسترس وجود داره که ، علاقه مندان میتونن مطالعه کنند و این ادعای شما رو مورد ارزیابی و بررسی قرار بدهند.

     

    فقط همین رو بگم که ، اون زمانی که مراحل تحقیقات و عملیاتی کردن  فناوری رآکتور و نیروگاه شکافت هسته ای در آمریکا و روسیه در حال انجام و پیشرفت بود ، در ژاپن ذغال سنگ و مازوت سوزانده میشد. و ژاپن هم تکنولوژی و دانش ساخت رآکتورهای هسته ای رو از بریتانیا و آمریکا دریافت کرد.  

     

     

    اما در مورد توان نیروی دریایی ژاپن باید خدمت شما عرض کنم که در رتبه بندی ها و رنکینگ های سازمان ها و نهادهای معتبر فعال در حوزه پژوهش های نظامی ، در طول تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم ، نیروی دریایی ژاپن در زمینه توان نظامی و کمیت و کیفیت ،همواره در رتبه چهارم یا پنجم قرار داشته و قبل از اون هم که بعد از نیروی دریایی بریتانیا ، ابرقدرت بلامنازع بوده .

     

    و این رو هم خدمت شما عرض کنم که ، بر خلاف تصور شما ، کشور ژاپن پس از جنگ جهانی دوم ، به مانند سابق  همواره به دنبال گسترش و تقویت توان نیروی دریایی خودش بوده و با توافقاتی که با آمریکا داشته ، و هم اکنون قدرتمند ترین و نزدیک ترین شریک و متحد آمریکا در بخش نیروی دریایی در جهان محسوب میشه .

     

    ژاپن به دلیل قبول شکست در جنگ جهانی دوم و تسلیم شدن به آمریکا ، استراتژی کلان خودش رو برای نیروی زمینی و هوایی ، بر اساس دفاع از خاک ژاپن بنیان گذاشت و تحرکات و ماموریت های این نیروها بسیار محدود شد. بر خلاف اون نیروی دریایی خودش رو بسیار گسترش داد و تقریبا هر جا که نیروی دریایی آمریکا حضور داره نیروهای ژاپنی هم حضور دارند و در بحث دفاع موشکی سراسری جهانی ، نیروی دریایی ژاپن نزدیک ترین همکار آمریکاست.

     

    یه نکته دیگه رو هم بدونید ، از اول ماه جولای پارسال یعنی 2014 ، آمریکا و ژاپن ، خیلی بی سر و صدا و بدون هیاهو ، پیمان و معاهده ای رو امضا کردند که بر طبق اون ، تحقیقات و پژوهش و ساخت و تولید و فروش و صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی هجومی OFFENSIVE  به کشورهای ثالث ، برای ژاپن مجاز شده و بسیاری از محدودیت های نظامی که در گذشته بر ژاپن تحمیل میشده ، بر اساس این توافق برداشته شدند.

     

    و این عمل مطلقا به خاطر منافع هر دو کشور در مقابل گسترش توان نیروی دریایی چین در شرق آسیا و دریای چین ، انجام شده. آمریکا قصد داره با میدان دادن و تقویت هر چه بیشتر نیروهای دریایی متحدان خودش در این منطقه ، نیروی دریایی چین رو مهار و سرکوب بکنه. 

     

    شما مطمئن باشید در آینده نزدیک ، زمانی که یه ناو یا زیردریایی چینی با پیشران هسته ای بخواد در بخش های مرکزی و غربی اقیانوس آرام ، حرکت و قدرت نمایی کنه ، همین عمل رو ژاپن سایه به سایه ناوگان چینی ، با چراغ سبز آمریکا با ناوهای هسته ای انجام خواهد داد.

     

    ممنون از توجه شما.

     بهتره کمی از کسانی که تو این زمینه دستی بر اتش دارند برید سوال کنید (من اون شخص نیستم ولی برید ببینید بالاترین تکنولوژی اتمی رو تو نیروگاه های اتمیش کی داره). ببیند امریکا تو طراحی راکتور اتمی کجاست و ژاپن کجاست. تو زمینه Westinghouse هم بهتره بیشتر مطالعه کنید که ببینید چرا ورشکسته شد (دقیقا به همون علت فوق --عدم سرمایه گذاری امریکا روی نیروگاه های اتمی برید ببیند و درگیری های داخلی و مشکلاتشون تا اینکه اخر یکی تو سال 2007 ساختند ) در نتیجه شرکتی مثل وستینگهاس ورشکسته شد و Dissolved به این معنی هست که قسمت های زیان ده رو فروختن!. فکر کنم وقتی 87 درصد سهام یه شرکتی رو یه شرکت دیگه خریده باشه به معنی خرید کامل اونه حالا ممکنه تحت هر اسمی به فعالیتش ادامه بده ولی الان توشیبا 87 درصد سهام بخش اتمی رو خریداری کرده و صاحب شرکت به حساب میاد!

