pasdari

Members
  • تعداد محتوا

    76
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

-2

درباره pasdari

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. یاد شمال افتادم که با همین قایق ها تا روسیه رفتیم!
  2. لطفا با ذکر منبع حرف بزنید در این صورت معتبر نمیباشد.! به هر حال ژنرالهای امریکایی طرح حمله به ایران را روی میز اوباما گذاشتند و اماده ی دستور اوباما هستند هرچند اوباما اخرین گزینه را جنگ میداند و فکر میکند با راهکارهای اسان تری نیز به هدف خود خواهند رسید که البته من هم با ایشون هم فکرم. و در مورد حرف های اقای کاوه جز توهین چیز دیگه ایی ندیدم و لازم نمیبینم که جواب دهم.
  3. با سلام. من نمیدونم جواب کدومتونو بدم و حوصله ندارم جواب همتونو بدم پس به صورت کلی حرف میزنم. اول در مورد نیروی هوایی! از شمایی که سربازی رفتید میپرسم نیروی هوایی با هواپیماهای داغونو و قدیمی و از دست دادن قابلیت های خودشون چه جوری میتوانند در برابر جنگ های مدرن امروز یا اینده ی نزدیک مقابه کنند؟؟ نگید که با اف 4 یا اف5 و 14 (که مال خودشونه) یا قدیمی ترین نوع میگ 29 شوروی میخواید مقابله کنید! ارتش عراق مگه مریضه از هواپیماهای خودش در جنگ استفاده نکنه؟! بهتره بگیم نتونست استفاده کنه که اگر به یاد داشته باشید یدونه بلند کرد که اون هم به سرعت برگشت دلیلش چی بود؟؟2018 میفهمید! همانطور که گفتم امریکای 2003 را با 2018 مقایسه نکنید و باید این را اضافه کنم که و نباید ایران 1357 را به قول دوستمون با الان مقایسه نکنیم ایران 1357 نیروی هوایی فوق العاده ایی داشت که امریکایی ها خودشون از نیروی هوایی ما میترسیدند. و نیروی زمینی که دیگه نگو فداییان میلیونی داشتیم که همانطور که دیدیم در جنگ با عراق گل کاشتند که چنین جوانان شجاع را در طول تاریخ تمام کشور ها کی پیدا میشه! ولی خوب از لحاظ موشکی پیشرفت کردیم . در مورد لیزر هوابرد که همه میدونیم در زمان جنگ سرد پروژه اش استارت خورده ولی به دلیل پایین بودن سطح تکنولوژی به بن بست خورد و کنار گذاشته شد ولی بعد از 25 سال (که امروز میباشد) دوباره پروژه اش شروع شده که پیشرفت های بسیاری در این زمینه داشتند چه در مورد پدافند لیزری زمینی و چه توسط هواپیماها و اختصاص ندادن بودجه به ان در سال 2012 دلیل بر ادامه دادن پروژه نیست ممکنه میخواهند به صورت محرمانه انجامش بدهند نباید دشمنو دست کم گرفت که قطعا در جنگ غافل گیر خواهیم شد! در مورد نیروی دریایی حرف هایی زده شد بلازم به ذکر است که نیروی دریایی نیاز شدید به نیروی هوایی دارد و در صورت نبود نیروی هوایی ناقص است. حالا انواع زیردریایی های بزرگ و استیلث و اتمی هم داشته باشد باز یک نیروی دریایی ناقص است و بسیار اسیب پذیر ! و باز هم می گم ساقط کردن چند کشتی و هلیکوپتر دشمن فقط به ضرر خودمونه چون بعد از جنگ تمام این هزینه ها را باید با پول نفتمون بپردازیم و خیال نکنید امریکا با از دست دادن 10 تا کشتی و 50 تا جنگنده و... جنگ را متوقف میکنه! در مورد پهپاد ها گفتم امریکا به بر روی پهپاد هایی با مداومت پروازی طولانی کار میکند و کمی صبر باید داشته باشید خبر های بدی به زودی خواهید شنید.(دو و سه سال دیگه) , و در مورد کاربرد گلوبال هاوک در جنگ با ایران بهتره این فیلمو ببینید. http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2011/03/us-navys-wish-list-for-new-uav.html و در مورد اقتصاد حرف زده شد بله من فروپاشی اقتصادی ایران را زودتر از 2018 پیش بینی میکنم و موفق هم هستم. در مورد این فقط باید صبر کنید تا ببینید!
