Liberator

Members
  • تعداد محتوا

    96
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

0

درباره Liberator

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه
  1. با سلام خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی نبودم و الان هم مقاله رو کامل می کنم تا اطلاعات ناقص به کسی نداده باشیم! با معذرت! اولین اسکادران هواپیمای لنکستر به شماره ی 44 در سال 1942 شروع به خدمت کرد.هوا پیما های لنکستر بین سال های 1942 تا 1945 با ریختن 618 هزار تن بمب 156 هزار داستان مختلف از خود بر جای گذاشتند! در کل فقط 35 فروند لنکستر موفق به اتمام 100 عملیات موفقیت آمیز شدند که از بین این 35 فروند تنها یک فروند توانست به 139 عملیات موفقیت آمیز برسد که در انتها نیز با صدمه دیدن بازنشته شد,در طول این عملیات ها 3249 فروند لنکستر از دست رفتند. ادامه دارد...
  2. ادامه! Bozzer:این سیسیتم بر روی پنل اصلی روبه روی خلبانان نسب شده بود و به خلبان در زمانی که رادار های آلمانی آنها را رهگیری میکدند اختار میداد. این سیستم مشکلاتی را داشت و گاها بی دلیل چراغ اختار آن رو شن میشد! Oboe:این سیستم تشکیل شده از یک دریافت کننده و یک ارسال کننده هست که در دو ایستگاه قرار دارن که در جنوب انگلیس قرار میگرفت که با یکدیگر محل دقیق هدف و فاصله ی اون رو مشخص می کرد.این سیستم همون سیستم معروف هدف یاب شب هستش که بر روی پیشروی اسکادران بمبران کننده نسب می شد و عموما نمی تونس یه لنکستر باشه چون سرعت و دقت کافی رو دارا نبود به همین دلیل بهترین گذینه موسکیتو بود! فراموش نشه که این سیستم فقط بر روی یک هوا پیما قابل نسب بود! GEE-H: این سیستم مشابه Oboe بود اما با فرق اینکه تعداد بیشتری هوا پیما می تونست از اون استفاده و با پایگاه زمینی ارتباط برفرار کنه. هوا پیما های دارای این سیستم یا یک خط زرد رنگ بر روی باله ی افقی مشخص میشدند. Village Inn:این سیستم یک رادار و هدف گیره که در عقب هوا پیما نسب میشد. AirBorne Cigar:یک سیستم ارتباطی برای به اشتباه انداختن جنگنده های شب پرواز آلمان ها ! این سیستم دارای سه آنتن بوده که دو آنتن آن بر رو و دیگری زیر و کنار درچه ی بمب قرار میگرفت این سیستم مانند یک بیسیم آلمانی بود که لنکستر ها میتونستن با هوا پیما های دشمن ارتباط برقرار کنن و اطلاعات نا درست به اون ها بدن برای این کار در هر هوا پیما ی شامل این سیستم یک خدمه آلمانی می توانست صحبت کند! این سیستم فقط بر روی لنکستر های اسکادران 101 نسب شد. قابل ذکر است که هوا پیما های دارای این سیستم را آلمان ها می توانستند ردیابی کنند و به همین دلیل اسکادران 101 بیشترین تلفات را از بقیه ی اسکادران ها میداد! قسمت رادار تموم شد ! قسمت بعد در مورد تاریخچخه ی عملیات های این بمب افکن هستش! فیلم درون هوا پیما رو هم بعدا برای دوستان قرار میدم!============»اینم فیلم http://www.mediafire.com/?8d88jetiir8loco 12.22مگ نمای کامل درون لنکستر!
  3. Liberator

    ویدئو شلیک با Desert Eagle

    [quote]ممنون از کلنل عزیز اما به نظرم این کالیبر باعث میشه که نرخ شلیک حیلی کم بشه یعنی شما اگه تیر اولت به خطا بره تا بخوای خودتو دوبار جمع و جور کنی طرف مقابل میتونه 2 تا 3 تیر به سمتت شلیک کنه کلا مزیت کالیبر بالا رو برای تپانچه من درک نمیکنم![/quote] شما اینم در نظر داشته باش که اگه دو سه تا تیر کالیبر پایین بخوری زنده میمونی ولی اگه طرف یه تیر کالیبر بالای مگنوم و امسال اون بخوره بهش باید تیکه هاشو با کاردک از در و دیوار جم کرد! برادر شک اطلاعات دیزرت رو هم اگه بزاری ممنون میشم!
  4. آقا من لینک گذاشتم توجه نشد به هر حال من ردیفش کردم فقط یکی باید زحمت زیپش رو بکشه حجم 24 مگ ببینید بد نیست از استفاده های مختلف این قول گرده!!! http://www.mediafire.com/?aldqm58tobgpm6b آقا یکی دیگه هم بخش اضافه کنم بد نیست این هم یه سقوط بالگرد روسی متفرقست ببخشید ولی بد نیست! http://www.mediafire.com/?ybd3b15bkit42w3
  5. Liberator