    و در مورد ژاپن، فکر کنم تا حال یکبار با یک ژاپنی در ارتباط نبودی که اینطور داری مینویسی، بد نیست قبل از هر حرف زدنی در مورد کشور ژاپن مطالعه کنید و ببینید چرا چنین راهبردی رو انتخاب کردند نمیگم خوبه یا بده ولی راهبردی بود و هست که تونسته ژاپن رو حداقل با این وضعیت کشورشون (جزیره ای آتشفشانی) به دو کشور صادرکننده بزرگ دنیا (بعد از آلمان) تبدیل بکنه.

    • Upvote 2
    • Downvote 5

  11. برای زیردریایی های استراتژیک و ناوهای هواپیمابر در کل 2تا شرکت روسی و امریکایی تو دنیا این پیشران هارو میتونن طراحی و استاندارد سازی کنن و بقیه ابرقدرت ها برای این منظور باید به یکی از این 2 قطب شرق یا غرب اتکا کنن. همونطور که میدونید این ماشین ها و قطعات همه دستی و فقط برای یک شناور یا کلاس خاص تولید میشن.

    اولین شرکت معظم Westinghouse امریکایی هست که شاید لوازم خانگیش رو توی ایران زیاد دیده باشین و دیگری صنایع خاراکوف روسی هست.

    بقیه کشورهای ابرقدرت مثل چین و هند دنباله رو روسیه ،  و فرانسه و انگلیس هم که طبیعتا ریشه امریکایی دارن

    الان شرکت معظم westinghouse ورشکسته شده و شرکت معظم توشیبا قسمت فناوری اتمی و بخش های دیگه ای ازش رو خریده و لوازم خانگیشم شرکت وایت خریده و شده برند white westinghouse


    برادر hamidz65 به نکات خیلی خوب و مفیدی اشاره کردن ، ولی اگر من بخوام خیلی ساده و بدون پیچیده کردن مطلب ، اصل ماجرا رو بگم این میشه که ، هر وقت کشوری تونست که هسته یک  رآکتور شکافت هسته ای آب سبک رو در ساده ترین نوعش از نسل دوم ، به عنوان مثال گونه آبی-آبی یا VVER رو از صفر تا 100 خودش بسازه ، تازه بعد از اون میشه بر روی توانایی اون کشور در ساخت یک رآکتور کوچک آب فشرده بحث کرد. 

     

    و تازه بعد از این مرحله هیچ تضمینی وجود نداره که بشه اون رآکتور رو در ساختار یک زیردریایی به کار گرفت. دانش و تجربه مورد نیاز برای طراحی ، ساخت و به کارگیری یه رآکتور هسته ای در زیردریایی ، در حدی هست که کشورهایی مثل ژاپن و کانادا از اون صرف نظر کردن و به قول معروف عَطایَش را به لِقایش بخشیدند. این دو کشور هیچ محدودیتی در ساخت زیردریایی و یا قلب رآکتور هسته ای ندارند ولی به دلایل کاملا فنی و غیر سیاسی ، تاکنون چنین اقدامی نکرده اند.

    کاملا بر خلاف تصورتون کشوری مثل ژاپن در فناوری اتمی از امریکا جلوتره! اینکه راکتور اتمی دریایی نمیسازه به علت راهبرد متفاوتی هست که داره! وگرنه گفتم الان توشیبا صاحب وستینگ هاس هست، میتسوبیشی یکی از بهترین تولید کننده های راکتورهای اتمی در دنیا هست ولی ژاپن دنبال نیروی نظامی اونم از نوع دریایش نیست پس وقتی مشتری نیست تولیدی هم نیست به همین سادگی

    • Upvote 2
    • Downvote 2

  12. مثلا شما بین یک پراید ۲۰ ملیون تومنی، و تویوتا پریوس ۲۰ میلیون تومنی پراید رو انتخاب میکنید چون تویوتا کالای "لوکس"هست؟؟؟

     

    داداش، ما درست مثل لیبی هستیم که عکس منتشر میشد که از تکنولوژی ۳۰ سال پیش یعنی نوار برای ذخیره‌ی اطلاعات حساس استفاده کرده بود... و سایر موارد...