  4. اصلا به قول دوستمون امریکا نتونه موشک هایی که از عمق کشور لانچ میکنیم را شناسایی کنه به نظر من اصلا نیازی نیست که شناسایی کنه چون به تازگی امریکا به سیستم پدافند لیزری به وسیله ی هواپیما روی اورده که تا زمان جنگ با ایران (به نظر عده ایی 2015 ولی به نظر من 2018) به طور انبوه در اختیار دارد که موشک هایی که ما به سمت اسراییل لانچ میکنیم با توجه به اینکه در عراق در فاز دوم خودشون هستند به وسیله ی این هواپیماهای پدافند لیزری شکار میشوند! تنها کافیه 10 فروند از این هواپیمارو بین مرز ایرانو عراق بزاره قادر خواهند بود 50 تا موشک بالاستیک را همزمان از بین ببرند! البته از این هواپیماها در کشور های حاشیه ی خلیج فارس هم لازم است. امریکا به تازگی روی پهپاد هایی با مداومت پروازی طولانی(حدود 1 ماه) کار میکند که به زودی به تولید انبوه خواهد رسید که وجود تنها چندین فروند از این پهپاد ها کافیست که کل ایران را پوشش بدهند! نیروی هوایی در جنگ که هیچی نیروی دریایی هم بدون پشتیبانی نیروی هوایی مگه چند روز می تونه مقاومت بکنه البته اگر از روی تعصب قضاوت نکنیم. نیروی زمینی هم که در این 10 ساله روش کار کردیم فعالیتش اینه که در صورت فشار های بسیار زیاد و عدم توانایی مقابله به سمت جنگ های چریکی روی بیاورند خوب بله ایران پس از جنگ با امریکا مثل عراق بمب گذاری های بسیاری میشود اما امریکا با جایگزین کردن ارتش جدید ایران خود را به سرعت با توجه به تجربه ایی که داشته از ایران خارج میکند (این را گفتم تا خیال مسولان را راحت کنم) زمان خروجش هم کمتر از 10 ساله! اون وقت در حقیقت خودمون با خودمون در حال جنگ خواهیم بود. اما همه ی اینها همش حدس و گمان است و ممکنه اصلا جنگی رخ ندهد چون من فروپاشی اقتصادی کشور را زودتر از سال 2018 میبینم. ولی وظیفه ی امروز امریکا سخت تر از جنگ با ایران در اینده است؟! امریکای امروز باید به سرعت از افغانستان خارج شود (به گفته ی خودشان 2014 اما در صورت توافق با طالبان 2012)و اقتصاد خودشو به طور کامل بهبود دهد (که تا سال 2018 اتفاق خواهد افتاد) حزب الله را از ایران جدا کند (مثل طالبان با القاعده) که برای این کار اول نیاز است حزب الله را ضعیف تر کند پس باید جلوی رسیدن تجهیزات ایران به دست حزب الله را بگیرد و این ممکن نیست مگر در سوریه اتفاقاتی بیوفتد(برکناری بشار اسد از قدرت) و در ضمن جلوی ساخت بمب اتم در ایران را بگیرد که در غیر انصورت تمام سیاست گذاری ها برهم میخورد و به اختلاف ها در ایران شدت ببخشد و با حکومت مقابله ی سایبری کند(مثل اوردن اینترنت سایه در برابر ملی شدن اینترنت در ایران) و با افزایش تحریمات بر مشکلات اقتصادی کشور دامن بزند. در صورت اتفاق افتادن همه ی این گزینه ها زمان مناسبی برای حمله به ایران هست ! که به نظر من 2018 این اتفاق خواهد افتاد البته اگر اتفاق دیگری نیوفتد مثل فروپاشی اقتصادی!
  5. نیازی به گشت با هواپیما نیست به وسیله ی پهپاد های پیشرفته ایی که ساخته و عده ایی در حال ساخت هستند به راحتی در جنگ با ایران موشکی بلند بشه به سرعت ان مکان بمباران میشه ( از برادران میخواهم امریکای 2011 را با 2003 مقایسه نکنند.) بعدشم 100 درصد امریکا سلاح های مخفی مثل ما چیه بهتره بگیم ما مثل اونها داره که در جنگ استفاده میکنه و گزارشی نمیده هنوز معلوم نیست ارتش عراق چه جوری به همین راحتی از هم پاشید! اگر جنگی بشه که به نظر من زودتر از 2018 این اتفاق نمیوفته 100 درصد بدون شک بازنده هستیم ممکنه خسارت های بسیاری به کشور های عربی و تا حدی اسراییل وارد کنیم(که البته قراره سیستم پدافند هوایی بسیار قوی در عراق بگذارند برای هدف قرار دادن موشک های بالاستیک ما)اما بعد از جنگ باید تمام پول نفتمونو به همین عرب ها برای خسارت هایی که وارد کردیم بدیم. خدا نکنه جنگ بشه من فروپاشی اقتصادی را به جنگ ترجیح میدم!