    شکار لحظه

    [quote]ميشه در مورد بمب هاي رها شده در اين عكس توضيح دهيد؟ http://pix2pix.org/my_unzip/1302083229plane_37.jpg[/quote] والا من زیاد اطلاعات ندارم در این مورد به سرگرد نامه برنه جوابت رو میده اما تا اونجا که من میدونم اون دم بمب مربوط به باله های جهت گیری بمب باید باشه و بمب ها هم به احتمال زیاد ناپالم بایذ باشه ولی گفتم مطمئن نیستم نامه بده جوابتون رو میگیرید اگه واجبه!
  6. یه سوال از سرگرد این زره کناری تانک به نظر شما مانع از توانایی پرش تانک نمیشه؟! اگرم امکان داره یه توضیح دقیق درمورد این زره Relic بدید منون میشم! والا نظر من اینه که ... M2A2 آبراماز هنوز مونده ها اون بیاد ممکنه که مظرتون عوض شه! کسی هم فیلمی اگه از این نمایشگاه داره بزاره ممنون میشم!
  7. یه سوال سرهنگ گردون این تانک برجکش سابته یا متحرک؟! خدمش چند نفر بودن و آیا امکان داشته که توی قسمت های سست زمین گیر کنه یا این وزن!!! والا دوستان مثل اینکه تایگر رو دسته کم گرفتن این تانک بهترین زمان خودش بوده به راحتی از پس 10 T-34 بر میومده حتی سرباز های آمریکایی که هنوز زنده هستن اونایی که با این تانک رودررو شدن کفتن وقتی با بازوکا بهش شلیک میکردن انگار قوطی نوشابه داری بهش پرت میکنی!(البته بعضی ها به زمان الان فکر نکنن نسبط به اون موقع به سلاح نگاه کنن!
  8. والا حرفی برای گفتن نمونده فقط فیلم کم داره که من یه دو نه تو یوتوب پیدا کردم ولی دانلودرم تموم شده این لینکش http://www.youtube.com/watch?v=5pO8WGXLN3E&NR=1 کسی اگه میتونه زحمت آپلودش رو انجام بده!
  9. جناب گوبلز من یه فیلم از پرواز این هواپیما تو بخش اون بویینگه که قیافش بیریخت بود گذاشتم ولی پیداش نکردم خواستی شما یه دید بزن ببین هست یا نه بدک نیست!
  10. [quote]اگه ميشه اطلاعاتي در مورد موتور اين هواپيما بدين .... از تلاشتون ممنون...... [/quote] این برای قسمت های بعدیه بهش میرسیم الان درمورد تچهیزات رادییویی هوا پیما دارم پست میدم! بعد از جنگ جهانی آمریکایی ها به خیلی چیزا رسیدن یا بهتره بگم خیلی چیزا دزدیدن! نه تنها از آلمان ها بلکه حتی از کشور های هم پیمان خودشون هم اطلاعات رو دزدی کردن تا جنگ جهانی آمریکا هیچی نداشت باسه چی فکر کردید وارد جنگ شد؟! انگلیسی ها هم میشه گفت به پروژه ی هوا پیمای مافوق صوت داشتن میرسیدن چون هوا پیما های اون زمانشون نسبت به رقیب های دیگشون سرعت بالاتری داشتن. برای مثال مسکیتو سریع ترین هوا پیمای اون زمان بوده البته تا قبل از ساخت اولین جت توسط نازی ها !(موسکیتو مطلب بعدیه بعد از لنکستر موسکیتو در اکثر عملات ها یا میشه گفت همشون همراه لنکستر بوده!)
  11. خیلی از شما ممنون آقا سعید فهمیدم جریان چیه من تایپیک رو ادامه میدم تا آخرش گرم دوستان مایل بودن درمورد هواپیمای موسکیتو هم تایپیک میزارم بعد از این. اگه میشه اینو باسه من رزرو کنید! بعد دوستمون گفتن با عکس چشم همشو میزارم کلی عکس هم دارم باستون میزارم فیلم هم از قسمت های مختلفش هست! عملیات های دیگرش هم میزارم کلی عملیات دیگه مونده!نقل قول بزنید سوالتون رو نتونستم پیداش کنم! این تعداد بازدید و بعدا دیدم معضرت
  12. خوب مثل همیشه اهتیاجی به توضیح نیست ! دوستان مثل اینکه اصلا به تایپیک ما علاقه ای ندارن هیچکسی یه سرم نمیزنه ! این تایپیک خیلی دیگه کارداره منم خیلی وقت گذاشتم باسش منابعم جاهای مختلفه و زبان اصلیه ترجمشم به این آسونی نیست اصطلاحات نظامی توش داره اگر کسی نمی خواد من مجبور میشم دیگه پست ندم فقط دارم برای بچه های سایت از اینور دنیا این تایپیک رو کامل میکنم! این قسمت در مورد رادار سیستم های رادیویی و ناوبری H2s:این هواپیما دارای پیشرفته ترین سیستم های ارتباطی در زمان خود بوده و اکثر هواپیما های لنکستر انگلیسی با گیرنده ی R1155 و تقویت کننده ی T1154 مجهز شدند نوع کانادایی این بمب افکن نیز با همین رادار مجهز شده! هواپیما های صادراتی که برای خاور دور ( کشور های آسیایی شرقی ) ساخته شدند با رادیو های آمریکایی مجهز شدند! قابل توجه که امواج این رادیو ها به خوبی مورس دریافت میشدند! رادرا زمینی این بمب افکن نیز می توانست با دریافت کننده ی NAXOS آلمانی همراه با تقویت کننده یT1154 انگلیسی کامل شود که ترکیب بسیار مناسبی بود!