    والاه من توی قیمت گذاریتون برای تویوتا پریوس نفهمیدم چطوری شد 20 میلیون تومان بعد بالاتر گفتید 25 هزار دلار؟ به حساب دلاری 3300 تومان میشه 85 میلیون و کلی هزینه سربار میشه حدود 150 میلیون بعد شما با یه خودروی 20 میلیونی مقایسه اش می کنی؟

    در مورد نوار برای ذخیره اطلاعات حساس، والاه من عکسشو ندیدم ولی الان تمامی اطلاعات ماهواره ها بر روی نوار مغناطیسی ذخیره می شوند! نوارهای معناطیسی عمر بالا و کارایی خوبی دارند

    و اینم بدونید هنوز IBM داره رکورد ذخیره اطلاعات روی نوار مغناطیسی رو میشکنه: http://www.gizmag.com/ibm-tape-storage-record/36931/

    نگید که فقط برای نمایشه، الان با قوی تر شدن ماهواره ها حجم اطلاعاتی که ماهواره ها به زمین دارند ارسال می کنند بسیار بسیار بالاست و نمیشه به غیر از نوار مغناطیسی به چیز دیگه ای برای ذخیره سازیش فکر کرد.

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

    جناب گریپن

    اگر منظور جنابعالی از صنایع بالادستی  صنعت فولاد و سیمان و این دست صنایع میباشد

    که هنوز در تولید آهن مناسب جهت قطعات خودرو و کشتی و حتی سکوهای شناور دریایی صنعت نفت مشکل داریم

    و سیمان هم ایضا


     

     

    تمامی حرفهاتون نفی میشه.

    ما اینقدر سیمان در گرید های مختلف داریم تولید می کنیم که ...

    در مورد فولاد تمامی فولاد سکوهای شناور دریائی در ایران تولید می شوند ولی قطعات کشتی رو نمیدونم. بدنه رو هم خود خودروسازی مشکل داره که زد کارخونه اش رو به مشکل انداخت وگرنه خط تولید بزرگی براش زده شد ولی مثل باقی کارهای خودروسازی ها(همش پول بالا کشیدن) فعلا راکد شده

    • Upvote 5
    • Downvote 1

  13. در مورد آخرین گیری که فرمودید مطلب زیر جالب هست ! 

     

    وطن امروز - 15 اردیبهشت 1394 - در روزهایی که بعضی‌ها در ایران برای منتقدان خود خط و نشان می‌کشد و به امید توافق با آمریکایی‌ها، جامعه گسترده منتقدان را تهدید به قلع و قمع می‌کند، در آمریکا سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه طرحی را تصویب کردند که براساس این طرح، تقریبا همه قول و قرارهای جواد ظریف با همتایان خود در 1+5  طی 20 ماه گذشته در ژنو، وین، لوزان، نیویورک و... به گوشه‌ای گذاشته شده و این نمایندگان مردم آمریکا در کنگره (اعم از مجلس نمایندگان و سنا) هستند که تصمیم نهایی را درباره توافق هسته‌ای اتخاذ خواهند کرد!

     