  6. مطمین باشید امریکا نمیشینه تا ما همین طوری موشک لانچ کنیم در زمان حمله به ایران اولین کاری که میکنه از بین بردن سیستم موشکی ما خواهد بود چه با موشک و چه با جنگ الکترونیک! منظورم این بود که در یک جنگ تمام عیار به این راحتی که الان موشک لانچ میکنیم قادر نخواهیم بود! بعد از هزینه های اقتصادی هنگفت دومین دلیلی که تا الان امریکا جرات نکرده به ایران حمله کنه ایجاد امنیت بعد از پیروزی است این بسیار سخته و دیدیم که امریکا ارتش نسبتا قدرتمند عراق را در 21روزبه راحتی شکست داد ولی تا به امروز نتونسته امنیت کامل ایجاد کنه پس با توجه به این باید بریم تو کار ایجاد ارتش چریکی که بعد از جنگ که امریکا میخواد حالا امنیت ایجاد کنه زمینگیرشون کنیم مثل افغانستان! وگرنه حاضرم قسم بخورم هیچ چاره ایی دیگه ایی وجود نداره با چند تا موشک (البته فقط اوایل جنگ قادر خواهیم بود) و با نیروی دریایی و نیروی هوایی بیشتر از چند هفته دوام نمی اوریم خواه قبول کنید خواه نه!
  7. بدون منبع لطفا حرف نزنید! رقیب اس 400 پدافند های تاد امریکایی هستند نه پاتریوت! میتوان گفت پاتریوت در رده ی اس300 روسی قرار دارد و اینکه کدام یک بهتر است هنوز مشخص نیست. چون در جنگ باید به این پی برد.
  8. دلیل و سند من از حمایت ایران نسبت به حکومت سوریه گفته ی وزیر خارجه ی سوریه هست که از ایران تشکر کرده(اقا مصطفی سندی از این معتبر تر میخواید؟) و باید بگم اینکه یکی مخالف شماست را گفته هایش را پاک کنید و از ورود به این تاپیک جلوگیری کنید کار بچگانه ایی بود واقعا متاسفم برای خودتون بگید و خوش باشید اما حقایق موجود در جهان را نمیتوانید انکار کنید!
  9. [quote]ايالات متحده آمريكا، تنها شبحي از آمريكاي 10 سال پيش است (چه برسد به بيست سال پيش). آمريكا قطعا نسبت به قبل ضعيفتر شده است. (بيش از 14 هزار ميليارد دلار بدهي، بيش از 1000 بانك ورشكسته، ضعف حوزه نظري و انديشه و ...) آيا دوستان اين گزاره ها را مي پذيرند؟ اگر مي پذيريد، جايگاه اين حقايق در تحليل هاي شما كجاست؟[/quote] ضعیف تر شد به خاطر بحران اقتصادی بود که به تمام کشور ها ضرر زد ولی الان در بهبود اقتصادی است و در زمینه ی نظامی و .... قوی تر شده! ولی باید بگم ایران هم که دشمن امریکاست شبحی از ایران 10 سال پیش است ما هم از لحاظ اقتصادی با شعار هر سال بدتر از پارسال پیش رفتیم!
