Royal_falcon

Members
  • تعداد محتوا

    960
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط Royal_falcon


  1. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در طول سخنرانی خود در مجموع 12 خواسته ایالات متحده از ایران را بر شمرد:

    1. ایران باید راکتورهای آب سنگین را تعطیل کند، غنی‌سازی خود را متوقف کرده هرگز بازفرآوری پلوتونیوم را از سر نگیرد
    2. ایران باید به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی آزادانه به تمامی سایت‌ها [نقاط ایران] را بدهد
    3. ایران باید به آژانس فهرست تمامی ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای خود را اعلام کند
    4. ایران باید توسعه و پرتاب موشک‌های بالستیک و دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند
    5. ایران باید تمامی شهرونندان آمریکایی زندانی را آزاد کند
    6. ایران باید حمایت از حزب الله، حماس، جهاد اسلامی را متوقف کند
    7. ایران باید تمامی نیروهای تحت فرماندهی خود را از سوریه بیرون بکشد
    8. ایران باید به حاکمیت دولت عراق احترام بگذارد و از خلع سلاح و انحلال نیروهای حشدالشعبی حمایت کند.
    9. ایران باید حمایت نظامی خود از شبه نظامیان حوثی را متوقف کرده و در راستای راه حل سیاسی در یمن همکاری کند
    10. ایران باید حمایت خود از گروه طالبان و دیگر گروه‌های "تروریستی" در افغانستان و منطقه را متوقف کرده و پناه دادن به اعضای القاعده پایان دهد
    11. ایران باید حمایت نیروی قدس سپاه از "تروریست‌ها" و شرکای شبه نظامی آن را متوقف کند
    12. ایران باید رفتار تهدیدآمیز علیه همسایگان خود را متوقف کند. بسیاری از آنها همپیمان آمریکا هستند، این امر از جمله شامل تهدید به نابودی اسرائیل و شلیک موشک‌هایش به عربستان و امارات است، این بند همچنین شامل تهدید علیه حمل‌ونقل بین‌المللی و حملات سایبری است

     

    منبع

    ---------------------------------------------------------

    شروطی که پمپئو بر ای ایران گذاشته آدمو رو یاد لیبی و عراق میندازه. هر دو هسته ای رو تعطیل کردند و خلع سلاح شدند. آمریکا هم هیچ کدام از مشوق هایی که قولش رو داده بود انجام نداد. در نهایت هر دو بعد از ضعیف شدن مورد تهاجم نظامی قرار گرفتند.

     

    ایران شاهد این سناریو ها بوده و امکان ندارد در مورد مسائل نظامی مذاکره کند. خواسته های 12 گانه بالا در واقع پیشنهادی برای نپذیرفتن از سوی ایران است. هدف فشار اقتصادی به قصد شروع اعتراضات و تغییر حکومت میباشد....


  2. قانون تحریم های کاتسا (موسوم به سیاه چاله تحریمها ) چیه؟

     

    قانون کاتسا روز ۲۵ ژوئیه سال جاری (سوم مرداد) با ۴۱۹ رای موافق در برابر تنها سه رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. مجلس سنای امریکا نیز پیش از آن با ۹۸ رای موافق در برابر تنها دو رای مخالف با این طرح موافقت کرده بود و ۱۱ مرداد ماه توسط ترامپ امضا شد. بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف ۹۰ روز این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند. زمان اجرای این تحریمها در هفته دوم آبان ماه خواهد بود.

     

    بر اساس این قانون نام سپاه وارد لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا شده و تبادل مالی با این سازمان منع میشود و هر کس از این قانون سرپیچی کند نام او هم وارد لیست سیاه شده و از تجارت با آمریکا منع میشود. به عبارتی این قانون تفاوتی بین خود سپاه و شرکتی که باهاش معامله کرده قائل نیست و هر دو از طرف آمریکا تحریم میشوند.

    مبنای این قانون تحریم شرکتها و سازمانهایی هست که با سپاه وارد تعامل اقتصادی میشند. ایرانی یا غیر ایرانی بودن برای این قانون مهم نیست. به عبارتی فرقی نداره که شرکت خارجی مثل توتال باشه یا یک سازمان داخلی مثل وزارت صنایع یا بانک مرکزی. هر کس دستش به سپاه بخوره اسمش میره تو لیست سیاه و از تجارت با آمریکا منع میشه.

