habdollahi83

Members
  • تعداد محتوا

    399
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های habdollahi83

  1. ظاهرا انقدر کشتار توسط اسرائیلی ها باید ادامه پیدا کنه تا خودشون خسته بشند. 20 هزار ، 30 هزار ، 50 هزار .... هیچ اراده قوی هم از کسی دیده نمیشه که بخواد یا بتونه جلوشون وایسه!
  2. جالبه کم کم تحلیل ها داره به این سمت میره که این داستان احتمالا توطئه از پیش طراحی شده بوده برای رسیدن به اهداف خاصی که توطئه گران دنبالش بودند! یاد بهار عربی افتادم که اول تو ایران همه ذوق میکردند بعد کلا ورق برگشت و تحلیل ها رفت سمت و سوی دیگری!
  3. اگر واقعا حماس برنامه ای برای جنگ زمینی در غزه داشته باشد که فعلا باید منتظر پیشروی بیشتر ارتش اسراییل در نوار غزه باشیم تا وارد دام حماس شوند.
  4. این رو یه توضیح میدین که موتور مینی جت تو افزایش سرعت و یا ایجاد سر و صدای کمتر پهپاد تاثیر مثبت داره یا خیر؟
  5. در خصوص اف 16 ها چرا به موازات آموزش خلبانهای اوکراینی از خود خلبانها و پرسنل تعمیر و نگهداری این هواپیما ها در غرب به عنوان نیروی مزدور استفاده نمی کنند؟ به نظرم اگه حقوق خوبی بهشون پیشنهاد بدن خیلی ها حاضر باشند برند اوکراین. علنا هم اعلام کنند که اینا برای پول و با میل خودشون رفتند که اگه فردا مقرشون رو با موشک زدند جواب افکار عمومی خودشون رو بتونند بدن!؟
  6. اخیرا" خبری خوندم که نیروهای روسی در منطقه زاپروژیا شکست سنگینی از تفنگداران دریایی اوکراینی خوردند. آیا این خبر فیکه یا من بروز نیستم؟ ژنرال روسی خداکوفسکی هم نسبت به پیروزی روسها صحبت های تردید آمیزی زده.
  7. این نقشه ها با این جزئیات که بیرون میاد آیا سری نیست یعنی منظور اینکه کشورهای رقیب نمی تونند ایده بگیرند؟
  8. آمارهای اقتصادی که از ارگانهای مسئول در اروپا و آمریکا اخیرا" بیرون اومده نشون از کاهش سطح تورم میده و احتمالا تا یکی دو سال دیگر دوباره رونق اقتصادی برگرده. یکی از روش هاشون برای مقابله با تورم استفاده از نیروی کار کشورهای در حال توسعه بود که تونستند با این نیروی قانع و ارزان و افزایش کم حقوق هم شرکت هاشون رو سر پا نگه دارند هم جلوی افزایش نقدینگی رو بگیرند. کلا میلیارد ها دلار هزینه ای که توسط کشورهایی مثل ایران جهت تربیت نیروی انسانی متخصص شد به کمکشون اومد تا با این نیروی کار ثبات اقتصادی رو دوباره به کشورهاشون برگردونند.
  9. بایدن ادعا کرده که منابع مسکو رو به اتمامه و پوتین همین حالا جنگ اوکراین رو باخته! از تمام متحدینشون تو دنیا هر چی که هست جمع می کنند میفرستند اوکراین! سرباز هم از هر جا بتونند جور می کنند حتی شده از روسیه یا هم جنس بازها! این جنگ هر چی بیشتر ادامه پیدا کنه و روسیه بیشتر درگیرش باشه به نفع آمریکاست! با دست این و اون مار میگیرند!
  10. نزدیک ترین ملت به روسها از لحاظ نژاد، فرهنگ، دین و زبان همین اوکراینی ها هستند! به نظرم برای غربیها روس و اوکراینی و لهستانی و .... هیچ فرقی باهم ندارند! برای غربیها این بهترین نوع جنگ با روسیه بود! کلا انگلیسیها تو این جور جنگ انداختن استادن تو تاریخ!!!
  11. در خصوص حملاتی که اوکراین ادعا می کنه از طرف روسیه در چهار محور و با شدت در جریانه و من خبرش رو در فضای مجازی دیدم کسی خبری نداره؟