    براساس این طرح که سنای آمریکا با 98 رأی آن را تصویب کرده، هر آنچه میان نمایندگان ایران و 1+5 در مذاکرات هسته‌ای توافق می‌شود تا زمانی که موردپسند نمایندگان مردم آمریکا در سنا و مجلس نمایندگان قرار نگیرد، فاقد اعتبار خواهد بود. به عبارتی با این طرح، هرگونه تعلیق یا لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران منوط به تایید نمایندگان کنگره شده است. براساس این طرح، این حق به کنگره داده شده است در صورت مطلوب تشخیص ندادن مفاد توافق هسته‌ای، این توافق را رد کند! 3 دوره زمانی برای تعیین تکلیف نهایی درباره توافق هسته‌ای در این طرح پیش‌بینی شده است. به گونه‌ای که پس از توافق هسته‌ای 1+5 با ایران، کنگره به مدت یک ماه زمان خواهد داشت درباره این توافق تصمیم‌گیری کند. در صورت مخالفت کنگره با این توافق، رئیس‌جمهور آمریکا 12 روز وقت خواهد داشت مخالفت کنگره را وتو کند اما این پایان کار نیست. این طرح یک فرصت 10 روزه به کنگره داده تا در این مدت درباره وتوی رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری کند. به عبارتی آنها برای خنثی کردن وتوی احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا 10 روز زمان خواهند داشت.  در واقع یکی از مهم‌ترین نکات طرح «بازنگری کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران» نیز همین موضوع است. آنها به صورت قانونی و رسمی توافق هسته‌ای با ایران را منوط به موافقت کنگره آمریکا کرده‌اند و حتی در این طرح خنثی کردن وتوی احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا را نیز در نظر گرفته‌اند

    البته من متن اصلیشو که خوندم کمی با این تفاسیری که تو ایران نوشتند متفاوت هست! کنگره فقط مجوز گرفته تا لغو تحریم های که به تصویب کنگره رسیده منوط به تصمیم خودش باشه وگرنه برای لغو تحریم های که دست ریاست جمهوری هست نیاز به تغییر قانون اساسی داشتند یا تبدیلش به معاهده که هیچ کدوم رای نیاورد.

    • Upvote 3

  14. با اونکه من خودم به شخصه از امتیازات زیادی که دادیم ناراحتم و بسیار به اینده نگرانم ولی این رو هم نباید از نظرمون بگذرونیم که سه سال متمادی رشد اقتصادی منفی داشتیم و الانم نزدیک صفر هستیم آستانه تحمل مردم تقریبا اخراشه. فقط ای کاش بشه تضمین های روشن بگیریم در عوض این همه باجی که داریم میدیم وگرنه عاقبت خوشی رو نمیبینم.

    • Upvote 1
    • Downvote 1

  15. سی ان ان حمله زمینی به یمن را با حمله آمریکا به ویتنام مقایسه کرد

    سی ان ان اعلام کرد اگر به یمن تهاجم زمینی شود، این کشور به فاجعه ویتنام برای مهاجمان تبدیل می شود.
    به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ایان لی خبرنگار شبکه در گزارشی زنده از قاهره گفت:« مصر از نزدیک تحولات یمن را دنبال می کند. عربستان سعودی از مصر خواسته است تا در عملیات یمن کمک کند. مصر نیز اعلام کرده است اگر از قاهره درخواست شود، نیروی زمینی برای عملیات یمن وارد عمل می کند. اینکه مصر چنین موضعی را درباره اقدام نظامی کشور دیگری در منطقه اتخاذ کند، بی سابقه است. مصر آمادگی خود را برای وارد کردن نیروی هوایی و نیروی دریایی خود اعلام کرده است و اینکه اگر لازم باشد و از آن درخواست شود، حتی از نیروی زمینی خود برای این منظور استفاده خواهد کرد. چهار ناو جنگی مصر در دریای سرخ حضور دارند تا از آبراه حساس منطقه (باب المندب) محافظت کنند. این آبراه برای مصر نیز به منظور دستیابی به کانال سوئز بسیار اهمیت دارد. فاصله یمن با کشورهای آفریقایی فقط بیست کیلومتر است و درنتیجه می بینیم که یمن فاصله زیادی با آفریقا ندارد. مصر می خواهد مانع از بروز هرگونه مشکلی در تنگه مذکور شود. درعین حال، باید توجه داشت که مصر مدیون عربستان سعودی است. عربستان سعودی چندین میلیارد دلار کمک مالی و پشتیبانی های دیگر از مصر داشته است. به همین علت است که می بینیم مصر تا این اندازه حمایت شدید از این اقدام عربستان سعودی دارد. اما درباره ورود نیروی زمینی مصر به یمن باید به گذشته تاریخی منطقه توجه داشت. مصر در سال هزار و نهصد و شصت از نیروی زمینی خود در یمن استفاده کرد که وضعی شبیه ویتنام برای آمریکا را برای مصر رقم زد. مصر شمار زیادی از نیروهای خود را در آن جنگ از دست داد. اگر نیروهای نظامی مصر و کشورهای دیگر در یمن وارد عمل شوند، به احتمال زیاد شاهد همان وضع گذشته خواهیم بود. یمن مناطق کوهستانی دارد که حوثی ها سالها در آنجا جنگیده اند و این مناطق را به خوبی می شناسند. حوثی ها در استفاده از شیوه های جنگ چریکی بسیار تبحر دارند. بنابراین ورود به عملیات نظامی در یمن، جنگی بسیار خونین را به همراه خواهد داشت. ژنرالهای مصری به خوبی ماجرای دهه هزار و نهصد و شصت را به خاطر دارند و نمی خواهند آن رویداد بار دیگر تکرار شود.»