     

    واضح است که در چنین حالتی هیچ شرکت یا دولت خارجی حاضر به برقراری معاملات تجاری با شرکتهای وابسته به سپاه مثل قرارگاه یا بانک انصار و ... نخواهد شد. از طرف دیگر هیچ سازمان داخلی هم ریسک تحریم شدن رو به جان نخواهد خرید.

    برای درک بهتر ابعاد قضیه و این که چرا به این تحریم مادر تمام تحریمها یا سیاه چاله تحریم گفته میشود پی ببریم مثالی میزنم:

    فرض کنید وزارت نفت در یکی از فازهای پارس جنوبی با شرکتی مثل صدرا که در مالکیت قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران میباشد قرارداد ببندد. در مدت کوتاهی نام وزارت نفت هم وارد لیست تحریم کاتسا خواهد شد و بدین ترتیب عملآ امکان صادرات نفت ایران هم ازبین خواهد رفت!

     

    نتیجه اینکه کلیه فعالیت های اقتصادی سپاه که از قضا در بسیاری از حوزه ها نقش اساسی و غیر قابل انکاری دارد و بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی رو بخودش اختصاص داده از جانب شرکت های خارجی تحریم و از جانب شرکتهای داخلی خود تحریم خواهد شد.

    • Upvote 8

  3. ترامپ دیوانه شده . کره شمالی و آمریکا در آستانه جنگ هستند. آمریکا برجام رو داره پاره میکنه. وضعیت سوریه و عراق با دخالت مستقیم آمریکا داره به مراحل بحرانی کشیده میشه و کلی خبر مهم دیگه ...

     

    اونوقت میلیتاری در دسترس نیست!

    • Upvote 4

  4. بحث علل و عوامل علاقه دو کشور سوئد و سوئیس به بی طرفی و عدم تمایل اونها به عضویت در پیمان های سیاسی و نظامی که خیلی مفصله و برای خودش تاپیک جداگانه ای می طلبه.

    ولی تعجب من اینه که سران و فرماندهان سوئد چرا علیرغم بی طرفی و نداشتن ارتباط خاص با ناتو نسبت به تهدید نظامی شوروی احساس خطر میکردن ؟!!! مخصوصا که در همون سال ها سطح روابط حسنه و حتی همکاری های نظامی و امنیتی کشور همسایه شون فندلاند با شوروی به حدی ارتقا و گسترش پیدا کرده بود که برخی مقامات غربی به طعنه فندلاند رو عضو غیررسمی پیمان ورشو خطاب میکردن

     

     

    سوئیس که بحثش جداست. آخه کی دلش میاد به سوئیس حمله کنه ؟ icon_cheesygrin

     

    اما سوئد، بیچاره هم بی طرف بود و هم به شدت وحشت زده! فکر کنم اون بدبخت هم مثل ما چوب موقعیت مکانیش رو میخورد. حالا این دوستمون آقای میرانی میتونه بررسی کنه ببینه سوئد در اون دوران ، ناتو رو تهدید تلقی میکرده یا نه؟ تمرینات نیروی هوایی فقط برای مقابله با شوروی بوده یا برای جنگنده های ناتو هم برنامه داشتند؟

     

    جالب اینجاست هنوز که هنوزه از طرف روسیه احساس خطر میکنه و تازگیا داره واسه شرایط جنگی خودشو آماده میکنه!!

    • Upvote 5

  5. دور زدن هرگز یک گزینه در طی یک نبرد نبود. حساب کرده بودند که نبرد هوایی تبدیل به یک جنگ جدی و همه جانبه شده و با هجوم هوایی کامل طرفین پیمان ورشو چند روز و حداکثر یک هفته طول خواهد کشید تا تمام نیروی هوایی نابود شود.

     

     

    با تمام این تمرینات و بسیج بودن تمام امکانات برای ساخت جنگنده و پایگاه و تجهیزات مورد نیاز ، باز هم فقط یک هفته زمان برای نابودی نیروی هوایی سوئد کافی بود!  به قولی آدم یاد اون مثل ( مرگ با عزت به از زندگی با ذلت ) می افته.