  10. [quote]سلام مجدد. اما چرا سوریه برای ما مهمه؟ موردی که در بالا عرض کردم، زمان بر هست و چیزی نیست که در یک یا دو ماه بشه اون رو اجرا کرد. ایران از مدتها قبل از اصلاحات در سوریه حمایت می کرد. اما شرایط حکومتی سوریه، اجازه چنین کاری رو به رئیس جمهور نمی داد. باید قبول کنیم بشار اسد سیاستمدار کارکشته ای نیست و طبیعیه که نتونه به اوضاع مسلط بشه. به همین خاطر هم هست که بعد از 11 سال، هنوز نتونسته اون اصلاحاتی که درموردش وعده داده بود رو اجرا کنه. طبیعتا همین مساله هم نارضایتی عمومی رو به دنبال خواهد داشت. این که بنده معتقدم قضیه سوریه با کشورهای دیگه متفاوته، صرفا به همین جهته. در کشوری مانند یمن، منافع ایران و امریکا در یک راستا قرار می گیره و بنابراین، هردو از حرکت مردم حمایت می کنند. هرچند هرکدوم دنبال نتیجه مطلوب خودشون هستند، اما به هر حال، مسیر منتج به هر دو نتیجه، یه مسیره. اما سوریه از این نظر در برنامه ایران قرار نمی گیره. باید توجه داشته باشیم که ایران، به هیچ وجه از کشتار مردم حمایت نمی کنه و اصلا دنبال حفظ حکومت دیکتاتوری در سوریه نیست، کما اینکه سید حسن نصر الله هم در صحبتهای اخیرش سرعت بخشیدن به اصلاحات در سوریه رو خواستار شد. تنها مساله ای که هست، اینه که این نوع تغییر در سوریه، نه به نفع مردم خواهد بود و نه به نفع مقاومت. به همین دلیل هم ایران از حرکت های سوریه حمایت نمی کنه. (پس حمایت نکردن از این حرکت، به معنی حمایت از حکومت دیکتاتوری یا ... نیست؛ بلکه راه رسیدن به مطالبات مردم، از نظر ایران راه درستی نیست و در نهایت حتی به ضرر سوری ها تمام خواهد شد. بنابراین، حمایت از این حرکتها، فقط به ضرر مردم اون کشور منجر خواهد شد.) درمورد سوریه، لازمه بنده توضیح بدم که یکی از مهمترین موانع اصلاحات، برادر بشار اسد یعنی ماهر اسد هست که نفوذ زیادی هم در دستگاه سیاسی سوریه داره. این رو بنده از خود سوری ها شنیدم. از طرفی، ارتش، حامی سرسخت ماهر اسد هم هست. یا حق[/quote] مطلب خنده داری بود! چون ما تشخیص دادیم این حرکات به نفع مردم سوریه نیست پس در سرکوب این حرکات کمک میکنیم و در روزنامه های داخلی خودمون به هیچ روزنامه ایی اجازه گفتن مطلب در این مورد را نمیدهیم و با کمک صدا سیما هم مردم سوریه را افرادی خود فروخته و اغتشاش گر و فتنه گر و جریان انحرافی یا هرچیز دیگه ایی که میگن قرار میدهیم و از دولت هرگونه حمایتی میکنیم به طوریکه وزیر خارجه اش از ما تشکر میکنه و نفرین مردم سوریه را به جان میخریم.... نه برادر من یا خیلی ساده اید یا نمیخواید قبول کنید که اشتباه کردیم. ما هم مثل اسراییل و امریکا به فکر منافع خودمون هستیم اینو باید قبول کنیم و در این زمینه با انها هیچ فرقی نداریم! ما به کمک ارتش سوریه با اموزش های لازم و.... مردمشونو سرکوب میکنیم چون منافعمون در غیر این صورت به خطر میوفته اسراییل هم برای جبران اینکار مردم سوریه را به سلاح گرم مجهز میکنه تا بر شدت درگیری ها بیافزاید و موفق هم بوده و 120 نفر کشته کم نیست! حکومت سوریه دیگه به اخر عمر خودش نزدیک شده و حمایت از ان جز خراب کردن وجهه خودمون در جهان هیچ فایده ی دیگری ندارد.
  11. [quote][quote] ا به جای حمایت اگر از مردم سوریه حمایت میکردیم و حکومت سوریه را مجبور به انجام اصلاحات میکردیم (باعث خاتمه ی درگیری ها میشدیم) الان پیروز میدان بودیم چون هم منافعمون حفظ میشد هم مورد نفرین و غضب مردم سوریه واقع نمیشدیم. [/quote] جناب پاسداری این تفکر شما بسیار بسیار ساده انگاریه واقعا فکر میکنید با یه اصلاحات همه چی حل میشه؟ هیچ وقت هیچ وقت در طول قیام اصلاحات جواب نداده چون هیجان فوران میکنه مگه زمان انقلاب خودمون اصلاحات شاه جواب داد؟ مگه توی مصر وعده اصلاحات و عوض کردن کل کابینه جواب داد همین سوریه وضعیت اضطراری رو لغو کرد کلی زندانی سیاسی آزاد کرد ولی باز هم جواب نداد سادده انگاریه فکر کنیم با اصلاحات اعتراضات میخوابه ما فقط یک متحد واقعی داریم اون هم سوریس به همین دلیل ازش حمایت میکنیم[/quote] اصلاحات یعنی اینکه بشار اسد باید از ریاست جمهوری کنار برود (البته قسمتی از اصلاحات است) و مردم سوریه رییس جمهور کشور خود را انتخاب کنند! همان کاری را که امریکا در قبال مصر انجام داد مگه مبارک طرف امریکا و اسراییل نبود؟ ولی وقتی امریکا دید مردم مصر مبارک را نمیخواهند به طرفداری مردم پرداخت هر چند میدانست ممکنه ضرر کنه ولی این ریسک را قبول کرد وبه جای کمک به سرکوب مردم مصر خودشو جلوی مردم مصر خوبه کرد و الان مطمین باشید مواضع مصر در مورد امریکا تغییری نکرده. این یعنی سیاست! به نظرمن سیاست سخت ترین علم هاست که متاسفانه در شور ما کمبود سیاست مدار های قهار بیداد میکنه.