     

    http://www.khabaronline.ir/detail/406160/World/middle-east


    اتهام زنی های جدید اردوغان علیه ایران

    http://www.asriran.com/fa/news/388958/%D8%A7%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

     

    کل حرفاش این جمله اش:

    اردوغانادامه داد: از دخالت نظامی عربستان سعودی در یمن حمایت می کنیم. اگر قرار باشد در این عملیات، نقشی را ایفا کنیم می توانیم به ارائه حمایت لجستیکی از این عملیات را بررسی کنیم.

    • Upvote 2

  16. اصلا یک سوال دیگر ! تازه یادم اومد ! مگه هر ایستگاه سینوپتیک دیتای هواشناسیش رو نباید به WMO (سازمان جهانی هواشناسی) ارسال کنه؟

    چطور چنین ادعایی ممکنه؟یعنی صدای WMO در نمیاد که آقا این دیتای شما ایراد داره؟

     

    --------

     

    به پست مو313 نمی خواستم مثبت بدم ، چی شده مثبت خورده ؟! ...

    والاه اینو نمیدونم چون من تو سیستم های هواشناسی نیستم و چون حوزه فعالیت من انرژی هست و پروژه من پتانسیل سنجی انرژی خورشیدی در استان قزوین بوده فقط داده ها رو ازشون گرفتم.

    اون ماهواره ای هم که داده های لایه جوی رو (که بر روی ایران بیم داره) ماهواره METEOSAT 7 هست.

    البته دوستانی که علاقه داشته باشند داده های این ماهواره رو بگیرند فکر کنم روی یوتل ست این داده ها ارسال می شه و با داشتن ماهواره دریافت تو خونه میتونند بگیرند ولی بگم باید کلی هارد بخرید :)) خود سازمان هواشناسی بیشتر از یک هفته نمیتونه ذخیره کنه چون فقط نیازشون به پیش بینی یک هفته آینده هوا هست.

    من منکر ضعف ایستگاه های سینوپتیکی ایران نیستم، مثلا من زمان پروژه ام نیاز به کالیبره کردن داده های بخار ماهواره رو داشتم ولی تو ایران اون موقع فقط استان زنجان ایستگاه هاش مجهز به رادار مربوطه اش بود منم به الگوریتمی داده های زنجان رو علت مجاورت با قزوین برای استان قزوین شبیه سازی کردم و با اون داده های ماهواره رو کالیبره کردم ولی این قضیه به معنی اینقدر پرت بودن سازمان هواشناسی ایران نیست

    • Upvote 3


  17.  

     خودکفایی فقط هسته ای و موشک نیست مثلا ما در همین صنعت تجهیزات نفت فناوریهایی داریم که اگر بالاتر نباشن پایین تر هم نیسن......شما برو ببین رشته های تکمیلی درون چاهی 15000 پام چیه که الان تو کشور بتازگی ساخته میشه ( شرکت بسط انرژی پرشیا ) یا پمپ درون چاهی چقدر تکنولوژی بالایی داره که صنایع شهید فصیحی هوافضای وزارت دفاع هم از عهده مهندسی معکوس برنیومد یا همین توربوکمپرسورهای خطوط لوله.....یا همین 10 قلم کالای راهبردی صنعت نفت که بهمن ماه مناقصه ساختش رسانه ای میشه...برو ببین توپک خط لوله چیه.....بنده چون رشته تحصیلیم با اینا مرتبطه اطلاعات کافی ازشون دارم......دوست عزیز ما باید همه اینا در قالب هم ببینیم  ......حیف اون کشوری که موشک قاره پیما میسازه ولی 4 ساله همون صنعت موشکیش بنا به تقاضای فوری وزارت نفت  از عهده مهندسی معکوس یه پمپ نفتی برنمیاد و بواسطه همون پمپ جزیره ای بنام قطر 7 برابر ما از اون مخزن برداشت داره یعنی صدها میلیون دلار.......