     

    تعجب میکنم چرا اون دوران سوئد عضو ناتو نشد؟؟ سوئد و ناتو مناسبات و هماهنگی هایی با هم داشتند؟ اگه بین شوروی و سوئد جنگی در میگرفت موضع ناتو چی بود در اون زمان؟

    • Upvote 4

  6. تو فیلم lions for lambs یه دیالوگی بود به نقل از یه افسر آلمانی در جنگ جهانی اول درباره سربازان انگلیسی:

     

    تا بحال چنین سربازان شجاعی ( شیرها ) ندیده بودم که قربانی حماقت های فرماندهانشون ( بره ها ) بشن.

     

    حالا حکایت سربازان این مملکته که باید با این تجهیزات برن به جنگ دشمن.

     

    وضع فرق نمیکنه مگر اینکه اول کسانی که از این پروژه ها منفعت میبرن ( مدیران خط آتش و میانی و عالی ) رو با همین ساخته هاشون بفرستند جبهه جنگ واقعی. شاید اگه این افراد تصور کنند که روزی خودشون و نه دیگران قراره با این ساخته هاشون به جنگ دشمن برند برای جان خود هم که شده یه تکونی به خودشون بدن .

    • Upvote 8
    • Downvote 2

  7. تعداد کل نفرات ارتش سوریه 50 هزار نفره یا منظور نیروهای سوری تحت فرماندهی ایران هست؟ در دقایقی از فیلم شهید اسماعیل حیدری تو حلب دیده میشه که نیروهای دفاع وطنی سوریه تحت فرمان ایرانی ها بودند . اینها نیستند؟

    • Upvote 1

  8. ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﻤﺎﻩ ﻫﻢ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﻲ ﻫﺎ ﺭﻭ ﮔﻔﺘﻦ
    ﺳﻮﺭﻳﻬﺎ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ ﻭﮔﺮ ﻧﻪ ﻣﺴﻠﺤﻴﻦ اﻧﭽﻨﺎﻥ ﻗﻮﻱ ﻧﻴﺴﺘﻦ
    ﻣﺴﻠﺤﻴﻦ ﺑﺮاﻱ اﻳﻦ ﺑﻪ ﻣﺤﺮﺩﻩ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ ﭼﻮن
    ﻣﻴﺪﻭﻧﻨﺪ اﻭﻧﺠﺎ اﻫﺎﻟﻲ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻌﺎﻥ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻜﺮﺩﻥ ﭼﻮﻥ اﻭﻧﺠﺎ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﻱ ﻋﻠﻮﻱ ﻫﺴﺘﻦ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﺑﺎ اﻧﮕﻴﺰﻩ ﺗﺮ ﻫﺴﺘﻦ اﻟﺒﺘﻪ اﺣﺘﻤﺎﻝ ﻋﻘﺐ ﻧﺸﻴﻨﻲ اﺭﺗﺶ اﺯ ﻣﻌﺎﻥ ﻫﻢ
    ﺭﻭﺳﺘﺎ و ﻳﺎ ﺷﻬﺮﻙ ﺻﻮﺭاﻥ ﻫﻢ ﺳﻘﻮﻁ ﻛﺮﺩﻩ اﻟﺒﺘﻪ ﺑﻬﺘﺮﻩ ﺑﮕﻴﻢ اﺭﺗﺶ ﻋﻘﺐ ﻛﺸﻴﺪﻩ اﻭﻧﺠﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﻱ ﺩﻓﺎﻉ ﻭﻃﻨﻲ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺩﻓﺎﻉ

     

    دلیل این مقاومت نکردن ارتش سوریه در شمال حما چیه؟ نقشه ای دارند؟ تاکتیکشونه؟ یا کلآ نیروهای اون منطقه سیاهی لشکر اند؟

     

    این شهر ها و روستاهایی که سقوط کردند تکلیف ساکنینشون چیه؟ مخصوصآ خانواده افرادی که حامی نظام اند؟

    • Upvote 3

  9. برای اولین بار در جنگ سوریه هواپیماهای ارتش به مواضع کردها در شهر حسکه حمله کردند

     

    درگیری های شدید میان نیروهای ارتش و نیروهای کرد در شهر الحسکه درگیری ها در دو محله مرکز شهر و المسکن بیشتر از سایر جاها است:

    اخرین نقشه از وضعیت گروه های درگیر در شهر :

    cq20_234354343.jpg

     

    دلیل این درگیری ها چیه؟


  10. قزاقستان ...