( NAXOS یکی از سیستم های رادار پرنده های شب پرواز آلمانی بود! ) Fishpond:این هوا پیمادارای یکی سیستم برای ردیابی جنگنده هایی که در زیر و اطراف بمب افکن هستن! این سیستم یکی از آپشن های سیستم H2s رادیویی هستش که در یک صفحه ی خارجی اون رو برای اوپراتور سیستم های رادیویی در اتاق اپراتور به نمایش میزاره! Monica: یک سیستم حرارتی برای ردیابی هوا پیما های دشمن طراحی شد که مشکل بزرگ این سیستم این بود که نمی شد هوا پیما های خودی رو از دشمن تشخیص داد این سیستم توسط آلمان ها برای هدایت جنگنده های شب پرواز اونها استفاده میشد که وقتی این موضوع فاش شد این سیستم به طور کامل از لنکستر حذف شد ! این بخش ادامه دارد ...
  13. خوشحال شدیم یه چند وقتی سایت سرو سامون پیدا کرده بود دوباره شروع شد هرچی تایپیک جدید میرنن یا به دعوا ختم میشه یا بحث خارج میشه یا مطلبش بدرد نمیخوره!!! آقا مشکله بچه های سایت چیه؟!!!!!!!!!!!
  14. بحث دوستان درجه دار خیلی داغ شده ببخشد ما اومدیم وسط یه چند تا سوال داشتم ! این قلاف های کبرا های ساخت ایران یا همون ارتقاع داده شده ها یکی چپ . یکی راست هستش اما تو بعضی مدل های آمریکایی 4 قلاف دیدم برای چهار تا نوع موتور بالگرد فرق میکنه یا نه رو همین موتور هم میشه و اگر شتباه نکرده باشم همگی 4 پره اصلی داشتن که مدل های ایرانی همگی 2 پره اصلی دارن مریوط به پره هاست یا اگر ربطی به اینا نداره چرا رو مدل های ایرانی4 تا نمیزارن یا من ندیدم تا حالا...! اگر از دوستان یکی برای ما توضیح بده ممنون میشم!
  15. خوب ما طبق معمول سالی یه بار پست میدیم! دوستان به بزرگی خودشون باسه تاخیر در پست ها ببخشد مارو دیگه! این پست درمورد بمب سایت بمب سایت این بمب افکن با نامMARK IX Course-setting BombSight (CSBS)a شناخته میشه که درزمان خودش بهترین و پیشرفته ترین بمب سایت بوده این بمب سایت بر اساس سرعت هواپیما,ارتفاع از سطح دریا و ری لود بمب ها گرا رو به مسئول بمب سایت میده. بمب سایت این بمب افکن در قسمت دماغه ی هواپیما و زیر مثلثل جلویی قرار داره ! شیشه ی دایره مانند: http://liberator.persiangig.com/Avro-lancaster-front.jpg منظور از بمب سایت یعنی هدف گیرنده ی بمب افکن و جایی که زیر شکم بمب افکن هستش و بمب ها در اونجا قرار داره رو کنترل میکنه! این بمب سایت بعدا به سه نوع MARK XIV BombSight و T1 BombSight و Stablizing Automatic BombSight تغییر پیدا کرد! XIV: این بمب سایت بر اساس لودر بمب , فاصله از سطح دریا,جهت باد و سیستم بمب افکن تمامی اطلاعات رو بازدهی میکنه و در این بمب سایت یک عکس شمشیر مانند رو شیشه یا همون چشمی وجود داره که با بازدهی اطلاعات شمشیر روشن میشه و وقتی هدف چشمی به شمشیر میرسه شخص اوپراتور میتونه بمباران رو شروع کنه! T1:این بمب سایت هم مثل مدل XIV هستش این بمب سایت در مدل های آمریکایی استفاده میشده و فقط بعضی از قسمت های اون الکترونیکی شدن به همراه چند تغییرات جزئی! SABS:این مدل توسط اسکادران 617 استفاده میشده و مثل بمب سایت های Norden آمریکایی هستش! دفه دومه دارم مینویسم اینو یه سری هواسم نبود بستم سایتو و الانم دوباره نزدیک بود بپره همش! دوستان اگه سوال داشتن بپرسن. اگر مایل بودید درمورد سیستم های رادیویی و رادار این بمب افکن پست بزنم...!