  12. اولا من هیچ وقت ایران و نظام ایران را نکوبیدم (بلکه حقیقت را گفتم )یک شخص خاص و یا یه عده را لطفا نظام تلقی نکنیم! مشکل شما اینست که تعریف نظام را نمیدانید . ثانیا تحولات منطقه به ایران چه بخوایم و چه نخوایم مربوط میشه. وقتی پرچم کشور عزیزمان را چندین بار اتش میزنند و رسانه های دنیا چندین بار به پخش و نقد ان میپردازند نشان از این دارد که این تحولات به موضع گیری سیاسی ایران هم مربوط میشه. هر کشوری به فکر منفعت خودش هست بله درسته ولی به چه قیمتی؟ به قیمت دفاع از ظالم؟ نه من با این طرز تفکر شما مخالفم. ما به جای حمایت اگر از مردم سوریه حمایت میکردیم و حکومت سوریه را مجبور به انجام اصلاحات میکردیم (باعث خاتمه ی درگیری ها میشدیم) الان پیروز میدان بودیم چون هم منافعمون حفظ میشد هم مورد نفرین و غضب مردم سوریه واقع نمیشدیم. در جواب به اقای مصطفی باید بگم که نمیشه به نقد تحولات داخلی سوریه پرداخت اما اسمی از ایران نیاورد. پس بهتره سوریه را استثنا قرار بدهیم. و حرفی از ان در این تاپیک نزنیم
  13. حمایت کورکورانه از حکومت جنایت کار سوریه به خاطر منفعت خودمون؟ واقعا که! کدوم از امامانمون با این روش موافق بودند؟ قطعا ما منحرف شدیم و به زودی قصاص میشیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند درگیری های که در سوریه اتفاق افتاده به تحریک امریکاست به نظر شما جز این چیز دیگه ایی هم میتوانست بگه؟ چه جوری باید حمایت های ایران را از سوریه توجیه میکرد؟ معلومه یه عده اشوبگر هستند و به تحریک امریکا و اسراییل به خیابان ها امدند. ایا شما فکر میکنید امریکا و اسراییل این قدر قدرت دارند که تا اراده کنند مردم کشور های دیگه را به خیابان ها بکشند؟ خیر اینقدر ساده نباشید اینکه حکومت بشار اسد یک حکومت دیکتاتوری است جای هیچ شکی نیست و ایران هم به دلیل منفعت خودش دست به سرکوب مردم سوریه زده و نفرین یک ملت را به جون خریدیم و من واقعا متاسفم و نمیدونم چی بگم چون انحراف خودمونو از راه راست میبینم و به زودی با این کار هامون خودمونو نابود میکنیم چون دیگه با امریکای جنایت کار و اسراییل .... هیچ فرقی نداریم. از شما خوانندگان سایت میخواهم خود قضاوت کنید نه از روی منفعتتون! متوجه میشید که دیگه این جمهوری اسلامی اون جمهوری اسلامی 10 سال پیش نیست.
  14. در مورد اینکه چرا مردم سوریه چندین بار پرچم ایران را اتش زدند یک دلیل داره اونم حمایت ایران از حاکم سوریه و حتی.... خودتون را جای مردم سوریه بزارین.... در مورد سوریه باید بگم وقعا متاسفم اشتباه بزرگی داریم میکنیم که حتما قصاص خواهیم شد.
  15. pasdari

    اخبار مرتبط با سياست خارجي كشور

    واقعا جای تاسف است که به فعالیت های بیگانگان واکنش میدهیم و همین یعنی پیروزی دشمنان. این خبر هم به نوبه ی خودش هم خنده دار و هم تاسف اور است واقعا داریم فقط خودمونو مسخره میکنیم و البته به زودی خودمون با همین کار هامون خودمونو نابود میکنیم همانگونه که دشمنان ما منتظرش هستند.