    با اینکه مرزهاش امنه و هیچ دشمن سرزمینی نداره ، ارتششون رو قبراق و آماده نگه داشتند.

    یه زمانی ستون فقرات ارتش تزار بودن اینها. حتی بلشویکها هم نتونستند تو جنگ رودرو مغلوبشون کنند. کلآ قزاق یعنی سرباز!

    مثل اینکه هنوز هم خون اجدادشون تو رگاشونه.

    • Upvote 4

  11. آقای قادر این سناریویی که نوشتین متاسفانه زیادی تخیلیه! اگه مطالب روزنامه های ترکی رو به فارسی منتقل کردید که باید به عقل روزنامه خوان های ترکیه شک کرد!

     

    یکیش این:

    یکی از این قرارگاه ها قرارگاه نیروی ویژه بوردو بررلی بود . این نیروها توان این رو داشتن که ورق رو برگردونن . این نیروها همچنین در سلسله مراتب فرماندهی مستقیما از ریس ستاد مشترک فرمان میگیرن لذا کسی دیگه ای نمیتونه به اینا دستور بده .سران کودتا تصمیم گرفته بودن به جای این که فرمانده بوردو بررلی ها رو به ستاد مشترک فرابخونن ,اونو ترور کنن  ودقیقا برنامه این فرمانده رو میدونستن و در مسیرش کمین میزارن . اولین ناکامی همینجا رخ میده و فرمانده میتونه از کمین فرار کنه .فرمانده به دو تیم از محافظینش زنگ میزنه و میگه یه خبرایی هست و بیایید که میخوام به قرارگاه خودمون برم .کودتاچیان که تلفن ها رو شنود می کردن میفهمن و میتونن دو خودرو مورد نظر رو تو سطح شهر انکارا پیدا کنن و به بالگردی که در پرواز بود اطلاع بدن .بالگرد به این دو خودرو حمله میکنه و افراد  حاضر رو زخمی میکنه.فرمانده یه نیروهای معتمد دیگه ای از افسران ارشد بوردو بررلی پیدا و مسلح میکنه .همزمان با این اتفاقات یه ژنرال به همراه نیروهایی وارد قرارگاه بوردو بررلی میشه و به دفتر فرمانده رفته و به دفتر دار میگه که کودتا شده و موظفی از این به بعد زیر نظر من عمل کنی و تمامی واحد های بوردو بررلی رو از شمال عراق و ترکیه به انکارا فرابخونی .دفتردار با شنیدن این سخنان سلاحش رو میکشه و ژنرال مورد نظر رو میکشه .هرچند که خودش کشته میشه و قرارگاه سقوط میکنه . کشته شدن اون ژنرال و کشته نشدن فرمانده بوردو بررلی ها ضربه سهمگینی به برنامه کودتاچی ها میزنه و در ساعات بعد فرمانده میتونه وارد قرارگاه بشه و کنترل قرارگاه و نیروهای تحت امرش رو به اختیار بگیره و سایر واحد ها مستقر در انکارا رو از اونجا فرماندهی کنه .

     

     

    یه ژنرال با چند نفر نیرو وارد پادگان قویترین واحد کماندویی ترکیه  میشه و معاون پادگان میزنه طرف رو میکشه و همراهان اون ژنرال هم میزنن معاون پادگان رو میکشن!! icon_eek 

    بعد نیروهای داخل این پادگان هم لابد بز تشریف دارن که بر و بر نگاشون میکنن؟ این نیوی سیل ها و اسپتسناز های ترکی یه سرهنگی ، سرگردی ، سروانی چیزی بینشون نبوده که سلسله فرماندهی پادگان بهش منتقل بشه؟ همشون سرباز صفر تشریف داشتن؟ ( با توجه به این که طبق گفته خودتون مجزا از سایر واحد های ارتش هستند باید پروتکل های سفت و سختی درباره جانشینی فرماندهی داشته باشند) اصلآ تو اون پادگان که قاعدتآ چند صد یا چند هزار نفر کماندو داره یه نفر شماره جناب فرمانده رو نداشته؟ یا اصلآ خود فرمانده که با تلفن با رفیق ها و محافظ هاش تماس میگرفته شماره پادگان خودش رو نداشته؟ این چند ده نفر کودتاچی چطوری تونستن بعد اون هفتیرکشی چند هزار نفر نیروی پادگان رو کنترل کنند؟ فقط نگین که کودتا چی ها خیلی سوپرمن تشریف داشتند و همه بوردو بررلی ها رو زدند انداخن بازداشتگاه  و فقط این فرمانده ابرسوپرمن پادگان بوده که باید برمیگشته تا کماندوهای رشید بوردو بررلی ها رو از دست اون ابر انسانها نجات بده!!!