    خوب لازم شد من این یه تیکه صحبت بکنم.

    اینکه می فرماید از عهده مهندسی معکوس برنیومد دلیل دیگه ای داشت ،مشکل هزینه بود که خیلی گرونتر از نمونه خارجیش در میومد (R&D , طراحی و ساخت)

    ولی نوع دیگری از این قبیل پمپ ها در ایران مهندسی معکوس شد

    http://www.shana.ir/fa/newsagency/201222

    درباره توربوکمپرسورهای خطوط لوله، کدوم خطوط منظورتونه؟ اگر اتیلن غرب هست که در نهایت وارد شد و بخشیش (ادامه خط) ایرانی استفاده کردند.

    اگر شما از عیوب میگید بنده از اتفاقات افتاده در این کشور می گم، تو فاز 15و16 فاز جنوبی، کسی کمپرسور لازم برای فشرده سازی و خنک شدن رو به قرارگاه خاتم نمیداد و اونها با تغییر فرایند تونستند با تکنولوژی داخلی به فشار و دمای مناسب برسند. در مورد سیستم های حفاری داخل چاههای نفت باید بهتون بگم که ایران صاحب حق اختراع هست.

    لازم نمیبینم بیشتر از این مثال بزنم ولی اگر شما نیمه خالی لیوان رو میبینید من از نیمه پر لیوان هم خبر دارم.

    • Upvote 9
    • Downvote 1

  18. اوکی، حله، یکی از آقایون باسوادتون رو بگید بیاد جواب مطب رو بده بجای شعار دادن،

    این خیلی بحث خوبیه که آدم ببینه بعد از 35 سال بعد از یک انقلاب ایدئولوژیک چرا یک نفر با مطالعه وجود نداره بیاد این حرف ها رو جواب بده؟

     

    توو رشته تاریخ از دانشگاه منچستر فاند گرفن و اون تحصیلات رو با موفقیت به فوق دکتری در مک مستر رسوندن خیلی هنره اتفاقا، شما این حرف رو مینید و دماغتون رو بالا می گیرید در حالی که ما یک انستیتو مشابه انستیتو واشنگتن در کشورمون نداریم.

    ما رافعی پور و حسن عباسی رو داریم و اونها امثال ایشون رو، بحث آقای دکتر ندیمی نیست،‌یکبار هم گفتم تئوریشون و اینکه در نظر می گیرن الان هدایت دقیق یک مفهوم جا افتاده در ایران نیست ایراد داره، اما خوبه که عیار خودتون دستتون بیاد و بدونید این همه غرور و تنفخ آخرش به استیصال در برابر یک نوت ساده منجر میشه

    ای بابا، حالا همچین میگی رشته تاریخ که من فکر کردم چی بوده!! بنده خدا باید بره تعطیلات پس!... (یاد اون یارو افتادم که تو تلویزیون میشینه کلی داستان های تاریخ ایران رو میگه افتادم)

    لول، خیلی ساده است، مثل این میمونه که کسی بخواد چیزی رو جواب بده که بدیهی هست. شاید برای شما بدیهی نیست. ایشون از آمال و آرزوهایشان صحبت کردن در عمل کسانی مثل سلیمانی دارند این آمال و آرزوهایشان رو بر باد میدند. رسما شما جوابتون رو از عکس های سلیمانی گرفتید. جوابتون رو از شهید بهشتی گرفتید، اون موقع که شما هنوز به دنیا نیومده بودید ایشون تز لبنان مرزهای مجازی ایران رو دادند (همون 35 سال پیش از در زمان انقلاب ایدئولوژیک)

    بله نواقص زیادی وجود داره، ولی این به این معنی نیست که ادم اینقدر وطن فروش باشه! به هر حال هر اتفاقی بیوفته چه این سیستم حکومتی باشه چه نباشه، ایران در این جغرافیای که هست وطن منه و من همیشه دوست دارم وطنم قدرتمند باشه کسی غیر از این فکر میکنه وطن فروش هست.

    اتفاقا برعکس من در شما غرور و جهل می بینم که تازه مال خودتون نیست، مال یکی دیگه است و فقط دارید بهش پز میدید!

    گیریم پدرت بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟

    • Upvote 7
    • Downvote 1