  12. قشنگ یه سور زدن به پوتین با این گروه واگنر. 25 هزار سرباز مگه شوخیه اونم هر سرباز که به اندازه 3 تا سرباز معمولی میجنگنه! میگن وسعت تصرفات واگنر در روسیه از تصرفات روسیه در اوکراین بیشتره! یاد انتقال لنین به روسیه در جنگ جهانی اول توسط آلمانها افتادم.
  13. یعنی چه کار باید کرد؟ به جای شاهد ایرانی بگوییم گل شمعدانی روسی تا تعبیر به دخالت ایران در جنگ به نفع روس ها نشود؟
  14. رئیس جمهور فرانسه گفته که این ضد حمله ممکنه تا چند ماه هم ادامه داشته باشه! گفته که نتایج اون برای مذاکرات خیلی اهمیت داره. اینجوری به نظر می آد که انگار این آخرین کارتی هستش که تو میدان جنگ ازش استفاده می کنند و بعدش دیگه مذاکرات!
  15. کلیپی دیدم که یه هواپیمای سوخو 34 فکر کنم بود نزدیک ناو یه مانور کبری زد و با همون مانور رو ناو نشست. کلیپ به نظر شما ساختگیه یا واقعی؟ اگه واقعیه با توجه به خطرات برای ناو و هواپیما چطور اجازه چنین چیزی رو میدن؟
  16. آماری وجود نداره که تعداد کشته های دو طرف مشخص باشه؟
  17. این بحث یهود و قدرت و نفوذی که در دنیا دارند برای من واقعا" جای تعجب و سواله! قدرت در اقتصاد و صنعت، در صنعت رسانه، در علم و در سیاست با اختلافی زیاد نسبت به شهروندهای عادی هر جامعه ای! جسته و گریخته برای دلایلش چیزهایی خوندم اما واقعا فارغ از تحلیل های سویه دار، خیلی دوست داشتم جایی رو پیدا کنم که به طور مفصل و دقیق دلایل این موضوع رو عنوان کنه!
  18. در خصوص شاهد 136 نمیشه از نیروی مجرکه که توسط باطری تولید میشه به جای موتور احتراقی استفاده کرد برای از بین بردن صدا؟
  19. این یعنی حدود 14 درصد حملات پهپادی موفق بوده. تو بازه میان مدت سه ماهه با 3000 فروند پهپاد شاهد میشه حدود 420 نقطه رو زد. اگه همه این نقاط پست ها یا خطوط انتقال اصلی باشند کل شبکه برق اوکراین برای چند ماه از دست میره.
  20. این تغییرات مداوم در کادر فرماندهان روس آدم رو یاد تعمیرکاران خودروهای ایرانی میندازه که بیشتر تعویض کارند تا تعمیرکار. انقدر قطعه عوض میکنند تا یکیش بگیره...
  21. آمار که حاکی از این بود که درصد زیادی از مردم روسیه موافق حمله به اوکراین بودند. حالا شاید تو این آمار غلّو هم کرده باشند اما اونقدی باید باشند که بشه به راحتی ازش 300هزار نیروی داوطلب برای جنگ فراهم کرد!
  22. پوتین انقدر از زمانی که زمام قدرت در روسیه رو در اختیار گرفت عملکردش خوب بود که کسی باورش نمی شه که در جنگ اوکراین اینقدر بی گدار به آب زده باشه! اما ظاهر قضیه که چیز دیگری رو نشون میده! من تا قبل از این ضد حمله بزرگ اوکراین فکر می کردم که شاید روسیه در جنگ یه جورهایی دست دست می کنه که تنور بحران داغ باشه و اثرات منفی اون بر روی بازارهای جهانی و به خصوص اروپا در میان مدت بتونه امتیازگیری رو براش آسونتر کنه!
  23. با وجود اینکه چندین بار توسط مقامات ایرانی به توانایی ساخت تسلیحات هسته ای اشاره شده اما انگار طرف غربی خودش رو به نشنیدن میزنه و نمی خواد قبول کنه. مشکل اینه که اگه قبول کنه بعدش چی کار باید انجام بده. یه جوری تو حالت انفعال گیر کرده! به قول معروف از ما اصرار اما از اونا انکار! پذیرش یه چنین موضوعی توسط غربی ها یعنی اینکه یه امتیاز بسیار بزرگ در سمت میز ایرانه که برای اینکه به توافقی برسی باید یه امتیاز بزرگ در سمت میز غربی ها داشته باشی!
  24. پوتین میخواد بیاد تهران، تقریبا همزمان با سفر بایدن به کشورهای حاشیه خلیج فارس! برای مقابله با طرح دفاع هوایی یکپارچه کشورهای حاشیه خلیج فارس بر ضد ایران، چه ارمغانی برای ما خواهد داشت؟