     

    یه قسمت دیگه:

    همزمان با این اتفاقات فرماندهان سپاه های مختلف نیرو زمینی اعلام کودتا میشه و ازشون خواسته میشه که صبح ساعت پنج نیروهاشون رو به داخل شهر بفرستن .فرمانده سپاه دو و سوم گویا  گویا موافقت میکنن.فرمانده سپاه اول مستقر در استانبول برای فکر کردن دقایقی زمان میخواد .تو این زمان به اردوغان خبر کودتا رو میده و خودشو اماده میکنه .لذا سپاه اول نه تنها به کودتا نمی پیونده بلکه مانع از اون میشه که واحد های مستقل در استانبول و یا استان ها همجوار به کودتا بپیوندن و سمت استانبول بیان.
    چون برنامه جلب حمایت سران  نظامی با شکست کامل همراه بود کودتا با کم بود نیرو مواجه شد .

     

    تعداد کل نیروهای عملیات کننده کودتا کلآ 2-3 گردان بیشتر نبود. با این حال این یکی دو هزار نفر میخواستن کل ترکیه رو بگیرن و انتظار داشتن نیم میلیون نظامی دیگه بهشون ملحق بشه!

    اکثریت نیروهای نظامی که دستگیر شدند وظیفه ها و دانشجوهایی بودند که به قول شما فکر میکردند اومدن مانور! یعنی سیاهی لشکربودند و نمیشد حسابی روشون باز کرد.

     

      دیگه کودتاچی منگول نداشتیم که او رو هم دیدیم!!!

     

    یه کودتا وقتی کودتا میشه که تعداد نفراتش اونقدری باشه که بتونه حداقل هایی از تاکتیک های نظامی رو پیاده کنه. با این تعداد نیرو فقط میشه تو یه شهر چند ده هزار نفری شورش راه انداخت نه کودتا کرد! واسه شهرها چند میلیونی مثل انکارا و استامبول حداقل حداقل یه لشکر نیروی منسجم لازمه. یعنی 10-15 هزار نفر نیرو. یعنی حداقل 2 درصد جمعیت شهر مورد نظر.

    بیس و پایه تامین نیروی انسانی مورد نیاز این کودتاچی ها تکیه بر همراهی بقیه نیروهای ارتش بوده.

    حالا اینجاست که یه علامت سوال بزرگ شکل میگیره! حزب عدالت و توسعه در طول این 16 سال زمامداری تقریبآ کل ارتش رو پاکسازی کرده بود و اردغان تمامی فرماندهان رده بالای قبلی رو تصفیه و آدم های مورد اعتماد خودش رو جایگزین کرده بود. حالا این کودتاچیان اومدن از آدم های اردغان خواستن بر علیه اردغان کودتا کنن!!! یعنی اینا همکاران خودشون رو نمیشناختن؟

     

    اینجا یه سوال به ذهنم میرسه و اون اینه که این قشر روزنامه خوان ترکیه خودشون سربازی رفتن؟

    • Upvote 16
    • Downvote 2

  12. یاران و پیروان رهبردرگذشته   مرحوم قذافی  برای نبرد در جبهه غرب (دولت)به صفوف داعش پیوستند :

     

    897000.jpg

     

    برادر اشتباهی نوشتی!

     

    متن انگلیسی نوشته وفاداران قذافی جهت مبارزه با داعش به غرب پیوستند. یعنی رفتند طرف نیروهای حفتر اینا و مشترکآ به داعش حمله خواهند کرد.

    • Upvote 5
    • Downvote 2

  13. فاصله مرگ و زندگی

     

     

    18+

    http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news_albums/564690/39345/resized/resized_1593055_524.jpg

    .http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news_albums/564690/39345/resized/resized_1593049_882.jpg

     

     

    یکی از 2 افسر پلیس عراقی که در شهر طوزخورماتو توسط تک تیرانداز پیشمرگه هدف قرار گرفت و برخلاف همکارش با خوش شانسی جان سالم به در برد.

    • Upvote 6

  14. 50 نفر! 100 نفر! 200 نفر! 250 نفر! 400 نفر !

     

    و در ادامه خواهیم داشت : 500 نفر ! 1000 نفر! 5000 نفر ! 10000 نفر ! 20000 نفر ! ........!!!

     

    آقایون دو طرف ، مسابقه گذاشتید؟

     

    آمارها یکم واقع بینانه باشه آخه. با این آمارها اعتبار منبع میاد پایین.

    • Upvote 7
    • Downvote 3

  15. دیر الزور یا رقه؟

    فاصله دیرالزور با تدمر زیاده و منطقه هم بیابانی. بین راه چند شهر کوچک و روستا هم هست که باید پاکسازی بشه. این فاصله زیاد حفظ خطوط تدارکاتی رو سخت میکنه. داعش میتونه هر لحظه مسیر رو قطع کنه. یادمون نرفته مسیر خناصر و السفیر به حلب با اینکه در مرکز درگیری ها بودند و شعاع عملیات چند ده کیلومتر بیشتر نبود هر روز توسط داعش قطع میشد . این که چند صد کیلومتره و حیاط خلوت داعش. در ضمن موندن یه تک شهر تدمر وسط قلمرو داعش چندان به صلاح نیست. ادلب که خاطرتون هست؟ در ضمن اگه به فرض این ترکیب قدرتمند از نیروهای مقاومت به سمت دیر الزور رفت و شهر رو هم از محاصره درآورد اگه ناگهان داعش مسیر تدمر دیرالزور رو قطع کرد و تایگرفورس و صغور الصحرا و تکاوران دریایی و فاطمیون ارتباطشون رو با غرب سوریه از دست دادن  اون وقت کی جلو تروریستهای النصره تو شمال حما رو بگیره؟ 

    با این که علاقه شخصی خودم آزاد سازی دیرالزور و از محاصره دراومدن نیروهای زهرالدین هست اما ترجیح میدم نیروهای مقاومت به سمت رقه حرکت کنند. حرکت از دو مسیر طبقه( همونطور که قبلآ هم خبر از حرکت یه نیروی قوی به سمت این شهر بود) و تدمر کار رو واسه داعش سخت میکنه بخصوص که باید مقداری نیرو هم برای دفع خطر کردها در شمال رقه نگه داره.

    • Upvote 11

  16. اینجا غوطه شرقی یا محله بابا عمرو حمص نیست:

     

    1506520_114.jpg

    ...

    1506529_598.jpg

    ...

    1506523_776.jpg

     

    اینجا شهر جزیره در استان دیاربکر ترکیه ست !!

     

    تصاویر بیشتر:

    http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/12/13/1506521_720.jpg

    http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/12/13/1506525_817.jpg

    http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/12/13/1506528_345.jpg

    http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/12/13/1506526_865.jpg

    http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/12/13/1506524_534.jpg

     

    اینجا هم مثل اینکه سربازهای ترک بعد پاکسازی یادشون رفته جنازه رو باخودشون ببرند!!!

    http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/12/13/1506527_113.jpg

    • Upvote 9

  17. خیلی وقته برا این تاپیک صرفا برای خندیدن میام حالا قسمت شده که جواب بدیم
    برو ببین بافت جمعیتی تل ابیاض و اطرافش چه جوریه و کدام شهر در سمت مقابل تل ابیاض قرار داره اون موقع به جوابت میرسی

    خب خدا رو شکر ایندفعه اذعان میکنی که داعش از ترکیه وارد سوریه شده. این خودش یه پیشرفته ...

    • Upvote 2
    • Downvote 1

  18. دوست عزیر صد البته که شما راست میگید
    اصلا نرخ برابری ارز همون 2.61 هست. هر روز سی چهل نیروی دولتی کشته میشن

     

    میگم شما که دستی تو آتیش داری میشه تحقیق کنید ببنید این داعشی ها چطوری سر از تل ابیاض درآوردند؟ نکنه نیرو هوایی دارند و هلی بورن کردن نیروهاشون رو؟

     

    این هم شد مثل قضییه اشغال کسب تو لازقیه!!

    • Upvote 5